2017. február 24., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Sport rovat

Focus Culebro SL 2.0 2014 kerékpár

Nem volt olcsó darab, de megérte, mert egy igazán sportos, élvezetes gép, minden tekerés egy élmény vele!

[ ÚJ TESZT ]

A kezdetek

Sziasztok!

Korábban már írtam két kerékpáros túrámról, amik során az Alpokban sikerült tekerni és most szeretném bemutatni nektek hűséges társam, aki nélkül ezek sem valósulhattak volna meg.

A történet ott kezdődött, hogy 2014-ben végre elhatároztam, hogy veszek egy országúti kerékpárt. Már jópár évvel korábbról nagy álmom volt ez, viszont nem engedhettem meg magamnak. Aztán az említett évben végre lehetőségem lett, hogy mégis beszerezzek egyet. Nézelődtem a helyi kerékpárboltokban, hogy mégis mik lennének a jelöltek egy általam meghatározott kereten belül.

A választásom végül a Focus Culebro SL 2.0 modellre esett. Mivel szeptemberben vásároltam, sikerült megcsípni egy szezonvégi akciót is, így 326.000 Ft helyett 270.000 Ft-ért hozhattam el ezt a német gépet. Eredetileg nem a 2.0 változatot akartam megvenni, hanem a 4.0-t (Shimano Sorával), de az nem volt már az én méretemben. Utólag nem bántam meg, hogy a drágább 105 szettes verziót választottam. A bringa kinézete egyébként egyből megfogott, nagyon tetszik a mai napig ez a matt fekete alapon fehér és kék színekkel dekorált váz. Mint kiderült, ez az Ag2R La Mondiale francia World Tour csapat korábbi festésének amolyan replikája: Ag2R 2014.

Lássuk akkor a gyári felszereltséget:
-Focus Culebro alumínium váz Focus oldala
-6th Element karbon villa
-Shimano 105 5700 2×10 sebességes váltórendszer
-Mach1 kerekek
-Schwalbe Lugano 23 mm-es külsők
-Tektro R540 (Concept EX felirattal) fékek
-FSA Gossamer Compact 50/34 hajtás, 172,5 mm
-Jagwire bowdenezés
-Concept EX kiegészítők: kormány, stucni (100 mm), nyereg, nyeregcső
-Shimano CS4600 kazetta (12-28)
-Shimano 105 lánc

Első körben a következő kiegészítőket kapta meg:
-Elite Custom Race kulacstartók
-Scott nyeregtáska
-Longus 750 ml kulacsok

Mivel az országútikhoz nem jár pedál így hamar került a gépre egy pár Shimano PD-R540. Ezzel persze el is dőlt, hogy a Shimano SPD SL rendszere mellett tettem le a voksom, ami a pedál-stopli kapcsolatot illeti.

Maga a váz rendkívül sportos geometriával rendelkezik, illetve nem a manapság divatos sloping (ejtett) a felső csöve, hanem közel vízszintes. Ilyen van az egyik kedvenc bringámon is, a Cannondale Super Six Evo-n, ami már egy csúcs karbon országúti.

Íme a geometriatáblázat, M-es a saját méretű gépem

Egy kép az eredeti felszereléssel

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.