Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Gurulunk, WAZE?!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
(Abu!)
Három kérdés.
Láttuk az nvidia által megosztott saját mérésen, hogy az új gen 50%-ot tesz rá az előzőre. Ezt részben azzal magyarázzák, hogy a korábban csak fp32-t számoló magok már párhuzamosan int-t (int32?) is tudnak számolni. Nem vagy-vagy, hanem és. Vagyis ha egy workload tartalmaz ilyen és olyan számítást is, azt ügyes ütemezéssel párhuzamosan lehet futtatni.
Ez már eléggé CPU téma, ott szokott ilyesmi ILP előjönni.
Kérnék szépen tőled egy elemzést erről és egy összehasonlítást az async compute megközelítéssel.A másik dolog ez a dlss, ami még 50%-ot ígér. Ez nvidia-only fícsör? Vagy speciális számítási egységeket/módokat igényel? Erről is dobhatnál egy elemzést. Ha jól értem, az nvidia kigyúrta magát ML-ből és egyre inkább nem számolja a grafikát, hanem "kitalálja", "kiegészíti" ML alapon.
Az nvidia számára eddig se volt elsődleges a képminőség, nem véletlen, hogy ma már ritka a képminőség-összehasonlítás a tesztekben. A különbség persze alig észrevehető, laikus szemek számára láthatatlan, vagyis tulajdonképpen elfogadható. Nyilván ez a dlss, vagy más Ml technikákkal kiegészített képrészlet esetén se lesz másképp, de ha jól értem tovább
romlik a képminőségnő(het) a távolság az nvidia és az AMD gpu által adott kép "helyessége" között. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola
#34696
üzenetére
A DirectX Raytracing egy szabvány. Az RTX az csak a "driver" neve, de maga a kód szabványos. Az AMD nem nagyon veszekszik a stúdiókkal, hogy ne rakják be a DirectX Raytracinget (amit RTX-nek is lehet hívni), pont ellenkezőleg.
Azt egyébként hozzá kell tenni, hogy az RTX technológia jelenthet DLSS-t is. Hülyeség ide sorolni, de az NV ide sorolja. Szóval nem csak sugárkövetést rejthet.
-
Petykemano
veterán
válasz
lezso6
#34688
üzenetére
Hát igen, de azt programozni kell, nem?
Én csak olyan feature-re gondoltam, ami outofthebox működik.
Merthát ennyi erővel a Doom, vagy nemtommelyik progi meg használta a primitive shadert, vagy hogy is volt.
De az AMD esetében a programozást igénylő fícsöröket általában tekinthetjük döglött lónak. -
rumkola
nagyúr
válasz
huskydog17
#34692
üzenetére
Ez érdekes, annak tudatában, hogy az AMD-s cikkben pont ezt a játékot adja majd az AMD valamihez.
"A szoftveres oldal másik elemét a játékok képezik, és jelenleg kritikus tényezőnek számítanak azok az eljárások, amelyek bizonyos Radeonok nélkül be se kapcsolnak. Itt sajnos konkrétumokat nem húztunk ki a gyártópartnerekből, így nem tudjuk, hogy effektekről van-e szó, vagy specifikus kódokról (shader kiegészítésekről), amelyek mondjuk gyorsítják a feldolgozást, esetleg mindkettőről. Annyit tudtunk meg, hogy ezek a Strange Brigade, a Star Control: Origins, az Assassin's Creed Odyssey, a Resident Evil 2 (remake), a Tom Clancy's The Division 2 és a Doom: Eternal címekbe várhatók."

-
huskydog17
addikt
-
cyberkind
félisten
válasz
turbokappa
#34689
üzenetére
Nincs egy szinten mert ezt meg is veszik.
-
turbokappa
senior tag
Hír : az amd egy szinten van az nvidiával!
Csupán az nvidia minősége romlott , a jövőbe mutató haszontalan ficsőrje miatt.😂 -
válasz
Petykemano
#34687
üzenetére
A RPM kimaradt. Azaz a 2x FP16/INT16 és 4x INT8.
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska
#34686
üzenetére
(Már volt.)
Legalább van valami hír az NGG-ről.
Egyébként:
- HBCC (Itt az érdemek vitathatatlan, csak árelőnyt nem lehet belől kovácsolni.)
- dsbr (elvileg ez megy és a rendering bizonyos részterületein 0-30%-os sávszélességnyereséget biztosít, aminek összességében lehet, hogy van 1-2%-os hatása)
- és természetesen az LDS pressure kezelése. -
cskamacska
addikt
Na, ha már fejlődés:
eredeti levelezés -
https://www.mail-archive.com/amd-gfx@lists.freedesktop.org/msg24458.htmlPizzaKoma magyarázata
"NGG = Next Generation Geometry Pipline This was supposed to work in Vega for all applications, currently unknown how and for what it works. Seems to be working in some CAD applications, just don't quote me on that. It would let VEGA graphics cards produce and handle a lot more polygons on screen, two to three times at least of what it does right now.Every model in a computer game comprises of polygons. A high count of polygons makes a round sphere easier, lower the polygon count and you get a pointy/jagged sphere. Another way to look at it is that an artist can create more lifelike objects with higher polygon count.
GFX9 = Vega graphics architecture
My interpretation is that next generation AMD GPU's will have NGG, DSBR and Primitive Shaders working. For VEGA it's "broken" and "unfix-able" (this could be physical and/or patent related)."
Avagy akkor most a Vega beígért képességeiből pontosan mi lett meg, és mi marad ki a végére?

Abu elég sokat méltatta hogy messzemenőkig nextgen, de most így egy év után is áll ez, vagy arra a sorsra jutott a Vega is mint az első pár generáció GCN DX12 kompatibilitása?
-
huskydog17
addikt
-
Crytek
nagyúr
Csak hogy ne csak erről a fostos új szériáról legyen szó

F1 2018 CPU/VGA teszt by GameGPU
-
cyberkind
félisten

Tökéletes és hiteles!

-
guftabi96
addikt
Ne akard tudni, hogy ezt hányan írják f@szbukon, hogy nincs semmi baj az árakkal, mert jobb, mint az előző.. De olyanból is láttam már párat, hogy a 1080-at váltja a 2070 és ugye utóbbi olcsóbb, szóval milyen jó is nekünk...

Az emberek hülyék. Még örülnek is, hogy ennyibe kerül
(#34674) rupszi
Ezer éve, meg egy napja!
-
#25237004
törölt tag
Az az érdekes, hogy pontosan nem is lehet tudni, hogy a ray tracingen kívül hogy áll teljesítményben az előző szériához képest, én legalábbis semmi hivatalosat nem láttam erről. (néhány helyen volt szó 20-30%-okról) A grafikon, amit mutattak (ahol olyan meggyőzően demonstrálták a teljestménybeli ugrást) kifejezetten az RTX-OPS összehasonlítás volt.
-
#45997568
törölt tag
-
füles_
őstag
válasz
guftabi96
#34664
üzenetére
Teljesen egyetértek. A másik topikban engem kiröhögtek, mert azt mertem mondani, hogy ez nem az AMD, hanem a sok birka hibája.
(azért van 1050Ti-m, mert 125€-ba került, amikor az RX 570 400€ volt)
Az egyik oldalam reméli is, hogy az AMD-nek ne legyen a 2060-nál erősebb a Navi, hadd vegye a sok agymosott 650€-ért a 2070-et, amin talán már nem is x04-es GPU lesz, hanem x06-os.
Az én igényeimet bőven kiszolgálja egy 200€-os kártya is, szóval nekem teljesen mindegy, hogy mennyibe kerül a 2070-től felfele. -
-
guftabi96
addikt
válasz
#59036672
#34649
üzenetére
Lehet szidni az AMD-t, mert szépen megdolgozott a jelenlegi piaci helyzetért, de az ég világon semmi nem változna akkor se, ha az AMD kihozna akár szeptember 20 előtt egy kártyát, ami 2080ti+15% teljesítményt tud.
Ugyan úgy az NV-t venné kb 10 emberből 8.
A Vegákat is azért várták rengetegen, hogy olcsóbban vegyenek 1080(ti)-t. Vagy ott volt az RX 470 - 1050ti esete. Azonos áron is az 1050ti-t vitték, hiába nem nagyon volt a fogyasztáson kívül más előnye. (+ Nem mintha a 470 olyan sokat fogyasztott volna). A 2xxx szériát is venni fogják, mint a cukrot, a következőre megint rá lehet majd dobni 50-100 dollárt. Nyilván a végtelenségig ezt nem lehet csinálni, de majd szépen kitapogatják, hogy az emberek meddig hajlandóak lenyelni ezt.
Az NV marketing gépezete tökéletesen működik. Engem már teljesen az Apple-re emlékeztet az egész cég. + Mellé ott van a sok aljas húzás.
Most szépen begyűrűzött ez az egész. Ebből az AMD rohadt nehezen fog felállni. -
válasz
Venyera7
#34657
üzenetére
A prezentációk alapján igen.
De szerintem az RTX széria pont az, amibe nem szabad előrendeléssel beleugrani. Meg kell várni a tényleges játékokat, és teszteket. Mert ha tényleg az lesz, hogy FHD-ben sem lehet bekapcsolni minden RTX fícsört úgy, hogy 60fps legyen, csak 2080ti-vel, akkor teljesítményileg ez a kör tényleg túl korai.
RTX=off esetén viszont értelme nincs váltani pascalról.
-
#45997568
törölt tag
válasz
imi123
#34659
üzenetére
En mondjuk nem bantam volna hogy ha ide is jutott volna egy kis zseton, de ez van. Aki az AMD halalanak szurkolt vehet most 2x uj szep zold kartyat IS, szivesen tapsikolunk hozza

Persze nem. Jonak nez ki ez az uj kartya, de nem ezen az aron. 800£ korul szerintem sokan valtottak volna egy Ti-re, 1100-1300£-ert nem, van jobb helye is annak a penznek. A ficsorok hogy fognak bejonni, az a jovo zeneje, AMD-tol ertelmes valaszt 2020-ig nem varok, leven a Navi sem a csucsra lesz jaratva. Szoval a zold vasarlok keszulhetnek meg egy kis aremelkedesre legalabb 1 de inkabb ket generacioig.
Nem jo, de ez van.
-
imi123
őstag
válasz
#45997568
#34655
üzenetére
Erről szól a történet.
Ennyiért is megveszik.Ennyi teljesítmény plusz elég az elődhöz képest.
Erre hosszú távon fel lehet készülni.
Az NV patika mérlegen kiméri hogy mennyit kell gyorsulni hogy a Userek cseréljenek.
Aki meg azért hibáztatja az AMD-t hogy nem tud mindenütt versenyképes lenni az kicsit gondolkozhatna.
AMD-nek ott a konzol biznisz. Elég jól fut a CPU szekér is. Miért pazarolna rá erőforrást hogy egy olyan céggel versenyezzen mint az NV ami amúgy is verhetetlen lenne ha az AMD csak a GPU-ra koncentrálna.
Ja hogy ez nekünk nem jó? Azt hiszem ez sosem volt prioritás egyik cégnél sem. -
#59036672
törölt tag
VTom barátomtól loptam.


-
PuMbA
titán
Úgy látszik, hogy az Intel fog nyerni

-
cyberkind
félisten
válasz
#59036672
#34652
üzenetére
Mindenki nem de sokan igen, viszont aki meglépi annak van is olyan háttere, az NV-nél ezt abszolút nem látom, de amúgy ez is mindegy mert ennyiért is megveszik, én meg nem is tudom mikor vegyek ismét PC-t ha ezek az árak csak még feljebb mennek, lassan érik a lapos konzol kombó a mindennapokra, hülye leszek ezért ennyi fizetni, pláne, hogy közelében sincsenek a játékok egy PS exkluzívhoz képest.

-
#59036672
törölt tag
€ 1.369,99

EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC ULTRA GAMING, 11G-P4-2383-KR, 11GB GDDR6, Dual HDB Fans & RGB LED
EU EVGA [link]Ui: köszi f@szkalap AMD a semmit ez is miattatok lett ilyen kib@szott drága.

-
Crytek
nagyúr
válasz
guftabi96
#34647
üzenetére
Számomra érdemes várni, mert:
- 4k ra szeretnék majd váltani és ez a 2080Ti = 1080Ti+20% dupla olyan áron amennyiért hozzá lehet jutni kösz de nem
- 1080Ti már olcsó viszont ki tudja mennyire lesz a jövőben erőltetve a ray tracing amibe kb nullát ér majd.
- nagyon kevés időm van játszaniSzóval ez az 1.5-2 év mire jön az intel vagy amd vagy az új nv csak úgy eltelik majd.. Ez semmi ahhoz képest amit anno a gtx 460al lehuztam

-
guftabi96
addikt
válasz
Crytek
#34636
üzenetére
Ne haragudj, de nem értelek.

Állandóan csak vársz és vársz és vársz. Mindig jönni fog egy erősebb, jobb hardver. Ilyen alapon kb el is adhatod az egész gépet, mert neked sose lesz igazán jó semmit.
Abba pedig senki nem halt még bele, hogy 1-2 effektet nem tudott ultrára rakni XY játékban...
Venni kell valamit, használni, amíg úgy érzed, hogy elég, aztán venni egy újat. Ez olyan hobbi, mint bármelyik másik: lapátolod bele a pénzt, aminek a fele se jön a végén vissza. Ezt el kell fogadni. -
TTomax
félisten
Azért ha nézted a BF prezit,ott elég durván nézett ki az reflection.Az az egy ficsör az egész RTben ami tetszik se az árnyékok,se az ATAA nem mozgat... az árnyékok nekem életszerütlennek tűntek és mosottá is tette a képet,az ATAA eröforrásigénye meg kb az SSAAval vetekszik...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
snecy20
#34640
üzenetére
Sokat zabál nagyon. Laikusoknak az jöhet le, hogy ezt külön hardver számolja, de ez nem igaz. A DXR futószalagnak csak az egyes lépcsőin belül az egyes elemei gyorsíthatók. De a teljesítményt akkor is nagyban meghatározza a szimpla pontosság melletti számítási tempó, illetve a memória-sávszélesség. Az RT mag csak a gyorsítóstruktúrára, illetve a sugár-háromszög intersectionre kínál hardveres megoldást, míg a tensor a denoisingra, de ez nem a teljes számítás. A DXR shaderek a hagyományos feldolgozókon futnak.
(#34641) TTomax: A legtöbben szerintem nem mennek tovább az árnyékoknál, mert azt lehet úgy implementálni, hogy majdnem minden leképezővel megfelel. Az AO is nagyjából oké, míg az ATAA önmagában bonyolultabb, de kompatibilitási szempontból eléggé általános. A visszaverődés, ami nehezebb, nem csak a teljesítményigény miatt. Ami itt problémás lesz a legtöbbeknek, hogy előbb írniuk kell egy DX12 leképezőt is, hogy ez az egész működjön. Aztán a shadereiket le kell konvertálniuk az új specifikációhoz, hogy DXIL-ben is tudják szállítani őket. Ez a support költséget durván az egekbe küldi, ha nem vállnak meg a régi kódtól. Itt a PUBG-ra leszek kíváncsi, hogy miképpen bírják rá a kínai játékosokat a Windows 10-re váltásra, mert így is kész káosz a support, hát még ha dupla annyi kódot kell karbantartani.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax
#34635
üzenetére
A SIGGRAPH-on volt erről szó. Azt kell nézni, hogy maga a program mennyire tudja átlapolni az RT-t és a rasztert. Egy jól megírt DX12-es leképező nem igazán, mert az már eleve sok aszinkron compute-ot futtat. Innentől kezdve az RT egy extra számítás lesz az ezredmásodpercekben is. Na most egy 8xATAA-t a csúcs-turing 6 ms körül számol Full HD-ben, ami az egyik legkíméletesebb RT effekt. Persze lehet ezernyi dologgal játszani, például a sugarak távolságával, azok pixelenkénti számával, stb. De jelenleg annyira korlátozott a teljesítmény, hogy egy sugár/pixel a realitás, illetve nem lehet ezeket sokáig kilőni. Az árnyék a legkevésbé teljesítménygyilkos, de csak akkor, ha kicsi távolságra lövöd a sugarakat, kis térben viszont elég jól működik. Ezt egy csúcs-turing 3-4 ms között is megoldja Full HD-ben, hacsak nem trükköz valamit a program. A legnagyobb tempógyilkos a visszaverődés. Az 10 ms alatt nincs még a leggyorsabb hardverrel sem. Ez azt jelenti, hogy ha 60 fps a célod, akkor egy ilyen effektet úgy tudsz bekapcsolni, ha a játék amúgy 170 fps-sel megy nélküle. Nem véletlen, hogy a Frostbite egy SSR hibridet használ, ami nem teljesen sugárkövetés, ezzel legyűrték 7 ms alá az igényeit egy Quadro RTX 8000-en. A 2070-re nincsenek adatok, de ha a Quadro RTX 8000-n ezek vannak, akkor sok jóra nem számíthat. Kb. a shadow és az AO menni fog rajta Full HD-ben, de erősebb grafika mellett 30 fps-sel leginkább, vagy áldozol másból, hogy sugárkövetést futtass. Azt tudni kell, hogy a sugárkövetés eléggé sávszéligényes, tehát ez jobban számít itt, mint a TFLOPS-Gigarays.
-
-
válasz
Locutus
#34629
üzenetére
Persze, mert azzal nem lehet eladni új vasat... ilyen marketinget ne is várj... ez nem arról szólt most hogy összehasonlítsák az előzővel...
Hanem hogy mi az amiért sorban fogsz toporzékolni a boltban mert kell...

Ebben mindig erős az NV.
Amúgy meg szvsz lényegtelen... a 4K játék annyira kis piac még, alatta meg a mostani kínálat is "elég" a jelenlegi játékokhoz...
Persze nyilván gyorsabbak lesznek, de a népnek úgyis az kell hogy az RTX fícsörrel hogy fut majd a közeljövő húzócímeivel a van. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#34628
üzenetére
Azt jelenti, hogy a 2022-ben érkező Sapphire Rapidsban sem lesz gyorsabb p2p interconnect, mint 2019-ben érkező Rome-ban. És ez Krzanich döntése volt, elvégre ő felelt ezekért a tervekért Ruttner helyén. Ez pedig alapvetően meghatározza a skálázhatóságot. Most már ezzel nincs mit tenni, nem lehet csak úgy leállítani a fejlesztéseket. A Sapphire Rapids után lesz esélyük, addig a Rome is nagy falat lesz, hát még a következő Milan.
(#34629) Locutus: A 2070 játéktól függően úgy 15-25%-kal jobb az 1080-nál (legtöbb helyen inkább 15, de ha nagyon sávszéligényes a játék, akkor többel). A 2080 kb. hasonló az 1080 Ti-hez, hol gyorsabb, hol lassabb, attól függ, hogy mennyire terheli a ROP-ot és a memóriát a játék, mert ezekből sokkal kevesebb van a 2080-ban. A 2080 Ti pedig gyorsabb az 1080 Ti-nél úgy nagyjából 10-20%-kal.
-
válasz
FollowTheORI
#34625
üzenetére
Egy dolog nem igazán hangzott el, mégpedig az, hogy a meglévő, raytrace nélküli játékokban mit mutat az új kártyák teljesítménye...
Egyfolytában csak ebben az RTX-OPS terminusban határoztak meg mindent, amivel viszont nem igazán összehasonlítható a jelenlegi dolgokkal.
Hiába gyorsabb a 2070 a jelenlegi titánnál, ha ezt is csak ebben a "versenyszámban" határozták meg.
Igazából annyit lehet csak biztosan tudni, hogy RTX=ON mellett el fognak vérezni a jelenlegi geforce gtx-ek a jövőben érkező játékokban. Semmi más konkrétum nincs. -
#85552128
törölt tag
válasz
FollowTheORI
#34625
üzenetére
Gyakorlatilag a Ti akkor az új Titán a többi meg feljebb megy egy kategóriával (legalábbis ami az árazást illeti...). Kíváncsi vagyok a 2070 mennyire lesz jó, 1080 Ti/Vega64-et azért illene hozni "normál" játékokban, még ha Ray tracingben sokkal gyorsabb is lesz.
-
#45997568
törölt tag
válasz
FollowTheORI
#34625
üzenetére
Abu, mi az AMD valasza a Turingra

-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#34623
üzenetére
Nem időben. Akkor kellett volna, amikor Justin Rattner helyére magát jelölte. Ott rombolta le az Intel következő 5-6 évét.
-
Petykemano
veterán
válasz
Csupingo
#34622
üzenetére
Hát az nagy loot lenne, de tényleg.
Egyébként nyilván ez a cél. Abu mondta, hogy az fpga.igem az intel a gpukat is szeretné integrálni a szerverpiaci megoldásaiba. Elsősorban szerverpiaci megoldásokba nagy számítási teljesítményű gput. És várhatóan ez lecsorogni technológia vonatkozásában elsősorban pGPU formájában és gyorsítókból eredeztethetően a diszkrét gpu piacra is.
Eközben az iparági pletykák szerint az intel a szerverpiaci szegmensben kevés előrelépést fog tudni nyújtani es az AMD a jól sikerült zen2-re épülő Rome kódnevű termékkel igyekszik kihasználni a nyíló lehetőséget.
Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy jövőre az AMD előzi az nvidiát bevételben. Nyilván a.piac minden szereplője igyekszik majd megragadni a lehetőségeket (nvidia, IBM, arm) és nyilván az intel is meg fog tenni mindent, hogy minél kisebb legyen az elvesztett piaci részesedés. Krzanich kirúgása ezért történt, nagy kérdés, mennyire időben.Szóval a várakozás, a magyarázat, a narratíva arra, hogy az AMD látszólag veszni hagyja a (gamer) gpu piacot (amiből az nvidia brutálisan nagyokat kaszál!) Az, hogy mist a szerverpiacra fókuszál és majd ha oda berobbant, akkor újult erővel tér vissza a gpukra.
De lehet, hogy robbanás helyett majd csak egy kis csillagszóró lesz és vegetál tovább. -
Csupingo
veterán
Az lenne még nagy pofon az AMD-nek, hogy az Intel Raja vezetésével lelépné őket 2-3 éven belül a dvga piacon.
-
#59036672
törölt tag
válasz
Petykemano
#34617
üzenetére
Sapphire 5870 Toxic

-
Petykemano
veterán
válasz
#45997568
#34615
üzenetére
A több hónapra előre hájpolást egynehányan nem raja, hanem chris hook nevéhez kötik. Nehéz megmondani, vajon melyikük stílusa lehet ez, mert mindketten ugyanoda mentek az amdtől.
Az első, amit megértettek szerintem az volt, hogy a márka milyen mértékben erodálódott. És ez nem csak annak köszönhető, hogy nem tudták a legfelsőbb szegmensben befogni az nvidiát, hanem azért is, mert a csillagokat is leígérték és ezt követően teljesítettek középszerűen. Túl nagy elvárások övezték a divíziót és ennek csak tízerekben tudtak megfelelni. Ez persze lehetett stratégia is: ha a termék maga nem is olyan kiváló, h magának csibáljon reklámot, legalább reklámokkal tartsuk a fejekben, növeljük a márka ismertségét. Csak ez bizonyára nem jött be, sőt a fentebb látható utálatot,megvetést váltotta ki.
Azt gondolom, azt be kellett, hogy lássák, hogy az underpromise&overdeliver elv mellett jobban építhetik a márka értékét, mint fordítva.Ha pl most szép csendben tényleg kiadnának valami polaris refresh refresht és vega refresht, akkor amikor senki nem számít semmilyen előrelépésre, semmilyen új, világmegváltó termékre, annak sokkal jobb lenne a dogadtatása, mint ha már év elején bejelentették volna óriási csinnadrattával, hogy namost. ..most aztán lenyomjuk a pascalt.
Aztán persze lehet, hogy még erre se jut. Hanem mindent, ami és aki rendelkezésre állt, a Rome-má és a vega20-ban tették. (Mindkettő 7nm, amire azt mondják, brutál drága rá tervezni)
-
cyberkind
félisten
válasz
Petykemano
#34617
üzenetére
Ez a grafikon tökéletesen bemutatja mi is történt az 5k széria után, én 6990-ről mentem a jóval gyengébb 580-ra, azóta eszembe se jut az Amd mint videokártya, felém mindenképp rosszul csinálnak valamit jó régóta.
-
#45997568
törölt tag
válasz
cyberkind
#34614
üzenetére
Most hogy Raja atment oda meglatjuk mi kerekedik ki a dologbol. Aztan lehet az is hasonlo sorsra jut mit a Fiji-Vega vonal... Azt is erdekes lesz latni mire jut AMD most hogy van penz is meg egy halom director az RTG-nel.
Meantime NV meg szorja ki a kis jatekait a nepeknek.
-
TTomax
félisten
válasz
Dtomka
#34611
üzenetére
Ugye azt realizáltad,hogy a verseny nem az nVidian múlik?Talán ki kellene tolni valamit az AMDnek is radeon név alatt,igény nincs rá,csak hatalmas.Több ezer ember van a twitchen 9 órával a bejelentés előtt,és nem feltétlen van mindenkin zöld szemüveg....dehát AMDnek nem kell a lové,nyugodtan osztogathatják ezt vörösben...

-
Archttila
veterán
válasz
->Raizen<-
#34607
üzenetére
Biztos van rá valami magyarázat.

-
#59036672
törölt tag


AMD nem ad ki semmit Nvidia meg újra kettéhugyozza őket.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nagyrészt a kényszer szüli.
Az Intelt a hagyományos GPU-piac annál jobban nem nagyon érdekli, ahogy most vannak. Gyakorlatilag 70%-ban uralják az egészet. Ha ennél jobban megérné, akkor már beleöltek volna egy rakás pénzt, de nem tették, mert jelentősen növekedtek volna a kiadások, miközben a részesedés arányaiban nem nőtt volna annyit, hogy ez megérje.
Ami itt tényleg számít az a szerver és a professzionális terület. Ezt nagyrészt ma még uralják a CPU-kkal, de azt már nem lehet elvitatni, hogy a GPU-k egyre több helyre törnek be, és persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy megjelent a GPU, és akkor mindenki azt vesz CPU helyett, hanem elkezdődik egy folyamat, aminek a vége mindenképpen az lesz, hogy a GPU nagyjából tudni fogja a CPU-vel elérhető szoftveres hátteret. Nem ma, nem holnap, leginkább csak pár év múlva, de oda fog érni. És itt kezdődik a para az Intelnek, mert eddig hiába jöttek GPU-k egy csomó szerver/professzionális területre, a szoftveres háttért tekintve a fejlesztések elsőként nagyrészt CPU-ra érkeznek meg, ehhez építhető ki rengeteg, TB-os szintű memória, tehát egy csomó olyan tényező volt és még van ma is, amiért a GPU, jó-jó sok TFLOPS, de mégsem jó máshol. Például a render egy elég nagy piac, és ott önmagában a TFLOPS eléggé számít, a GPU-k jók is itt, de mégis nagyon sok cég, köztük a legnagyobbak CPU-s renderfarmot építenek ki, mert a szoftverek ehhez fejlődnek a leggyorsabban, meg ugye a memória is TB-os magasságokig bővíthető, akár fölé is. De a fenyegetés ott van, mert a GPU-knál a Vegából van 2 TB memóriával szerelt változat, illetve a szoftveres háttér is egyre inkább tartja a lépést a CPU-s fejlesztésekkel. Tehát technikailag már nincs messze az, hogy a GPU-k igazi fenyegetéssé váljanak itt, mert ha valaki mondjuk csinál egy olyan rendszert, aminél a CPU-t és a GPU-t egy tokozásra teszi, a GPU-nak lesz egy gyors HBM-je vagy HMC-je, és a CPU-n keresztül még eléri a 2-4-8 TB-nyi rendszermemóriát is, akkor ezzel csúnyán be tudja darálni a renderfarmokat. És ez a valaki nyilván az Intel akar lenni, meg persze a többiek, de az Intel szemszögéből ők problémaforrások.
És ez a példa egy csomó dologra kiterjeszthető, mert ahol megjelentek a GPU-k, ott a szoftveres háttérnél elkezdődött valami, és a szoftverfejlesztések egyre inkább közelítik a CPU-s kódokat, tehát a GPU-k nem csak tessék-lássék, hanem egyenesen reális alternatívává válnak, és a Vega megmutatta, hogy a memóriaprobléma is kezelhető, vagyis a legnagyobbnak tartott hardveres hátrány is lekezelhető. Persze az Intel anno azon az állásponton volt, hogy jó ide a Larrabee... akarom mondani Xeon Phi, de hát egyem a szívüket, az sosem működött igazán. Szóval nagyjából ezért csinálják.A hagyományos GPU-piac annyira nem fontos, de mivel lesz hardver, vagyis úgymond a fejlesztés igazán komoly költségét a szerver- és a professzionális piac miatt úgyis be kell ölni az egészbe, így a terméket lehozni a consumer rétegnek már "csak" maximum 1-2 millió dolláros költség, ami az egészet figyelembe véve nem nagy, így innen már megéri menni a 70%-nál is nagyobb részesedésre, mert arányaiban kifizetődővé vált. Ezt tehetik pGPU-val, vagy dedikálttal is, számukra előbbi a kedvezőbb, mert ott szépen csomagban árulhatják a hardvert a CPU-val, tehát mindenkit rákényszerítenek, hogy megvegye. IGP-re sincs ugye mindenkinek szüksége, de nem tudja nem megvenni.
Nem mellesleg azért abban eléggé igazuk van, hogy értelmes gaming notebookokat csak ilyen Kaby Lake-G-hez hasonló koncepciókkal lehet csinálni, mert így igen kicsi lesz a platformdizájn, és mehet a nagyobb akkumulátor arra a helyre, amit normális esetben egy GPU foglalna el. Tehát itt is van azért alapja annak, amit csinálnak. A többi terület pedig annyira nem érdekli őket, ezek túl picit ahhoz, hogy egy Intel kaliberű cégnek fontosak legyenek, de ha ide is venni fogja a nép, hát akkor szállítják. -
_drk
addikt
Én eléggé le vagyok maradva, de mi van most az Intel tarsolyában, hogy be akar szállni erre a piacra?
Amd jó pár éve folyamatosan szenved, egyszerűen esélytelen versenyképes kártyát kiadni az Nvidia ellen.
Max a Polarisok voltak valamennyire versenyképesek, bár ezt a bányászat miatt sajnos sose tudjuk meg milyen harc lett volna. (Szerintem a 3gb-os 1060-as eléggé elvérzett volna a 470 miatt, de a 6gb-os a konkurencia miatti versennyel olcsóbban egy nagyon best buy kártya lett volna)Maximum arra tudok gondolni hogy ha már normális VGA-t vagyis IGP-t akarnak fejleszteni a proci mellé, ahhoz elengedhetetlen hogy mélyebben bele ássák magukat a dvga piacba? Ha már egyszer beleásták magukat akkor már ki is adnak gondolom valami használható kártyát.
De pont most mikor a Ryzen-nel még jól is meg szorongatja őket az Intel? Bár az elmúlt 5 évben volt idejük megszedni magukat, meg új távlatokat nyitni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ZIDOO médialejátszók
- Ubiquiti hálózati eszközök
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Probléma DVD/CD íróval
- Vigneau interaktív lokálblogja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A Windows 11 nem akarja ránk erőltetni az AI applikációkat – vagy mégis?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kedvenc zene a mai napra
- Vác és környéke adok-veszek beszélgetek
- További aktív témák...
- 27% - ASRock RX 7900 XTX Taichi WHITE 24GB OC Videokártya
- XFX Quicksilver AMD Radeon RX 9070 XT White Magnetic Air 16G - 3 év gari ALZA - minimális alku OK
- 27% - ASUS ProArt RTX 4060 Ti OC 16GB GDDR6 Videokártya!
- NVIDIA RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó!
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 Hellhound Eladó!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3258,100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Google Pixel 10 Pro XL Moonstone Super Actua 120 Hz, Pro kamera 5 zoom 256 GB Használt,Gari
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- iPhone 17 White 256 GB - Bontatlan !! www.stylebolt.hu - Apple eszközök és tartozékok !!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

















![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



