Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Berci77 #11658 üzenetére

    Az a baj, hogy valamiért a szabályozó (és a lenti fejtegetésben Te is)
    összekeveri(tek) a teljesítményt a végsebességgel. Mintha 1:1 lenne
    az összefüggés, azaz ugyanazon roller nagyobb teljesítmény mellett
    nagyobb tempóra képes síkon? Ez egy hatalmas tévedés. Csináltam
    1500W-os Kugoo S1-et (gyárilag 350W!), semmivel se lesz gyorsabb
    síkon ettől, mert végsebességen nem a vezérlő teljesítménye limitál,
    hanem a motor tekercselése. Mire jó akkor a nagy teljesítmény? Épp
    arra, amire célzol: emelkedőn is megy 20 km/h-val. Ennyi a lényege...
    (Meg amúgy jobban gyorsul, szóval agilisebb lehetsz a forgalomban.)

    Igen, lehet hajtani a rollert nagy emelkedőn, és nem is életszerűtlen...
    Jártam én eleget 350W-os géppel, tudom milyen... Ami életszerűtlen,
    az, hogy 8 km/h-val az út szélén hajtod magad. Egyszerűen nem való
    oda, elfogadhatatlan a sebességkülönbség. 1000W környékén, dupla
    motoros átalakítás után viszont itt is felmegy 20 km/h-val, miközben
    önerőből síkon továbbra is 25 km/h körül van vége. Miről beszélünk?
    (Konkrétan nekem 28 km/h volt teljesen feltöltve, de átlagos akkuval,
    azaz a hatótávolság nagyobb részén 25 km/h. Pedig kilowattos volt.)

    Szóval ez két teljesen eltérő feltétel, ami éppen ezért nem szokott így
    megfogalmazásra kerülni más jármű kategóriák esetén. Lásd ugye a
    motorkerékpárok besorolása a jogosítvány kategóriák szerint: semmi
    végsebességes játék nincs. Teljesítmény, illetve teljesítmény/tömeg...
    Limitált teljesítmény nyilván okoz végsebességkorlátot a légellenállás
    okán, de az pont ott van, ahol írod, 100 km/h környékén. Nem 25-nél...

    Miért nem 35?
    Erről kérdezd meg a jogalkotót, miért ennyi a limit a kerékpárosokra...
    (Mármint 30. Azt értem én, hogy fosnak egyesek, hogy gázolás lesz a
    vége a bicikliúton 30-cal száguldó rolleresnek: a biciklis mehet ennyit.
    Nem azt mondom, hogy menjen a rolleres: korlátozzuk a bringást!:D)

    Szerk: tőlem aztán limitálhatják a végsebességet, akkor sem függ így
    össze a teljesítménnyel. Nekem csúcsban 4kW, a vége még 45 km/h.
    Ez gyakorlatilag egy segédmotor paramétereiben, csak hát pont nem
    a végsebesség tartásához kell a 4000W, hanem az emelkedőkhöz.:K
    (Nyilván a gyorsulása is elég jó lesz emiatt síkon = nem kezdő roller.)

  • Somatom

    veterán

    válasz Berci77 #11658 üzenetére

    Érdekes dolgok ezek. Ha valaki ment már Romet Pony -val, az tudja, mi a félelem. Kicsi kerekek, se fék, se futómű. Így mehet 40 -nel az autók között. Ehhez képest a bringámon elöl/hátul 120mm -t tudó olaj csillapításos légrugók vannak, 27,5 -ös kerekek és hidraulikus fékek, 308mm -es tárcsákkal. De, csak 25 -ig van rásegítés (elméletileg ;] ).

Új hozzászólás Aktív témák