Hirdetés
- Kalandor: Habemus papam
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
-
Lajos1966
tag
válasz
mohabá 007 #99334 üzenetére
A probléma ott van,hogy az egy szép lassan kialakuló folyamat,hogy az okoskerekek elkopnak,ami az olajozási rendszer hibájából alakul ki (visszacsapó szelep,szolenoidok,elhanyagolt olajcsere periódus,nem megfelelő olaj stb.).Ez csúcsosodik ki,mikor indításkor hangosan traktorozik a motor,sőt rosszabb esetben már üzemmelegen is dízeles hangja lesz.Valamennyi olajfilmnek mindig kell lennie optimális esetben,hogy ne a fém a fémen súrlódjon.
-
nrg.960
tag
Sziasztok.
Astra J esetén a helyzetjelzőnek folyton vilagítania kellene, de a napokban nem világít a gyújtás alatt. Ha külön rákapcsolom, akkor vilagít, tehát az izzók jók, hibakódot nem ír. Biztosíték lesz? Vagy találkozott már valaki ilyesmivel?Köszi
-
Tikakukac
titán
válasz
mohabá 007 #99326 üzenetére
Forwardolom akkor a levelezésemet a Cromaxtól
-
totyino77
tag
válasz
mohabá 007 #99335 üzenetére
Visszacsapó szelep csere
Generátort leveszed, alatta lesz a csavar és mögötte bent mélyebben a szelep, széttöröd a sárga műanyag kosarat és kijön a belső része, a ház meg bent marad.
házba beletekersz egy emlékeim szerint M8-as menetfúrót ami pont megfogja a házat és kihúzod vele, na ez a része ami nem lesz egyszerű mutatvány a hely miatt -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Lajos1966 #99329 üzenetére
Remélem, neked is az a véleményed, hogy az tud kopni, ami mozog.
Az okoskerék indításkor zárt állapotban van, nem mozog. A zárást a rúgós retesz biztosítja. Mivel nem mozog, nincs is minek kopnia, azaz nincs minek szárazon futnia.
Szárazon akkor tud futni, ha rossz, vagy nincs visszacsapó szelep és „teli gázzal” indítunk. Ekkor a megemelt ford szám miatt nyit az okoskerék, olaj viszont csak később jut el a megfelelő térrészekbe. Ilyenkor mozog az okoskerék, és kopnak a csúszó tömítések. -
-
Integrale
veterán
válasz
Lajos1966 #99328 üzenetére
és mohabá 007
Eszembe sem jutott eltávolítani, csak láttam a hogy volt aki eltávolította.
Szerszám van, akna és társai szintén van, de akkor mohabá 007 és a te hozzászólásod összemosva, felesleges nekilátni.
Néha, napi első indításkor egy fél főtengely fordulatig hallom, hogy megzörren, szolenoidok újak, preventív jelleggel azzal kezdtem megvétel után (és kb azóta hallom zörrenni is).
-
Lajos1966
tag
válasz
mohabá 007 #99327 üzenetére
"Ha igaz amit eddig leírtam, akkor az is igaz,, hogy a visszacsapó szelep megléte, hiánya az okoskerék működését, élettartamát nem befolyásolja."
Pont,hogy ez is közrejátszik az okoskerekek tönkremeneteléhez,mivel rossz szelep esetén elejti az olajnyomást és emiatt szárazon futnak az okoskerekek indításnál. -
Lajos1966
tag
válasz
Integrale #99325 üzenetére
Az eltávolításnak semmi értelme önmagában.Ennek a szelepnek ugye pont az lenne a lényege nagyjából,hogy az olajnyomás rögtön meglegyen a motor indításakor.A cseréje viszont elég macerás (nem parkolóban végzendő művelet).Nekem a szerelőm először így próbálta,de a szelepet nem tudta kiszedni.Normális műhely és szerszámozottság szükséges.Mindenképp új kell,mert szinte ki kell trancsírozni a helyéről.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Integrale #99325 üzenetére
Én úgy látom, hogy ez a visszacsapó szelep, (visszafolyás gátló szelep) [kép] az olajkör része, a feladata, hogy megakadályozza a hengerfejből, a vez tengelyekből az olaj visszafolyását, ezáltal hamarabb felépül a rendszerben az olajnyomás.
Az okoskerék egy külön részegység, a működéséhez szükséges olajmennyiség ki-be vezetését az ECU működteti, a szolenoid szelep (OCV) segítségével.
Ha igaz amit eddig leírtam, akkor az is igaz,, hogy a visszacsapó szelep megléte, hiánya az okoskerék működését, élettartamát nem befolyásolja.
A tulajdonosoknak ( nem csak opelnél) tudomásul kell venni, hogy a 10év/150000km- vezérléscsere része az okoskerekek cseréje is, mert tuti, hogy még 150000km-t nem fog hibátlanul működni, egyszerűen azért, mert vannak benne mozgó kopó alkatrészek. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Tikakukac #99317 üzenetére
"...Azt én értem, hogy te linkelsz és screenshotozol, nyugodtan tedd a kosárba, rendeld meg, kapni fogod a telefont 1-2 órán belül és a lemondó mailt, mert nem véletlenül feszül ott a MEGSZŰNT felirat. Nagyon sok ilyen tétel van, megkérdeztem, rendeltem is már ilyet, ezek NEM LÉTEZNEK, NINCS BELŐLÜK...."
09-én rendeltem, 10-én értesítés:[kép]
Most, 11-én 11.00 órakor ezt hozta a futár:[kép] -
Integrale
veterán
-
Pecc
őstag
válasz
Integrale #99323 üzenetére
Ha visszább olvasol volt erről szó. Videókon látszik, nem egy menetes dolog amit egyszerűen cserélünk. A hozzáférés is szívás, meg csak roncsolással tudják kiszedni tudtommal, illetve az újat is beütik a helyére. Más megoldásról nem hallottam még. Viszont ez lehet a kiváltó oka szvsz, a sűrűbb okoskerék és szolenoid szelep hibáknak. Ha megcsinálod, dokumentáld kérlek
ricsi8800gt - Szerintem neked a szolenoid szelepek szűrőjét takaríthatták. -
Integrale
veterán
válasz
ricsi8800gt #99322 üzenetére
Ha mar ott matatok és tisztítanám, akkor jobbnak látom cserélni, mert gondolom tisztításhoz is ki kell venni. 4-5e Ft az új.
-
Integrale
veterán
Sziasztok!
Z16XER/Z18XER-ben cserélt már valaki blokk oldalában lévô visszacsapószelepet?
Mennyire maceras? Egy szelepet talaltam eddig, van bevált és jó forrás? -
válasz
Gyarmati_ #99181 üzenetére
Meglett a hiba és a javítás is. A hidrotőkék voltak hangosak, szétszedés után kiderült hogy a kipufogó oldalon voltak hibás darabok.
Kapott a motor új hidrotőkéket, láncot feszítőkkel, vízpumpát hosszbordás szíjjat feszítővel, tömítéseket, gyertyákat. Most rendben van a hangja és egy darabig nem kell hozzá nyúlni. (remélem).
-
Lacko32
tag
Sziasztok!
Zafia C B14Net (2018) hidegen kiírta, hogy a "A motor teljesítménye lecsökkkent".
Menni megy, alapjáraton csendesebb mint volt, menet közben váltásnál viszont mintha lefújó szelep lenne berakva, olyan hangja van...
Esetleg valakinek tippe, ötlete? -
FoLey-v
addikt
Na én is kicseréltem az alakú vízcsövet amit mephi666-nél is előfordult. Igazából ami rajta volt az nem is volt normálisan ráhúzva,de mindegy kicseréltem.
Elsőnek beleöntöttem okés tele mentem egy kicsit utána alsó szint. Na fogtam mégegyszer beleöntöttem folyadékot és 100km+-nél egy decit nem fogy,de nem is akarom elkiabálni.
Közben történt szelepfedél tömítés csere hát kínlódás volt,mert szelepfedél csavar középső és jobb széle beletört,de sikerült kioperálni és újat bele venni.
Kitakarítva pattent a belső. Lehet kell egy utólagos pasztázás is. -
Tikakukac
titán
válasz
mohabá 007 #99314 üzenetére
Azt én értem, hogy te linkelsz és screenshotozol, nyugodtan tedd a kosárba, rendeld meg, kapni fogod a telefont 1-2 órán belül és a lemondó mailt, mert nem véletlenül feszül ott a MEGSZŰNT felirat. Nagyon sok ilyen tétel van, megkérdeztem, rendeltem is már ilyet, ezek NEM LÉTEZNEK, NINCS BELŐLÜK. Csak a keresés és esetleges beindult gyártás miatt vannak fent.
Másik gond igen, ami már így beugrott, hogy ez a csati nem lesz jó, kéne rá egy félig 90-fokos elforgatás.
-
Jofi81
őstag
válasz
mohabá 007 #99314 üzenetére
Viszont így kép alapján máshogy néz ki, mint amit linkeltem (azon oldalt van a pöcök). Megnézem majd, hogy nekem melyik fajta van.
-
Tikakukac
titán
válasz
mohabá 007 #99311 üzenetére
első ködlámpa csatlakozó Opel GYÁRI MEGSZŰNT!!
Nincs. Ahogy sajnos kalaptartó gumi és ezer másik tétel sem, pölö sárfogó gumi rögzítő se. Ezek csak weben vannak fent így. -
ArthurShelby
addikt
válasz
fulton #99306 üzenetére
Ilyen új insigniáról itt a topikban nincs tapasztalat.
A konfigurátorban vannak árak, de ezek csak tájékoztató jellegűek, ennél sokkal olcsóbb szokott lenni, ha bemész személyesen (ezt régebben ki is emelték totalcar tesztekben, hogy az opelnél általában nagyok az árengedmények). -
LK
addikt
Üdv!
Zafira A-hoz találtam ugyan sebességváltó szoknyát (ami kompatibilis Astra G-vel), de csodálkoztam amikor kiderült hogy a kézifék szoknya és keret nem felcserélhető a két típus között. Ezt a boltok adataiból következtettem ki. Nem tudtok véletlen vmi biztosabbat? -
fulton
addikt
Sziasztok
Insignia vásárlásán gondolkodom, és ez ügyben szeretném a véleményetek kérni. Milyen motor + váltó kombóval érdemes ezeket venni? (első sorban szalonautóban, vagy bemutató kocsiban , esetleg 5-10.000 km el)
-Ez az új 122L motor mennyire lomha ekkora kaszninál?
-Hívtam pár kereskedőt, de mind azt mondta be kell menjek egyedi árajánlathoz. Mennyit szoktak kb engedni a még honlapjukon akciósan feltüntetett árból?
-Van lehetőség 0% thm el felvenni x összeget ? nem tudom létezik ilyen
Előre is köszönöm bárminemű jótanácsot. -
gban
veterán
G Astrát képtelenség normális áron normálisat találni.
Amit meg megvettünk volna, annak a fórumtárs tulaja sajnos meghalt.
A gyerek most eszi a kefét hogy válogatott színekben, bár az ő baja eltörpül a kolléga és családja problémái mellett
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Mobil flották
- Linux haladóknak
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Automata kávégépek
- Google Pixel topik
- Milyen processzort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kalandor: Habemus papam
- További aktív témák...
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 Slim 1TB SSD lemezes konzol + fejhallgató garanciával hibátlan működés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- iKing.Hu - Apple Macbook 14 M1 Pro - 2021 - Használt, újszerű
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest