- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Harmadik rész
- hdanesz: 50. Debrecen Nagydíj - nemzetközi salakmotorverseny - életemben másodjára
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
Puma K #34396 üzenetére
Ez akkor lenne igaz, ha egy embereknek kevesebb dologra kellene figyelnie, de annyi lényegtelen dolog van így is a világban, amire figyelni kell. Egyáltalán nem csoda, hogy a mentális betegek száma gyorsan emelkedik.. Én is minden kikutatok, de már unom, hogy ha valamit venni akarok, akkor időt kell elb*sznom vagy a cégek b*sznak át. A cégeket kéne megrendszabályozni, hogy ez kevésbé legyen teher a vásárlóknak.
-
PuMbA
titán
Az NVIDIA....
Ugyanazon az áron, fele akkora teljesítmény és még a Ryzen integrált GPU-ja is simán megveri. Szegény mit sem sejtő vevők...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cl.aci #34392 üzenetére
Az NV D3D12 implementációja miatt. Nem igazán szereti, ha egy D3D12 leképezőt egy adott játékba teljesen a Microsoft ajánlásai szerint írnak meg. Ez lehet hardveres vagy szoftveres probléma is, de az látszik, hogy az Intel és az AMD meghajtójának ez egyáltalán nem gond. Valószínűleg később ezt a gondot megoldják, és onnantól már az NV-re is a D3D12 lesz a default, de ezt nem olyan egyszerű ám az alkalmazás oldalán kezelni. Írtál valamit az MS ajánlásai szerint, ami speciel az NV-nek nem jó, vagyis írni kell valamit az NV ajánlásai szerint, ami egyébként most még jó is, mert az Intel és az AMD dizájnja erre sem érzékeny, tehát lehetett volna helyből sok kisebb parancslistát használni. Elég sok D3D12-es játék működik így.
-
wjbhbdux
veterán
válasz
cl.aci #34392 üzenetére
Betaban dx12 volt a default 970-el, nem tudom hogy amiatt vagy mert 15 éve foltozott hulladék engine amit eredetileg Geforce 2 MX szintű kártyákra terveztek
de a bevezető quest alatt azért keményen 30 körülre esett az FPS.. A WoW valahogy mindig megtalálta a módját hogy ramot vagy videokártyát kelljen fejleszteni kiegészítőnként.
-
cl.aci
aktív tag
válasz
Crytek #34391 üzenetére
Valaki tudja ez miért van?
"To make the most of Battle for Azeroth and avoid potential issues, it’s important to update to the latest DirectX 12 drivers. Please note that AMD and Intel GPUs will default to DX12, while NVIDIA drivers will remain at DX11 with the option to update at a later time."
NV enyire nem szereti a WOW-ot, vagy tényleg ba...nak nagyot a DX12-re? -
Crytek
nagyúr
Red Faction ReMarstered CPU/VGA teszt 4K-t érdemes nézni a FHD az nem sokat mutat
-
imi123
őstag
válasz
lezso6 #34387 üzenetére
Csak mellé olyan optimista a technológiákkal kapcsolatban hogy az néha már fáj.
Értem én hogy elméletben mindent lehetne szépen és jól csinálni csak ott van a rohadt pénz.
Ez mozgatja a világot. Amíg az "erősebb kutyák" lassítják a technológiák terjedését addig lehet álmodozni. Ha viszont tényként leírja az ember akkor szembe kell nézni vele hogy idővel szembesítik a jóslataival.
De hát havi 2 milláért ennyi bele kell hogy férjen. -
zovifapp111
senior tag
Őőő....átadnám a szót Abunak
-
válasz
zovifapp111 #34383 üzenetére
Lexikális tudáshoz nem kell agy. Csak hatalmas segg. Abunak inkább komoly forrásai vannak, egy jóféle integrált bullshit metere meg egyedi rálátása a témára.
-
#59036672
törölt tag
válasz
zovifapp111 #34383 üzenetére
Szerintem összekevered Abu-t a Révai nagy lexikon-al. 🤣😂
-
Milka 78
nagyúr
válasz
zovifapp111 #34383 üzenetére
Az a meleg amikor te elkezdesz tisztelni IS valakit
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván NV DX12 meghajtó.
Bocsi.
De reggel nem akartam annyira elkapatni a hsz-t, de van még egy rakás probléma, például a memóriatípusok szempontjából az implementáció kialakítása. Na most az egy külön marha nehéz téma. Főleg azért, mert annyira eltérnek az implementációk, hogy nehéz mindenkinek jó megoldást találni.
Nézzétek meg Vulkan alatt (DX12 is ugyanez kb.): Intel - AMD - NVIDIA
És akkor erre kell írni egy memóriamenedzsmentet a programból, ami mindhárom gyártó implementációjával jól működik. Alig lehetetlen.
-
zovifapp111
senior tag
válasz
#45997568 #34382 üzenetére
Ok-ok...Abut maximálisan tisztelem, nagyon nagy agy, lexikális tudással!
, de ha az én szemszögemből ( az én szakmámból kiindulva nézném) , akkor ez valahogy így nézne ki. : Persze, a zöld autó erősebb, kevesebbett fogyaszt, de a pirosban van inteligens szivargyújtó, meg jobb a kormány fogása.......hmm, ez már ide kevés, bocs Abu!
ja, ezt csak a zsuga vonalra írtam, minden másra ott az A M D!!!!!
-
#45997568
törölt tag
válasz
zovifapp111 #34381 üzenetére
Jok ezek a feloldalas hozzaszolasok, ott van tudas meg tartalom, eleg szepen elvalik a viz attol a sz@rtol amit jo paran probalnak neki beadni
Hajra Abu Mester
-
Televan74
nagyúr
válasz
zovifapp111 #34379 üzenetére
Nvidiánál könnyesre röhögik magukat!
-
VTom
veterán
A drivernél elsődlegesen azért volt látható egy időben javulás az NV-nél, mert az AMD DX12 meghajtója máshogy van felépítve.
Ezen hangosan felröhögtem.
Tehát az nvidia kártyák teljesítménye attól nőtt, hogy az AMD máshogy építette fel a saját meghajtóit. Az nvidiánál addig kő-papír-ollóztak a fejlesztők, hiszen úgysem kell semmit csinálnunk, mert az AMD olyan szarul építette fel a dx12 meghajtóját, hogy maguktól gyorsulnak a kártyáink. -
->Raizen<-
veterán
Az biztos hogy nem egy stabil alapokon all a forza, tele van a forum hogy keket dobnak a gepek alatta meg kidobal az asztalra. Egy vulcan apis doom-al ilyenek sosem fordulnak elo ahogy teljesitmeny osszeomlas sem. Szerintem oda fog verni az uj nv szeria megint en mar max azokra valtok. Mutasson barmit az amd. Gcn-n foltozgatjak 7970 ota mar nem neveznem versenykepesnek, kivancsi vagyok a vega 7 nm-en mit hoz azert.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #34374 üzenetére
Ez DX12 alatt erősen programfüggő is. A meghajtó csak korlátozott mértékben segíthet. A drivernél elsődlegesen azért volt látható egy időben javulás az NV-nél, mert az AMD DX12 meghajtója máshogy van felépítve. Nagyon röviden arról van szó, hogy a gyártók számára szabad az implementáció kérdésében trükközni. A Microsoftot és a Khronost addig érdekli a dolog, amíg az adott implementáció átmegy a hitelesítési teszten, de arra magasról tesznek, hogy a hardverhez közel a driver mit csinál.
Az AMD megoldása egy tipikus KISS koncepció, keep it simple, stupid. Maga az explicit implementáció egy közös rétegben valósul meg, amit PAL-nak hívnak. És ez a Mantle óta létezik, azóta fejlesztik, van benne egy rakás pénz, és ami a legfontosabb, kb. 5 év tapasztalat. A Vulkan és a DX12 csak egy ICD-vel van a PAL fölé húzva. Tehát mindkét API esetében az alapréteg ugyanaz, vagyis ha ezt fejlesztik, akkor egyszerre javul a Vulkan és a DX12 meghajtó is. Ezt a rém egyszerű modellt azért alkalmazzák, mert annyira nehézkes a külön reagálni az API-kra, hogy rengeteg erőforrást vinne el a natív megközelítés, de így az erőforrásokat arra fordíthatják, hogy a PAL réteg legyen nagyon gyors.
Az NV megoldása ma már nem ilyen egyszerű. Régen ők is furcsán közelítették meg ezt, volt amikor a Vulkan API-t az OpenGL alól hívogatták, de a DX12-t is megpróbálták költséghatékonyan beintegrálni, de egyik sem sikerült. A mai meghajtóval már natív Vulkan és natív DX12 támogatás van átlapolásra vonatkozó rétegezés nélkül. Ennek az előnye, hogy tényleg specifikusan lehet az implementációval az API-kra reagálni, viszont hátránya, hogy a sok trükközés miatt egészen bonyolult a kód, és a karbantartása sokszorosan több pénzbe és humánerőforrásba kerül. Emellett ugye a mostani implementációk alig egy évesek, vagyis a tapasztalat alapján beépített teljesítmény is kevés bennük. Ezért tudtak az elmúlt évben sokszor javítani, mert akkor még csak pár hónaposak voltak az implementációk, és könnyű volt sebességet találni. Ahogy telik az idő, ez egyre nehezebb lesz, mert függetlenül attól, hogy kívülről nem látszik, azért a háttérben a kód fejlődik, és bizonyos változásokkal mikromásodperceket nyernek helyenként.
Az Intel DX12-es megoldása hasonló az NV-hez, de ők a Vulkan esetében csináltak egy érdekes dolgot. Hasonlóan rétegelték az implementációjukat az AMD-hez. Emiatt nagyon érdekes, hogy a DX12 implementációjuk nem annyira erős, de a Vulkannál a mostani kód hihetetlenül jó. Valószínű, hogy a jövőben döntenek majd arról, hogy a DX12-nál megoldják azt, hogy írnak egy kliensoldali modult a Vulkan implementációhoz használt hardverhez közeli rétege fölé. És akkor a DX12 implementációjukkal is áttérnek a KISS-re. Ezzel ugye az a baj, hogy élesben csinálják a váltást, ami egy csomó meglévő programnál hibát generálhat, de valószínűleg a hosszabb távú hatásai megérik. Látva azt, hogy mennyire jól működik a Vulkan driverükben a hardverközeli réteg, egyértelmű, hogy nem éri meg szenvedni a jelenlegi langyoska DX12 implementációjukkal.
Egyébként nem biztos, hogy az NV-nél jelenleg működne a KISS megoldás. Biztos van oka annak, amiért ők ezt kerülik, annak ellenére is, hogy az AMD-nél általánosan, míg az Intel Vulkan driverénél látványosan jól működik.
-
->Raizen<-
veterán
-
Egon
nagyúr
válasz
#45185024 #34371 üzenetére
Tutkó ez a DX12: az RX 580-on, ami ugyebár az egyik legalkalmasabb hardver erre az API-ra, 1080p-ben csak a min. fps jobb mint DX11 alatt (ott is mérési hibahatáron belül), míg 1440p-ben masszívan (-20%) kevesebb a min. fps mint DX11-ben...
Már nem először lősz hasonló öngólokat: csak így tovább, én élvezem... -
Petykemano
veterán
válasz
#45185024 #34371 üzenetére
Lárifári...
Ez még béta. Jó, most kapták meg a radeonokat, amihez van debug tool, belelátnak a belsejébe.
És? Majd ha ténylegesen kiadásra kerül, az nvidia driverből (már a 0. napon) korrigálja, és körbehuhuhu, és helyreáll rend, mindenki hazamenet Csádba. Addig meg tök fölösleges is lenne erőforrást pazarolni erre. Bütyköljék csak az Volta/Ampère/Turing/Hawking kártyákon.
Amúgy azt hallottam, hogy a következő, mármint a volta, Ampère, Turing, hawking utáni architektúra olyan energiahatékony lesz, hogy már termelni fogja az áramot (NvidiaGeforceDynamo), csak még nem döntötték el, hogy Faraday, Siemens vagy Jedlik legyen a neve -
#45185024
törölt tag
AMD has won this battle, and Nvidia is going to have to step up its Battlefield 5 optimisations if it wants to win the war. In our testing the RX 580 massively outperforms the supposedly equivalent GTX 1060, despite BF5 now being a bought and paid for GeForce game.
Túl jó ez az 580 túl jóóóó HAMM HAMM -
#00137984
törölt tag
Szerintem ilyen egyszerűen nem lehet negativ véleményt formálni a mini ITX-es videókártyákról. Ez igy könnyelmű kijelentés, mert jót-rosszat kifoghatunk bármelyik szériából. Az Nvidia-s FE kártyák sem kedveltek a blower-es hűtéseik miatt, de többen a kedvezőbb árazás vagy a házhűtés miatt pont ilyeneket választanak. Ezek az új GPU-k meg amúgy hőmérséklet függvényében adják rá a Boost órajeleket, ami miatt egy jóféle custom hűtésnek nagy hasznát vesszük.
A jobb teljesitmény reményében kitolhatjuk a csúszkákat, ezért nem mindegy a kártyán található hűtés, meg a jobb VRM és tápellátás. Ezt viszont nem egy kis ITX-es vagy FE kártyától kell elvárni, de általában azért ott sem olyan bűnrossz a kivitelezés... Azokat nem túlhajtásra készitik fel, de amit gyárilag tud azt simán lehozza. MSI Aero GTX 1070 sem volt rossz kártya, csak még egy kicsit több kraftra volt szükségem. Ezért van most ez a GTX 1070 Ti kártyám, amit viszont nem hajtok tovább, mert most még elég mindenre.
-
távcsőves
senior tag
válasz
->Raizen<- #34359 üzenetére
Azta ku... De beszoptad a mantrát.
34345 h.sz. Nekem mindig is gyanús volt, egyik szeme sem áll jól... Ugyanaz az ide pénzed tekintett!
-
huskydog17
addikt
Megint ignoráltad amit írtam. Senkit nem érdekel, hogy hogyan működik, amikor out of the box nem aktív és nem minden játékban működképes.
Azt kéne próbálni megértened, hogy a vásárlók kb. 99%-a azt nézi, hogy out of the box hogyan muzsikál és nem fogja őket érdekelni hogy driveres szöszmötöléssel (igen egy kapcsoló átállítása is az) lehet azon javítani. Megnézik a performance/watt és performance/dollar mutatókat és máris veszik valamelyik Pascal kártyát. Amíg az AMD ezen nem változtat, addig nem lesz változás ezen a téren.Második bekezdésben pedig - nem először - ellentmondásba keveredtél saját magaddal. Fórumtársak már kifejtették a lényeget erről.
-
zovifapp111
senior tag
-
Raymond
titán
Csak itt megint nem arrol van szo hogy "az ITX kartyak meghibasodasi aranya magas" hanem arrol hogy az a bizonyos modell valamilyen oknal fogva megy hozzajuk vissza. Szinten ITX ugyanott es 0%
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34357 üzenetére
Ezért mondtam, hogy olvasd el azt az oldalt, ugyanis ha elolvasod világos lesz számodra is, hogy a teljesítmény attól függ, hogy mennyire rángatod az egeret. Tényleg érdemes elolvasni, nem csak a brute force módszer létezik.
Nem vonok le következtetést, de a 19%-os meghibásodási arány szvsz sok volt (azóta 32,4% - [link] ). Mondjuk az eladási mennyiséget nem ismerjük, tehát lehet, hogy kis mennyiségben volt a magyar piac extrém peches. Mindenesetre mi inkább nem kockáztatunk újra. Szopni pedig szoptunk, mert teszt közben ment tönkre, így oda lett minden korábbi eredmény.
-
Puma K
nagyúr
Tények-tapasztalatok vs Arab mesék
1:0 -
->Raizen<-
veterán
Nagyon sok r9 290 es es 290x es vga hullott el forumokban lehet olvasni. 3xx w tdp ugye. Na szoval az itx tobbnyire kicsit visszabb is van fogva semmi nem indokolja plane egy 1070 es szerianal a tomeges elhalalozast a tapellato aramkor se olyan izmos es a fetek se kapnak olyan terhelest mint egy kazan r9 290x nel 390x nel. Az enyem is hibas volt neha a desktop ugy allt fel hogy szivarvanyos volt a kep windowsnak kockas. Rx 480 elso szeriaja meg megporkolte a pci express slotot. A vegarol nem tudok egyedul igy hirtelen felhozni semmi extrem szitut 😂
-
Milka 78
nagyúr
Nekem is van rálátásom a magyar nagykeres adatokra és az ITX-es dolgot most cáfolnám is, nem volt nagyon magas hibaarány, de pl a 290-esből hullottak rendesen,jóval több pusztult el belőle (és ebben nincs benne a 2db külföldi példányom ami szintén feladta)és még az sem volt nagyon magas hiba arány.
-
huskydog17
addikt
Hiába a "csodatechnika" ha az alapértelmezetten ne aktív és nem azzal tesztelnek. Ja hogy arra alkalmatlan, hát akkor az sem fog segíteni a performance/watt mutatón (merthogy erről volt szó idáig), amit out of the box kéne hoznia.
Ja hogy egy darab kereskedőnél kifogtatok egy példányt, ami megadta magát és ebből vonsz le általános következtetést az össze ITX-re, súlyos amatőr hiba. Amúgy vissza kell vinni gariba és kicserélik nem értem, hogy miért "szoptátok be", hiszen ilyenkor kaptok egy másikat garin belül.
Érdekes módon egyrészt sehol nem lehet olvasni tömeges meghibásodásról vagy túl nagy selejt-arányról, másrészt a nagy webshopoknál a felhasználó visszajelzések is nagyon pozitívak, ami megint csak téged cáfol. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34343 üzenetére
[link] - olvasd el hogyan működik, és láthatod, hogy sebességmérésre nem alkalmas, mert alapvetően a bemenet határozza meg a számítás mennyiségét. Az iCafe driverben viszont alapértelmezetten aktív.
Finomhangolni bármit lehet, de scene pacing nélkül megközelítőleg sem nyersz vele annyit. Ez nem finomhangolás ugyanis, hanem egy eltérő számítási módszer.
Amikor tönkrement a mi ITX-es 1070-ünk, akkor néztük, hogy nagyon magas a hibaarány a kereskedőnél ahol vettük, és ez jellemző volt a többi ITX-es modellre is. A normál modelleknél viszont átlagos volt a panasz. Nyilván, ha ezt az elején tudjuk, akkor nem is veszünk ITX-es 1070-et, mert lett volna hely a nagyobbnak, de akkor még nem volt annyi adat róla a kereskedőnél. Beszoptuk, ez van.
Ha van hely a házban a nagynak, akkor érdemes azt venni.
-
Televan74
nagyúr
válasz
lezso6 #34347 üzenetére
Már volt egyszer családon belüli harc a történelembe,úgy hívják I. világháború.
Idióta és értelmetlen volt.
Most eljött az a világ amit néhány Nvidia tulaj szeretett volna.A felsőházban csak egy gyártó maradt,meg is fog látszani az árazáson.Az árazást a saját megoldásához igazítja a cég.
És van egy rossz hírem az AMD tulajoknak.Hasonló teljesítményért(ha véletlen folytán jól sikerül a Navi 10) Ő is az Nvidia kártyái melléfog árazni. Szerintem lassan elérjük azt a határt amikor az emberek már nem hajlandóak többet fizetni egy alkatrészért. Kivárnak,mint én is,vagy átpártolnak konzolra és hozzászoknak a kontrollerhez,amit én is lehet meglépek a PS5 -nél. -
huskydog17
addikt
Megint terelsz, ezekről kutya se beszélt.
"Próbáld ki a Chillt. Megfelezi az átlagos fogyasztást. Linkeltem is, hogy mi történik, ha ugyanazt csináljuk, és nézd nyugodtan a fogyasztásmérőt. A látott eredmény pedig ugyanaz volt, miközben a fogyasztás gyakorlatilag GTX 1060 szintre csökkent."
Akkor alapértelmezetten miért nem aktív az összes Radeonnál minden játékra? A userek min. 90%-a (valszeg alul lőttem az arányt) nem fog turkálni a driverben. Ha out of the box nem hozza a konkurencia eredmény, akkor a konkurenciától fognak venni terméket, ami out of the box hozza az említett fogyasztást.
Nyilván NV kártyák esetében is lehet még finomhangolást csinálni, de itt most megint terelsz és almáét hasonlítasz körtéhez.#34321 Raggie:
Végtelenül egyszerű: Vega 56 áráért egy GTX 1080-at kapsz, utóbbi pedig minden szempontból jobb választás.
Amúgy nem értem miért hasonlítod az MSI ITX verziót a legolcsóbb Vega56-hoz.
1070-ek 140k körül már kaphatóak.Tehát hadd javítsalak ki:
GF GTX 1070: kb. 140-145k
Sapphire Vega 56 Pulse: kb. 180kÉrted már?
#34329 Abu85:
"Az ITX-es GeForce-oknak az egyetlen baja, hogy nagyobb a meghibásodási arányuk a normál verziókhoz képest. Bizonyos modelleknél jóval."Van erről bárhol egy publikus független kimutatás? Szerintem sokakat érdekelne.
-
Crytek
nagyúr
""Csökkennek a videokártyák árai, késhetnek az új NVIDIA grafikus vezérlők
A csökkenő kereslet miatt júliusban 20 százalékkal mérséklődhetnek a videokártyák árai."Vajon itthon mennyire érződik majd ez?
-
Crytek
nagyúr
A Lenovo lebuktatta a GeForce 11-es szériát
Még a végén tényleg jön valami idén
-
->Raizen<-
veterán
válasz
gainwardgs #34322 üzenetére
Derék eredmények úgy tűnik elfogy a szufla lassan teljesen a gtx 1080-ból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #34327 üzenetére
Ma már ez annyira nem számít, mert a GPU-k képesek az órajelüket szabályozni, tehát ha belefutnak a beállított hőmérsékleti limitekbe, akkor egyszerűen csökkentik az órajelet, amíg jó nem lesz a helyzet. Szóval ha nem is akármilyen, de lényegében elég széles tartományt lefedő hűtővel is üzemképesek a mai VGA-k.
Az ITX-es GeForce-oknak az egyetlen baja, hogy nagyobb a meghibásodási arányuk a normál verziókhoz képest. Bizonyos modelleknél jóval. Nekünk is tönkrement a laborban egy ITX-es GeForce (egyem a szívét pont teszt közben
), pedig alig hajtottuk, aztán kiderült, hogy nem egy strapabíró szerkezetek sajnos, más is panaszkodott rájuk. Igazából, ha nagyon számít a hely, akkor persze megvehető, de inkább egy normál. Nem sok különbség van az árban, és kevesebb rájuk a garis panasz.
-
Raggie
őstag
válasz
huskydog17 #34319 üzenetére
Nem igazán értelek...
MSI ITX 1070 - kb 170ezer
Sappire Vega 56 Pulse - kb 180 ezer
Miért is katasztrofális a vega ár/teljesítmény mutatója? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #34319 üzenetére
Na miért fogyna el? Mert mondjuk a Microsoft Residency Starter Library működik ugyan, de megfelelő átalakítás nélkül borzasztóan memóriapazarló? Ugyanez igaz az AMD VMA-ra. Szóval hiába vannak ezek a libek az explicit API-k memóriamenedzsmentjéhez, elsődlegesen a teljesítményt célozzák, és nem a memóriával valós spórolást. Ezért beszél már március óta a Microsoft és a Khronos képviseletében az AMD arról, hogy vigyázzanak, mert az új játékok, amiket fejlesztenek, marhára elkezdték zabálni a VRAM-ot, holott közel sem kellene annyi erőforrás neki.
Alig van HDR-t támogató játék. Ha ezer lenne, akkor nem úgy állna hozzá a Microsoft, hogy ráérnek Windows HDR pipeline problémáit javítani majd hónapok múlva is.
Próbáld ki a Chillt. Megfelezi az átlagos fogyasztást. Linkeltem is, hogy mi történik, ha ugyanazt csináljuk, és nézd nyugodtan a fogyasztásmérőt. A látott eredmény pedig ugyanaz volt, miközben a fogyasztás gyakorlatilag GTX 1060 szintre csökkent.
Nem véletlen, hogy a kínai iCafé megrendelések megnőttek a TUL felé, mert Chillel iszonyat sokat tudnak spórolni a villanyszámlán. Az viszont kétséges, hogy otthoni környezetben ez érezhető lesz-e. Nyilván egy internetkávézóban, 100-150 géppel számít, ha jobb a hatékonyság, de otthon egy géppel nem nagy kunszt. Én sem a kisebb fogyasztásért használom, hanem a scene pacing miatt. -
huskydog17
addikt
"ha elfogy a 8 GB VRAM"
Miért fogyna el? Egy kézen meg lehet számolni azon játékokat, amely képes átlépni a 8 GB-ot 4K felbontásban. Ha valaki észreveszi az ebből fakadó apró akadásokat, akkor eggyel lejjebb veszi a textúrákat, ami nem okoz semmilyen látható különbséget és meg van oldva. Röviden a gyakorlatban semmilyen hátrányt nem okoz jelenleg a 8 GB VRAM, mindenhez bőven elegendő. Sőt, a játékok kb. 99%-hoz a 4 GB is elegendő.
"ha HDR-t akar, akkor egyedül Radeonnal tudja megkerülni a Windows HDR pipeline-t, amivel lehetőség adódik a közvetlen tone mappingra ... ennek a hátránya, hogy játék oldali támogatás kell, de a Far Cry 5 kezeli"
Most felhozol egy olyan dolgot, ami a játékosok kb. 0,0001 %-át érintheti és a több ezer játékból egy már támogatja.
"ha érdekli a villanyszámla"
akkor messziről elkerüli a Vega-kat és Pascal-t fog venni
komolyan ennél szánalmasabb érvelési próbálkozást még nem láttam a Vega mellett.#34318:
Kétlem, hogy aki ilyen árkategóriás VGA-t akar vásárolni, az csak és kizárólag a FC5-el akar játszani, így ezt az egy címet kiemelni semmi értelme nem volt.
Általánosságban a teljesítményszint úgy néz ki, hogy
1070 < Vega56 < 1070Ti < 1080 & Vega64 < 1080TiÚjfent figyelmedbe ajánlanám az MSI ITX 1070-ét (konkrét tesztet linkeltem) ami megcáfolja azt amit a Minikről írtál.
Én úgy gondolom, hogy mindkét Vega ár/teljesítmény mutatója katasztrofális.
-
Raggie
őstag
válasz
huskydog17 #34317 üzenetére
Normálisan optimalizált AAA játékokra gondoltam. Ez képlékeny kategória, de leegyszerüsíthetjük igazából csak AAA játékokra is.
A Vega56 a linkelt tesztben nyomja le az 1080-at. Az egész posztom a linkelt tesztre vonatkozott. Az 50/65 fps a linkelt oldalon látható grafikon minimum fps értékeiből jött ki. Az 1070-es 53 minimum fps-t ért el és ebből következtettem, hogy egy 1070 mini az kábé 50 minimum fps-t tud hozni, és innen jött az összehasonlítás.
Tény, hogy ez nem tudományosan pontos, de szerintem jó becslést ad. Nem is vontam le sehol ezek után éles és tényszerű következtetéseket, csakis körülbelüli arányokat írtam.A mini kártyák hűtése általánosságban kicsivel rosszabb a méretéből adódóan, mint a normál kártyáké, ezért a gyártók rendszerint kicsivel kisebb teljesítményszintre lövik be, hogy tartósan is bírja. Vagy ha nem, akkor a kisebb hűtés miatt mikor bemelegszik a kártya akkor áll be a kisebb teljesítményszint az órajelek automatikus visszavétele miatt. Ezért gondoltam, hogy pár fps-t lecsípve a normál kártyából kijön a mini teljesítménye. De az összehasonlítás és ár/teljesítmény arány nem változik jelentősen, ha a normál 1070 értékeit vesszük és úgy tekintjük, mintha egy mini is pont ugyan azt tudná.
Az egész posztom lényege az volt, hogy az előző hozzászóló eszmefuttatásának az egyoldalúságára és nem feltétlenül helyes arányaira felhívjam a figyelmet. Van pár igenis jó ár/teljesítmény arányú vega is nem csak 1070. Ennyi volt a szándékom.
-
huskydog17
addikt
válasz
Raggie #34307 üzenetére
Mi számít neked normálisan megírt játéknak? Miért kizárólag a FC5-öt hozod fel példának, mi van a többi játékkal? Semmi értelme az ilyen cherry picking egy játékot kiemelek dolognak, akkor nézd inkább az egész képet.
"Lévén a Vega 56 lenyomja még az 1080-at is."
Attól függetlenül, hogy ez így bullshit, az összes többi játékban meg a 1080 elp*csázza a Vega56-t minden szempontból."Egy Gtx 1070 mini valószínűleg valamennyi kompromisszumot jelent egy normál 1070-hez képest, tehát az alá várható a teljesítménye némileg."
Erre adnál valami konkrét mérést/tesztet is légyszi? Én itt nem úgy látom, hogy bármilyen hátrány lenne. Tegyük hozzá, hogy nem adtad meg, hogy konkrétan mely gyártó Mini verziójára gondoltál, szóval konkrét tesztet please, köszi!"Ha a minimum fps-eket nézzük, akkor ez kb 50/65 fps, 1070 mini/Vega 56 viszonylatban."
Ez pontosan hol és hogyan jött ki?"A két "olcsóbb" Vega56 modell, azaz a Powercolor RedDragon és a Sapphire Pulse pedig olcsóbb áruk ellenére nagyon nem rossz hűtéssel és minőséggel bírnak. Személyes tapasztalatom is van, mert haveromnak én szereltem be egy Pulse-t pl, csendes és hűvös, ajánlott kategória."
Ahogy 1070-eknél is rengeteg a kiváló hűtéssel ellátott példány.
-
válasz
#59036672 #34313 üzenetére
Szerintem is Milkának van igaza...
A sokat emlegetett wunder driver is kiszusszant ott, hogy fej-fej mellett haladtak az nv-vel, plusszra már nem futotta. És ehhez is kellett idő rendesen.
Részemről én nem hiszem, hogy az amd tud nagyot villantani a vga felső házban az elkövetkezendő 3-4 évben. -
Raggie
őstag
válasz
Milka 78 #34312 üzenetére
Hát a mostanában kijött nagy AAA-s címekben azért elég jól teljesít az AMD, talán az Assassin's Creed az amiben nem, de ott kb minden elég gyatrán teljesít szokásos ubi optimalizáltság révén.
De írtam is, hogy ha csak a nyers mennyiségben nézzük, akkor nem lesz igaz az állításom. Nagyon sok középszerű nVidia által jobban futtatott játék van. Én a rendesen megírt, nagybüdzsés AAA-s címekről beszéltem. Abban nem áll olyan rosszul az AMD szerintem. De cáfolj meg nyugodtan, én meggyőzhető vagyok.
Még egy megjegyzés: én nem azt írtam, hogy a jövőben mindenképp jó lesz, hanem azt, hogy ha ezt tekintjük a jövőbeli jól megírt játékok alapjának, akkor jó lesz.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Raggie #34307 üzenetére
"Ha a jövőben érkező normálisan megírt játékok szintjét nézzük, akkor jó alapnak tekinthető a ..."
Jaja ezt hallgatjuk 4-5 éve és mindig arra jutunk, hogy van egy - két kivétel aztán meg a nagy semmi.
Ez a "jövőben majd hú de jó lesz" nem jött be a Hawai,Furix és sanszosana Vega kártyáknál sem fog, de ha még is addigra end of life kategóriát fog képviselni.
Olyan ez mint a "wunderdrájver" csak várjuk és várjuk és várjuk és generációk jönnek és mennek -
Petykemano
veterán
válasz
Televan74 #34308 üzenetére
Ha a navit, vagy nevezzük GCN6-nak, úgy csinálják meg, hogy ha grafikára esetleg nem is, de compute célból már rendesen összeköthetők a lapkák GMI-vel (Abu mostanában ezt mondogatja), már akkor is megoldódhat az öszvérszindróma. Ha ugyanis a compute célokat meg tudja úgy oldani az AMD, hogy 2-3-4 lapkát összekapcsol, és nem kell a brutál compute feladatokra egy nagy lapkát csinálni, akkor
a) csinálhat két közepes lapkát, amiből 1 compute célú, ami összekapcsolható, meg 1 gaming célú, ami nem biztos, hogy összekapcsolható egymással. De utóbbi akkor is megkaphatja azokat a balanszírozásokat, amik szükségesek a versenyképességhez.
b) Ha tényleg nem meg a gaming célú összekapcsolás, akkor csinálhat egy öszvér közepes lapkát, amit felhasznál mainstream gamingben közepes versenyképességgel (lásd P10 vs GP106) heavy compute célokat lefedi ezek GMI-s összekapcsolásának lehetőségével és készít egy nagyobb lapkát kifejezetten gaming (esetleg content creation) célra, amivel a brandérték növelése a célja.Egyékbént azt is mondják, az új 1180 erősebb lesz a Titan V-nél.
-
Televan74
nagyúr
válasz
gainwardgs #34306 üzenetére
Navi maximum a vérnyomásomat nyomja le.
Kicsit olyan érzésem van mintha az AMD a felső házról lemondott volna.A Navit megcsinálják a PS5 számára, aztán áthozzák,nyilván nem egy az egybe PC -re,aztán lesz ami lesz alapon oda árazzák ahova a teljesítménye alapján kerül az Nvidia kártyáihoz képest.
Én már nem várok nagy csodát az AMD megoldásától. -
Raggie
őstag
válasz
cskamacska #34293 üzenetére
Ha a jövőben érkező normálisan megírt játékok szintjét nézzük, akkor jó alapnak tekinthető a FarCry 5 pl. LINK
Ebben ha megnézed az erősorrendet, akkor nem is olyan egyértelmű az nVidia ár/teljesítmény arányban való elsőbbsége. Lévén a Vega 56 lenyomja még az 1080-at is. Egy Gtx 1070 mini valószínűleg valamennyi kompromisszumot jelent egy normál 1070-hez képest, tehát az alá várható a teljesítménye némileg.
Ha a minimum fps-eket nézzük, akkor ez kb 50/65 fps, 1070 mini/Vega 56 viszonylatban.Így az általad említett 144ezer - 181ezer ár arány kb ki is jön, mert 2880 Ft/fps az nVidia és 2785 Ft/fps az AMD megoldása.
A két "olcsóbb" Vega56 modell, azaz a Powercolor RedDragon és a Sapphire Pulse pedig olcsóbb áruk ellenére nagyon nem rossz hűtéssel és minőséggel bírnak. Személyes tapasztalatom is van, mert haveromnak én szereltem be egy Pulse-t pl, csendes és hűvös, ajánlott kategória.Persze ez most egy játék, tehát ha hozzuk a sok UE4-es motoros sorozatban gyártott középszar játékot is, akkor már más a helyzet, de ha kevés ideje van és azt jó játékokkal szeretné tölteni inkább a barátod, akkor szerintem ez eléggé mérvadó.
-
imi123
őstag
..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RTX 2060 6GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520 AORUS R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest