- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
RaZ0R
újonc
Sziasztok!
G30 maxom van egy első monorimmal.
Tettem egy érdekes észrevételt:
A monorim képen karikázott két alkatrésze között úgy 0.5cm különbség van hosszra.
Felcseréltem a kettőt, és egy sokkal kellemesebb rúgózást értem el vele, nem beszélve arról, hogy így most nem ütődik bele a sárvédőbe az oszlop.
A hosszabb volt felül, ezt tettem át lentre. (kép csak illusztráció, nem saját)
Talán picit nőtt a hasmagasság is, illetve előrébb van a kerék ezzel a fél centivel.Bárki más olvasott már ilyenről vagy csinálta már?
Érveitek ellenérveitek vannak a cserével kapcsolatban? -
-
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #23293 üzenetére
Van rá (szerintem nem kicsi) sansz, hogy a gyújtás vezeték nem terhelhető:
az csak egy jelvezeték az ECU felé, hogy kapcsoljon be.Én is próbáltam
terhelni (más modell), instant kikapcsolás... (Ill. tönkre lehet vágni a kijelzőt.)pescara: itt 12V elektronika bekötéséről lenne szó. Az fogyaszt magában is.
Én annyit csináltam, hogy egy 48V relével a gyújtáskapcsolóról húztam be a
relét a 12V elektronikához. Azért nem közvetlenül a gyújtáskapcsolóról, mert
nem akartam átzavarni a 12V fogyasztók áramát a gyújtáskapcsolón... habár
az elbírta volna, ellenben egy sima bekapcsolás jelző jelvezeték tutira nem... -
pescara
aktív tag
válasz
Miikee #23293 üzenetére
Nem szivja az akksit kikapcsolt allapotban! Nekem 6 hetig allt most a meleg lakasban, kb 29 fok es nagyon aggodtam, hogy mire visszajovok annyi lesz az akksinak. DigitXT megnyugtatott, hogy no para, semmi baja nem lesz. Es valoban, 68% on hagytam itt es 66 vagy 65 % on talaltam. Szoval szerintem emiatt nem kell semmit kulon beleszerelni.
-
A rollernek mennyire tesz jót, ha leteszem egy panel pincéjébe? A hőmérséklet szinte állandó, nem vizes, dohos se párás?
-
Miikee
csendes tag
Sziasztok!
Max g30-hoz van elektronikai kèdésem.
A bekapcsológombtól megy olyan áram kábel vissza a vezérlőhöz, amire rá lehet kötni egy relét? A terv az, hogy a 36->12 voltos átalakító elé egy relét tennék a 36 voltos kábelere, így kikapcsolt állapotban nem szívná az akksit.
B megoldás, hogy felhozok még egy kábelt a kormányhoz és bekötöm egy kapcsolóba, de nincs sok hely plusz kábelnek.
Előre is köszönöm a segítséget. -
DigitXT
félisten
válasz
pescara #23291 üzenetére
Márpedig egy tubeless felni/gumi párosba is simán rakható belső,
ilyen-olyan kényszer hatására. Ahhoz képest a gumiköpeny külső!
(Ilyen kényszer lehetne itt, ha a kolléga nem tud hirtelen vásárolni
megfelelő szelepet, de a belső gumit utána dobják... Berakja hajt.)Ui: amúgy a szelepet portörölgetéssel letörni teljesen lehetetlen...
Az kapott korábban egy megfelelő ütést, és akkor tört el. A csoda
az, hogy nem szakadt le a gumi róla, nem eresztett le azonnal...
Nekem ilyesmi konkrét emlékem: leugrik az első kerék a rámpáról,
nagy csattanás, egy szusszanás, aztán csak a TPMS pittyegése.
(Figyelmeztetett, hogy defektes lett a kerék... Igaza volt, hahaha.)Szelepbehúzó szerszámmal is gyönyörűen el lehet törni, ha éppen
nem a megfelelő méretet akarod beleerőszakolni a felnibe...
Apropó szerszám: nem triviális otthon a szelep csere, de láttam én
már olyan kókány megoldást, össze volt barmolva fogóval... Biztos
nem volt hozzá célszerszám, aztán így sikerült. Nem javaslom. -
dzsidzsas
tag
Kis Kugoo G3 kirin, lehet én vagyok szerencsétlen. 300 km körül meghalt az aksi, cserélték 5 hét, egy használat után motorfékezet, vezérlő csere 3 hét. Visszakaptam, egész nyáron nem tudtam használni, irány próba 20km hátsókerék defekt, 34 percet gyalogoltam, hogy valami tömegközlekedéssel haza hozzam. Nem terepen mentem, bicigliút. Besírok. Veszek egy Indians-t.
-
Gardaai
senior tag
LT01 kijelzőnél csak egyszer lehet resetelni az ODO-t?
Ismerős vett egy órát használtan, akik resetelték előtte, mert ők is használtan vették, hogy tiszta lap.
Majd ő is szerette volna ugyanezzel az indokkal, de semmit se csinál. Bármit nyom, simán kilép a P menüből mintha semmit se nyomna. -
-
polo493
tag
válasz
hitman77 #23272 üzenetére
a felfüggesztés tpu anyag és elkopik töredezik hamarabb ,kialakítás elég kényelmetlen rövid a kacsavarok meg elég nagy szögben van,össze csukásnál egy darab narancs szalag van rögzítésre ,vezérlőre mondják hogy nem megbízható meg a kábelek úgy futnak hogy azon lecsorog a víz és bejut az oldalába ,azt tudom hogy amit mondtam új modellek jobban átgondolt javított modellek jobban össze van rakva ár érték aránya nagyon jó ,persze ki lehet fogni mindenből olyat amin valami baj lesz nekem g2 max van 2300km eddig gyári állapotban van mindent kibírt eső,por kővek lyukak ,domb fel le teljes sebsebégen 32 fokban 80kg-mal akku nem tört vezérlő nem égett le felfüggesztés jó gumi jó,nem zörög csörög nyüszög a váz masszív..néz utána g3 issues problems de ha olyan jó áron van megéri akkor vedd meg én azt mondom az új kiadás jobb,300-420e körül vannak ezek.
-
válasz
tau_ba #23271 üzenetére
A régebbi rollerekre lehetett még otthon módosított szoftvert rátenni, de az újabbaknál már változtatott a Xiaomi annyit a vezérlésen, h ne lehessen otthon rámásolni másik szoftvert. (A Youtubeos "hackelős" videokban látottakat csak a korábbi rollerekkel lehetett megcsinálni.)
Fizikailag kell a vezérlőre rácsatlakozni, amit meg otthon nem lehet megcsinálni, mert se felszerelése nincs hozzá meg az átlagembernek, se a tudása.
Ezért ajánlottam a rolleres szervizeket, mert ők a vezérlőn futó szoftverek verziószámaiból meg tudják mondani, h milyen módszerrel lehet a firmwaret cserélni.Őt esetleg még tudom ajánlani, nem egy rollert vezérlőjét hozta már vissza a halálból:
hardverapro.hu/apro/ninebot_f20_f25_f30_f40_javitas_bovult_lista_egyeb/friss.html -
tau_ba
tag
válasz
Thunderzolee #23269 üzenetére
Nem ezt a valaszt vartam :-), de koszonom szepen. Hatha egyszer erre is lesz egyszerubb megoldas.
-
-
tau_ba
tag
válasz
Thunderzolee #23242 üzenetére
Svajcban vettem, de ugyanaz a szabalyozas itt is, mint Nemetorszagban.
-
#33802016
törölt tag
válasz
H2o-pok #23262 üzenetére
Ez rendben van, hogy állítható pl egy kézikönyvet is adnak ki, egyszerre több verzióhoz. Appban is lehet olyan funkció amit csak másikhoz tudsz igénybe venni. Gyakorlati tapasztalatod is van erről, jól értem?
Előfordul, hogy a leírás és a termék nem egyezik meg. Jobb esetben többet tud
Ruterre volt ráírva, hogy a gyártó változtathat a paraméterein. Más eszköznél is olvastam már hasonlót.
-
evo87
őstag
válasz
Peaceliker #23264 üzenetére
Köszi. Már meg is rendeltem a szelepet. Örülök hogy megúsztam ennyivel. Lehet hogy azért mert 3,2 bar nyomáson volt a gumi vagy azt bírnia kell? Közben felmerult bennem, hogy mi lenne ha kapna a roller egy komolyabb gumit (PMT) de ellenálltam a csábításnak.
-
-
#33802016
törölt tag
válasz
PociAti #23259 üzenetére
Okai Pro Érdekes a F2 plusszról nem találtam videót, magyart meg egyáltalán nem. Proról igen.
Okai pro akció 340 helyett 250
Az f2 plussz tetszik, alapvetően elég is lesz. Áprilisban érkezett az első szállítmány fbn ezt írta a beszállító, egy posztban. Új sorozat is, tetszik a felszereltsége. A másiknál a hatótáv az ami, elgondolkodtató lehet... Azt hiszem marad az f2 jövő héten megyek érte.
H2o-pok
23129
Tényleg van riasztó is az f2 plusszba? A honlapon csak a pronál írják. Az a rugós dolog nem érdekel, de ennek nagyon örülnék ha mégis lennehttps://hu-hu.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f2-plus-powered-by-segway
-
-
PociAti
őstag
válasz
#33802016 #23252 üzenetére
Az utóbbi időszakom rendkívül zsúfolt volt, a friss gépekkel kapcsolatban kevésbé vagyok tájékozott.
De az F2 Plust dicsérik, Okai Neon Pro-ról még nem olvastam személyes beszámolókat. Ennyi alapján inkább az F2+-Okai Neon sorozat szokatlanul olcsó, az anyaghasználattal nincs is probléma, de amit gyenge keresztmetszetnek érzek, az az összeszerelés minősége. Valakinél a kormánynál a kábel zörgött, nálam az akkupack, és a fék sem volt tökéletesre beállítva. Ilyen apróbb hibái voltak a Xiaominak is (hátsó sárvédő gyengén meghúzott csavarja, és volt akinél az összecsukó mechanikánál voltak gondok).
Ezek mind jelentéktelen pontatlanságok, nem kritikus hibák amik a szerkezetet veszélyessé tennék. -
hitman77
senior tag
Sziasztok,
Megint elgondolkodtam egy elektromos roller vételen. Volt már egy Xiaomi de eladtam kb. 1 éve mert elég zavaros volt a szabályozás amit úgy vélt mindenki hogy be lesz vezetve a rollerekre. Mondjuk ez most sem változott sokat de legalább ami tervben van az már vállalható lenne. Van jogosítványom és nem jelentene gondot a bukósisak és a biztosítás sem így kinéztem egy Kugoo G3-at. Most jó áron lehet megvenni és bőven elég lenne nekem. Most talán a minisegway-ek oldalon lehet a legjobb áron megvenni. Van valami negatív tapasztalat a rollerrel és a webáruházzal kapcsolatban?
-
válasz
#33802016 #23252 üzenetére
F2..........400W 10200mAh
F2 Plus..400W 12800mAh
F2 Pro....450W 12800mAh
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nNeon Pro....350W 14700mAh
Tömlős kerekek
Tárcsafék hátulAz F2 Pluson index is van, motorja erősebb, kerekei zselések, hátsókerekes.
Ha akkora hatótávot keresel, amit a Neon Pro tud, akkor meg a Segway G2 a Neon Pro ellenfele inkább, nem az F2 Plus.
-
phrenetiX
tag
válasz
Thunderzolee #23254 üzenetére
Akkor lehet, hogy még is van remény a rollernek.
Azt tudod esetleg, hogy a Mi Pro 2 akkupakkja milyen cellákból áll? -
-
phrenetiX
tag
válasz
Thunderzolee #23250 üzenetére
Ja, hogy ez ilyen komplikált. Én azt hittem, hogy elég csak megbontani a rollert, kivenni az akkupakkot, kimérni a hibás cellát, és cserélni ilyenre (vagy amilyennel kompatibilis nyilván). A cserével nem hiszem, hogy gond lenne, van villamosmérnök+gépészmérnök a családban, szerintem meg tudná csinálni.
De ha nem ennyire egyszerű a dolog, mint ahogy én elképzeltem, akkor nem is biztos, hogy akarok rá időt, pénzt áldozni. Pár hónap múlva úgyis vége a rolleres szezonnak, ez a roller pedig bőven megszolgálta már az árát. Tavasszal meg inkább beújítok egy elektromos bringát. Addig meg sétálok/biciklizek a boltba. -
-
phrenetiX
tag
válasz
Thunderzolee #23247 üzenetére
Javíttatás alatt azt érted, hogy a hibás cellát ki kell cserélni és kész?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #23247 üzenetére
Munkában amúgy hatalmas szívás tud lenni egy "hibás cella" cseréje:
van az az akku méret, ahol szinte gazdasági totálkár egy ilyen dolog.Mindenesetre egy ekkora eltérés sajnos komoly gondokat jelez előre,
bár elképzelhető, hogy "csak" eltört az akku, így javítható könnyen.Szerk: főleg akkor gyanakodnék törése, ha hirtelen jelentkezett a baj.
(Egyéb hibák hosszabb idő alatt fejlődnek ki. Talán még a cellazárlat,
ami szintén ilyen egyik napról a másikra halál, de gyakoribb a törés...
Főleg, ha esetleg tömör gumin fut már*, defekt elkerülés érdekében.)*: 3000 km nem kevés azalatt bármi történhet. Van amikor az ember
úgy érzi, jobb lesz tömör gumira váltani, az akku meg másképp látja. -
-
#01110937
törölt tag
válasz
pescara #23234 üzenetére
Végül is 2020 környékén rollerbe is lehetett volna, vagy kerékpárba. Előtte meg sport eszközbe. Mindent felvásároltak az emberek miután kiszabadultak a karanténből. Sport eszközt meg pont a karantén miatt szintén felvásárolták. Utána jött a roller őrület, mikor vége lett a benzin stopnak. Mindig történik valami.
A rollert használati célra venném. Csak az időzítés a kérdés
Most vagy később. Jövőre még az inflációt is hozzáadhatják az árhoz, nem látom a kötelező csökkenés okát. Utólag már lesz rá pontos válasz.
Az elméleti kérdés:
Azt a pénzt, ha nem rollerre költöm, hanem prémium papírba tenném. És később vennék rollert, ugyan annyiból kapnák-e min. ugyan olyant?Ha igen akkor az állampapír volt a nyerőbb választás. Ha nem akkor a roller.
Ebben az esetben az euróval nem lennénk előrébb, ugye át kellene váltani, meg kamatozni sem kamatozna, árfolyam kockázat. Ha direkt euróról beszélnénk akkor is az árfolyamtól függ.ridiculous, tudom, hogy van topikja. De nem megtakarítás a kérdés, nem befektetésre kell a roller. Arról már lekéstem
"azért ennyire még nem hülyült el a társadalom.
'"
Thunderzolee, abban a világban ahol a fingot is el lehet adni... mindig lesz olyan aki a kivételt képezi.Én a kerékpáromat covid után többszöröséért eltudtam volna adni. Ezzel nem gondolnám, hogy jobban jártam volna, ha másikat akartam volna venni helyette.
Itt sem az eladás miatt kérdeztem.1000 Euro idén is ezret ér,
Lehet, de nem mind1, hogy 370nél váltottad vagy 430nál
euróban is volt infláció, ugyan úgy panaszkodnak.Mennyi most a pénzromlás?
Éves adatot nézzél. Van olyan termék ami nem is inflálódik vagy minimálisan, van ami jobban. Cégek sem emelhetnek bármennyivel, annak is vannak határiai, szabályai.Fekete péntek régen jobb volt. Nem várható el, hogy amerikai szintű történet legyen. Boldog boldogtalan rámondja, hogy Bf aztán kész.
10 éve vagy mikor indult, már lerágott csont.
PociAti, 200k körüli tartományban gondolkoztam. rendszertelen használati szokások miatt kérdeztem.
-
phrenetiX
tag
válasz
Thunderzolee #23239 üzenetére
Elvileg most teljesen fel van töltve, ezt mutatja (töltőn van jelenleg): [link]
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #23237 üzenetére
,,A Ft inflációja jelenleg akkora, h 100ezer jövőre csak 70-80ezret fog érni, legalábbis annyit emelkednek az árak, h jelenleg 70-80ezret elköltesz, jövőre ugyanezen termékeket vásárolva elfogy majd 100ezer is." Elvileg az allamkotvenyeknel van az a fajta, igaz nem a legnagyobb kamatu, ami inflaciokoveto, tehat annal nem all fent ez a veszely. En inkabb attol tartok, hogy egyszer csak einstandoljak.....De ez mar tenyleg nagyon off itt....
-
PociAti
őstag
válasz
#01110937 #23230 üzenetére
Sajnos idehaza a pénzügyi tudatosság sajnos az emberek többségénél a béka segge alatt van. Úgy látszik páran azt sem értik mit kérdezel, vagy miért kérdezed azt, pedig - szerintem - te gondolkozol jól. Bár ha nem nagy értékű rollert szeretnél venni, akkor szinte mindegy. Néha olyan szokatlan külső tényezők befolyásolják az árakat, amit nem lehet megjósolni.
Utólag megérné kielemezni az idei évet (ahogy a Xiaomi kivonult a pici kompakt rollerek piacáról, és meglepően alacsony árazással megjelent az Okai). Illetve a Ninebot rollerek webshopos árai is szokatlanul alacsonyak voltak. Valamint a kisebb piaci szereplők próbálkozásai már egyre érettebb konstrukciókat takarnak.
Még ha jövőre alacsonyabbak is lesznek az árak, látványos változásra nem lehet számítani.
Ha már most kellene az a roller, akkor vedd meg most. Ha a jövő évi rollerárakat nézzük, akkor nem csak a 2023-as megtakarításhoz kellene viszonyítani azokat, hanem a 2024-es bérekhez is (az infláció miatt lenne mit behozni). Most hány napi béredből tudnád megvenni azt, és jövőre hány napig kellene dolgozni érte? Szerintem nem lenne nagy különbség.
-
-
válasz
#01110937 #23233 üzenetére
"hanem berakom a most még magas kamatot fizető papírba"
De nem fizet magasabb kamatot, mint amekkorát inflálódik a pénz, mire visszakapnád.
Mennyi most a pénzromlás? 27% körüli?
Akkor 30-33%-os kamatot kellene adni.
Az meg közgazdász szemmel nézve, egy vicc, h a jövő évi költségvetéstezek a marhák6%-os inflációval tervezik.A rollerek ára nem növekedett, csak nálunk.
Nyugatabbra ugyanannyi Euro volt a Pro 2 végig.Szerintem mázlink volt, h az új megjelenésű rollerek ára eleve jóval lejjebb volt, mint a korábbi modellek árai, amik ráadásul még a beragadt készletekből maradhattak meg a korábbi magasabb értékesítési árakon, aztán ahelyett, h akciókkal kiszórták volna őket, csak árulták a korábbi árakon. Errefele nem szokás akciózni, nézd meg mivel hülyítik Fekete Pénteken a zembereket...
Még mindig rengeteg a tájékozatlan ember, aki simán megvette az F40E-t 240-ezerért, a 190ezres F40i helyett.
Vagy most pl 300ezer a G30, a G2 meg 310ezer... -
tau_ba
tag
Sziasztok! Xiaomi Pro2-hoz az alabbi gyari FW verzioval letezik olyan hack, amivel gyorsabba lehet varazsolni, mint 20km/h? 1.1.0_252_158_141
-
-
válasz
ridiculous #23236 üzenetére
Na ez mondjuk igaz. Offolom is.
-
válasz
pescara #23234 üzenetére
Miért kellene rollerbe "fektetni"?
Videokártyákat is szoktál árulni? 1060-ast, 1070-est, mikor jelentősen felment a használt kártyák ára?Sokáig 200ezer volt a G30 DHGateről, nyár elején, ahogy írtad is; (most megint 220ezer felett van). Vettél volna abból párat, azt árulhatnád őket idehaza mondjuk 230-240ezer körül.
Global verzió, olcsóbban mint a hazai EU-s modell, igazi bestbuy. Megvan a piaci rés.Voltak páran akik a Scooter 4 Pro-ból vettek "befektetési céllal", mikor az Auchanben 190ezer volt, de pechjükre hiába akarták szerintük "piaci áron" meghirdetni 240-250ezerért, nem nagyon sikerült továbbadni, eléggé kilógott a lóláb, azért ennyire még nem hülyült el a társadalom.
Most az Okai feladta a leckét sztem a Xiaominak. 115-120ezer a Neon Lite, az ugyanezt tudó Xiaomi Mi 3 meg 170ezer. (A Pro 2 meg 180.)
De nem hiszem, h megérné emiatt n+1 Neont felhalmozni otthon, nemigen lehet ezeket eladni drágábban később.Ami pedig az Eurot illeti:
"..de ha forintban es ilyen gyenge forint aron eurot akar vasarolni...hat az szerintem mar eleve bukta"
Ebben viszont tévedsz.
A Ft inflációja jelenleg akkora, h 100ezer jövőre csak 70-80ezret fog érni, legalábbis annyit emelkednek az árak, h jelenleg 70-80ezret elköltesz, jövőre ugyanezen termékeket vásárolva elfogy majd 100ezer is.
Vagy ha úgy tetszik, amiket most 100ezerért vásárolhatsz, az egy év múlva 120-130ezerbe kerül majd.
(Nem egy konkrét termék, hanem havi általános bevásárlások együtt pl a Tescoban.)
Viszont ha Euroba váltod, az tartja az értékét.
1000 Euro idén is ezret ér, és jövőre se 7-8száz Eurónyi terméket fog érni, hanem ugyanúgy ezret (vásárló paritáson). A Ft meg közben szépen inflálódik.
Az éves béremelés pedig nem kompenzálja, mert nem emelnek 30%-ot sehol sem.Mondjuk én könnyen vagyok, mert a határ mellett lakok, így kézenfekvő, h nem Ft-ot használok.
Már tényleg csak annyi bajom van, h a Szép Kártyát külföldön nem fogadják el napi vásárlásoknál. -
ridiculous
aktív tag
válasz
#01110937 #23233 üzenetére
Hiába rollerról van szó akkor sem illik ide, megvan ennek a saját topikja.
-
phrenetiX
tag
Sziasztok!
Adott egy Xiaomi Mi Pro 2 roller. Pár napja el kellett mennem vele a boltba és már nagyon alacsony volt a töltöttsége, még út közben elkezdett pirosan villogni az utolsó csík. A boltból hazafele, mivel enyhe emelkedőn kellett egy darabon jönni toltam, aztán ahol véget ért az emelkedő ott visszaálltam rá, és elvergődtem vele vagy 100 métert, majd inkább toltam. Akkor este feltettem tölteni, de még 1 óra se telt el és azt jelezte, hogy maxon van. Csodálkoztam is, mert amikor pl. 50%-on rátöltök az is több idő szokott lenni, mint egy óra és még nincs fullon. De nem foglalkoztam vele, ma megint elindultam vele a boltba és mire odaértem már 1 csík le is ment (pár száz méterre van a bolt). Visszafele meg úgy érkeztem meg, hogy 2 csík lement. Itt már elkezdett gyanús lenni, hogy valami nem oké. Feltettem tölteni, m365 tool appban már 100%-ot jelez, a töltője is zölden világít. De kizártnak tartom, hogy ennyi idő alatt feltöltött volna (vagy az is lehet, hogy nem is merült le félig ennyi úttól?)
Szerintetek mi lehet gond? Közel 3000 km van benne, de eddig még sosem csinált ilyet. Mondjuk az is igaz, hogy eddig kb 2x merült le csontig. -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #23231 üzenetére
Ez akkor igaz ha euroban van a penze, de ha forintban es ilyen gyenge forint aron eurot akar vasarolni...hat az szerintem mar eleve bukta, akkor mar inkabb az allampapir. Rollerbe semmikepp nem fektetnem
-
#01110937
törölt tag
válasz
Thunderzolee #23231 üzenetére
úgy jön ide, ha nem rollert veszek belőle, hanem berakom a most még magas kamatot fizető papírba vajon az hoz többet, vagy a roller ára menne feljebb? 1 év alatt.
Euróval önmagában nem leszel előrébb. Másnak meg eszébe jut, politikától függetlenül.
pescara, persze jönnek újabb modellek. De nem mindegy milyen áron szerzik be, milyen áron gyártják, milyen a kereslet. Jövőre ha lesz 700as benzin, az is megdobja az érdeklődést.
Eddigi tapasztalat az, hogy növekedett a rollerek ára amiket követtem. Most volt egy csökkenés, de ez lehet nem tendencia.
Árgépnél néztem más terméket annál is ezt látom, volt egy csökkenés, és most kezd emelkedni.
-
pescara
aktív tag
válasz
#01110937 #23230 üzenetére
Mai rollerek, ha meg lesznek, biztos nem lesznek dragabbak, mivel jovore jonni fognak az ujabb modellek, mindig igy van. En tavasszal vettem Athenban 699 ert Gmax 2 , pedig elotte meg 900 euro felett volt. Akcioztak mindenhol, mielott kijott a G2 , amire azota mindenki panaszkodik, hogy par km utan kotyog, lotyog a felfuggesztes.
-
-
#01110937
törölt tag
Hallgattam egy beszélgetés, az alapján májusban voltak mélyponton a gyártói árak és innentől már "csak" felfelé terveznek, jön a karácsony is...
Szerintetek ez alapján egy mostani roller ára, jövőre év végére több lenne, mint ugyan azt a pénzt állampapírba rakni? Melyik jobb vétel?
Szerintem jövőre drágább lesznek a mai rollerek, nem csak a gyártok miatt. Nagyobb érdeklődés is lehet. -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23223 üzenetére
Az biztos, hogy ha nem az akku kapacitásának megfelelő a szoftver beállítása,
a töltésszámláláson (coulomb) alapuló százalék kijelzés teljesen meghülyül.
Feszültség alapon még lehet rajta korrigálni (általában kombinálják, tuti ami fix)
ezért talán nem mutat teljesen hülyeséget, de nagyon komolyan sem kell venni.Az, hogy terhelés után "visszapattan" a feszültség, teljesen normális. Az, hogy
ezt a szoftver +30% ugrással jelzi vissza már annyira nem, viszont az is biztos,
hogy a balance feszültség alapon működik, azt nem tudja megzavarni, ha teljes
homályban is van a százalék kijelzés. Az M365-ben épp az a jó, hogy beépített
okos BMS van benne egy csomó infóval, és a vezérlő is paraméterezhető.Ha zavar van az erőben, én sem tudok jobbat, mint vidd szakemberhez. Sajnos,
magában az akkucellák fáradásában is lehet keresni a problémát, ha megbontja
és teszteli, akkor még kiderülhet, hogy bizonyos cellasorok már gyengélkednek.Én mondjuk nem paráznék egy 10s3p akku felújításán, totál újat is lehet építeni
értelmes árban úgy, hogy az már nem 7800-as lesz, hanem 10500-as...
Magamnak megcsinálnám anyag árban egy 20-asból, és kalap, de nyilván más,
ha másnak kell csinálni, és munkadíja van: az lehet 40-50K is a végén. (Javítás,
ha javítható értelemszerűen olcsóbb, lehet, mondjuk 1 kör tesztelés, 1 kör aktív
balance, majd 1 kör újra teszt. Ez inkább csak időigényes, mint melós, 10-15K
tippre, de persze a siker nem garantálható. Nálam az olaszon bevált, persze az
is igaz, hogy egy 1 éves akkuról volt szó, ami csak sokat állt, és kialakult difi...
Viszont semmiképp nem voltak fáradtak a cellák, így teljesen jól magához tért.) -
BaLee
addikt
Telefonos bug lehet. Múltkor iPhone-al is ilyesmi gondom volt, csatlakozásnál pittyent a roller egyet de nem kapcsolódott, csomószor próbáltam. Otthon asszony másfajta, de szintén iPhone-jával simán rácsatlakoztam. Pár héttel később már az enyémen is jó volt.
Még szerencse, hogy amúgy ha beállítottál rajta mindent kb. semmire sem kell már az app.
-
lacam
aktív tag
.
-
-
#33802016
törölt tag
válasz
Peaceliker #23222 üzenetére
Értem. a 25km/h simán biciklis kategória, jobban meghajtod lehet 30al is menni. Persze nem városban, ott elég sok a veszély faktor. 5-10-15 km/h is elegendő... padka, kereszteződés, gyalogos, biciklis, rolleres, kitudja még mi...
-
Gardaai
senior tag
válasz
DigitXT #23192 üzenetére
Egy merítésen túl vagyok. Hát.. nem túl jó a helyzet.
Amikor merítettem először lemerült 9%-ig, megálltam egy 10 perc után 28%-on volt a roller. Utána 1%-ig merítettem, majd felvittem. 2 óra után 33%-on volt..
Levittem megint, utána 3x kikapcsolásig merítettem, de a 0,2V szinte mindig ott volt.
A vége felé amikor húztam neki volt már 0,8V különbség is, de 0,4-0,6V között ugrál terhelésen.
Amikor nagyon nullán volt a 3 kikapcsolás után, akkor lement 0,1V különbségre. Bíztam benne, hogy egy egész esti töltés helyrehozza, de maradt a 0,16V feszültség különbség.Ez egy M365 egyébként Pro kijelzővel. Az az érdekes, hogy minden app Pro-nak látja.
Szoftver módosítás is volt rajta, nem tudom pontosan melyik került fel rá. Ezt hogy tudnám kideríteni?
Szoftver módosításnál a BMS-be is belenyúl? Nem lehet, hogy mivel nem 12.800 mAh hanem csak 7.800 mAh ezért nem balanszol, mert még csak azt hiszi, hogy csak 60%-nál jár a töltés?
BMS verzió 0126 ennél és a Pro verziónális is, viszont gyárilag nem tudom mindkettőnél azonos-e.Hogyan tovább? Nagyságrendileg ha az akkuhoz hozzá kell nyúlni az milyen költség?
2 napja hoztam el, ha költséges akkor vissza viszem, ha annyira nem, akkor megpróbálok megegyezni az eladóval. -
#33802016
törölt tag
A tervezet alapján (nem tudom elfogadták már?)
A 25km/h meg nem haladó rollerek a kis teljesítmény alá kerülnek besorolásra, rájuk a biciklisekre vonatkozó szabályok érvényesek.A 25km/h meghaladó teljesítményűek azok a segédmotor kerékpár kategóriáját erősítenék.
-
IMGM6
tag
válasz
PociAti #23219 üzenetére
Milyen előírásokra gondolsz? Az L1e egy jármű kategória, nincsenek előírásai, csak besorolási feltételei. Vagy az EU rendeletre gondolsz, az éppen arról szól, hogy ha(!) kell rá típus jóváhagyás, akkor a rendeletben megfogalmazott követelmények nem vonatkoznak rá ( a típusjóváhagyásra), de ez a típusjóváhagyásra vonatkozó előírások, nem a L1e kategóriába sorolásra (szövegértés!, jó tudom, jogi szöveg).
Besorolni pedig muszáj, (kényszeredetten vagy sem), mert besorolás nélkül nem tudjuk, hogy vonatkozik-e rá KRESZ vagy sem, vagyis jármű-e vagy nem. Szerintem pedig jármű, mind a jármű definíciója, mind a hétköznapi felhasználási módja alapján. Ha viszont jármű, akkor megint be kell sorolni, valami kategóriába, mivel a különböző jármű-kategóriákra, különböző szabályok vonatkoznak. A KRESZ-nek pedig jól meghatározott besorolási feltételi vannak (nem véletlenül), közelállásról pedig csak annyit, hogy a "kerékpárok" egy része is smkp-nek, (ill. akár motorkerékpárnak) is minősül ténylegesen a KRESZ szerint. -
PociAti
őstag
Tehát az e-rollert belehet sorolni az L1e kategóriába annak ellenére, hogy nem fele meg az L1e előírásainak?
Ha kényszeredetten be kellene sorolni valahová (de nem kell), akkor műszaki szempontból az L1e tényleg közelebb áll hozzá, mint a lovaskocsi, de mint forgalomban való részvétel szempontjából közelítjük meg, akkor a pálcika rollerekhez a kerékpár sokkal közelebb áll, mint az smkp.
-
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #23208 üzenetére
Hat en is azon gondolkodtam, hogy ha a g30-ot hetente toltom( es nem is egy teljes ciklus, mert 20-90 koze szoktam kb, ritkan 100 ra), hetente egyszer eleg toltenem. De mivel azert van 2 olyan honap biztos az evben amikor nem hasznalom, igy 50 teljes ciklus alatt marad egy evben. Igy 10 ev mulva erne el az 500 ciklust, amikor meg mindig tudnia kene a 80% at a hatotavnak. De mi marad meg egy rollerbol 10 ev utan?
Ugyhogy rajottem, hogy nem kell ezt tulizgulni.
-
IMGM6
tag
válasz
PociAti #23215 üzenetére
Csak ez egy erősen félreértett/félre magyarázott rendelet(!!)
"E rendelet meghatározza a 2. cikk (1) bekezdésében említett valamennyi új jármű, rendszer, alkotóelem és önálló műszaki egység típusjóváhagyására vonatkozó közigazgatási és műszaki követelményeket. "
Vagyis ez a rendelet nem azt határozza meg, hogy mi tartozik az L1e kategóriába, hanem azt, hogy mire, ill. mire nem terjed ki a hatálya az adott kategórián belül, vagyis mire vonatkoznak a rendeletben meghatározott közigazgatási és műszaki követelmények. Vagyis csak annyit mond ki, hogy az e-rollerekre nem vonatkoznak az itt meghatározott közigazgatási és műszaki követelmények!!! Azt nem, hogy az e-rollereket nem lehet besorolni az L1e Kategóriába! Arról nem is beszélve, hogy ez csak egy rendelet, ami (automatikusan) nem írja felül a magyar magasabb rendű jogszabályokat! -
PociAti
őstag
"Pedig, - a jelenlegi jogszabályok alapján - teljesen egyértelmű, hogy" NEM "segédmotoros kerékpár".
Ezt itt már másfél éve tisztáztuk.
Pont az ehhez hasonló kizáró okok miatt volt már rá precedens, hogy megsemmisítették azt a határozatot, amit a rendőrök hoztak a roller tulajdonosával szemben.És a teljességhez hozzátartozik, hogy ennek ellenére is elmarasztaltak már rollereseket, de általában inkább csak olyan esetben, amikor a rolleres az egyértelmű vétkes, esetleg halmozta is a szabálytalanságokat és mindenképpen meg akarták büntetni (és nem akadnak fenn formai hibákon).
-
IMGM6
tag
válasz
Silentfrog #23212 üzenetére
A jogszabályok alapján az e-rollerhez is kell jogsi.
-
IMGM6
tag
válasz
Peaceliker #23211 üzenetére
Ezért mondtam, hogy mindenféle hülyeséggel ködösítenek, pedig a jogszabályok alapján egyértelműen kategorizálható, az már teljesen más kérdés, hogy ehhez milyen műszaki és egyéb feltételeknek kellene megfelelnie és mire lehet levizsgáztatni.
-
Silentfrog
veterán
A nagyobb társaságoknál tudok kötelező bizt. jellegű biztosítást kötni ami olyasmi mint a Hello bringás?
A sima segédmotoros biztosítás ami teljeskörű még olcsóbb is mint az említett biztosítás.
A CLB se ismeri a roller fogalmát, csak olyanra tudok kötni amihez jogsi kell. -
Peaceliker
addikt
na 4kw és 45kmh ami ugye sántít duáloknál. Mert 4kw alatti, de 45kmh+. Így A1 lenne, de nyilván nem lehetne levizsgáztatni.
Illetve amennyire tudom SMKP meghatározásban szerepel az ülés is. És amikor üléses egy roller akkor úgy tudom, azt szét is kapják, mint smkp úgy hallottam. Bírósági gyakorlat meg tök vegyes azt hallani...persze ebben sok a hallani rész, de na, abból főz az ember, ami van.
Amúgy időszerű lenne már a szabályzás nagyon. -
IMGM6
tag
válasz
Peaceliker #23209 üzenetére
Pedig, - a jelenlegi jogszabályok alapján - teljesen egyértelmű, hogy segédmotoros kerékpár (majdnem az összes, sebességtől, teljesítménytől (4 kW és 45 km/h alatt, felette motorkerékpár) függetlenül). Az már más kérdés, hogy sokan ezt nem merik így kimondani (mondjuk Pintér már kimondta), és inkább ködösítenek mindenféle hülyeséggel. Érdekes lenne megnézni a bírói gyakorlatot, ha van egyáltalán már valamilyen gyakorlat.
-
DigitXT
félisten
Az tök jó, akkor lehet még tovább kímélni az akkut, mint amennyire gyárilag kíméli az, hogy csak 41V végfeszültségű a töltője.
(Tehát ha a szoftverben 100%-ra van állítva, az se fogja valójában 100%-ra tölteni a cellákat, hiszen az 42V lenne, azt meg egy 41V-os töltő nem tudja, ha megfeszül sem. Ez ugye tisztán fizika.
)
Ui: a DoD viszont még mindig játszhat, habár van ezekben a "nagyon kímélős" dolgokban egy nagy adag túlgondoltság is, mert egyszerűen nem tudsz annyit menni egy rollerrel, hogy érdemben(!) számítson, hogy mennyire kíméled.
Azt mondják (lásd link), hogy 75-65% között használva érhető el a legtöbb töltési ciklus szám, viszont mivel ez csak az akku 10%-át használja az összes kinyerhető energia így nem a legtöbb: életszerűtlen. (Pár km-enként kellene tölteni...) 75-25% között viszont már csak kb. harmad ennyi ciklust bír ki, mire 90%-ára degradálódik az eredeti kapacitásának, viszont mivel az akku 50%-át használod, a kinyert energia összesen ~2x annyi: ez még valamilyen szinten életszerű lehet. Viszont kérdem én: kinek van szüksége 3000 ciklusra?
Ha naponta kétszer eljátszod (mert mondjuk munkában is tudod tölteni), és még hétvégén sem rakod le, meg hóban fagyban sem, akkor is közel 10 éves élettartamot jelent. Egész biztos, hogy 10 év múlva is ugyanazzal a rollerrel fogsz járni? Én most meg merem mondani, hogy szinte biztos, hogy nem. Ha nem megy tönkre rajta semmi, akkor is lesz új modell, ami jobb lesz valamiben, amire megéri leváltani.
Még akár új akkutechnológiát is kifejleszthetnek 2033-ra...
Szerk: lehet, hogy elszámoltam: ha kétszer töltöd naponta, inkább csak 4-5 év.
De most már úgy hagyom: amúgy sem túl életszerű, hogy valaki minden áldott nap kétszer feltölti a rollert, de ha ott tartunk 5 év múlva, hogy ezt mégis megcsinálta, még mindig tudja az akku az eredeti kapacitás 90%-át, tehát nemhogy nem kuka, hanem szinte alig észrevehető a hatótávcsökkenése... (Legalábbis elméletileg...
)
-
IMGM6
tag
Ez így konkrétan nincs benne a KRESZ-ben, de (!!!!) tulajdonképpen (majdnem) teljes mértékben helytálló.
[a) * Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, ...........
A 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben a két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása vonatkozó 1. cikk (2) bekezdése a segédmotoros kerékpárokat két alcsoportba sorolja, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), melyek legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
Kétkerekű típus (L1e):
– belsőégésű motor esetén a hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3,
– elektromos motor esetén a legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.]Ezek alapján az 1. állítás igaz! (és nyilván a második is)
A 3. állítás már nem olyan egyértelmű, mivel az elektromos roller nincs nevesítve mint jármű, de a jármű fogalmába - a szokásos használat alapján - elég egyértelműen besorolható (gyerek játéknak azért már elég nehezen nevezhető), ha viszont jármű akkor, csak L1e lehet, vagyis segéd motoros kerékpár, és tulajdonképpen az összes (!!!), nem csak a 25 km/h feletti sebességű!!! Az már más kérdés, hogy a rendőri gyakorlat hogyan kezeli. -
polo493
tag
Még nincs rá jogszabály ,de ha feljelent a rendőr lehet belőle büntetés,legyen rajta biztosítás pl hello bringás,meg bukó féle ha közúton mész akkor elnézőbbek,egyenlőre rendőrség nem foglalkozik rolleresekkel ,azt el tudom képzelni aki össze vissza megy az úton meg száguldozik vele azt kivennék.
-
intuicio
aktív tag
válasz
DigitXT #23198 üzenetére
Az meg, hogy 80%-ig... Hogyan?
Én is ezt kérdezem, csak én másik aspektusból.
Nekem F40E van (vissza "butítva" Globál verzióra, azaz 30km/h) és ki is használom a 6-os bicóúton. Ha én 80%-ról indulnék el vele dolgozni, akkor 20% nál alapból visszalassítja a rolit 15km/h-ra. Ergo egy távon kb 60% tudnék vele menni nyélgázon.
Én ezért is töltöm fel 100%-ra.
Amúgy K idegesítő, hogy haladok 25km/h sebességgel, és ahogy eléri a 20% akut, olyat satuzik 15 km/h-ra, hogy eszem megáll. Tarkón lőném, aki ezt betette a programba. Amúgy miért nem engedték a felhasználónak, hogy beállíthassa, hogy mikor vegyen vissza a sebességből. Én spec anno az m365-ön ezt meg is csináltam hogy 10% akksinál vegyen vissza.
Az már csak hab lenne a tortán, ha végre lehetne úgy pimpelni mint az m365
pl:
- alig lököm meg magam, és már indul is a roli
- indulást erőteljesebbre állítani
- tempomatot 5mp-röl 2mp szűkíteném.
- 25 km/h - 33km/h-ra. (bár ez most meg is van régió váltás miatt)
stb...
Csak hát még (3éve kb) de nem sikerült a hack
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Egyéni arckép OFF
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Honda topik
- Filmvilág
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PlayStation 4
- További aktív témák...
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- Samsung Galaxy A16 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest