Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Retro Kocka Kuckó 2024
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
(#76151) maximilian4 válasza Runner_fxr (#76146) üzenetére
maximilian4
addikt
Full extra. Nagyon szép.
Maxi
Nem szeretnek alatta szemuveget hordani, de talan nem lenne rossz, ha nem fujna ki a szememet a menetszel es a kerek se lone be alulrol a sarat.
Everybody lies.
TayRol
veterán
Grat! Pont jókor, jönnek a frankó bringazos idők.
Ne is emlitsd, az obi egy kerekparosbarat munkahely, ezert nincs fedett tarolo es nem lehet behozni a raktarba se vagy valami fedett helyre a bicot, szoval egesz nap kint azott szerencsetlen a bejarat mellett kb..
Talan vinnem kene valami takarot ra, de meh, nem akarok meg azzal is szorakozni..
Everybody lies.
fpeter07
veterán
Hol? Már lassan két hete nem montiztam.
StLui
veterán
De ezt gondolom nem az időjárás miatt?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Because
őstag
én is csak a szép napos, de legalább száraz időket szeretem
fpeter07
veterán
Nem. Városban majdnem napi szinten használom a bringát. De ez közlekedés, nem tekerés. Tanulok meg dolgozok egyszerre és ez eléggé kifáraszt.
Nekem is az esővel van bajom, nem a hideggel, ahhoz fel lehet oltozni, de ha radszakad az eg, sok mindent nem tudsz tenni...
(#76158) fpeter07
Nekem is emiatt maradtak ki mostanában a Bükk körök, az a heti egy óra úszás meg egész jól helyettesíti, viszont jóval szervezhetőbb, kezelhetőbb, időjárástól nagyjából független.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
StLui
veterán
Na azt megértem !
Szombaton megyek az Alpinbike csapattal megint a túrájukra , de én is remélem, hogy nem lesz dagonya, pedig nem is saját bringával megyek, hanem az övékével.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Because
őstag
tudom... már 2 napja ázok melóba menet. gondoltam, hogy a munkavédelmi szemüvegem búvárra cserélem
Én az előző három napon megnyertem az esőben hazasétálást, ma pedig az esőben munkába tekerést, oda-vissza..
Nem tudom, mi hiányzik még, de ha így megy tovább, hamar realizálom az amortizáűciós költségeket és a kényelmet és veszek bérletet télen..
Everybody lies.
Strezi
őstag
Ez volt, csak még hátsó sor nélkül. Írtam mennyi volt, ott a kép alatt
Sebességre biztos elég, 35 kényelmes, 40 lehetséges vele. Terepre elég. Felfele munkás lesz, de bízom benne hogy az új hátsógumival tudok végre kiállva mászni, mostanival elkapar ...
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
TayRol
veterán
Próbáltam irónikus lenni.
6030D
Ármester
Mé' nem kíván senki körhátszelet? Sok gyors töltőt a single trackekre!
Jól néz ki!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Strezi
őstag
Köszi, szép
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
fpeter07
veterán
3 nap tanulás 2 nap munka. Tavasszal konditerembe jártam meg reggelente futni. Hát ezt jelenleg nem tudom megoldani. Mondjuk a kondit valamilyen szinten helyettesíti.
(#76169) Runner_fxr válasza Hasaggymeg (#76147) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
K_Gabor
tag
Aztán tessék mondani, kávét főzni tud?
Veszettül néz ki Grat hozzá
Én pár hónapja a bosh első generációs elektromos össztelósát hajtottam meg egy kicsit, az is jó poén volt, de ezt szerintem el se tudom képzelni milyen király lehet
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
concret_hp
addikt
hát sztem a 105 5701 10 sebis váltó nem lesz jó a 8as rendszerrel
#76122 vicces ezt a nagy átfogást látni a soron én 14-28as 11 sebis sort tervezek majd venni hátra ha a mostani sor cserés lesz (igaz az országúti)
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
Egyebkent egy markolat meg ulesmelegites viccen kivul elferne benne szerintem, vagy ha nem ezeken, pedelec trekkingeken biztosan, ha vannak.
Everybody lies.
kk831228
addikt
Szép... Amúgy miért jó ez az ebike ... ?? Nem értek hozzá...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
Jester01
veterán
Mesélj, miért?
Jelzem a wiggle és a rosebikes kifejezetten írja is, hogy 8-9-10 kompatibilis és még sok egyéb helyen szerepel ez.
Most találtam, planetx-nél meg csak 26 euró GS persze itt sincs
Jester
CaNNa3IS
senior tag
Szép. Sebesség korlátozva van ?
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
Hasaggymeg
Topikgazda
Oda körvillámot kell kívánni.
(#76169) Runner_fxr...használd egészséggel Runner_fxr,aka Alladin!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
VIPowER
senior tag
Mert vannak olyanok akik nem szeretnek igazán elfáradni, vagy éppen a testi adottságok miatt nem képesek "normális" kerékpárt tekerni hosszú távon.
Egyébként az elkényelmesedés felé tart a világ. Lassan már én sem bánnám ha lenne egy ilyenem.
[ Szerkesztve ]
-=RelakS=-
veterán
Az amúgy megvan, hogy az ebike nem teker, ha te sem tekersz?
Nemrég volt valami nagyon beteg bringának a tesztje a Bikemagon, ott azt írta a fickó, hogy ugyanúgy elfáradt, mint máskor, csak szürreális volt az érzés, mikor az erdőben a kanyarok előtt FELFELÉ is fékezni kellett
Meg hogy az outis csak bután bámult, mikor felfelé elrobogott mellette 50-nel
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
6030D
Ármester
Vagy edzetlenség miatt elfárad 30-40 km-nél, de mégis szeretne 60-70-es túrákat menni, mert több a látnivaló, és több lejtőre el tud jutni vele, ami növeli a vigyorgós km-eket.
Nem lehet rossz dolog, csak senki sem tudja/akarja a helyén kezelni.
Az a hozzáállás, hogy ez kényelmi cucc. Ennyi erővel csak verseny geo-s XC meg fekvős outit (bocs, nem értek hozzá) bringákat kellene gyártani. Semmi hobbi, cross, trekking, fitness. Aki bringázik, az szenvedjen! felkiáltással.
-=RelakS=-: az az M1spitzing volt, de a cikk végén meg is jegyzi, hogy már elég messze van a kerékpártól, és nagyon szűk rétegnek tudja elképzelni. Mondjuk itthon ezt a 3 millás ár is elősegíti.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-=RelakS=-
veterán
Meg a másik, hogy én pl minimális cuccot viszek magammal "edzésre".
Viszont melóba tekeréskor van egy hatalmas puttonyom váltóruhával cipővel, ami ilyen reggel megfagyok délután napozok időben fokozottan problémás. Ilyenkor nem árt a rásegítés, mert azt a + nemtomhány kilót bizony megéreztem egy olyan emelkedőn, ahol még 22-32ben is épp csak nem kell kiállni a nyeregből.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Because
őstag
most azért egy ilyen komolyabb gép árából már autonak mondható dolgot is lehet kapni ami melóba és boltba járásra százszor alkalmasabb!
nem vitát kezdeményezek
TayRol
veterán
De ugye ez nem arra van elsősorban.
-=RelakS=-
veterán
Van autóm is, és tudom, mennyivel kényelmesebb. Időnként nem igazán akaródzik ugyanis bringára pattanni
Viszont ezzel meg némi edzést is lehet művelni, az autóval max akkor, ha emelő nélkül cserélsz kereket.
Amúgy további felhasználási terület: Tudod jól, hogy 20-25km/h átlagot tudsz megtenni, de elmész túrázni olyan csoporttal, akik a 35-40-et is megtekerik. Nem fognak várni rád, neked is lesz időd pihenni, stb.
Szóval lehet rá épp elég ürügyet találni, hogy ilyen szépsége legyen az embernek.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Hasaggymeg
Topikgazda
Evolúció,hisz genetikailag az erőforrásokkal való takarékoskodásra vagyunk programozva,vagyis mivel nem tudhatjuk lesz-e holnap is mit enni,csak annyit égetünk amennyit feltétlenül szüxéges és folyamatosan tárolunk.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Runner_fxr
Ármester
Persze, nem csak kávét főz, hanem reggelente gazdámnak szólít.
Köszi!
Tudtommal, a Bosch nem gyárt kerékpárt, csak a pedelec rendszert. Ez a német Bergamont kerékpárgyár terméke. A Bosch csak az elektromos rendszert szállítja, de amúgy valóban nagyon nagy élmény a bringa.
Nem csak az elektromos rendszere miatt, hanem úgy az egész.
kk831228: Ha igazán pontosan akarok fogalmazni akkor nem ebike, hanem pedelec. Az ebike gázkaros, pedál nélküli elektromos motor. A pedelec meg kerékpár, amit tekerni kell, és a motor csak a pedálozást segíti, ha nem tekered a motor lekapcsol. Természetesen a rásegítést ki is kapcsolhatod, illetve 4 fokozatban állíthatod, ahogy szükséged van rá. Ezzel tudod saját igényeidhez, erőnlétedhez szabni.
És hogy ez miért jó? Hát erről sokat írtam már itt és tudnék is írni. Érdemes adni neki egy esélyt, és ha lehetőséged van rá, akkor kipróbálni, mert leírva ez nem biztos, hogy egyértelmű lesz, érezni kell. Sokféle felhasználása lehet, a lényeg talán az, hogy abszolút az edzettségedhez és igényeidhez tudod szabni, a sport értéke ugyan úgy meg tud maradni, ha erre vagy kíváncsi. De tudsz vele izzadtság nélkül is menni rövidebb távokat.
VIPowER: Nos igen, pedelec tulajdonosoknak megmosolyogtató az ilyen vélemény. Részben érthető is, tapasztalatlanságon alapszik. Röviden annyit tudnék a véleményedhez hozzáfűzni, hogy ez így egyáltalán nem igaz! Az első tévedésed ott van, hogy érdemes külön választani a városi pedelecet és a pedelec montit. A városi pedelec már talán közelebb van ahhoz amit mondtál, de még igazán arra sem lehet ráhúzni ezt így, mert ott is bele tudsz vinni sport teljesítményt ha épp úgy akarsz menni. Nem tudom mennyire szoktál montizni, de gondolom tapasztaltad már, hogy a montival nem csak fölfelé kell dolgozni, hanem a meredek lefeléken is. Nézz meg egy olyan DH videót, ahol van pulzusmérő a bringáson, vannak ilyenek fent youtube-on, 170-180-ig fel tud menni a pulzus, ugyan úgy mint egy komolyabb mászáskor. Itt már eleve megdől az elméleted, mert aki komolyabban terepezik azt lefelé is éri nagyobb terhelés.
Ebből a szempontból meg pont mindegy, hogy pedelec montival csapatod lefelé vagy hagyományossal. Mind a kettővel dolgozni kell, hogy rajta maradj. Az is hülyeség, hogy egy pedelec használó nem szeret elfáradni, meg a testi adottsága nem teszik lehetővé a hagyományos bringát. A saját példámat tudom felhozni, kb 20 éve montizok, 2 éve tértem át pedelec montira, mivel sokkal kevesebbet jutok el a hegyre mint régebben és ezáltal a bringás kondim már nem annyira jó mint régebben, de gondolhatod, hogy nem azért mert 20 év után már nem akarok sportolni. Szeretek most is ugyan olyan távokat menni, de jelenleg ez csak nagyon szenvedősen menne. A keringési rendszert túlterhelni sem okos dolog egyébként. Volt már ilyenben részem, nem egészséges dolog. Régebben heti 4-5 ször is felmentem az erdőbe tekerni, ez alkalmanként 40-60km-t jelentett, és kb heti 4-5000m szintemelkedést. Most meg kb 2 hetente hétvégén megyek hegyre. Lenyomok most is 70-80km-t meg 1500m szintet egy hagyományos montival, de a közepétől már nem esik jól. Elfáradok. Pedelec montival meg pont ezt úszom meg, hogy túlhajtsam magam a végére. A pulzusom így is felviszem 160-170-re ugyan úgy. És az akkunak is van határa, ha csak úgy akarnék menni a hegyen, hogy egy csepp izzadság ne legyen rajtam fölfelé, akkor igen hamar tolhatnám fölfelé a 21 kilós vasat, mert lemerülne a túra közepén. Ennek meg nem sok értelme lenne. Egyébként napi rendszerességgel bringázom most is, hagyományossal, csak ez leszűkült a melóba járásra. Ez pedig édeskevés ahhoz, hogy visszaszerezzem a régi kondim. Bele lehet ebbe a pedelecbe látni minden rosszat, meg összeesküvés elméleteket gyártani, de szerintem semmi értelme. Sokan zsigerből utálják ezeket a bringákat, főleg idehaza egyébként, mert alig ismerik. Talán abból fakadhat, hogy attól félnek sokan, hogy majd a pedeleccel lenyomják pedig ő sokkal többet edz és ez micsoda csúnya dolog, vagy nem tudom. A valóság az, hogy a pedelec használó pont leszarja a starvát, meg az összes ilyen méregetős programot, ez az egész versengés nem érdekli, csak élvezetből teker. Ellenben sok más bringással, akinél már inkább a versengésről szól. Ezt sem tartom egyébként annyira jó iránynak, mert az élvezet kezd háttérbe szorulni, nagyon sokan csak a teljesítményekhez ragaszkodnak görcsösen, mintha az életük múlna azon, hogy javul e az átlaguk 5km/h-t vagy sem. Meg a Kom-ok és társai. Amikor a 90-es évek elején elkezdtem még mindenki szórakozásból tekert.
6030D: A spitzing más tészta, kipróbáltam egyébként, még az eurobike-on. Jó buli az kétségtelen, és azzal is lehet úgy menni hogy elfáradj. Viszont ott az a baj, hogy már túl erős ahhoz, hogy hagyományos kerékpárosokkal tekerj együtt. Az csak úgy buli ha mindenki olyannal megy. Kétszer olyan erős mint egy Bosch vagy Shimano steps. A Bosch rendszerű még nem annyira erős, hogy unalmassá váljon normál kerékpárosokkal együtt menni.
CaNNa3IS: Igen, 25Km/h korlátozás van benne, e fölött lekapcsol a rásegítés. Az igazat megvallva hegyen ez elég is, mert fölfelé gyorsabban úgy sem mennél, lefelé meg kikapcsolom a rásegítést. Főként városban van értelme a korlátozás feloldásának. Vettem egyébként egy ilyet: [link] Ezt még az előző bringámban használtam. A motorba kell beépíteni, utána 45-ig megy a rásegítés.
Hasaggymeg: Köszi! Ez az új Pike villa olyan érzékeny, hogy egy cigicsikket kimozog az aszfalton. Nem véletlen neveztem repülőszőnyegnek.
Because: Megmutatod, hogy tudsz az autóval vagy motorral hegyi kerékpározni az erdőben? Ha sikerül esküszöm lecserélem.
-=RelakS=-: Igen, egyébként ez nagyon igaz, hogy nagyon nagy motiváló erő a pedelec. Ezzel mindig lesz kedved menni. Megtartja a folyamatos motivációt, edzettségtől függetlenül.
[ Szerkesztve ]
(#76186) Runner_fxr válasza -=RelakS=- (#76183) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Sőt, mivel kb olyan teljesítményre lehetsz képes a rásegítéssel mint egy top versenyző, folyamatosan azon kapod magad, hogy hajtod mint egy őrült, pláne az elején amíg újdonság.
K_Gabor
tag
Igen, ez jogos, rosszul fogalmaztam.
Nem emlékeztem, hogy mi volt az, úgyhogy visszakerestem és meglett a gép,
Haibike
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
Runner_fxr
Ármester
Ez is egy német bringa, elég jók a Haibike-ok pedelec fronton. Egyébként ez szerintem a második generációs Bosch rendszer. Az első generációson a váz alján volt a motor, és elég könnyen oda lehetett verni. [link]
Az új montis Shimnao steps E8000 is elég jó lett. A motorja 3 kiló alatt van.
Tesztek alapján kevésbé erőteljes mint a Bosch CX, de annál könnyebb, kompaktabb, így sok kerékpárgyártó elkezdte ezt is alkalmazni. [link]
[ Szerkesztve ]
6030D
Ármester
Értem én, azért is írtam, hogy az M1 más tészta.
Hogy van ez az akku cserélősdi ezeknél? Veszel egyet, és mindegyik Boschohoz tudod csatlakoztatni, vagy csak azonos sorozathoz vagy csak azonos kerékpárgyártó vázához, mert a felfogatás is módosul?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
K_Gabor
tag
Lehet, a srác aki figyelt a gépekre mondta, hogy első gen, én meg elhittem.
Mióta elkezdtem bringákkal foglalkozni a Haibike neve már számomra se ismeretlen, de akkor nem figyeltem mi volt az, csak vérszemet kaptam mikor megláttam, hogy na ezzel én most megyek
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
Runner_fxr
Ármester
Elég egyszerű az akkucsere, 2 féle rögzítésű akku van a Bosch-hoz. Az egyik a csomagtartóra rögzíthető, a másik meg a vázcsöves rögzítésű. Mind a kettő szabványos kialakítású, és bármelyik Bosch rendszerű kerékpárhoz jó. A vázcsövesben van különbség, hogy ebből volt előző generációs is, az értelemszerűen a régebbi motorokkal kompatibilis.
Kapacitásban van különbség, 300, 400, 500Wh-ban elérhetőek.
K_Gabor: A motor elhelyezésén kívül még azért nőtt a teljesítmény is. Régebben egyébként nem annyira kedveltem a Haibike-ot, de amióta ennyire erősek pedelec fronton, megtetszett. Mivel kétségtelenül gyönyörű gépeket csinálnak.
[ Szerkesztve ]
TayRol
veterán
Belefért 1.3M-ba?
Runner_fxr
Ármester
Jelenlegi euro árfolyamon 1,6M. De figyelembe véve, hogy a Bosch nélküli verzió majdnem 1,3M, talán mégsem annyira elvetemült. [link]
(#76194) Napfénysüti válasza Runner_fxr (#76185) üzenetére
A Jafferaun felfelé olaszban asszem ilyen bringákkal haladó pár mögé álltam be.
Amúgy tudtam tartani a tempójukat önerőből az aszfalton sőt az elején meg is előztem őket csak aztán nekem meg kellett állni szusszanni. Bár van egy gyanúm hogy ők csak ECO módban használták a motort felfelé.
Mindenesetre érdekes élmény volt mögöttük tekerni, lehetett hallani a motorok zümmögését.
Més que un club!
TayRol
veterán
Hű, azert ez tényleg drága volt.
6030D
Ármester
De ez a kisker ára, nem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
(#76197) Runner_fxr válasza Napfénysüti (#76194) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Mondjuk az országútizás pont az ahol nem sok értelmét látom ennek a rásegítésnek. A jelenlegi akku kapacitások azokhoz a távokhoz és sebességekhez kevesek.
Igen, a középmotorosnak van egy kis hangja, de nem vészes. Az agymotor viszont teljesen hangtalan.
TayRol: Ha figyelembe veszem azt, hogy milyen felszereltségű trekkingeket árulnak 1 milla felett, akkor azt kell mondjam, hogy ez a top felszereltségű monti jobban megéri 1,6-ért.
Azért azt hozzátartozik az igazsághoz, hogy én netto gyári áron vettem, az pedig jelentősen kedvezőbb mint az 1,6-os brutto kiskerár.
CaNNa3IS
senior tag
Áhh értem szóval kell hozzá valami aktív alkatrész nem csak egy sima programozás.
Abban teljesen igazad van, hogy felfele nem kell több 25km/h-nál.
Haverom próbálgatta és azóta tervezi hogy pedelec lesz a köv. kerékpár. Nekem még nem jött át vagy csak az ára tart vissza .
Láttam egy videót cube stereo hybriddel és kemény ütötték vágták őket. azt hittem picit finomabban kell bánni velük. Gondolom lánc leesés esély zéró.
Ha esetleg valaki tervez bevásárolni chainreactioncycles.com -on elég brutál discount van 100euro felett ingyenes kiszállítás.
Főleg ruhát néztem és az nagyon jó árban volt.
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
Strezi
őstag
Pontosan erről szól nekem is ez a bringa!
Amit leírtál az alapján is hasonló helyzetben vagyunk. Rápillantva a bringás érem és kupa gyűjteményemre az elsők 1997-98-ból vannak
Ami az árat illeti, szerintem most hogy rádobtam még kb 400-ezret a bringára, majdnem ugyanott leszünk
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...