- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Carlytoo: Pánikszindróma #3
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt hiszed, hogy csak AMD-re nincs optimalizálva? Egy képkocka a számítási idő 19%-át tölti erőforrás-korlátozás mögött. Csak, hogy képben légy, általános javaslat az iparágon belül, hogy ez az érték ne legyen nagyobb 3-4%-nál, különben valami rosszul működik a rendszerben. Persze ezt egy átlag vérpisti nem fogja kimérni, éli a saját álomvilágát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #32789 üzenetére
Maximum akkor, ha ugyanazt az API-t használja. De az FF15 PC-n DX11-et használ, PS4-en GNM, míg Xbox One-on a D3D12Mono API-t. Gondolom a PC-re is portolható lett volna egy DX12-es mód, elvégre a mag a motor már futott DX12-ben pár éve, viszont gondot jelent, hogy egy csomó felhasznált NV middleware-nek nincs stabil D3D12-es portja. És mivel a forráskód is titok, ezért nem is tudják megoldani, és akkor az lenne, mint a Rise of the Tomb Raidernél, hogy a DX12-ben kevesebb effekt kapcsolható be. Gondolom a szervizkönyvtárakkal kizárt AFR is csak egy mellékhatás, elvégre az SLI már működött ezzel a motorral korábban.
Igazából nem az a gond, hogy ilyen lett, hanem az, hogy nem ez volt ígérve.
Abban pedig nem vagyok biztos, hogy az NV fizet azért, hogy az SLI ne működjön. Ez egy olyan kellemetlenség, amit be kell nyelniük a GameWorks modellel, lévén bizonyos kódokat a fejlesztők nem láthatnak, így nem tudnak rájuk reagálni. Lehet, hogy a motor tökéletesen kompatibilis az AFR-rel, de rengeteg kódot hoz be maga a middleware, ami viszont számukra egy feketedoboz, és megtörhet egy rakás korábban működő dolgot. -
.LnB
titán
Ja, ha nem rögzítem a benchmarkot shadowplay-jel akkor "kicsit" jobb eredményt kapok: [link] 1080 High táblázatban keressétek az eredményt.
(#32786) imi123 Kitették fb-ra is a benchmarkot (a FFXV hivatalos fb-jára). Mikor megláttam, 147 komment volt. Végigolvastam és a 147 komment közül 1 azaz egy ember panaszkodott, hogy neki Vega-ja van és nem örül. Ennyi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
nonsen5e #32787 üzenetére
Teljesen érthetetlen, hogy a Square Enix miért nem használja az EIDOS Labs csoportját. Annyi technikailag képzett embert áthelyeztek oda az elmúlt években, igazán segíthetnének a keleti fejlesztőstúdióknak is. De a Nixxes is simán bevethető, ők is közel vannak a Labshoz. Erre olyanok portolnak, akik elsődlegesen konzolra dolgoztak mindig is. Ki gondolta, hogy ebből ez lesz.
(#32785) Habugi: Igen csak az előző részeknél nem ment a marketing, hogy faszántos lesz a PC port. Mindenki tudta, hogy olyan szar lesz, mint az előző, így nem kellett végül csalódni.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
#45997568 #32771 üzenetére
Eddig azt mondtad,hogy az FS ugyan olyan jó mint a GS!Ezért a csúsztatásért küldünk neked Playersel egy bazi nagy
-ot!!!
Ui:"bar ezt csak azok tudjak akik hasznaltak is mindkettot.sztem"
Ez meg nem releváns,mivel ebbe a fenti halmazba te meg még egy válalkozó kedvű/unatkozó milliomos tartoztok ami kimeríti a statisztikailag nem detektálható mennyiséget -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
nonsen5e #32775 üzenetére
Az AFR-nek fáj a GameWorks. Az új DRM nem kompatibilis a driverből kényszerített több GPU-val. Ennek megint nagyon fognak örülni a hardcore PC-sek. Pedig maga a motor támogatja, elvégre korábban négy GPU-n futott még az eredeti demó.
-
nonsen5e
veterán
Szedhető a Final Fantasy XV benchmark. Lássuk, hogy verik tönkre a teljesítményt a Gameworks effektek.
-
Egon
nagyúr
válasz
#45997568 #32763 üzenetére
No, ezeket a képeket lehet tolni, a süllyedő hajós Vega és Polaris csillagképes képet meg kimoderáltattátok, vörös szemüvegesek...
Nem ezt hívják kettős mércének? Pedig abból a képből legalább a fele igaz volt, az már bebizonyosodott: olyan nagy siker a Vega PC gamer fronton, hogy még a poor Pascal sem jött össze... -
Dtomka
veterán
-
#45997568
törölt tag
válasz
wjbhbdux #32754 üzenetére
Lassan ideje lenne a PC-nek megkozeliteni a konzolokat, a PS4 Pro 4K-n eleg szepen teljesit.
Par napja nyuzok egyet, rohej hogy egy Vega arabol veszek egy PS4 Pro-t, hozza egy 4K HDR TV-t (40") egy eves elofizetest (24 ingyen jatek hozza) kaptam hozza 2 exclusive jatekot is(Uncharted es Horizon Zero). es meg maradt is szorpre...
R.I.P. PC Gaming
-
wjbhbdux
veterán
Felkötni a gatyát fiúk, a DX12 idén mainstream lesz. World of Warcraft. [link]
-
#45997568
törölt tag
Igen, 60 FPS-t hozza, am talaltam egy kihagyhatatlan deal-t, szoval lesz egy 1080p-s monitor, g-sync, TN panel fillerekert. Hozza azt rendesen, inkabb mint hogy neha be be rocogjon.
Apropo, az elso amit eszrevettem hogy az Intel-NV paroson ujra rocognek a jatekok, mikro akadasok, nem gyakori, elvetve, ez nem volt a Ryzenen, szoval ideje volt hogy Intel is elkezdte vegre feltornaszni a magszamokat. Csak erdekessegkent megemlitem.
A szinekrol nem beszelek, de azt is eszrevettem egybol, bar nem erdekel az sem, foleg munkara hasznalom a gepet.
Szebb szinek, docogesmentes jatek AMD-Radeon, tobb FPS, PC Master Race erzes Intel-NV. En igy tapasztaltam.
VR-nek meg adok egy eselyt a hetvegen. NV-n.
-
Milka 78
nagyúr
Jelezném Hupszi is felszámolta a boltot,eladta a nagy vasat és tartalék gépen van (gyi5@1070).
-
Televan74
nagyúr
válasz
cskamacska #32735 üzenetére
Ez ütött! De köszi,megérdemelem. Azért nem eszik olyan forrón a kását, még mindig jobban ragaszkodom a PC -hez.
-
cskamacska
addikt
válasz
Televan74 #32685 üzenetére
"Én lassan kiesek a történetből,nagyon gondolkozom a PC-m eladásán és a konzol vásárlásán."
Ryzen 1600 és GTX1080 mellől mennél.. konzolra?
Mert hogy Vegát vennél az 1080 helyett azután, hogy Rupszi megharapott egy PH! találkozónmég rendben van, de konzolt helyette?
Nem tudom pontosan honnan jön ez szélsőséges vagy-vagy attitűd, de objektíve a legjobban úgy jár az ember, ha mindkettőt tart. Nyilván itthon ez sokkal jobban fáj anyagilag, jobban is érthető a kognitív disszonancia hajtotta PC vs konzol torokharapdálás, de ha az ember megengedheti, akkor messze úgy jár legjobban, ha mindkettőt tart.
Amúgy sem értem hogy menne ez a pálfordulás. Ilyenkor az ember gallyra vágja az évek alatt gyűjtögetett Steam, GoG, Uplay, Origin, illetve lemezes játékait 30 évre visszamenőleg, hogy a konzolok pár tucat darabos kurrens kínálatában dagonyázzon? Vagy a mostani Battlefront II 16-40 fős pew-pew-ja pont elég, és 100 fős rommá modolt Battlefield 2 meccsek már derogálnak?
más
AMD cancels the driver path for Primitive Shaders
"After CES2018, AMD told people in a breakout session, that they cancelled the implicit driver path for Primitive Shaders, they are now offering only explicit control to developers who wishes to implement it. So Primitive Shaders will only be ever implemented if a developer properly codes for it. The driver portion has been cancelled."
Magyarul akkor lesznek primitive shaderek, ha a fejlesztők is ezt akarják. Hol is áll most a Vega piaci részesedése, hogy a fejlesztők is akarják ezt?
-
PuMbA
titán
válasz
Kolbi_30 #32729 üzenetére
A Windows 10 csinál néha érdekes dolgokat, de ha ezeket ismered és tudod, hogy mit miért csinál, akkor el lehet vele lenni, mint akármelyik ezelőtti Windows rendszerrel. Kivétel ez alól, ha régebbi hardvereid vannak vagy rosszul megírt drivereid, mert akkor elkerülhetetlenek a problémák. Nekem különösebben nincs több problémám vele, de én jobban is értek hozzá, mint elvárható egy sima felhasználótól. A Windows.old például biztonsági mentés és alapértelmezetten 30 napig megmarad, hogy vissza tudd állítani a rendszert, ha rosszul megy egy ilyen nagy frissítés. Emiatt 50-80GB szabad hely az optimális nagy frissítés előtt.
(#32730) PuMbA: Igen, én is vártam addig, amíg a 256-os SSD-k jó árba kerültek. 1,5 éve váltottam csak SSD-re emiatt, jó későn.
-
PuMbA
titán
válasz
Kolbi_30 #32723 üzenetére
Az egy tavaly novemberi frissítés, csak eddig még nem tetted fel manuálisan
Először nézd meg az Eszközkezelőben a drivereidet, mert ami nem volt hivatalosan aláírt, azt ilyenkor lecseréli. Legrosszabb esetben érdemes az összes fontosabbat újratenni. Aztán mivel ilyenkor szinte új a rendszer, hagyj neki egy kis időt, indítsd el a frissítést újra, mert általában talál 2-3-at megint, illetve nézd át a Gépházban a beállításokat és az Automatikus indítási dolgokat is. Nekem már 3 ilyen nagy frissítés ment fel a Windows 10-re és sosem lassult be a gépem, amint ezeket végrehajtottam. Maximum 20 perc alatt megvan.
(#32727) Kolbi_30: Akkor az egy régebbi masina lehet és nincs hozzá aláírt driver. Nálam mindig minden ment, csak feltett 1 évvel régebbi drivereket...
-
Habugi
addikt
-
Kolbi_30
őstag
Tudom, hogy nem ide illik ez a HSZ de leirom..Most kaptam egy 20+ GB os Windows updatet..szepen fel is tette de a gepet annyira visszafogja tobb program futtatása alatt, hogy nem tudom hasznalni oket..jart valaki igy?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt eleve ott hibázol, hogy százalékban mérsz és nem ms-ban. A fejlesztők utóbbit használják, vagyis egy adott feladat hány ms a CPU-n és hány ms a GPU-n. Amelyik kisebb az a jobb. Ez azért fontos, mert a százalékos érték nagyon becsapós, ugyanis nem azt méri, hogy mennyire volt terhelve a proci, hanem azt, hogy meddig nem futtatta az idle folyamatot. Ettől még könnyen lehet, hogy az adott program terhelése abból a 88%-ból csak 20-30% volt, és akkor rögtön teljesen hibás feltételezésből indulsz ki, hogy a prociban már nincs több, holott ha performance counterrel néznéd, akkor látnád, hogy mennyi szabad erőforrás van még. Az persze az API-któl függ, hogy kihasználható-e vagy sem.
-
Shing
őstag
"A Battlefront 2 a PC-n is 40 játékost enged. Az oka ennek a balance."
A BF Bad Company is ilyen volt, aminek az első része csak konzolra jelent meg, aztán hiába jött a BC2 PC-re is, nem tudták megnövelni csak úgy a pályák méretét és játékosszámot. A BF3-t már az elejétől úgy készítették, hogy a PC-s 64 fős igényeknek is megfeleljen a játékmenet.
Battlefront II-nél valószínűleg úgy gondolták, hogy nem éri meg 1 platform miatt áttervezni tervezni a játékot... ebben ennyi van. Ha a konzolok bírták volna, akkor csináltak volna egy ambíciózusabb multis játékot.Igen, rengeteg mindent pakolnak át CPU-ról GPU-ra. Egy 10 éves quad szériás proci elég egy rakat dologhoz, de igazodni kell a konzolos hardverhez. Másrészt pedig nem rakhatnak át mindent GPU-ra, mert akár felesleges is lehet, hiszen ott csücsül a proci 100%-ra terhelés alatt, ami értelmetlen.
-
HSM
félisten
"mert sokkal rosszabb hatásfokú egy processzormag egy multiprocesszornál"
Azért gondolom az megvan, hogy ez attól függ, milyen jellegű az elvégzendő feladat. Mindkét hardveregységnek megvannak azok a kódtípusok, amiken sokkal hatékonyabb a másiknál. Ha nem így lenne, nem létezhetnének egyás mellett és csak GPU lenne a számítógép. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Battlefront 2 a PC-n is 40 játékost enged. Az oka ennek a balance. A motor tudna 80-at is kezelni, de a tervezett pályák nem feltétlenül jók ennyi játékosnak. Azt meg ne hidd, hogy itt a játékosok felé egyenként szinkronizálnak minden multiplayer elemet. Ha így tennének, akkor rég nem működne a játék semmin.
A konzolon nem a 60 fps a cél. Bőven el tudnák érni, mert csak paraméterezés kérdése, de az a helyzet, hogy a játékosbázis sokkal inkább szereti a grafikát, mint a 60 fps-t. Ezért optimalizálnak 30 fps-re, mert úgy jobb grafikát tudnak biztosítani.
Nehogy azt hidd, hogy a következő kör más lesz. Itt vannak a konzolok lassan öt éve, és végre minden stúdió olyan motort írt, ami rengeteg CPU-s számítást átrakott a GPU-ra. Még az Ubisoft is a Far Cry 5 új Dunia motorjával, aminél a LOD-olást, a cullingot, a stitchinget, vagy a height field terrain leképezését már nem a CPU csinálja, hanem a GPU. És nem csak részben, hanem 100%-ban GPU compute a kód, zéró a kifejtett terhelése a CPU-ra. Innen nem fognak visszafordulni, hogy akkor inkább legyen a CPU erős, és ne a GPU, mert akkor megint lesz egy öt éves ciklus, amikor mindent vissza kell írni a CPU-ra. Ez ráadásul értelmetlen, mert sokkal rosszabb hatásfokú egy processzormag egy multiprocesszornál.
-
Shing
őstag
ND-s előzeteseket erős fenntartásokkal kell kezelni. Nem értem miért kell mindig túlhájpolnod ezeket az előzetesek. Tudom, hogy te a Robinson: The Journey teaser látványát is elhitted, aztán nem lett belőle semmi. De az első UC4 teaser is ilyen volt. Utána az E3-as trailerek tipikusan hozták azt a megvilágítást amiből nem lett semmi, de legalább közelebb volt a véglegeshez.
"Nem érted, hogy miért választották azt a CPU-t konzolba"
Nyílván megvoltak a technikai előnyei az AMD-s hardvereknek, de ettől még nem változtat a tényen, hogy gyenge a processzor. Nem véletlenül lett a Battlefront 2 is max 40 játékossal játszható a csúcs motor ellenére.Így még épp megvan a stabil 60FPS konzolokon, kisebb droppokkal. Legalább sikerült feljebb lépni az előző generációs csodaoptimalizált konzoloktól, amik max 32 játékost bírtak el a Battlefield-ekben. Ez ilyen, a konzolokhoz kell igazítani a játékmenetet. Köv. genben majd lesznek komolyabb játékok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Televan74 #32712 üzenetére
A konzolokba speciális GCN kell. A Vegából már egy rakás korábbi utasítást kivágtak. Most képzeld el mi történne azzal a programmal, amelynek a szállított binárisa arra épít. Egyébként még nincs szó a következő körről. Nagyon messze vannak attól a fejlesztők, hogy a mostani gépeket kihasználják. A Naughty Dog persze egész jól áll: [link] - de ez még mindig nem a vége.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted, hogy miért választották azt a CPU-t konzolba. A lényeg az volt, hogy legyen egy kis fogyasztású komponens, ugyanis a CPU rengeteg feladatra rossz hatásfokú részegység. Túl általános ahhoz, hogy jó GFLOPS/watt mutatót mutasson fel. Emiatt került a választás a Jaguar magokra, mert kellően gyorsak ahhoz képest, hogy mennyire keveset fogyasztanak, és még a lapkaterület szintjén is nagyon kevés helyet igényelnek. Azzal, hogy itt spóroltak, több multiprocesszort tudtak beépíteni. Ezt a témát jól körbejárta az Ubisoft még a megjelenéskor, amikor megmutatták, hogy a régi ruhafizikájuk az új konzolokon lassabb, mint az előző generációs gépeken. De átrakták a kódot a multiprocesszorokra, és tízszer gyorsabb lett. Ugyanarra alkalmas a GCN CU is, mint a Jaguar CPU, csak nagyságrendekkel, tényleg úgy bő 20x hatékonyabban működik. Ha ezt a teljesítményt az aktuális konzolok CPU-ból hoznák, akkor a fogyasztásuk nem 200 watt alatt lenne, hanem 600 watt felett. Szóval nem pont az ár kötötte a kezüket, a problémát a fizika törvényei jelentették. Egészen pontosan az, hogy még mindig nem jöttük rá arra, hogy egy bizonyos, relatíve alacsony elektronszámot miképp lehet statisztikailag olyan nagy tömegként kezelni, hogy ne a kvantummechanika törvényei vonatkozzanak rájuk.
-
cyberkind
félisten
Azért mégis képes volt egy ilyenre a gyenge konzol, igaz néha-néha illetve a végén (nagyon) beáldozták a 30fps-t, de szép volt az egész.
-
Valdez
őstag
Most ez megint mi? A Far Cry 5 nem AMD-s cím? Vagy annyira jól sikerült megint az együttműködés, hogy 6-8 AMD mag versenyez 4 Intel maggal?
-
do3om
addikt
válasz
Callisto #32701 üzenetére
Mivel?
A szuper AMD cpu rész ami szinte alulmarad az előddel szemben?
A VGA ami megjelenéskor alsó középkategóriában ha versenyképes volt?
Nem azért de gyenge teljesítmény jött be a konzolra az AMD-ve akár hogy szeretnéd védeni, az eredményt Te magad is láthatod, szaggató játék fix hardveren, ez nevetséges.Amit meg írtam az ár persze kötötte a kezüket de talán jobban is intézhették volna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Yettel topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az AI megeszi a szoftverpiacot?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen okostelefont vegyek?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 256GB FHD 144Hz
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3180
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E14 G1: i5-10G I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest