Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ez nekem is eszembe jutott.....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
FRENK1988
veterán
Kumhoval valakinek tapasztalata?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
AMD Power
titán
Én most télen őket használtam... Visegrádon fönt a Mogyoróhegyen , jég, latyak, hóban nagyon jól viselkedett a kocsi ezeken a gumikon. A Clion dettó ugyan ez volt... 2009 mikor az a nagy hó esett és olyan jól közlekedtem velük a Clioval... azok mondjuk 165/70 gumik voltak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Füge007
senior tag
Én is eljártam vele, de ebben nagyrészt a rutinom van benne, meg az hogy, télen nagyon ésszel vezetek. A hibái amik nekem feltűntek, a gyors kopás illetve öregedés.
Füge
AMD Power
titán
Én is nagyon oda figyelek télen (alap szerintem) bár az én 3X ezer levezetett km-el nem mondanám magam rutinosnak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Davidof92
senior tag
egy 2004-es scenic2 1.5 dci-n rendes vagy változó geometriás turbó van?
Valószínűleg változó.
Hány lovas dci???
Talán a legkisebb 68 (vagy 65) lovas 1.5dci-ben nem változó volt felette pedig mindben változó
Bár gondolom a scenic kettőben az erősebbik valamelyike van..
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Davidof92
senior tag
elvileg 101 ló ezek nem tudnak letapadni? meg hogyan lehet észlelni?
Füge007
senior tag
Változó geometriás van benne.
De igen meg tud szorulni, ha olyan mértékű a tengelykopás. A jelenség, elmegy a kocsiból az erő. Hiába nyomod, oda lesz a motor dinamikája.
Mennyi kilométer van benne?
Füge
Davidof92
senior tag
75 ezer azt hiszem, vagy akörül.
Hát, akkor ha normálisan van használva és nem valami selejtes széria, akkor nincs miért aggódnod....
Enyémben 302.000km van és még működik, bár az enyém 106lovas, ezen más a turbó.
(egyébként te vagy az első tulaj, met az a 2004. 1.5dci, 75k KM, picit furi )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Davidof92
senior tag
köszi
én inkább az üzemenyag rendszertől félek, nem nagyon bízok az ilyen cr rendszerekbe (egyedül a fiatéba). ha vennék autót tuti nem vennék cr rendszerűt neked gyári még a rendszer?
Davidof92
senior tag
nem láttam a szerkesztést, bocs a dupláért.
2004-es, 1.5dci, 2.(3. de az első 2 1 családon belül volt) tulaja vagyunk, 2008-ba vettük 56ezer km-el. azóta lett beletéve 20 ezer km. csak hétvégén járunk vele, meg néha hétköznap.
Gyári, és mint megtudtam nemrég egy tényleg hozzáértőtől, nem kell ezektől félni.
Nyilván voltak/vannak ezekből is olyan típusok/szériák amik problémásabbak, viszont vannak ilyenek is mint ami az enyémben van.
Így meg aztán végképp OK, így akkor tuti a futott km.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Davidof92
senior tag
amíg megy addig nincs baj vele, csak ha megdöglik, fél autó árába kerül a javítás. Meg papás stílusba jóhogy elmegy 300ezer km-et, de én azért néhanapján megdolgoztatnám, az meg ugye eléggé koptatja a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nem a dolgoztatás koptatja a dolgokat hanem az ész nélküli használat.
Ha megkapja amit kell lehet azt hajtani is.
Renault power
Davidof92
senior tag
hol érdemes amúgy tankolni? mármint melyik kútnál? meg olvastam olyat, hogy a gázolajba önteni 2t motorolajat, hogy kenje az alkatrészeket. erről vélemény?
rob210
Topikgazda
Magyar gázolajba valóban szükséges olajat tenni, mert száraz és nem ken rendesen.
Renault power
Füge007
senior tag
Nem szükséges, egy olaj nem lehet száraz Ez olyan városi legenda, én a részemről még nem tettem a gázolajba soha semmit, legfeljebb évente 1X üzemanyag tisztító adalékot.
Füge
Füge007
senior tag
Ha kifogsz egy rossz szériát, lehet az bármilyen rendszerű, akkor is tönkremegy. Mivel a ti vasatokban kevés van, annak évekig ki kell még tartania. Nem szabad negítívan gondolkozni, mert bevonzod a bajt
Füge
rob210
Topikgazda
Keresd meg Dodit a VW topikban szokott sűrűbben írni.
Majd elmagyarázza neked miért kell, ő üzemanyagellátó technikus.
Renault power
g.gergo
senior tag
Mivel nálam jelen pillanatban folyamatban van a cr porlasztók felújjítása, így pár dolgot tudok ezzel kapcsolatban. Hartridge (kizárólagos delphi próbapad) paddal rendelkező szervíz a következőt ajánlott nekem: tankolás lehetőleg omw kúton. Nem kell premium diesel, jó a sima is. 50l gázolajba max 1 dl. 2T olaj. Többet ne, mert lerakodóst okoz. Ezt háromszori tankolásnál ismételjük meg, a negyediknél szárazon menjünk. És ami a legfontosabb: 2, de max. 3 mikronos delphi szűrő, max. 10e km-ként cserélve. Ha nem kapunk, nagyon jókk a mann-filterek is, de törekedjünk a delphi-ra. Más gyártó szűrőjét nagy ívben kerülni. Hiába van ráírva, h 2 vagy 3 mikronos, a szűrőbetét tuti nem annyi. Ha ezeket betartjuk, akkor 250e km-t simán kibír a porlasztó.
AMD Power
titán
Vagy mindegyik gázos.. lásd VW PD elemek.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Az első 220k km-ében kapta az ívet elég rendesen, mert céges autó volt (illetve nem azért, mert céges volt, hanem azért mert aki használta úgy használta), viszont szervizelve is volt rendesen/megfelelően.
Én nemrég kezdtem olajozni, full szintetikus 2t olaj, tankonként 1-2deci (rengetegen ajánlották, renault-os oldalakon).
(#8722) g.gergo: milyen gyártmányú a csúcsod??
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Füge007
senior tag
Renaultos szerelőkkel beszéltem erről, tudnak róla, hogy ezt ajánlgatják, viszont ők meg azt mondták, ha olajat teszel bele, az lehet, hogy ken, de a csúcsoknál gondot okozhat. Le van tervezve a rendszer, ha belenyúlsz valahol felborul az egyensúly.
Külföldi fórumokon ugyanazokat a hibákat a említik mint itt, pedig ott minőségi az üzemanyag, a motor hangja is más ha kinn tankolok.
Én amit látok problémát a silány minőségű alkatrész, amit itt, ott raknak össze, majd szépen belekerül a márkás gyártó dobozába. Az elmúlt évben a VW csoport Ázsiában gyártatott befecskendezőfejei mentek tönkre 20 ezer kilométeren belül, visszahívás volt és csere, puff neki ez most nem jött be. De ha 80 ezret kibír már süti, mire ezek az üzemanyag árak mellett beleküld annyit a drága tulaj már nem garanciális, így ha cserélni kell az már a tulaj sara. Mi meg a német gyártáshoz képest 50%-al beljebb vagyunk, na kb. így gondolkoznak, és ezzel nincsenek egyedül.
A gépkocsi fogyasztási cikk lett, és nem 20 évre készül.
[ Szerkesztve ]
Füge
Hagens
csendes tag
Sziasztok Renaultosok!
Keresek eladó 175/50-R13 nyári gumi garnitúrát.Amennyiben lenne valakinek, kérem írjon privátban. Előre is köszönöm!
További jó fórumozást!
Üdv:.Csaba
g.gergo
senior tag
Delphi (1.5 dCi)
Kezdődő problémája van még, de nem várom meg, h teljesen szar legyen, hogy összehugyozza a dugattyúkat és nagyobb problémákat okozzon. A problémám, hogy az üzemanyag nyomása alapjáraton a pumpa után a nagynyomású részen hidegen eléggé ingadozik. 230 barnak kellene felépülnie és +/- 2 ingadoznia. Felépül, ezzel nincs gond, csak ugrál össze-vissza, akár 245-250-re is. Ezért már kicsit ugyan, de már rángatja a kasztnit hidegindítás után.
Jah és még valami amit fontosnak tartok az az hogy 180-200e km-ként illik lecserélni a hajtókarcsapágyat. Nem drága, 6-8e ft a szett, de óriási költésegtől kímélheti meg magát az ember. A főtengely szétbarmolódik a dci-nél nem lehet köszörülni. Itt lehet olcsón jó minőségű hk-csapágyat.
[ Szerkesztve ]
g.gergo
senior tag
Hát én nem tudom, de inkább hiszek nekik, akik mesterei a porlasztóknak ill. azok működésének. Ettől függetlenül 0,5-1 dl. olaj nem hinném, h bármi hibát is okozna. Ahogy korábban írtam, az tényleg hiba, ha valaki ész nélkül tölt bele, mert akkor tényleg lerakódást és hibát okoz.
[ Szerkesztve ]
Hagens
csendes tag
Sziasztok!
Nekem Renault Kangoo 2004 1.5DCI a céges autóm, 501000Km van benne, a motorhoz és a porlasztó csúcsokhoz még sosem volt nyúlva. Én 10.000Km enként olajat szűrőket cserélek, valamint minden tank gázolajhoz 1deci szintetikus 2ütemü motor olajat adok, ja és nem tankolok olcsó neve nincs kutaknál, és ukrán gázolajat.
g.gergo
senior tag
Nagyon helyes. Nem tudom ki találta ki ezt az agyrém 30e km-enkénti olajcserét. Aztán csodálkoznak, h 150e km és kész van a motor.
rob210
Topikgazda
Még jó hogy nekem benzines van
Renault power
Füge007
senior tag
Ez az ukrán gázolaj nagy mumus, azt viszont nem tudom az hol tankol, aki ott használ modern dízel autót
Füge
rob210
Topikgazda
Mondjuk Ukrán benzinkúton?
Ami kis hazánkba bekerül Ukrán minősítésű üzemanyag, nem csak diesel, az sose látott kutat.
Renault power
Füge007
senior tag
Igen, a válasz helyes!
Dehogynem, hidd el van kint normális üzemanyag
Mondjuk az biztos, nem mind1 kitől veszel kinti üzemanyagot!
Füge
rob210
Topikgazda
Én itthon is a Lukoil üzemanyagokat preferálom, nekem az vált be a legjobban a meganehoz.
Renault power
Hagens
csendes tag
Én shell és Mol -t tankolok, a Shellel többet megyek egy picivel, mint a másikkal.
A fogyasztásom még ennyi km-után is 50l gázolaj vegyesbe, pálya nélkül, nyáron, 1000-1050 Km, és még nem füstöl intenzív gázadásnál.
g.gergo
senior tag
dízelnél meg teljesen hazavágja a cr porlasztókat. benzinnél lehet h jó
Füge007
senior tag
Nos én Román, Ukrán, Horvát, Bosnyák, Osztrák, Német, Holland kúton tankoltam. Német és Osztrák üzemanyag érezhetően jó, más hang, jobb húzás, de nekem a többivel sem volt gond. Mondjuk én is megkérdezem mindig a helyieket, hogy hol tankoljak.
Füge
rob210
Topikgazda
Azt ugye tudod, hogy a németeknél és azt hiszem talán az Osztrákoknál is 10% etanol van a benzinben, bár te is dieselt tankolsz gondolom
Haver jött haza és mondta tankolt a németeknél és annyival jobban ment a kocsi.Mondtam neki én itthon is 50-50%ban használom az etanol benzin keveréket és valóban nagyon jól megy és fogyaszt.
Benzin luki etanol agip/avia vegyesen mikor hova esek épp be.
Renault power
Füge007
senior tag
Dízelt tankolok, hosszútávra meg pláne azzal megyek
Füge
A fed.comp. is 15k km-enkénti periódust ír. Nagyjából 12k km-enként cserélem olaj-levegő, viszont a gázolajszűrőt csak 2 olajcsere periódusonként...
Tankolni auchan vagy lukoil.
Ukrán üzemanyaghoz: mindenki azért szidja az "ukrán üzemanyagokat", mert mondhatni szállóigévé vált a kannás-hordós üzemanyagokat ukrán cuccnak nevezni, amiknek valószínűleg köze nincsen a kinti kúton tankolt anyaghoz (tisztelet a kivételnek).
Nyilván, ahogy más is írta külföldön is vannak (ukrajnában is) cr dieselek és működnek is....
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
g.gergo
senior tag
Nem tudom, h neked pontosan milyen kocsid van, ott lehet a 15e-s intervallum. De vannak 30e-k is. Milyen szűrőt használsz?
2006 m2 1.5dci (78kw), meg nem mondom mi lett belerakva legutóbb....fridcar, 30% kedvezménnyel volt valami 8k környéke....valahol megvan a számlája, de most nem túrom elő.(talán ez volt a legdrágább gázolajszűrő ami volt náluk)
Közben kiderült, hogy 220k km-nél nálam mégsem hengerfej felújítás volt (illetve lehet ott is mókoltak valamit), hanem valószínűleg csapágy csere.
Illetve a generátorom adta meg magát 1-1.5 hete, 301.000.-nél. Meg sajnos úgyfest, hogy lassan kuplung, ami még nem is olyan nagy baj, csak az a fránya kettőstömegű....
De egyébként nem így állok hozzá, hogy fos dízel, jól beszopom vele, bla-bla, hiszen 300k km van eddig benne, és olyan nagyon irgalmatlan összeget eddig nem kellett rákölteni...tehát ennyi.
Egyébként zoltán azt mondta, hogy ezek a delphi csúcsok (nekem is az van), szinte elnyűhetetlenek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
zsizsef
senior tag
Urak!
6 1/2 J15H2C ET 45 felnim van jelenleg. Tudnék venni most 6 1/2 J15H2B ET 45 jelzésű felnit. Mit jelöl a két betű? A "C"-s helyére mehet e a "B"-s?
8th
addikt
LUK (is) gyárt Renault-hoz (kettős tömegűről simává) lendkerék átalakító szettet. Annyi hátránya van, hogy csak kézi váltókra lehet rárakni és, hogy alapjárat közelében nem jár olyan finoman mint kettős tömegűvel. Viszont olcsóbb és csak egyszer kell megvenni.
[ Szerkesztve ]
Davidof92
senior tag
scenicbe is kettőstömegű van?
Aminek az ára sajnos közel annyi, mint a kettőstömegűnek, illetve ha ez kibírt benne 300+k km-t, akkor az "utángyártott" is kifog vagy 200-at, addigra meg már mind1 lesz.....
Egyébként volt ez is a gondolatmenetemben, de egyelőre elvetettem...
Még esetleg bontottan gondolkoztam, de olyat meg csak is biztos forrásból, szakemberrel, tehát az picit macerás.
más:
Füge007: ugye te annó felújíttattad a turbódat??? Az milyen összegbe fájt?? Mert mindenkitől azt hallom vissza, hogy:
1: nem igazán tudnak olyat ajánlani akire rá mernének bízni egy turbó felújítást
2: hiába újítják fel, nem biztos, hogy jó lesz (bár gondolom adnak rá valamennyi garit)
Így abból is a bontottat javasolták nekem...(szintén a fenti kritériumokkal természetesen)
(#8746) Davidof92: igen
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Davidof92
senior tag
b*sszák meg a kettőstömegűjüket akkor..
8th
addikt
Én másképp látom, szerintem nem lesz mindegy. Előbb vagy utóbb de biztosan eladod majd az autódat és átülsz egy másikba. Könnyebb lesz eladni sima lendkerékkel. A vevő szempontjából vonzó lesz, hogy a modern dízelek egyik rákfenéjétől már biztosan nem kell tartania.
Hát mire eladom, lesz benne vagy 400k km (vagy több, ha működik addig), tehát nem a kettőstömegű megléte vagy nemléte lesz a befolyásoló tényező eladáskor...
Én tekergetni nem fogok, nyilván a piaci ár alatt lesz majd meghirdetve...
“The Night is Dark and Full of Terrors”