Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
D.Orion
veterán
Remélem/gondolom ez segít, látható rajta minden.
[ Szerkesztve ]
Muton
addikt
elvileg a felsőnek van oldalmozgása
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
szjoci
őstag
Össze vannak szedegetve az alkatrészeim technikai dokumentációi, sőt meg is néztem ezt a pdf-et de mivel egybe volt fogva azt gondoltam itt nincs megkülönböztetve. A képet kinagyítva viszont látszik a különbség, köszönöm hogy felhívtad rá a figyelmem!
imyourfriend
őstag
6000 forint? Atya ég.. Kedvenc szevizembe 2500 forintért befűzik a kereket, jut eszembe 6000ért mi a f*szt képzelnek magukba? Lesz*rom mennyire profi valaki de ez már pofátlanság azt hiszem. Ennyiért eltökölök vele én is, sőt mi több 3-ért is bőven, mondtam már haveroknak.
(#17205) ludsimon: Bontrager R2-t használok, arra 8.6 van írva De általában 8-at ha fújok bele.
[ Szerkesztve ]
ludsimon
veterán
Vigyázz azzal a 10-11 barral!!
Nem véletlen írják a gumira, hogy MAX 8,5 bar!!
Nekem az elmúlt 2 hónapban 3 ismerősömnek robbant fel a felnije! Pontosabban lerobbant a peremük. Ez csak akkor fordulhat elő, ha tényleg csutkára lekoptatta a fékfelületet vagy túlfújta!
Volt olyan is egyik ismerősömnél mikor a 0 km-es carbon kereket nyírta ki, felfújta 10 barra és BUMMMMMMM hatalmas robbanással KO a felninek! 8,5-bar a max általában.
undefined
syberia
veterán
Két kerék befűzése centírozással 6k-ért nem vészes szvsz.
https://howbad.info/
Gizmo94
veterán
Mivel még sosem fűzettem kereket, így nem tudom, hogy sok-e ez az ár. Ha azt nézem, hogy ha elbaszom akkor az egészből szemét lesz, akkor semmiképpen sem sok.
Mivel relatíve jól sikerült megvennem a felniket és az agyakat is, (minden alkatrész új, illetve a felnik futottak talán max. 10 km-t, mielőtt a volt tulaj szétbontotta a kereket és eladta darabokban) így azt hiszem rááldozom ezt az összeget, mivel még a gyári DT competition küllőkkel+ anyákkal együtt sem lesz az egész kerékszett az új árának a felében sem, tehát belefér. Csak először jó nagy önbizalommal úgy képzeltem, hogy majd fogom és befűzöm én, ezért is kértem tanácsot, csak itt igen hamar lebeszéltek erről és alighanem igen jól tették. Sosem csináltam még ilyet, úgy döntöttem, jobb, ha hallgatok az itteni tapasztalt emberekre.
Mindenesetre, ha elkészül, ilyennek kéne lennie elvileg, jó erős kerék.. Bírnia kell a 85 kilómat..
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Ha teheted figyeld meg hogyan kell befűzni, én tavaly előtti nyáron elmentem egy idősebb szerelőhöz aki hobbiból szerel, aztán vagy 10 alkalommal megnéztem hogy hogyan fűzi meg centírozza a kereket. Aztán most már ott vagyok hogy betudom fűzni meg kicentírozom a sajátomat ha úgy van. [link] Alapvetően vannak fent fűzési technikák youtube-on is.
Toomy
senior tag
Én 8,5-9 -re szoktam lökni.
A 10-11 -et azért írtam hogy annyit is lehet szuszakolni vele.
Persze ugyebár szingókba lehet nyomni 12 bar-t is simán de z már más tészta, hogy ezen a fos magyar utakon szépen el is pattog rajta a kerék.
syberia
veterán
Ennek a videónak a segítségével fűztem egy trekking hátsó kereket, elsőre nagyon ugribugri lett a végeredmény nem figyeltem a küllőhosszra (hogy a hajtás oldalán rövidebbek legyenek) Második próbálkozásra közel tökéletes lett, de elég sokat próbálkoztam mire összejött.
https://howbad.info/
Gizmo94
veterán
Köszi, ez a videó valóban tényleg hülyebiztosan bemutatja a küllőfűzés menetét, csak pl. a centrírozást nem, meg már elvették az önbizalmamat. De valószínűleg azt fogom tenni amit te, majd figyelgetem mások hogyan csinálják, meg esetleg majd az egyik régi kerekemet szétkapom és azokon gyakorolok. Ha nem leszek csonthülye hozzá, akkor a későbbiekben már talán majd nem kell fizetnem érte.
fireproof
őstag
Amikor új belsőt tesztek a kerékbe ti beszoktátok hintőporozni? Olvastam valahol hogy akkor jobban elhelyezkedik vagy mi.
Teasüti
nagyúr
Két profi szervizes tanított meg rá (egyikük Lasali).
Nem nagy was ist das, a csavarral annyira kell előfeszíteni, amíg a kar éppen a tengellyel párhuzamosan - fél állásban - keményedik fel, majd behajtani. Ennyi. Az előfeszítésen áll vagy bukik a dolog.
Így közel azonos mértékben lehet meghúzni minden egyes alkalommal.
Persze beavatott abba is miként állítsam be a csapágyhézagot a gyorszárhoz a lehető legszakszerűbben, de ez szakmai titok.
D.Orion
veterán
Igen, bár egyes belsők alapból némi hintőporral vannak bevonva. Nagyon keveset szoktam szórni a belsőbe és körbejáratni.
fpeter07
veterán
-=RelakS=-
veterán
kerámia fel, golyós le
Mostanában szedtem szét én is, szóval még emlékszem
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Solad
őstag
Elmentem ma mert megtetszett a futónaci, de a képpel ellentétben sajnos csak háromnegyedes...
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
error(HUN)
tag
Sziasztok. Igaz, hogy kicsit késő van, de hátha valaki megszán :-) Olyan embert/szervízt keresek, akik meg tudják javítani a kerékpár hajtókarjában megszakadt pedáltengely menetét. Már két ilyen pedálom is van, és vagy az alu nem bírja a vas tengelyt, vagy én vagyok súlyos ehhez, de ma tönkrement megint egy...Elég drága dolog ismét venni (Truvativ Firex), hát olyan megoldást keresek, amivel/akivel ez javítható. Tudom, hogy perselyezik (hol?) de az vajon megoldás-e erre?
20-négy23-ötvenkilenc-24
Toomy
senior tag
Jó hogy írtad. Bár pumpáért úgy is beugrok holnap...
(#17218) error(HUN) Szerintem a perselyezést ugyanúgy gallyra fogod vágni. Hány kiló vagy amúgy?
(#17220) ---Lasali--- Akkor nem szóltam. Azt is halkan.
[ Szerkesztve ]
(#17220) ---Lasali--- válasza error(HUN) (#17218) üzenetére
---Lasali---
Közösségépítő
Meg tudjuk csinálni.
error(HUN)
tag
92 kg. De eddig nem volt ilyen bajom, de most már kettő kart is "megszakítottam"...
20-négy23-ötvenkilenc-24
(#17222) ---Lasali--- válasza error(HUN) (#17221) üzenetére
---Lasali---
Közösségépítő
Nem húzod túl a pedálokat?
(#17223) error(HUN) válasza ---Lasali--- (#17220) üzenetére
error(HUN)
tag
Hát az nem rossz, mert ugye ha már acél van benne akkor az azért tartósabb. Kérdés: hol, mennyiért?
20-négy23-ötvenkilenc-24
(#17224) error(HUN) válasza ---Lasali--- (#17222) üzenetére
error(HUN)
tag
Nem hiszem. Az egyik gyárilag benne volt a Focusomban (Truvativ), aztán cseréltem egy Simano XT-re, 4 hónapig semmi. Majd egyszer csak azt vettem észre, hogy lötyög a menetben, és már meghúzni sem lehet, megszakadt a menet.
20-négy23-ötvenkilenc-24
pengemetal
aktív tag
Pumpa nem csak 13.-tól lesz?
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
(#17226) ---Lasali--- válasza error(HUN) (#17223) üzenetére
---Lasali---
Közösségépítő
Ezen a linken megtalálod a válaszokat, hívd a számot az ár miatt, de én most nem vagyok bent még pár hónapig. a petrokerékpár
Igen, de az az acél menet ami belekerül, az kívül ugyan úgy az aluba van betekerve, mondjuk ott már nagyobb átmérőről van szó az kétségtelen. Egyébként ki kéne bírnia a 94 kilót ezeknek a hajtóműveknek. Lehet a pedál tengelyén a menet is problémás, vagy egyszerűen túlhúzod.
[ Szerkesztve ]
Toomy
senior tag
Pedig az nem is vészes...
(#17224) error(HUN) Viszont ha meg nem húzod meg rendesen akkor meg kilazul és amikor már lötyögést érzel akkor régen rossz, mert a menetnek már annyi.
(#17225) pengemetal Kösz hogy figyelmeztettél, mert holnap hülyét csináltam volna magamból.
[ Szerkesztve ]
lorcsi
veterán
köszi az infókat
de kár..mondjuk elég olcsó is..csodák nincsenek
és a szerszámok? menynire erős anyagúak ?
kb. enyni dolgot tennék bele,d e az rögzítése sokkal aggasztóbb még a végén elhagyom, nem szeretnék állandóan erre fiygelni
Szakbarbár
aktív tag
Ránézésre nem túl bizalomgerjesztőek a szerszámok, de húztam már meg vele kormánystucnit, azt bírta. Elhagyni nem fogod a táskát, oldalra nem tud kicsúszni, csak ha eltörik a műanyag. Illetve van egy tépőzáras része amivel a nyeregcsőhöz is rögzítheted.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
(#17230) error(HUN) válasza ---Lasali--- (#17226) üzenetére
error(HUN)
tag
Oké, köszönöm a linket, utánanézek és majd meglátjuk. Új pedálok kerültek az XT-be, nem húztam túl.Nem is értem egyébként, hogy miért nem gyártják eleve nagyobb átmérőjű menettel, vagy a túloldalon csavarbiztosítással/vékony anyával, vagy nagyobb menetmélységgel... Na majd holnap többet tudunk már :-)
20-négy23-ötvenkilenc-24
(#17231) Runner_fxr válasza ---Lasali--- (#17226) üzenetére
Runner_fxr
Ármester
Ember legyen a talpán az aki egy pedált túlhúz. Mármint normál szerszámmal, nem úgy, hogy egy méteres erőkar van. Izomból meg kell azt húzni, én azt tapasztaltam, hogy a gond inkább az, hogy nincs meghúzva rendesen és ezért szakad ki a menet.
error(HUN)
tag
(#17233) ---Lasali--- válasza Runner_fxr (#17231) üzenetére
---Lasali---
Közösségépítő
Én már láttam olyan elkövetőt aki túlhúzta. Shimano hollowtech hajtóművekbe egy időbe imádták megszakítani a menetet.
Nem beszélve a félre kapatókról, meg a fordítva betekerő specialistákról.
(#17232) error(HUN)
Itt mi folyik? Kónuszos agyból iparis készítése?
[ Szerkesztve ]
imyourfriend
őstag
Ma egy élmény volt Budapesten: déli pályaudvartól egészen Fóti út/megyeri út találkozásáig, majd visszafelé Váci úton egészen déli pályaudvar terror háza, ezt követően blaha. Váci úton lefelé volt egy kis hátszelem, meg is nyomtam 38-40km/h-s átlagra, szerencsére a rendőrök mind elhajtottak mellettem sőt mi több voltak betanítandó fiatalok is, egy csoporttal találkoztam a keletinél. Mondanom se kell ülök a gépen a tömegbe, megyünk át a zebrán azok meg ott jönnek. Megúsztam a kirándulást rendőri elbeszélgetés nélkül, pedig mikor pályaudvaron kerekeztem azt mondta az egyik őr hogy szálljon le ott jönnek és megbüntetik 50ezerre.
(#17235) error(HUN) válasza Runner_fxr (#17231) üzenetére
error(HUN)
tag
Durva lépés lesz, de holnap veszek speciális ragasztót és egyszerűen bele fogom ragasztani a pedáltengelyt. Beszámolok majd róla, de valahogy meg kell oldanom. Mondjuk másik ötletem, hogy az átmenő pedáltengely túloldalára menetes szárat hegesztek és vékony anyával rögzítem. Esetleg még belefúrok a túloldalról szintén a tengelybe (mivel?mert hogy kemény...?)és süllyesztett imbuszcsavarral rögzítem. Aztán meg lehet hogy nem is ér ennyit ez az egész és veszek/szerzek egy másikat/újat...
20-négy23-ötvenkilenc-24
(#17236) error(HUN) válasza ---Lasali--- (#17233) üzenetére
error(HUN)
tag
Ja, most ezzel megyek (a másik ugye hajtókarhibás), első-hátsó agy így átalakítva, plusz csapágy a hátsó teleszkópos lengővillában :-))
Na alszok rá egyet, majd holnap meglátjuk ezt a hajtókart...
[ Szerkesztve ]
20-négy23-ötvenkilenc-24
(#17237) ---Lasali--- válasza error(HUN) (#17236) üzenetére
---Lasali---
Közösségépítő
Tengelyre lennék kíváncsi hogy oldottad meg. Jól látom a csapágyak közé nem került táv tartó?
Solad
őstag
Iparis agyakban szabvány méretű csapágy van, vagy ez lehet agyanként eltérő?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
imyourfriend
őstag
Úgy szokás szerintem, hogy kiszereled és elviszed a csapágyboltba aztán adnak 2 ugyanolyant (persze ha ez a módszer megoldható). Amúgy szabványos csapágy kell hogy legyen, csak kérdés hogy miféle van egyáltalán benne. Nem hinném hogy az összes gyártó ugyanazt használja, ezért vidd be a sajátod ha tudod
Solad
őstag
Elvi kérdés volt
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
---Lasali---
Közösségépítő
Előfordulnak nem szabványos csapágyak, nem is ritkán!!!
Csapágyboltos két szeme érdekes szögeket szokott bezárni mikor meglátja a bringákból kihalászott mély hornyú golyóscsapágyakat olyan méretekkel amikkel előtte 20 évig nem találkozott.
Ezek OEM gyártmányok, direkt nem kerülnek ki a csapágyboltokba, a csapágy gyárak kimondottan rendelésre gyártják őket az alkatrész gyártóknak.
Valamint léteznek hibrid csapágyak, sok felső kategóriás gyártó használ ma már ilyeneket, ezekbe silicone nitride golyó van, általában a méretük se szabványos, csapágy bolt abszolút kapufa.
Én is pont most várok egy készlet csapágyra Kínából, egy ultra könnyű hátsó agyhoz.
Enyémhez meg pont ma jött meg a kerámia golyós szett.
[ Szerkesztve ]
Solad
őstag
Értem. Elsősorban a méretezésre voltam kíváncsi, de ezek szerint ahány ház annyi szokás.
Hibrid kerámiacsapágyakat én is használok, illetve többen a csapatban, valóban ég és föld nagyon sok akár felső kategóriás acél csapágyakhoz képest (nem beszélve a kisebb karbantartásigényről, és hogy van olyan szett amit kenés nélkül használok).
A full kerámiákat még nem is vették elő a gyártók? Ez számomra kissé meglepő. Vagy lehet csak azabszolót elit kategóriában, a földi halandók meg nem annyira értesülnek róla.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
---Lasali---
Közösségépítő
Van olyan amiben az van, de fejből nem nagyon tudok mondani. Talán american classicnak a magnesium kerekében volt annó. De csomó méretben lehet rendelni full kerámiát, aztán bele tudod rakni az olcsóbb kerekekbe is. Csak azt nem értem, hogy amiket láttam ilyen csapágyakat, legtöbbnek nincs tömítése..
Egyébként a legnyerőbb legszebben futó csapágyazása szerintem a fulcrum, vagy campagnolo gyári kerekeknek van, azok közül is azoknak, amelyik nem mélyhornyú golyós, hanem ferde hatásvonalú. És a felső közép kategóriától már ezek is silicon nitride golyósak. Nagy gonddal ezeket be lehet olyanra állítani hogy nem tudod majd mitől gurul a bicikli annyira..
[ Szerkesztve ]
Solad
őstag
A tömítés hiányát azzal magyarázom, hogy a víz ezeknek nem árt, illetve annyira kemény anyag, hogy a por is alig. Az már más kérdés, hogy az esetlegesen bekerült szennyeződés rontja a futásteljesítményt (és valamilyen szinten a golyók futófelületét így az élettartamot)
Az esőkerekeimben használt hibrideket én is porvédő nélkül használom, így elég csak a csap alá tartani használat után és megpörgetni
A saját bringám kerekeinél nem is sikerült eljutnom a csapágyakig, szóval megy be a szervizbe, úgyis van több dolog amit csinálni kell rajta, essenek neki a csapágyaknak is, mert elég cserésnek érzem.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
TripleB
senior tag
Ilyenkor áldom a Specialized és a Mavic neveket. Nálam mind a 16 csapágy szabványos (váz + kerekek) .
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
pengemetal
aktív tag
Lidl szerszám: egy markolatot akartam vele meghúzni, sikerült is elnyírni az imbuszt!!! Úgyhogy ment szépen vissza a boltba, ahol kifizették az árát.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
(#17247) rootkiller válasza pengemetal (#17246) üzenetére
rootkiller
őstag
Hát igen, szerszámból nem veszünk "gagyit", ez tipikusan az a terület ahol nem lehet olcsóért minőséget csinálni. Egy pólón nyilván a többszöröse haszon van így jó bringás cuccot lehet olcsóért adni a lidl-ben.
Artengo TR 990 Pro
(#17248) pengemetal válasza rootkiller (#17247) üzenetére
pengemetal
aktív tag
Gondoltam tartaléknak jó lesz ennyiért...
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
(#17249) rootkiller válasza pengemetal (#17248) üzenetére
rootkiller
őstag
Szerencséd volt hogy most ment tönkre és nem félúton otthonról haza (mármint a túra felénél legmesszebbre otthonról) hagyott cserben...
Artengo TR 990 Pro
(#17250) pengemetal válasza rootkiller (#17249) üzenetére
pengemetal
aktív tag
Jaja, de aztán az is lehet, hogy csak egy selejt darabot fogtam ki.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"