Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
chubby2o6
senior tag
Szerencsére annyira nem kattantam rá a dologra, a rendszeres útvonalaimon amúgy sincsenek értelmezhtő szintek, csak feltűnt.
Ha 664 m-t mentem volna felfelé, azt tutira észrevettem volna
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem, csak a felfelé mozgásokat kellene összeadja, vagyis kis túlzással egy pumpapályán körözve is szint kell összejöjjön.
andrisbandi...van itt valami auto szintkalibrálás minden menet kezdetén, meg valami kézi, de én sem igazán értem, tegnap hazajöttünk és a +130 m helyett aktuális szintet -35 métert mutatott. Én sem értem miért kellene kalibrálnom (Zasszony) mérőjét minden menet előtt ahhoz, hogy ne mérjen + 30%-ot!😒
stickermajom...szinte kizárt ennyire xar lenne a Sigma, jó cuccokat gyárt.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Én, a kisérletezős meg sem mertem volna venni a Sigmát . Adjátok el, vegyetek Brytont, vagy az nincs megfelelő színben?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Tegnap eléggé széttekertem magam (mármint csak magamhoz képest). Meg úgy a héten is sok volt. (200+ a héten, és 600+ a hónapban.) És ma is tök jó idő lesz. Pedig pihennem kellene már. Ez szerintem rekord idén. Ha megyek is ma, akkor nagyon light-osat.
Tegnap sikerült Pilismarótról a Rám-hegyi útról, átmenni a Királykúti út-ra, Pilisszentkereszt fele. Nagyon szép, frankó környék. Meg kellene majd ezt csinálni visszafele is. Úgy talán még durvább. Mint kiderült elég nagy kereszteződés, nehéz eltéveszteni azt, ahol jobbra kell fordulni.
De lassan el kellene kezdenem utánanézni a rendes táplálkozásnak is, mert mentem 110km-t (1111m szintet) úgy, hogy két banánt ettem ezalatt. A végére éreztem is, hogy ez így kevés. És ha a nagy tervemet le akarom tekerni, ott erre nagyon kellene majd figyelnem szerintem.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Hasaggymeg
Topikgazda
Sok jót olvastam róla és xart tőlük még nem vettem soha ...na meg fehér/piros Zasszonynak karácsonyra, mutass még egy ilyen színű gps-es mérőt! (neki természetesen egy állandó matrica is elég lenne a kijelzőn csak jó legyen a mérő színe )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jjeahh
nagyúr
Bármilyen Bryton komputer + piros gumi tok aliról
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Na hát őt már nem lehet becsapni ilyen ócska átmatricázásokkal, annál "ígényesebb"!
Amúgy biztos jó lesz, németek nem hülyék, csak én nem tudom mi a baj még mindig, és már unom...
asszem levél lesz szigmáékhoz, mert a neten sem találok ilyenszerű panaszt sehol...
Aztán lehet csak elkezdem használni és már nem Zoliwrc lesz itt a szintbajnok!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
ZavaBalazs
őstag
bryton is tudja ugyanezt, múltkor megtudtam tőle, hogy a dunakanyarban -30 méteren csordogál a víz, de valahogy mégis a tenger irányába utólag a strava tudja korrigálni gps alapján.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
gordonfreemN
addikt
Felfekszik, ez nem probléma, amit írsz.
Itt pedig találtam a témához fűződő okfejtést. Fordítóval olvastam, de a lényeg, hogy bizonyos hajtókaroknál a lánckerék beljebb került a vázhoz, ezért ezeknél a hajtókaroknál szülséges egy 6,5mm-es távtartó
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
mauimagic
aktív tag
Szerintem nem kell túlgondolni a sarazás dolgot, nekem évente összejön pár ilyen, mint a képen.
Ezután nem sokkal ízekre szedtem a bringát, a hajtás köszöni, jól van, a forgáspontoknál sem volt sár. Mondjuk a Neuron forgáspontjai pont nagyon védettek.
Erre valók ezek a bringák, nem kell őket félteni.
[ Szerkesztve ]
Köszi!
Nagy szerencsém volt annó 2018-ban hogy ilyen színben is lehetett kapni. Canyonnál évente variálják a színeket és van amikor elég unalmasakat hoznak össze.
Més que un club!
Fall-N
veterán
Valószínűleg akkor ez gyárilag ilyen. Elég egyedi megoldás, de valószínűleg a láncvonal állithatóság miatt lehet ilyen (vagy több méretet gyártanak és ezzel egészítik ki). Igazság szerint sosem láttam ilyen megoldást még, de Shimanótól kitelik. Általában a többi gyártó egyszerűsíti a dolgot. Olyan megoldást láttam, hogy a lánc tányér alá raktak hézagolót (csavar alátét), így beljebb kerüllt a láncvonal, de az is "hack" és hosszabb lánctányér csavar kell. Ha jól működik, akkor viszont nincs gond.
jjeahh: Egyelőre úgy tűnik ez bevált nekem, de kíváncsi vagyok mikor kopik el. Mondjuk olcsó így maximum veszek ugyanilyet. De a legalapavb Kendák tényleg vackok.
[ Szerkesztve ]
Zoliwrc
aktív tag
Ha van rá igény összehozhatok egy "topik bringázós" kört.
Na nem egy brutált, de mindenképp kellemesen elfáradósat.
deny330
aktív tag
Na hát utána néztem a gyári oldalon a Chaoyangnak. Ahogy látom sok fajta felhasználáshoz van gumijuk, DH-ra 2 fajtát találtam, Endurora és All Mountainre sokkal többet. Érdekesek a minták, de őszintén szólva azért valami tesztet vagy ilyesmit elolvasnék róluk, ha esetleg arra vetemednék, hogy rendelek valamikor. Azt látom, hogy van náluk is 3C gumikeverék ahogy minden nagy gyártónál. Hát itthon ahogy nézem csak a max 4-5.000ft-os gumiaik elérhetőek, bikeinn-en viszont találtam enduro gumit 3c gumikeverékkel, ráadásul nem is drágán. Chaoyang Rock Wolf 3C 27.5x2.35 TLR
(Nekem első beütésre Maxxis High Roller II mintázat jutott eszembe, bár a High Rollernek nem "L" alakúak az oldalsó bütykei. Bár Fall-N kolléga írta, hogy egy cég a kettő, szóval így azért összerakható a kép.) Azt nem mondom, hogy következőre biztosan ilyet veszek, de mint ötlet meghagyom, ha esetleg olcsón szeretnék valamit kipróbálni. Amúgy vannak azért elborult mintázatok itt, pl: Gladiator DH
[ Szerkesztve ]
(#247365) andrisbandi válasza Hasaggymeg (#247352) üzenetére
andrisbandi
őstag
auto szintkalibrálás
Úgy olvastam anno, az időjárás változással együtt járó barometrikus ingadozás miatt kell minden indulás elött. Ha volt start pontra beálított alap érték. Ilyenkor ez lesz az új.
Xatka miért nem korrigája magát a GSP adatokból. Legalább induláskor célszerű lenne.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Kiskopika
senior tag
Ugyan ez. Vegre olyan jó idő volt, kicsit magamhoz képest én is túl toltam. De jól esett
Hasaggymeg
Topikgazda
Te mész hátul.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
itouchfan
senior tag
Van.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Maximum1
őstag
Csináljátok csak, én kivárom míg mindenki kidöglik és akkor kimegyek az üres hegyekbe.
Jó hogy lett ez az Insta torony, legalább elviszi az alja népet az erdőből, üres lesz dobogókő is.
Ringman
nagyúr
áfa mellett van még vámkezelési költség és még importvám is (4% talán), de magyar oldalon gyors volt a vámkezelés (pedált rendeltem az usá-ból)
Zoliwrc
aktív tag
És hátramenetben
jjeahh
nagyúr
Tyű, szóval neked ilyen agresszívebb enduro gumi kell. Azokat nem néztem még meg Chaoyangnál megéri-e. Az xc gumik nagyon megérősek, mert annyiért szinte senki nem ad oldalfal védelmet, ők beleteszik a belépő gumikba is.
Amúgy asszem Toobee is Kenda gumikat hajt most trail bringán
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
tknof1871
őstag
Üdv! a láncnak és a fogaskerekeknek a tisztítása
(Lehet rossz kérdést teszek fel, mert kinek ez kinek az a módszer tetszik. A videóban is azt hiszem elmondja a youtuber, hogy A-ból B-be több úton is el lehet jutni)
Van egy könnyebb/egyszerűbb/gyorsabb megoldás és egy nehezebb/komplexebb/hosszabb. A különböző módszerek között jelentős különbség van hatékonyságban? Kiugró a különbség? Nekem csak közlekedési eszköz a kerékpár.
Az egyszerűbb módszer
Vannak a láncra felszerelhető tisztítótartályok, bennük kis kefék. A tartályba tisztítófolyadékot lehet önteni. Van olyan tartály aminek az alján mágnes van ami összegyűjti, a tartály alján tartja, a fémdarabkákat. A tartályt kézzel fogni kell vagy a láncterelőhöz lehet rögzíteni. Mellette vannak speciális kefék.
Ez az Aliexpress-es eladó azt hiszem teljes tisztítófelszerelés kitet árul. Több, különböző formájú kefét a lánckerekek tisztításához is.
Valaki csinált egy tesztet és ezt a két lánctisztítót találta a legjobbnak.
A bonyolultabb módszer
Aztán megláttam ezt a videót. Tulajdonképpen végigmegy minden módszeren, aztán azt mondja (ha jól értem), hogy le lehet venni a váltót vagy a kazettát, beletenni a vízbe amihez zsíroldót adunk, beáztatni és lepucolni.
Ehhez le kell venni a hátsó kereket. A kazetta kiszereléséhez ilyen speciális kerékpáros szerszámok kellenek, gondolom én. Ezt nem lehet 2 villáskulccsal megcsinálni. Ennyire még sosem mertem szétszedni kerékpárt. A fogaskerekek szétcsúszhatnak, ami nem jó, mert úgy tudom, nem csak a sorrendjük fontos. Egy bizonyos pozícióban kell egymáson képest lenniük a lánckerekeknek.
Ha tiszta és száraz a váltót vissza kell szerelni a hátsó kerékre és megint kellenek a speciális kerékpáros szerszámok, amikkel meg kell szorítani a csavart. A nyomaték se mindegy. Egy profi szerelő szerintem érzésre tudja mennyire húzhatja meg. Nekem biztos nyomatékkulcs kellene. (Lehet egyébként se lenne rossz ha lenne.)
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
jjeahh
nagyúr
A legegyszerűbb módszer: olaj helyett waxot használsz és letojod
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
andrisbandi
őstag
"Megelőzés"
Nekem a visszatörlés vált be a legjobban, amikor csak aszfalton gurulgattam.
Úgy nehezebben koszolódik az olajozott lánc.
Persze az olaj is számít, mennyire marad nedves. A sűrűbbek igen, a hígabbak általában kevésbé.
Gazdaságosnak a műszerolajat ajánlják. Legdrágább, legjobb pl a Holmenkol Performance lánc kenőanyag.
Én csak szárazon áttöröltem a hajtást. Esetleg alkoholos ronggyal. Majd csöpögtetés a csapokra, beletekerés, és visszatörlés.
Ezt a láncmosós kütyüket próbáltam párszor, de nagyon nem vált be. Szobában koszol nagyon, utána csöpög.
Féktisztítót fújva, a mini szívószálján keresztül, közben ronggyal rámarkolva a láncra... se volt jobb.
Ha az olajjal elégedett a pilóta, nem szokták ajánlani a waxra váltást. Viszont panelban elég körülményes a tisztántartás. Csak emiatt próbáltam ki a waxolást. Nagyon bejött.
A Smoove könnyedén tudja a legjobb olaj teljesítményét, közben alig kell takarítani.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
trialboj
őstag
Tiszteletem, a mEsTeRt kérdezném ha lehet Előre milyen gummancsot ajánl, csapatós XC-re?
Eddig minden gumi ajánlásod bejött, az endurón nobby nic van elöl hátul, szépen gördül, és nekem pont elég a tapadása is, tudom hogy te is ezt használod télen elöl, de nyárra valami mást pattintasz fel.
Jelenleg forekaster van, elöregedett és dobnám mielőtt széjjel hasad egy kisebb sérüléstől.
Hátul jelenleg wolfpack race van, meg vagyok vele elégedve, de csak 2 helyről lehet rendelni, és most nem kell onnan semmi más, szóval jobban örülnék valami olyan opciónak amit akár itthonról akár Bdiscóról be lehet szerezni.
Dankebitte
BTW csapassátok kva jó idő van!!!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Fall-N
veterán
A láncra rakható mosó jó, nekem egy Barbieri gyártmányú van. Egy hátránya van, hogy egy rongyot oda kell szorítani, mert köpi ki a sok olajos cuccot, ha nem tartod oda. Szép lesz a végeredmény, de többször át kell pörgetni és cserélni a szert. Nem árt kartont rakni a bicikli alá, mert utána nehéz feltakarítani az olajos koszt, ezt én is megszívtam.
Másik hátránya az olajos folyadékot valahogy el kell tüntetni, de nem a lefolyóba kéne. Így macera kitisztítani a mosót és Pet palackba töltögetni.
Ha van patentszem, akkor egyszerűbb a befőttes üvegben kiáztatni és kimosni utána. Itt többféle szert lehet használni. Persze ott is keletkezik olajos cucc, azt is érdemes műanyag palackba önteni.
Viszont a waxoláson én is erősen gondolkodom, de nem a viasztos főzősön, hanem Smoove vagy más cuccon.
[ Szerkesztve ]
Segítsetek szakik!
Szerintetek mi ez a kattogás? "ti-ti-ti..ti-ti". [link]
Sajna jelentős a menetszél zaja, mert csak terhelés alatt kattog igazán. És csak így tudtam felvenni. Szóval állványon ha tekerem, akkor nem hallani. Remélem, hogy a mongolok az, mert m,ár úton van az új.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez a "hogyan kell egy viszonylag egyszerű dolgot túlbonyolítani" tipikus esete. Ha tisztán van tartva és nem elhanyagolva, na meg valami jobb kenőanyaggal és szakszerűen kenve (lásd pl. andrisbandi utánatörléses története) ez a művelet egy sokkal egyszerűbb történet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Ringman
nagyúr
a mongolok gondolom monoblokk akar lenni
Hasaggymeg
Topikgazda
...ja, mi az oroszoktól tartunk, de a mongolok jönnek?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
jotzo01
tag
Üdv mindenkinek,
erről a bicikliről (biciklitípusról) van valakinek gyakorlati tapasztalata? Illetve erről az oldalról: [link]
Egyedül az összecsukhatósága miatt tetszene, amatőr célra kellene, max. heti 30km (nyáron, aszfalton-földúton), néha 40-70km (kb. évi 2-3 alkalommal).
Megbízhatóság, alkatrész (gumi)... nem vagyok naprakész bicikliügyben.
Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
Maximum1
őstag
Jól dereng most cseréltél monoblokkot, szerintem le van lazulva a hajtókar, 2 csavar van rajta, figyelni kell a meghúzásánál.
Ott nézd meg, kicsit húzz utána.
Mongolok?! Pedig PC-n írtam billentyűzetzel. Aláhúzta a helyes írás ellenőrző mert először elírtam. Aztán ez lett belőle.
Persze monoblok akart lenni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Még nem cseréltem. Csak megrendeltem. Viszont a hajtókart leszedtem a héten. Aztán visszatettem. De előtte is kattogott már. És tegnap megint előjött..
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Fall-N
veterán
Ha megjön az új monoblokk úgyis kiderül. Az a baj, hogy a váz sok hangot fel tud erősíteni. Van amikor a nyeregcső mocorog és csak hajtás közben hallani. De valószínűleg megoldódik majd a monoblokk cserénél.
Bruynell az "akkori" doppingról: [link] Ha még nem olvastátok talán érdekelhet. Érdekes.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
lsebestyen
addikt
Szia, ez egy hulladék. Decathlonban van pár összecsukható bringa, de biztos szükséged van erre a funkcióra?
Maximum1
őstag
Tengelyt kihúztad? van rajta zsír?
Lemostad?, bement a por, víz, nincs zsírozva stb...
Kiskopika
senior tag
Nekem a pedál csinálta ezt. Le, kis zsír, fel.
Tin
veterán
Sziasztok,
Jelentem, lassan sikerül megszoknom a nyerget, eddig 120 km-t mentem a bringával, és bár még mindig szétnyom néha, de már érzem, hogy nem annyira vészes, és ez valóban inkább csak megszokás kérdése. Biciklis gatyát még nem szereztem be, annak a betétje gondolom segíteni fog még valamennyit. Viszont azt nem akarom netről rendelni, jobb megpróbálni. Gondolom a Decathlonosak indulásnak jók.
Olvasom, hogy írjátok, hogy nehéz az újrakezdés. Én durván 20 év után kezdtem újra, kezdetben 15 km/h alatti átlagokat mentem 10 km alatti távon, ma 18.5 km/h volt az átlag és 20 km a táv. Találtam egy jó kis félreeső helyet, ami nagyrészt sík, a végén egy nagyobb lejtő, aztán vissza emelkedő, és visszafelé megint kb sík, így 3 km egy "kör", ezekből megyek egyre többet (kb egy órát összesen). Viszont most már tényleg be kell szereznem egy kulacstartót, mert az iszom előtte másfél litert, aztán hazaérve megint egyet nem fog működni, ha kijön az igazán jó idő. Nem tudom, mi a jó átlagsebesség, a célom a 20 km/h és a 20-25 km táv egyszeri tekerésre, és heti 2-3 alkalom. Remélem, hogy ezzel le tudok dobni 5-10 kilót, mert van honnan: most 100 kg vagyok.
Viszont mint írtam, a bicóban most 120 km van, és szerintem ideje lenne megolajoznom a láncot. Olvasom, hogy itt mindenki a vaxban hisz, de nekem a pincében van a bringa, szóval az olajozás is simán működik. Ha lesz kitartásom, havi 100-200 km-t fogok menni, és csak aszfalton tiszta időben, szóval az a negyed óra szórakozás belefér pár hetente. Láncot levenni, főzögetni és hasonlókat egyelőre nem szeretnék.
Ha ez számít, KMC X9 lánc van a bringán, és Shimano Alivio 3x9-es váltó. Ehhez milyen láncolajat érdemes venni, illetve milyen lánctisztítót? A lánc tisztításához milyen folyadék kell, elég az izopropil alkohol? A lánc nálam nem koszolódik igazán, szóval gondolom elég áttörölnöm olajozás előtt, aztán várni egy negyed órát és újra áttörölni kívül. Arra gondoltam, hogy minden második-harmadik olajozás előtt meg átmegyek rajta lánctisztító "géppel". Olvastam már cikkeket róla, csak a gyakorlati tapasztalat általában hasznosabb, mint egy bolt cikkje, ami félig-meddig a saját termékeiket reklámozza.
Ha terméket ajánlotok, a német webshopok is tökélesen megfelelnek. Nem spray-re gondoltam, hanem csepegtetősre, talán az a legegyszerűbb nekem. Köszönöm előre is!
Hasaggymeg
Topikgazda
Számomra ijesztően néz ki ...amúgy meg annyira ajánlom mint általában mindent arról a honlapról, ha te már vásároltál onnan ezt-azt és elégedett vagy nosza, ugyanolyan ez is...pl.1700 forintért szerszámkészlet?! ...egyetlen jó csavarhúzó nincs annyiért.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Maximum1
őstag
Nem kell túl lihegni szerintem, ilyen távokra bőven jó a műszerolaj, 100km egy kenés, én a csapokhoz cseppentek 1 cseppet.
Kenés után és 2-3 tekerés után letörlöd sima ronggyal ne szedje a port.
500km-enként ha van slagod vagy veszel egy ilyet, megcsapatod a láncot és mehet újra a buli.
7 ezret és több mint 30 ezer méter szintet ment a 105-ös láncom ezzel a módszerrel, egyszer nem vettem le.
Mtb és a terep az más világ, bár ott is mentem már egy ezrest és nem látom hogy nagyon rosszabb lenne a helyzet, de ott majd kipróbálom a waxot.
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát ez...zseniális! Végre valaki kimondja azt amit mindenki kerül, mondom én,hogy ez az agyament PC kommunikáció modern korunk rákfenéje, mindenki azt mondja amit a másik hallani akar és így egy csomó minden marad kimondatlanul, amivel aztán nem is foglalkozunk! Még megérjük Armstrong rehabilitálását is! (egy olyan világban ahol a doppingolás királyának, Pantaninak szobor van emelve )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Kiskopika
senior tag
Törekedj arra hogy a mozgás minimum 1 óra legyen, az okosok szerint ennyi kell hogy a szervezet "átkapcsoljon" fogyasztó üzemmódba. És akkor biztosan fog fogyasztani, nah és persze ha végeztél csak módjával csillapítani az éhséget, de semmiképp nem éhezni
jjeahh
nagyúr
Ű, ki a mester? A második mondat alapján én . Beletrafáltál amúgy, mert pont most vettem új gumit hátra . Nekem nyáron száraz, poros terepen nagyon tetszik a nyílszerű mintázat, sokkal jobb, mint a Nobby féle, de csak nyáron, télen nem az igazi. A Forekastert most "elcseszték", mert nehéz lett, de azért nézz rá... ha van türelmed megvárni, amíg a boltok polcaitra kerül, az új Severe fasza gumi lehet, valszeg az az igazi Forekaster utód, hátra meg mehet pl. egy Rekon. Én most hátra Kenda Boostert vetten Bikeinn-ről, egyelőre két kört mentem vele, de marha jó guminak érzem, olyasmi, mint a Rekon, de 2mm-vel keskenyebb (a 2,2"), fékezés közben jobban tapad és képlékenyebb anyag, jobban csillapít. Hátra te is megfontolhatod, előre meg mondjuk egy Karma 2? Más tippem nem nagyon van, esetleg Specialized gumik, pl Fast Trak, abban nincs oldalfal védelem, de olcsó, könnyű, Hassagymeg elégedett vele és kétféle anyagkeverékből lehet választani, pl. előre mehet puha T7, hátra keményebb kopásállóbb T5. Vagy Specinek is van agresszívebb gumija előre, most nem jut eszembe a neve, asszem Ground Control.
Más, kezdett látszani a Somlyó körök és a fogyókúra eredménye, ma kb. ajtótól ajtóig terepen 19.3km/h átlag jött össze és (egyelőre csak) egy KOM.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Annyira nem szedtem szét. De ha ez is lehet a baj, akkor megcsinálom.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Az tuti, hogy a pedált nem zsíroztam, amikor feltettem. Gondolom zsírzóspray nem játszik. Használják rendes zsírt ugye?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Szerintem Armstrong még mindig nem mondott ki mindent. Itt sejtelmesen szerintem érintve van az által, hogy túl nőttek az UCI-n meg a TdF-en. De szerintem tudott erről a doppingról mindenki. Az UCI is, csak az volt a sport érdeke, hogy Lance nyerje, és ne bukjon le.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Kiskopika
senior tag
Én rendes zsírba mártottam a menetet úgy raktam fel. De ideig óráig jo lehet az is, de leszedni szerintem így is úgyis le kell hogy mindenhol érje. Emlékszem majd megbolondultam honnan jön a hang mire rájöttem