Hirdetés
- Send to qBittorrent (with SavePaths): Egy apró Firefox kiegészítő qBittorrenthez
- Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája – egy Ikea-horror igaz története
- -TongFang- Medion Erazer Beast 16 X1 - induló teszt így kora délután..."CB R23"
- Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- A Magyar Néphadsereg emlékére
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája – egy Ikea-horror igaz története
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Stefi_dzsi
#23996
üzenetére
Mondjuk furcsa, h a szervizben megállapították, h vezérlő is rossz, meg az akkupack BMS-e is. Egyszerre minden?

Másik rolleres szervizbe is elvihetnéd.
Pl ha az akkupack jó, csak a BMS hibás, akkor az akkut nem kell cserélni, csak elektronikát, az meg azért nem kerül ennyibe. Ha meg azért tilt le a BMS, mert hibás cellák vannak az akkupackban, ez érthető, és a vezérlés is ezért áll, mert hibás az akku.
De akkor az javítható többnyire, nem biztos, h egyből cserélni kell ennyi mindent.
A Gergő be is vizsgálja, nem csak akkukat épít, de üziben majd megbeszélitek.
-
oszy
veterán
Milyen kabátot ajánlotok, ami alá nem kell túlságosan alá öltözni és szélálló? 30.000.- alatt.

-
Stefi_dzsi
tag
válasz
Thunderzolee
#23985
üzenetére
Nem használtuk annyit, hogy most egy 180+ ezres rollerbe beruházzak. A 130-as ártartomány sem maradéktalanul szimpatikus.
Az akksi építős ajánlatot köszönöm, azt hiszem inkább abba az irányba megyek, hogy feltámasszam a meglévő rollert.
-
Pano
veterán
-
#33802016
törölt tag
válasz
pontyos
#23986
üzenetére
Akcióba volt 189ért. Ha szerencséd van találsz hasonló áron vhol most, vagy majd - talán.
Oszy meddig tervezed használni? Így hogy jön az ősz, hidegebb idő? Kézikönyvben tárolási hőmérséklet - 10 és 50 fok. De ajánlottnál 10 és 30 fok között van írva.
(#23973) Thunderzolee
A Plussz és a Pro ugyan annyit tud. 40 km a sportmód amit ír megtehető távnak, Normál vagy Echoban ennél több. Echoban 55 km. -
bzolika10
aktív tag
válasz
Thunderzolee
#23909
üzenetére
Érdekes módon a volánnál mindig azt keresik hogy hogyan ne. Ilyen szempontból példát vehetnének a mávtól. Ki a francot zavarna a csomagtérben elhelyezett roller? Lehet, hogy a sorfőrt, mert segíteni kell betenni, de basszus, ez a dolga ezért is fizetik. Én sem tartom jó ötletnek felvinni az utastérbe, de ez az általános tiltás amit szeretnének egy kicsit túlzás. Kíváncsi lennék a helyközi (nem távolsági) buszok poggyászterének kihasználtságára, valószínűleg a 0-t súrolja. A bankkártyás fizetést se tudják megoldani, pedig elvileg törvényi kötelezettségük lenne.
-
pontyos
senior tag
Igen, ez elég jól néz ki, specifikációk is jónak tűnnek.
Sajnos 220 környéke, kicsit kevesebbet szánnék rá.
180 lett volna a max. De köszönöm -
válasz
Stefi_dzsi
#23982
üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz
Stefi_dzsi
#23982
üzenetére
Aliról akkupakkot rendelni erősen zsákbamacska kategória.
Persze, ha van
csillió visszajelzése az eladónak, ahol elégedettek a termékkel, akkor lehet jó. -
Stefi_dzsi
tag
Sziasztok!
Van egy első generációs, kínai gyártású M365-öm. Egyik reggel megállt alattam: kikapcsolt és nem lehetett visszakapcsolni. Elvittem szervizbe, ahol megállapították, hogy a töltést ugyan veszi, de a BMS és a vezérlőelektronika cserére szorulna ill. a beázás jelző matricák egy rész elszineződést is mutat. A ~100 ezer forintos javítást (új akkupakk, új vezérlő) nem kértem.
Kérdés: rendeljek aliexpressről akkupakkot és elektronikát meg egy akku fedelet tömítéssel ~55ezerért és szívjak vele itthon vagy vegyek egy nagy levegőt, és vegyek valami újat? De mit? Mi3 Lite?
A külső gumik is elég repdezettek már, abból is kéne egy új garnitúra, ez már zárja az ollót a javítás és az új között. Viszont 193cm magas vagyok, ha jól értettem az Okai Neon Lite már nem éppen ideális nekem.Köszönöm előre is a tanácsokat!
-
pontyos
senior tag
válasz
Thunderzolee
#23979
üzenetére
Köszönöm szépen! Hasznos az összes infó, főleg, hogy teljesen roller szűz vagyok. Megnézem élőben is, egyáltalán milyen rajta állni, stb..
Talán 15 éve próbáltam a fiam még lábbal hajthatóját 😊 -
válasz
pontyos
#23978
üzenetére
Hát, ahogy érzed, annyit költesz rá.

Okai olcsóbb, F2 Plus drágább.
Ez utóbbi magasabb embernek kényelmesebb.
A Neon Lite még a Xiaomiknál is picivel alacsonyabb.Vagy vannak még használt Xiaomik: Mi 3 120ezer körül, Pro 2 140ezer körül; használt Segwayek: F30, F40, D38, esetleg D28 130ezer körül.
Jótanács: NE vegyél 250W-os motorral szerelt rollert, akármire is akarod használni.
-
pontyos
senior tag
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek!! Délután nekiállok válogatni! Teniszpálya végig elérhető, takarított utcákban, emelkedő nincs. Súly magasság 77/178 szóval egy átlagos elég lesz. Annyi dolog van amire nem is gondoltam 😊
Nagyon jó tanácsok jöttek.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT
#23683
üzenetére
Megcsináltam ugyanezt a grafikont a 36V akkuval, mondhatni edukációs célból...

(Amiért olyan viccesen néz ki az az, hogy több futás van rajta 36V-on, de eléggé
konzisztensen ugyanazt rajzolja. Szóval a fizika már csak ilyen: megismételhető.)Amúgy vacak 100A-rel a kelenföldi bringás szerpentinen bizony igen türelmesnek
kell lenni, esetleg rárúgni lábbal, mert bizony ott 1000W se jön ki belőle. (Sajnos,
ez nem új infó, láttam a kijelzőn is, meg hát tudom a miértjét: feljebb kell engedni
a vezérlő korlátját, de elvileg hardveresen is ennyi max., eléggé a hűtés limitálja.)
Most abba ne menjünk bele, hogy hogyan lehet ráhúzni megengedőbb firmware-t
és esetleg ezzel kapásból hazavágni az egész hóbelevancot. Kell a fenének.
Mivel lehetne kis tempónál sokkal erősebb? Bingó pl. 3x annyi fázisárammal...

Csak most nincs kedvem egy újabb 130K körüli beruházásra, és hát tartok azért
attól, hogy ha sokat nyekteti az ember a motort, akkor leéghet. Szóval óvatosan!
(Mindig győzködöm magamat, de előbb-utóbb be szoktak ugrálni a kosárba...
)Ui: a dolog edukációs apropóját úgy értem, hogy ha kicsi jobban megértik mások
is a BLDC motorok (kötekedők kedvéért PMSM) működését (és vezérlését), úgy
talán nem fog feketemágiának tűnni a fázisáram és az akkuáram viszonylata...
-
Pano
veterán
válasz
pontyos
#23968
üzenetére
Nem tudom, hogy tisztában vagy-e vele, de a roller azért nem olyan mint a bicikli. Télen elég korlátozottan lehet biztonságosan használni.
Most ősszel meg majd a falevelekkel nagyon kell vigyázni.
De ha a tél is magához képest olyan habitusú lesz, mint amilyen most a szeptember, nincs mitől tartani.
-
válasz
pontyos
#23968
üzenetére
10km-re 30km-es hatótávút nézz.
7650mAh, vagy inkább 10200mAh, ezekkel 20-22-25km-eket meg lehet tenni.Nem tudom mennyit akarsz rákölteni, F2 vagy inkább F2 Plus elég népszerűek, szinte egy árban szoktak lenni, így az F2 Plus jobb vétel. Ezeken már index is van, ellentétben a Xiaomi 4-es sorozatával.
Ha olcsóbb kell, akkor Neon Lite akciós egy ideje, 115-120ezer. Ugyanazt tudja, mint a Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül.
Hány kiló vagy?
Milyen magas?
Emelkedőkön is fogod használni? -
-
válasz
pontyos
#23968
üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250W 20km 5100mAh 12kg (max 20km/h)
1S.............250W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300W 20km 7650mAh 13kg
Mi 3..........300W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300W 45km 12800mAh 14.2kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul8.1"-os tömör kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh 13.7kg10"-os kerék:
4 Lite...300W 20km 5200mAh 15.6kg
4..........300W 30km 7600mAh 16.5kg
4 Pro....350W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátulF sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF25i.....300W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450W 55km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30LE...350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450W 65km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
IndexOkai
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh 13.2kg
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátulNeon............300W 40km 9800mAh 17.5kg
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátulNeon Pro....350W 60km 14700mAh 21kg
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátulAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim) -
kiezTe90
senior tag
Sziasztok!
Van egy Xiaomi MI Scooter Essential rollerem. Újonnan megvettem, használtam egy keveset kidurrant a hátsó kerék és azóta inkább visszatértem a kocsira. Elszeretném adni, így mennyit kérhetek érte? 2022.03.17-én vettem még garanciális.
Köszi előre is -
DigitXT
félisten
válasz
#33802016
#23970
üzenetére
Nem, semmiképpen nem nevezhető gyárinak.
Igen, régóta szerelgetek,
jóval kevesebbet gurulok, de azért 4-500 km belement ebbe a vasba is.
(Már ameddig mérte... Ennek az új vezérlőnek a rákfenéje, hogy nem tárol
futott km-t. Milliméter pontossággal méri, de elmenteni, azt véletlenül se:
lehet persze kapni hozzá hobbisták által fejlesztett kijelzőt, gondolkodom
is rajta egy ideje. Viszont ugyanúgy egy sajátot is fejlesztettem, egy másik
vezérlőhöz, nem kerülne sokba ehhez "illeszteni", csak vmi kulturált doboz
kéne hozzá a kormányra: 3D tervezésbe/nyomtatásban még nem fogtam.) -
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT
#23969
üzenetére
Húh, köszönöm az igen részletes választ. Nem olvastam minden posztot, nem tudtam, hogy ennyire magas szinten űződ ezt a sportot... A roller gyakorlatilag "nyomokban gyári elemet tartalmaz". Nem összevethető egy gyári rollerrel.
A hátsó indexek nagyon jól néznek ki
Este még inkább. Nappal kevésbé figyelem felkeltő lehet. -
DigitXT
félisten
válasz
#33802016
#23846
üzenetére
Fogalmam sincs. Nem sokat használtam gyári állapotában. Azt meg,
hogy csináltam vele valamit, szerintem nem kell magyarázni, hiszen
kb. az összes HSZ-em arról szól, hogy hogyan tuningolgattam...
Nem kifejezetten vízállóság végett, de ha már csinálom, ne ázzon be!Nekem ez hobbi: többet szerelem, mint amennyit megyek vele. Most
is fent lóg a füstölőn szegény. De csak azért, mert lebetegedtem, így
nem tudtam még befejezni az újabb átalakítást: nincsenek rajta gyári
megoldások: kizárólag a váz az. Bár azon is van már pár átalakítás.
(Egy két extra lyuk, meg hosszabb kitámasztó. Szélesebb kormány.)gyári doboz: használhatatlan volt, csere (vízálló szerszámos ládára**)
gyári féknyereg: volt helyette itthon jobb, csere (X-tech Zoom HB-100)
gyári rugózás: volt helyette polcon jobb, csere (EXA FORM légrugók)
Ide szúrom be, hogy bizony már másnap feldobtam ezt a 2 alkatrészt.
gyári kijelző: sose volt jó, kuka (volt helyette csere, most épp nincs*)
gyári gázkar: életveszélyes volt, csere (természetesen félmarkolatos)
gyári akku: kicsi volt, polcon pihen, cserebere (48V, aztán most 36V)
gyári motor: leégettem, csere (500W vs. 1800W: nem volt nyerő ötlet)
gyári gumi: tömör ezért kényelmetlen, csere (PMT: 12.5" X 2.25 R8.0)
gyári felni: a gumihoz szelep is kellett, csere (bár megfúrhattam volna)
gyári vezérlő: eldurrant, kuka (tévedésből ráterheltem, a rossz oldalról)
gyári kormány: keskeny volt, csere (sima alumínium cső semmi extra)
gyári markolat: gázkarral egyben volt, csere (amúgy nem volt vele baj)
gyári fékkar: analógra cserélve, polcon pihen a bal (a jobb még gyári!)
gyári fékbowden: hosszabbra cserélve (a kormány szélesítés miatt
)
gyári lámpa: vakított, csere (beszóltak biciklisták, pedig 2 sz*ros LED)
gyári féklámpa: eldurrant, csere (12V helyett rászaladt 48V: nem bírta)
A legutóbbiban a sors iróniája, hogy újra 12V-os féklámpa lesz rajta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
gyári telefontartó: nem volt, de a kormánylefogató kiváló rögzítési pont!
gyári index: nem volt, de a vázba szépen bele lehetett fúrni őket, hátul
gyári reflektor: nem volt, de egy gyerek kapaszkodóra simán elfért elöl
gyári indexkapcsoló: nem volt, de a szélesebb kormányra simán elfért*: ha rárakom a telefont a tartóba, akkor lehet nézegetni. Azt látni, amit
a videóban a jobb oldalon bevágtam. Sok infó, hasznosak is! De amúgy,
menet közben annyira pont nem nézegeti az ember. (Max. a pirosnál...
Mondjuk azon merengve, hogy vajon kibírja-e az akku hazáig.
)**: azóta már ez is le lett cserélve egy eggyel nagyobbra, mert csak úgy
fért el a széles 36V akku... 38Ah csak elég lesz ~50 km hatótávolságra!
Mivel korábban nem fért oda az akku, a vezérlés lakott ott: tekintve, hogy
a láda vízálló, igen, teljes nyugalommal mentem a szakadó esőben...
-
pontyos
senior tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek a vásárláshoz.
Nincs nagy igényem, a lakás és a sportpálya közötti kisebb távra szeretnék, megbízható, középkategóriás rollert. Télen kezdeném használni, kb 2 x 5km es távra, illetve ha megszeretem, akkor a kisebb távokra már nem az autót használnám, hanem a rollert.
Ajánlást várnék tőletek a középkategóriában, esetleg ha van valami ajánlott vétel, teszt.
Most kezdek majd olvasni a témában, gondoltam itt is megkérdezem.Előre is köszi és Üdv

-
monocikli
csendes tag
Sziasztok.
Adott egy 2017-es gyártású M365, amit botox-os saját firmware-el használok már több mint 12000km megtételével. Egy akkucserét megélt a gép, most nyár végén menet kzben berángatott, majd megállt... Vezérlőben két FET elszállt, most jött cseredarab, mind a hatot kicseréltem.
Élesztéskor viszont 21-es hibakód, nem bírok vele... Amikor letérdelt, nem volt BMS comm hibája, most egy hónap phenés után ezzel éledt. BMS reset megvolt, firmware-t is tudok frssíteni a gépen, kábelek, csatik jók, kimértem. Jó lenne megoldani vezérlő csere nélkül...
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee
#23961
üzenetére
Na akkor ezek szerint én sem tudom majd 50be eladni
-
-
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Thunderzolee
#23957
üzenetére
Igen 160-ért megvették, ma már hirdeti is 200-ért.
-
dzsidzsas
tag
Tiszta víz: BKK üzletiszabálya I.2 pont szerint a roller kisméretű kerékpárnak számít.
VII.4 pont: A kisméretű kerékpár kézipoggyászként díjtalanul szállítható valamennyi járművön, amennyiben az utasok ruházatát, a jármű berendezéseit nem rongálja meg, illetve nem szennyezi be.
Ez hivatalos. Ezzel befejeztem, ezt a felesleges szócséplést. Hazafelé megkérdeztem az ellenőröket, ugyan ezt mondták. -
-
válasz
Peaceliker
#23958
üzenetére
Hát ennyire nyilván nem vágok minden hirdetést, inkább csak azokat látom, ami jön velem szemben a rolleres csoportokban.
Hardveraprón tényleg van 150-ért is, de az kék, még egy 10-15ezer jön hozzá, h ne csak 20-al menjen. -
Pano
veterán
Akkor jó.
(Csak úgy találtam)
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee
#23957
üzenetére
Most is van fent 170 ért egy.
150 ért ami többet futott az több ideje ott van. Szóval valóban az a kérdés, hogy mennyire sos eladni
-
-
maxxenergie
senior tag
TIPP /akit érdekel gondoltam megosztom/ : Rollerre tükör - Ha meg 2 rollered is van külön jó mert mindkettőre lesz 1-1 mint nekem, de akár egyre is felrakhatod a kettőt, vagy lesz egy tartalékba... Most jött meg nekem nagyon jónak tűnik hajlítható masszív a tükörlap is mozgatható !!
Biciklis/Motoros visszapillantó tükör, fekete, 375x90x20mm -- 2DB - 3990 FT -- EMAG !
-
#33802016
törölt tag
válasz
Shade45
#23932
üzenetére
Legalább két beállítás van. Abnormality Alertet kell kikapcsolni. Más beállítást nem találtam. itt is erről beszéltek.
Rollerhez szerintem sem kell az app, aki tudja a kódot az betudja indítani, app a megtehető kilométerekhez kell.
Nektek van beállítva kód vagy inkább kihagytátok és csak appot használtok?A közlekedéshez, vonat, busz, metró, egyéb. Amit leírnak az egy dolog, a gyakorlat pedig egy másik. Mivel be sincs sorolva jelenleg a roller sehová, ezért nem is lehet külön erre hivatkozni. Egyéni döntés lehet, hogy elfogadja valaki nyitva is, valaki csak csukva. Itt sincs ebben egyetértés, akkor máshol miért lenne?

-
gergo5991
őstag
válasz
Thunderzolee
#23953
üzenetére
g30 max global verzió, dhgateról rendelve, gen2-es motor, 33al megy feltöltve
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
gergo5991
#23951
üzenetére
Sima mantis dualra gondoltam (alirol 450 körül van, néha ajándék kormány stabbal) , king sajna törik több helyen, azzal várni kell v4-5 ig
G30 az ahogy látom 160-200 között van fent pár darab. Vagyis van drágább is de azokat max szerintem akkor lehet eladni ha magyar garis meg alig futott
-
gergo5991
őstag
válasz
Peaceliker
#23950
üzenetére
#23949p@gabi ja, csak nem irja hogy LG samsung vagy valami kinai
#23950Peaceliker - hát igen mantis king gt kva jó lenne de az 1900 körül mozog, de amennyire a g30 nincs kihasználva annyira a mantis se lenne, de ha használom jobb lenne a plusz erő meg csillapitás
g30 max-ot 1000km-el nagyon megkímélve mennyiért lehetne eladni használtan szerintetek?
-
-
gergo5991
őstag
[link] 1050 euró kuponnal, ti be mernétek rendelni ezt ennyiért?
bár az aksira nem irja milyen cellákból áll, de ilyen teljesitmény ennyiért eléggé jól hangzik, bár nem vagyok hive a noname kinai "csodarollereknek" -
Alcsi69
senior tag
válasz
Thunderzolee
#23943
üzenetére
De akkor tuti hogy metrón összecsukva lehet vinni? Nekem nem baj hogy össze kell csukni csak tényleg lehessen szállítani úgy.
Tegnap láttam amúgy buszon nem összecsukott elektronyos rollert is.

-
válasz
Shade45
#23944
üzenetére
Hát a többi roller is ilyen.
Gombnyomásra indul.
Vonaton amúgy minek lezárni?
A biciklitárolós résznél szoktam kikötni, mint egy biciklit, a biztiövekkel, annyira könnyen azért nem lehet kioldani, h attól kelljen tartanom, h felkapják és elrohannak vele, igy távolabb is ülhetek.Mindenesetre azért megnyugtató, h nem egy újabb hiba, inkább csak feature.
-
Shade45
senior tag
válasz
Shade45
#23932
üzenetére
Oké, rájöttem mi okozza a rázkódásra történő csipogást:
Ha be van kapcsolva az applikációban a pin-kód/app-zár (csak ezekkel oldható fel a roller), akkor rázkódás/felemelés esetén pittyen egyet, és a kijelzőn megjelenik a "88"-as szám.Kikapcsolva az app-zárat megszűnt a jelenség, cserébe így gombnyomásra egyből indul a roller.
-
válasz
dzsidzsas
#23934
üzenetére
"ez a szabály"

Szerintem itt csak az ellenőr volt túl engedékeny. Ami nem baj, csak más még összefuthat olyan helyzettel, amikor nem ilyen engedékeny ellenőrrel találkozik.
A BKK oldalán a metrót nem említik, mármint tudtommal a metrón nem lehet "rollerezni".
Amikor utoljára olvastam róla, valami Vitézys poszt alatt kérdezték tőle, ugyanezt írta, némi marketing rizsa körítésében:
Metrón nem lehet, csak összecsukva poggyászként, és a marketing része ez volt: "de dolgozunk a megoldásán".
Nem csináltam képernyő mentést, most meg már nem találom a bejegyzést. :/Nekem mindegy amúgy hogy viszitek, csak valaki kérdezte, arra válaszoltam.
Nem jó dolog, mikor egy vidéki Pestre elhozza a rollert pl a vonattal, azt metróval menne tovább, azt leordítják a fejét, h mit képzel, h metrón akarja vinni.
-
válasz
Shade45
#23935
üzenetére
Nem kínlódunk profilokkal, meg úgy általában applikációkkal sem. Hát mihez kell az, azon kívül, h a megtett km-eket néha megnézzem?

Oké, egyszer csatlakozok, átnézem a beállításokat, végigzongorázza az ember, aztán kész.
Bárki használhatja a rollert pl a családon belül, profilt attól még nem kell kezelnie.
Inmotionnél volt olyan pl, h saját profilt kellett létrehozni, és méregette a felhasználó szokásait, megtett km-eket, mittudomén még miket, ás adott rá pontokat, és valami world online adatbázisban meg lehetett ezekkel az adatokkal "közösséget építeni", de hát ennyire nem érdekelt ez az egész..

Nem azért járok rollerrel, h pontokat gyűjtsek, hanem, h eljussak A-ból B pontba.
A Waze GPS pl tetszik, de egy rolleres app nem különösebben izgatott. :/Nálunk míg többen, több rollert használtunk, mindenki azt vitte, amelyiket akarta, oda, ahová akarta.

-
Ajándék autóra nem emlékszek, de az tény, h átlagembereknek szerintem megfizethetetlenek voltak az első laposTV-k. Nekem is úgy lett az első 50"-os plazmám, h hármat meg kellett venni, így már nem volt túl drága, és két DJ haverommal álltunk össze.
Előtte is egy Trinitron 72-es Sonym volt, álvánnyal együtt. Ez utóbbi annyiba került önmagában, mint egy kisebb egyszerűbb TV, de az akkori barátnőmnek ez volt a "mániája", h ez milyen szép így együtt, meg üvegpolcok, üvegajtó, vagyis értelmetlen dolgokra képes volt bármennyit elkölteni, legalábbis a center hangszórónak nem igazán volt helye az állványon... :/
Plusz miután lecseréli az ember a TV-t, ott marad a TV állvány, amivel semmit se tudsz kezdeni, mert egy adott TV-hez tervezték.
Aztán egy szakítás után otthagyod a TV-t a csajnál, mert oda vittétek át, és az egód nem engedi, h elhozd tőle (ott rohadjon meg vele, nehogy azt higgye, h visszakérem)..

Kb mint az Inmotion S1 roller.
Kettőt rendeltünk (rendeltem), egyet neki, egyet nekem, aztán különválás után azért csak "nála maradt", én meg inkább eladtam az enyémet.
Visszatérve a telefonra, amit hozzá adnak rollert, arról inkább ne is beszéljünk.
Legalább már értem minek adott ki a Xiaomi egy ilyen rollert. Hát biztos ültek a kreatív osztályon a tervezőasztal fölött, és végül csak felmerült a kérdés, h na jó, de ki lesz ennek a hulladék rollernek a célközönsége, és benyögte valaki halkan, h "majd odaadjuk grátisz a legközelebbi nem túl sikeres telefonunk mellé"...
-
Pano
veterán
válasz
Thunderzolee
#23938
üzenetére
Emlékszem arra az időkre, amikor még milliós tételekbe kerültek az első generációs LCD TV-k (akkor még ilyen bruttó 40-50 ezer Ft körül volt a havi átlagkereset) és egy 0km-es Suzuki Swiftet adtak ajándékba mellé.

Beleégett az emléke az agyamba, hogy egy színpadra ki van állítva a TV, a színpad mellett meg ott áll a piros swift
-
pourri
aktív tag
válasz
Thunderzolee
#23938
üzenetére
Ilyen áron inkább ne legyen rollerem.
-
Vegyetek Xiaomi telefont, adnak hozzá Xiaomi rollert.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
hvg.hu/tudomany/xiaomi_13t_pro_leica_mobil_teszt_velemeny_specifikacio
-
Casseius
tag
válasz
andrisbandi
#23920
üzenetére
Ez a 100ezres szám 2-3 éve lett bedobva valamelyik cikkben, erre hivatkozik mindenki azóta is, sokkal több van már annál.
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas
#23934
üzenetére
Olyan érzésem van, mintha nem értenéd miként mennek a folyamatok.
Alacsonyabb szinten mondtak valamit.
Azt a szakszervezet szakmailag elfogadhatatlannak tartja, így magasabb szintre, az államtitkárhoz vitték az ügyet. Szóval innentől tök mindegy mit mondott a Volánbusz embere, az lesz a mérvadó, amit az államtitkár mond majd. (Ő vagy jóváhagyja a főigazgató tájékoztatását, vagy felülbírálja. Az lesz majd a hivatalos álláspont.)Ha ezt felfogtad, azaz megértetted miként mennek a folyamatok, utána léphetünk csak tovább.
---
A videó extrém helyzetet mutatott be. Sós víz hatását a járművek akkumulátorára.
Havazásban hasonló előfordulhat rollerek esetében is. A tömegközlekedési eszközökön szállított rollerekre való szabályt pedig nem lehet annyira specifikusan megfogalmazni, hogy télen, sós lé esetén nem szabad őket szállítani. Vagy szabad, vagy nem szabad.---
"érzelmileg benne vagy nyakig"
Ezt csak beképzeled.
Nekem is vannak elektromos rollereim, közlekedni szoktam tömegközlekedési eszközzel, ergo jó lenne ha szállítani tudnám rajta a rollerem. (Jelenleg tudom is.) Akkor lennék érzelmileg érintett benne, ha szándékom ellen nem engednék. De pont az ellenkezőjét mondom. Hiába lenne nekem is jó, nem minden esetben tartom észszerűnek. Sokkal jobban megértem a buszsofőröket, mint azt az igényt, hogy közlekedési járművön speciális közlekedési járművet lehessen szállítani. -
Shade45
senior tag
Ninebot rollert meg lehet osztani, hogy egyszerre 2-3 profilhoz is hozzá legyen társítva?
Használnánk többen is a családban, de egy profillal nagyon macerás.Ti hogyan oldjátok meg?
-
dzsidzsas
tag
válasz
Thunderzolee
#23926
üzenetére
Bocsánat, ez nem igaz. Metron viheted a rollert. Össze akartam csukni a rollert és a jegyellenőr mondta, hogy nem kell összecsukni, ez a szabály. Megköszöntem és levittem.
PociAti: választ kaptak, korábbi választ nem tudják elfogadni, az szerintem akkor is válasz, az meg rá egy reakció, meg fogod látni a válaszban fentről. Belinkeltél egy videót, na az az extrém helyzet. Szerintem egyértelmű voltam és tárgyilagos. Nem akarok veled felelslegesen vitázni, mert érzelmileg benne vagy nyakig. Ilyenkor nem nyitottak a logikus érvre az emberek.
-
-
Shade45
senior tag
Ninebot (F2 Plus) tulajokat kérdeznék:
Vonaton történő utazáskor folyton pittyeg a roller, amikor egy picit is rázkódik a vonat. Riasztó ki van kapcsolva rajta, de a pittyegés meg maradt (a fék lámpa is felvillan ilyenkor).
Ki lehet ezt valahogy kapcsolni?
Baromi idegesítő...3 napos a roller, máskor nem produkálja ezt a hangot.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee
#23929
üzenetére
"Összecsukva, ez a kulcsszó."
Ahogy mondani szokás, szükséges, de nem elégséges feltétele.https://www.mav-hev.hu/hu/gyik
"Egy utas legfeljebb 2 db 40x50x80 cm-t, vagy 2 db 20x20x200 cm-t meg nem haladó kézipoggyászt vagy 1 db kézipoggyászon felül egy szánkót, egy pár sílécet, egy köteg becsomagolt facsemetét (40x40x200 cm befoglaló méretig), egy babakocsit, egy kerekes széket, egy kisméretű kerékpárt, egy összecsukott kerékpárt, egy monociklit (legfeljebb 70x120x140 cm befoglaló méretig) szállíthat díjtalanul. A fogyatékossággal élő személy kerekesszéke és egyéb mozgást segítő eszköze díjmentesen szállítható."
A megengedett méretek közé nem fér be a roller.
---
A helyi járatoknál gondolom társaságonként eltérő szabály lehet érvényben, távolsági buszoknál ez a szabály lehet mérvadó:
Volánbusz: Poggyász- és csomagszállítás
KÉZI- ÉS ÚTIPOGGYÁSZ SZÁLLÍTÁSA
Kézipoggyásznak minősül az a könnyen hordozható, legfeljebb 10 kg tömegű tárgy, melyet az utas az autóbuszba magával visz. Kézipoggyász ülőhelyen való elhelyezésével ülőhely nem foglalható el. Az utas kézipoggyászként - ha azt nem a kezében vagy az ölében tartja - oly módon elhelyezhető tárgyat vihet magával, hogy az a többi utas kényelmét, testi épségét ne zavarja, és az autóbusz berendezéseiben kárt ne okozzon. A kézipoggyász szállítása díjtalan.
A kézipoggyásznak nem minősülő tárgyakat útipoggyászként az autóbusz poggyászládájába kell elhelyezni. Útipoggyászként szállítható 2 db. megfelelően csomagolt tárgy, ha a tömege a 20 kg-ot, mérete a 100x50x50 cm-t nem haladja meg.
---
Kézipoggyász a 10 kg-os limitnél az elektromos rollerek 99%-a elbukik.
Útipoggyász pedig a poggyászládában utazik (a busz aljában). Nem szívesen pakolnám oda, és ha szigorúak akarunk lenni, a 100 cm-es limitbe szintén nem sok roller fér bele.
Továbbá érdekességként a kerékpár szállítására alkalmas buszokon 3 db kerékpár szállítható, de "tandem-, elektromos és háromkerekű kerékpárok szállítására nincs lehetőség."
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas
#23918
üzenetére
Egyáltalán nem haragszom meg. Sőt, ha valamit rosszul gondolok, és egyértelmű cáfolat van ellene, abból sokat lehet tanulni.
Azt írod: "A levélben ott a válasz".
Kétszer lett egymás alatt ugyanaz belinkelve: cdn.rios.hu/dl/upc/2023-09/25/106095_j76uq1re6etbj4wt_fb_img_1695632374256.jpg
Idézem: "Tisztelt Államtitkár Úr!
Szakmai állásfoglalását és iránymutatását kérjük az alábbi jogkörben."
Ők problémát vetnek fel és IRÁNYMUTATÁST KÉRNEK a témával kapcsolatban, mert a korábbi választ nem tudják elfogadni.Te leragadtál az előzményeknél? Annál, amit a szakszervezet nem hajlandó elfogadni. annál, amit a főigazgató* írt, de most már a magasabb szinten, az államtitkárnál jár az ügy.
* Volánbusz Zrt. forgalmi és kereskedelmi főigazgatója"érveid pedig egy extrém eset vagy már cáfolásra kerültek és érzelmi alapúak."
Ha valamelyik érvem nem jó, akkor mutasd meg melyik az, és cáfold meg. Ne általánosságban beszélj az összességükről, mert annak semmi értelme.Én még nem szálltam fel rollerral tömegközlekedési eszközre, van olyan időszak, amikor simán megtenném, de szükségét érezném a konzekvens szabályozásnak. És az időszakhoz, zsúfoltsághoz, időjáráshoz, koszossághoz és hasonlóakhoz között túlbonyolított szabály helyett az egyszerű szabály híve vagyok, az sajnos nem lenne más, mint a tiltás. (A túlbonyolított, szubjektív szabályokba bele lehet kötni. Pl. nem is olyan koszos a kereke.)
-
válasz
#33802016
#23927
üzenetére
Összecsukva, ez a kulcsszó.
Kerékpárt csak a kijelölt kocsikban, vagy helyeken lehet szállítani, és rollerrel is egyszerűbb ott utazni. A székekhez már nem mindenhova fér be a roller. Összecsukva is nehéz úgy elhelyezni, h ne foglaljon sok helyet, bár láttam már aki feltette az ülések fölé.
Én már futottam bele több olyan kalauzba is, aki szóvá tette, h miért nincs összecsukva, nem foglalhat el helyet vele más utasok elől. Nem nekem szóltak, közel levő üléseknél volt.
Ha üres a vonat, nincs gond, de ha zsúfolt, akkor szerintem se döngesse már a mellét, h neki jogában áll rollert szállítani - igen, valóban, lehet, de csak úgy, h nem foglalhat több helyet vele, mint egy csomag. :/A metrón pedig nem jól fogalmaztam, kerékpárt nem lehet, rollert is csak összecsukva.
Ugye sokszor ez az analógia, h kerékpárt is lehet, akkor rollert is. Hát metrón biciklivel nem lehet utazni, max összecsukhatóval, összecsukott állapotban, csomagként.
-
Alcsi69
senior tag
válasz
Thunderzolee
#23926
üzenetére
Igen, elkezdtem nézegetni drágábbakat is, F2 Plus is mehet akkor?
-
#33802016
törölt tag
válasz
Thunderzolee
#23925
üzenetére
"Összecsukva viheted metrón is, csomagnak számít."
Most akkor melyik? Két ellentétes állítás közül?"kijelölt kocsi" Én tapasztalatom szerint ezzel nem szívóztak, flört vonaton, ahol leült a srác oda volt a roller is összecsukva. Személyzet nem szólt egy szót sem.
-
válasz
Alcsi69
#23923
üzenetére
Összecsukva viheted metrón is, csomagnak számít. Bár az ember nem szereti csukogatni. Ha nem csukod össze, számíthatsz rá, h belekötnek, már ahogy a mozgólépcsőn lefele tolnád, a jegyellenőrök szólni fognak.
Ennyivel jobb a végállomás (már amelyik felszínen van), ott még amúgy is üresebb a szerelvény.A Neon Lite jó választás, olcsó.
F2 sorozatot ajánlanám, ha nagyobbat keresel, de azok jóval drágábbak.
-
válasz
#33802016
#23924
üzenetére
Metrón nem lehet, BKK járatokon se mindegyiken, van egy lista róla, melyik viszonylatokon:
bkv.hu/utazasi-informaciok/kerekpar-szallitasa-felszini-jaratokon/Vasúton pedig a kijelölt kocsikban, ha van egyáltalán az adott szerelvényen kerékpárszállító kocsi, vagy részleg.
-
#33802016
törölt tag
Láttam egy videó ami a rolleresek helyzetével, témájával foglalkozott (linkelve is lett ide lejjebb). Vannak nagyon eszetlen rolleresek, főúton közlekednek, többen egy rolleren, piroson áthajtanak, majdnem beesnek a busz állá, épp hogy nem ment át rajtuk a busz. Meglepődünk azon, hogy ilyen rossz híre van a rollernek?
Nekem is, kb "nem vagy normális" jelzőt kaptam... többektől, hogy ilyent vettem. Volt pozitív is persze.
Érdekes, hogy rolleresnek elvehetik a jogosítványát, ha pl alkoholt fogyasztott. Ha részeg valaki, akkor az egyensúlyozás úgyis gondot jelenthet neki, akkor ne is használja. De aki megiszik egy pohárral és teljesen képbe van, az miért ne használhatná, ha kerékpáros is mehet

Katyvasz ez még. Egy másik videó alapján viszont 25ig kerékpárnak fog minősülni, az felett meg segédmotornak.
Mi van akkor ha a roller papíron 25km/h tud menni, de átállítod és a gyakorlatban 30km/h is menne? De pl csak 20km/h módban használod városban?
Thunderzolee, távolsági buszra az embere visznek nagy packokat, csomagokat is. Azt pedig a csomagtérbe rakja a sofőr, ha máshol nem fér el. Nyáron így mentem Balatonra ez votl a gyakorlat. Volt aki hozott fel táskát is, ők jellemzően nem a indulási pontnál szálltak fel, hanem valamilyen kisebb megállónál, egy két ember. Egy roller itt nehezen férne el, de még mindig jobban mint egy babakocsi. Így elvinni rollert lenne is értelme.
Mi a helyzet a metróval, azon is lehet szállítani nem? Vonaton már láttam szállítani, rollert, kerékpárt, babakocsit, egyéb. Ott sem mindegyik alacsony padlós.
-
Alcsi69
senior tag
Sziasztok!
A tömegközlekedés "javítására"/kihagyására szeretnék vételezni egy elektromos rollert. Az elképzelés annyi lenne hogy a buszozást skippelve a rollerrel egyből metróhoz mennék.
Ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy metróra fel lehet vinni ilyen rollert?
Illetve ahogy olvasgattam a fórumot az Okai Neon Light rollert ajánlottátok. Nagyjából napi 8-10km távra használnám. Erre akkor ez megfelelő lenne?

-
Peaceliker
addikt
válasz
andrisbandi
#23920
üzenetére
Helyes
-
andrisbandi
őstag
Ittasan rollerezni? Na még mit nem! – így ugorhat a jogsid anélkül, hogy autóba ülnél
ytNapi 100e rolleres az utakon, szabályok nélkül.
Az ittasakra viszont lecsaphatnak. -
Szerintem a távolsági buszokra gondoltak a posztban, nem a BKV-ra.
Vidéken többnyire Credok vannak, azok meg kétsoros üléssel vannak szerelve teljes hosszban. A középső ajtónál sincs kihagyva ülés, ha ilyen üléselrendezésű a busz, akkor még összecsukott babakocsi se fér fel.
Ilyenkor a busz aljába lehet tenni a csomagot.
És a rollert is ide kellene, automatikusan.Vannak persze más buszok is, amiknél a középső ajtóval szemben ki van hagyva 2 dupla ülés, így oda lehet tenni csomagot, babakocsit, és hát akár rollert is.
Én a busz aljába rakatnám alapból, mint egy csomagot, ott biztosan nem lesz útba senkinek se, csak hát dülöngélhet, csúszhat, az mondjuk a roller festésének nem tesz jót. :/
-
dzsidzsas
tag
válasz
PociAti
#23916
üzenetére
Ne haragudj, biztos megharagszol, de nem akarod látni az erdőtől a fát. A levélben ott a válasz, érveid pedig egy extrém eset vagy már cáfolásra kerültek és érzelmi alapúak. Nyugodj meg, van ilyen, nincs igazad. Ritkán szállok fel rollerrel közlekedési eszközre, de felfogok ha kell (pl: defekt). Ja és a gyerekeket évezredekig és napjainkban is viszik, kengurúban, kendőben, mei taik, csatos hordozó, stb. A babakocsi nem kötelező, kényelmi szolgáltatás, pont mint a roller.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti
#23916
üzenetére
Regen, mittomen 50-70 eve. De meg most is eleg nagy divat a kenguru.
Sem az eso, sem a so nem jut be az akkuba, igy irrelevans. Amugy az ev 3/4 reszeben nincs sos le, esot meg kap a taskam ugyanugy, mint barmi mas. A repulos taskamat, aminek van kereke, pedig vegig is huzom az esos betonon.
"Csak jelen helyzetben nem reális, mivel sajnos gyakran nincs rá kapacitás."
Mindig igy kezdodik. Akkor lesz kapacitas, ha latjak, hogy tulzsufolt a jarat. Ha nem lenne tulzsufolt akkor megis miert bovitenek a kapacitast? Szoval pont azert kell vinni a rollert, hogy lassak boviteni kene.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0
#23913
üzenetére
"A foldekre se babakocsiban vittek az anyak, amikor dolgozni mentek, ..."
Ez mégis mikor volt?
Lehet én vagyok túl fiatal, és jelen helyzetből és a közeljövőből indulok ki, de engem az anyám nem vitt ki a földekre. Busszal járt dolgozni."Ha a hatizsakodban viszel ugyanennyi akkut azert senki sem szol egy szot sem, tiltva sincs sehol."
A hátizsákodat te végig szoktad húzni a sóval felhintett sóban és az esős úton?Ezekkel a túlzsúfolt buszokkal örüljünk, hogy az embereket és némi kézipoggyászt el tudnak szállítani. Azt már luxusnak érzem, hogy tömegközlekedési eszközön szállítsunk egy másik közlekedési eszközt.
Pedig praktikus lenne, hogy bármin magunkkal tudnánk szállítani ezeket a last mile mikromobilitási eszközöket. Csak jelen helyzetben nem reális, mivel sajnos gyakran nincs rá kapacitás. -
#33802016
törölt tag
Használat alapján engem a tempómat nem zavar, úgyis ott van az ujjam. Végsebesség viszont lehetne 30... csak akkor többet fogyasztana, csökken a hatótáv... Jó út szakaszokon hasznos lenne.
Attól, hogy fényes nappal, forgalmas helyről ellopják a rollert, nem lett nagyobb bizalmam, otthagyni bárhol is.

Csak nem terjed át ez a tendencia más városokra, régiókra.
Biztosítás mit térit ilyenkor? Érdemes kötni?Roller és busz. Rendben, összecsukott állapot, de úgyis kilóg a kormánya, buszos szállítás komplikált, utastérben, ha sokan vannak. Vonaton ez egyszerűbb lehet. Ott is a zsúfoltság lehet az igazán nagy gond, de még mindig több hely van mint egy buszon.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee
#23909
üzenetére
Ezek a buszosok idiotak. Latszik mar az egesz ugybol, hogy nekik az a fontos, hogy valamiert kotekedni lehessen. A szabalyzatban is benne van, hogy mekkora(meret es tomeg) csomagot vihet magaval az utas, abba belefer a roller osszecsukva.
#23912PociAti: A foldekre se babakocsiban vittek az anyak, amikor dolgozni mentek, szoval a babakocsi semmivel sem kotelezobb elem, mint a roller.
Az akku meg teljesen lenyegtelen kerdes. Ha a hatizsakodban viszel ugyanennyi akkut azert senki sem szol egy szot sem, tiltva sincs sehol.
-
PociAti
őstag
Én 100%-ig a buszos szakszervezettel értek egyet, azzal pedig nem, amit te írtál.
A babakocsira szokás a bolt esetében is hivatkozni, hogy babakocsit miért lehet bevinni a boltba, rollert (kerékpárt, lovat) pedig miért nem? Mert a babakocsiban újszülött van, aki önállóan nem tud közlekedni. Esetleg alvó állapotban van, emiatt felébreszteni gorombaság lenne. Esővédett tárolókat nem építettek a babakocsik számára a bolt elé, így azok kint hagyása nem megoldott. Főleg hogy az gyakran tároló eszköz is (pelenka, iratokat tartalmazó táska). Azt a minimális kellemetlenséget, amit a babakocsik okoznak a társadalom igazán elviselheti.
És ami fontos, babakocsik számában hirtelen robbanás nem várható. Számuk nagyjából kiszámítható. Elektromos rollerek esetén ez nem állja meg a helyét. Szerintem az elmúlt évek során évente folyamatosan duplázódott vagy esetleg megháromszorozódott a számuk.
A roller kisebb helyet foglal igaz, ha a területét és térfogatát nézzük. Összecsukott állapotban hosszát / magasságát nézve már nem helytálló. És az említett vészfékezés esetén a nagyobb sűrűsége miatt tényleg komoly lendületet, ezáltal balesetet tud okozni. Nincs úgy kipárázva.
Az sem igaz, hogy akksija csak ugyanannyi veszélyt jelent, mint a mobilé. (1) Egy problémás mobilt kidobsz az ablakon, egy lángoló rollert nem nagyon fogsz fejmagasságba felemelni. (2) Mobiltelefonok akkucsomagján nem szokott annyi házi barkácsolás előfordulni, mint amit a roller tuningolók csinálnak. (Persze mindenki meg van győződve róla, hogy az övé tökéletes.) (3) Mondjuk havas időben, amikor sózzák az utat, akkor a telefon nem sokat érez ebből. Az elektromos roller annál inkább. Példaként itt egy videó: Electric Vehicles Catch Fire. A sós lé és az akku nem jó együttállás. Nem adott városvezetés milyen sót használ, sok magánember mai napig NaCl-t használ. Azt pedig nem túl toleráns beleírni a szabályzatba, hogy havazás esetén nem szabad rollert felvinni a járműre. (4) Létezik rollerre hordozó táska. A fent felsorolt problémákra nem nyújt megoldást.
Örülnék ha lenne rá normális megoldás, de nincs. És a járatok zsúfoltsága, emberek mentalitása miatt folyamatos problémaforrás lenne. Így inkább nem kérnek belőle a buszosok. Megértem őket.
-
Pano
veterán
válasz
PociAti
#23906
üzenetére
# 23905 kcsa: Á, köszi. Ez sok mindent megmagyaráz.

PociAti: Tudták, mert lopáskor én fordultam a biztonsági szolgálathoz. Ők azt mondták, hogy sajnos ott nem működik a kamera, de ha működne is csak a rendőröknek van joga megtekinteni. Utóbbi az teljesen oké.
Nem hiszem, hogy ebben a pláza üzemeltetőjének bármi felelőssége lenne, mert ők lényegében a kamerákkal a saját tulajdonukat és területüket őrzik. A vásárlók értékeiért nem tartoznak felelősséggel.
Tehát ha nem működik a kamera, az csak saját magukra nézve problémás. Én úgy tudom.Könnyen lehet, hogy valami belső emberük van aki benne volt a lopásokban.
De ez részemről csak spekuláció. Ezt a részt majd a rendőrségi nyomozás tisztázza. -
Pano
veterán
válasz
Thunderzolee
#23909
üzenetére
Ez megint felesleges -hogy csúnya szóval éljek- faszoskodás.
Egy roller kisebb helyet foglal, mint egy babakocsi és kb ugyan annyi veszélyt jelent az akksija, mint egy mobiltelefoné. -


-
válasz
andrisbandi
#23907
üzenetére
Nagyon jó!

De hogy nem dőlnek fel?
Ps: minek rakod offba, ez egy ilyen topic.

-
andrisbandi
őstag
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aVb1qVn_460sv.mp4
Amikor mindenki örül a közösségi roller flottának
-
PociAti
őstag
Számomra most az egyik legérdekesebb kérdés az, honnan tudták, hogy nem működik a pláza térfigyelő kamerája.
Nem tűnik nehezen megoldható feladatnak egy hibás kamera vagy kamera rendszer javítása.
Továbbmennék, mennyire fér bele a pláza hírnevébe a lopások, és hogy nem működnek a térfigyelő kamerák? Nagyon szívesen nekiszegezném ezt a kérdés a pláza vezetőjének. (Nem a biztonságtechnikai cégnek, mert lehet ők is benne vannak a lopásokban. Ha nem, akkor is hárítanának / vagy egyből visszatámadnának.) Ez a helyzet szerintem a pláza felelőssége, mint ahogy az is, hogy milyen biztonsági szolgáltatást nyújtanak.Lopott járműveknél több gyakori forgatókönyv szokott előfordulni. Vagy azonnal elemeire bontják és alkatrészként értékesítik, vagy egyben minél előbb kiviszik az országból (jellemzően inkább keletre), vagy pihentetik. Ez valami semleges hely szokott lenni, ami nem köthető az elkövetőhöz. Volt főnököm Porsche-je is 200 km-rel odébb egy hatalmas parkolóból került elő 2 héttel az eset után. Ezek a módszerek még a régebbi időszakból erednek, amikor kevés járműben volt nyomkövető.
-
kcsa
veterán
-
Pano
veterán
válasz
PociAti
#23899
üzenetére
Persze, majd ha pont kerül az ügy végére megírom a sztorit. Hátha később segíteni fog, bár inkább ne legyen rá senkinek szüksége.
Teljesen forgalmas helyen volt. A pech az volt, hogy a pláza térfigyelő kamerája nem működött, tehát lényegében csak "dummy"-nak volt ott.
Úgy néz ki mindenki leszarta, hogy valaki egy olyan rollert cipel a kezében, amelyik pittyeg, villog az indexe. Mert ugye eltolni azt nem tudta.Sajnos az utóbbi években nagyon durván megugrott -a városban ahol élek- a bicikli lopások száma. Ismerősömnek pl 1 év alatt kettő biciklijét lopták el. Ráadásil mind ilyen "filléres" leélt szar volt
.
Úgy néz ki, hogy elkezdtek már rámenni a rollerekre is.
Amikor megtörtént a lopás, az Apple helymeghatározó mutatott egy címre (nagyon közel a plázához), de hosszú tízemeletes társasház sor volt, szóval a lehetséges hatókör túl sűrű volt. Valszeg a vasbeton miatt is ugrált a térképen a roller helyzete, mert valamennyit árnyékolt.Nagyon kedvesek voltak a rendőrök és próbálták megtalálni, de ugye nem lehet csak úgy ennyi lakásba/tárolóba bepofátlankodni hirtelen. Volt pár tároló ahova be tudtak nézni, mert vagy a házmester vagy a tárolót használók voltak olyan rendesek, hogy megengedték.
Annyit mondtak, hogy később áthatóbban próbálkoznak, figyeljem, hogy elmozdul-e és ha valami mozgás van azonnal szóljak.Aztán végül sikerült megtalálni. Egyelőre nekem annyit mondtak, hogy egy pihentetőt lepleztek le az egyik társasház egyik tárolójában (jelentsen bármit is ez), ahol volt 3 roller és 5 kerékpár. A bejelentett szám alapján az egyik az enyém, de még türelmet kérnek, beszállítják és valószínűleg holnap át is vehetem, de előfordulhat, hogy pár nap kelleni fog. Majd hívnak mikor mehetek.
Kérdeztem, hogy sikerült-e megtalálni az elkövetőt. Annyit mondtak, hogy igen de részleteket nem árulhatnak el. -
#01110937
törölt tag
Egy pláza bejárata pedig elég forgalmas... senkinek nem tűnt fel a lopás, vagy ennyire nem foglalkoznak vele az emberek? (bár láttam egy videót ahol ezt tesztelték Németországban és ellégé nem foglalkoztak vele az emberek, ott biciklivel tesztelték. Bár volt ahol egész sokáig bírta amikor valós tolvajra vártak 1-2 napot is, egy hídnál. )
Ennek az Airtagnek nem az lenne a lényege, ha elhalad a közelében egy iphonos akkor jelzi a helyzetét? Bár azt kitudják talán szedni.
A rendőrök tegnap megtalálták a rollerem!

Kiderült merre találták meg a tett helyszínétől?#23899 PociAti
Jó ötlet. Esetleg pm-ben, ha nem akarod annyira publik. köszi
-
Peaceliker
addikt
válasz
FuRiONight
#23897
üzenetére
Beraktam a kocsiba (még a balesetem után is, amikor a mentőt vártam
) az 52 kilós rollert, de attól nem volt kényelmes és jobb vt a 30 kilósat pakolgatni
Ha buszra pakolnám, és ráadásul hatótáv sem igazán kell akkor tuti etwow gt(s) lenne a gép
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- A Microsoft bedurvult, így a jövőben keményen odacsapnak a veszélyes drivereknek
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Elektromos autók - motorok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox tulajok OFF topicja
- ASUS routerek
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 8400F / RX 6800 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- KARÁCSONYI AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- GeForce GTX 1650 SUPER (OEM HP) -
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




180 lett volna a max. De köszönöm
Persze, ha van

)
)







