Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
IMIIKE1998
őstag
És azt hogy oldjam meg, hogy egy nagyobb ugrásnál amikor leérkezek ne csússzon le róla a lábam?
zoli03
őstag
Mekkora ugratásnál? Ez egy cross country bicikli, abból is egy gyengébb felszereltségű, nem ugrálgatni való. Amúgy milyen pedál van rajta? Rakj rá egy normálisabb platformpedált, azok nem szoktak csúszni.
6030D
Ármester
zoli03 a telóra írta az előzőt.
A pedálból vagy veszel tüskés platformot (ott is jó helyre kell tenni a lábad) vagy spd-t (ott meg a stopli legyen jó helyen).
Vagy veszel olyan pedált (ha a mostani nem olyan), amire lehet tenni klipszet. Én pár évig úgy jártam tekerni, túrázni. Megtanít, hova tedd a pedálon a lábad, plusz tudsz húzni is valamennyit, így edzel más izmokat is, könnyebben is tudsz haladni.
Igazából a klipszet úgy használják, hogy amikor elindulsz meghúzod, és mikor megállsz, akkor kézzel lazítasz rajta. Ez esésnél ugye nehezen kivitelezhető, ezért én úgy állítottam be, hogy pont ki-be tudjam csúsztatni a cipőmet benne. Húzásnál kb. fél cm-t mozgott a lábam, de bármikor ki tudtam húzni, ha kellett (esésnél is, kicsit oldal irányban is).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
IMIIKE1998
őstag
Hát 30 centi ugratást csak kibír, nem?
ShiTmano
aktív tag
Kipróbáltam ma a kollégám fat bikeját. Ilyen. Háát mit mondjak, kellemesen csalódtam. Kb. száz métert mentem csak vele. Próbálgattam a gyorsítást, fékezést, kanyarodást egész kellemes, simán lehet vele haladni. Azt hittem sokkal lomhább lesz. Aszfalton nem sok különbség van egy montihoz képest. Pedig ez egy alaptípus Tourney váltóval, négyszöges hajtással, menetes aggyal. A váza viszont alu, egész jónak tűnik. A hajtást ellenben lejtőre tervezték kb 42-es egytányéros rendszer. Mivel kolléga természetesen terepre vette, ezért szeretne rá egy monti hajtókart kb. 22-32-mindegy osztásban. (A harmadik tányért levenné.) Használtban gondolkodik. Kerestünk a Bikemagon, Testbikeon ilyet, de nem találtunk (négyszöges). És ezzel a felvezetéssel ragadnám meg az alkalmat, hogy megkérdezzem nincs-e itt valakinek eladó, Budapest és vonzáskörzetéből.
Runner, esetleg nálatok valami lecserélt-becserélt-használt verzió?
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
#56474624
törölt tag
Múltkoriban a budai rakparti bringaúton jó ideig haladtam egy ilyen fat bike mögött. Országútival. Jó tempót ment, meg amúgy sem szeretek ott annál jobban száguldozni a sok holdkóros turista miatt, és legalább törte előttem az utat.
Valószínűsítem, hogy komoly edzettség kell hozzá, hogy valaki úgy menjen vele. Már a hagyományos rücskös gumis monti után is megváltás tempó terén a slick/semi-slick gumis monti.
ShiTmano
aktív tag
Csak rövid távon, és egyenes úton próbáltam. Montimhoz (2,25-ös kerék) képest nem sok különbséget éreztem. Emelkedőn a nagyobb súlyát azért biztosan megérezni. Outihoz nem tudom hasonlítani, ott azért jelentős lehet a difi. Majd elkérem egy karikára terepen is.
Köves lejtőn mondjuk funny lehet.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
geotigris9
tag
Volt, hogy esésnél a klipsz úgy működött nálam mint egy biztonsági öv nem repültem el előre mikor nagy ütközés volt. (Ez most csak így eszembe jutott, de régen is volt ez a klipszes korszakom ... )
(#74123) Hasaggymeg Jó de nem látni ki van a képen .. , de ki van a képen ?
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
zoli03
őstag
Én 30 cm ugratással biztos nem kíntatnék egy XCM-et. Ha ilyen célra használod, miért ilyen biciklit vettél?
bunddog
tag
Mert itt lebeszélték a fully-ról
(#74161) Hasaggymeg válasza IMIIKE1998 (#74151) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha ugrálsz vagy triálozol,melyből egyikre sem alkalmas a bringád,akkor valóban a talpad közepén KELL tartani a pedált.Ott a legbiztonságosabb,de nem hatékony úgy tekerni.
A Cube oldalán van újabban egy kis 6 fokozatú szamárvezető melyik bringát hogyan is ajánlatos használni.
Pedálhasználat.
(#74158) geotigris9 ...azt csak úgy gugliztam,sőt ott azt mutatja,milyen mikor túl magasra van állítva a nyereg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
szjoci
őstag
Mi okozhatja hogy a levegős villa amikor kirúgja magát, darabos a mozgása, recseg? Videó. Egyik napról a másikra, közben különös esemény nem történt... Mostanában szinte csak aszfalton használtam, semmi ugrálás, vadulás. A videón lefelé toláskor a kulcsom csörög
Most melóban fejre állítottam nem-e a szivacsgyűrűk száradtak ki, egész este úgy volt de nem javult a helyzet.
Szerk.: nem válasz akart lenni, bocsi
[ Szerkesztve ]
-=RelakS=-
veterán
márhogy a 100-120ezres fullyról, nem?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
bunddog
tag
így van
IMIIKE1998
őstag
upsz.
[ Szerkesztve ]
IMIIKE1998
őstag
Visszatérve lehet, hogy kicsit kicsi a keróm. A városi merevvillás montimnál nem éri a lábamat a kerék. Az újnál meg ha a pedálon a lábam közepe van, akkor súrolja a kerék. Ezen lehet valahogy javítani?
(#74167) -=RelakS=- válasza IMIIKE1998 (#74166) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Lehet, hogy ez a bringa a tiéd?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
ivana
Ármester
Különösebb bajom nincs vele, csak szerintem egy fitness kb. az értelmes trekking ami csomagos túrára például teljesen jó. (Mondjuk én outival szoktam ott is csapatni, az egyenes kormány szerintem hosszútávon kényelmetlen)
Acef: városi közlekedésben szeretek ilyeneket használni, kicsit félreérthető lett városba gondoltam ennek több oka van:
1.elsősorban ilyeneket senki nem akar ellopni
2. Egy dobfék, meg egy agyváltó strapabíró és időjárás álló, vagy akár hátul sima kontra az még elpusztíthatatlanabb
3. A dinamós (akár agy, akár sima) világítás kb. must have egy városi éjszaka is használt biciklinél
4. A csepel kormány (angolul ez a hajlítás a porteur) mind kényelmes mert teljesen hátra hajlik, de ettől még két fogás pozíciót nyújt, ehhez tervezett geometriát (régi túra, mátra) megfordítása kifejezetten sportossá teszi miközben a kényelem megmarad.
A várakozásokkal ellentétben ezek se nem lassúak, se nem gagyik. Főleg mai alkatrészekkel (gyakori az angol menet, szóval az megy rá amit akarsz).
6030D
Ármester
Nincs ezzel baj, kicsit rövidíteni akart a tengelytávon, tetszik neki a DT villa és a tárcsafékekből tudja, hogy jobb, ha a villa másik oldalán van a fék, mert egy nagy fékezésnél kitépheti magát a gyári V-fék a helyéről.
IMIIKE1998: egyszer készíts má' egy videót, hogy biciklizel, mert marhára kíváncsi lettem, de szerintem más is. Nagy nehezen elfogadtad, hogy 120e Ft-ért nincs fully, ezért vettél egy (mondjuk) XC bringát. Sportáruházból, ahol azt mondták jó a méret, gondolom nem is volt más készleten. (Rakj egy képet oldalról, amikor ülsz rajta, akkor kiderül, kicsi-e.) Beleérhet ezért is a lábad, de akkor a kormányba is beleérne.
30 cm ugratás... hogy? Főtéren a 30 cm padka szélén állsz, és bunnyhop-pal lerakod a bicót? Ott tök mindegy milyen a villád, mert az elejét emeled, aztán a hátulját, és a hátulját rakod le, és az elejét hozzáereszted. Tök mindegy milyen villád van, bírnia kell. Ha meg az erdőben van egy 30 cm-es letörés egy lejtőn, és lendületből azon ugratsz (tehát a levegőben vagy kb 2-3 métert), az megint olyan, hogy a hátsó keréknek fog jobban fájni, ha nem tudod mit hogy kell. Ha az első akkorát csapódik, hogy fájjon a villának, akkor ott már neked is fog.
ShiTmano: a Mátra maratonon többen indultak fat bike-kal, középtávon egy srác valami komolyabbal (piros - fekete, talán Speci). A Kékestető utáni kövesen ért be minket, lefelé mindenkinek sikított a féke, ő meg csak döntögette a fák között. Utána jött egy emelkedő, ahol még láttam, gyakorlatilag 10-20 %-kal gyorsabb volt felfelé (köves, vízmosásos, kicsit gyökeres), mint a többiek. Jó, nyilván nem az élbolyban voltunk, így nem ezzel fog maratont nyerni, és ő se ma kezdett bringázni, de nagyon ment vele. Kipróbálnék én is egyet, a Római parton lehet is bérelni, de onnan mire eljuttatom a hegyekbe, az sok idő/pénz. (Haverod elhozhatná a fórumtalira, ha már lesz egyszer végre valaha. )
Váltás: ha többtányérosítotok, akkor kell váltó, -kar, bowden, ezeket elhelyezni.... nem jobb, ha csak tányért cseréltek? Vagy agyat hátul, kazettásra, ha bírja a váltó a 8-at, akkor nagyobb átfogást kapna. Mondjuk nem tudom mennyi egy fat agy, lehet nem éri meg.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
6030D
Ármester
RR340: kipróbáltam hétvégén. Tényleg szép a színe. Nem az a halom fos egyébként így ránézésre. Kap még egy szervizes átnézést, az nem árt neki. A villát jól rakták bele, nincs fordítva, mint a fenti példán. A vakon "vegyünk inkább 26-ost, mert fordulékonyabb" embereket azért ráültetném egy körre. A 27R Focus után ültem rá közvetlen, úgy fordul, mint egy tankhajó. Tehát akinek hétvégi túrára kell, annak tökéletes, mert az egyenest viszont jobban tartja. Fék, teló is működik rajta, műanyag pedállal + spd cipővel bunnyhop-ozni is lehet vele. A tulaj 7 éve nem ült bringán, 2 hónapos műtött térddel letekert 40 km-t vele (Szfvár - Velencei-tókör), és nem volt semmi gondja.
Összességében azt mondom, hogy 60e Ft-ért tényleg best buy annak, aki nincsen rábuzulva a 20 éves vékony csöves montikra/Csepelekre. Érdemes rászánni még azt a pár ezer forintot a teljes átnézésre egy szervizben, mert vannak rajta csálé dolgok, de utána nem hiszem, hogy gond lesz vele.
Akinek van: ez a rizsszem mintájú gumi az, ami darabokban esik szét? Mert most kapirgáltuk, de elég jónak tűnik.
Ja igen, adtak hozzá első-hátsó lámpát is.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-=RelakS=-
veterán
Állítólag az a fék nem szereti, hogy így van elhelyezve, és gyakran fog
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Hasaggymeg
Topikgazda
Sajnos nem értek én hozzá,de Lasali vagy Runner biztos tud mondani valamit.Én a visszaút csillapításra tippelnék,már ha van annak olyan egyáltalán.Gyanítom nem otthon javítható lesz.
(#74170) 6030D...a Római parttól nincsenek messze a budai hegyek,ahol lehetnek jó erdei utak mert gyakran látok déhásokat is kószálni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
IMIIKE1998
őstag
Pont Crytek210 kolléga mondta, hogy DH pályán ment a RR340-nel és nem lett baja, az enyém meg kicsit más kategória, nem?
ivana
Ármester
Ha jól emlékszem perecelt egy nagyot és el is törte a váltókarját.
(#74176) Runner_fxr válasza IMIIKE1998 (#74174) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Na azt azért megnéztem volna. Sok mindent szeretnek az emberek DH pályának hívni ami kicsit meredekebb az átlagnál, de egy rendes DH pályán elég nagy ugratók vannak például, illetve olyan köves, gyökeres részek, ahol egy ilyen szintű alap bringával fizikai képtelenség végigmenni, de minimum öngyilkosság. A másik meg az, hogy nagyon nem mindegy a sebesség. Nem mindegy, hogy 20km/h-val végig téped a féket és lecsorogsz, vagy egy 40-50-es tempóval lezúzol a pályán.
szjoci: A villa adja ezt a szörnyű kattogó hangot?
[ Szerkesztve ]
(#74177) Hasaggymeg válasza IMIIKE1998 (#74174) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Crytek kolléga nem éppen a követendő példa,ő inkább az öngyilkos típus.(no offence bro! ) Amúgy meg Tesco-s bringával is LEHET déházni,de ELLENJAVALLT,vagyis nyakadat törheted a bringa jóvoltából. Minden tiszteletem a fickóé,mert ez nem kis kockázat!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
6030D
Ármester
A többiek megválaszolták a kérdést előttem.
A "nem lett baja" kérdéshez annyit, hogy én is sokat mentem full acél Caprine Cherokee-val erdőben, köves lejtőn, gyökeres részen, és nem lett baja. Addig, amíg egyszer csak el nem tört a hátsó tengely meg a váz a papucsnál. Szerencsére emelkedőn, és nem sotteres lefelén 30-cal. De előtte nem lett baja...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
gaben75
tag
Sziasztok.
Olyan problémám van hogy, vettem egy Shimano SPD PD-T420 pedal-t. Ami szép és jó nagyon szeretem.
Viszont a múltkor elhagytam belőle egy csavart a mi a végén a műanyagot rögzíti.Azóta már pótoltam!
Ami gáz az az hogy azóta tekerésnél nyikorog + valószínű elhagytam belőle egy rugót is mert nem rugózik
a fém része :-(.
Szerintetek lehet hozzá szerezni rugót esetleg tudtok ajánlani boltot ahol meg tudják csinálni?
Köszönöm.
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
Nekem 2014 oktobereben volt a vasarlas, az a gumi 400 km alatt szovetre kopott, de nem jott darabokban
2,5 ezer volt egy darab ebből a kendából, ami most rajta van, 10k km környéki futásra számítok, ha esetleg az általad említettnél is csere lenne, tudom ajánlani, trekking, túra felhasználásra.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
ZabZib
csendes tag
Igen, ez öngyilkosság kategória volt, ugrató nem akadt szerencsére, de arra rá se mentem volna.
A kulcs ahogy írtad, a sebesség, hogy mindkét féket végig húzva, kb 6-10-es tempóval ereszkedtem végig és így csak egyszer estem, de akkor legalább egész nagyot, a sebességhez képest.
(#74174) IMIIKE1998
Igen, végigjöttem rajta, de az nem jelenti azt, hogy barmilyen ertekelheto eredmenyt erne ez a dolog, csak annyit, hogy a bicikli nem halt bele, hogy 10-el végigdöcögtem a sziklás lefelén.
Ez volt az a szakasz, azért írtam ,hogy downhill, mert ez a szakasz elnevezése és szerintem illik is rá.
10.1 km/h átlagot mentem rajta lefelé.
(#74178) 6030D
Nem véletlenül lassítok én is minden olyan helyzetben, amikor érzem ,hogy ebből baj lehet. A trekking külső épp ebben segít, mert fenntartja a félelemérzetet, nem megyek bele olyan helyzetekbe se, mint amiket a contival bevállaltam, rettegek a tengelytöréstől, az agy törésétől és minden hasonló, eddig már megtörtént eset megismétlődésétől, mert tudom, hogy ha olyan tempónál történik, akkor az biztos, hogy ott maradok...
Ezért is szoktam írni, hogy a rr340 boltba járni, erdős ösvényen túrázgatni jó, de ha valami komolyabbat csinálna vele, ne lepődjön meg, ha valami azt mondja a gepen, hogy ő ezt ennyi pénzért nem.
Everybody lies.
IMIIKE1998
őstag
De azért kavicsos, erdei földutas lejtőn bírja a keró?
6030D
Ármester
igen
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
IMIIKE1998
őstag
Méretre visszatérve: Ha nem éri a térdem a kormányt, akkor jó a méret?
6030D
Ármester
Valószínű igen. Nyeregmagasság hogy van beállítva?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
IMIIKE1998
őstag
szjoci
őstag
Van visszaút csillapítása, a jobb oldali láb alján lehet tekergetni. Arra lennék csak kíváncsi hogy mi mehetett tönkre (hátha be tudom olcsóbban szerezni), mennyibe fog fájni, de nemsokára elviszem szervizbe és kiderül.
(#74176) Runner_fxr: igen
(#74189) geotigris9 válasza Hasaggymeg (#74177) üzenetére
geotigris9
tag
Ez az igazi kihívás nem DH-s bringával zúzni egy ilyen pályán ..
(Jó arc feliratkoztam rá ..)
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
geotigris9
tag
Szerintem 20 - 25 K jó vétel lenne, többet nem biztos, hogy mernék nagyon adni érte így használtan, hogy nem tudom mi van a forgó részeknél mi menyire viseletes menyire van egybe az egész canga. Élőben kellene látni menni vele pár karikát minimum ezt tudom mondani így képek után neked. A Speci. jó márka nem gyártanak zsákbamacskát.
Talán többért is jó vétel lenne, de ott már sok a kérdőjel [?]
(Minden annyit ér amennyit hajlandóak érte adni az emberek többet nem. )
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
Runner_fxr
Ármester
A pontos diagnózishoz mindenképp szét kell szedni. Így semmiképp ne használd, mihamarább juttasd el egy szervizbe. Elég csak a villát, könnyen ki lehet szedni. Úgy tippelném, hogy a csillapító egységnél van valami gond.
(#74192) -=RelakS=- válasza IMIIKE1998 (#74187) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Hogy a pélóba ér hozzá a lábad az első kerékhez?! O_o
56-os talán? Vagy a sarkaddal tekersz?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
6030D
Ármester
Emeld feljebb ameddig javasolt, akkor hátrébb kerülsz egy kicsit, jobban ki lesz nyújtva a lábad, és talán nem lesz annyira elöl a talpad.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
szjoci
őstag
Köszi, hétfőre tudta beütemezni a szervizes srác. Addig legalább csinálok egy teljes generált a bicajon, és nézelődök mennyibe kerülhet egy csillapító egység...
ZabZib
csendes tag
Köszi szépen!
Akkor mondhatjuk, hogy nincs rajta semmi kiemelkedően rossz, vagy jó cucc, és alapvetően nem tűnik szétnyűtt vacaknak a képek alapján?
6030D
Ármester
Ha nincs olyan baja, ami a képeken nem látszik akkor jó.
Annyi, hogy 61 cm-es a váz, tehát magas embernek való.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
ZabZib
csendes tag
Jó észrevétel, köszönöm!
SSJmeszes
senior tag
Sziasztok.
Egy icipici segítséget szeretnék kérni tőletek.
Külső gumit szeretnék venni a felnire, de nem tudom mi a max amit megenged a felni.
584x19c ebből kellene valamit kihozni..
Köszönöm válaszotok.
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
Nézz YT-videót nyeregmagasság beállításához.
-(1) többféle módszer létezik, de a legegyszerűbb mondjuk az, hogy a nyeregre ráülve éppen eléred a sarkaddal a pedált annak legalsó pozíciójában anélkül, hogy csípővel nyújtózkodni kéne (ez utóbbi nagyon fontos)
-(2)miután megvan a nyeregmagasság be kell állítani, hogy a nyereg mennyire legyen elöl. A cél az lenne, hogy vízszintes hajtókar mellett a térdkalácsod elejétől húzott függőleges egyenes éppen a pedál tengelyén, vagy az előtt 1cm-re menjen át.
Ezek persze csak ökölszabályok...
J.
IMIIKE1998
őstag
Köszi. Amúgy az mitől lehet, hogy a keró első fékjét szinte tövig be kell húzni, hogy blokkoljon? Ereszti az olajat? 2 hete vettem meg, de így használhatom most, vagy azonnal szerviz? Tegnap még jó volt.
[ Szerkesztve ]