- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- skoda12: Webshopos átverések
- GoodSpeed: iPadOS 26 A Liquid Glass varázsa
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovyhun
tag
Persze hogy lehetne külön kategória, az lenne a legtisztább, de azért legyenek különválasztva.
Nagy gépek ne száguldozzanak a bringaúton, kicsik meg ne legyenek a közúti forgalomba kényszerítve.
Két fékkar? Ezektől kitelik, hogy majd kiveszik a segédmotor műszaki feltételeiből ha az kell.
A 15W fényszóró meg szerintem még a ledes korszak előtt született -
DigitXT
félisten
Szerintem arról lehet szó, hogy a névleges akkufesz. 36V, a töltő meg 1.7A-es,
tehát a 61.2W egy teljesen egzakt átlag.A csúcsteljesítmény viszont 71.4W.
P = U * I még mindig, azaz 42V * 1.7A = 71.4 W, illetve 36V * 1.7A = 61.2 W...nem hiszem hogyha 10%ról indul a töltés akkor egyből 120wattal töltene
Persze hogy nem: nem is tud annyit soha, ha ugye 1.7A az áramkorlátja.
Amúgy azt a 71W-ot se biztos, hogy eléri, mert amennyire emlékszem írtátok,
hogy nem is tölt 42V-ig (kíméli az akkut). De papíron az a maximuma. Ennyi...Szerintem ilyen mélységben csak akkor érdemes vele foglalkozni, ha érdekel a
dolog fizikája. Attól még egy szoftver írhat ki hülyeséget. (Nekem is hiába tudta
az adott szoftver az aktuális áramot és feszültséget, ahelyett, hogy beszorozta
volna őket, elfogadta az "üres" adatot a BMS-től... Emiatt van az adott videón a
megtévesztő 9999W folyamatosan kiírva, valójában csúcsban volt kb. 4000W...)Ugyanez töltésre: méri az áramot, méri a feszt, ebből számolja a teljesítményt,
szóval elvileg csak annyira pontos, mint amennyire az áramot, ill. feszt jól méri.
Egyik sem triviális feladvány olcsóbb cuccokkal: nálam is kalibrálható a BMS...
Ennek ellenére tud baromságot számolni... Nagy kedvenc, amikor a pakk teljes
feszültséget csonkolja 1 tizedesig, így mondjuk 54.44 helyett 54.4-et ad vissza,
ami persze nem baj, de az, hogy utána EZT elosztva 13-mal számol átlag cella
feszültséget, az már gond... amikor kihozza, hogy az átlagos(!) cellafeszültség
alacsonyabb, mint az amúgy 3 tizedesig szintén általa mért minimum, vicces...
(Nincs neki jelentősége, csak egy picit értelemzavaró... Ha az ember nézegeti.) -
DigitXT
félisten
Egyébként a töltés egyáltalán nem konstans 60W-on megy. Az max. a névleges
teljesítménye a töltőnek... Az elején, amikor a CC szakasz van, akkor még kicsi
a teljesítmény (áramkorlát van, a feszültség meg alacsony), és folyamatosan nő,
majd amikor a CV szakaszba ér, a max. teljesítménytől folyamatosan csökken...Pont az szokta a töltés végét jelenteni (zöld LED tipikusan), amikor az akku által
felvett áram bizonyos szint alá csökkent. Ami egy viszonylag kicsi, de nem nulla
érték, mivel a Li-Ion nem szereti a csepptöltést... Ha a BMS és a töltő nincsenek
összehangolva (vagy baja van az akkunak), simán lehet, hogy a BMS lekapcsolja
a töltést, s a töltő zöldre vált, hiszen nem folyik áram egyáltalán. Normál esetben
viszont nincs szükség a BMS beavatkozására, hiszen a töltő is úgy van beállítva*,
hogy adott áramerősség alatt szépen befejezi a CV szakaszt, ezzel a töltés kész.*: ez gyári töltőknél nem gond, akkor probléma, ha valami saját gyorstöltőt akarsz
használni, az meg ugye nem tudja, hogy mekkora akkut tölt: van, hogy beállítható
emiatt a lekapcsolási áramerősség. Mondjuk 100 mA, és kész.Az egy 36V-os
akkunál (végfeszültség 42V) kevesebb, mint 5W, de nem nulla.Ha meg sokkal
nagyobb ez az érték, akkor egy kis pakkot nem fog teljesen feltölteni. Igaz, hogy
amúgy sem ajánlott egy túl nagy áramú töltővel egy kis pakkot hergelni.Megjegyzem, a 42V 1.7A csúcsteljesítmény (leadott!) 71.4W-ot jelent, viszont az
elején a töltésnek ilyen 30V körül indul a történet, ami még "csak" 50W körül van.
És erre jön rá a töltő hatásfoka, meg úgy általában a töltés hatásfoka. De persze
plusz mínusz 5 Ft-okon nem fogunk összeveszni. Elhanyagolható egy ilyen kicsi
akku otthoni töltése, akár naponta kétszer is... Senki nem fog belerokkanni.
(Amikor mondjuk a plug-in hibrid cégautó otthoni töltésére kötelez a cég, az picit
már necces kezd lenni, mivel az sok kW-os történet: havi szinten "észrevehető".) -
PociAti
őstag
Igazság szerint azért kellett átszerkesztenem a hozzászólásom, mert első nekifutásra azt hittem rossza adatokkal számolsz, csak valami szerencsének (dupla hibának) köszönhetően jött ki helyes eredmény.
A megtévesztés oka az volt, hogy pontatlanul használtad a mértékegységet: 36 Ft/kWh (tehát a Ft után kell a kWh is.)
Mindegy.A lényeg, hogy elektromos rollernél elvileg az "üzemanyagköltség", azaz az áramfogyasztás az egyik legkisebb tétel.
Ha az elektromos roller átlagos élettartamát 10.000 km-nek vesszük*, akkor az kb. 5.000 Ft.A lakatok ennél az összegnél kezdődnek,
ez alatt a táv legalább egy készlet gumit cserélni kell, szintén több nála,
a pumpa is 12-15k körül van.
És akkor az extrákról nem is beszélve.*Nem azért, mert 10k-nál tönkremennek a rollerek, hanem sokan megveszik, és évente csak pár száz km-t tesznek bele.
-
PociAti
őstag
Nekem is 50 fillér kilométerköltség jött ki, más számolás alapján.
Lakossági áram ár az EON-nál: 35,29 Ft/kWh.
(A1 - I. tömb, tehát normál lakossági fogyasztást alapul véve, azaz 1320 kWh/év fogyasztásig.)Más oldalakon is bruttó 36 Ft/kWh körüli díjat találtam.
hrweb.hu oldalán például 2021-es árak vannak, de a 4 legnagyobb szolgáltató szerepel.És én a töltőmet tettem 2 különböző fogyasztásmérőre, és a megtehető hatótávolság növekedését vettem alapul.
-
Sordoran
addikt
-
Tamás9x
őstag
A milliós rollerekkel azt mindenki elfelejti, hogy mit csinálnak, és miért is törik el
Ha XC pályára viszi ne csodálkozzon, na meg padkáról ugrálni vele folyamatosan....
Aki egy kicsit konyít a fizikához, az tisztában van vele ezekkel mit szabad és mit nem. Aki nem azokról pedig olvassuk és látjuk a törött posztokatFacebook 50km/h+ csoport... Nem épp iskolázott emberkék írogatnak mi milyen szar.
bkiky01: Az a baj, hogy ajánlja a szart, és aki jóhiszemű megveszi aztán így romlik a fórum szintje.
-
-
Sordoran
addikt
Létezik, hogy ez a nyikorgás magától megszűnjön? 2 hete erősen rákezdett, de mindig csak halogattam az olajozást, majd a héten már nem hallottam hogy csinálná. Pedig semmit nem csináltam vele, ugyan úgy van használva mint előtte. Annyi még feltűnt, hogy mikor rázós szakaszon megyek utána erősebb a hangja, de ha lecsukom majd felnyitom akkor csillapodik.
-
PociAti
őstag
Mi nem tetszik?
A 300.000 Ft fölötti árra térjünk majd vissza megjelenés után három hónappal. Illetve reálisabb lenne dollárban összehasonlítani a többiekkel.Egy brandnek fontos jellemzője a beazonosíthatóság, és hogy jól körvonalazódjon a célközönség.
Egyik fő tulajdonságát, a könnyű súlyát kezdi elveszíteni.Azt vártad, hogy a gyártó Seagway valamely modelljével azonos paraméterekkel rendelkezzen a Pro 2 utód? Mi értelme lenne a gyártó másik termékét kannibalizálni?
-
Ja, hát igen.
Eddig is volt ugyanilyen specifikációjú roller kb 1/3-al nagyobb akksival, hátsókerék-hajtással.
Úgy hívták, h Segway G30, és jóval kevesebbért megvehető volt, ill még most is kapható. (Természetesen nem a hazai kereskedőkre gondolok.)Amit meg az emelkedőkről írtak, az szégyen.
Éppen csak az emelkedő út hosszát nem szabták meg.
Illene beismerni, h ekkorka motorokkal NEM lehet érdemben felfelé menni. (Legalább lenne kétmotoros.)Hát ennyit a Xiaomi új csodájáról...
-
Miikee
csendes tag
Köszi, igen gondoltam rá. Most a napi 24km-en 50%-ra merül le. Abban bízok, hogy a 10-es kerekekkel és a kicsit nagyobb végsebességgel max. 10-20%-ot nőne a fogyasztás, így még beleférne.
Tényleg, azt meg tudjátok erősíteni, hogy CFW-ben be lehet állítani, hogy ne 50%-os akkunál vegye vissza a teljesítményt, hanem pl. csak 30-nál?
-
gergo5991
őstag
[link] lehet a g30at kellett volna venned
[link] fb csoportból:
Egy éves szülinapi köszöntő poszt, a kettő G30LE rolinak! Ez idő alatt mentek 13 000km-ert, 0 db hibával, és 0 db!! defektel.Saját CFW van rajtuk 38Km/H tudnak nyáron, télen max 33-at.Egesz évben mentek, hóban, esőben, kánikulában..[link] egy másik kedvcsináló is
-
gergo5991
őstag
én mindig a hátsó lábamra helyezem a testsúlyom és picit be van rogyva a térdem, igy nehéz előre bukni, + a g30 nál hátul van a hajtás szóval hátul is több súly van alapból. Én levélre sose megyek, főleg nem ha vizes, a kátyukat meg kerülöm amit persze lehet. Melóba az út az végig sima mondhatni, szóval ott maxon nyomom neki, új terepen meg alapból óvatosabban megyek. Sok ember akiket látok ezeken a bér rollereken menni, hát csak állnak kimerevitett lábakkal mint egy zsák krumpli a rolleron, a kezük full laza nem kapaszkodnak a kormányba, aztán a legkisebb aszfaltrepedésen repülnek előre a picsába..Szerintem nagyon figyelmetlennek kell lenni a rolleron hogy valaki essen, bár egy kis élettapasztalat se árt, bár a mai fiataloknak annyi tapasztalatuk van az élet terén mint egy inkubátor szökevénynek. Gondolok itt arra hogy nem ismerik a fizikát ( failarmy videók mikor egy darab cérnán akar tarzanozni, vagy mikor azt hiszi hogy a faágra ha rálép az megtartja
).
Valakinek most kezdődik a szezon, itt a jó idő előveszik a rollert, szóval csak óvatosan mindenki
-
Csigusz 1
aktív tag
Nekem két hete van meg a Pro2. Azonnal frissítettem a MiHome-mal. Aztán feltettem én is a 365-öt - de nem annyira tetszett, ezért le is szedtem. Viszont nekem is ugyanez volt, mint Nálad amint pároztattam a 365-tel! A facebookos roller topicban tanácsolták, mondták azt, amit írtam. Nekem csak így jött vissza a gyári app és a kettő sosem ment egyszerre.
-
-
Reggie0
félisten
Mert miert ne? Az is jarmu, a torveny logikaja meg ugyan az marad. A kategoriat az engedelytol fuggetlenul tudni kell megallapitani, kulonben nem lehet tudni, hogy milyen szabalyoknak kell megfelelnie. Ez ha egy jarmu nem felel meg az engedelyezes felteteleinek, attol meg nem lesz jarmukategoria nelkul, csak engedely nincsen ra. Es ha egy engedely nelkuli jarmuvel kozlekedsz a forgalomban, attol meg a kategoriajanak megfelelo szabalyokat kell betartani. Es ha nem teszed a kategorianak megfelelo kozlekedesi szabalyok alapjan buntet a rendor is. Az csak egy extra bunti lesz, hogy engedely sincsen. Orbitalis hulyeseg azt mondani, hogy ha nincs engedelye a jarmunek, akkor nincsen kategoriaja es nem vonatkoznak ra a szabalyok.
-
Reggie0
félisten
Ez csak azt mondja, hogy nem hagyhatjak jova, nem lesz tipusvizsgaja soha, tehat nem hasznalhatod legalisan. De azt nem mondja ki, hogy nem SMKP.
Ezzel az erovel, ha epitesz egy szemelyautot, ami valamilyen kitetel miatt nem hagyhato jova, az nem lesz nem szemelyauto, es nem lesz legalis se az utakon. Ha egy ilyen jarmuvel kimesz az utra, akkor azert fognak megvagni, mert szemelyautot vezettel szabalytalanul, ugyanis nincsenek meg a papirja.Egyik dolog az, hogy milyen kategoria a jarmu. Es egy masik dolog, hogy az adott tipusu jarmu jovahagyasahoz es legalis hasznalatahoz milyen tovabbi felteteleket kell meg teljesitenie.
Es ugye pont ezt mondtam, hogy a KRESZ csak az EU-s rendelet tablazataban levo adatokra hivatkozik a kategoria meghatarozasahoz, azt, hogy ulessel is kell rendelkeznie szepen kihagytak. Tehat bekategorizalhato a roller, de az EU rendelet alapjan sosem lesz ra SMKP tipusengedely.
-
Somatom
veterán
Ha lenne ülőhely, akkor sem lenne SMKP. Attól, hogy megfelel a kritériumoknak, nem válik automatikusan SMKP -vá. Attól válik azzá, hogy az illetékes hatóság SMKP -vá minősíti. Ha viszont a rollereket SMKP -vá minősítenék, akkor a rendőrök elkezdenék figyelni a bicikliutakat, mert ezek a járművek ott nem mehetnek. Ergo pénzszerzési lehetőség. Sztem nem az SMKP -vá minősítés a megoldás, hanem a KFB bevezetése minden elektromos, közúti járműre.
-
yabba
aktív tag
Köszönöm, ez is hasznos infó. Azért kérdeztem, mert technikai specifikáció alapján nem tűnnek gyengének, az aksi is hasonló méretű.
Az mennyire okozhat gondot, hogy a gyerek 160 centi magas (szerencsére most nő mintha húznák). Milyen határok között állítható a kormány magassága?
-
PociAti
őstag
A pontos akkukijelzést valószínűleg még egyetlen mozgó járműnél sem sikerült hibátlanul megoldani, legyen az akár egy elektromos autó, ahol azért komolyabb a tét, brutális mennyiségű szenzor van bennük, és a mesterséges intelligencia is besegít a számolásba.
Neked kell tudnod alkalmazkodni a viselkedéséhez. -
PociAti
őstag
-
Dave™
nagyúr
Igen, annyi. Én is csak olvastam róla, hogy korábban volt, augusztus végén már nem volt benne, amikor vettem. Sípol egyet, amikor eléri az 5mp-et és utána tartja. De a simább menet és a nagyobb akkuidő legalább ekkora változás, így bár eddig is elégedett voltam, így most még inkább az vagyok vele
-
Dave™
nagyúr
Reggel nem volt vészes, a Dombóvári útnál volt erős szembeszél, de előtte semmi. Most a kérdés az, hogy volt-e olyan hátszél, amit nem éreztem (ami megmagyarázná, hogy miért maradt sokkal több az akkuban, mint szokott), vagy ennyivel jobb lett az akkumenedzsment. Az utóbbi túl szép, hogy igaz legyen, de valahogy máshogy ment, legalábbis más érzés volt kicsit, szóval még ez sem kizárt.
-
Aaron14
őstag
Ez alapján 5 km/h-val kellene haladnom az adott szakasz nagy részén, ami valjuk be, nem életszerű. Elkerülő manőver közben lép ki valaki elém, a karjába beleakad a kormányom és én emiatt elesek, akkor nem hiszem, hogy ezért én lennék a hibás szemben azzal, aki egyértelműen olyan helyen sétál, ahol nem szabadna és gondatlanságból balesetet okoz.
Én is szoktam a járdán rollerezni, 5 km/h-val, ha az adott szakaszon nincs kerékpárút vagy a műút nem alkalmas arra, hogy rollerrel közlekedjek rajta. Mindenkinek elsőbbséget adok a járdán, mert tudom, hogy ott csak vendég vagyok. Ha belém jönnek, taknyolok, stb., akkor az szinte biztos az én hibám, hiszen alapjáraton nem lehetnék ott.
Szabályok azért vannak, hogy kulturált, civilizált módon tudjunk egymás mellett működni. Természetesen senkitől nem várható el és biztos vagyok benne, hogy senki nem képes arra, hogy minden szabályt betartson, de én sem gyalogolok ki és sétálok az úton ha ott van mellettem a járda, mert ha elütnek, akkor az egyértelműen az én mulasztásomból fog megtörténni. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Google Pixel topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux Mint
- Bestbuy játékok
- Google Pixel 10 és 10 Pro összehasonlító gyorsteszt
- Egy kiegészítővel headsetté alakítható egy sor Sennheiser fejhallgató
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Mégis marad a Windows 10 ingyenes frissítése
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 750W
- Eladó egy wittings steel hr sport hibrid okos óra dobozával töltővel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest