Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [Mr. Y:] Motoros sztorik #05
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
bringasisti
őstag
Nekem Polar van ezért nem mélyedtem bele de egy fickó írt egy egész hosszú fejtegetést hogy mikor neki megadta magát akkor közepén a pántot elkezdte marcangolni és lelket lehelt bele.
BENEFON DELTA--------N8
TayRol
veterán
Srácok, kérdés : van nekem egy 26"-os Speci Hardrock Disc bringám, amely király vázzal rendelkezik, de a váltó - hajtás kombó az alap sajna (3*9-es Acera, Suntour első hajtás, Tektro olajos fék). Érdemes - e erre mondjuk vennem upgrade-kent egy XT groupsettet, vagy inkább bringa csere? Illetve egy esetleges 27.5-es kerék felmegy még erre a vázra?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
haiiro_o
tag
Sziasztok. Elég ritkán írok ide, de kb minden nap olvasom a fórumot. Múltkor mutattam egy bringát amiről nem mondtatok túlsok jót.. most viszont egyenlőre nem írnék pontos típust. Arra lennék kíváncsi milyen előnyei/hátrányai vannak egy modern elég komoly fully-nak.. múltkor említettem hogy azért néha aszfalton is megyünk de főleg erdőben és szeretem engedni is lefelé amennyire tőlem telik.. sajnos kicsit drágább mint amit wasdfafafaff fórumozó próbál eladni, de nagyon megtetszett. Szóval kérem a véleményeket köszi.
[ Szerkesztve ]
RexpecT
addikt
Meg is vettem a cangát, azóta már tekertem vele egy jó 20 km-t.
Nagyon tetszik így laikusként, annyit vettem észre, hogy egy nagyon picit koszorál az első tárcsafék a fékbetétbe. A szállítás miatt kivettem az első kereket,miután visszaraktam játszottam vele, de egy ponton így is van egy minimális összeérés.
Látom az összefoglalóban van karbantartási leírás, azt majd átvesézem, mert egész homokos lett a canga(az alföldnek ez a része elég homokos), és nem tudom, hogy mennyi időközönként, és milyen módszerrel kellene megtisztítani. Gondolom a teleszkópot meg a láncot kellene megkenni időközönként valami spec olajjal.
zzola
félisten
Én a múlt hétig zenével a fülemben tekertem. Most, hogy megvan az outi meg a felszerelés, egyszerűen nem merek menni zenével! Attól tartok, valami gyökér elsodor vagy elüt. Az az igazság, hogy aki még nem tekert országúton, az képes pár centire elsuhanni az ember mellett. 1x kell csak hogy kibillenjek az egyensúlyomból és b*szhatom...
nmate91
tag
Nem sokat vacakoltál
G@ben
addikt
Még egy kérdés hidraulikus tárcsafékhez: lehet-e csak az egyik fékpofát kicsit távolítani a tárcsától?
Ha jól értelmezem, a fékkarnál lévő pici csavarral tudom a két pofa távolságát állítani, a féktest két felfogatásával tudom jobbra-balra tolni, párhuzamosságot állítani, de most teljesen jobb oldalt áll, a jobb fékpofa mégis picit hozzáér a tárcsához, miközben a balnál van egy kis hézag. Viszont a féktesten van még egy csavar, ami nem tudom, mit csinál:
[kép]
Illetve alatta az a kis gumigomb mire jó?
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
nmate91
tag
Mindig is utáltam azt az egész szakaszt a Szabadság hídtól egészen a Margit hídig. Az út felén nem lehet kikerülni a turistákat, de még odébb a Margit híd felé is sokszor mennek a kerékpársávon össze-vissza (addig közös ugye). Autók között sokszor nagyobb biztonságban érzem magamat, mint ezen a szakaszon.
A villamos sínnél az átkelés szintén borzalmas.
Amúgy sosem értettem hogyan lehet bringázás közben zenét hallgatni fülhallgatón / fejhallgatón. Séta közben ok, még futás közben is, ha nem szaladgál át az illető a piroson, bringázás közben érthetetlen számomra.
robee19
tag
Hát ez nem országút, de tudom miről beszélsz. Egyedül nekem is para kicsit az országút. Ha van előttem, vagy mögöttem valaki sokkal nyugodtabb vagyok.
zzola
félisten
Bár én Pécs mellett lakom, de a rakpart sem jobb-sőt...
xy.zsolt
őstag
Én sosem féltem az outon tekeréstől...el is csaptak....utána féltem egy hónapig kb, de tekertem akkor is. A mozgáshiánytól jobban félek Talán így, hogy már egyszer elcsaptak statisztikailag kisebb az esélyem egy másodikra kop kop kop
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-=RelakS=-
veterán
Munkába-munkából tekerés közben hallgattam zenét/rádiót.
Annyi volt a trükk, hogy a hangerőt úgy választottam meg, hogy még halljam az autókat. Beszélgetni nem biztos, hogy tudtam volna már.
Persze, nem hiperszuper minden zajt kizáró fülesem volt, csak a sima cucc, ami a telefonhoz járt.
40-50 km-es tekeréshez is azért már viszek zenét Illetve régen vittem, de ennyit is régen tekertem.
Ezzel kapcsolatban amire én is azt mondtam, hogy ezt már nem kéne, mikor a kiccsávó fültoknak is beillő fejhallgatóval tekert. Hogy abban mit hallhatott a külvilágból, az rejtély
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
nmate91
tag
Mindentől függetlenül írta szerintem.
Amúgy megszokás kérdése.
Legrosszabb olyan forgalomban, ahol azért gyorsabban haladnak az autók, mint te, de sok van belőlük. Az ilyet kerülöm.
Dugóban annyira nem para szerintem, ajtónyitásra, robogósra kell leginkább figyelni, meg nézni a sofőr fejét a tükrökben, legtöbbször onnan gyorsabban olvasható, hogy mit fog csinálni.
Kis forgalomban, városon kívül meg easy, hallod ha jön az autó, kicsit az út közepe felé kell húzódni, majd ha egész közel ért, akkor kicsit kifelé és meglesz valamicske oldaltávolság. Ha jönnek szembe, hátralesni gyorsan, mizu ott.
Bringásként úgy kell gondolkodni, hogy te vagy az akinek a nagyobb baja eshet, nem az autós / villamos. Persze így is átmehet a nagy fejemen egy román kisteherautó vagy egy a Budai hegyekből leguruló Jabba klón a BMW-jével, de azért kisebb az esély jóval.
RexpecT
addikt
Köszi. Valóban nem vacakoltam sokat, ha kell akkor kell.
[ Szerkesztve ]
SSJmeszes
senior tag
Azért adj nekik esélyt a későbbiekben, hogy hozzád tudjanak erősödni.. Ne vedd el a kedvük!
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
robee19
tag
Nana.... nem láttad még a videót ahol a csávót néhány percen belül 3x csapja le a villám?
Nmate91: értettem természetesen. Egyébként a 4-es főút mentén lakom, itt nem lehet kis forgalomról beszélni sajnos. Bár eszembe sem jutna kimenni rá. Városban nincs para, de mikor jön mögöttem külterületen 90 helyett 110-el és kicentiz..... nem jó érzés.
[ Szerkesztve ]
nmate91
tag
Ja, én se első se másodrendű főútra nem megyek ki ha tehetem, max rövid szakaszra nagyon figyelve. Sok helyen tiltva is van, egyszerűen nem kerékpározásra valóak kamionok meg távolsági buszok között.
Tanczi01
tag
Ez ár-érték arányban mennyire jó szerintetek?
[Ez nem jobb?]
168cm-nél jó még az s méret?
nmate91
tag
Kérdés mi kell, jobb váltó, vagy a nagyobb rugóút? Merida amúgy jobb vételnek néz ki szerintem.
Tanczi01
tag
[És ez?]
Nekem jó lenne még az m-es is?
Wombath
HÁZIGAZDA
Én is 168 cm vagyok, a legtöbb bringából az S-es passzol hozzám. Persze van, ahol az M még éppen jó lehet, és a nagyobb vázzal valamivel stabilabb lesz a gép, de nem is annyira kezes akkor, mint a könnyebben dobálható S-es változat.
nmate91
tag
Jó kérdés, belső lábhossztól, felsőtesttől, karhossztól is függ, és akkor ott a geo. Ahogy látom ebből a Ghostból az M-es nekem kicsi lenne a lábaim miatt (kb akkora, mint a Cubeom és 179 magas vagyok és 86 a belső lábhosszom), szóval akár ebből kiindulva jó is lehet neked.
Az az XT váltó amúgy kumma jó, én imádom, de ilyen árkategóriában már beleférhetne jobb teló...
Tanczi01
tag
Mi az ajánlott ekkora méretben,mondjuk 400eft-ig,akár használtan is?
nmate91
tag
A Merida jónak tűnhet, a méretet kell kiderítened. Pl. ez hátha segít.
Használtan ott az enyém, gyakorlatilag M-es bringa
Tanczi01
tag
Inseam 72
A te bringáddal mi a gond?
[ Szerkesztve ]
nmate91
tag
Az nem sok. De ezek alapján akkor 15-16"-os bringákat nézegess kb., viszont vigyázz, nézz mindenhol pontos geometriát, mert minden gyártónál más az S, M, L.
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
nrg.960
tag
Ez nem rossz ajánlat, viszont, mindjárt elsírom magam, hogy 2019-ben még létezikgyorszáras váz.
Ezeknél a bringáknál nem tudom miért erőltetik az 1x rendszereket. Inkább lenne egy jó 2x11 SLX rendszerrel szerelve (az árat tekintve). 1 tányér még mindig XCO-ra való, nem egy hobby bringára.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
Tanczi01
tag
Te mit ajánlanál ilyen kategóriában nekem?
G@ben
addikt
Meg is van, kicsit játszani kellett az állítással, de most nem ér hozzá semelyik pofához.
Ettől függetlenül érdekelne, hogy a képen bekarikázott csavar mire jó.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
maximilian4
addikt
Valahogy el kell adni a drágább modelleket. Amúgy én az 1x-et sokkal jobban szeretem. Az első váltó mindig megbízhatatlan volt, plusz ugye súlycsökkentés az előnye. Nincs első váltókar, sem átdobó. Én inkább azt nem értem mi értelme van a 2x11-nek vagy 2x12-nek egy 50es sorral pl...ahova simán mehet egy nagyobb tányér is előre. Nem hiszem el hogy ennyire gyenge emberek vannak.
[ Szerkesztve ]
Maxi
Tanczi01
tag
Te mit ajánlanál nekem?
Sped
aktív tag
Egyébként mi ez a viszolygás a gyorszár miatt? Könnyebb kivenni a kereket, nem? Mármint ilyen technikai analfabétának, mint nekem.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
FireKeeper
nagyúr
az olyan átütőn, amin van fogantyú, kb ugyanolyan könnyű kereket cserélni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
(#145337) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#145333) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Vannak olyan gyengék akik negyvennél is bele akarnak tekerni,így kell a nagytányér elől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
(#145338) maximilian4 válasza Hasaggymeg (#145337) üzenetére
maximilian4
addikt
Nyilván. De egy 50-es sorhoz simán fel mernék rakni előre mondjuk egy 36-os tányért, de nincs az az isten hogy visszatérjek a többtányéros rendszerhez.
Tanczi
Mire szeretnéd használni? Xc? 400k-ig bezárólag?
[ Szerkesztve ]
Maxi
(#145339) Hasaggymeg válasza maximilian4 (#145338) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Aki 1x váltott mind ezt mondja,így csak megérheti a rendszer egyszerűvé tétele a sebességek korlátozását,meg a + költséget is amit egy ilyen rendszer fenntartása igényel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
nrg.960
tag
Ha bejön neked az 1x rendszer akkor azt amit linkeltél, nagyon mellé fogni nem lehet, elég lesz. Amiket írtam,csak a saját rigolyáim. Én őszintén használtat vadásznék ennyiért, pontosabban 50-el kevesebbért, aztán ha a villát le kell szervizelni, vagy esetleg sor-lánc csere van akkor sincs gondolkodás. Használtan 300 körül 2x11/1x11 Full m8000 Rs Reba-val és kb 1700-1900g kerékszettel ki lehet fogni elől- hátul átütős gépeket.
De ugye van akinek számít az új.
(Aluvázról beszélek. A karbont ilyen árszegmensben illik elfelejteni)
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
nrg.960
tag
El kell adni a gépeket ez igaz. Mondjuk én a Sram helyében ki sem adtam volna az NX-et.. mert mindenki veszi, hogy jaaaj Eagle..legalább úgy beharangozva mint ha minimum egy X01 lenne vagy XX1 aztán a súlyát meg a minőséget inkább hagyjuk.
1x rendszert használok én is, pontosabban m9000 XTR, pontosan amiatt, hogy én is utálom az első váltót. Viszont azt tudom, hogy vannak korlátai, versenyzésre való, csak simán túrázni nehéz vele, "nagyok" az ugrások a fogak között Egy átlag user-nek pedig azért nagy részben arra lenne használva, hogy elmegy bringázik egy jót az erdőben és kész.
Nem vagyok a szavak embere..
nrg.960
tag
A gyorszár már egy elavult technika. A Merida már 2012-ben az alu BigNine-ban kihozta az átütős hátsót.
Sajnos semmivel sem gyorsabb kiszedni egy gyorszáras kereket mint egy átütőset, viszont utóbbi egy zárt merev rendszert képez, illetve kisebb lesz az esély a tárcsánál a cicergésre, mert mindig ugyanoda esik vissza a kerék.
Nem vagyok a szavak embere..
jjeahh
nagyúr
Ja, lehet az lesz, bár meg sem próbáltak egyetlen meredekebb emelkedőt sem megmászni, olyankor egyszerűen leszálltak és tolták. Szal ha látnám, hogy ha lassan is, de legalább fenn maradnak a bringán és megpróbálják kihajtani, akkor szóvá sem tettem volna a dolgot, mert akkor tényleg lehetne azt mondani, hogy oké, majd lesznek gyorsabbak is. Na de meglátjuk, lehet, hogy még egy körre majd kimegyünk együtt, de ha akkor sem látok javulást... . Az elején azt hittem, hogy majd lefelé szépen otthagynak, mert én most eléggé félek a meredek köves lejtőkön a sérült bordám miatt, de ott is sokkal lassabbak voltak, pedig a strava szerint 35.6km/h volt a max sebességem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
bringasisti
őstag
Reklám. Aki megveszi Ő is a nagyok közé tartozik.
BENEFON DELTA--------N8
6030D
Ármester
Bele lehet 32-vel is, csak akarni kell. Dobogókő-Pomáz 40,7-es átlag, abba azért bele kellett ám tekerni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Van egy régi Magellán MTB kerékpár amit felújíttatnék. A bringát, erdőben, dombokon használnám elsősorban (nem DH). Szeretnék új külső gumit illetve egy új nyerget rá. Sajnos nem tudom, hogy mire kell odafigyelni, ezeknek a választásánál.
Ha jól láttam nyeregnél van külön női férfi? Mi a különbség a kettő között? Mire kell odafigyelni választáskor?
Új külsőgumi választásánál mire kell odafigyelni? Fontos a mintázat?
A segítséget előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
Fall-N
veterán
Csak ha valaki kilopja a kereket/kerekeket, akkor milyen jó lesz. Vagy ha valaki csak az első keréknél zárja le, akkor ellopják az egész biciklit, lezárt elő kerék még marad ott lezárva.
De ezen kívül merevebb is az átütős.
[ Szerkesztve ]
nrg.960
tag
Mennyit szeretnél költeni az egész projektre?
Nyeregben igen, van eltérő, női illetve férfi. A kialakításban van különbség, bár nagy megfejtés nincs benne, ki kell próbálni számodra melyik a kényelmes. Ha szerencséd van, pont beleválasztasz a számodra megfelelőbe. Sajnos nekem nagyon sokáig tartott megtalálni, ami egy Selle Italia SLR SuperFlow Carbon lett.
Guminál a mintázat nagyon fontos. Ha csak erdei földutakon meg ilyen helyeken tekernél akkor én valami Continental Raceking-et vadásznék, vagy valami hasonló mintázatot.
Nem vagyok a szavak embere..
TayRol
veterán
Végiggondolva, szerintem nem éri meg az upgrade, megnéztem a groupset árakat...
Hasaggymeg
Topikgazda
Ehhez nem is kellett semmi,csak...saját edző,1+ év edzés,"tudományos" táplálkozás,stb.-stb. ...amúgy tényleg én vagyok whatthefuck,lebuktam.
nrg960...ez gyenge érv az átütős mellett,ugyanúgy mint a gyorsan kiszedhető kerék a gyorsszár mellett.Nem ez a fő előnye,és nem is mert nekem az van,mindig ugyanoda kerül vissza a papucsokba,nem cicereg és van olyan átütőssel rendelkező is aki cicergéssel küszködik....hanem mert,ugyanúgy mint pl. a kúpos fejcső,integrált hajtás,stb.stb. egy-egy újabb fejlesztést jelentenek amit,placebót leszámítva,tulajdonképp csak a hardcore felhasználók képesek tényleg kihasználni/érzékelni is,és amit persze el kell adni.Az a vastag,vázon/villán képezett lyukon átdugott masszív tengely egy merevebb,direktebb kapcsolatot képez a komolyabb igénybevételnek kitett fix váz és forgó kerekek között...melyet amúgy egy vakteszten talán csak egy profi érzékelne.Ez a tulajdonképpeni előnye.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg