Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Tsaba-
tag
Eladó Msi1060gtx 3gb OCV1...
-
Azért arra nagyobb esélyt látok, hogy a 25000 km-en keresztül tesztelt gumi (ami ezek szerint biztos nem gyári hibás), a 24990-ik km-nél kapott egy jó kis kátyút, mint arra, hogy a zsír új gumi szálljon el. Nincs most előttem statisztika, de nagyobb összegben mernék rá fogadni, hogy több gumi száll el 25k+ km-nél, mint újonnan...
-
lorcsi
veterán
kerestetek állást mostanában Szegeden ?
mutatok egy gyöngyszemet : [link]
csak úgy, hogy vidéken mit gondolnak a munka-feladat és a fizu témában -
Rick4
félisten
Nem tudom hogy vezetsz, és hogy mész el 50 ezret, és a végén hány mm-es a gumi, és mit csinálsz vele, de rád is igaz, hogy az első évben van új gumid, a többiben a tied is használt..
Én viszont nem olcsót veszek, hanem a legjobbat, csak félár alatt.
Vehetnék újat, nem azon múlik, hogy ki tudom-e fizetni, szimplán csak nem éri meg...
És nem, nem ilyenek:Tehát akkor te kísérleti nyúl vagy, kipróbálod, van-e gond a 4 gumiból bármelyikkel.
Az se rossz.
-
tisn
addikt
csinald ugy ahogy akarod, nekem 60-80k kozott mozog egy szett uj gumi (185/60R15), altalaban az adac azevi tesztjenek 1-3 helyezettebol valasztom a szimpit (olcsot)
ezzel megyek 5-6 ev 100+ km-t (mivel van teli, nyari, eves km. kb. 20-30k), nekem evi 8k-t meger, hogy uj, ismert eloeletu gumival kezdjek
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #83017 üzenetére
Nyilván erről azért többet kellene tudni, mibe ment bele, hányszor fogott kátyút, volt-e szálszakadás- pukli, amit ő nem figyelt, stb stb, ugyanis azt nehezen képzelem el, hogy egy teljesen ép, nem pulis gumi eldurran 100km-rel arrébb, gondolom tudsz róla, hogy a KRESZ 5.§-a kifejezetten előírja, hogy elindulás előtt lámpákat, gumikat ellenőrizni kell, az ismerősöd ezt megtette? Te megteszed? Én végig szoktam nézni, nyilván nem állandóan, de tisztában vagyok bele, hogy előző este úgy értem haza, hogy nem mentem kátyúba, nem padkáztam, tehát azonap is jónak kell lennie. Ha látok valamit, akkor a gumis felé veszem az irányt. Hja, gumis pár éve a gumis srác autóján olyan gumi volt fent, hogy a két fele között már volt 3 mm repedés, körülötte volt 200 gumi, ha akart, feltehetett volna másikat, rákérdeztem, hogy mer ezzel menni, azt mondta, nincs annak semmi baja Namost vagy bátor, vagy tisztában van gumi és gumi közötti különbségekkel. Én azt a gumit azonnal levettem volna.
Amúgy az okfejtés rossz, ha veszel egy új gumi szettet, mondjuk amiket én méretben megfelelőként néztem 130 ezerért, és egy 5-6 hónapos szezon után elrakod a pincébe, az az új gumid 1 évesen, a következő szezon elején már ugyanaz lesz, mint az, amit én veszek használtan, mondjuk 50-70 ezres töredék áron
Tehát ha neked 4 évig van fent, akkor abból az első egy évben járhatsz másképp, a többiben pont ugyanaz az esély, hiszen használt gumival közlekedsz.
Én viszont másképp látom, ha elment a gumiszett 25 ezret, akkor már kiderült, hogy az nem gyári hibás gumi, ergo magam is feltehetem.
Az már csak hab a tortán, hogy konkrétan letesztelték megfelelő körülmények között, a kopással együtt nem romlanak a gumik tulajdonságai, sőt, egyes tulajdonságok javulnak is. [link]
Maradjunk annyiban, nem sikerült meggyőznöd.
-
Rick4
félisten
válasz
macilaci78 #83025 üzenetére
A városi legenda tökéletesen igaz. Még csak telefonálást, övet se néz ha normál tempóban mész, sőt, amíg nincs gyorshajtás, lehet lopott a kocsi, és lejárt a műszaki is, a rendszámmal se foglalkozik. Olyan mondta aki ezeket szereli, karbantartja.
-
vizslakutya
senior tag
válasz
ritkaság #83037 üzenetére
De szép is lenne ez így, szerencsére nem így van ( lesz).
Relatív sebességet nem lehet mérni, azt mindig az adott út, időjárás, forgalmi viszonyok határozzák meg. Van amikor jó a 90, van amikor az 50 is veszélyes ugyanazon az útszakaszon. A szignálmérés egyik alapvető feltétele, hogy az adott útszakaszon nem lehet le- felhajtó ill pihenőhely. Igy ez szinte csak az autópályán lehetséges ill pl egy útépítésnél, ahol 60 a maximum, a kezdeténél kap az autó egy jelet, majd a vége felé újból és abból átlagol. Ezt már a tőlünk fejletlenebb országok (német, osztrák, olasz, stb) már régóta alkalmazzák. -
ritkaság
aktív tag
válasz
macilaci78 #83025 üzenetére
Nem csak sebesség túllépés esetén rögzít. Használni fogják, a megfelelő törvény módosítás esetén, olyanra, hogy relatív gyorshajtás. Már most is tudja, csak nem tudnak érte büntetni. Magyarán Szegeden felvesz a kamera 45 km/h-val a hídon és felvesz Füzesabonyban is normál sebességgel és kiszámolja a megtett út-idő hányadossal a sebességedet. Persze mire oda elérsz több helyen is felvesz és minden felvétel között számolja a sebességedet.
-
Vesztor87
senior tag
válasz
vizslakutya #83028 üzenetére
Tuti? Befosas vt rendesen... Ment a busz, mögötte egy autó, mögöttem megint jöttek, azt hittem beleférek, de azzal nem szamoltam h a busz így belassul, szal az már nekem n sárga vt 😕
-
veze
őstag
válasz
macilaci78 #83020 üzenetére
Csak kettő kell szerencsére, és az első pár ezerrel olcsobb, mert keskenyebb.
Pót ebből nem kell, ha elszáll az ember alatt, ugy sem kell már kerék aznap, azt tréler fogja tovább vinni
a gazdáját meg jó esetben helikopter és nem a hullaszállító -
SirRasor
addikt
válasz
martonx #83022 üzenetére
1-2 hónapot nyersz, ha beolajozod (csakis műszerolaj/varrógépolaj).
Kell egy új, ami elég drága még ebayről is. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Vesztor87 #83023 üzenetére
80 méterre lát el tudomásom szerint.
pirosodóban - ha sárga, akkor nincs gond, ha piros, akkor gond van, ha van kamera a kereszteződésben. Átmenet nincs.ShadowX: mindenre figyel, amire rálát: sávhasználat, sebesség, záróvonal, stb. Viszont kereszteződésben nem láttam még Védát, oda kamerát szoktak rakni, ami viszont sebességet nem mér.
Hallottam olyan legendát is, hogy a Véda csak sebességtúllépés esetén rögzít, ha a megengedett sebességet betartod, akár a tetőn is csúszhatsz az aszfalton. Nem tudom, mennyire igaz. -
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
Körútról a Szillérire kanyarodva (balra, mert a csongrádi felől mentem) ha éppen pirosodóban volt a lámpa mennyire sanszos hogy a híd lábánál a véda elkapott?
-
martonx
veterán
Sziasztok,
Traktor hangja lett az RX570-es VGA-mnak. Mit lehet ezzel tenni? Így néz ki a hűtője:
-
Nyilván vannak, aki vesznek használt gumit, hiszen van piaca, én csak azt írtam le, hogy én nem veszek, és hogy miért nem. Van az ismerősi körömben olyan, akit durrdefekt miatt fejreállt autóból szedtek ki német autópálya mellőli árokból. Végül is viszonylag sérülés nélkül megúszta, de a trélerezés árából kijött volna egy garnitúra új gumi, meg a totálkáros autóért se kapott annyit, hogy vegyen egy újat helyette, szóval ki hogy szereti...
-
veze
őstag
Milyen jó hogy nektek csak ennyibe kerül egy gumi..
nekem kissé többe van [link] és itt aztán tényleg létkérdés a jó gumi, használtat nemigen raknék fel.
és hiába a jó gumi, akkor is megvan esély, hogy rám eshet egy meteorit, egy repülőgép, belém csaphat a villám, -
Rick4
félisten
válasz
macilaci78 #83013 üzenetére
Nézd, végülis erre is van esély, ahogy rád eshet egy meteorit, egy repülőgép, beléd csaphat a villám, vagy akár lehet lottó ötösöd is, de azért amellett ne menjünk el, hogy te se, más se hallott ilyet, nem hogy ismeretségi körben, de se hírekben se máshol nem volt ilyesmiről sosem szó. Ennek az egyik oka, hogy a mai gumikat elég jól megcsinálják, annak ellenére, hogy sokan nem a megfelelő méretű- súlyindexű gumikkal járnak, mert a gyengébb volt az olcsóbb, nem hallani ilyen történetet.
Ráadásul én autóalkatrészekkel foglalkozom, több mint 13 éve tartom a kapcsolatot kb 1000 rendszeresen visszatérő ügyféllel, rengeteg autós fórumot, csoportot, weboldalt, facebook oldalt látogatok napi 12 órában, és én is csak annyit tudok mondani, hogy se saját, sem ismerős körben, sem ügyfelektől nem hallottam soha ilyen sztoriról.Amennyiben ilyesmi megtörténik, az megtörténhetne egy régi, kidobásra ítélt gumival is, és persze megtörténhet gyártási hibás vadiúj gumival is, de magad is tudod, hogy nem történik.
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #83010 üzenetére
Túl vagyok már pár használt gumin, ( amiben volt pár hónapostól kezdve több évesig minden) nem sok, talán 100 garnitúra volt az elmúlt 22 évben alattam, egyikkel se volt soha baj, mikor asszony kicsípte, akkor nem a 40 ezres gumiból kellett vennem, hanem a 8 ezresből, ha meg nyomom a rosszabb úton, akkor is a 8K-s lesz szálszakadásos, ( az elmúlt 22 év statisztikának is jó, ennyi idő alatt egyet csíptem ki én, egyet az asszony, egy lett szálszakadásos, miközben sok autóval legalább 6-700 ezer km alatt se volt más egyéb) nem az 5x annyiba kerülő, és ami a legrosszabb, technikailag nincs különbség a 8mm-es vadiúj, és a 6mm-es 2 éves között, gyakorlatilag nem mérhető az eltérés sem féktávban, sem kanyarsebességben.
Oké, a 8K-ssal nem menyek annyit, mint a 40K-ssal, viszont ugyanannyi pénzből 5 db 8K-ssal kb 2x annyit megyek, mint egy 40K-ssal, és mindig 6-5-4mm a gumi, amiből a legvégét még el tudom adni 10-12-ért.
Vagyis veszek egy szettet 32-ért, majd eladom 12-ért. A kettő között eltelik bizonyos km, ahol soha semmi problémát nem észlelek.
Valóban, nem lehet tudni, előtte mit csináltak vele, de azért ha csináltak volna valamit, annak nyoma van.
Volt új tesztgyőztes, 1 év után eladtam az autót, 75 helyett 45-ért ment el, pedig alig 15 ezer km volt benne. Most sem tervezet újat venni, pedig van is mire, meg van is miből, nekem egyszerűen nem éri meg, ledobom évente a keveset futott, olcsón vett márkásat.
Pedig gumim van most is épp elég, ezek csak azok, amikre már tuti nem lesz szükségem. -
válasz
SirRasor #83009 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, se az üzletet rontani, de én biztosan nem vennék használt gumit. Sose tudhatni, hogy mikor mi történt vele, mennyi szálszakadás van benne, mikor padkázták meg stb. Nyilván az eladó esküdni fog rá, hogy csak lakáson belül padlószönyegen használta
De a gumi egy olyan alkatrész, amin az életed múlik, szóval egyszerűen nem éri meg ezen spórolni pár ezret. Ráadásul nem is spórolsz nagyon sokat, hiszen az újat kb. pont annyival tovább tudod használni, amennyivel többe kerül...
-
Rick4
félisten
-
SirRasor
addikt
4db 80%-os Firestone Multihawk2 185/65 R15 + lemezfelnivel
Vegyétek-vigyétek, munkatársamé. Ha nem reális az ár, azt is írjátok, bár elmondása szerint ez korrekt ár.
-
Luighi
senior tag
Áhhá, jó a terv
Ha beledumálhatok és kell pici tanács:
Fí 6-os vagy 8-as térhálót vegyél, ha autó is áll rá, indokolt a minimum 10 centis beton. Ha a földnedves beton mellett döntessz, akkor minimum a C16-os rendeld. Lehet picit drágább, mint ha magad csinálod, de legalább ellenőrzött minőség és jóval gyorsabb.
Ha dialtálod, akkor akár 4-8 szakaszban is csinálhatod, akkor talán elég 3 ember naponta bedolgozni a leszállított mennyiséget.
A technológiai fólia a beton alá kell, azért, hogy ne keveredjen a talajjal a beton, az ne szívja el a vizet belőle, és később ne vizesedjen alulról. Ez lehet egy vastagabb műanyag fólia is.
A térhálót jó ha a beton keresztmetszetének közepére húzod fel a betonozás során, de az is okés ha eleve megemeled valamivel (törmelék darabkábbal pl).
A dilatációkhoz tegyél dilatációs szalagot, ami egy habszivas szalag, kb ez.
Ha nincs még oldalfal, és nem akarsz fa deszkákkal körbe zsaluzni, akkor én a 100x20x5cm beton járdaszegélyt tenném le körbe.
Ha vastagabb fal lesz a könnyűszerkezetes falad, pl zártszelvény váz, közte hőszigetelés, aluprofil+ gipszkarton, akkor lehet kevés a járdaszegély, akkor jó lehet a beton zsalukő elem.
Ez létezik 15-20-30 cm vastagságba, fél méter hosszú egy darab, szakaszosan is tudod csinálni, a közét meg kiöntöd betonnal. Akár a zártszelvényt is bele tudod foglalni, de pluszba is vasalható vízszintesen és függőlegesen is.Ha még okoskodhatok a jogi oldalról: ha ez egy társasház, akkor nem árt kérni ideiglenes építési engedélyt a garázsra, majd felvezetni a tulajdonjogot az alapító okiratba. Ha pedig osztatlan közös tulajdon lesz, akkor azt rögzíteni szintén az alapítóba, hogy később ne legyen vita.
Na megyek melózni
-
veze
őstag
válasz
Ted_Beneky #83001 üzenetére
Én, a garázsban látott minősége után a következő évben az udvarban lévő betonozott járdákat is leöntöttem ugyanezzel, mert annál is olyan volt a felület volt sok év után, mint amit Te szeretnél javítani, Térkövezés rápakolása, ilyesmi nem jöhetett számításba , mert a szintje nem mehetett magasabbra, voltak helyek ahol ajtó nyilt rá.(felverni meg nem akartam az egészet) De 3-4 mm belefért még az ajtónál is. Azóta már több télen ette a fagy, az eső stb , de semmi baja.
A sikeren felbuzdulva a terasz alatti pince aljzatát is leöntöttem ezzel , lefestettem, azóta felmosóval fel lehet törölniEgy baja van csak.. krva drága. Viszont cserébe nem kell 2-3 évenként javítgatni ( ami plusz anyag kltsg és munka)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 4GB I 500GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest