Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#285051) Ringman válasza SteveAd (#285042) üzenetére


Ringman
nagyúr

az is komoly, hogy szinte minden shimano fvk-nak más a markolata és nem cserégethetők a gumik (pl. ha zavar a borda, akkor kicseréled az ultegra gumijára)

(#285052) mauimagic válasza Tin (#285033) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Ezek a mondataid remekül fognak öregedni.
A Te mondataid is :)
"MTB frame fatigue fracture" szavakra szerintem keress rá. A találatoknál hogy alakul a karbon-alu arány?
Spoiler alert: karbont nem nagyon fogsz találni az utóbbi 10-15 évből...

(#285053) Ringman válasza MPowerPH (#285050) üzenetére


Ringman
nagyúr

menetes középrészben az a rossz, hogy a karbon vázba be van ragasztva, idővel a ragasztóanyag pont elöregedhet. otthoni szervizelhetőségen kívül mindenben jobb a pressfit, csak képtelenek (nem akarnak) elég pontosan dolgozni a gyártók.

(#285054) (ex)Cat válasza ReFleXx (#285037) üzenetére


(ex)Cat
senior tag

Király volt a szellő! :) Mondjuk 50 km-en elég is volt :D

(#285055) ZavaBalazs válasza ReFleXx (#285037) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

ilyenkor kell kimenni teljesíteni, én már pl írom is a motivációs levelet a vismának:

;] :DDD

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#285056) velizare válasza Hasaggymeg (#285044) üzenetére


velizare
nagyúr

pedig vannak akár wt versenyen is szar konstrukciók, amit kiszednek a vázból, és megy a kukába. csak azt látod, hogy a következő versenyen nincs szponzorfelirat az adott részen.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#285057) velizare válasza Ringman (#285053) üzenetére


velizare
nagyúr

:F és az miért rossz? kikaparják, és beragasztják újra.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#285058) fattyu válasza Hasaggymeg (#285048) üzenetére


fattyu
veterán

felénk sajnos szintén nagy büdös alföld semmi ami megtörné. olyan széllökések vannak az autót megrángatja...
nem öröm ez ilyenkor :D

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#285059) Tin válasza mauimagic (#285052) üzenetére


Tin
veterán

A fél órás videóban elmondja a karbon alkatrészeket tervező Forma-1-es szakember, hogy mik a hátulütői a karbon alkatrészeknek. Elmondja, hogy annak ellenére, hogy a tervezett irányban nagyon jó a teherviselése az alkatrésznek, sajnos a fáradási görbéje nem lineáris, vagyis ha elkezdenek fáradni a rostok, akkor exponenciálisan romlik a teljesítménye. És tervezett irányú terhelésről beszél, nem ellenkező (pl. oldal-)irányúról. Lehet azzal érvelni, hogy de a bringa más, csakhogy egy futómű-alkatrész meg 100x nagyobb terhelést kap adott idő alatt, és ha valami űrtechnika, akkor a Forma-1 az.

A karbon váz ráadásul drága, kézzel gyártott, és nem látsz bele, hogy az adott darab épp hogy sikerült. Tegnap a börzén volt egy karbon bringa elég jó áron, az egyik nepper rögtön le is csapott rá, de 1 órán át nézegette, hogy el merje-e vinni. Pedig ő ezzel foglalkozik, de tudja, hogy ha valamit nem szúr ki, akkor könnyen lehet kuka a vége, vagy legalábbis combos javítási költség, úgy meg mindjárt nem éri meg annyira.

A fáradásos törésen meg nem vitatkozott senki, én ezeket a merész kijelentéseket kérdőjeleztem meg, amiket beidéztem. Bemásolom még egyszer, ha egyetértesz velük, akkor kérlek vállald fel nyilvánosan az én kritizálásom helyett ;)

"Egy alu meg igazabol 10 ev utan kuka"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze orok elet."

És újra mondanám: nem akarok részt venni ebben a vázas szellemi f'szverésben, ahol már eddig is köbméternyi bölcsességek hangzottak el. Vasárnap van, tekerjetek. Én sajnos még mindig beteg vagyok, de most akkor is elgurulok egy kicsit, ezt meg itt elengedem.

(#285060) Fall-N válasza MPowerPH (#285031) üzenetére


Fall-N
veterán

Mond meg a 2008-as vázamnak, hogy lesszives eltörni. Az alu sem törik vagy reped el ha a tervezett terhelésen túl nem kap többet. Tele az apró is első generációs alu vázakkal és kutya bajuk.

A kabonra is csak mostanában igaz, hogy "örök élet". A kezdetekben a műgyanta is tudott öregedni, ami összetartja a rétegeket.

(#285061) Dark Archon válasza ZavaBalazs (#285055) üzenetére


Dark Archon
addikt

:DDD

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#285062) Hasaggymeg válasza ZavaBalazs (#285055) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

fultont is megszégyenítő szörfözési teljesítmény. ;]...Valter gondolom szembeszélben ment éppen levezető kört. :DDD

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#285063) MPowerPH válasza Fall-N (#285060) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem fog eltorni, maximum megreped a hegesztesnel. A tulajdonsagai romlanak.

Don't Tread On Me

(#285064) ZavaBalazs válasza Hasaggymeg (#285062) üzenetére


ZavaBalazs
őstag

nem néztem meg, de lefogadom, hogy 200-as pulzussal, 40-es hátszélnél hozta ezt Valter. ;]

wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban

(#285065) velizare válasza ZavaBalazs (#285055) üzenetére


velizare
nagyúr

unokáid is látni fogják, mi? :DDD

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#285066) fulton válasza Maximum1 (#284999) üzenetére


fulton
addikt

fulton befejezte a tesztes sajátos/tapasztalati megosztásosdit. Elég volt, amit itt a topikban 1-2 ember leművel reakcióként azzal nem tudok azonosulni...
jó ez így, kevesebbet kellesz gépelnem ;)
-------
#285055ZavaBalazs: Rem azóta már válaszoltak is ;] :DDD
micsoda szél, felénk humánusba tolja - semmi extra, de tolnám neki már kíváncsiságból is hogy reagál a rendszer ilyen szélben. szép kom ;]

#285065velizare :D erős értéke lett tény

[ Szerkesztve ]

(#285067) dom1n0 válasza ReFleXx (#285037) üzenetére


dom1n0
senior tag

Én helyetted megtettem a "nagyobb" tekerést ma, 82 kili 400 szinttel jött össze, de ekkora szélbe még nem tekertem eddig, konkrétan egy rövid 30 perces szakaszt leszámítva végig szembe, oldalszél volt, lejtőzni se lehetett kb, ott is ugyanúgy tekerni kellett mintha emelkedő lenne :) .
Sajnálom, hogy még nincs meg a wattmérő, de ez vastagon alltime PR volt érzésre :D

És pár szó az Orbeáról:
- Egyre bejövösebb a Sram elektromos váltás, nagy preciz, kattintasz, az fix hogy váltott, ha pedig már a legutsón vagy, csipog. hasznos.
- Állítottam a fvk poziján, most kicsit túl lentebb volt, de azért nem annyira vészesen. :)
-Ülést meghúztam korrektül, kulcssal, nem volt már lecsúszkálás, ezt a issuet megoldottnak tekintem
-A geotól féltem, de ekkora távon igazából a seggem fájt, de ez nyilván megszokás kérdése, illetve a szél miatt kapaszkodtam rendesen a kormányba végig, a kezeim kukák :D

Összességében KURVA FASZA :))

(#285068) 6030D válasza ZavaBalazs (#285064) üzenetére


6030D
Ármester

160, csömör team kom-vadász grouperide után hazafelé gurulva. :DDD Majd nyáron mehetsz együtt a Gajdos T.-sal vasembert, rakhatod rá a szerencsekereked. :))

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#285069) mauimagic válasza Tin (#285059) üzenetére


mauimagic
aktív tag

nem akarok részt venni ebben a vázas szellemi f'szverésben, ahol már eddig is köbméternyi bölcsességek hangzottak el.
De mégis részt veszel benne...

És igen, köztudott, hogy az alunál valós veszély a fáradásos törés, mindig is az volt. Régebben 6 évet mondtak egy aluvázra, nyilván ez szélsőséges felhasználásnál lehetett igaz.

De én is még egyszer elmondom: keress rá a fáradásos törésre különböző anyagú bringavázaknál, akár képek formájában, ahelyett, hogy F1-es szakemberek YT videóit tükörfordítanád.
A való életben jelen van alunál, montinál biztos, országútiról nem tudok nyilatkozni.
Anno azért is lett Cro-mo az első komolyabb montim asszem '97-ben, mert riogattak, hogy az alu törik :)
Azóta hosszabb-rövidebb kihagyásokkal montizom, rengeteg fáradásos törést láttam/hallottam alunál, karbonnál meg nem.
Igaz nem vagyok se F1, se NASA mérnök ;]

Még mielőtt errefelé venné az irányt a diskurzus: nem, nem vinném a MÉH-telepre a 6. születésnapján az alu vázamat, egyszerűen csak annyi a véleményem, hogy karbonnál fáradásos törésről beszélni max elméleti síkon van értelme.

Kb úgy, mint mikor a BME építőmérnökei kiszámolták, hogy ha egy házi veréb 1.000.000 évig ugrál az Erzsébet-hídon, akkor az leszakad a p.csába ;)

BTW lenyomtam egy 50/500 országúti kört, amivel ezennel elegem is lett a körpofaszélből meg az autósokból idénre, úgyhogy megfogadtam a tekerős tanácsodat :D

[ Szerkesztve ]

(#285070) Tin válasza mauimagic (#285069) üzenetére


Tin
veterán

Senki sem vitatta az anyagfáradás jelenlétét, viszont az, hogy az alu váz 10 év után kuka, ugyanúgy nem igaz, ahogy az sem, hogy a karbon meg örökké jó. Ha mindkettő kapja az ívet, 10 év után egyikben sem bíznék, de ha meg hobbi szinten vannak használva, szerintem bármelyik elmegy két-háromszor annyit. Mellesleg a videó CGN-es, szóval nem kellene lefikázni csak azért, mert egy F1-es szakembert kérdeznek. Talán mert ott valós tapasztalat van az extrém használat miatt, míg a bringánál a gyártók azt mondanak, amit akarnak, a szakemberek pedig még csak most építik ki a tudást, a technológia meg még mindig finomodik.

"egyszerűen csak annyi a véleményem, hogy karbonnál fáradásos törésről beszélni max elméleti síkon van értelme."

Videó, 1:38-tól. A karbonnál is van anyagfáradás, amit a mikrosérülések okoznak, csak éppen ott nem a klasszikus módon fárad el az anyag, hanem a teljesítménye csökken le radikálisan. Részletek a videóban, egy szakembertől, de már mondtam.

BTW én csak 15km/170m-t mentem, semekkora átlaggal, mert a fiamat vittem el kicsit kikapcsolni, de tök jól éreztem magam (itt ma nincs szél). Azt hittem, kevésbé fogom bírni, de 118-as átlagpulzus lett az ő tempójához igazodva. De legalább mentünk :)

(#285071) mauimagic válasza Tin (#285070) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Légyszi csatold már be Te is a karbon fáradásos töréses képeket, az meggyőzőbb lenne:

[ Szerkesztve ]

(#285072) (ex)Cat válasza fattyu (#285058) üzenetére


(ex)Cat
senior tag

Dehogynem ! :D Én mindig imádtam ilyenkor kimenni. Persze igyekszem vmi autómentsebb részen nyomulni, hogy ne essek alá. (Most így gravellel azért ezt már nem nehéz megoldani)

(#285073) jjeahh válasza mauimagic (#285012) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Nem olvasok nemzetközi fórumokat, csak ezt itt. Szerintem ahhoz, hogy felleld az ilyesmit, rendesen követni kéne őket. A második bekezdésedről annyit, hogy nem engedem el a fülem mellett, csak nem tudtam mit reagáljak rá. Kicsit összeesküvés elmélet szaga van a dolognak, nyilván simán lehet igazad, hogy direkt hibás vázakról csináltak videót a nézettség kedvéért és 99%-ban nincs gond velük, de miből gondolod, hogy ez biztosan így van? Ez is csak feltételezés, vagy igaz, vagy nem, nem tudhatod. Mint írtam én csak annyit említettem, hogy a mapdec videók után én nem mernék Cannondale vázat venni. Hogy ebben titeket mi zavar, azt nem igazán értem, ahogy azt sem, hogy most megint miért jött elő a "kínai csodázás" és miért kapom meg megint, hogy jutalékot kapok a kínaiaktól :F . Mint tudjátok kissé hajlamos vagyok rajongani az innovatív előremutató termékekért és a jó ár/érték arányú cuccokért, így néha írok vagy linkelek ilyesmikről. Valamiért ezért mindíg megköveznek itt, amikor valami ilyesmit linkelek, mindíg kapok a fejemre, régebben linkeltem a hiperszuper modern geós ARC8 fullyt, azért is megköveztek, aztán eltelt 1-2 év és ma már kb. az összes modernebb fully megkapta kb ugyanazt a geót, vagy még annál is progresszívebbet :U . Vagy anno a decathlon Rockrideres törekvéseit is linkeltem párszor, azért is kaptam a fejemre, végül mégiscsak lett komoly versenycsapatuk, vb-ken indulnak és a bringák is egész faszák lettek. Most látszólag épp a kínaiaknál van áttörés, de ezt páran már végképp nehezen képesek elviselni, normális, hogy ahányszor felhozom a témát, vagy egyáltalán hozzászólok a témához, rögtön cicaharc lesz belőle, jönnek a szarakínaizások, kínai fosozások, kínai csodázások. Kicsit kezdem unni már ezt az egészet, egy ideje több a fölösleges vita, cicaharc, egymás minősítése, kínai gyűlölés, itélkezés, mint a valóban érdekes infó.

#285018 SteveAd: ezt nem is tudtam, de most utánnaolvasva én is látom már, hogy nem újak a wt-n, hanem visszatérnek. Kérdőjel bill beragadt :P

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#285074) fattyu válasza (ex)Cat (#285072) üzenetére


fattyu
veterán

egy hét múlva már én sem leszek aszfalthoz kötve :D

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#285075) dom1n0 válasza dom1n0 (#285067) üzenetére


dom1n0
senior tag

Bocs, még egy dolgot kihagytam.
Már az első tekerés alatt is szimpatizáltam a 46/33 első kiosztással, ma pedig a szeles szenvedéseknél pláne megbarátkoztunk.
Vannak fizikai korlátok ez tény, de megkövetem magam, és ha elértem a 55-öt esetleg és még bele akarnék tekerni, akkor upgrade 48-ra :)

[ Szerkesztve ]

(#285076) Tin válasza mauimagic (#285071) üzenetére


Tin
veterán

Kérlek ne sértődj meg, de már kezdem én kínosan érezni magam. Forgathatjuk a szavakat, de senki nem állította, hogy az alumíniumnál nincs anyagfáradás, ellenkezőleg, 3 állítás volt:

"Egy alu meg igazabol 10 ev utan kuka"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze orok elet."

Elmondom akkor lassan, újra: egyik sem igaz. Az elsőre megannyi 10 év feletti, akár 20-30 éves alu bringa a bizonyíték. Ez nem azt jelenti, hogy nincs anyagfáradás, hanem azt, hogy az első állítás ex katedra nem jelenthető ki, legfeljebb valóban nagy terhelést kapó bringák esetében. A másik kettőre pedig a fenti videóból kapsz választ egy valódi szakembertől, esetleg tovább kutakodhatsz a neten, ha komolyabban bele szeretnél merülni.

Akkor lezárhatjuk végre?

(#285077) mauimagic válasza jjeahh (#285073) üzenetére


mauimagic
aktív tag

2 észrevétel:
1. Ha jól tudom itt egyedi felhasználók/nickek/vélemények vannak. Ha akik nem értenek veled, azokat összemosod úgy, ahogy ezt tetted ("ti", mintha egy másik közösség lenne ellened), az nem túl elegáns. Ha már mindenáron többes számot használsz, akkor sorold fel, kik vagyunk "mi"...

2. Ha a kínai bringás termékek számodra innovatívak/előremutatók, akkor tényleg nincs miről beszélni.

Kicsit kezdem unni már ezt az egészet...
Ja detto...ha bárki kritikát fogalmaz meg a véleményeddel szemben, akkor jön a "báncsák a jjeahh-t" lemez, mint ultimate érv. :U

(#285078) mauimagic válasza Tin (#285076) üzenetére


mauimagic
aktív tag

agree to disagree? ;)
Az alus rész teljesen Ok.
De a karbonnál nem látom, hogy a gyakorlatban jelen lenne a fáradás. Nem törnek a vázak, csak perecnél

[ Szerkesztve ]

(#285079) Tin válasza mauimagic (#285078) üzenetére


Tin
veterán

Elmondta a McLaren-es csávó, hogy nem törik, hanem elgyengül. A karbonnál az "anyagfáradás" a fizikai tulajdonságainak "romlása", vagyis a milliónyi mikrorepedéstől lassan addig csökken az anyag teljesítménye (szilárdság, rugalmasság, tökmindegy), amíg "átesik" egy ponton, és kvázi "összeomlik". Vagyis nem törik az anyag, csak éppen elveszíti a rugalmasságát, vagy akármilyen cél-tulajdonságát, így pedig már nem alkalmas arra, amire tervezték.

Ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy egy anyagfáradástól elrepedt aluvázas bicajra nem célszerű felülni, mert összeroppanhat alattad, míg egy karbonvázas bicajra felülhetsz, csak éppen olyan instabil lesz, hogy ugyanúgy használhatatlan lesz arra a célra, amire tervezték.

Extremitásokról beszélünk. Szerinted az alu vázak hány százaléka reped el 10 évesen? Kérdés nélkül elfogadom, hogy az összes rendesen odaverősen használt MTB váz, amit heti többször használnak 10 éven át, de hogy az összes alu váz használattól függetlenül kidobandó lenne 10 év után, azt messze nem gondolom. Már csak azért sem, mert ha egy 100 kilós én teker a bringán évi 5e km-t, az baromira nem ugyanaz, mintha egy 60 kilós valaki teszi ugyanezt, akár évi 10e km-el. Tegnap a börzén 90-es évekbeli országútik is voltak, nyilván törötten azért nem árulnának ilyeneket.

Arról meg a videóban beszélő szakember nyilatkozott, hogy karbonnál mi várható, és szerintem az masszívan megcáfolja azt az állítást, hogy a karbon örök életű lenne, ha "nem vered oda". Mit kap egy hajtókar hüvely egy downhill bringán, akár alu, akár karbon, 10 év rendszeres használat mellett? Vagy akármelyik cső a vázban?

Szóval értem, hogy azt mondod, hogy az alunál egyértelműen látható az anyagfáradás mint törés, a karbonnál meg nem, de ez még nem jelenti azt, hogy ott akkor nincs is jelen. A videó szerint igen.

[ Szerkesztve ]

(#285080) MPowerPH válasza Tin (#285076) üzenetére


MPowerPH
félisten

Mit nem ertesz azon, hogy az aluminium alapjaban veve is gyenge tulajdonsagai (karbonhoz kepest) romlanak az ido mulasaval? :F A faradas nem egyenlo azzal, hogy reped, az mar a folyamat vege. Van egy eleg szeles koztes tartomany is.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#285081) Tin válasza MPowerPH (#285080) üzenetére


Tin
veterán

Már leírtam párszor, mivel nem értek egyet:

"Egy alu meg igazabol 10 ev utan kuka"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze orok elet."

Nem arról beszéltem, hogy nincs anyagfáradás, sem arról, hogy nem bírhatja tovább a karbon, hanem arról, hogy ez a három állítás így nem igaz. De miattam futkoshatunk körbe-körbe nyugodtan, viszont most csinálok valami vacsit magamnak.

[ Szerkesztve ]

(#285082) ReFleXx válasza ZavaBalazs (#285055) üzenetére


ReFleXx
addikt

Nice :C ez melyik szegmens, volt? nekem nem volt ilyen szerencsem , eszaknyugat majd eszak fele tekertem, akkor meg erosebb volt a szel, de kesobb erezhetoen enyhult, mikor visszafordultam dél fele meg nem ereztem hogy sokat segitett volna.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#285083) ReFleXx válasza (ex)Cat (#285054) üzenetére


ReFleXx
addikt

Vegul nem bantam meg hogy elindultam, 100km lett a vege. Lottem egy térgyest is :DDD [kép]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#285084) lsebestyen válasza ReFleXx (#285083) üzenetére


lsebestyen
addikt

Ahhoz képest, hogy nem akartál ma kimenni egy százas nem semmi! :C Első lámpát nem mondták még, hogy fordítva kéne felrakni, hogy előrefele világítson? ;]

[ Szerkesztve ]

(#285085) parandroid válasza lsebestyen (#285084) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ez a szatír módusz... :P :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#285086) Speedy007 válasza Tin (#285076) üzenetére


Speedy007
őstag

Van nálam egy 25 éves 7005-s alu trekking ismeretlen elő élettel én újítottam fel de nem vettem észre fáradás jeleit nincsen megcsavarodva sem a váz, pedig még én is megkínoztam elég rendesen mikor a berohadt négyszögtengelyes monoblokkot ki kellet onnan operálni és még újra festve is volt és egy sütőt is megjárt a váz a festék ráégetés miatt illetve előtte a felületkezlőben is megfordult ahol le maratták az előző réteget. Sőt majd egy évig használtam telóval de ott sem láttam közben hogy repedet volna vagy bármi más anomáliát az extra igénybe vétel miatt aminek ki van téve a homlokcső.

[ Szerkesztve ]

(#285087) velizare válasza lsebestyen (#285084) üzenetére


velizare
nagyúr

így jobban aero ;]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#285088) mauimagic válasza Tin (#285079) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Az utóbbi bringáim FB csoportjai:
Canyon Neuron: 8e tag
Orbea Oiz: 12e tag
karbon fáradásos törés ezekben: 0
alu fáradásos törés (Oiz):2

De még egyszer (utoljára, mert tényleg elbeszélünk egymás mellett): Hozz példát a való életből karbon váz fáradásos töréséről, leírással, képpel!
Mert aluból rengeteg ilyet találsz, karbonnál meg a legtöbb hiba az anyagváltásoknál van, év(tized)ek óta: középcsapágy insert, csapágyfészkek, papucsok.

(#285089) MPowerPH válasza Tin (#285081) üzenetére


MPowerPH
félisten

Akkor tovabbra sem erted a lenyeget. Egy alu vaz, ami 10 evet rendesen hasznalva volt, mar nem tudja azokat a tulajdonsagokat hozni, amit tudott az elso napon. Ez foleg a merevsegre igaz, ergo no a hajtasi veszteseged. A karbon az tudja, ott nincs romlas a teljesitmenyben, amig meg nem reped valahol, ami utan az integritasa, merevsege megszunik letezni. Ezert javitani nem is erdemes, bar lehet, de javitas utan mar nem tudja ugyan azokat a tulajdonsagait produkalni, pl. magasfoku rezgeselnyeles, vagy merevseg.

Mas egy F1 -es auto, es mas egy MTB vagy meg inkabb outi vaz.

En meg nem vitazok tovabb, megyek tanulni, meg 12 armatura hatravan, es Kedden vizsgazok.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#285090) jjeahh válasza mauimagic (#285077) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ne olvass szelektíven. 2. pont: jó ár/érték arány.

Nem a kritikával van bajom mint már kb. ezerszer leírtam ezt is, hanem többek között a szemellenzővel, durva általánosítással, az összes kínai cucc egy kalap alá vevésével, kínai csodázással, a topiktársaid minősítésével és gyakran már a hangnemmel is. Mindegy, nincs már nekem ezekhez kedvem, igyekszem ezután kevesebbet látogatni a topikot. Mielőtt megint "báncsák a jjeahh-t" szöveggel gúnyolódnál egészséges kritika címén, nem azért, mert besértődtem volna vagy valami, csak úgy érzem sokat romlott az utóbbi időben itt a légkör, egy ideje telik nálam a sz*ros bili és én pont azért szerettem régen ebben a topikban időzni, mert szinte soha nem volt semmi feszkó.

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#285091) vallas válasza Ringman (#285035) üzenetére


vallas
senior tag

Amúgy ez nem lenne elég? 215 euro [link] ez a kisebb kézhez van, nekem is ilyen mindkettő+ még fék kellene hozzá az kb 80 euro+a fékcsövek...
de van 350 euróért komplett szett is: [link]

.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!

(#285092) (ex)Cat válasza ReFleXx (#285083) üzenetére


(ex)Cat
senior tag

Az szép! Nekem csak fele, de nagyrészt terepen. Király volt nagyon :) (meg helyenként sár, de k.sok :D )

(#285093) MPowerPH válasza jjeahh (#285090) üzenetére


MPowerPH
félisten

NRC -s szemuveg bejegyzesemre nem reagaltal. Mondanom sem kell, mindketto szemuveghez kapott lencse ugyan ott, ugyan ugy van berepedve. 18USD volt, ha minden igaz, szoval parat el lehet fogyasztani, amig kijon egy RudyP ara, ez biztos.
Nekem a kinai montis kesztyum is folyamat kiszakad az ujjaknal. Ezert is hezitalok azon, hogy kell e nekem kinabol nyarra ruha. Outis sisakot sem biztos, hogy megkockaztatnek kinait.

De vannak jo cuccok is, amik birjak, es mar nem vennek EU -s gyartotol hasonlot.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#285094) mauimagic válasza jjeahh (#285090) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Az innováció nem egyenlő a jó ár/érték aránnyal, de lehet rosszul tudom.

Az első pontra meg elfelejtettél reagálni...viszont a sértődöttséget nyomod tovább.

(#285095) Tin válasza mauimagic (#285088) üzenetére


Tin
veterán

Értem, de mint ahogy a tag a videóban el is mondja, a karbon máshogy fárad, és a tulajdonságai romlanak. Így nem csoda, ha nincs fáradásos törés. Példát meg honnan hoznék egy szaros senkiként még bringás viszonylatban is? De ott a szakember, aki elmondja, én meg elhiszem neki. Szerintem felesleges iderángatni mást, az alu nem instant kuka 10 év után, a karbon meg nem örök életű. Abban meg a világon senki nem vitázott veled vagy vele, hogy az alun van fáradásos törés, a karbon meg jobban bírja, könnyebb, de cserébe sokkal drágább, és rosszul kezeli a nem tervezett irányú ütéseket. Szerintem túlbeszéltük, és remélem, érted végre, hogy nekem egyedül a merész kijelentésekkel volt bajom, nem azzal, hogy melyik a "jobb".

#285089 MPowerPH: de, értem a lényeget: kicsit megszaladt az általánosítás nálad, és ezt nem akarod beismerni, hanem helyette engem lenyomni. Játszhatjuk ezt, csak én erre nem vagyok alkalmas.

"Egy alu meg igazabol 10 ev utan kuka"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze orok elet."

Egyikkel sem értek egyet. Viszont segítek, hogy mivel tudok egyetérteni:

"Egy alu meg igazabol massziv használat mellett akár 10 ev utan kuka is lehet"
"Karbon vazak az ido mulasaval sem hasznalodnak el olyan mértékben, hogy fáradásos törést szenvedjenek el, mint az alumínium"
"Ha nem eri fizikai behatas, akkor az a resze nem orok elet, de azonos használat és karbantartás mellett hosszabb lehet, mint egy alumíniumé"

Amúgy igen, az F1-es autó tényleg más, mivel űrtechnika szinte korlátlan pénzből, és ha valahol, akkor ott biztosan az elérhető legjobb minőséget gyártják, biztosan nem fog a filippínó asszony rosszkedvében rosszul hajtogatni semmilyen hajlatot, az alkatrészeket pedig tervezetten könnyítik az előírásnak és a kívánalmaknak megfelelően, erről pedig annyi adattal rendelkeznek, amennyivel semelyik bringás cég nem fog soha a büdös életben, még álmában sem. Szóval ha valakinek elhiszem, hogy ért a karbonhoz, akkor az egy F1-es szakember.

És most már tényleg fejezzük be, légyszi. Menj, tanulj, és fogadd el, hogy néha f.szságot beszélsz. Képzeld én is, valószínűleg sokkal többször, mint te. És meg is kapom érte rendszeresen, de ettől még nem haragszom a másikra, és amúgy meg ebből tanulunk és ettől fejlődünk. Szóval písz.

[ Szerkesztve ]

(#285096) ReFleXx válasza lsebestyen (#285084) üzenetére


ReFleXx
addikt

Épp ellenkezőleg, én nagyon akartam ma tekerni, de több dolog az ellen volt hogy menjek :DDD
Kezdve ott hogy hajnal fel5kor értem haza egy koncetről, azért majdnem sikerült aludni 6órát, de még másnaposan ébredtem fel. Majd látom fúj kint a szél mint állat, ránézek az időképre és 50-60as szeleket ir. Mondom fasza.
Aztán 1-re összeszedtem magam, hogy tegyek egy próbát és szerencsére nem volt annyira vészes a szél mint gondoltam, pedig akkor is még 50-60as szelet irt. Na mindegy sztem máskor inkább meg sem nézem a széltérképet :D

A lámpa meg készenléti aero pózban volt :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#285097) mauimagic válasza MPowerPH (#285093) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Egy Coolchange nevű Alis kesztyűt hordtam évekig, de már nem árulják. Talán ilyesmi volt
Pár hónapja hordok egy ilyet, teljesen jó eddig.
BTW nem tudom miért van, hogy csomó jó minőségű cucc csak hamisítványként van jelen, teljesen vállalható lenne ez a kesztyű Csing-Ho márkanévvel is...a sajátmárkás cuccaik meg kép alapján gagyibbak, drágábban.

[ Szerkesztve ]

(#285098) Ringman válasza vallas (#285091) üzenetére


Ringman
nagyúr

na pont ez az, ha ezeket összeadogatom, akkor nem sokkal drágábban (vagy egyenesen olcsóbban, 300eur a 105-ös fvk+fék kombináció) 11 sebi van, a meglévő 2 10 sebis kazetta meg mehet tartalékba a városi bringához, 3 sort meg vagy 10 év alatt használok el a boltbajáróson.

a 11 sebis sor meg kb huszonpár€ mikroshiftből de shimanoból is 50 alatt van sokszor.

házhoz szállítás nélkül:
300€ az 105+fék
320€ az rx600+fék (ha 1x11-re váltanék, akkor 300€ lenne)
366€ ultegra+fék
396€ az rx810+fék.

(tavaly 335 volt kb az 1x11 rx810)

a 10sebi nem versenyképes így.

(#285099) velizare válasza MPowerPH (#285089) üzenetére


velizare
nagyúr

folyáshatáruk tényleg nincs, mert vagy visszaállnak eredeti alakjukba, vagy eltörnek. de a fáradásuk méretezési kérdés. ha a jelenlegi technológiákkal, gyártási hiba mentesen készíthető szénszálas kompozitokat nézzük, akkor a terhelésük kb. 60%án innen maradva az életkoruk kb. végtelen. viszont emiatt jobban túl is vannak méretezve, mint a fémek ugyanolyan felhasználás esetén. ha jobban ismernénk őket, nem kellene ennyire túlméretezni, és olcsóbban is lehetne gyártani.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#285100) 6030D válasza lsebestyen (#285084) üzenetére


6030D
Ármester

Megvilágítja magát, lássák az emberek, ki közeledik! :DDD

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.