Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#145301) bringasisti válasza jjeahh (#145296) üzenetére


bringasisti
őstag

Nekem Polar van ezért nem mélyedtem bele de egy fickó írt egy egész hosszú fejtegetést hogy mikor neki megadta magát akkor közepén a pántot elkezdte marcangolni és lelket lehelt bele.

BENEFON DELTA--------N8

(#145302) TayRol


TayRol
veterán

Srácok, kérdés : van nekem egy 26"-os Speci Hardrock Disc bringám, amely király vázzal rendelkezik, de a váltó - hajtás kombó az alap sajna (3*9-es Acera, Suntour első hajtás, Tektro olajos fék). Érdemes - e erre mondjuk vennem upgrade-kent egy XT groupsettet, vagy inkább bringa csere? :) Illetve egy esetleges 27.5-es kerék felmegy még erre a vázra?

Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#145303) haiiro_o


haiiro_o
tag

Sziasztok. Elég ritkán írok ide, de kb minden nap olvasom a fórumot. Múltkor mutattam egy bringát amiről nem mondtatok túlsok jót.. most viszont egyenlőre nem írnék pontos típust. Arra lennék kíváncsi milyen előnyei/hátrányai vannak egy modern elég komoly fully-nak.. múltkor említettem hogy azért néha aszfalton is megyünk de főleg erdőben és szeretem engedni is lefelé amennyire tőlem telik.. sajnos kicsit drágább mint amit wasdfafafaff fórumozó próbál eladni, de nagyon megtetszett. Szóval kérem a véleményeket :R köszi.

[ Szerkesztve ]

(#145304) RexpecT válasza nmate91 (#145237) üzenetére


RexpecT
addikt

Meg is vettem a cangát, azóta már tekertem vele egy jó 20 km-t.
Nagyon tetszik így laikusként, annyit vettem észre, hogy egy nagyon picit koszorál az első tárcsafék a fékbetétbe. A szállítás miatt kivettem az első kereket,miután visszaraktam játszottam vele, de egy ponton így is van egy minimális összeérés.
Látom az összefoglalóban van karbantartási leírás, azt majd átvesézem, mert egész homokos lett a canga(az alföldnek ez a része elég homokos), és nem tudom, hogy mennyi időközönként, és milyen módszerrel kellene megtisztítani. Gondolom a teleszkópot meg a láncot kellene megkenni időközönként valami spec olajjal.

(#145305) robee19


robee19
tag

link

:(

(#145306) zzola válasza robee19 (#145305) üzenetére


zzola
félisten

Én a múlt hétig zenével a fülemben tekertem. Most, hogy megvan az outi meg a felszerelés, egyszerűen nem merek menni zenével! Attól tartok, valami gyökér elsodor vagy elüt. Az az igazság, hogy aki még nem tekert országúton, az képes pár centire elsuhanni az ember mellett. 1x kell csak hogy kibillenjek az egyensúlyomból és b*szhatom...

(#145307) nmate91 válasza RexpecT (#145304) üzenetére


nmate91
tag

Nem sokat vacakoltál :D

Amúgy ezt a részét ajánlom erre.

(#145308) G@ben


G@ben
addikt

Még egy kérdés hidraulikus tárcsafékhez: lehet-e csak az egyik fékpofát kicsit távolítani a tárcsától?
Ha jól értelmezem, a fékkarnál lévő pici csavarral tudom a két pofa távolságát állítani, a féktest két felfogatásával tudom jobbra-balra tolni, párhuzamosságot állítani, de most teljesen jobb oldalt áll, a jobb fékpofa mégis picit hozzáér a tárcsához, miközben a balnál van egy kis hézag. Viszont a féktesten van még egy csavar, ami nem tudom, mit csinál:
[kép]

Illetve alatta az a kis gumigomb mire jó? :)

[ Szerkesztve ]

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#145309) nmate91 válasza robee19 (#145305) üzenetére


nmate91
tag

Mindig is utáltam azt az egész szakaszt a Szabadság hídtól egészen a Margit hídig. Az út felén nem lehet kikerülni a turistákat, de még odébb a Margit híd felé is sokszor mennek a kerékpársávon össze-vissza (addig közös ugye). Autók között sokszor nagyobb biztonságban érzem magamat, mint ezen a szakaszon.
A villamos sínnél az átkelés szintén borzalmas.

Amúgy sosem értettem hogyan lehet bringázás közben zenét hallgatni fülhallgatón / fejhallgatón. Séta közben ok, még futás közben is, ha nem szaladgál át az illető a piroson, bringázás közben érthetetlen számomra.

(#145310) robee19 válasza zzola (#145306) üzenetére


robee19
tag

Hát ez nem országút, de tudom miről beszélsz. Egyedül nekem is para kicsit az országút. Ha van előttem, vagy mögöttem valaki sokkal nyugodtabb vagyok.

(#145311) zzola válasza robee19 (#145310) üzenetére


zzola
félisten

Bár én Pécs mellett lakom, de a rakpart sem jobb-sőt...

(#145312) xy.zsolt válasza robee19 (#145310) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Én sosem féltem az outon tekeréstől...el is csaptak....utána féltem egy hónapig kb, de tekertem akkor is. A mozgáshiánytól jobban félek :) Talán így, hogy már egyszer elcsaptak statisztikailag kisebb az esélyem egy másodikra :D kop kop kop

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#145313) -=RelakS=- válasza nmate91 (#145309) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Munkába-munkából tekerés közben hallgattam zenét/rádiót.
Annyi volt a trükk, hogy a hangerőt úgy választottam meg, hogy még halljam az autókat. Beszélgetni nem biztos, hogy tudtam volna már.
Persze, nem hiperszuper minden zajt kizáró fülesem volt, csak a sima cucc, ami a telefonhoz járt.
40-50 km-es tekeréshez is azért már viszek zenét :D Illetve régen vittem, de ennyit is régen tekertem.

Ezzel kapcsolatban amire én is azt mondtam, hogy ezt már nem kéne, mikor a kiccsávó fültoknak is beillő fejhallgatóval tekert. Hogy abban mit hallhatott a külvilágból, az rejtély

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#145314) nmate91 válasza robee19 (#145310) üzenetére


nmate91
tag

Mindentől függetlenül írta szerintem.

Amúgy megszokás kérdése.
Legrosszabb olyan forgalomban, ahol azért gyorsabban haladnak az autók, mint te, de sok van belőlük. Az ilyet kerülöm.
Dugóban annyira nem para szerintem, ajtónyitásra, robogósra kell leginkább figyelni, meg nézni a sofőr fejét a tükrökben, legtöbbször onnan gyorsabban olvasható, hogy mit fog csinálni.
Kis forgalomban, városon kívül meg easy, hallod ha jön az autó, kicsit az út közepe felé kell húzódni, majd ha egész közel ért, akkor kicsit kifelé és meglesz valamicske oldaltávolság. Ha jönnek szembe, hátralesni gyorsan, mizu ott.
Bringásként úgy kell gondolkodni, hogy te vagy az akinek a nagyobb baja eshet, nem az autós / villamos. Persze így is átmehet a nagy fejemen egy román kisteherautó vagy egy a Budai hegyekből leguruló Jabba klón a BMW-jével, de azért kisebb az esély jóval.

(#145315) RexpecT válasza nmate91 (#145307) üzenetére


RexpecT
addikt

Köszi. Valóban nem vacakoltam sokat, ha kell akkor kell. :DDD :R

[ Szerkesztve ]

(#145316) SSJmeszes válasza jjeahh (#145285) üzenetére


SSJmeszes
senior tag

Azért adj nekik esélyt a későbbiekben, hogy hozzád tudjanak erősödni.. Ne vedd el a kedvük! :R

YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |

(#145317) robee19 válasza xy.zsolt (#145312) üzenetére


robee19
tag

Nana.... nem láttad még a videót ahol a csávót néhány percen belül 3x csapja le a villám?:D

Nmate91: értettem természetesen. Egyébként a 4-es főút mentén lakom, itt nem lehet kis forgalomról beszélni sajnos. Bár eszembe sem jutna kimenni rá. Városban nincs para, de mikor jön mögöttem külterületen 90 helyett 110-el és kicentiz..... nem jó érzés.

[ Szerkesztve ]

(#145318) nmate91 válasza robee19 (#145317) üzenetére


nmate91
tag

Ja, én se első se másodrendű főútra nem megyek ki ha tehetem, max rövid szakaszra nagyon figyelve. Sok helyen tiltva is van, egyszerűen nem kerékpározásra valóak kamionok meg távolsági buszok között.

(#145319) Tanczi01 válasza itouchfan (#145223) üzenetére


Tanczi01
tag

Ez ár-érték arányban mennyire jó szerintetek?
[Ez nem jobb?]
168cm-nél jó még az s méret?

(#145320) nmate91 válasza Tanczi01 (#145319) üzenetére


nmate91
tag

Kérdés mi kell, jobb váltó, vagy a nagyobb rugóút? Merida amúgy jobb vételnek néz ki szerintem.

(#145321) Tanczi01 válasza nmate91 (#145320) üzenetére


Tanczi01
tag

[És ez?]
Nekem jó lenne még az m-es is?

(#145322) Wombath válasza Tanczi01 (#145319) üzenetére


Wombath
HÁZIGAZDA

Én is 168 cm vagyok, a legtöbb bringából az S-es passzol hozzám. Persze van, ahol az M még éppen jó lehet, és a nagyobb vázzal valamivel stabilabb lesz a gép, de nem is annyira kezes akkor, mint a könnyebben dobálható S-es változat.

(#145323) nmate91 válasza Tanczi01 (#145321) üzenetére


nmate91
tag

Jó kérdés, belső lábhossztól, felsőtesttől, karhossztól is függ, és akkor ott a geo. Ahogy látom ebből a Ghostból az M-es nekem kicsi lenne a lábaim miatt (kb akkora, mint a Cubeom és 179 magas vagyok és 86 a belső lábhosszom), szóval akár ebből kiindulva jó is lehet neked.
Az az XT váltó amúgy kumma jó, én imádom, de ilyen árkategóriában már beleférhetne jobb teló...

(#145324) Tanczi01 válasza nmate91 (#145323) üzenetére


Tanczi01
tag

Mi az ajánlott ekkora méretben,mondjuk 400eft-ig,akár használtan is?

(#145325) nmate91 válasza Tanczi01 (#145324) üzenetére


nmate91
tag

A Merida jónak tűnhet, a méretet kell kiderítened. Pl. ez hátha segít.

Használtan ott az enyém, gyakorlatilag M-es bringa :D :D

(#145326) Tanczi01 válasza nmate91 (#145325) üzenetére


Tanczi01
tag

Inseam 72
A te bringáddal mi a gond?

[ Szerkesztve ]

(#145327) nmate91 válasza Tanczi01 (#145326) üzenetére


nmate91
tag

Az nem sok. De ezek alapján akkor 15-16"-os bringákat nézegess kb., viszont vigyázz, nézz mindenhol pontos geometriát, mert minden gyártónál más az S, M, L.

(#145328) 6030D válasza -=RelakS=- (#145284) üzenetére


6030D
Ármester

[link]

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#145329) -=RelakS=- válasza 6030D (#145328) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

:R

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#145330) nrg.960 válasza Tanczi01 (#145319) üzenetére


nrg.960
tag

Ez nem rossz ajánlat, viszont, mindjárt elsírom magam, hogy 2019-ben még létezikgyorszáras váz.
Ezeknél a bringáknál nem tudom miért erőltetik az 1x rendszereket. Inkább lenne egy jó 2x11 SLX rendszerrel szerelve (az árat tekintve). 1 tányér még mindig XCO-ra való, nem egy hobby bringára.

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok a szavak embere..

(#145331) Tanczi01 válasza nrg.960 (#145330) üzenetére


Tanczi01
tag

Te mit ajánlanál ilyen kategóriában nekem?

(#145332) G@ben válasza G@ben (#145308) üzenetére


G@ben
addikt

Meg is van, kicsit játszani kellett az állítással, de most nem ér hozzá semelyik pofához. :)
Ettől függetlenül érdekelne, hogy a képen bekarikázott csavar mire jó. :)

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#145333) maximilian4 válasza nrg.960 (#145330) üzenetére


maximilian4
addikt

Valahogy el kell adni a drágább modelleket. Amúgy én az 1x-et sokkal jobban szeretem. Az első váltó mindig megbízhatatlan volt, plusz ugye súlycsökkentés az előnye. Nincs első váltókar, sem átdobó. Én inkább azt nem értem mi értelme van a 2x11-nek vagy 2x12-nek egy 50es sorral pl...ahova simán mehet egy nagyobb tányér is előre. Nem hiszem el hogy ennyire gyenge emberek vannak.

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#145334) Tanczi01 válasza maximilian4 (#145333) üzenetére


Tanczi01
tag

Te mit ajánlanál nekem?

(#145335) Sped válasza nrg.960 (#145330) üzenetére


Sped
aktív tag

Egyébként mi ez a viszolygás a gyorszár miatt? Könnyebb kivenni a kereket, nem? Mármint ilyen technikai analfabétának, mint nekem. :))

IndyCar Series - Real Racing, Real Sport

(#145336) FireKeeper válasza Sped (#145335) üzenetére


FireKeeper
nagyúr

az olyan átütőn, amin van fogantyú, kb ugyanolyan könnyű kereket cserélni.

steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

(#145337) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#145333) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Vannak olyan gyengék akik negyvennél is bele akarnak tekerni,így kell a nagytányér elől. ;]

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#145338) maximilian4 válasza Hasaggymeg (#145337) üzenetére


maximilian4
addikt

Nyilván. De egy 50-es sorhoz simán fel mernék rakni előre mondjuk egy 36-os tányért, de nincs az az isten hogy visszatérjek a többtányéros rendszerhez. :D

Tanczi

Mire szeretnéd használni? Xc? 400k-ig bezárólag?

[ Szerkesztve ]

Maxi

(#145339) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#145338) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Aki 1x váltott mind ezt mondja,így csak megérheti a rendszer egyszerűvé tétele a sebességek korlátozását,meg a + költséget is amit egy ilyen rendszer fenntartása igényel.

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#145340) nrg.960 válasza Tanczi01 (#145331) üzenetére


nrg.960
tag

Ha bejön neked az 1x rendszer akkor azt amit linkeltél, nagyon mellé fogni nem lehet, elég lesz. Amiket írtam,csak a saját rigolyáim. Én őszintén használtat vadásznék ennyiért, pontosabban 50-el kevesebbért, aztán ha a villát le kell szervizelni, vagy esetleg sor-lánc csere van akkor sincs gondolkodás. Használtan 300 körül 2x11/1x11 Full m8000 Rs Reba-val és kb 1700-1900g kerékszettel ki lehet fogni elől- hátul átütős gépeket.
De ugye van akinek számít az új.
(Aluvázról beszélek. A karbont ilyen árszegmensben illik elfelejteni)

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok a szavak embere..

(#145341) nrg.960 válasza maximilian4 (#145333) üzenetére


nrg.960
tag

El kell adni a gépeket ez igaz. Mondjuk én a Sram helyében ki sem adtam volna az NX-et.. mert mindenki veszi, hogy jaaaj Eagle..legalább úgy beharangozva mint ha minimum egy X01 lenne vagy XX1 aztán a súlyát meg a minőséget inkább hagyjuk.
1x rendszert használok én is, pontosabban m9000 XTR, pontosan amiatt, hogy én is utálom az első váltót. Viszont azt tudom, hogy vannak korlátai, versenyzésre való, csak simán túrázni nehéz vele, "nagyok" az ugrások a fogak között Egy átlag user-nek pedig azért nagy részben arra lenne használva, hogy elmegy bringázik egy jót az erdőben és kész.

Nem vagyok a szavak embere..

(#145342) nrg.960 válasza Sped (#145335) üzenetére


nrg.960
tag

A gyorszár már egy elavult technika. A Merida már 2012-ben az alu BigNine-ban kihozta az átütős hátsót.
Sajnos semmivel sem gyorsabb kiszedni egy gyorszáras kereket mint egy átütőset, viszont utóbbi egy zárt merev rendszert képez, illetve kisebb lesz az esély a tárcsánál a cicergésre, mert mindig ugyanoda esik vissza a kerék.

Nem vagyok a szavak embere..

(#145343) jjeahh válasza SSJmeszes (#145316) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ja, lehet az lesz, bár meg sem próbáltak egyetlen meredekebb emelkedőt sem megmászni, olyankor egyszerűen leszálltak és tolták. Szal ha látnám, hogy ha lassan is, de legalább fenn maradnak a bringán és megpróbálják kihajtani, akkor szóvá sem tettem volna a dolgot, mert akkor tényleg lehetne azt mondani, hogy oké, majd lesznek gyorsabbak is. Na de meglátjuk, lehet, hogy még egy körre majd kimegyünk együtt, de ha akkor sem látok javulást... :B . Az elején azt hittem, hogy majd lefelé szépen otthagynak, mert én most eléggé félek a meredek köves lejtőkön a sérült bordám miatt, de ott is sokkal lassabbak voltak, pedig a strava szerint 35.6km/h volt a max sebességem :DDD

[ Szerkesztve ]

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#145344) bringasisti válasza nrg.960 (#145330) üzenetére


bringasisti
őstag

Reklám. Aki megveszi Ő is a nagyok közé tartozik.

BENEFON DELTA--------N8

(#145345) 6030D válasza Hasaggymeg (#145337) üzenetére


6030D
Ármester

Bele lehet 32-vel is, csak akarni kell. :) Dobogókő-Pomáz 40,7-es átlag, abba azért bele kellett ám tekerni. ;)

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#145346) Szevam


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Van egy régi Magellán MTB kerékpár amit felújíttatnék. A bringát, erdőben, dombokon használnám elsősorban (nem DH). Szeretnék új külső gumit illetve egy új nyerget rá. Sajnos nem tudom, hogy mire kell odafigyelni, ezeknek a választásánál.
Ha jól láttam nyeregnél van külön női férfi? Mi a különbség a kettő között? Mire kell odafigyelni választáskor?
Új külsőgumi választásánál mire kell odafigyelni? Fontos a mintázat?

A segítséget előre is köszönöm :R

[ Szerkesztve ]

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#145347) Fall-N válasza Sped (#145335) üzenetére


Fall-N
veterán

Csak ha valaki kilopja a kereket/kerekeket, akkor milyen jó lesz. :D Vagy ha valaki csak az első keréknél zárja le, akkor ellopják az egész biciklit, lezárt elő kerék még marad ott lezárva.

De ezen kívül merevebb is az átütős.

[ Szerkesztve ]

(#145348) nrg.960 válasza Szevam (#145346) üzenetére


nrg.960
tag

Mennyit szeretnél költeni az egész projektre?
Nyeregben igen, van eltérő, női illetve férfi. A kialakításban van különbség, bár nagy megfejtés nincs benne, ki kell próbálni számodra melyik a kényelmes. Ha szerencséd van, pont beleválasztasz a számodra megfelelőbe. Sajnos nekem nagyon sokáig tartott megtalálni, ami egy Selle Italia SLR SuperFlow Carbon lett.

Guminál a mintázat nagyon fontos. Ha csak erdei földutakon meg ilyen helyeken tekernél akkor én valami Continental Raceking-et vadásznék, vagy valami hasonló mintázatot.

Nem vagyok a szavak embere..

(#145349) TayRol válasza TayRol (#145302) üzenetére


TayRol
veterán

Végiggondolva, szerintem nem éri meg az upgrade, megnéztem a groupset árakat...

(#145350) Hasaggymeg válasza 6030D (#145345) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Ehhez nem is kellett semmi,csak...saját edző,1+ év edzés,"tudományos" táplálkozás,stb.-stb. :U ...amúgy tényleg én vagyok whatthefuck,lebuktam. ;]

nrg960...ez gyenge érv az átütős mellett,ugyanúgy mint a gyorsan kiszedhető kerék a gyorsszár mellett.Nem ez a fő előnye,és nem is mert nekem az van,mindig ugyanoda kerül vissza a papucsokba,nem cicereg és van olyan átütőssel rendelkező is aki cicergéssel küszködik....hanem mert,ugyanúgy mint pl. a kúpos fejcső,integrált hajtás,stb.stb. egy-egy újabb fejlesztést jelentenek amit,placebót leszámítva,tulajdonképp csak a hardcore felhasználók képesek tényleg kihasználni/érzékelni is,és amit persze el kell adni.Az a vastag,vázon/villán képezett lyukon átdugott masszív tengely egy merevebb,direktebb kapcsolatot képez a komolyabb igénybevételnek kitett fix váz és forgó kerekek között...melyet amúgy egy vakteszten talán csak egy profi érzékelne.Ez a tulajdonképpeni előnye.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.