Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#77801) Vasinger! válasza noorbertt (#77800) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Egy ilyen biciklit le mersz zárni? :Y

(#77802) concret_hp


concret_hp
addikt

van egy ilyen teljes földet ismerő tervező felület ami a magasságkülönbséget is mutatja, tudja valaki a linkjét? :D többször volt már linkelve a topicban.

vagy fullba vagy sehogy :D

(#77803) maximilian4 válasza c4bB (#77799) üzenetére


maximilian4
addikt

"az az answer manitou hobby szinten még ma is megállná a helyét.
több is a szemem elé került amig a giantemre vadásztam,ki is próbáltam egyet kiváncsiságból,egy pillanatig még gondokoztam is,hogy megvegyem-e,de mivel nem olyat akartam,igy letettem róla."

Te Magyarországon élsz? Olyan gyakori az itthoni piacon az answer manitou hogy többet is találtál? Érdekes. Én napi szinten bújom a piacot. de nem emlékszem rá hogy valaha láttam volna. Amúgy az nagy kiba**ás ám az eladóval szemben, ha úgy rabolod az idejét hogy tudod nem olyat fogsz venni. Én soha nem szerettem az ilyet. Én áldozok az időmből, saját költségemből esetleg el is megyek valahova, kipróbálja, aztán benyögi hogy nem kell neki (mert nem is akarta megvenni).

az a vicc,hogy azt a magura olajos v féket is be lehet szerezni olcsón,több montit is láttam 15-20k környékén,amin ez a fék volt,de már megvan az xtr,az kerül rá. :)

15-20k-ért komplett bicajt ilyen fékkel? :D Ja.

rengeteg retro montit hoznak be ausztriából az utóbbi években,20-30k körüli áron találhatsz kedvedre valót akár jófogáson,akár bolhapiacon is.

Gondolom az olyan is. Lehet régi, viszont olyan ...
Példaként egy régebbi minőségi mtb és az ára. Persze van ennél lényegesen drágább.

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#77804) maximilian4 válasza maximilian4 (#77803) üzenetére


maximilian4
addikt

Kíváncsiságból kerestem eladó answer manitout ebay-en, de semmi. Első villát találtam hozzá kemény 50k-ért és USA-ból. Aztán elővettem a google-t, de csak párat dobott fel és azokat is évekkel ezelőtt eladták (Kanadában!).

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#77805) Vanir válasza maximilian4 (#77803) üzenetére


Vanir
veterán

Nem olvastam végig az egész vitátokat, de ezen meg akadt a szemem:
Gondolom az olyan is. Lehet régi, viszont olyan ...
20-ért vettem triplán húzott CroMo csöves, full XT-s retro montit, amire ráköltöttem körülbelül 10 rongyot esztétikai okokból. Semmije nem volt berohadva, nem volt hajlás, repedés, törés, vagy bárminemű hiba. Egyedül a festék volt megkopva.
Ki lehet fogni, testbike bolhán rengeteg ilyen van.

[ Szerkesztve ]

(#77806) Pttypang válasza maximilian4 (#77804) üzenetére


Pttypang
veterán

Miskolcon is a piacon lehet csodat fogni.. ismerosomek neha olyan bringakat hoznak onnan, hogy erosen elgondolkodom, vajon nem lenne-e egyszerubb es olcsobb nekem is onnan beszerezni egy normalis gepet :D

Everybody lies.

(#77807) SSJmeszes


SSJmeszes
senior tag

Véleményetek szerint, hogy jövök ki jobban árilag?
Ha komplett szerszámkészletet veszek, avagy darabokból összeszedve?

Természetesen hobbi szerelés, tehát nem szerviz szinten fogom használni.

[ Szerkesztve ]

YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |

(#77808) HEAHEA


HEAHEA
tag

Sziasztok! A véleményetekre lennék kíváncsi az adott bringával kapcsolatban: Marin Gestalt 2. 800 font körüli áron láttam.

(#77809) parkr válasza SSJmeszes (#77807) üzenetére


parkr
őstag

ha a készlet összes darabját tutira fogod is használni, akkor valószínűleg azzal jársz jobban (vagy ha nagyon éri az árát), de ha a felét soha elő sem veszed akkor csak a szükséges darabokat érdemes beszerezni.

(#77810) SSJmeszes válasza parkr (#77809) üzenetére


SSJmeszes
senior tag

Bike Discounton mik az ajánlott márkák?
Vagy menjek az értékelések alapján?

YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |

(#77811) ivana válasza HEAHEA (#77808) üzenetére


ivana
Ármester

1x10 rendzser szerintem annyira nem jó ötlet. Az első váltó hiánya max. versenyen lehet előny és itt drágább lesz mint egy dubla kompakt. A 42-11 elég rövid, a 42-42 meg ha terepre is viszed hosszú lehet.

(#77812) c4bB válasza maximilian4 (#77803) üzenetére


c4bB
csendes tag

nem igazán érdekel,hogy te mit szeretsz vagy nem szeretsz,de megnyugtatlak,egy biciklit vásároltam az eladótól és mivel egy ilyen answer manitou-t is árult,megnézegettem,kipróbáltam mert érdekesnek tűnt, az volt az első amit láttam.
nem rabolom senki idejét,eddig mind az 5 biciklimért én mentem az eladóhoz,átnéztem,kipróbáltam és megmondtam,hogy nekem mennyit ér,minden alkalommal megegyeztünk.20-30 perc max,ennyi férjen bele egy eladónak.nem is tudom miért magyarázkodom neked.
csak az utóbbi fél évben láttam vagy 10 montit ilyen fékkel,csak jófogáson és mivel 30k-ra van szűrve a max ár,így értelemszerűen az alatt volt az áruk.(mivel sosem akartam ilyen féket,sajnos nem tudom megmondani neked,hogy pontosan mennyiért árulták őket,de nyilván nem véletlenül írtam 15-20k-t,vélhetőleg azért,mert ilyen áron is találkoztam vele.)
az általad linkelt retro bringa még úgy is túl van árazva,hogy klein van ráírva,40-ért talán akad rá vevő,de én nem látom benne a fantáziát.cantifékest nem sokan vesznek,illetve de,ilyen állapotban max 20-ért,átlagos állapotban meg 10-ért.
full lx cantifékest vettem 12-ért műszakilag jó állapotban(gumik kivételével,mert azok szét voltak repedezve),ütött-kopott festéssel,új lánc,sor,első tulajtól,aki 25 éve újonnan vette,mentem érte 60 km-t.(kinti biciklinek,mármint ami nem érdekel hogy az eresz alatt megázik,sáros lesz stb.)
full xt,minden más ritchey:felni,ülés,kormánycsapágy,kormány,kormányszár,gumik) aluvázas,paralel v fékes retro monti,műszakilag és esztétikailag szinte tökéletes állapotban volt 15k.
aztán itt van ez a giant,átlagos állapotban,3x7-es stx rc felsz. markolatváltóval,ez volt 16k.
a legutóbbi szerzemény,amit csak az xtr fékek miatt vettem meg,aluvázas retro amcsi fully,nyeregcső és ülés nélkül,3x8 full lx 13k.
nem mondom,hogy nem voltam ügyes/szerencsés ezekkel,de bárki számára elérhető hirdetési/fb oldalon leltem rájuk.

#Vanir ugye? :)
#Crytec210 erről van szó :)

asszem nagyjából mindent megválaszoltam,úgyhogy visszamegyek inkább read only üzemmódba,mert egy nap alatt te vagy a második fórumtag,aki indokolatlanul ellenséges velem.biztos bennem van a hiba,ezért inkább nem rondítok bele a kis világotokba.

(#77813) Runner_fxr válasza maximilian4 (#77795) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Szerintem ettől nem kell jobban félni, meg azért ezekkel a pár centi rugóutakkal nem lehet úgy száguldozni mint egy mai géppel, hosszabb rugóút, jobb csillapítás és modern geometria. Maga a váz pedig a retro gépeken is elég masszív. Sokat kibírnak ezek a bringák.

Én már láttam az aprón Answer manitou bringát, nem volt olyan szép mint amit linkeltem, és olyan 120K körül kínálták. KB 1 napot volt az aprón.
A retro montik ára nagyon változó, egy makulátlan answer manitou gép 200-300K-t is megérhet. Az más kérdés, hogy találsz e rá fanatikust, akinek megér ennyit? Ugyanakkor láttam már XT/XTR cuccokkal szép állapotú Alpinestars retro montit, az sem olyan gyakori modell, 20K-ért. GT Zaskar és RTS3 is volt már az aprón szotyiért. Aki nem ért hozzá, az nem tudja milyen kincs van a kezében, csak azt látja, hogy 25 éves a gép és biztos nem ér semmit.

szjoci: LTS sem rossz, de nekem az RTS-3 tetszik a legjobban. Emlékszem amikor először láttam ilyen gépet a fogason, úgy 94-95 körül. Tátva maradt a szám. :)

c4bB: Szerintem is simán megállná még ma is a helyét az a bringa ha rendbe van. Azért az elmebeteg tempótól messze vagyok, de mondjuk az átlagnál gyorsabban szoktam lefelé menni. :)
Sokat kibírnak azok a retro vázak, ezek az akkori top termékek voltak, minőségi acél és easton alu csöveket használtak főleg. Persze ettől még jól át kell nézni. Az answer manitou váz konkrétan változó falvastagságú easton csövekből van. 20-30K-ért általában nagyon lelakott darabok vannak. Általában csak a váz ami használható ezeken a gépeken, néha persze előfordul pár jobb állapotú darab, meg nincs mindenki tisztában az értékével a retro gépeknek, aztán áron alul is kínálnak.

A mag 21 azért nem volt rossz, illetve a régi Marzocchi villák között is akadt pár említésre méltó (XC500, XC600)
175mm-es tagot szerezni viszont nem lesz könnyű. Manapság a 165 után a 190-es méret az elterjedt.

noorbertt: Nem rosszak azok a bringás mosószerek, csak nem ér annyi pénzt. Ha nagyon koszos a bringa, úgy sem lesz elég rá egy spricnis tisztító. Oda bő víz kell, slag vagy vödör, szivacs. És elég a sima szappan is. A lánc, sor tisztításhoz meg brigéciol, vagy WD40 degreaser, utána meg valami láncolaj.

Minőségre jó a Bionx, de terepen nem tudtam megbarátkozni ezekkel az agymotorokkal.

[ Szerkesztve ]

(#77814) CaNNa3IS válasza c4bB (#77812) üzenetére


CaNNa3IS
senior tag

Azért a bringára majd kiváncsi leszek ha kész lesz és találsz bele levegős tagot.
Szarul is mozog, vagy miért akarod cserélni?
Szerintem ne foglalkozz senkivel. Biztos az időjárás hozza ki az emberekből a fütyit. :D

Stay up Stay humble Ride hard Get stoked

(#77815) noorbertt válasza Vasinger! (#77801) üzenetére


noorbertt
őstag

Inkább csak támasszam a falnak? :) De nem is a bringa van igazán zárva :D

Runner_fxr:
Én nagyon imádom, plusz később vehetek hozzá komolyabb bringát is:)
Terepen mi volt a bajod vele?

(#77816) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Cool, végre közel befejezettnek tekinthetem a láncmérő méterrudamat :) (egy kis smirglit kap még, azt kész)
Áll egy L alakú lécből, egyik végén egy patentszemmel, amibe be lehet akasztani a láncot, a másik végén meg 0,05%-os beosztás több lánchosszhoz. Ha valakit érdekel, pdf-ben, odg-ben meg tudom osztani.
De.
5 láncot mértem le, amit majd a mostaniak elkopása után akarok használni.
Taya : kb 0,03%. Kínai, hát na... :) Viszont érdekes a patentszeme.
YBN : 0% Ez is kínai lesz, de ez legalább gyárilag hozza a kötelezőt
Connex : 0%
Sram : -0,1% :F
Shimano: -0,12% :Y

Szóval a két utolsó rövidebb, mint azt a 0,5"-os láncszemek indokolnák :DDD

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#77817) Hasaggymeg válasza Tothgera30 (#77784) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

"hangulatember lévén"...egyetértek! :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#77818) c4bB válasza Runner_fxr (#77813) üzenetére


c4bB
csendes tag

sok olyan retro mtb van,ami lelakott,de egy két komponens miatt is megéri megvenni.
azok a villák,amiket te mondasz,jók,de sajna gyakoribbak az elasztomeres förmedvények,a giantban is az van,bár az legalább 20cm-s padkáról lefelé már moccan 2 cm-t.
tegyük fel,hogy jártamban keltemben véletlenül utamba akad egy manitou answer vállalható állapotban,mondjuk 50k-ig bezárólag,akkor ne hagyjam ott,hozzam el neked?

#CaNNa3IS:számomra szarul mozog,amúgy kb gyári állapotban van,nem lóg,nem kotyog,karcmentes,de túl kemény,nem tudom honnan kéne leugratni vele,hogy kimozogja a maximumot,ráadásul a visszaút csillapítása gyárilag túl lassú.
suntour ncx rugós nyeregcső van a jelenleg napi szinten használt bringámban,kb 5 cm-t mozog,de azonnal "megindul".nekem ez elég a kényelemhez,ezért gondolom,hogy hátsó tagból is elég lenne 5cm,de puha rugóút.
előre is ezért szánom a giantbe a suntour xcr telót,mert alattam az is kb 5cm-t mozog,de kellően puhán.
földúton,erdei utakon,köves feltáróutakon megyek,ha csak lehet felfelé,de onnan le is kell jönni,ezért ragaszkodom a rugózáshoz,a merev vázassal azért érzem a csuklóm,derekam.
ha kész lesz,teszek majd fel képet :)
még nem döntöttem el,milyen színű legyen,vagy matt közép/királykék lesz,vagy ilyen sárga/kék mint gyárilag,de újra akarom fényezni mindenképpen.
annyi,hogy mivel sajnálom a gyári fényezését/matricáit,így speciális festékkel fogom csinálni,ami később leszedhető,kb mint egy matrica.plastidip és társai ha valakit érdekel,jó cucc.

(#77819) maximilian4


maximilian4
addikt

50k-ig bezárólag. :D Jöhet nekem is, de csak vállalható állapotban (elég ha a váz rendben van). Megy fel ebay-re.

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#77820) c4bB válasza maximilian4 (#77819) üzenetére


c4bB
csendes tag

runner_fxr utólagos engedelmével idézném:
"Nekem ezekről a retro montikról a gyerekkorom jut eszembe."
"Ámulva nézegettük az ilyen retro fully gépeket."
"Régóta gondolkodom rajta én is, hogy veszek egyet úgy emlékbe."

vesd össze ezt azzal,hogy te nyerészkedni akarsz más jóindulatán,és tippeld meg,mennyi az esélye annak,hogy neked elhoznám.
segítek:kevesebb, mint annak, hogy egyáltalán újra utamba kerül egy ilyen bringa,pedig valóban nem gyakori darab.

(#77821) Runner_fxr válasza noorbertt (#77815) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Elrontja a súlyelosztást. Nagyokat tud pattanni a hátsókerék, mivel ott van egy 3 kilós agymotor. Terepen ha nagyobb sebességgel mész, kiszámíthatatlan lehet a viselkedése a bringának, pláne a merev vázas esetében. A középmotor sokkal ideálisabb súlyelosztást tesz lehetővé, és az irányítást sem befolyásolja hátrányosan. A hátsó defekt javítása is macerásabb egy agymotorral. És az is gond lehet ha az egyik furatban, ahova a féktárcsát rögzíted, megszakad a menet, ennek a javítása igen macera egy agymotornál. Mindettől függetlenül aszfaltra és jó minőségű föld utakra jó lehet, de konkrét terepezésre nem túl ideális megoldás. Nem véletlenül tértek át a gyártók is kizárólag a középmotorra ha mtb-ról van szó, csak városi gépekben találsz agymotort manapság, egy-két kivételtől eltekintve.

c4bB: Én úgy emlékszem, hogy az answer manitou villák is elasztomeresek voltak. A marzocchi és a rock shox használt ezekben az időkben már olajcsillapítást. Az RS mag21 levegős és olaj csillapításos villa volt ha jól emlékszem. De már a korai marzocchik is levegősek voltak. Ettől függetlenül elég jó villák voltak a manitou-k is, persze a kornak megfelelően.
Ha találsz answer gépet 50k körül és elfogadható az állapota, engem mindenképpen érdekel. :)

(#77822) maximilian4 válasza c4bB (#77820) üzenetére


maximilian4
addikt

Igaz milyen gonosz vagyok?! :DD ;]
Figyelj, vagy olyan szerencsés hogy belebotlasz még pár darabba. Már így is kettővel volt dolgod. Annak se sok esélye volt.
Egyébként az mennyiért volt eladó amit próbáltál? Mert ugye azt írtad épp volt egy eladó.

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#77823) Strezi válasza 6030D (#77777) üzenetére


Strezi
őstag

Én továbbra is mennék! Valmi hasonló lesz ehhez a túråhoz, gondolom : OCCAMS FUSOR KOLLÉGA A Börzsönybe, hangos zene!

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#77824) shaggy


shaggy
aktív tag

sziasztok!

Van egy merida crossway bringám télire a falon szeretném tárolni helyszűke miatt.

Tudnátok valami jó kis fali konzolt ajánlani?

(#77825) noorbertt válasza Runner_fxr (#77821) üzenetére


noorbertt
őstag

Defekt nem volt túl macerás szerencsére, többiről nem tudok nyilatkozni mert én beton és relatíve jó föld úton használom.
Nekem több mint tökéletes :)
Amúgy ezt a fajtát kifejezetten terepre javasolják mármint hivatalos oldala szerint.

(#77826) 6030D válasza Strezi (#77823) üzenetére


6030D
Ármester

Most nem tudom megnézni a videót, de nagyjából az, ha jól emlékszem.
A terep rész:
Királyrét - NHH: az elején több lehetőség van, van rendes út, meg van egy köves mászás, majd a rendes út, illetve van még egy, arra én sem voltam még, az elvileg végig köves mászós. Van rá segmens. ;]
NHH-Csóványos: nem egyenesen, hanem balra letérve van egy (piros 3szög?) út, kb 80 % single track, a vége gyökeres mászás. (van segmens)
Csóványos-Foltán kereszt: végig gurulós, Foltán kereszt-Diósjenő: végig gurulós single track, néhol elég meredek.
Diósjenőről meg valahogy vissza kell keveredni Királyrétre. Van a hadiút, ami rázós, sáros, meg lehet Nógrád felé, ami aszfalt+új köves bringa út.
Aztán még a környéken lehet bóklászni, ha van kedv. (Királyrét-Kóspallag, zöldön; Szokolya-Magyarkút single track; Nógrád-Magyarkút, de az baromi sáros tud lenni ilyenkor)
De ha jönne valaki, aki nem akar feltétlen durva terepezni, akkor is van lehetőség, mert vannak párhuzamos utak.
Bár egyelőre a kezdeti hév után nem nagy a jelentkezés. :F

shaggy: fali kampó is teljesen jó, vagy ez, illetve ezt megcsinálhatod magadnak olcsón is egy tipli+kampós csavar+kötél+léc kombóval. Vagy építsd rá a szekrényre, mint az egyik fórumtag a fehér Giant CX bringáját. :))

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77827) Runner_fxr válasza noorbertt (#77825) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Mihez képest nem macerás? :) Általában ezek nem gyorszárasak, hanem vinned kell egy 15 vagy 17-es villáskulcsot. Nekem is volt egy agymotoros montim, ahhoz még kábelkötegelő is kellett ha kivettem a hátsó kereket. Mint mondtam, jó minőségű útfelületen semmi baj nincs ezekkel az agymotorokkal, pláne nem egy bionx-el. Terepen is tudod használni, mert a motor faék egyszerűségű szerkezet, brutális méretű csapággyal, ami teljesen zárt. Bírja, nem fog szétesni. Itt csak az irányítással lehetnek gondok, ezért nem ideális. Egy 3-4kg-os kerékkel ha rámész egy kőre, kicsit gyorsabban, egészen máshogy pattan meg mint egy normál, mondjuk 1kg-os kerék. Ez nagyon zavaró tud lenni, de csak sportosabb terephasználat mellett. Nyugodtan nézd végig a mai pedelec kínálatot, agymotort montiban nem is fogsz látni, csak az ilyen nagyon alap cuccokban. Ez nem véletlenül van így, mivel rájöttek a gyártók, hogy csak középmotorosból tudnak kihozni olyan súlyelosztást amit tökéletesen tudsz használni terepen, és nem tér el irányításban a hagyományos kerékpároktól. Régebben meg szinte csak agymotoros montik voltak. Ha annyira okés lett volna az agymotor, erre a felhasználásra, akkor nem állnak át egy jóval bonyolultabb, drágább középmotorra.
A középmotor a mérések szerint kb 30%-al kevesebbet is fogyaszt mint egy agymotor.
Persze az agymotornak is vannak előnyei, épp ezért van még ma is a piacon. Teljesen hangtalan a működése, tud visszatölteni, és mivel nincs benne annyi mozgó alkatrész, az élettartama is nagyobb mint egy középmotornak. Viszont egy-két kivételtől eltekintve visszaszorult inkább csak az olcsóbb szegmensbe, illetve az ilyen nem szabványos, 40-50 kilós szörnyekbe.

[ Szerkesztve ]

(#77828) IMIIKE1998


IMIIKE1998
őstag

Erről mi a véleményetek? Ha már nagyba megy itt a e-bike téma. :))

(#77829) Hasaggymeg válasza 6030D (#77826) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Dunakeszi-NHH-Dunakeszi meg volt vasárnap,Dunakeszi-Verőce-Királyrét-Nógrád-Verőce-Dunakeszi meg a tegnap. :o

(#77828) IMIIKE1998...ijesztő! :Y

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#77830) 6030D válasza Hasaggymeg (#77829) üzenetére


6030D
Ármester

Az elég jó hosszú hétvége volt akkor. :) Nógrád-Verőce az melyik úton volt?

(amúgy ez a piros milyen smiley? Még nem jöttem rá...)

[ Szerkesztve ]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77831) joysefke válasza 6030D (#77826) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ha vasárnap egyben lesz a lábam (szombaton terepfutok) akkor én is mennék! az útvonal részemről rendben csak sár ne legyen :)

(#77832) Runner_fxr válasza IMIIKE1998 (#77828) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Borzalmasan gagyi. Az egész bringa tesco színvonal. Ennél az is jobba ha egy alap montit átépítesz otthon, valami alap agymotoros szettel.

(#77833) HEAHEA válasza ivana (#77811) üzenetére


HEAHEA
tag

Köszi a választ. Akkor szerinted a gyártó milyen célból alkalmazta ezt a megoldást,kiknek ajánlott ezzel az egytányéros felszereltséggel?

Nekem bejött ez a gravel bike kategória. A fenti gyártó neve( Marin) is úgy volt ismerős, amiről most folyik itt az eszmecsere, hogy Runner írta a Mountain Bike Action Hungary újságot, mint későbbi Bikemag. Szerettem nagyon, jó nosztalgiázva fellapozgatni a régi számait. Az újságból ismerősek a gyártók nevei , pl.:Jamis, Lee Cougan, Gitane,stb., amikkel már nem találkozni a hazai piacon. Ti hogy vagytok vele, vannak nektek megőrizve az újság lapszámai közül?

(#77834) Hasaggymeg válasza 6030D (#77830) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Berkenye-Szendehely-Verőce. Nejemmel voltam,én meg amúgy sem vagyok nagy terepező 1,75-ös Tour Ride gumiimmal.
Ami az arcocskát illeti nekem amolyan fennkölt,lekezelő,vagy unottnak látszik."Vótmá" arcocska. :DDD

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#77835) Vasinger! válasza Hasaggymeg (#77829) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Esetleg erről az útvonalakról van valami tracked is? Szívesen fogadnám! :R

(#77836) dbala válasza 6030D (#77826) üzenetére


dbala
tag

Már lekerült onnan, mert eladtam. Most keresek egy másik CX-et ami odakerülhet, persze csak ha fog menni a bútorok színéhez. :D

Az aprót böngészve rá kellett jönnöm, hogy elég kevés nagyobb méretű eladó CX van.

(#77837) Strezi


Strezi
őstag

Na, egyben és alattam a gép! :DD

Első pár kilométeren nagyon pozitív a viselkedése. Mintha varázsszőnyegen gurulnék, nagyon elnyel mindent a hátsó tag és a 29-es kerék.

Videó (mert kell :DDD ): https://youtu.be/bhw38f-lXgU

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#77838) 6030D válasza Strezi (#77837) üzenetére


6030D
Ármester

Vazzeeeeg, még ilyen videókat! :C :C :R Király lett, bár picit furi, mintha hátra dőlne a nagyobb Pike miatt, ahogy mondta Runner is, lehet, hogy nagy lesz ebbe a vázba, de majd kiderül. A nyeregcsövet fordítsd meg, akkor előrébb lesz a nyereg. :P

Hasaggymeg: arra még nem voltam. Szendehelyig az valami főút gondolom, nem a 2-esen gurultatok be. :) Száraz időben próbáljátok majd ki a Szendehely - Magyarkút földutat. Picit rázós, de nagyon szép, és bármivel tekerhető. Nincs benne szint sem nagyon.

dbala: zugolvasó. :DDD
joysefke: ok, majd írj, hogy túlélted-e a futást.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#77839) Normi™ válasza Strezi (#77837) üzenetére


Normi™
őstag

Használd egészséggel!Brutális a sor :DD

"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"

(#77840) 1eske válasza superecneB (#77782) üzenetére


1eske
tag

Kb. 50 Km-t tekerek a mostani a acélvázassal, tehát max 100 Km-t mondanék rá.

Fizikumomat izmosnak mondanám, de van rajtam egy kis felesleg, ezen szeretnék javítani.

đension:

Már nem jó a kép, de valami Radon bicikli volt itt. Ezek mennyire számítanak jó márkának? Egy Radon váz jobb mint egy Cube váz? Mert ugye alkatrészekben úgyis Shimano és Rock Shox/Manitou van rajta

Tothgera30:
A használttal az a bajom, hogy egy kezdő vásárlót 100+1 módon lehet átverni, olyan rejtett hibákkal lehet megvenni látszólag jó biciklit, hogy csak na. Ezért ragaszkodnék az újhoz.

Azok a specifikációk használtam is 250-300 környékén vannak, vagy még drágábban, újonnan pedig 500 ezer környékén. 650B felé én se hajlok, inkább 29er lesz a befutó.

Tehát röviden inkább újonnan várnék ajánlatot 150-200k körül. Tökéletes biciklit úgyse fogok találni, de igyekszem.

(#77841) c4bB válasza Strezi (#77837) üzenetére


c4bB
csendes tag

egész idáig arról ment a diskurzus,hogy kellenek képek,egy szavazat amellett,hogy videók is :)
majd a hátsó gátlóról írj sok tapasztalatot ha lesz.
eddig hol éltél? :D majdnem 10 éves a genesisem,de már azon is ilyen dual control-os az xt váltó.mentségedre szóljon,h én pár hónap után jöttem rá,az első váltó is tudja :D

én itt bringáztam tegnap,a képen egy kerékpár van elrejtve:

(#77842) Napfénysüti

No csak megjelent, remélem érdekes lett: Focus Culebro 2.0 2014 bemutató

Més que un club!

(#77843) Hasaggymeg válasza Vasinger! (#77835) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Nincs semmi trackem,hacsak nem húzom be én valahol egy térképen.Map my ride-ot használok,de csak hébe-hóba és nem szoktam megosztani a hálón.Most persze azt sem használtam.Dunakeszi--Vác-Verőce-Kismaros (bringás úton)-Szokolya-Királyrét (aszfalt mellékút)-erdőn keresztül Nógrád-Berkenye-(köves út,földút,aszfalt)-Szendehely (2-es út ~5km)-Verőce (bringás út,kis erdő és aszfaltos mellékút).

Napfénysüti és Strezi... :C

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#77844) szjoci válasza c4bB (#77841) üzenetére


szjoci
őstag

Sőt, az alivio váltókar is tudja ezt a ficsőrt.

+1 a képekre, videókra. Én is szívesen elnézegetem :)

(#77845) pc360 válasza szjoci (#77844) üzenetére


pc360
addikt

Egy még jobb alternatíva a fordított váltó (nekem XTR-ből van ilyen hátsóm). A nagyobb karral nyomod hátul kisebb lánckerékre a szettet, és a kisebbel váltasz vissza. Sokkal értelmesebb megoldás, mert mikor gyorsulsz valószínűbb, hogy nagyobbra kell váltani, olyankor általában jobban is kapaszkodik az ember, és ugye a hüvelykujj mozgósíthatóbb. Extra poén, hogy ha nagyobb vagy épp kisebb sebességre kapcsolnál elöl és hátul is, mintkét oldalon ugyanúgy néz ki a váltás (szimmetria-fétis rulez). :)

Nekem a normál váltás rohadtul furcsa és átgondolatlan - nem csak ezután, hogy a fordítottat megszoktam (ami instant megtörtént), hanem mindig is.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#77846) Emtra Prime


Emtra Prime
csendes tag

Megér ez 300k-t szerintetek?

[link]

És ez az ultegras csoda? 420k ért[link]

E.P.

(#77847) pc360 válasza Emtra Prime (#77846) üzenetére


pc360
addikt

Kinek mi... 350-ből pajtás full carbon Colnago-t hozott össze, és nagyon egyben van. Én biztos nem vennék ennyi pénzért egy szaros btwint.

[ Szerkesztve ]

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

(#77848) rétisün válasza Emtra Prime (#77846) üzenetére


rétisün
veterán

nézegess inkább külföldi webshopokban, nagyon jó akciók vannak idei bringákra így szezon végén.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#77849) maximilian4 válasza pc360 (#77845) üzenetére


maximilian4
addikt

Én a sram váltókarokat más ujjal nem is tudnám (nem is lehet) használni. Amúgy én nem tartom hasznosabbnak ezt a fordított módszert. Gyorsulásnál simán elnyomogatom a pöcköt egyenként, viszont ha hirtelen jön egy nagyobb emelkedő egy nyomásra ha kell 5-6 fokozatot visszaváltok (nem számoltam pontosan mennyit tud az x9 váltókar).

Maxi

(#77850) pc360 válasza maximilian4 (#77849) üzenetére


pc360
addikt

Pedig szerintem jól jön ki nagyon. XTR-nél szinte teljes terhelés alatt nyomhatom fölfele ezerrel akár kiállva is, olyankor sokkal jobban jön a plusz kontrollálhatóság, mint visszavételkor.

Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.