Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16901) Teasüti válasza sanzi89 (#16897) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem éri meg. Ugyan még nem vizsgáltam meg közelről, de az XT fogsornál is úgy tűnik szegecselve vannak a lánckerekek az alu agyra, a csere lehetőségét fel sem vetve.
Meg árukban sem indokolja sztem a megbontást, most mibe kerül egy fogsor? A sporteszköz kategóriában az XT sor megvan 10k-ból és több szezont is kibírhat, illetve a hobbi bringásoknak mint én is, talán éveket is kiszolgál, ha időben cserélem a láncokat.
A kisebb kategóriában meg feléből megvan egy fogsor, ami szintén nem egy lánc cserére van tervezve. Most aki nem engedhet meg magának egy fogsort 3-5 lánc csere után... Meg aztán ha darabokban árulnák, akkor drágább is lenne. ;) Pont nem érné el a célját ez a fillérb.szós/környezet tudatos gondolkodás.
Lánctányérnál már van szerepe, mert ott egy jó hajtómű kiteheti egy belépő kategóriás bringa árát is.
Ott azért tényleg nem mindegy, hogy egy tányért cserél az ember, vagy megveszi az egész hajtóművet.
Persze a budget kategóriában az is mindegy.
Szvsz.

(#16902) glacious


glacious
addikt

7 kiló testtömég mínusszal, 2km/h-t javult a sebességem úgy, hogy idén először vettem elő az új bringám.

(#16903) Solad válasza Teasüti (#16894) üzenetére


Solad
őstag

A megoldás: agyváltó ;) Nekem nagyon bevált a városi bringán.

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#16904) -=RelakS=- válasza sanzi89 (#16899) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Tudom, hogy ez nem a szokásos kategória, de a Sram XG-1199-et pont azzal reklámozzák, hogy hű de könnyű lehet, mert a 11 fokozatból 10-et 1 tömbből faragtak.

Vagy inkább az a szokás, amit Teasüti írt, hogy összeszegecselik a rendszert?

Amúgy úgy néztem, hogy a Shimano CS-HG80 pont jó lenne ilyen nem teljes cseréhez, ha az egyes darabjait külön is árulnák :))

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#16905) sanzi89 válasza Teasüti (#16901) üzenetére


sanzi89
addikt

Már ne haragudj, de egyáltalán nem értek egyet a gondolatmeneteddel. XT fogsor 20k, valamint nem tudom milyen univerzumban bír ki egy fogaskoszorú 3-5 láncot. Vagy 1000km-enként cserélem a majd 9k-s XT láncot? Hát, nem tudom hol van a spórolás...

De hagyjuk is az XT-t, az a kategória szerintem már nem az igényes, átlag bringás mindenes bringája. Nézzünk egy olcsóbb 9-es rendszert:
Shimano Deore CN-HG53-as lánc 5k
Shimano Deore CS-HG50 kazetta 7.5k
Mégis hány km-nél kellene cserélni a láncot, hogy mondjuk 3 láncot kibírjon a fogsor? Nekem kb 5500km-t bírt ki, ekkor már a váltás rovására ment a kopás, bár nem szalajtott a bringa, tehát tekerni lehetett volna még, csak zavart, hogy a váltás nem a megszokott. Új láncot tettem rá 3000km-nél, de már szalajtott, szóval ennél kevesebb táv után kellene cserélni, ezért vissza is raktam a régi láncot, hogy széthajtsam 5500km-en.

Az, hogy szegecselve vannak most, egy dolog. Az, hogy esetleg azért így csinálják, mert nem lehet másként megcsinálni, az egy másik. De szerintem ami nem ilyen bakos felépítésű, hanem teljes lánckerekekből épül fel, mint a CH-HG50, ott simán meg lehetne oldani a külön-külön álló fogaskerekeket. Ahogy a záró anya összefogja a két legkisebb, különálló fogaskereket, úgy összefoghatná mind a kilencet és kész.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#16906) -=RelakS=- válasza sanzi89 (#16905) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

hűűű...

Kis gugli után egy hátsó sort hogyan szedjünk szét oldalon Campagnolo és Marchisio sorok lánckerekenként vannak.
Csak gondolom kizárólag szettben adják :)

Mondjuk már az is elég lenne, ha ilyen Shimano sorokat is lehetne alkatrészenként venni.

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#16907) rétisün válasza -=RelakS=- (#16906) üzenetére


rétisün
veterán

a miche-nek vannak külön lánckerekei, mindenféle méretben. régebben én matuzmestertől rendeltem is, nem tudom most mi az elérhetősége...talán a scnwinncsepel forgalmazza a dolgaikat, de a náluk saját igény szerint rendelt fogaskoszorú a mai napig nem ért ide.

pestiként mondjuk lehet könnyebb ilyen dolgokhoz hozzájutni, ha néhanapján személyesen is be tudsz menni hozzájuk.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#16908) sanzi89 válasza sanzi89 (#16905) üzenetére


sanzi89
addikt

Meg még arra lennék nagyon kíváncsi, hogy futásteljesítményben miként viszonyulnak egymáshoz az alábbi 9-es fogaskoszorúk:
CS-HG20, CS-HG30, CS-HG50

De van még egy érdekesség. Ha megnézzük az azonos kategória 9-es és 8-as árait, elég érdekesen alakul.
CS-HG31 vs CS-HG30: 2700 vs 6200
CS-HG50-8 vs CS-HG50-9 4000 vs 7300

Több, mint dupla, és majdnem dupla ár plusz egy fogaskerék miatt? Jó, a 9-es rendszernél vékonyabban meg könyebbek az elemek, de szerintem nem kérdés, hogy ez is mesterségesen van beállítva, a költségek nem indokolnak ekkora különbséget.

Ha nem tapasztalok nagy bukót a Schwinn-en a 8-as, nevetségesen olcsó rendszerrel (a régi, 7-es racsnis megoldás is majdnem drágább, tehát lehet a 8-as kazettás a legolcsóbb felépítés), akkor a Caprine is 8-as rendszert kap a 9-es helyett. Már csak egy jó 8-as váltókar kellene, úgy nézem Alivio felett nincs semmi.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#16909) imyourfriend válasza sanzi89 (#16908) üzenetére


imyourfriend
őstag

Nem véletlen kerül a 9-es Ultegra sor ~17ezer forintba, pedig '98-as kiadású.. és nálam már 10ezer km felett jár ez a darab, de aki megveszi a sz*rt az használja is, szívjon vele. Ilyen egyszerű a történet. Utoljára mikor shimano láncot vettem 3500 forintért, vagy 2000km-t ha bírta, majd a következő egy connex 904 vagy 906-os volt amelyik 6500km-t bírta, és még a végén is minőségit lehetett vele váltani megnyúlva sem volt csupán lecseréltem mert úgy éreztem a sornak jót teszek vele. Meglehet venni az 1500 forintos láncot is csak tudni kell mivel jár mindez a "spórolás".

(#16910) -=RelakS=- válasza sanzi89 (#16908) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

HG50 nekem 800km után elég randán néz ki. Túlterheléses "kopásnak" tűnik, a kedvenc kerekeim szét vannak rajta nyomva. Rendeltem HG20-at kíváncsiságból, újabb 800km után megnézem :D

Bár annyi csalás lesz, hogy megpróbálok minél jobban pörgetni, mert az nem lehet, hogy görgőn is 1 perc pörgetés után még fél órával is szarul volt a tüdőm :Y

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#16911) sanzi89 válasza imyourfriend (#16909) üzenetére


sanzi89
addikt

Ennél azért szerintem összetettebb a képlet. Valószínűleg jobban használod az áttételtartományt, mivel közelebb vannak a fokozatok egymáshoz, így egy-egy fogaskerék kisebb terhelést kap. Az az egyik bajom, hogy az Alföldön egy trekking vagy MTB áttételt nem nagyon lehet kihasználni, 2-3 fokozat a maximum amivel tartósan teker az ember.
A Connex láncok meg tényleg elég jók, ha 6500km-t bírnak, meg az is, ha egy 18k-s sor 10k kilométer után is használható. Bár itt is sok egyéb tényező lehet (tekerési stílus, körülmények, karbantartás). Most, hogy egész télen az esőben, latyakban, sóban is bringával jártam mindenhova eléggé érződik, ezért is volna fontos a költségek optimalizálása. Számomra legalább annyira közlekedési eszköz a bicikli, mint hobbi vagy sporteszköz. Sőt...

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#16912) Zola007 válasza -=RelakS=- (#16910) üzenetére


Zola007
veterán

légzéstechnikának nézz utána.
sokszor látom a teremben is kardiogépeken hogy az emberek nagyon rosszul veszik a levegőt.

Pontosabban nem is a levegővétel a fontos, mert az egy reflexes folyamat, hanem meg kell tanulni kifújni!
Ha időben és optimális kapacitással fújsz ki, akkor utána a levegővétel már automatikusan igazodik a sz oxigénszükséglethez.

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#16913) D.Orion válasza Teasüti (#16892) üzenetére


D.Orion
veterán

Remélem most a 6700 Ft-os HG-51 nem egy láncot fog csak elkoptatni, mert akkor felgyújtom a bringát.

Három lánc után nálam kukás lett a 9-8-7 fokozat, de azért ez már jó, kicsit 10.000km felett van.

(#16914) rootkiller válasza sanzi89 (#16911) üzenetére


rootkiller
őstag

Alföldön egy darab 53-as tányér, hátra meg 11-23 sor :P

Artengo TR 990 Pro

(#16915) imyourfriend válasza sanzi89 (#16911) üzenetére


imyourfriend
őstag

Alföldön 2-3-4 fogaskereket használok ha éppen arra járok. Itt dunántúlon elkélnek a lentebb levők is,de 52-es első tányérhoz ritkán használom a 12-13-15-öt. A sor bírja még mindig pedig sok emelkedőt megmásztam már vele, egyszerűen azért lehet ilyen jó mert tényleg 98 óta ezt a technikát alkalmazzák és bírja. A kisebb fogaskerekeim majdnem használatlanok, talán a 19-es van elkopva mert azon mentem a legtöbbet. Régebben írtam hogy az ugrik néha. 14-27-et tervezek és néha beiktatom a 12-13-as fogaskereket ha muszáj lesz. :)

(#16916) Tomi_Sci


Tomi_Sci
őstag

Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a Mavic Cosmos hátsókerekem kicsit kotyog összeszorított gyorszárral is. Dokumentációt csak az újabb Mavicokhoz találtam, ahol egy külön szerszámmal kell megszorítani a csapágyakat. Íme. Nekem nem ilyen lyukacsos a porvédő, hanem egy anya van rajta a tengelyvég felől. Képek
Ezt, és a másik oldali anyát próbáltam szorítani (képeken bekeretezve), de semmi változás a kotyogásban. Mit csinálok rosszul?

[ Szerkesztve ]

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#16917) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Kicsit babráltam a hátsó váltóval, mert gondoltam, adok neki egy kis bling-bling-et :) (illusztráció)

Azt vettem észre, hogy a görgők a csapágyon nem pörögnek szabadon, hanem gyakorlatilag szorulnak (nem biztos, hogy egy fordulatot tudtam rajtuk pörgetni)
Ennek így kéne működnie, vagy szabadon kéne pörögnie, mint mondjuk a keréknek?

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#16918) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Országútira hol tudok venni vékonyka kis sárvédőket? Vagy az home-made?

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#16919) imyourfriend válasza Tothgera30 (#16918) üzenetére


imyourfriend
őstag

[link] Van rá való, csak itt épp elfogyott. Ilyen egyszerű.

(#16920) Tothgera30 válasza imyourfriend (#16919) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Látom, de valami egyszerűbbre gondoltam, ilyesmire, csak hajlított vég nélkül:

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#16921) ludsimon


ludsimon
veterán

Aki puha, pontos, király cuccot akar Polar pánt qvaolcsón!
[link]
"Van egy ilyen Polar H6 Heart Rate Monitor-om eladó 10000 Ft-ért, ha valakit érdekel

Nem volt használva, de ki van bontva. Nem működik a Windows-os mobilommal. IPhone-hoz tökéletes. Bluetooth 4-es.!"

[ Szerkesztve ]

undefined

(#16922) imyourfriend válasza Tothgera30 (#16920) üzenetére


imyourfriend
őstag

[link] Ennél egyszerűbbet én nem ismerek.

(#16923) Tomi_Sci


Tomi_Sci
őstag

Berner nagyteljesítményű kenőanyag jó lehet szabadonfutóba? Esetleg ideiglenesen amíg szerzek valami hígabb olajat?

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#16924) beci


beci
őstag

Sziasztok.
Ha esetleg eladnátok...
Sorry az offért.
[link]

[ Szerkesztve ]

Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....

(#16925) Tomi_Sci válasza beci (#16924) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Miben különbözik ez a két nagytól?

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#16926) beci válasza Tomi_Sci (#16925) üzenetére


beci
őstag

Semmiben.:)

Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....

(#16927) Tomi_Sci válasza Tomi_Sci (#16916) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Na atomjaira szedtem, letisztítottam, megkentem. Most olyan gondom van, hogy egyáltalán nem kotyog :D Annyira letekertem, hogy alig fért be a vázba, de betonstabil. Honnan tudjam így, hogy mennyire kell betekerni? ;]

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#16928) Zola007 válasza Tomi_Sci (#16927) üzenetére


Zola007
veterán

Lazítsd kicsit 1-2 fordulatot, hogy szépen fusson
Utána forgasd meg két kézben tartva és utána 1/4 fordulatonként addig húzd, míg nagyon finom súrlódást nem érzel. Akkor 1/2-et lazítasz és kész is.
Gyorszár - attól függően mennyire tépi meg valaki - tud még rajta húzni, ez sajnos ilyen tökölős játék.

Egy vázba rakott, rendesen befogatott hátsó keréknek hajtóművel meghajtva illik minimum 40-50 másodpercig szabadon futni.
Ha ennél rövidebb idő alatt megáll akkor van túl van húzva vagy a csapágyazás már nem az igazi

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#16929) Tomi_Sci válasza Zola007 (#16928) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Az a gond, hogy ipari csapágyas, és annak ellenére, hogy több 10k km van benne, nem lehet nagyon érezni a súrlódásbeli különbséget a különböző feszességeknél. Ha nincs eléggé meghúzva akkor a porvédő nem megy fel eléggé, ha nagyon meg van húzva, akkor meg gyorsabban kopik a csapágy. A porvédőt persze látom, de a végállást nem érzem. A kotyogás meg szerintem azért szűnt meg, mert a két oldali csapágy külön szorul, és a hajtásoldalt erőből meghúztam amikor szereltem össze a szabadonfutót. De ez is csak tipp.
Most kipróbáltam, kézzel megpörgetve, gumi nélkül, gyorszár nélkül 1,5 percig, gyorszárral 75 másodpercig forgott. Hagyjam így?

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#16930) Zola007 válasza Tomi_Sci (#16929) üzenetére


Zola007
veterán

Az nem túl nagy különbség, ennyit hozhat a gyorszár
Ha nem érzed lötyögősnek, akkor szerintem hagyd így, esetleg egy picit még húzhatsz rajta
Jó minőségű iparis agyak, főleg ilyen könnyű felnikkel könnyen gurulnak, főleg üresen.
Felgumizva, optimális nyomásra fújva nézd meg azért, az a mérvadó

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#16931) TripleB válasza sanzi89 (#16905) üzenetére


TripleB
senior tag

Lánccal együtt megoldom a LÁNCkeréksort 2o e alatt[link]

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#16932) imyourfriend válasza Tomi_Sci (#16929) üzenetére


imyourfriend
őstag

Maximum ket ipari csapagyat kell beszerezned ha veletlen elrontod. ;] Aztan lehet hogy amugy is cseresek mar, kitudja.:)

(#16933) csabi94


csabi94
őstag

Nem tudom mit csinálnak itt egyesek a lánccal... ;]
13 ezer km van kb. az országúti sorban, 3. láncot használom úgy, hogy a 2. is nyúláshatár alatt van, nemsoká elkezdem felváltva használni, és bízok benne, hogy egy 10-est még simán elmegy.
Montimba csak 1000-1200 km van, de azzal sincs még gond, pedig abban benne van a tavalyi Szilvásvárad is. :)
Ja, és az Ultegra 10-es láncokkal én 6 ezreket simán elmegyek, az első volt ami megrepedezett (szériahiba), a másodikat meg 5000 km után félreraktam, hogy nehogy egye a sort. Még szinte új. :)

[ Szerkesztve ]

(#16934) Teasüti válasza Zola007 (#16928) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Gyorszár - attól függően mennyire tépi meg valaki - tud még rajta húzni, ez sajnos ilyen tökölős játék.
H-h mennyire tépi meg vki? Szabályos rögzítésnél általában nem lehetnek nagy különbségek: csavaron annyit feszíteni, amíg a kar a tengellyel éppen párhuzamosan - tehát fél állásban - keményedik fel, majd a kart ütközésig behajtani. Ennyi.

(#16935) elfelejtette válasza imyourfriend (#16915) üzenetére


elfelejtette
veterán

Itt Debrecenben én is csak 4 fogaskereket használok. Bár most elöl 38-as tányér van, de azzal hátul pont az alsó áttételeket használom 11-13-15-18-ig. Ezért nem is váltanék a mostani 7 sebességröl a drágább 8-asra vagy 9-esre 11-34 kivitelben, a nagyobb fogaskerekeket úgyse használnám, meg persze a Tiagra nem is tudna oda felváltani...

"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."

(#16936) imyourfriend válasza elfelejtette (#16935) üzenetére


imyourfriend
őstag

En ezert szereltem fel azt a 12-23-as ultegra sort. Picit valtoznak a korulmenyek meg mar tudok is korrigalni attetelnel. 52es elso tanyeron van nekem altalaban a lanc. Ritkan hasznalom a kicsi tanyert.:)

(#16937) Zola007 válasza Teasüti (#16934) üzenetére


Zola007
veterán

Mondok két példát:
1, pár éve leraktam a bringámat egy tárolóba, a szomszéd bringa gyorszárába véletlenül beleakadtam pulcsival, ennyitől kinyílt
2, vettem egy boltbajárós bicót tavaly, akkor még jobb erőben voltam, de egy üléscsővel kellett rásegíteni, hogy ki bírjam nyitni a kart

Van 4-5 fordulat a gyengén meghúzott és az izomból meghúzott pozíció között

Egy 40 kilós fixis csaj biztosan nem annyira tekeri be az alátétanyát rajta mint bébitermetű belaazallat fórumtársunk a 120 kilójával (remélem nem gond hogy rád hivatkozom ;) )

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#16938) D.Orion válasza csabi94 (#16933) üzenetére


D.Orion
veterán

MTB-vel mi a helyzet? ;)

(#16939) lorcsi


lorcsi
veterán

rábasztam a decathlonos belsőkkel :((
kettőt vettem egybe csomagolva..
és ma délután szedem ki a régit..tenném be az újat,d e nem megy :Y
van a szelep résznél egy viszonylag vékony vagy épp vastag gumi pereme :W és nem csak a menet végig
úgyhogy van 2 belső amit nem tudok beszerelni :((

(#16940) sanzi89 válasza TripleB (#16931) üzenetére


sanzi89
addikt

És hány kilométert bír egy ilyen 20e Ft-os szett?

Remélem az új 8-as szett (1, 2) kibír 5000km-t, kevesebb, mint 5.000Ft, tehát lánccsere nélkül az XT szettnek 20.000km-t kellene kibírnia, amit erősen kétlek. Félreértés ne essék, tisztában vagyok vele, hogy jobb egy XT szett, mint ez az olcsó Shimano, az egész elmélkedésem arra irányulna, hogy km/forint arányban mi a legmegfelelőbb egy átlagos/mindennapos felhasználásra.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#16941) Mansi válasza lorcsi (#16939) üzenetére


Mansi
csendes tag

Ha megvan a blokkod vissza fogják venni, nekem is volt gyárilag egy hibás belsőm, cserélték azonnal.

(#16942) Zola007


Zola007
veterán

PG950 van valakinek?
Illetve PC-950 / 951-es lánc?
mennyit bír átlagban?

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#16943) fpeter07 válasza csabi94 (#16933) üzenetére


fpeter07
veterán

Rosszul tetted fel a kérdést: mit nem csinálunk a láncokkal. Ugyanis a városi montimmal alig mentem, még is cserére szorul a lánc. 2k km-t biztos nem tettem meg vele.

(#16944) superecneB válasza Zola007 (#16942) üzenetére


superecneB
őstag

951-van azon a soron amiről nem rég képet küldtem. Szerintem jól bírja jó ár/érték arányú lánc. A következő láncom is ez, csak most visszaraktam a régit, ezt meg majd felrakom az új sorra ha ez teljesen lehalt. Használtam még 2011-2013 végéig Shimano CN-HG53 is. Azzal viszont volt egy olyan problémám, hogy berozsdált. Csak felületi rozsda és az olaj javarészt leszedte, illetve egyszer citromlével leszedtem a maradékot, de a 951-esekkel nem volt ilyen gondom. Igaz, nem is kaptak annyit mint a shimano, de ezek is kaptak esőt. Kilométerben nehezen tudnám megmondani neked mennyit bírnak, ami most fenn van, az bőven túl van 5000km-en. Évente olyan 4000 körül megyek, de a legtöbbet nyugodt laza tempóban 25 körüli átlaggal inkább csak közlekedni szoktam, a lánc több mint 1 éves.
Németországban 10 EUR körül kapni, annyiért nagyon jó vétel. A gyári kenése elég ragacsos de összességében nincs vele gond.

(#16945) Zola007 válasza superecneB (#16944) üzenetére


Zola007
veterán

most ilyen van a bringán, köszi a részletes beszámolót, kíváncsi vagyok nekem mit bír.
tavasszal veszek valami fapados kilométerórát

Erre tud valaki valamit ajánlani?
valami tényleg olcsó vezetékes/nélküli cucc kellene, amit nem kell sajnálni. Sebességet és km-t mutasson és jól mérjen, ennyi a kritérium.

eBike-ról valaki nem akar mostanság Debrecenben rendelni?
kell pár cucc úgy 10e-ig, társulhatnánk

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#16946) lorcsi


lorcsi
veterán

szerintetek mi megy végbe az iylen eladó fejében ?

mert amúgy...

(#16947) lorcsi válasza Mansi (#16941) üzenetére


lorcsi
veterán

ez nem hibás, iylen kiképzésű, csak nekem szűkebb átmérőn kellene átmennie :(

Zola007:
ekkorá árkülönbségnek ez lehet az oka?
nem semmi

[ Szerkesztve ]

(#16948) Zola007 válasza lorcsi (#16946) üzenetére


Zola007
veterán

Talán az, hogy a hirdetésben egy kevláros gumi van, a másik linken meg sima drótperemes

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

(#16949) Runner_fxr


Runner_fxr
Ármester

Kint voltam a hétvégén a bringaexpón, csináltam pár képet, ha valakit érdekel. :)
Sajnos a fényképezőm nem egy profi gép, a minősége nem a legjobb, de ez van. :)

Bringaexpo 2014

[ Szerkesztve ]

(#16950) Zola007 válasza Runner_fxr (#16949) üzenetére


Zola007
veterán

kár volt berakni
most hogy így oldalra nézek a Kellys-emre, már nem is olyan szép mint eddig :( :O

az a piros-fekete Bergamont mennyit mozog elöl?
(#16947) lorcsi : bizony, még több is lehet a difi

[ Szerkesztve ]

Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.