- iPhone témaösszefoglaló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- bambano: Bambanő háza tája
- Kalacskepu: Elrontott Radeon X1950 Pro megjavítása
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Scarletiel #12399 üzenetére
Én műszaki hiba miatt estem egy olyat...
(Konkrétan elrozsdált az első villa,
és kitört az első kerék, a pillanat tört része alatt átrepültem a kormányon, mert
a roller egy leszúrt Rittbergert mutatott be - megfejeltem az aszfaltot. Mondják,
hogy miért nem rakja le az ember a kezét, hiszen az reflex. Aha: nem ér oda...
Konkrétan a kézfejem sérült, azaz a tenyerem nem is ért le.Hanem bukfenc
közben a kézfej. Meg közben a könyök. Ebből lehetett volna egy könyök törés,
de mivel motoros protektoring volt rajtam, megúsztam egy csúnya zúzódással.)A lényeg: full face, biciklis (!) sisak volt rajtam. Nem sokkal korábban röhögtek
ki vele, hogy rollerre "motoros" sisak, de hát azt se vágta az ember, hogy nem
motoros, hanem biciklis. És nagyon örülök, hogy rajtam volt: nem érdekel, mit
mondanak az emberek. Igen, egy pár éve szemüveges vagyok, és igen, le kell
vennem, amíg a sisakot fel/le húzom, de utána vissza tudom venni tökéletesen.
Szóval így látok is, meg valamennyire a szemet is védi. A menetszéltől.
Rákerestem, 22800 Ft volt, nekem megérte, hogy nem törtem össze az arcom.
Szerk: s még a szemüvegem sem esett le, ami ha törik, anyagilag is fájt volna.Teszem hozzá, hogy most egy ~8kW-os rollert építgetek. Szóval arra abszolút
indokolt a motoros felszerelés használata. Bár lassan menni azzal is lehet, de
nem azért lesz olyan erős, hogy lassan menjek vele: 45 km/h végsebesség se
durva, viszont az emelkedőn is tudni fogja: munkába 15 km (amíg van bicikliút).
Ha jön a jogszabály, akkor SMKP-ként lakotton nem lehet lesz majd használni,
de ezt amúgy magamra nézve elfogadom, mivel valóban nem való oda egy ilyen.
Ellenberger sajnálni fogom azokat, akik papíron 500W rollert használnak, majd
a KRESZ módosítás után már sehol se fogják tudni értelmes módon használni.
(Autók közé nagyon harmatos az a teljesítmény, főleg, ha felfelé kell haladni...) -
Becenick
tag
válasz
sandró60 #12395 üzenetére
Na igen. Kis súlyúak alatt amúgy simán eléggé elnyúlik a megtehető táv.
A specifikációban megadottak ideális körülményekre vonatkoznak.
Sajnos az én esetemben se a súlyom, se az útvonalon található emelkedők nem tartoznak a teljesen ideális körülmények közé.
Adná magát a Pro 2 a scooter 3-al szemben... csak az a fránya 30 rongy difi... -
DigitXT
félisten
válasz
Scarletiel #12396 üzenetére
A guruljon napi 5 km-t síkon 95 kg alatt nem az a feladat, amely bármelyik roller
tudását meghaladná. A Xiaomi egy elterjedt típus, így minden sarkon van hozzá
akár alkatrész, akár szerviz. De egyikre se igényes. Kivéve a defekt kérdéskör...
(Viszont célszerű felfújható guminál maradni, mivel ha "felszenveded" rá a tömör
gumit, utána a rugózás teljes hiánya miatt nem csak kényelmetlen lesz, de még
tönkre is mehet az akku a rázkódástól. Persze minden javítható. De azért na.)
Szerk: a rohamosztagosnak való beöltözésről annyit, hogy nincs rá kötelezvény.
Csak ha valamit elkottázol (vagy téged gombáz el egy autós), akkor fog fájni, ha
gyalogosként, utcai ruhában állsz a vason. A legtöbb roller 25 km/h-nál nem tud
többet (jogszabály is lesz rá elvileg), de ekkora tempónál is össze lehet törni, ill.
le lehet húzni a lazúrt különböző végtagokról, meg el lehet veszíteni a fél fogsort.Ui: aláhúztam, hogy síkon. Amint hegymenet is képbe kerül, probléma lesz, HA
a teljesítmény nem elegendő. Márpedig a jogszabály 350W-nál húzza (majd!)
meg a határt, amíg roller a roller, ami pedig ha valódi csúcsteljesítmény, semmit
nem fog érni emelkedőn. A legtöbb roller kb. 2x ennyit lead. Amikor kell. Így tud
felvinni az emelkedőn értelmezhető tempóban: ha ez "belefér" majd a szabályba
akkor örömbódogság, de ha ettől már SMKP lesz, akkor jön a kötelező sisak, a
járda és bicikliút abszolút elfelejtése, és a többi. (Az már nem lesz olyan vidám.) -
Becenick
tag
válasz
sandró60 #12391 üzenetére
Az utolsó kérdéssel egyetértek.
Nem is én hoztam fel.
Mindenesetre én úgy gondolom "majd meglátjuk".
Nálam a kérdés igazándiból nem kocsi pótlás szempontból merült fel. Csak szimplán hétköznapi használatra. Pro 2-t nézegetem egy ideje, de baromira nem tudom mennyire éri meg mondjuk egy 1s-el szemben. Nem kicsi az ár differencia. Töltés nélkül kb 12 km-re 90 kilóra. Csak van egy másik faktor az erő. Ami kisebb emelkedőknél azért a tesztek alapján rendesen megfogja a rollereket. Lehet érdemes lenne a drágábbak felé kacsintgatni. -
Dave™
nagyúr
Van egy olyan érzésem, hogy idén tavasszal/nyáron kilőnek a roller eladások.
-
Casseius
tag
válasz
Scarletiel #12385 üzenetére
Jelenleg semmilyen szabály sincs rá.
-
Becenick
tag
válasz
Scarletiel #12385 üzenetére
Nem állítom, hogy nem. De tényleg ekkora lesz a baj?
Egyre több embertől hallom ezeket a dolgokat, de itt bizonyos szintek felett már az áruszállításban is lehet olyan probléma, hogy a kisnyugdíjas éhen fog halni az áremelkedésektől. -
classic B
senior tag
válasz
Scarletiel #12385 üzenetére
Nekem is hasonló a kérdés, kiegészítve még azzal, hogy az aksi cserélhető az elhasználódás (2-3 év) után, vagy hogyan kell ezzel számolni?
-
Somatom
veterán
válasz
Scarletiel #12385 üzenetére
Hány kiló vagy?
-
Scarletiel
senior tag
Sziasztok,
Remélem jó topicba írok, de ha nem kérlek irányítsatok a megfelelőbe.
Mivel a benzinárak iszonyat el fognak szállni a 700-1000-1500Ft-os literenkénti tartományokba, így munkahelyemet szeretném elektromos roller-el megközelíteni. 90%-ban van járda+magánterületen aszfalt+járda kombó.
A távolság a lakástól a melóig olyan 5km. Tudom, hogy egyszerűbb és nagyszerűbb lenne egy bicikli, de sajnos a lakásban sehogy se tudnám tárolni (A falra szerelés sem megfelelő), kint meg nincs kerítés a parkoló részen, így egy éjszakát adnék neki és ellopnák, még ha ki is láncolnám. Sétálni egészséges lenne, de nem szeretnék befelé meg hazafele 40-40 percet ezzel eltölteni.
A kérdésem az lenne, hogy milyen rollert ajánlanátok erre a célra, ami kellően masszív, nem ilyed meg a járdahibáktól és a keret rá olyan 200k lenne.
A másik kérdésem pedig az, hogy milyen szabályok vonatkoznak rá, Kell-e bukósisak, könyök-térdvédő, protector stb... Magyarul be kell-e öltöznöm rohamosztagosnak hozzá, vagy mehetek vele simán egy világítós mellénnyel a hátamon?Több félét is ajánlhattok, csak írjatok róla pár szót is, hogy miért.
Köszönöm a segítségetek! -
bexinho23
őstag
Ninebot F30-nal nincs lehetoseg tempomat kapcsolasra? Applikacioban nem lattam.
-
Joshi
titán
-
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #12378 üzenetére
Egy csomó Ninebot modell működik a Somatom által linkelt külső akkuval.
Elég egyszerű felrakni, és leszedni, annyi, hogy azért a kirándulás közben a
felrakás mégse nyerő, mert mindkét akkunak feltöltve kell lennie hozzá...
(Kérdezik hozzászólásban, hogy hátizsákban több akku, és csere, de nem.) -
Logapeti
tag
válasz
DigitXT #12377 üzenetére
Nem az én rolleremre kell. Ketten mennénk kirándulni, és a párom rollerjének a hatótávját szeretnénk megnövelni alkalmanként, de azt nem szeretném, ha a megnövelt súlyt cipelnie kéne pl. egy lépcsőn. Így még pont elbírja a kis roller súlyát, de nem szeretném további kilókkal terhelni beépített módon.
Nyilván azért vettünk ilyen kicsi, könnyű rollert, mert figyelembe vettük, hogy alkalmanként neki kell bizonyos helyekre fel- és letenni, esetleg emeletre felvinni, Így lett a kompromisszum a 8,5 kilós önsúly, és az ezzel járó kicsi hatótáv (ami a szokásos, városi használathoz még mindig megfelelő számára). Viszont én gond nélkül tudnék vinni a hátizsákomban egy plusz akkut a saját rolleremmel a kirándulásra, amiről a célnál tudnánk tölteni a rollerjét hazaindulásig. Na ez a pontos use-case.Engem azért kicsit meglep, hogy erre nincs igény. Én is szívesebben cipelem a 12 kilós rolleremet a 3. emeletre, mintha mondjuk 16-18 kiló (vagy még több) lenne, a nagyobb hatótávra pedig nincs szükségem a napi használatban. Ha esetleg hosszabb távra mennék, jól jönne a plusz akku, és akkor azt mondanám, oké, legyen 15 kiló arra az egy cipelésre. Amúgy a legmenőbb az lenne, ha valami sínes/tokos csatlakozó lenne a rolleren, ahova csak bekattintom az otthon feltöltött akkut, és már meg is van a 150%-os hatótáv
-
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #12376 üzenetére
Igazából az lehet az oka, hogy telefonoknál van rá igény, rollereknél meg nem...
Neked is viszonylag értelmes áron megoldanák a kormányra épített kieg. akkut:
most az, hogy ezt beépítettnek hívjuk... ám legyen. Igazából ugyanaz, mint egy
táskás kieg. akku, csak kemény tokban (és az a tok van rögzítve a kormányra).
Jó esetben még a vezetékeket is elrejtik a kormányoszlopban, az a legtutibb.(Vitathatatlan előny, ha esztétikusabb és stabilabb, mint az esetlegesen mozgó
táska, és a mindenfelé lógó/lengő kábelek: értem én amúgy azt is, hogy ha épp
nem kell a nagyobb hatótávolság, akkor nem feltétlen cipelnéd a kieg. akkut.
Mondjuk erre jobb lehet a gyári gyorscsatlakozós cucc, ahonnan simán levehető
az akku, ha éppen nem kell. Csak az már nem sima párhuzamos bekötés, mert
két akku összekötése csak azonos feszültségen lehetséges. Ha leveszed, meg
visszarakod, erre is figyelni kellene, nem életszerű: további elektronikát igényel.) -
Logapeti
tag
válasz
DigitXT #12368 üzenetére
Mert ahhoz bele kell nyúlni, a szabványos töltési pontján való töltéshez meg nem. A miért nem a rollerre kérdésre van más ok is, de a megoldás szempontjából lényegtelen. Igazából én azt hittem, hogy ez egy már megoldott, egyszerű dolog, mint a telefonoknál, de úgy tűnik, mégsem. A Future Board Hungary kb. 50e Ft-ért ajánlott (beépített) akkubővítést, ahol a plusz akku egy kis tokban van a roller elején. Köszi a válaszokat.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12374 üzenetére
Igen, mert neked eleve egy korrekt akku van a vasban.
(De mit mondjon,
akinek 15 km se jön ki egy töltéssel? Mert mondjuk kici occó kínai roller?)OFF: vicces autóakku VS. kétkerekű élményem egy 74Ah akku szállítása...
elfért a hátsó dobozban, de olyan kilengése lett tőle a motornak, mint még
utassal sem. Nohiszen: 18 kg. Eleve a motorig elvinni élmény volt...És akkor ez csak egy 947Wh névleges teljesítményű akku volt, miközben a
leggagyibb 2Ah/cella Kugoo S1 akku is 216Wh, és kevesebb, mint 1.5 kg...
Az ólom-sav akku nem való rollerbe, sem hátizsákba, és amúgy egy fél óra
pihenő alatt 2A töltéssel 1Ah rakható bele az akkuba: halottnak a csók...
(Persze ha gyorstöltést csinál az ember, az érhet vmit, de jobb a "nagyobb"
akku. Ami egyébként nem feltétlen jelent nagyobb méretet, és számottevő
súlytöbbletet. Hiszen nevezett S1-be egy gyárival egyező méretű, csak épp
3.5Ah cellákból álló akku 75%-kal nagyobb kapacitású, extraköltség nélkül.
Nyilván maga az alapanyag drágább, ezért jellemzően az akku is az, de így
anélkül lehet kitolni a hatótávolságot, hogy az kívülről* hátránnyal járna.)
*: még a német rendőr se köthetne bele, ha az ember ilyesmit meglépne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12372 üzenetére
Alakítasz ki magadnak?
Számtalan DIY két akkus megoldás közlekedik.
(Igaz, nem német rendszámmal, mert típusengedélyt biztos nem kapnak.)Minden szükséges alkatrész szabadon beszerezhető. XT60 csatlakozós a
legtöbb akku, nem rakéta technológia, szilikon kábel akár csak 14AWG, ha
kis áramhoz kell szintén nem vészes, kormányra táska és kész. Konkrétan
van cég, aki az egész átalakítást megcsinálja kompletten, akár M365-re.
(Utóbbinál még az is játszik, hogy nagyobb akku, a taposóba, kicsit lejjebb
engedve a hasmagasságot: mondjuk ez utóbbi nekem nem szimpatikus...) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12370 üzenetére
Ez pont egy olyan második akkus megoldás, amit amúgy gyakran
szoktak alkalmazni hatótávolság növelésére. De hogy autóakkut?
Abszolút kizárható hátizsákos szállításra gondolva: nagy/nehéz...
A Li-ion energiasűrűsége sokkal jobb, azt inkább viszed táskában.
(De minek cipeled te, ha az a táska lehetne a kormányon is?)
-
bexinho23
őstag
Tudom sokszor volt téma.... ha 75 kg max 50 PSI van mind az első, mind pedig a hátsó abroncsra írva, akkor 77 kg (táskával együtt) súlyra mennyit érdemes fújni? Ha mindkettőt a maxra fújom, az a tökéletes állapot, jól gondolom?
-
DigitXT
félisten
válasz
Logapeti #12367 üzenetére
Biztos meg lehet csinálni, de kell rá töltésvezérlő, mert direktben nem
lehet rákötni másik akkut, akkora áramok indulnának meg.A 25.2V
nem sok, az egy 6 cellás akku töltési végfeszültsége. Viszont, ha már
hátizsákban elfér a pót akku, miért nem rögtön a rolleren van és fixen,
párhuzamosan kötve? Úgy alapból lehetne a kétszeres hatótáv... -
Logapeti
tag
Sziasztok! Létezik olyan hordozható akksi, amit otthon feltöltök, hátizsákba rakok, majd kirándulás közben, pl. egy pihenőhelyen megállva töltöm kicsit a rollert? Gyakorlatilag egy rollerhez való power bankot keresek. A roller hálózati adapterére az van írva, hogy 25,2V - 2A.
-
bexinho23
őstag
Nem, mert töltés után nem világít. Mondjuk még tanulmányozni sem volt időm, mert melóban vagyok, és csak kicsomagoltam és töltőre tettem.
Értem, köszi. Valószínűleg akkor ez egy erősebb visszajelzés a tulajnak, hogy húzza le a töltőről, amint végzett.
Ti mikor szoktátok töltőre tenni a rollert? Hány százaléknál lejjebb nem ajánlott merülni hagyni? 30?
-
Twing94
újonc
Nem. Nekem is világít az F40, ha feltöltött kikapcsol.
-
bexinho23
őstag
Ninebot f30 toltese kozben vegig vilagitania kell a hatso lampanak? Nem lehet valahogy kikapcsolni? Elsot gomb nyomassal ki lehetett kapcsolni.
-
zoliadon
csendes tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hátha tapasztaltatok már hasonlót, hogy az 1 hónapja vásárolt Segway-ninebot kickscooter e25e rollerem eddig kitűnően működött a mai napon többszöri próbálkozás ellenére sem akart 10-15 km/h-nál többel menni, az appon keresztül is próbáltam mindhárom módot azonban ez sem jelentett semmi változást, hiába volt teljesen feltöltve és még sosem engedtem 20% alá az akksi töltöttségét. A roller még garanciás, úgyhogy nincs akkora gond csak hátha van valakinek ötlete erre a hibára
-
Csigusz 1
aktív tag
Nekem két hete van meg a Pro2. Azonnal frissítettem a MiHome-mal. Aztán feltettem én is a 365-öt - de nem annyira tetszett, ezért le is szedtem. Viszont nekem is ugyanez volt, mint Nálad amint pároztattam a 365-tel! A facebookos roller topicban tanácsolták, mondták azt, amit írtam. Nekem csak így jött vissza a gyári app és a kettő sosem ment egyszerre.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #11797 üzenetére
Fejlemény: eljuttattam "gariba"... Készségesen lefotózták a sérülést, és küldenék
vissza rögtön, hogy fel lett tépve a vezetősáv, máskor jobban vigyázzak rá.Azt már rég elfogadtam, hogy nekem nem jár semmi a kínai szar elfüstölése után,
habár azt picit bánom, hogy magyar áron vettem, de mindegy, viszont ha már bent
van vizsgálaton, ugyan már megállapíthatnák, hogy mi a tökömtől égett szanaszét.
Kicsit felbasz, hogy fizikai behatást feltételeznek, ha csak az nem fizikai behatás,
hogy éppen baromi nagy áramot vezetett, aztán elfáradt. Nem tudom... Elbasztam
hát elbasztam, buktam 20K-t, kit érdekel, csak hülyének ne legyek már nézve. -
R a y
senior tag
Egy kis segítség kellene. Ugye van egy mi pro 2 rollerem. Decemberben kijött rá egy fw, azt felraktam a gyári mi home appal. Semmi mókolás, minden a gyári. Örültem, használtam, dee ezt követően 365tools appot használtam(om) ha nézni akartam a roller egyéb adatait. Tehát december óta a mi home appot nem is használtam nagyon. Pár napja a mi home appon keresztül szerettem volna a rollerhez csatlakozni, de nem engedi azt írja try again.
Mi lehet?Köszi
-
lehella
senior tag
válasz
DigitXT #12346 üzenetére
Már szerintem megvan az első 1000 km a rollerrel, eddig nem volt ilyen. Pedig nem szoktam lazán kezelni a közlekedést, sose merném elengedni a kormányát a rollernek. Fék kézzel is max orrot fújtam eddig rolleren
De persze teljesen más tartani, mint egy biciklit, vagy robogót/motort. Semmi stabilitása nincs
-
bexinho23
őstag
Az F30 tegnap meg lett rendelve :) Hetvegen a decathlonban veszek egy rolleres bukot. Meg kesztyut, mert a reggelek meg kellemetlenul hidegek. Illetve egy nyomasmeros kezipumpat.
Rendkivul izgatott vagyok, mert kb 20 eve alltam utoljara rolleren gyerekkent
-
Bibby
addikt
Xiaomi 1s kormány nyekergésére ez a megoldás?
-
Dino69
aktív tag
Aki esetleg Segway F40 ben gondolkozna:
[Itt az utód] (csak pont nem ér semmit a forintunk..)
-
DigitXT
félisten
válasz
Csigusz 1 #12345 üzenetére
Egyre jobbakat írtok srácok... Tök jó oktatófilmet lehetne csinálni belőle,
olyan Klaus a targoncás stílusban, hogy hogyan (ne) rollerezzünk.Klaus éppen dohányzik: egy kézzel vezet... beszitál, pofára esik, mentő.
Klaus agybadugós fülessel rollerezik, nem hallja a környezetét: elé gurul
a mentőnek, kórház. (Morbidabb rendezővel temető. De hát értitek.)
Klaus sisak nélkül rollerezik, és pont elcsúszik: lefejeli a padkát (mentő).
Klaus emelkedőn megy fel nyélgázon, a tetején elveszi, de nem számolt
a tempomattal, ami tartja a gázt, s a várt lassulás helyett tovább gyorsul:
kis késlekedéssel megtalálja a féket, ám addig történhet vele baleset.És akkor persze lehetne mondani, hogy nem kell elesni. Meg nem kell a
mentő elé hajtani süket idiótaként, de a tanulság mindig: a dohányzás öl.
A sisak meg hamis biztonságérzet, s amiatt kezd el mindenki esni-kelni.Ui: lehetsz akármekkora Valentino Rossi a rolleren, ha nem a vezetésre
figyelsz, előbb-utóbb megbosszulja magát. De ha teljesen felelősen, és
ésszel közlekedsz, akkor is bekövetkezhet műszaki hiba, törés, defekt,
vagy egy olyan hirtelen eléd lépős szitu, amire nem számítottál, s akkor
majd meggondolod, hogy nem-e lett volna jobb valamennyire rákészülni?Ennek a videónak már a bevezetőjét is fáj megnézni, de amúgy hasznos.
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz
lehella #12344 üzenetére
Kezdő rollerező vagyok. (korábban többnyire bringával, vagy gyalog jártam be a munkahelyemre, mert tömegközlekedéssel kb. 45 perc, két átszállás: busz, villamos, troli - bringával 10 perc - gyalog 25. Autót nem érdemes ilyen rövid távra beindítani)
A bringán simán dohányoztam menet közben. A rolleren is megpróbáltam, de úgy döntöttem, hogy inkább kibírom nélküle, mert nem nagyon merem fél kézzel sem elengedni a kormányt... -
-
PociAti
őstag
válasz
Csigusz 1 #12339 üzenetére
Ez a tükrös megoldás kb. arra jó, hogy legyen egy extra tárgy magad előtt, ami beleset esetén vagy eséskor kinyomja a szemed.
Egyáltalán nem létszükséglet a tükör, de amíg kerékpáron sokkal egyszerűbb hátra fordulni, addig rollernál jobban figyelni kell az úthibákra, könnyebben keresztbe fordul az első kerék. És hátra forduláskor rolleren nehezebb a kormányt egyenesben tartani, mert bicajt egy kézzel is lehet kormányozni, rollerrel nem lehet olyan jól egyensúlyozni. -
Somatom
veterán
válasz
bexinho23 #12340 üzenetére
A fülesről:
Sztem a normál fülesben nem hallassz rendesen. Vettem egy aktív zajszűrőst, hogy az majd milyen tuti lesz. Rolleren még nem próbáltam, de bringán olyan szélzajt csinál, hogy semmit sem hallok a zenéből.
Én itt, a főfaluban ugyanazt tapasztalom bringával, meg rollerrel is. Igyekszem partner lenni és úgy látom, hogy a legtöbb közlekedő is törekszik erre. A rollerem olyan, mint egy roller, nem követelem ki az elsőbbségemet, nem száguldozok a járdán, stb. Többször találkoztam rendőrrel, de rám se hederítettek. -
bexinho23
őstag
válasz
PociAti #12338 üzenetére
Végülis tudom nélkülözni a fülest, ha nem jellemző a rollereseknél. Kertvárosi kis utcákban az autósok hogy állnak a rollerhez? Nekem úgy jött le, hogy a rolleresek utáltabbak, mint a bringások.
Amúgy Ninebot F25 és F30 között hezitálok. Minden az utóbbi mögött szól, viszont az már nem 250, hanem 300W. Egy kormánytervezet (itt volt a topikban posztolva) 250W-nál húzza meg a vonalat. Viszont döntő többségében 250W feletti rollereket látni mindenhol. Esetleg a határ felettieket majd kötelező biztosításra köteleznek, esetleg rendszámot kell igényelni rá? Gondolom senki nem tud többet, így csak ez egy hangos gondolkodás részemről.
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz
PociAti #12338 üzenetére
Szerintem nem is lehet rá használható tükröt szerelni - vagy nagyon nyomi megoldás lenne, mert ha a keskeny kormányra szereled fel, nagyon ki kellene nyúlnia oldalra, hogy a könyököd mögött hátra láss benne.
Talán valami ilyesmi sisak-tükör használható lenne, ha valaki annyira igényli - de én úgy gondolom, hogy fölösleges.
-
PociAti
őstag
válasz
bexinho23 #12337 üzenetére
Sisak témát inkább hanyagoljuk, flame-wart okozna annyira ellentétesek és kimozdíthatatlanok a vélemények. Dönts a saját belátásod szerint.
Kisvárosban nem lesz probléma a rollerezésből. Jogszabályt se szokás alkotni addig, amíg nem éri el azt a kritikus szintet, hogy megérje vele foglalkozni. Nem fogsz vele zavarni senkit, mivel mozgás jellegével nem lóg ki a kerékpárok közül.
Podcast hallgatást javaslom, én is imádom őket, de szerinetem járművön nem ajánlott. Ha jó a téma, akkor eltereli a figyelmet, tompítja a koncentrációt. És hogy rendesen halld, akkor vagy nagyon fülelni kellene, vagy hangerő emelésével a járműveket hangját el kellene nyomnod. Egyik se egészséges.
Nem kérdezted, de tükör amúgy hasznos lenne a rollerra, de nekem sincs, mert nem találtam még megfelelőt. -
bexinho23
őstag
válasz
PociAti #12336 üzenetére
Köszönöm. Az alaptermészetem konfliktuskerülő. Csak picit aggódom, mert annyira ritkán látok Tatabánya környékén elektromos rollerest, hogy tartok tőle, hogy vidéki kisvárosban hamar kérdőre fognak fogni. Tatabányán lényegében külterületi részen, kertesházak között fogom használni, illetve melóba menet vasútállomás-munkahely szakaszon. Na ott viszont amilyen rövid a szakasz (1,5 km), annyira kacifántos közlekedési esetekbe futhatok.
Podcast-ezés mennyire problémás (fülhallgató), vagy sisak nélkül? Kerékpározás közben sem vagyok száguldozó. Sokkal inkább körültekintő. Törvény szerint büntethetnek ezekért? Kerékpározás közben sosem állítottak meg ezért 8 év alatt. Terepre szoktam csak sisakot venni.
-
PociAti
őstag
válasz
bexinho23 #12335 üzenetére
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R0168
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE (2013. január 15.)
Ez egy PDF, ebből készítettem egy két hasábos A4-es dokumentumot, amin elfért a lényeg.Rendelet megnevezése + I. fejezet címe,
2. cikk Hatály (pdf 56. oldala)Itt a kettes pontot vörössel kiemeltem:
"(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:"és a felsorolásban szintén kijelöltem vörössel a "j" pontot (ez még szintén az 56. oldalon van)
"j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;"----
Ha ez nem hatná meg, akkor ragaszkodj hozzá, hogy pontosan legyenek rögzítve a tények. Például pontos típusjelöléssel (szériaszámmal) rögzítse a roller adatait, ne csak pongyola megfogalmazás legyen, hogy segédmotorkerékpárral közlekedtél. Mert ez a lényege, hogy a roller nem SMKP. Nem az ő jogi tájékozatlanságán nyugodjanak a leírtak, hanem a tényeken.
És minden esetben legyél együttműködő, tisztelettudó. Ha baromságot csináltál, pl. áthajtottál rendőr lábán, az ellen nem mentesít. Általában oka van annak, ha valakit kiemelnek a tömegből. -
bexinho23
őstag
Tudnátok olyan linket adni (jogszabályhoz), amit egy esetleges rendőri ellenőrzéskor felhasználhatok?
-
leroyclub
senior tag
Ma sikerült beszereznem egy Essentialt. Nagyon tetszik, egyből lenne is 2 kérdésem.
1. Érdemes frissíteni a szoftvert? A CruiseControlt nem szeretném elveszteni. Most ez van rajta: 1.1.0-218-132-128 és ezt kínálja fel: 1.10-242-136-141
2. A kormány nincs teljesen középen, látszik is rajta, hogy elcsúszott. Hogy tudom visszaállítani?
-
Twing94
újonc
válasz
bexinho23 #12329 üzenetére
Szia!
Én egy hete hajtom a saját F40-emet, eddig sikerült megtennem 60km-t vele.
Eddig megfelelőnek tűnik a tömlő nélküli abroncs, F30 és F40-ben van egy zselé réteg is belül így azok elvileg jobban bírják, a F25 többször kap defektet, mert tömlős. (Boltban mondták nekem is.)
Megbízhatóságról nincs tapasztalatom, hisz 1 hét kevés idő.
Az F40 50wattal erősebb mint az F30 és emelkedő mászási képessége is jobb, ha közel vannak árban, akkor érdemesebb előbbire beruházni.
Ami zavaró: kicsit hamar merül, remélem az időjárás melegedésével javul majd a hatótáv. -
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Három kiszemeltem van. Ninebot F25, F30, F40.
Az első egy alapfelszereltség, tömlős abronccsal.
Másik kettő tömlő nélküli. F30 bőven elég lenne számomra.
Mi a véleményetek a Ninebot-tal kapcsolatban? Mennyire megbízható? A tömlő nélküli abroncs mennyivel jobb, mint a tömlős? Defekttűrőbb? Tartósabb? -
PociAti
őstag
És a Xiaomi 8,5-ös gyári gumijára is rá van írva, hogy max. 75 kg, aztán 100 kiló környékén sem ritka a 2000 km élettartam.
Pedig 75 kg esetén is javasolt a 60 PSI, 100 kg-nál meg inkább 75 PSI (másfélszerese a hivatalosan ajánlott maximumnak).
A kerekekre betarthatatlanul alacsony érték van írva. Azon a nyomáson a belső és a külső szétdörzsöli egymást. A gyakorlati tapasztalatok inkább segítőkészek, mint az óvatos gyártói ajánlások. -
zhata
senior tag
válasz
PociAti #12316 üzenetére
Köszi a hozzászólásod.
Azonnal kiderült, 3 km megtétele után az első leeresztett. Ma viszem vissza a szervizbe. A gumira rá van nyomtatva, hogy a javasolt érték 28 PSI, ami sztem baromság. A 8.5 inches gumikkal 2000 km-t tettem meg ugyanott a Thökölin minden defekt nélkül, igaz, arra 50 PSI volt írva és azt be is tartottam, most meg a 10 inches gumi a szervizből hazafelé HÁROM km után teljesen leeresztett.
Ma vagy holnap írom a fejleményeket. -
gergo5991
őstag
fázósaknak [link] felpattintható usb-s markolatfűtés? árát eléggé drágállom.
Lost Biker magyar motoros yt-er csatornáján láttam az 1ik videóban azonnal megtetszett ez a cuccos, de mint irtam az árát sokallom -
Joshi
titán
válasz
PociAti #12316 üzenetére
"A tömeg nem változik, viszont nagyobb kerék esetén kisebb a nyomás."
Most tűnt fel mit írtál.A kerékben a nyomás annyi amennyit mérünk függetlenül attól hogy mekkora a mérete. Az viszont tény, hogy ha egy kerékben több levegő van, akkor az rugalmasabb lesz hiszen a több levegőt jobban össze lehet nyomni ha terhelés éri.
-
Ideg
aktív tag
Sziasztok!
XIAOMI Mi Electric Scooter Pro 2 rollert szerintetek most honnan lehet viszonylag olcsón beszerezni? Köszi!
-
PociAti
őstag
Nem volt kedvem a beszélgetés összes mondatát megismételni a hozzászólásban.
Nagyobb átmérő esetén 10"-ra gondoltam. És a hasonló hatás alatt pedig a 8,5"-os kerékméretre próbáltam utalni.
8,5" 70-90 kg esetén: 59 ill. 66 PSI a javasolt.
10" 70-90 kg esetén pedig 51 ill. 59 PSI a javasolt keréknyomás.
A tömeg nem változik, viszont nagyobb kerék esetén kisebb a nyomás. És ebben az esetben nem az alapanyag keménységével van összefüggésben.zhata esetén milyen érték az ideális az csak gyakorlati használat során derül ki.
Xiaomi 8,5"-os gyári gumija esetén is túl szokás lépni a köpenyen szereplő értéket. -
PociAti
őstag
Nem az alapanyag keménységével van összefüggésben.
A fújt abroncsnál a benne található gáz lengéscsillapító szerepet tölt be. Nagyobb átmérő, ezáltal nagyobb térfogat és laposabb görbület esetén kisebb nyomás is megfelelő hasonló hatás eléréséhez.Megfelelő érték beállításához lásd a korábban belinkelt táblázatot: Xiaomi javasolt keréknyomás.
-
zhata
senior tag
Vannak új 10 inches gumiaim (Xiaomi 1s pro-ra), melyekre az van írva, hogy az ajánlott nyomás 28 PSI. Rendben lenne ez, mikor a 8,5 inchesekre 50 PSI volt a ráírt, ajánlott guminyomás?
-
Kopaszhancur
csendes újonc
Sziasztok! Elektromos rollert keresek terepre 400.000ft-ig.
Olyat ami kisebb esőben is használható, gyárilag szigetelt. A kugoo boosterről olvastam, hogy szükséges plusz szigetelés házilag.
Mit ajánlanátok?
Köszönöm a tippeket! -
Dino69
aktív tag
Sziasztok, van esetleg valakinek Segway F40-hez kuponja?? Én nem találtam sehol..
-
RockHaRD
addikt
válasz
Reggie0 #12303 üzenetére
Most ott tartunk, hogy megnézték a videókat, amiket csináltam, és elküldtek egy új bekapcsológombot/gázkart.
Nem mondtam nekik, hogy tuti nem az a gond, mert kicseréltem a másikkal, és úgy sem működött. Vagy létezik, hogy a fék kar, és a lámpát kapcsoló kar teljesen más elven működik, és fordítva nem is kellene működnie?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12301 üzenetére
Sőt, Bubi állomásnak. Mondjuk most találtam a térképen egyet, kicsit közelebb
a Hallerhez... nade kérem... Ha lemásoljuk a tömegközlekedést (megállók), úgy
mitől lenne előnyösebb a roller bérlése, ha az se oda visz, ahova épp kellene?
"Kicsit elmész mellette, és akkor vissza kell jönni." Nem éri meg a szarakodást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen alaplapot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kétmotoros tereproller, ami nem lett túl drága - Ausom L2 Max Dual
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nők, nőügyek (18+)
- Új fejezet nyílik szeptemberben az iPhone történetében
- Sorozatok
- Xbox Series X|S
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
- Akció! Paidashu 10600MAH / 20700MAH Powerbank olcsón!
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 64GB 1TB 5500M 8GB garanciával hibátlan működéssel
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A620M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RX 7900 XTX 24GB ZALMAN I3 NEO EVGA 850W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest