- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- eBay-es kütyük kis pénzért
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkiky01
senior tag
230-at akarok rakatni a lakásunk melletti tárolónkba, szomszédnak van, gondoltam nekem is jó lesz rollert tölteni.. Villanyszerelő szerint kell engedély házmestertől, mert tűzveszélyes az akku.. Szerintetek ez mennyire valós?
-
Reggie0
félisten
Pedig ez igy van. A gyartok jelenleg az akku szempontjabol a minel nagyobb vevoi megelegedettsegben erdekeltek, mivel meg kell gyozni a vevoket, hogy nem kell felni az akku tonkremeneteletol es igy a nagyerteku vesztesegtol. A masik oka, hogy gyakorlati tapasztalat hianyaban a gyartok is a biztonsagos allapot felol kozelitenek az optimumhoz, meg ha ez nekik rovidtavon extra koltseget is jelent. Ha megfigyeled a legtobb uj technologiat a kezdetekben tulmereteznek vagy sok tartalekot hagynak benne.
-
PociAti
őstag
(#12068) R a y 2022-01-30 02:19:25 hozzászólás és környékén nézz körbe.
Ott lett talán először belinkelve az ide vonatkozó EU-s jogszabály, ami pontosan definiálja az SMKP-t, és hogy mi nem az. Ez a pontja egyértelműen kizárja az e-rollerek 99%-át az SMKP kategóriából:
"j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;"Nem ismerem ennek a korábbi történetnek a háttérsztoriját, de (#12007)-e hozzászólásban látni egy határozat részletet mely az eljárás megszüntetéséről szól. Abban is vannak jogszabályi hivatkozások, melyek segítségedre szolgálhatnak.
A lényeg, hogy jelenleg nincs meg a megfelelő jogharmonizáció, így ha arra hivatkoznak, hogy az e-roller SMKP, akkor szembe lehet vele állítani egy másik szabályt, ami épp ezt kizárja.
És a fórumon korábban az is szóba került, hogy a hatóságnál egy hibás jogértelmezés ment körbe (roller = SMKP), aminek alkalmazását már nem erőltetik, mert nem állja meg a helyét.
Próbálkozhatnak, de valószínűleg nem tehetik meg azt, hogy számodra nem hagynak lehetőséget védekezni. Vélhetően ilyen szabálytalan módszerrel akarják az indokolásukat bevédeni. (Te tudod, mi lehet az okuk. Téged akarnak megbüntetni, vagy a másik félt akarják védeni.) -
z67
őstag
válasz
wanted5 #13995 üzenetére
A közösség szempontjából ennyi a lényeg, a besorolás. Ez egy hosszabb történet, ami erre a kategorizálásra alapoz, ami viszont ilyen formán mindenkit sújthat. Szívesen elmondom privátban, a lényeg kb. annyi, hogy ha elgázolnak a biciklinyomon ne adj isten, akkor vedd úgy, hogy a te hibád, ugyanis be sem hajthattál az utcába, a többi csak hab a tortán.
Ja, segédmotoros kerékpár, büntetőpont, stb.
Kifogást nem lehet tenni, ezután jön a meghallgatás. Arra okos érvekkel akarok érkezni.
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #13989 üzenetére
Amugy en is ugy tudom, hogy a xiaomi nem tolt 4.2V-ra, legalabbis amiket lattam eddig screenshotokat, ott 4.1V alatt volt mindig kicsivel a feltoltott allapot. Szerintem ennek tobb oka is van:
- ha rekuperacio be van kapcsolva, akkor lejtmenetben meg tud toltest felvenin akku
- kimeli az akkut alapbol
- ha elkezd a kapacitasa csokkenni az akkunak, akkor a megnovelt vegfeszultseggel potolja a kapacitast. Ez csak tipp, en igy csinalnam. -
DigitXT
félisten
És mért is éri meg ~2-3 év spórolással megvenni azt a tizenéves autót?
Írtál olyat, hogy 4 személyt is elvisz, meg autópályára is mehetsz vele...
Ez hogyan oldja meg azt, hogy egy ember, egyedül a belvárosi dugóban
be akar jutni a munkahelyére, ami BKV-val 1 óra utazás átszállásokkal...Igen, valószínűleg velem van a baj, mivel válaszoltam a trollkodásra...
(Egyébként qrvamesszi vagy attól, hogy felbosszants, nem biztos, hogy
az én értelmezési képességeimmel van itt baj, ha még ez se ment át.)
Ui: tudod mit jelent egyáltalán, hogy valaki vérszemet kap? Hát nem ezt.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #13967 üzenetére
Köszi, hasznosnak tűnik! A Teslának meg el is hiszem amit írnak, az akkukról akármilyen szakmaiatlan hülyeséggel nem fognak előállni. Lássuk mennyire ugyanazt sikerül kiolvasni belőle.
"A nagyon magas és nagyon alacsony töltöttségi állapotok elkerülése."
- nagyon magas, ha a cellán 4,15 V vagy annál nagyobb. (95%-os töltöttségi állapot, SOC, State of Charge);
- nagyon alacsony: 3 V (ez a Teslánál 2% SOC).Kicsit lentebb írják, hogy az kisülésből eredő általános öregedés (calendar aging) elkerülésből adódóan a maximális töltöttségi értéket 4,2 V helyett 4,15-ben korlátozták le (95%), fölé nem mehet a jármű használója.
"A járművezetőnek lehetőséget kínálunk arra is, hogy csak 3,8V/cellára (~50%) vagy 4,10V/cellára (~90%) töltse az általános élettartamának további meghosszabbítása érdekében, ha a következő néhány út során nincs szükség a jármű teljes hatótávolságára. A teljes (4,15 V/cellás) töltést csak akkor javasoljuk, ha arra szükség van."
A saját rollerem Xiaomi Mi 1S adataiból kiindulva:
7650mAh / 275Wh Li-ion battery, Rated voltage: 36V, Battery mode: 18650, Battery capacity: 7.8AH, Output current: 15-20A, Power: 280Wh
A képek alapján fizikailag 2 sorban 15 db akku van, 3×10-es felosztásban.Az M365 Tools app adatai alapján:
Battery level | Voltage | Remaining capacity | Remaining mileage
77% | 38,02V | 5509mAh | | 1-10 cella értékei: 3,794V és 3,812V között van most.A screenshotok között böngészve első héten lemerítettem 14%-ra (azóta se volt ennyire alacsony szinten).
14% | 33,26V | 1014mAh | 4,2 km | 1-10 cella értékei: ???
100% | 40,55V | 7213mAh | 30,0 km | 1-10 cella értékei: ???7213mAh az elvi maximális érték (Design Capacity), azaz 7800mAh-nak a 92,5%-a.
Ilyenkor a az átlagos cella érték 4.055 V. Sajnos 100%-os töltöttség esetén az egyes cellákról most nincs képernyőképem, de a legnagyobb eltérés is kevesebb volt 0,5%-nál, azaz 0,018 V-nál. Ebből kiindulva, némi ráhagyással 4,080V körül lehet a leginkább feltöltött cella értéke.A túltöltést eddig is kerültem, de mostantól próbálom ritkábban tölteni, és kb. 30 és 80% között tartani a rollert. És a 10%-ra lemerült érték sem lehet tragikus, persze nem tárolásra.
-
saril
senior tag
válasz
DigitXT #13976 üzenetére
Te jó hamar vérszemet kapsz, és még értelmezni sem tudtad amit írtam de idézem a kedvedért "2-3 év ilyen sporolással veszel egy ~tizenéves jó használt autot btw."
és nem ajánlottam, hanem kijelentés volt!!!
Ingerküszöböd a béka segga alatt van, de engem nem zavar, csak leírom hogy ezt is lássák majd a többiek -
DigitXT
félisten
válasz
gergo5991 #13986 üzenetére
Érdekes amit írsz, mert nekem szerintem régi verziós van, de tizedre pontos...
Icipicit fújja túl, tehát épp a felső határig a beállított értéknek, de ezt szerintem
épp azért csinálja, mert a leoldásnál egy nagyon kicsit szusszan, így biztosan
meg is marad a beállított érték. Kocsit is fújtam vele, motort is. Mindenre jó. -
gergo5991
őstag
válasz
smallcurrant #13985 üzenetére
[link] xiaomi air pump 1s a neve, lent vannak a paraméterek a linken 7l helyett 15l-t tud percenként az új, de állitólag ezen kivül sokkal pontosabb is, mert nekem a sima xiaomi air pump össze vissza irja a keréknyomást. Ha rádugom ir 17et, beteszem felfújni 35-re, akkor meg40ig fujja, majd ha leveszem ujból ráteszem 37et mutat, és ha 35re állitom és rádugásnál 37et mutatott, engedi fújni, szóval nem értem
de úgy overall nem rosz cucc, jó ha van, hiáb nem pontos, de lehet vele nyugodtan kereket fújni a célnak megfelel.
-
gergo5991
őstag
válasz
DigitXT #13983 üzenetére
én mostanában ha már szóba került a motor azon gondolkodtam, hogy nami burn-e vagy egy motor. De nálunk itt már 100as tételbe mennek a motoros balesetek mióta elindult a szezon, szóval ez nagyon eltántoritott, mert hiába bizok magamba, de a balesetek felénél vétlen volt a motoros. Aztán rá a kötelező, meg a szerviz, meg mindenféle pénzkiadás, motoros felszerelés, még tankolni is kell és lassan 1,90 a benzin SK-ban, szóval arra jutottam hogy maradok a rollernél, egy namival meg túratempóban a környéken simán elgurulok 100km-t allitólag 1 töltéssel(fórumokon azt irták 30al bir ennyit )
kirándulásra meg marad a kocsi motor helyett pedig egy harleyt vagy egy cb500x-et nagyon élnék -
DigitXT
félisten
válasz
Tamás9x #13980 üzenetére
Eegen, a szabadidőt sokan nem akarják/tudják "forintosítani"... Néha nem is lehet, nem mindenki tolja másod/harmad állásban, tehát tényleg a szabadidőd megy, de aztán rájössz, hogy az a legnagyobb érték. Ez amúgy visszaüt a DIY tuningra is: ha amúgy többet keresel adott idő alatt + nem a hobbid, inkább vidd szervizbe...
Ui: jah, végigjártam a szamárlétrát 50 (tanuló) 100 (saját), 180 (kompromisszum), 400 (vadállat*), 250 (vadállatpótlék, mert annak meghalta magát a blokkja
). Viszont amióta beütött a Covid, és HO, meg amikor úgy kellett bejárnom, hogy tök üres volt a céges mélygarázs... átszoktam roller helyett autóra.
Motor műszakija mikor is járt le? (Pedig szeretek motorozni, csak most lusta vagyok kitolni LOL.
)
*: ezt is lefikázzák a motorosok, mert 8.6s 0-100 nem nagy tűzijáték: városba elég.
-
gergo5991
őstag
válasz
smallcurrant #13979 üzenetére
sok boldogságot hozzá, most rákerestem neten, és nem vagyok benne biztos hogy elirás-e, de ha a g30 ami tud 65km-t papiron, meg ez a g30le 40et papiron, hogy lehet hogy mindkettőre 17,5kg-ot irtak? ez a pumpa van nekem is, de próbáljál keresni ebből 2. verziót szerinten, 2x gyorsabban fuj, nagyobb aksi, és úgy tudom sokkal pontosabb is, bár lehet csak kinából lehet beszerezni nem tudom, de már 1-másfél éve kijött.
-
Tamás9x
őstag
válasz
smallcurrant #13979 üzenetére
Dobd le a régi markolatot és egy jó kényelmeset vegyél rá, ha nincs teleszkóp, akkor az is tud tompitani, ha kellően szivacsos
illetve a bovdenbe olajat, a dobfék nem bika de megállít csúszás nélkül, ha gondolod fényvisszaverők, a kormányrúdra, ah este használod, biztos észrevegyenek. kb ennyi,
Pumpa jó, kijelző védő igazából tök mindegy 2db legyen, ha lelopnák, de ha nem ázol vele akkor nem fontos.
-
Tamás9x
őstag
válasz
DigitXT #13978 üzenetére
Nekem is megvan az A korlátlan, 3. motorom nyúzom lassan, de rövid távra, megöli az ember a blokkot, főleg ha tuningolt is, aki iylet ajánl az vagy nem közlekedett még soha életvitel szerüen télen nyáron, vagy kitartott seggű, akinek tökmindegy hogy 2 vagy 3 órát poshad valahol, úgy se rohan sehova. Nincs másod vagy 3. állás, és nem számít mennyit eszik a gép. Nem okoz ürümet egy pár óra nézelődés vagy csendben ülés, egy parkban a buszozás és dugó helyett.
-
smallcurrant
tag
válasz
Somatom #13942 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget és Tamás9x-nek is
A G30LE-re esett a választásom és már meg is rendeltem.
Nem szeretném (egyelőre) tuningolni a rollert, de a hasznos kiegészítőket beszerezném hozzá.
Ha jól értesültem a lakat, a pumpa és a kijelző védő ajánlott hozzá.
Ez a pumpa jó hozzá, ajánlott? [link]
Kijelző védőnél melyik a legjobban bevált?
A lakat gondolom csak annyi, hogy U lakat legyen.Vagy milyen más felszereltség kellhet még?
-
DigitXT
félisten
válasz
Tamás9x #13977 üzenetére
Eeegen, a jó öreg BKV. Anno azért kezdtem a motoros jogsi megszerzésébe, mert konkrétan többször nem fértem fel a villamosra, s elegem lett a szardínia érzésből. Meg persze gyerekkorom óta vonzódtam a kétkerekűekhez, még ha nekem nem is adatott meg, hogy legyen, de az első (diák!) fizetésemből bukósisakot vettem, s az egész nyaram legjobb szórakozása volt, mikor unokatesómmal húztunk motorozni.
Közlekedésben a motor az egyik leggyorsabb. Ez tény. Hiszen előre lehet menni a sorok közt (pirosnál legálisan, haladó autók közt már nem teljesen, de csináljuk
) magyarán a dugóérzékenység csekély. Nyilván van sebességkülönbség a forgalom miatt valamilyen szinten (nem egészséges száguldozni), de ami 20 perc, az szinte mindig 20 perc, pár perces szórással, a BKV-nál/autónál jóval kiszámíthatóbban.
Szerk: ja és a buszsáv legálisan használható motorral, ez is hatalmas előnye.
Ui: közben kolléga írta, hogy milyen alternatíva a BKV... Mikor alsó hangon 60 perc egy irány, de inkább több, ugyanaz rollerrel a fele, nos elgondolkodtató a spórolás. Anno az egyetemre bejutásnál is gondolkodtam, hogy mivel érdemes mennem.
Viszonylag hamar be kellett látnom, hogy autózni menő meg kényelmes, de drága. Úgy tudom mai fiataloknál már annyira nem is menő... Nekem még 18 éves korom előtt zsebben volt a jogsi, mivel érdekelt a téma, így rászántam néhány délutánt.
-
DigitXT
félisten
Ezt az autós hasonlítást nem unjátok még? Tegnap be kellett mennem a céghez,
és még nincs kész a roller: 2800 Ft a parkolás a 8 órás munkaidőre, s lutri, hogy
találsz-e helyet. Tehát a kvázi ingyen bejutás, és a garantált parkolás helyett: tök
jópofa ott keringeni... összességében kb. ugyanannyi időt elbaszva, mint rolleren.
És még nem is szórakozol (mint rolleren!), amikor a dugóban kell araszolgatni.
(Nem mellékesen ott a tudat, hogy a dugót te IS csinálod, pedig van alternatívád.)Komolyan nem értem, hogy hogyan lehet összehasonlítani egy rollerrel az autót?
Arról nem beszélve, hogy akinek van autója, tudja, hogy nem a majom a drága.
Aki majmot vesz, vegyen hozzá banánt is: a fenntartása nagyságrendekkel több...A roller (HA nem töröd össze ÉS nem tuningolod szarrá!) marginális üzemeltetési
költségekkel bír: egyelőre se adó, se kötelező biztosítás (utóbbi mondjuk ajánlott,
még ha csak bringás is, de legalább van valami 1500 Ft/év nem fog földhöz vágni),
se műszaki vizsga, se 800 Ft-os benzinár. (Tudjuk, erőszakkal 480, de meddig...)
Se 350Ft/óra parkolás simán az utcán, ami még nem is annyira drága környék.Szóval ha van 600K-ja vegyen autót. Aha. És fizessen gyorsan évi 60K-t KGFB-re.
Napi 5K-t az ingázásra (parkolás és benzin), tehát alsó hangon havi 100-at LOL...
Ez aztán remek pénzügyi tanács... És persze dobja el a hobbiját, a szórakozását.Azon kívül, hogy szerintem se racionális egy pálcikára ennyit költeni, mert a vége
úgyis az lesz, hogy túlmegy majd minden határon, és széttörik alatta is a váz, de
ettől én még meg tudom érteni, hogy ez egy hobbi, nem javaslok helyette autózni.
Ha már vmi, akkor a motorkerékpár alternatíva... Csak ott megint problémás lehet,
ha kicsi a teljesítmény, de be kell menni az autók közé. Ha meg nagy, akkor meg
a fogyasztás sem lesz annyira baráti... Kompromisszumos minden, az tény.Ui: az a stock elektromos motor 750-ért mit megy? SMKP szintet megüti, talán?
(Motoroztál már SMKP-val a száguldozó autók közt, vagy elméletben tetszene?*)*: nekem megvolt, és mégegyszer nem, köszi. Motorból minimum 125 ccm, még
ha ahhoz le kell tenni a B jogsi mellé egy B125-öt is, de ha komolyan gondolja a
két kerekű közlekedést, és a városon kívül is menne, akkor minimum A2, 250+...
Az elektromos motorok egyelőre iszonyat drágák, nehezek, kicsi a hatótávjuk. -
dani993
senior tag
válasz
gergo5991 #13937 üzenetére
A forgalmazó képviselőjeként hozzátennék néhány dolgot a Mantis kritikádhoz.
A Mantis 2020-06-tól 2020-09-ig gyártott változatánál volt jellemző a kormányzsanér(tehát nem a kormány) eltörése, amit mi visszahívtunk és kicseréltünk az erősített verzióra mindenkinek. Azóta egy darab kormányzsanér törés sem történt az országban. Ezekkel a 2020 modellekkel még voltak egyéb apróbb problémák is a felhasználók visszajelzései szerint, de személy szerint nekem azzal a modellel sem volt hibám, 3500 kilométerrel szinte gyári állapotban adtam el.
A Mantis minősége semmiben sem marad el a Ninebot Max-tól, és nem, nem kell állandóan szerelgetni. 12000 kilométert mentem Mantissal személy szerint, ebből 1000+ kilométert nehéz terepen. 120 kiló terheléssel. 3 darab defektem volt összesen, és kb 1500 kilométerenként meghúzogattam a csavarokat. Vezérlőt kb 3 havonta cserélünk valakinek, úgy, hogy eladtunk 1000+ Mantis rollert.
A 2022 modellek csak névben hasonlítanak a 2020 modellekre, kb. az összes alkatrész fejlesztve lett és teljesen más, mint volt.
Ami kommenteket olvasol a Mantisról, az átalában csak nevetséges fanboykodás valami másik márka vásárlójától.
Aki sok rollert próbált, és Mantisa van, azok mind nagyon szeretik nem csak a rollert, hanem a hozzá járó garanciális szervizszolgáltatást is. Ebben az árkategóriában egyszerűen nincs jobb roller. Semmit sem kell rajta cserélni a gyári konfigurációhoz képest.
Némelyik Dualtron modellenél pedig ráköltöd egy Mantis árát az egyedi alkatrészekre csak azért, hogy legalább hasonló legyen az élmény.
-
Casseius
tag
Nyilván nem fogom végtelenségig húzni lesz majd egy határ aminél megáll a dolog (csak tudnám mikor
)
Igen, összességében biztos h jobb egy elektromos motor, viszont fél éve munkahelyet váltottam, az új hely 10 km-re van tőlem, ahova BKK 1 óra alatt visz ki 2-3 átszállással.
Egy az h nincs jogsim, kettő garzonban lakok a belvárosban így egy motort, autót nem tudnék hova rakni, és nem is lenne gazdaságos kizárólag melobajárásra használni, 3 hirtelen nem volt 200e nél nagyobb keretem közlekedési eszközre így került a kosárba a Xiaomi Pro 2 -
saril
senior tag
válasz
Casseius #13972 üzenetére
Érdekes hobbi az biztos, havi 50nél már évi 600eFt azért nem kevés.
Én mondjuk 750ért vettem volna egy stock elektromos motor ha már kétkerekű.
Tudom más kategória, meg hogy te ezt szereted mókolni, de azért egy elektromos motor sokkal jobb bármelyik rollernél..
Ezek szerint nincs még család? gyerekek?
2-3 év ilyen sporolással veszel egy ~tizenéves jó használt autot btw.
Autoban nem esel el, van klíma, nem kell szemüveg a bogarak ellen, befértek 4-en, és tudsz menni autopályán is, csak sokkal többet fogyaszt, de valamit, valamiért -
Casseius
tag
válasz
DigitXT #13970 üzenetére
Na ennyire már nem vagyok benne a technikai adatokban, amit laikusként tapasztalok hogy láttam sima 300w-os motort 1800W feletti cfw-nél kiégni mint egy karácsonydíszt párszáz méter után, míg a monorim lazán húzza ezt a részt.
A 300w vs 500w gyorsulást hétvégén kipróbálom azonos cfw mellett mert havernak a sharksetet leszámítva ugyanaz a gépe van, majd rakok fel összegzést videoval
Ha megvan a dual 16s-es aksival akkor úgyis 10x3-as tuovt-ra váltok, de ez még a jövő zenéje, havi 50-60ezret rakok a gép fejlesztésébe, nem megy minden egyszerre*
Jut eszembe, Meisonboards-hoz van 15%-os kuponkódom ha valaki új deszkát rendelne bármilyen e-rollerre [link] -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #13968 üzenetére
A motornak aztán durva mindegy, hogy 36V, vagy 48V: a melegedésért* a
fázisáram felelős, amit viszont a vezérlő korlátoz... vagy direktben mérve,
vagy csak indirekt, közvetlenül nem is mérve, az akku áramkorlátja által...*: nem mellékesen a nyomaték egyenesen arányos a fázisárammal...
A végsebessége (adott feszültségen) viszont kisebb a nyomatékosabbra
tekercselt motornak, mert a Kv érték fordítottan arányos vele... Magyarán
ugyanolyan fizikai kialakítás mellett a nyomatékosabb motor kevesebbet
forog végsebességre (terhelés nélkül). Nekem is van két "tökugyanolyan"
kinézetű, 1200W-ra matricázott motorom. Aztán az egyik 1000 rpm végű,
a másik meg 1200 rpm ugyanazon a feszültségen. Ha Monorim mororral
fogod megcsinálni a Dual-t bukod a másik PMT gumit is: sz.r irány szvsz.Szerk: ha az eleje csúszik ki, sovány vigasz, hogy a hátulja még tapadt.
-
Casseius
tag
válasz
DigitXT #13966 üzenetére
A régi motor nem bírta volna ezeket az "áramkorlát" beállításokat, azért az egy 36V-ra tervezett motor még ha 48V-al is használtam, a monorim pedig 48V-ra van tervezve.
Az első köröm a régi beállításokkal ment, már akkor sokkal sokkal nyomatékosabb volt minden, az extra 500w csak még jobban kiemelte.
A PMT meg azért hátul még megmaradt , így lett tartalék is -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #13895 üzenetére
Javaslom olvasd el a Tesla allapontjat az akku toltesevel kapcsolatban:
https://www.tesla.com/hu_HU/blog/bit-about-batteriesAvoiding very high and very low states of charge. Voltages over 4.15V/cell (about 95 percent state of charge [SOC]) and voltages below 3.00V/cell (about 2 percent SOC) cause more stress on the insides of the cell (both physical and electrical).
Avoiding very high charge rates. Charging faster than about C/2 (two hour charge) can reduce the cell's life.
Emiatt a juzer manualban ezt javasoljak: [link]
keep the full charge limit of the battery to under 90% for daily use by using the mobile app or vehicle’s touchscreen to set charge limit within the ‘Daily’ range. If you need the full range (i.e. 100%) of your battery for a long-distance trip, you can increase the limit to the ‘Trip’ range (>90%) as necessary. -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #13960 üzenetére
Nekem a leírás alapján gagyi szarnak tűnik. Gumi se jó rá,
mókolni is kell, ketté is törik... Viszont állítod, hogy sokkal
nyomatékosabb, és még nagyobb a végsebesség is: khm!
Ez picit ellent mond az általam ismert BLDC fizikának, ám
megmagyarázhatja, hogy közben a vezérlést is állítgattad.Magyarán most +40K-val jobb a gép. De a gumi előny oda,
s nem tudod, hogy ebből bármit hozott-e az új motor, vagy
az agresszivebb áramkorlát beállítás felelős az egészért...
(Egy módon tudhatod meg, régi beállításokkal is teszteled
és/vagy visszarakod a régi motort.Természetesen az új
gumival és az új beállításokkal. Túl sok mindent cseréltél.) -
saril
senior tag
-
Tamás9x
őstag
válasz
Casseius #13960 üzenetére
Áhh akkor én ezt lehet hanyagolom, és nézek egy másik motort. A régiek jók voltak, ahogy nézem a G30 kormánycsövében elfér 12db 18650
A nyakban 9db
Ha esetleg valaki szeretne tuningolgatni.
saril: 350-es nekem 1300W körül van csúcsba. Csatlakozás, kábelek, hőmérséklet minden tűrésen belül.
-
Casseius
tag
Na felkerült az 500w-os Monorim motor is végül, nem volt egyszerű szülés...
40-ezer forintos ára ellenére már olyan csapágyakkal érkezett amit azonnal cserélni kellett, mivel nincs szelepnek hely, fúrni kellett egyet, a PMT gumi túl nagy volt rá, kotyogott így átkerült egy sima ami pont passzolt, a motor oldalát rögzítő csavarokat azonnal cserélni kellett mert annyira rossz minőségűek, illetve a motor oldalát takaró lemez a belső felfújása közben 2,5 BAR-nál kettétört nemes egyszerűséggel...
Szerencsére ismerős tudott szerezni egy régebbi leégett monorim motorból kiműtött fedelet ami egyébként sokkal jobb minőségű volt mint az én új motoromon lévő, amit kézzel is simán törni tudtam volna...A végsebességhez 3 km/órát dobott az új egység de ami lényeges gyorsulása az kb 3x jobb lett, 30 méteren simán felmegy 40 fölé a gép, ami az alap 300w-os motorral hosszúszáz méterek kérdése volt, szoftveresen is toltam rá kakót így jelenleg 1850w-ot ad le teljes gázon.
Húz mint állat, végre ha valaki elenged vagy elsőbbséget ad nem vánszorgok mint egy terhes csiga
Köv lépés a 60V-os aksira átalakítás 48-ról ha már itt az aksis szakemberek felokosítottak, és szerintem megcsinálom öszkerékmeghajtásra hátra is dobva egy motort. -
Reggie0
félisten
Azert kb. 10 cm-et fel lehet ugrani rollerrel, ha van rugzas.
-
Miikee
csendes tag
válasz
Somatom #13955 üzenetére
Igaz, nem voltam pontos, nem a 15 cm-es járdaszegélyre gondoltam (ahogy montam, az én koromban már nem vadulok
), ott már leszállok a rollerről, csak max 5 cm-re. Jellemzően kerékpárúton megyek, de ez sok helyen járdából leválasztott rész és hát a minősége, hagy némi kívánni valót maga után....
-
Miikee
csendes tag
-
onethierry
csendes tag
sziasztok!
ninebot f30-nál van valami hack lehetőség régióváltásra, hogy a végsebesség 30 km/h legyen?
-
PociAti
őstag
válasz
sagesz93 #13928 üzenetére
Nekem a Xiaomi 1S-en nyikorgott a fékkar. Az a tipikus idegesítő hang, amikor két fémfelület éppen csak elmozdul egymáson. Mire megtaláltam a WD3-at, magától elmúlt. Gondolom összekopott egymáshoz a két felület. A roller életében ez úgy kb. 200 és 250 km között lehetett.
WD3, vagy egy kis zsír (olaj) megoldaná. -
Somatom
veterán
válasz
smallcurrant #13931 üzenetére
Én mindenképpen a hátsókerekest preferálom.
A töltős azt jelenti, hogy benne van az áramátalakító, a rollerbe közvetlenül a 220 -as kábelt dugod. Így tulképp csak egy kábelt kell külön hordozni, a töltő már a lábad alatt van. Van rajta még egy DC csatlakozó, amihez külön töltőt lehet venni és így, két töltővel gyorsabban lehet tölteni. Sztem túl van itt lihegve ez a töltő dolog. Ha benne van, hát benne van. Ennyi.
Én a három közül a G30 -at venném, pontosabban a G30LE II -t.
Írom ezt G30E II tulajként. -
Tamás9x
őstag
válasz
gergo5991 #13939 üzenetére
Nincs harag félre ne értsd, a G30-nak is vannak hibái, de messzemenőleg gyengébb kivitel mint a Mantis, nem is egy árkategória. Már ha csak azt nézzük, hogy kevés lesz az első lengéscsillapitás,(kinyílik a világ, mert fillérekből el lehetne még menni máshova is... elkezd vele csavarogni az ember..) és kellene rá egy első teló, de akkor már hátra is jó lenne, ugyan ott vagyunk a végén ahol a part szakad.
Megvárnám a 2. generációt, hátha sokmindent kijavítanak, én is szemezgetek vele, de.... félek olyan lendületet ad ami majd megöl.Miikee: Az a baj, hogy felbátorodik az ember vele, és elkezdi veretni, mert van benne teló... Olyan tempóval nyomják neki, ami nem egészséges oylan utakon ahol... nekemis ezért lazult ki a kormánycsövem a G30-on a Sharkset teleszkóp után már 30-al veretem neki ahol eddig 5-10-el gurultam, mert szétrázott mindent.
-
Miikee
csendes tag
válasz
Tamás9x #13938 üzenetére
Jaj-jaj
Most kezdtem el nézni a mantis 10 plust, mert gondoltam, hogy annyi pénzért már csak jót adnak, de ezek szerint ez sem biztos...Bár mondjuk az már nekem nagy jószág, akkor már lehet nem tenném HÉV-re, hanem bemennék vele végig, de a kb. 21-22 km-et, már neccesnek érzem....
Viszont ha én nem ugratnék vele, ill. én teljes felszereléssel, plusz vasággyal együtt nyomok 60 kg-ot, akkor alattam csak nem törne el....
Olyan bizonytalannak érzem magam.....vagy nem....
-
gergo5991
őstag
válasz
Tamás9x #13938 üzenetére
én már az uj mantist várom, tettek fel róla képet hátul már légrugó/olajos rugó lesz mint egy nami-ban, azt hallottam még hogy elöl dupla kormánycső. Már most is majdnem rendeltem egy mantis-t de légrugó nélkül no way. Multhéten majdnem egy namit is berendeltem aliról, de lehet már kivárom év végét az új mantisért. Elöl hátul ha lenne légrugó, 2x1500w motor, 30ah+-os aksi és 2000 euró körül lenne instant get.
egyezzünk ki egy 50-50ben, a roller hibája is, de az useré is ha tönkremegy. De ha tud ugratni vele, akkor annak birnia is kéne
-
-
gergo5991
őstag
válasz
Tamás9x #13936 üzenetére
mantis minőségibb mint ninebot? a mantist állandóan javitgatni kell, hires a kormánytörésről szóval ajánlott hozzá 30e-ftért erősitő bilincset venni meg egyébb kacatokat..a mantis minden csak nem minőségibb kommentek alapján..a beázásról is hires, mig a g30at esőben is lehet használni, egyedül a kijelzőre kell védőt tenni
-
Tamás9x
őstag
válasz
smallcurrant #13932 üzenetére
G30 LE töltő nélküli Kb 40Km
G30 LP töltő ugyanúgy max 40Km
G30 MAX vagy P Nagy aksis töltővel 65Km az elméletiHa nem mész többet mint a hatótáv fele, akkor teljesen felesleges a töltő, mert hazaérsz mire lemerülne, nekem az esetek 90%-ban több az út.
Használtba esetleg egy Mantis? minőségibb mint a Ninebot. -
sagesz93
addikt
válasz
DigitXT #13929 üzenetére
Ennél pont az az újítás, hogy mindkét fékpofa mozog
Megnézem majd, a hang rohadt idegesítő, ez a roller (még) minden tekintetben csendes, kivéve ezt a hülye fékkart, ezt azért nem akarom nagy hibának felróniAz E-TWOW témához: két esetben használok rollert, 1: otthonról bejövök dolgozni, ez 10km út, ebből 8km egy aszfaltos töltés ahol bármennyivel biztonságosan lehet menni a 25km/h gyalog tempó rajta kb., az utolsó 2km város, de ott nem sietek sehova + elkellne egy kis csillapítás a rossz útminőség miatt. / 2: amikor kocsival jövök, de napközben rollerrel ugrok ki a városba, mivel az autó nem nagy, a 10"-os rollerek nagyon nem férnek be normálisan. Az Mi3 pont befér, úgy érzem a G30P max(ami legalább 30-al tud menni) nagyon nem fér ne be jól. (erre van egy függő DHGate rendelésem)
Valahogy ezt a két dolgot összenézve, egyelőre nem találok jobb rollert, mint az E-twowok, de rohadtul tartok tőlük + nem akarok érte ennyi pénzt kiadni.
-
smallcurrant
tag
válasz
Somatom #13874 üzenetére
És melyik a jobb, a hátsó kerék előnyösebb, mint az első?
A 3 közül (F40 E, a G30 LE és D38 E) melyik a legjobb választás?
A G30 LE-ben kisebb az aksi, de tudom bővíteni, illetve a beépített töltő is van benne, ez mit is jelent pontosan?Ez jó dolog vagy nem annyira?
Sorry, nagyon hozzá nem értő vagyok. -
DigitXT
félisten
válasz
sagesz93 #13928 üzenetére
Az e-twow valóban egyedülálló a maga nemében, annak klónja a Kugoo S1, amibe
a magam részéről 3000+ km-t raktam, idővel természetesen tuningolt formában.
Sajnos elég fontos részletekben spóroltak az eredeti modellhez képest, ami nálam
egy (többször) kitörő első kerékben, s esésben realizálódott legdurvább mértékben.Összességében nem rossz konstrukció, valóban könnyű, és tisztességesen megy.
Viszont szerintem kicsit túlárazott ennek ellenére, és ami igazán megéri, az a GT,
aminek már van mechanikus féke, és komolyabb akkupakkja, nagy végsebessége. -
DigitXT
félisten
válasz
sagesz93 #13928 üzenetére
Hátul a fékénél muszáj lennie állítási lehetőségnek... Már csak azért is, mert a
fékbetét kopásával egyre hosszabb lesz a kar útja, egyre gyengébb a fékhatás:
ezt kiküszöbölendő az ilyen típusú mechanikus tárcsaféket adott időközönként
(ez természetesen használat függő) utána kell állítani. Adott esetben a nyerget
is mozgatni kell hozzá (mivel az egyik fékpofa fix): egész macerás történet...Ez nem bütykölgetés, ez karbantartás. Szerviz is megcsinálja. Jó pénzért.
(Ennél egy fokkal jobb a hidraulikus tárcsafék, ami bizonyos mértékig önmagát
állítja. Hátulütője persze a komplexitás, ár, más meghibásodási hajlandóságai.)Ui: szerintem valamennyi holtjáték előírás a fékkaron. Motoroknál biztosan. Így
nem valószínű, hogy az a megoldás, hogy a bowdennel kell feszesre állítani.
(Rugónak kellene fixen tartania a fékkart, persze attól függ, milyen kialakítású.) -
sagesz93
addikt
válasz
DigitXT #13926 üzenetére
Hangról jut eszembe, az Mi3-nál amikor 20-25 között gyorsít a roller, a fékkar kezd el rezonálni és hangot kiadni. Erre tud valaki valami megoldás? Mit állítsak rajta? A fékkar az első egy-két centin kb. Lötyög, olyankor még fékhatás nincs, ergo gondolom én laza a bowden. Ilyenkor a féknél hátul szorítsak a bowdenen? Vagy itt is lehet utánállítani valahol? a fékkarnál nem látok erre opciót, hátul a féknél még annyira nem vizslattam meg.(nem nagyon szoktam bütykölgetni)
+ kérdés: az E-TWOW rollerek mennyire stabil konstruckiók? Pl. a fent említett joyorhoz képest.
Próbálok valami olyan rollert találni ami 25-nél többet tud menni, nem nagyobb egy xiaomi rollernél(8,5"), de mégis van rajta csillapítás, és nem túl nehéz. Úgy látom az E-TWOW rollerek ilyen téren egyedülállóak. Kérdés mennyire vannak jól összerakva? -
DigitXT
félisten
-
sagesz93
addikt
válasz
Miikee #13919 üzenetére
Nekem egy másik márka volt (MS Energy Neutron N2 Plus), ami felépítésben, váz stb ugyanez a roller. Nekem ez után a xiaomi mi3-al menni is megváltás volt, a xiaomi sokkal kifinomultabb és sokkal jobban össze van rakva. Ha nagyon rázós utakon mész vele, állandóan állítani kell rajta valamit, mert lötyögni kezd, pl. a markolatok amik lehajhatóak, ott állandóan gondom volt vele, szétrázták az utak és elkezdett lötyögni + recsegni. Ha túl feszesre állítottam, akkor után alig tudtam lecsukni + félő volt hogy megfeszül és eltörik valami. Az első teleszkóp alul elkezdett lötyögni, azt sem éreztem egy életbiztosításnak. Tény, kényelmes volt a gép a 10" kerekek meg a teleszkóp elől sokat segített a komforton. Motorfék nincs benne(nem tudom a Joyorba van-e már), a hátsó fék elég gyenge rajta így, hogy a motor nem fékez semmit, és nem is tölt vissza.
Még egyszer írom, ez egy másik márka, de azért is vettem anno ezt, mert az akkor olvasottak alapján mindenben megegyezett a Joyorral, csak az akkupakk volt benne más.
szerk: én most az árukeresőn látott kép alapján írom a fentieket, azzal teljesen megegyezően nézett ki az enyém [link] . Ahogy látom a webshopon már teljesen más rollerről van szó, elől a fék, elől máshogy csillapít stb. Ettől még a váz ugyanolyan, a csukó mechanika meg a markolat ugyanúgy gond lesz rajta.
-
gergo5991
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz
Tamás9x #13887 üzenetére
Már sokadszor olvasom tőled, és kicsit böki a szemem, hogy akkor nem elírás:
BMS. Battery Management System. Fordítva nincs értelme. És nem nagyon jó
ötlet általánosítani, hogy az meddig engedi a cellákat merülni, meg meddig tölti:
mivel nincs rá általános beállítás. Kugoo akkuk jellemzően koppanásig mennek,
4.2V/cella mindig megvan (HA a töltő végfeszültsége nem kisebb, mint 42V).Merítés meg megint csak nem áll meg 3.2V-nál, hanem jellemzően leengedi 30,
azaz 3V/cella értékig, viszonylag okosan, mert a végén már nem terhel annyira,
ezzel elkerülve pl. a nagyobb Kugoo-k "betegségét", hogy kb. "fél" töltésről egy
kövér gázra ki lehet ütni a BMS alsó fesz. védelmét: rögtön le is kapcsol a roller.Okos BMS meg attól okos (azon kívül, hogy BT-on az okostelefonodra mindent
is jelent), hogy konfigurálható.Tehát te állítod be, hogy milyen értékek között
tölthet, meríthet, hol legyen a(z egyedi) cellavédelem, az össz. feszlimitek, stb.
Más dolog, hogy laikus ezeket jobb, ha nem piszkálja (én se szoktam), nagyon
max. akkor nyúltam hozzá, amikor debuggolni kellett a hibás akkupakkomat. -
Tamás9x
őstag
válasz
Miikee #13919 üzenetére
Facebook-on van egy palcika roller nevezetu csoport ott erdemes lenne rakerdezni. En nem vennem meg.
DigitXT: Engem annyira nem izgat, de ha ilyen szemfüles vagy, akkor láthatod, hogy több betűt is keverek néha, főleg telefonról... nahát bumm
Szó sem volt Kugoo aksikról..
M365-ötnézted Pro2 G30? mindnél megvan? Vagy van 1 rollered, és csak azt? -
Joshi
titán
válasz
Tamás9x #13913 üzenetére
Szerintem a gyári aksiknál ez rá van számolva, kötve hiszem hogy erre nem gondoltak. Pl egy e-bike-nál nem is tudsz mókolni, meg őszintén nem is akarok. Most rendeltem egy Shimano BT-E8036 aksit, ennél nem lehet plusz cellákat hozzáépíteni. Rollernál még csak-csak, de azt se szívesen babrálnám.
-
-
saril
senior tag
válasz
Tamás9x #13907 üzenetére
Epoxy nagyon jó, bár én kicsit tartok attól hogy a folyamatos rázkódást az sem fogja bírni, így ahogy már említettem én szilikon gumit ajánlok, főleg olyan helyre ahol stift/csavar a fő rögzítő eszköz, a szilikon gumi is megragad, és nagyon jól elnegyli a rezgéseket, rezonanciát, hőt, stb.
-
Tamás9x
őstag
Iszonyat masszív, vékonyan be volt ragasztva 2 komponensű ragasztóval, le nagyon nehezen jött, de recsegni nem volt rest... Vissza Titanium 5 Epoxy-val megy illetve süllyesztett fejű csavar a stift helyére.
-
Tamás9x
őstag
Még jelenleg én is nézelődöm, mert eddig lámpába kellett meg apróságokba ami nem mindennapi használat volt.. 1-2db cella nem volt 2000ft, senkit sem érdekelt mennyit tud, olcsón cserélhető volt, de most 90db cella. már nem az az érték amit félváról vesz az ember. Főleg, ha össze is kell utána rakni.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #13895 üzenetére
"Szívesen olvasnék olyan tanulmányt, mely szerint a járművek töltés vezérlő automatikája nem megfelelően dolgozik, és tanácsosabb lenne inkább jelentősen alacsonyabb szinten abbahagyni a töltést."
Ez a cella tulajdonsaga, nem a toltesvezerloe. Olyan tanulmanyt sem fogsz talalni, hogy hibas a kerti csapod, mert ha telitoltod a vodrodet, akkor konnyebben kilottyen belole a viz.
-
Tamás9x
őstag
válasz
PociAti #13895 üzenetére
Azta büdös moccckos mindenit, hogy rá merték írni, 65Km hatótáv, mikor az nem arra való!
Mit képzelnek? Kérem szépen oda már buszra kell szállni, szabad akarat nincs, punk tum beszüntetve, kocsit kell venni !El kell olvasnia cikket
Értelmezni, és majd utána beszélünk
Az pedig, hogy egy belső, és külső töltő miben különbözik... mind a kettő gyári...
hát...
Szegény ételfutárok, elektromos autósok dögöljenek meg, dobják ki a rollert, közlekedési eszközt mert 1 év alatt tuti van aki 500-nál többször tölti fel. Minek nekik 2000 ciklus...
Kügyük meg a cellákat koppra és 250 ciklus után vegyen midnenki másik pakkot
A Nokia jó hülye volt, hogy a Lipo aksijait csak4.05 ig töltötte, mai napig mennek. mocskos lázadók
saril: Érdemes megnézni pakk méretezéskor a levenni kívánt áramerősséget, és a szerint számolni, hogy ne terhelje a cellákat a gyorsítás. A kivett Amper szám is csökkenti a ciklusszámot sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Filmgyűjtés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házimozi haladó szinten
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nintendo Switch 2
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Elden Ring
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Ally Z1 Extreme 512GB SSD játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Gamer szék noblechairs LEGEND TX Szövet Antracit
- 128 - Lenovo Legion 5 (16IRX9) - Intel Core i7-14650HX, RTX 4070 (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Pure Base 500DX fehér 650W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H370 i5 9500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB ZALMAN S2 TG be quiet! 650W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged