Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
gabx76
senior tag
Szerintem ha ott vannak a magasak, akkor előre szettet vegyél inkább, hangváltóval. Nem nagy ördöngősség cserélni, anno 1-2 óra alatt megvoltam vele. Sokkal jobb lesz a hatás.
rob210
Topikgazda
A 16V be én 5W30 at rakok ez a gyári olaja ezzel jött ki a futószallagról.
Van aki az 5W40 et teszi.
Az első szám az 5-10 a hidegindÍtási tényezője, azaz télen amikor a hideg miatt megnő az olaj viszkozitása, célszerű a kisebbet beletenni, nem fog úgy zakatolni minusz 10ben pl.
A másik a 30-40 pedig az, hogy mennyivel "finomabb" az olaj.
Azaz spórolsz az üzemanyaggal, vagy sem. Pár száz forint a különbség a két olaj között, számomra, nincs kérdés.
Elf 5W30 az én verdámba.
Renault power
diablo1984
veterán
én szemre amiket látok franciában, hogy a 0ra le is tudják hajtani a verdákat, 10-15 éves korukra már szemét a kocsi ott! a fiatal autók még hagyjám, utána ha törik az úgy marad, szépen lassan leamortizálódik, de ott sem szeretnek rá költeni, kívül biztosan nem!
golyós
őstag
Ezt már én is tudom sajnos.Meghalt a gyári, vettem bele Sony Xplode-ot.Hát borzalom, kritikán aluli, Sokol rádió jobban szól.Hangosabban nem is lehet hallgatni, a mély még minusz 2-n is túl sok, élvezhetetlen.
Rádiót hallgatni jó de csak 14-15 hangerőig.
Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
speedydb23
senior tag
Azért itt tudnék cáfolni... Barum gumi volt a Cliomon, és teljesen meg voltam elégedve vele, egyedül a kopása ami kritikán aluli, de úttartás és fékezési jellemzőkben jól teljesített.
Viszonyításhoz már volt Dunlop, Goodyear, Semperit, Nokian, Micheline és Continental gumi is az eddig általam vezetett autókon...
Én maximum az ilyen vadi újonnan 7-8ezer ft-os Kínai gumikat kerülném el, de egy Barum vagy Hankook gumit azért ne soroljunk az ipari hulladékok közé.
Wiz Khalifa
addikt
Nekem a 8V-be melyiket ajánlanád akkor?
5W30 szintén? Az lenne a cél hogy a motor szépen, és jól járjon, így ha az 5W30 tenne neki jót azt tennék bele. De most hogy 10W40 van benne nem fog az olajam folyni vagy valami? Illetve nem számít hogy a kocsim mondhatni igen sokat ment már és hogy a motor kopottabb az "átlagnál" a kilométer állása miatt?
Smoke some weed nigga!
(#47057) diablo1984 válasza Wiz Khalifa (#47056) üzenetére
diablo1984
veterán
10w40 jó bele. 5w40 talán, 5w30 szerintem felesleges.....
nem fog folyni, max eszegeti, hisz nem akkora a difi mint a gépzsír és olaj között, mind2 olaj!
(#47058) Wiz Khalifa válasza diablo1984 (#47057) üzenetére
Wiz Khalifa
addikt
És Elf-en belül melyiket érdemes venni? Láttam sok félét. Pl szintetikust is és rész-szintetikust is.
Smoke some weed nigga!
(#47059) diablo1984 válasza Wiz Khalifa (#47058) üzenetére
diablo1984
veterán
szintetikus az 5w30-as, na az szerintem pazarlás a tiedbe, fél(rész) szintetikus az 10w40 vagy 5w40! én abba amibe kell és a gazdaságosságot, gyári előírást figyelembe véve a 10w40est ajánlanám!
rob210
Topikgazda
Ha mist 10w40 van arról már nem ésszerű visszaváltani komolyabban szóval max 5w40.
Szebben fog indulni hidegben nem lesz olyan darálós a hangja.
Ha nagyon kopott a motor egy kezelés xadot is érdemes lehet megcsinálni.
Az 5w30 a tiédbe nem való!!!
Full szintetikus olaj nem a 8 v-shez való.
Renault power
rob210
Topikgazda
Olvasd el kérlek amit írtam.
Az én vezetési stílusomhoz viszonyítottam.
Neked lehet teljesen más gumik felelnek meg.
Eltérő körülmények, stílus, autó, etc.
Ez nagyon szubiektív dolog.
De nekem továbbra is a nokian vállt be leginkább, amit meg is tudok fizetni.
A barummal konkrétan hajnali kettőkor egy kicsit párásabb időben Nyáron keresztbe csúsztam egy körforgalmon.
Nem kicsit tojtam össze magam .
3 hónapos zsír új gumi volt.
Ezután gondolom érthető, hogy soha többet nem bízom benne.
A nedves út nem fekszik neki.
Renault power
motoflug
őstag
Én ezt tökéletesen megértem és köszönöm is, hogy segítetek ebben a témában.
A sztori nagyjából csak annyi, hogy a két hátsó tönkrement. "Megvan az autó, egész jól szólnak a hangszórói, nézd csak.." Erre a két hátsó elkezdett recsegni, levettem a műanyagot róla, erre nem szétszakadt a membrán mind a kettőn? Nem gond, szépen beállítom, hogy csak az első kettő szóljon. Mostanra azonban elkezdett a vezető oldali is rakoncátlankodni, de ez sem baj majd veszek bele 1 pár valami nagyobb márkát. Viszont, mint minden olyan témával kapcsolatban, amihez nem értek, utánaolvastam, és megtaláltam ezt a cikket: [link].
Akkor veszek 2 koaxálisat, de hát akkor már lecserélem mind a 4-et, le lesz tudva. Biztos, ami biztos megkérdeztem a fórumokon is, de az autóhifisben a fejegység cseréjéhez ragaszkodtak. Lehet ez szakmai körökben istenkáromlás, de egy 2000-es évjáratú Scenic műszerfalát én nem bontanám meg egy fejegységgel, szegényke így van egyben: [link].
Szóval szerintem gabx76 tanácsa mellett teszem le a voksom, és veszek 2pár koaxális hangszórót, mert szvsz másfél rossz, 16 éves hangszórónál tuti jobbak lesznek.
Wiz Khalifa
addikt
Az a motor kezelés mennyibe kerülhet?
Akkor még am rágódom a dolgon hogy 10W40 vagy 5W40.
Szeretném ha szebben járna a motor, és jobb lenne a hangja. Főleg amikor meleg akkor furi. Legalábbis nekem. De mivel nem mai autó betudtam azzal hogy a motor a sok kilóméter miatt olyan amilyen. Nem.gondoltam.arra hogy az olajtól halkabb is lehet.
Smoke some weed nigga!
gabx76
senior tag
Azért pontosítanék:
Az információk tudatában azt tanácsoltam, hogy hátra koaxiális, előre meg komponens szett (mély, magas + hangváltó).
Márka lehet más, akár a Syd2012 által ajánlott JBL, csak én ezeket ismerem. Volt Pioneer-em is, de azokat nem tudta kihajtani a fejegység.
motoflug
őstag
Értem, és ha mondjuk fejegységet cserélnék, akkor a műanyag kereten kívül kell valamire figyelnem vagy mindegyik jó hozzá?
gabx76
senior tag
Nem ismerem az 1-es Scenic fejegységét, de lehet, hogy kell majd egy csatlakozó átalakító az új egységhez. Valami ilyesmi talán.
Alternatívaként azért megemlítem, hogy rengeteg renault hangszóró van ebay-en is, ha pedig MP3 hiányzik, arra is van rengeteg megoldás a gyári rendszerhez.
motoflug
őstag
Akinek esetleg van hozzáférése a renault club fórumához. Létrehoztam egy "élő" blogot az autómról, elkezdtem feltölteni tartalommal a megvásárlás pillanatától a mai napig, ezt folyamatosan frissíteni fogom.
Jöhet hideg-meleg, bármilyen hasznos tanács:[link]
tiop
tag
Voice24
őstag
Hali!
Még nem döntöttem el, milyen autót vegyek, a Scenic az egyik lehetséges jelölt. (pár napja már érdeklődtem ezügyben)
Az anyagi keret miatt a 2006-2007-es évjáratot nézegetem, de csak benzinesben gondolkodok. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire megbízható ez a generáció, milyen dolgokra kell odafigyelni vásárlásnál, motorikusan illetve mondjuk a karosszériával kapcsolatban (beltérben és kültérben is). Látni a használtautón egész szép példányokat, persze fénykép alapján, és gyanúsan sok a kevés km-t futott darab. Alvázszám alapján egy Renault-kereskedésben utána tudnak nézni egy német eredetű példánynak?
Cane
őstag
Alvázszám alapján igen, akkor ha szervízbe vitték (elektronikus szervízkönyv) adatokat le tudják kérni, ki tudják nyomtatni.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Wiz Khalifa
addikt
Ha jól vettem ki akkor ezek közül nekem jó lehet bármelyik.
Excellium LDX 5W-40
Competition ST 10W-40
Hát ha az 5W40-el halkabb, szebb lenne a motor járása akkor szívem szerint az tennék bele. Csak nem tudom eszegetné-e akkor az olajat.
Így szerintem a biztonság kedvéért 10W40-et fogok venni hozzá.
Smoke some weed nigga!
tiop
tag
Szerintem igen.Az enyémben nem tudom mi volt mert használtan vettem a kocsit,de az biztos hogy miellött én lecseréltem ELF-re az ellött nem olyan rég lehetett cserélve,mert tiszta volt az olaj.Miután megkapta a 10W40-et halkabb lett a motor.
Wiz Khalifa
addikt
Nekem is viszonylag tiszta még de a biztonság kedvéért rakok bele újat. Hogy tudjam mikor lett cserélve. MEg hogy ne valami Shell féle legyen benne.
Akkor ilyet kell vennem elvileg: Competition ST 10W-40
ROB: Szerinted is ilyen kell nekem? Illetve szűrűbe milyen kéne?
[ Szerkesztve ]
Smoke some weed nigga!
rob210
Topikgazda
Wiz Khalifa
addikt
Akkor ha jól olvasom akkor ez olajcsere után megcsinálható ugye? Mert azt írja hogy a kezelés után ne cseréljünk olajat.
Mondjuk akkor így az lesz a jó hogy a gélell együtt összehozni azt hogy az olaj a nívópálcán pont maxon legyen.
Smoke some weed nigga!
rob210
Topikgazda
az a gél 9g miért számÍt annak a mennyisége?
Renault power
drk88
senior tag
Hali,
Clio 2:
Olyan kérdésem lenne, hogy a biztosító tábla és mögötti vezetékek piszkálása okozhat olyan problémát hogy nem indul a kocsi? Tegnap még semmi baja nem volt, csak megnéztük a bizt. tábla mögötti relé dobozt hogy lehet kiszedni ennyi. Ma menni szeretnék vele csak inditózik de a motor nem indul..semmi hiba lámpa nincsen -.-
speedydb23
senior tag
Ismerős sztori...
Én ezért adtam el a Cliomat, mert szétvolt rohadva a relétábla kábelezése, nekem ez az immobiliser hibájához vezetett, indíthatatlanná vált a kocsi.
[ Szerkesztve ]
drk88
senior tag
De engedi indítani a kocsit, az önindító is indul csak nem röffen be...
Wiz Khalifa
addikt
Benéztem. Mobilon nem vettem észre hogy csak annyi.
Akkor ebből kell 3db-ot venni ha jól vettem ki és az olajcsere után beletenni egy az egyik gélt, utána 200km után megint egyet, és úgy azután még 200km után az ucsó gélt. És akkor elvileg 1500km után a motoron már érezhető a jobb hatás.
Legalábbis én így vettem ki belőle. Csak kérdés hogy mennyire baj ha idővel teszem bele a 200km-t nem egyből? Mert hogy a harmadik gél is belemenjen az olyan decemberbe lenne akkor ha nem kell egyszerre belecsapni a 200km-t.
Smoke some weed nigga!
userxy
őstag
Hali!
99-es megane classicnál olyan bajom van, hogy nem megy egyáltalán egyik fokozatban sem a fűtőmotor venti.
A venti közvetlen akksiról megy.
Előtét ellenállás kimérve jó. A hőbizti is.
Biztosíték ok.
Kapcsoló panel ok.
Ami a baj, hogy a kapcsolópanel csatijába már nem megy el a 12V. A biztinél még van.
Ha szivargyujtó 12 voltját rátettük a kapcsoló panelre az összes fokozat ment.
Mit nézzek még meg? Van esetleg tippetek?
speedydb23
senior tag
Bocs rossz volt a megfogalmazás, nem úgy értettem, hogy neked ugyanaz a baja most.
Csak, hogy lehet nálad is a relétáblában van valamelyik kábel eloxidálva, ezáltal nem kap valami áramot...
Reméljük, hogy nem ilyen jellegű hiba van, mert az oltári nagy cumi!
Wiz Khalifa
addikt
És amúgy hány liter olaj kéne nekem elvileg? 3.6 nem? Szóval egy 4 litereset veszek akkor elég?
Smoke some weed nigga!
tiop
tag
Itt egy pdf a talicskához,ebben,a 4.6 pontban 3,1 litert ír.[link]
Cane
őstag
A kapcsoló fokozatainak a réz nyelvei szoktak eloxidálódni. Multiméter szakadásvizsgáló funkcióval ellenőrizd le a kábeleket.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
userxy
őstag
Kapcsolóval nincs baj.
Mint írtam már a kapcsoló csatlakozóba nem jut el a 12V.
Ha a csatlakozóba máshonnan viszek 12V-ot akkor szépen kapcsol mindegyik fokozat.
Minden egyes alkatrész ami a rendszerhez kell jó.
Áramot nem kap valamiért. Csak nem tudom miért.
Relé van valahol a biztosíték és a kapcsoló között valahol?
Wiz Khalifa
addikt
Smoke some weed nigga!
Wiz Khalifa
addikt
Ahogy látom az Elf Competition ST 10W40 olaj megváltozott elvileg és már a helyettesítője az Elf Evolution 700 ST 10W40
Jól tudom vagy rosszul és nem változott meg az idő során? Mert a Competition ST-t abból a PDF-ből vettem amit itt linkeltetek de azt már csak egy helyen találtam és az is csak 1l-es kiszerelés.
Smoke some weed nigga!
rob210
Topikgazda
Az evo700 kell.
Renault power
Wiz Khalifa
addikt
Smoke some weed nigga!
Voice24
őstag
Úgy általánosságban kérdezem, hogy ha egy hirdetésben megadják az alvázszámot is (Scenic), akkor abban azért meg lehet bízni, vagy ez még nem garancia semmire sem, így a kmó valóságtartalmára sem?
Mert természetesen minden kereskedő azt állítja az általa kínált keveset futott kocsikra, hogy valós a km.
Mondjuk némelyik Scenic esetében a képek alátámasztják ezt, tehát (szigorúan a fotók alapján) tényleg jó és szép állapotú kocsikat kínálnak. Persze ettől még szerelővel fogok megnézni minden darabot, én laikus és könnyen átverhető vagyok ebben a témában
Dehogy garancia....
Bár a logikát nem értem, hogy miért adják meg, ha vélhetően tudják, hogy baj van vele.
Sőt, nem is kell sokszor a márkaszervizes lekérdezés, simán a KEKKH lekérdezés után látszik, hogy csavargatva volt.
Pár hete/hónapja az autós topikban linkeltek pár autót, amit vázszámmal hirdettek és itt lekérdezve egyértelmű volt a nem valós futás.
Mindenképp márkaszervizben utána kell nézetni, ez legyen az első.
Futottam bele én is tekertbe, meg garantáltan sérülésmentesbe (vázszám megadva a hirdetésben), kereskedésbe meg mondják, hogy eleje-hátulja le volt rongyolva....
mod.: nehéz ez az autó vásárlás, nem is hittem volna, hogy ennyire nehéz. Én tavaly december óta nézelődtem, informálódtam, aztán idén április/május körül feküdtem rá komolyabban a témára, aztán most szeptember végén sikerült az autóvásárlásig eljutni. Úgy, hogy itt is kompromisszumokat kellett kötnöm....ha tartom magam az eredeti elvárásaimhoz, talán sose veszek autót.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Sanyi19
őstag
Üdv!
Ha valakinek van felesleges/eladó Megane II limousine (2003)-hoz jobb hátsó lámpája vevő lennék rá!
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
motoflug
őstag
Sziasztok!
Hol tudom biztosra megnezni, hogy mekkora gumi kell gyarilag a lemezfelnimre? A neten tobbfele meret szerepel, a legtobb helyen 195/65, de mashol meg 185/65. A leheto legjobbat szeretnem megvenni.
diablo1984
veterán
Milyen autó, hanyas felni?
motoflug
őstag
Scenic 2000, 2.0 R15.
diablo1984
veterán
Az szerintem már 195/65-ös mèretű, pont a hètvègèn vittèk el a règi felnieimet 195/65 r15-ös gumikkal scenic 1re!
motoflug
őstag
Tevedtem, a gyari 195/60 elvileg. Az gond lehet ha 65-ot veszek ra? Mit befolyasolna?
üszök
őstag
Csak halkan és félve írom le,hogy ment a Diesel Thalia alattam 132k kilométert,és abból 2x volt ELF olaj benne. A többire csak nagyjából emlékszem. Total,Castrol,Mannol,Fuchs, ezek jutnak eszembe. Ami tudta az ACEA A3-B4-et öntöttük bele.
De mivel mindenhol így itt is megvan az olaj fétis.,ezért nem szabad ilyeneket írni.
Jah,és ha tehetem Auchan kúton tankolok.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"