Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
SZATA
senior tag
Lehet, hogy erölödik a motor, de eddig 6,8 körül volt, mostanában kúszik fel lassan. Egyébként nem én tettem rá, így vettem, a menetstabilitásra viszont jó hatással van.
tresh
addikt
Csatlakozok rob-hoz ahhoz az autóhoz max 185 r14 Ha nem is erőlködik a motor de egy 195 gumival min 1 literrel többet fog enni a gép főleg ha dinamikusan vezeted. Nem mellesleg a gondolom 195/50 es gumi van rajta amit én 100Le fölött javaslok alatta kisebb..ez kb az a szindróma mikor az 1.0-ás swiften 16 os kerék van és csodálkozik hogy eszik 8 litert vagy többet Nem mellesleg a r14 re barátibb a gumi ár is
SZATA: akkor sok volt a város és a rövidtáv, én mindenképp cserélném r14 re, menet stab.ból se vesztesz annyit
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Hidegben 1literrel is ehet többet.
Azt a gumit akkor is levenném, ha jobb a menet stabilitás, amit nem is cáfolok biztos, hogy jobban tapad kanyarokban, mondjuk a lerékcsapágy nem tudom, mennyire szereti.
Renault power
FRENK1988
veterán
tán a gyári méret a 175 széles ha jól emlékszem
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
FerNandor
őstag
Ha már így gumiméret és fogyasztás a téma. 195/65R15-röl 205/55R16-ra váltásnál van szerintetek valami érezhetö fogyasztásnövekedés? (szerintem mondjuk nincs, mert nem akkora a különbség, de hátha tapasztalta már valaki)
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
tresh
addikt
Nincs nagy különbség inkább árban lesz eltérés, valószínű stabilitás nőhet viszont a komfort picit romlik a peresebb gumi hatására. Télit 195/65 el nyomnám nyárit 205 el Bár szerintem felesleges váltás ha megvannak a garnitúrák
FRENK1988: 175/65 R14 a gyárija ha jól emlékszem.
rob210
Topikgazda
Megmondom őszintén én örülök neki, hogy 13"-van a kocsin.
Aláírom, hogy szebb a nagyobb felni főleg aluból, de minek?
Akkor szoktam jókat mosolyogni. amikor nekem 45.000.- körül megvan a teljes gumiszettem szereléssel együtt, amit nem hisznek el az arcok
Aztán utána számolnak és rájönnek mire jó a 15-16-17 " os felni
Renault power
FRENK1988
veterán
sajna már egy közép kategóriás gép alap acélfelinek is 16" az alap mérete...
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
tresh
addikt
Téli nekem is 13, majd a nyári lesz 14 vagy ha jó áron jutok értelmes gyári aluhoz akkor 15. igazából a guminál a fő probléma az hogy ami alapból 13-asal jött ki a gyárból annak pl a 15 ös váltója a 195/50R15 na most ez aranyárba van ezért 195/50 est vesznek ami szintén jó de kb még 50%-al így is drágább Ezért van az hogy én a 185/60 R14 mellé voksolok alapból kb 5-6% ár difi van a 13-assal szembe és a megane-alá nyáron ez még bőven elfér plusz a fogyi se emelkedik úgy...
Amúgy addig nincs baj még olyan méretben keresel gumit amit sokan használnak mert azok lényegesebb olcsóbbak akkor van baj ha méretet ugrasz felfelé..pl faternek 215/45/r17 kell na itt a legócskább gumi is 35nél kezdődik db-ja,
FerNandor
őstag
ja téliben 195/65R15 van alufelnin, a nyári meg 205/55R16-os az is alufelnin, én azt még nem próbáltam, cask kíváncsi voltam mi a tapaztalat. tavasszal már az megy fel, akkor úgyis meglátom.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
rob210
Topikgazda
Amíg ilyen jól áll az Ország azaz Orbánia, addig lesz itt 13"-os gumi bőven.
A Vicc csak az, hogy nemrég olvastam egy cikket, kicsit többre tartom, mint Orbánc hazudozását, abban leírták feketén fehéren, hogy még legalább 10évig elhúzódik a válság.
Arra vezették vissza amit én is szajkózok egy ideje.
Hogy amikor kifutnak az első komolyan meg szívatott lakáshitelesek hitelei, és az a "tőke" felszabadul a piacon akkor lesz fellendülés.
Na de ez már politika, meg gazdaságtan.
Renault power
tresh
addikt
Na igen bár az a baj hogy a népnek is változnia kéne hozzáállásban és kicsit olvasgatni komolyabb szakmai oldalakon a gazdaság terén.. nem pedig magyarisztán szenny lapjainak és hulladék híradóinak hinni no meg a kis királynak......
Nem is olyan rég olvastam egy cikket hogy a legtöbb behozott kinti autó a 3-as bmw... mivel kifelé mutatni kell hogy mekkora nagy emberek vannak itt az országba de otthon egy kiló kenyérre sincs pénze és hitel hitel hátán él napról napra..
Barátomnál amikor a kúton dumálunk nem egyszer látom azt hogy begurul a 4.2 quattro a8-as és tankol bele 2 ezerért, plusz cigit vesz..
Ezért mondom hogy nagyrészt itt az emberekkel és az érték rendekkel is gond van..
Mind a 2 megane2 gyári méret.
Nekem pontosan így van:
nyári 205/55R16 alun (ez ha minden jól megy, akkor tavasszal változik majd 17 vagy 18-ra )
téli 195/65R15 acélon
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
tresh
addikt
18 nál már a felnin fogsz menni
rob210
Topikgazda
Renault power
FerNandor
őstag
aaaz igen , olyan vastag az a gumi, mint a profilmélység nincs 1 centi
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
SZATA
senior tag
+ rob210:
Biztos igazatok van, tisztában voltam, h ezzel a szettel többet fogyaszt mint a gyárival, de nem kezdenék másikat keresni, mert biztos negatív szaldóval jönnék ki, különösen ha belefutok egy szar használtba. Most úgyis megy fel a téli.
Valóban 195/50/15 van rajta.
Valamit elütöttél ugyan azt irtad 2x (12659). Mi helyett vesznek ilyet, vagy mit vesznek ehelyett?
tresh
addikt
a váltó mérete a 175/70R13 nak a 195/55R15 lenne de mivel előbbi nagyon drága így a 195/50R15 öt veszik Ezt akartam írni csak telóról voltam és lehet elnéztem sry
Á, nem ilyen durvát, sőt ha csere is lesz inkább a 17-es, ami elérhetőbbnek és értelmesebbnek tűnik. Ebből is a gyári méret körüli, asszem 205/50R17.
A 18-as tetszene, ha esetleg nagyon jó árban találok...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
_NCT
őstag
Na, ha minden igaz, holnaptól egy gyönyörű 1.5 dci M2 tulaj leszek Ma elmentem megnézni megint egy párat, végére hagytam a tegnap említett MCC-s rendszámú autót. A kocsi patyolat tiszta, sehol egy horpadás, karcolás, az elemek a helyükön ABC oszlopnál rendben van, csavarok gyáriak. Holnap állapotfelmérés, ha az is kedvező dolgokat mutat, akkor vásár. Gumik téliek, fékbetétekbe még van 30k km.
Magánszemély (rendkívül normális ember), ő azt mondta, nem tettszett neki a rendszám, azért cseréltette le. Ráadásul következő autója is M2 lesz, csak coupé-t akar venni. Rendkívül normális tulaj, az autó sztem best buy. Próbakör alatt is szépen muzsikált a dízel. Szerelem első látásra....
FRENK1988: az nem derült ki, de akár ki is deríthetem. Rosszul emlékeztem, nem győri, hanem Gyömrői Renault márkakereskedésben használta az egyik vezető beosztásban lévő emberke.
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
mi volt a korábbi rendszáma?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
Sok sikert.
Renault power
_NCT
őstag
Mármint miben?
Ja, nem esett le. Elég korán keltem, már Renault mérgeezést kaptam. Istenem, hogy a kereskedők mennyi sz*rt árulnak.... Volt ma egy amit megnéztem, a kereskedő nem árulta el mióta állt benn, annyit mondott, hogy többet mint fél évet. Az ablaktörlő lapátok beragadtak, nem moccantak semerre, elkezdte rángatni, úgy se.... A motor kb úgy indult mint nagyapám rotakapája.... És 1 Misi-ért ki merik tenni...
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
Hát gondolom, hogy holnap is ilyen jól menjenek a dolgok
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
Remélem leesett tényleg, hogy a sikeres vásárláshoz akartam kis szerencsét kívánni, mert a szerencsén kívül semmi nem kell az autóvásárláshoz.
Renault power
Josi
aktív tag
Pénz esetleg
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
_NCT
őstag
Na az tuti...Igazából még nagyon el sem akarta adni emberkém az autót, kicsit hezitálnak, amíg nincs meg az új boci.
Ráadásul tegnap tette fel a hirdetést, én fél órára rá rá is csaptam tök véletlen....
Köszi szépen, remélem holnap is sikerrel járok
AMD Power
titán
Gratulálok!
Tovább csökken az üzemanyagok ára
Végre valami jó hír.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
_NCT
őstag
Köszi, de még várjuk ki a holnapi napot Igazán akkor leszek nyugodt, ha már nálam lesz
FRENK1988
veterán
Na ha meg vagy 70ft csokkenne akkor nem is mennek ki kulfoldre
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
gabx76
senior tag
Ezt már korábban is írtam neked, de mostanra további megerősítést kaptam a véleményemet illetően:
Ha rám hallgatsz, nem veszel az M2-re 16-osnál nagyobb felniket.
Én idén cseréltem vissza a 17-esről. Az előző tulaj használta így és meg is lett az eredménye. (pedig városban alig ment vele)
Nyáron kormányösszekötőt kellett cseréni a kocsiban, és az is kiderült miért kopog a kocsi eleje lassan egy éve: A stabilizátorok siralmas állapotban voltak. (A baloldaliból egyszerűen kiesett a gömbfej leszereléskor) Arról nem is beszélve, hogy két éve, mikor vettem első gátló cserével kellett kezdeni.
Ez persze elvileg minden autónál előjöhet, de kicsit sok gond van a futóművel, ahhoz képest, hogy mással nemigen van probléma, és egyébként korábban is jól szervizelt, patyolat autóról van szó.
Szóval szép-szép a 17-18-as felni, de csak akkor, ha van pénzed 2-3 évente az egész futóművet rendbe rakatni.
[ Szerkesztve ]
Nem feltétlenül a felni mérete számít, hanem pl az ET szám az ami sokkal gyilkosabb.
pl.: a gyáriak tudtommal ET49-esek, a mostani 16-osom ami rajta van, mintha ET38-as lenne, de általában ilyesmi ET-vel vannak nem gyári felnik, na ez sokkal jobban nyírja, mint egy nagyobb ET számú és méretben is nagyobb felni.
A futómű, az igazából szerintem soha nem lesz jó, ezeken ilyen....tavaly voltak nálam is a talpasok + lengőkar hátsó szilentek cserélve, idén külső kormányösszekötő + stabilizátor pálca (kutyacsont), tehát igazából teljesen mindegy. Sőt 1.5 éve a kerékagycsapágyak + toronycsapágyak is cserélve lettek.
Illetve mos nyárvégén az összekötő csere után egy futóműves átnézte, beállította, tökéletes volt.
De egyébként hiába van már szinte minden kicserélve + átnézve + beállítva, pl. fekvőrendőrnél ugyan úgy koppan valami....
(élete első részében a gyári alujával volt használva, ott is volt szilentezés és belő összekötők cseréje, pontosan 100k km-el ezelőtt...)
Ja és gyári 17-es kerekekkel is árulták őket, tehát
A gátlóim valószínűleg már nekem is csere érettek lassan (312k km van bennük), tehát azokat sem tudom már elrontani (no meg a 4cm-es ültetés miatt kapják is az ívet...), igazából ezek nem érdekelnek, tönkre mennek ezek szépen 15 vagy 16-os felnivel is, hogy most pár hónap +/- (mert annyi), az már nem számít.
Ha tavasszal találok jó 17-est jó árban és az enyémet eltudom adni, akkor azonnal cserélem, ha nagyobbat találok,akkor arra.
De még sok minden történik addig, tehát kitudja még mi lesz.
Az a 2-3 évente rendbe rakatni az egész futóművet, picit erős (illetve attól függ, hogy tartalmaz a rendberakás).
mod.: egyébként köszönöm az óvó tanácsokat, azért elgondolkodom rajta
mod2.: már csak azért is, mert itt nálunk borsodban nem utak vannak, hanem inkább "lépcsők" (de hát akkor is tetszik a nagyobb kerék... )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
gabx76
senior tag
Az ET-szám dologhoz nem tudok hozzászólni, részemről mindig a gyári értékhez ragaszkodom, abban nem lehet hiba.
Én szeretem az M2 futóművét, bár úgy érzem nem városi használatra lett hangolva. Errefelé sok a kanyargós útszakasz, viszonylag jó minőségű aszfalttal, azokat szereti nagyon.
A hangja: hát igen, lehet, hogy már a fülem is ráállt, de valami még mindig zavar benne (igaz a stabilizátor csere óta erősen ritkult a kopogó zaj) Párom pl. nem is hallja - furamód, ha én ülök a jobb egyben szintén csendesnek tűnik.
A 2-3 évenkénti rendberakáson nagyjából azt értettem, amiket leírtál. (A toronycsapágyakra pl. nekem is rá kellene néznem, de majd csak tavasszal) Hogy túlzás-e?! Lehet - függ persze attól is, mennyit jár vele az ember.
Azt írtad, hogy neked 312k van a gátlókban. Amikor nekem cserélni kellett, még nem volt a kocsiban 130k sem, de köpték magukból az olajat, mikor felemeltük a gépet.
Azt is tudom, hogy gyári 17-esekkel is árulták, hiszen pont ilyenek voltak a kocsin, mikor vettem. Kanyarstabilitásban verhetetlen volt a széles gumikkal, de az egyenestartás - hijjj - az konkrétan nem létezett. (erről persze nem az átmérő tehetett, sokkal inkább a 215-ös Good-year gumik)
Sokat agyaltam rajta tavasszal, hogy álljak-e át 16-osra, új felnikkel vagy csak vegyek új tappancsokat a 17-esre. Vezetni jobb így, hogy a futóműre milyen hatással lesz, majd 2 év múlva megmondom.
Na a zörgésekkel, kopogásokkal énis így vagyok, hogy bár hallok sokmindent, párom már csak szimplán hülyének néz, meg azt mondja, hogy bebeszélem magamnak a hangokat....tehát lehet erre nekem is túl érzékeny a fülem.
A gátlóim még gyáriak, én nem vettem észre, hogy fosná az olajat, a futóműves sem mondta, meg nemrég amikor a rugók miatt darabokra szedtük a futóművet, akkor sem láttam, hogy baja lenne és igen 312-n áll a műszer.
Egyébként olyan 250k km-ig, szinte csak pályán volt használva (ezt biztosan tudom).
Nekem ugye most 205/55R16, az egyenes futással ezzel a mérettel nálam nincsen baj.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
_NCT
őstag
Diesel Megane-nál 4-esben az normális, ha 1800-2000 fordulaton pl 45-50-nél néha berángat az autó? Nem nagyon, szóval nem ilyen lefulladáshoz hasonló élmény, csak olyan mintha picit erőlködne, visszaváltok, akkor elmúlik. Azt mondta tegnap az emberke, hogy diesel-nél ez ilyen az áttételezések vagy mi miatt.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Egy diesel megane nem lehet 2000es fordulaton 50nél 4 esben.
Az én 1.4-es benzinesem van 4esben 1800-1900körül 50-nél.
Nem azt akartad leírni, hogy ha 3-asból 4-esbe váltasz?
Mert ha 4-esben 50-el mész az nem 2000-es fordulat.
Ha 3-asban mész 50-et 2000es fordulaton és feljebb váltasz az tuti be fog rángatni, mert kevés lesz a fordulatszám.
Szóval ezt pontosabban írd le légyszíves, vagy én nem értem legalábbis.
Renault power
_NCT
őstag
Igen igen, 3-ból 4-be váltok Jól értetted. Bocsi ha hülye a kérdés, de életemben kb ez a 3. diesel amit vezettem. Még anno 7 éve egy Renault Thalia diesel-en tanultam, rég vót má'. Azóta csak benzinessel járkálok.
rob210
Topikgazda
Akkor sok furcsaságot fogsz még tapasztalni, mert egy diesel karakterisztikája teljesen más.
Sokkal alacsonyabb fordulaton ketyeg mint egy benzines.
Szvsz 4-esben nem nagyon huncutkodnék, vele 50-nél.
De majd jönnek a diesel lakók és birtoklók, megszakértik neked a dolgot.
Kb- amit csináltál olyan mint amikor én 5.-ikbe váltok 50-nél.
Nekem is leesik 1200környékére a fordulat ahol erölködik a motor, nem szeresse.
Városban nem is nagyon tudok 5.-iket kapcsolni.
Renault power
FRENK1988
veterán
én még a benzinnessel is 3ben megyek 50-nel
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
_NCT
őstag
Egy másik fórumon azt írják, hogy EGR szelep tisztítás kéne valószínű. De többi fokozatban nem füstöl, rángat, semmi, a teljesítménye jó, szóval szerintem felesleges. Legalábbis tegnap ahogy 50 fölé kapcsoltam 4.-ben, akkor semmi baja nem volt már.
AMD Power
titán
Nem mondod? Nekem a kocsi 55-él már majdnem 1500rpm van 5-ben.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
FRENK1988
veterán
nekem még annál is lejjebb. Majd alapjárat...
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rob210
Topikgazda
nekem 60-Km/h 5.-ik 1500Rpm
Renault power
FerNandor
őstag
szerintem nem egr. kevés a fordulat és kicsi a gáz. ne közlekedj 4-ben 50-nel meg ötven alatt, inkább menj 55-tel. kb nekem is így kell mennem : 4 55kmh 1600-as fordulat kb. 50 alatt inkább visszarakom 3-ba, ha olyan a helyzet. mondjuk nekem más a váltóm.
a 82lovas dci clioval tapasztaltamezt en is.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
rob210
Topikgazda
Na végre volt 10 percem mint látjátok, leszaladtam a kocsihoz, felső holtponti jeladó ki tisztogatás megvolt, most indult szépen és nem is fulladt le, de kiváncsi leszek amikor hajnalban indulok mi lesz.
Mondjuk kosz az volt rajta elég rendesen.
Renault power
_NCT
őstag
Köszi szépen
tresh
addikt
rob: egy gyors kérdés nem tudod véletlen kb mennyibe fájhat az önindító felújítása mert helyre kéne tennem mert hidegen nyekereg nagyon bár lehet egy takarítás is segít de a legrosszabbra készülnék.
FerNandor
őstag
sok sikert a vételhez. azért az EGR tisztítást megcsinálhatod, ha már a tied lesz. nem nagy szám. irták a másik fórumon is. féktisztítóval lefújod, áztatod, ha kell majd letörlöd stb. ha hosszú távokon használták nem lesz tele korommal, ragadós folyékony-szerü koromlerakódással. az a jó, ha kevés finom korom por van rajta elvileg.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
rob210
Topikgazda
Ez állapottól függ.
Nekem amikor nem tudtuk miért nem indul és elkezdtük a hibaforrást keresni az önindító felújításra ha komplett lett volna tehát mindent cserélnek, került volna 12.500.-
De én mondjuk megúsztam egy relével, meg egy plusz vezetékkel
Renault power
_NCT
őstag
Bár ahogy utána olvastam most, EGR szelep gondnál füstölés, hidegindítási problémák, motorteljesítmény csökkenés, torpanás figyelhető meg. Na most ezek közül egyik sem volt, lehet hogy user error-os lesz a dolog