Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [Mr. Y:] Motoros sztorik #05
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Teasüti
nagyúr
Nem éri meg. Ugyan még nem vizsgáltam meg közelről, de az XT fogsornál is úgy tűnik szegecselve vannak a lánckerekek az alu agyra, a csere lehetőségét fel sem vetve.
Meg árukban sem indokolja sztem a megbontást, most mibe kerül egy fogsor? A sporteszköz kategóriában az XT sor megvan 10k-ból és több szezont is kibírhat, illetve a hobbi bringásoknak mint én is, talán éveket is kiszolgál, ha időben cserélem a láncokat.
A kisebb kategóriában meg feléből megvan egy fogsor, ami szintén nem egy lánc cserére van tervezve. Most aki nem engedhet meg magának egy fogsort 3-5 lánc csere után... Meg aztán ha darabokban árulnák, akkor drágább is lenne. Pont nem érné el a célját ez a fillérb.szós/környezet tudatos gondolkodás.
Lánctányérnál már van szerepe, mert ott egy jó hajtómű kiteheti egy belépő kategóriás bringa árát is.
Ott azért tényleg nem mindegy, hogy egy tányért cserél az ember, vagy megveszi az egész hajtóművet.
Persze a budget kategóriában az is mindegy.
Szvsz.
glacious
addikt
7 kiló testtömég mínusszal, 2km/h-t javult a sebességem úgy, hogy idén először vettem elő az új bringám.
Solad
őstag
A megoldás: agyváltó Nekem nagyon bevált a városi bringán.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-=RelakS=-
veterán
Tudom, hogy ez nem a szokásos kategória, de a Sram XG-1199-et pont azzal reklámozzák, hogy hű de könnyű lehet, mert a 11 fokozatból 10-et 1 tömbből faragtak.
Vagy inkább az a szokás, amit Teasüti írt, hogy összeszegecselik a rendszert?
Amúgy úgy néztem, hogy a Shimano CS-HG80 pont jó lenne ilyen nem teljes cseréhez, ha az egyes darabjait külön is árulnák
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
sanzi89
addikt
Már ne haragudj, de egyáltalán nem értek egyet a gondolatmeneteddel. XT fogsor 20k, valamint nem tudom milyen univerzumban bír ki egy fogaskoszorú 3-5 láncot. Vagy 1000km-enként cserélem a majd 9k-s XT láncot? Hát, nem tudom hol van a spórolás...
De hagyjuk is az XT-t, az a kategória szerintem már nem az igényes, átlag bringás mindenes bringája. Nézzünk egy olcsóbb 9-es rendszert:
Shimano Deore CN-HG53-as lánc 5k
Shimano Deore CS-HG50 kazetta 7.5k
Mégis hány km-nél kellene cserélni a láncot, hogy mondjuk 3 láncot kibírjon a fogsor? Nekem kb 5500km-t bírt ki, ekkor már a váltás rovására ment a kopás, bár nem szalajtott a bringa, tehát tekerni lehetett volna még, csak zavart, hogy a váltás nem a megszokott. Új láncot tettem rá 3000km-nél, de már szalajtott, szóval ennél kevesebb táv után kellene cserélni, ezért vissza is raktam a régi láncot, hogy széthajtsam 5500km-en.
Az, hogy szegecselve vannak most, egy dolog. Az, hogy esetleg azért így csinálják, mert nem lehet másként megcsinálni, az egy másik. De szerintem ami nem ilyen bakos felépítésű, hanem teljes lánckerekekből épül fel, mint a CH-HG50, ott simán meg lehetne oldani a külön-külön álló fogaskerekeket. Ahogy a záró anya összefogja a két legkisebb, különálló fogaskereket, úgy összefoghatná mind a kilencet és kész.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-=RelakS=-
veterán
hűűű...
Kis gugli után egy hátsó sort hogyan szedjünk szét oldalon Campagnolo és Marchisio sorok lánckerekenként vannak.
Csak gondolom kizárólag szettben adják
Mondjuk már az is elég lenne, ha ilyen Shimano sorokat is lehetne alkatrészenként venni.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
rétisün
veterán
a miche-nek vannak külön lánckerekei, mindenféle méretben. régebben én matuzmestertől rendeltem is, nem tudom most mi az elérhetősége...talán a scnwinncsepel forgalmazza a dolgaikat, de a náluk saját igény szerint rendelt fogaskoszorú a mai napig nem ért ide.
pestiként mondjuk lehet könnyebb ilyen dolgokhoz hozzájutni, ha néhanapján személyesen is be tudsz menni hozzájuk.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
sanzi89
addikt
Meg még arra lennék nagyon kíváncsi, hogy futásteljesítményben miként viszonyulnak egymáshoz az alábbi 9-es fogaskoszorúk:
CS-HG20, CS-HG30, CS-HG50
De van még egy érdekesség. Ha megnézzük az azonos kategória 9-es és 8-as árait, elég érdekesen alakul.
CS-HG31 vs CS-HG30: 2700 vs 6200
CS-HG50-8 vs CS-HG50-9 4000 vs 7300
Több, mint dupla, és majdnem dupla ár plusz egy fogaskerék miatt? Jó, a 9-es rendszernél vékonyabban meg könyebbek az elemek, de szerintem nem kérdés, hogy ez is mesterségesen van beállítva, a költségek nem indokolnak ekkora különbséget.
Ha nem tapasztalok nagy bukót a Schwinn-en a 8-as, nevetségesen olcsó rendszerrel (a régi, 7-es racsnis megoldás is majdnem drágább, tehát lehet a 8-as kazettás a legolcsóbb felépítés), akkor a Caprine is 8-as rendszert kap a 9-es helyett. Már csak egy jó 8-as váltókar kellene, úgy nézem Alivio felett nincs semmi.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
imyourfriend
őstag
Nem véletlen kerül a 9-es Ultegra sor ~17ezer forintba, pedig '98-as kiadású.. és nálam már 10ezer km felett jár ez a darab, de aki megveszi a sz*rt az használja is, szívjon vele. Ilyen egyszerű a történet. Utoljára mikor shimano láncot vettem 3500 forintért, vagy 2000km-t ha bírta, majd a következő egy connex 904 vagy 906-os volt amelyik 6500km-t bírta, és még a végén is minőségit lehetett vele váltani megnyúlva sem volt csupán lecseréltem mert úgy éreztem a sornak jót teszek vele. Meglehet venni az 1500 forintos láncot is csak tudni kell mivel jár mindez a "spórolás".
-=RelakS=-
veterán
HG50 nekem 800km után elég randán néz ki. Túlterheléses "kopásnak" tűnik, a kedvenc kerekeim szét vannak rajta nyomva. Rendeltem HG20-at kíváncsiságból, újabb 800km után megnézem
Bár annyi csalás lesz, hogy megpróbálok minél jobban pörgetni, mert az nem lehet, hogy görgőn is 1 perc pörgetés után még fél órával is szarul volt a tüdőm
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
sanzi89
addikt
Ennél azért szerintem összetettebb a képlet. Valószínűleg jobban használod az áttételtartományt, mivel közelebb vannak a fokozatok egymáshoz, így egy-egy fogaskerék kisebb terhelést kap. Az az egyik bajom, hogy az Alföldön egy trekking vagy MTB áttételt nem nagyon lehet kihasználni, 2-3 fokozat a maximum amivel tartósan teker az ember.
A Connex láncok meg tényleg elég jók, ha 6500km-t bírnak, meg az is, ha egy 18k-s sor 10k kilométer után is használható. Bár itt is sok egyéb tényező lehet (tekerési stílus, körülmények, karbantartás). Most, hogy egész télen az esőben, latyakban, sóban is bringával jártam mindenhova eléggé érződik, ezért is volna fontos a költségek optimalizálása. Számomra legalább annyira közlekedési eszköz a bicikli, mint hobbi vagy sporteszköz. Sőt...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Zola007
veterán
légzéstechnikának nézz utána.
sokszor látom a teremben is kardiogépeken hogy az emberek nagyon rosszul veszik a levegőt.
Pontosabban nem is a levegővétel a fontos, mert az egy reflexes folyamat, hanem meg kell tanulni kifújni!
Ha időben és optimális kapacitással fújsz ki, akkor utána a levegővétel már automatikusan igazodik a sz oxigénszükséglethez.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
D.Orion
veterán
Remélem most a 6700 Ft-os HG-51 nem egy láncot fog csak elkoptatni, mert akkor felgyújtom a bringát.
Három lánc után nálam kukás lett a 9-8-7 fokozat, de azért ez már jó, kicsit 10.000km felett van.
rootkiller
őstag
Alföldön egy darab 53-as tányér, hátra meg 11-23 sor
Artengo TR 990 Pro
imyourfriend
őstag
Alföldön 2-3-4 fogaskereket használok ha éppen arra járok. Itt dunántúlon elkélnek a lentebb levők is,de 52-es első tányérhoz ritkán használom a 12-13-15-öt. A sor bírja még mindig pedig sok emelkedőt megmásztam már vele, egyszerűen azért lehet ilyen jó mert tényleg 98 óta ezt a technikát alkalmazzák és bírja. A kisebb fogaskerekeim majdnem használatlanok, talán a 19-es van elkopva mert azon mentem a legtöbbet. Régebben írtam hogy az ugrik néha. 14-27-et tervezek és néha beiktatom a 12-13-as fogaskereket ha muszáj lesz.
Tomi_Sci
őstag
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a Mavic Cosmos hátsókerekem kicsit kotyog összeszorított gyorszárral is. Dokumentációt csak az újabb Mavicokhoz találtam, ahol egy külön szerszámmal kell megszorítani a csapágyakat. Íme. Nekem nem ilyen lyukacsos a porvédő, hanem egy anya van rajta a tengelyvég felől. Képek
Ezt, és a másik oldali anyát próbáltam szorítani (képeken bekeretezve), de semmi változás a kotyogásban. Mit csinálok rosszul?
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-=RelakS=-
veterán
Kicsit babráltam a hátsó váltóval, mert gondoltam, adok neki egy kis bling-bling-et (illusztráció)
Azt vettem észre, hogy a görgők a csapágyon nem pörögnek szabadon, hanem gyakorlatilag szorulnak (nem biztos, hogy egy fordulatot tudtam rajtuk pörgetni)
Ennek így kéne működnie, vagy szabadon kéne pörögnie, mint mondjuk a keréknek?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Tothgera30
Ármester
Országútira hol tudok venni vékonyka kis sárvédőket? Vagy az home-made?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
(#16919) imyourfriend válasza Tothgera30 (#16918) üzenetére
imyourfriend
őstag
[link] Van rá való, csak itt épp elfogyott. Ilyen egyszerű.
(#16920) Tothgera30 válasza imyourfriend (#16919) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Látom, de valami egyszerűbbre gondoltam, ilyesmire, csak hajlított vég nélkül:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
ludsimon
veterán
Aki puha, pontos, király cuccot akar Polar pánt qvaolcsón!
[link]
"Van egy ilyen Polar H6 Heart Rate Monitor-om eladó 10000 Ft-ért, ha valakit érdekel
Nem volt használva, de ki van bontva. Nem működik a Windows-os mobilommal. IPhone-hoz tökéletes. Bluetooth 4-es.!"
[ Szerkesztve ]
undefined
(#16922) imyourfriend válasza Tothgera30 (#16920) üzenetére
imyourfriend
őstag
[link] Ennél egyszerűbbet én nem ismerek.
Tomi_Sci
őstag
Berner nagyteljesítményű kenőanyag jó lehet szabadonfutóba? Esetleg ideiglenesen amíg szerzek valami hígabb olajat?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
beci
őstag
Sziasztok.
Ha esetleg eladnátok...
Sorry az offért.
[link]
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
Tomi_Sci
őstag
Miben különbözik ez a két nagytól?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
beci
őstag
Semmiben.
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
Tomi_Sci
őstag
Na atomjaira szedtem, letisztítottam, megkentem. Most olyan gondom van, hogy egyáltalán nem kotyog Annyira letekertem, hogy alig fért be a vázba, de betonstabil. Honnan tudjam így, hogy mennyire kell betekerni?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
Zola007
veterán
Lazítsd kicsit 1-2 fordulatot, hogy szépen fusson
Utána forgasd meg két kézben tartva és utána 1/4 fordulatonként addig húzd, míg nagyon finom súrlódást nem érzel. Akkor 1/2-et lazítasz és kész is.
Gyorszár - attól függően mennyire tépi meg valaki - tud még rajta húzni, ez sajnos ilyen tökölős játék.
Egy vázba rakott, rendesen befogatott hátsó keréknek hajtóművel meghajtva illik minimum 40-50 másodpercig szabadon futni.
Ha ennél rövidebb idő alatt megáll akkor van túl van húzva vagy a csapágyazás már nem az igazi
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Tomi_Sci
őstag
Az a gond, hogy ipari csapágyas, és annak ellenére, hogy több 10k km van benne, nem lehet nagyon érezni a súrlódásbeli különbséget a különböző feszességeknél. Ha nincs eléggé meghúzva akkor a porvédő nem megy fel eléggé, ha nagyon meg van húzva, akkor meg gyorsabban kopik a csapágy. A porvédőt persze látom, de a végállást nem érzem. A kotyogás meg szerintem azért szűnt meg, mert a két oldali csapágy külön szorul, és a hajtásoldalt erőből meghúztam amikor szereltem össze a szabadonfutót. De ez is csak tipp.
Most kipróbáltam, kézzel megpörgetve, gumi nélkül, gyorszár nélkül 1,5 percig, gyorszárral 75 másodpercig forgott. Hagyjam így?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
Zola007
veterán
Az nem túl nagy különbség, ennyit hozhat a gyorszár
Ha nem érzed lötyögősnek, akkor szerintem hagyd így, esetleg egy picit még húzhatsz rajta
Jó minőségű iparis agyak, főleg ilyen könnyű felnikkel könnyen gurulnak, főleg üresen.
Felgumizva, optimális nyomásra fújva nézd meg azért, az a mérvadó
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
TripleB
senior tag
Lánccal együtt megoldom a LÁNCkeréksort 2o e alatt[link]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
imyourfriend
őstag
Maximum ket ipari csapagyat kell beszerezned ha veletlen elrontod. Aztan lehet hogy amugy is cseresek mar, kitudja.
csabi94
őstag
Nem tudom mit csinálnak itt egyesek a lánccal...
13 ezer km van kb. az országúti sorban, 3. láncot használom úgy, hogy a 2. is nyúláshatár alatt van, nemsoká elkezdem felváltva használni, és bízok benne, hogy egy 10-est még simán elmegy.
Montimba csak 1000-1200 km van, de azzal sincs még gond, pedig abban benne van a tavalyi Szilvásvárad is.
Ja, és az Ultegra 10-es láncokkal én 6 ezreket simán elmegyek, az első volt ami megrepedezett (szériahiba), a másodikat meg 5000 km után félreraktam, hogy nehogy egye a sort. Még szinte új.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Gyorszár - attól függően mennyire tépi meg valaki - tud még rajta húzni, ez sajnos ilyen tökölős játék.
H-h mennyire tépi meg vki? Szabályos rögzítésnél általában nem lehetnek nagy különbségek: csavaron annyit feszíteni, amíg a kar a tengellyel éppen párhuzamosan - tehát fél állásban - keményedik fel, majd a kart ütközésig behajtani. Ennyi.
(#16935) elfelejtette válasza imyourfriend (#16915) üzenetére
elfelejtette
veterán
Itt Debrecenben én is csak 4 fogaskereket használok. Bár most elöl 38-as tányér van, de azzal hátul pont az alsó áttételeket használom 11-13-15-18-ig. Ezért nem is váltanék a mostani 7 sebességröl a drágább 8-asra vagy 9-esre 11-34 kivitelben, a nagyobb fogaskerekeket úgyse használnám, meg persze a Tiagra nem is tudna oda felváltani...
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
(#16936) imyourfriend válasza elfelejtette (#16935) üzenetére
imyourfriend
őstag
En ezert szereltem fel azt a 12-23-as ultegra sort. Picit valtoznak a korulmenyek meg mar tudok is korrigalni attetelnel. 52es elso tanyeron van nekem altalaban a lanc. Ritkan hasznalom a kicsi tanyert.
Zola007
veterán
Mondok két példát:
1, pár éve leraktam a bringámat egy tárolóba, a szomszéd bringa gyorszárába véletlenül beleakadtam pulcsival, ennyitől kinyílt
2, vettem egy boltbajárós bicót tavaly, akkor még jobb erőben voltam, de egy üléscsővel kellett rásegíteni, hogy ki bírjam nyitni a kart
Van 4-5 fordulat a gyengén meghúzott és az izomból meghúzott pozíció között
Egy 40 kilós fixis csaj biztosan nem annyira tekeri be az alátétanyát rajta mint bébitermetű belaazallat fórumtársunk a 120 kilójával (remélem nem gond hogy rád hivatkozom )
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
D.Orion
veterán
MTB-vel mi a helyzet?
lorcsi
veterán
rábasztam a decathlonos belsőkkel
kettőt vettem egybe csomagolva..
és ma délután szedem ki a régit..tenném be az újat,d e nem megy
van a szelep résznél egy viszonylag vékony vagy épp vastag gumi pereme és nem csak a menet végig
úgyhogy van 2 belső amit nem tudok beszerelni
sanzi89
addikt
És hány kilométert bír egy ilyen 20e Ft-os szett?
Remélem az új 8-as szett (1, 2) kibír 5000km-t, kevesebb, mint 5.000Ft, tehát lánccsere nélkül az XT szettnek 20.000km-t kellene kibírnia, amit erősen kétlek. Félreértés ne essék, tisztában vagyok vele, hogy jobb egy XT szett, mint ez az olcsó Shimano, az egész elmélkedésem arra irányulna, hogy km/forint arányban mi a legmegfelelőbb egy átlagos/mindennapos felhasználásra.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Mansi
csendes tag
Ha megvan a blokkod vissza fogják venni, nekem is volt gyárilag egy hibás belsőm, cserélték azonnal.
Zola007
veterán
PG950 van valakinek?
Illetve PC-950 / 951-es lánc?
mennyit bír átlagban?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
fpeter07
veterán
Rosszul tetted fel a kérdést: mit nem csinálunk a láncokkal. Ugyanis a városi montimmal alig mentem, még is cserére szorul a lánc. 2k km-t biztos nem tettem meg vele.
superecneB
őstag
951-van azon a soron amiről nem rég képet küldtem. Szerintem jól bírja jó ár/érték arányú lánc. A következő láncom is ez, csak most visszaraktam a régit, ezt meg majd felrakom az új sorra ha ez teljesen lehalt. Használtam még 2011-2013 végéig Shimano CN-HG53 is. Azzal viszont volt egy olyan problémám, hogy berozsdált. Csak felületi rozsda és az olaj javarészt leszedte, illetve egyszer citromlével leszedtem a maradékot, de a 951-esekkel nem volt ilyen gondom. Igaz, nem is kaptak annyit mint a shimano, de ezek is kaptak esőt. Kilométerben nehezen tudnám megmondani neked mennyit bírnak, ami most fenn van, az bőven túl van 5000km-en. Évente olyan 4000 körül megyek, de a legtöbbet nyugodt laza tempóban 25 körüli átlaggal inkább csak közlekedni szoktam, a lánc több mint 1 éves.
Németországban 10 EUR körül kapni, annyiért nagyon jó vétel. A gyári kenése elég ragacsos de összességében nincs vele gond.
Zola007
veterán
most ilyen van a bringán, köszi a részletes beszámolót, kíváncsi vagyok nekem mit bír.
tavasszal veszek valami fapados kilométerórát
Erre tud valaki valamit ajánlani?
valami tényleg olcsó vezetékes/nélküli cucc kellene, amit nem kell sajnálni. Sebességet és km-t mutasson és jól mérjen, ennyi a kritérium.
eBike-ról valaki nem akar mostanság Debrecenben rendelni?
kell pár cucc úgy 10e-ig, társulhatnánk
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
lorcsi
veterán
szerintetek mi megy végbe az iylen eladó fejében ?
lorcsi
veterán
ez nem hibás, iylen kiképzésű, csak nekem szűkebb átmérőn kellene átmennie
Zola007:
ekkorá árkülönbségnek ez lehet az oka?
nem semmi
[ Szerkesztve ]
Zola007
veterán
Talán az, hogy a hirdetésben egy kevláros gumi van, a másik linken meg sima drótperemes
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Runner_fxr
Ármester
Kint voltam a hétvégén a bringaexpón, csináltam pár képet, ha valakit érdekel.
Sajnos a fényképezőm nem egy profi gép, a minősége nem a legjobb, de ez van.
[ Szerkesztve ]
Zola007
veterán
kár volt berakni
most hogy így oldalra nézek a Kellys-emre, már nem is olyan szép mint eddig
az a piros-fekete Bergamont mennyit mozog elöl?
(#16947) lorcsi : bizony, még több is lehet a difi
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs