- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- ldave: New Game Blitz - 2025
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
eddie88
csendes tag
hát nekem is isuzu (1.5td)van benne de igy ez nagyon eltalállt sztem,(német ótó japán moci)az enyém mondjuk elég ritka
de az astrákba 1.7 td is fasza,sztem, a szervórol meg akit olyat vesz annak van aki meg nem annak nincs,de servo nélkül is el lehet élni sztem,egy b corsan a gyári kerekekkel gond nélkül főleg ha az illető még 1km/h val gurulva rásegít közben,űlésröl tanáromnak golf 4 kombi van és beleűlt hosszabb távra egy sima f-astrába mondta h jobb mint a gófé pedig wv fanatikus
-
#TOTTI
őstag
Ő a kiszemeltem..
1.9 CDTI 120LE 2006 32E km.. 3M ft.. Valami eszméletlen jo kocsi astra Ghez képest.. és a 2.0DI motor mintha álló lenne ehhez képest.. pécsi elkerülőn 190 megvolt.. nagyon korrekt csendes 17 felnivel se üt remeg nem kemény tulzottan csak amennyire kell.. Valakinek valami jobb ötlete 3Mig és 2.5 felett.. ami jobb választás lehet.. hasonló kategóriába..? -
TasiA
senior tag
válasz
glutamin #7195 üzenetére
A szervó nélküliséget nem értem miért szidta, mikor az egyéni opció, hogy kérsz-e bele, vagy sem.Fapados verzió minden típusból van, ha meg a kazdája olyat vesz, megérdemli. Dízellel kapcsolatban pedig talán még a régebbiek érnek valamit, az újabbak meg kb nem sokat. Nem hiába nem erőltette tovább, az Opel ami nem megy, inkább megvette az Isuzuét, meg a Fiatét.
-
glutamin
őstag
Harag az biztos nem lesz. Akkor úgy látszik én szerencsés helyezetben vagyok a sokáig garázsban tartott verdámmal. A régi Ople dieselek valóban nem a legjobak voltak. A B Corsáról lehetne vitatkozni. Aki városi atónak használja, annak nem zavaró a lágy, imbolygós futómű és az ülés sem, mivel nem ül benne egyszerre sokat. A szervó hiánya viszont tényleg baj. Egy nőnek már problémás vele parkolás. Nyugaton persze, ilyen fapados változat nem nagyon volt gondolom. Vectrákat nem ismerem nagyon, de az 1.6-os motor vaslzeg kevés volt abba a kasztniba. ez is ilyen Kelet-Európai lowbudget összeállítás lehetett.
-
TasiA
senior tag
válasz
glutamin #7192 üzenetére
Azért lássuk be, ha nem Opel buzi szemmel nézed, akkor igen is hitvány minőség jellemzi a korrózióvédelmet és még finoman fogalmaztam. Kb 95-körül ébredtek rá a mérnökök, hogy nem tetszik az embereknek, ha kiszakad a futómű az autójuk alól, meg át lehet látni a köszöbön/sárvédőkön. Én szeretem az Opeleket, de attól még ez a helyzet. A Vectra B meg az olajzabáló, gyárilag fos 1.6-os motorral pedig tény. GYenge is, füstöl is, meg kár benne olajat cserélni, mert folyamatasona cseréled. Na a Pócvágennél is van hiba nem kevés, de azok legalább nem néztek ki rozsdabogjának. A Tigrát nem ismerem, de azzal nem is értek 1-et. A dízeleket már fel sem merem hozni.
Remélem nincs harag, de ami tény az tény.
-
glutamin
őstag
Insignia kombi: [link]
Épp csak a négy karika hiányzik róla. Eszméletlen mennyire Audi lett.
-
glutamin
őstag
Elképesztő!!!. Mondjuk a lapát kormáyn nekem annyir anem jön be, de a többi részlet zseniális.
Az Opelt lehúzó cikk szerintem erős túlzás. A fikázott modellek, nem voltak annyira rosszak a maguk korában. Valszeg nem véletlenül vettek az emberek F astrát, mondjuk 3-as golf helyett.
Az én Astrám pl 14 éves és egy rozsdapötty nincs rajta. (igaz garázsban állt sok évig
)
-
TayRol
nagyúr
-
TasiA
senior tag
-
KrAt
veterán
-
bambano
titán
Az opc-ség egyik fontos eleme a kanyarodási képesség, ehhez a zafi túl magas. Vezettem sima zafit, tengeribeteg lettem benne, annyira dülöngél. Ezt hiába faragják keményebb felfüggesztéssel, attól ez még nagy bódé marad.
Szerintem a dízel autó költség szempontjából rossz vétel. Sose térül meg.
-
vallas
őstag
Na mára virradóra berepedt a szélvédőm, kb 30-cm-t egy kőfelverődésből kiindulva.
még szerencse, hogy anyós felől, de csere lesz a dologból... -
#TOTTI
őstag
Egyelőre egyedül vagyok 1.6 1.8as vagy CDTIből 1.7 125- és 1.9 120- érdekel.. persze használt.. 1.9 150 100E kmrel 2.890E 1.9 120LE 32E kmrel 2.790 itt inkább a 120ast választanám.. Azért nem vennék OPCt 1 mert drága 2 mert nem birnék magammal.. GTCben is a fekete tetszene.. a zafira csak azért kellett volna mert kurva jó..
a 7 személy csak extra.. És persze kereskedésből kell vegyem mert autót akarok beszámitatni.. egy 206ost... szal magánszemélytől csak akkor ha el tudnám adni..
-
TasiA
senior tag
Látszatra hasonlót lehet csinálni, d az nem ugyan az. Az 1.3-ast meg felejtsd el, még egy Corsát is szarul visz, ha csak nem élvezed a folyton váltogatást le-föl. Én nem vennék dízelt, na nem azért mert rosszak, csak számomra hülyén adja a szép sportos forma, a kerrregő motorral, de ez egyéni felfogás. Egy síma 5 ajtós, vagy kombi, na aaaz má dízelben kéne.
-
#TOTTI
őstag
Tudom hogy jók a CDTI motorok teljesítményre.. de amúgy..? és sztetek hogy tudok nézni Astra H OPC hátsó szoknyát kompletten... Astra GTC 1.9 CDTin töröm a fejem.. OPCsitanám kivülről meg a lehetőségekhez képest belülről.. Azt hittem ez is valami ultra sport de van 1.3CDTI is..
lemondtam az zafiról ahhoz még fiatal vagyok.. és nem olyan jól kereső..
-
Calogero
addikt
válasz
dragonfx #7166 üzenetére
Ha betekintünk a meglehetősen rövid motorháztető alá, a szokványos 1.4 és 1.6 l-es Opel 16 szelepes Ecotecjét találjuk. Számszerűsítve ez 90, illetve 106 lovacskát jelent, ami a 980 kg önsúlyú autót 10mp körüli idő alatt juttatja el a 100km/h-ás tempóra. Ez a lájfsztájlhoz valószínűleg elég, de ha sportos autót szeretnénk, hamar eljön az a pillanat, amikor rá kell beszélni a házisárkányt, hogy kerüljön a családi kasszából néhány forint a gépjármű izmosítására is.
Vezethetőségét tekintve a nagyobb tempóban vett kanyarokban hajlamos vadabb dülöngéléseket bemutatni, de paraküszöbünk jóval a tényleges megcsúszás fölött helyezkedik el. Ki tudja miért, de hátulra csak a kisdobosok férkőzhettek be,így komolyabb fékezés esetén tetszőleges irányba tolja a farát.
-
glutamin
őstag
válasz
dragonfx #7166 üzenetére
Anyáméknak van egy abból a generációból való Corsajuk 1.2-es 16 szelepes motorral. Arról tudok pár dolgot leírni. Légtömegmérő megadta magát, cserélni kellett (ez olyan 100e Ft-os nagyságrend). Az 1.2-es 65LE-s motorral egész használható a Corsa, de pörgetni kell a kis motort (kevés nyomaték). A Tigra viszont hasonló súlyú kasztnival már nagyon jól megy. (1.2-es motorral nincs is)
Fogyasztása óvatosan hajtva 6 liter küröl mégvan még városban is.
A Corsa felfüggesztése nagyon lágy, Tigráé gondolom feszesebb, de nem sportfutómű az sem. Ugyanaz, csak feszesebbre hangolva.
A fékek a Corsában nem túl erősek ,130-140 fölött már óvatosnak kell lennie vele, ez alatti tempónál megfelelő. Tigrában is dobfék van hátul, úgyhogy ott sem lehet sokkal többre számítani.
Az 1.6-os motor már így saccra túlméretezett a fékekhez és a felfüggesztéshez képest. De normális tempóhoz bizonyára nagyon élvezetes.
-
bbchris
senior tag
A váltókar és a váltó közt van állítási lehetőség . Nem volt már szinkronban a váltókar és a váltókapcsoló , ugye P állásba tettem és majdnemhogy az R-be ugrott át annyira el volt állítódva . Végül is nem is ez volt a probléma hanem az akku mögött van 3 sokpólusú csatlakozó , ez jön ki a computerből és eléggé oxidosak voltak , megtisztít és lám azóta semmi baj nincsaz automata váltóval . Már csak a lambda szondákat kell kicserélni aztán elvileg jó lesz teljesen . Oscilloszkóppal kimérte a villanyász hogy nem ad jelet vissza egyik szonda sem már így cserére szorul . Vezetékek jók , azt is kimérte . Annyi a hátrány hogy így 14-15 litert eszik az Omega amúgy elmegy 10-11-el , főleg nálam szinte 10 alatt mert én már eléggé finoman megyek vele . Nem gondoltam volna hogy az Omegák ilyen jó kocsik .
-
#TOTTI
őstag
Az az autó szerepel a 6 hónapos tervemben.. viszont a család csak a 6 évesben..! A többi OPC nem izgat fel ennyire.. jelenleg nem vágyom másik autóra... Nézegettem mit lehetne még.. de nincs jobb 5letem..! Ami zavar hogy lassan jön az uj zafira.. ha jön.. és lesz még opel..
-
#TOTTI
őstag
Hozzá tudnék jutni egy Új zafira OPChez.. 21.000Km-errel.. kerek 5M forintért..! Mentem vele megszerettem... Nem tudtok valami jó üzletet.. kellene még 2M..
és akkor felvennék 3at hitelre...
Ha ez meglenne házasodnék is és jöhetnek a gyerekek..
-
dragonfx
veterán
hi!
mi a véleményetek az 1.4es 90lovas és 1.6os 106 lovas opel tigráról az elözőről?
szériuahibák fogyasztás ilyenek?...tévedés ne essék a bmw.t le enm cserélem, csajom van rágerjedve
-
TasiA
senior tag
Jaa, ilyen szemszögből mindjárt más a gondolat menet. Viszont, ha igazi tél lenne, akkor én csak is a télit ajánlom. Sok szor volt már, hogy 1 telet téli gumiztam, aztán NO MANY, maradt nyári gumi. Én nagyon éreztem a külömbséget, de akkor még -15-20 fokos telek voltak, sok csapadékkal, meg hó is volt azért elvétve. Nyárival alig tudtam elindulni, sokszor kidudáltak, hogy haladjak már, fékút millió méter, stb, stb. ezekben a száraz, max esős, legfeljebb -8-10 fokhoz, én sem erőltetem a mindenáron téligumit, péáne itt az alföld legsarkában.
-
eddie88
csendes tag
SETH: a beltér világitást akkor elüzleteljük
-
glutamin
őstag
Nekem ez volt az első telem saját autóval és összesen 2 olyan nap volt, amikor haszna lett volna a téli guminak. Így utólag nem bántam, hogy erre a szezonra még a 4 évszakos maradt. Ugynakkor elgondolkodtató, hogy a következő télire vesze-e majd.
Enyémen 4 évaszkos Michelin van. Nem tudom most így fejből a típisát (egyébként 175/70/R13-as - jó ballonos, de ez a pesti utakra nem hátrány), de kb 80e km-t el fogk tudni menni vele. (most van benne kb 56e)
-
dokar
addikt
válasz
bambano #7147 üzenetére
Kicsit utána olvastam ennek az éghajlati dolognak. Van Kanadában egy Winnipeg nevezetű nagyváros. Náluk az áprilisi hőmérséklet -26.3 °C-tól 34.3 °C-ig bármi lehet, az októberi pedig -20.6 °C-tól 30.5 °C-ig. Tehát ott aztán durván léteznek a tág hőmérsékleti határok. Az elmúlt pár évben ott a téli leghidegebb -42°C, míg a nyári legmelegebb 36°C volt. Winnipegben biztos nem akarnék négyévszakos gumit használni, de hazánkban kissé szkeptikus vagyok a téli/nyári cserélgetésben. Egyébként Pécs és a környéke már inkább mediterrán éghajlatú, mint kontinentális.
-
dokar
addikt
válasz
bambano #7143 üzenetére
inkább olyan nyárit veszek, ami szutyokban is jó.
téli szezon előtt, mikor feltettem a télit, 4°C volt, sokkal jobban csúszott a téli, most egy hete felkerült a nyári, 3°C volt a hőmérséklet és szokatlan volt a téli után, hogy a nyári mennyivel jobban tapad. tehát 3-4 °C-nál azt éreztem, hogy a nyári sokkal jobb, mint a téli. talán -5°C küröl billenhet át a mérleg a téli javára, de az se biztos, csak egy becslés, de hogy 7°C alatt már jobb a téligumi hülyeséget etessék meg mással. ha figyelembe vesszük, hogy gumigyártásnál egy adott hőmérséklet intervallumra állítják be a keveréket, hogy ott legyen optimálisan puha. de nincsenek olyan kicsi intervallumok, ahogy azt sokan hiszik, sokkal nagyobb az átfedés + a tűrés és a hibahatár is beleszól. igazából az lenne a legkonkrétabb dolog, ha a gyártó pl így adná meg egy gumi adatait:
hőm tartomány | hatékonyság
37-47 | 45%
32-36 | 63%
24-31 | 80%
14-23 | 100% (ez az optimális)
5-13 | 92%
0-4 | 84%
-1- -12 | 69%
...aztán ezt össze lehetne vetni, egy másik gumival. mert ahány gyártó annyi intervallum, ha az A gyártó télije inkább enyhébb hőmérsékletre van belőve, míg a B gyártó nyárija pedig a nem legforró nyári napokra, akkor sokkal nagyobb az átfedés. nálam is hasonló lehet a dolog.
-
helkis
veterán
válasz
bambano #7143 üzenetére
Konvoly kft. tőlük rendeltem a nyárit, télit, megbizható cég gyorsan, korrenten dolgoznak és nem utolsó sorban az egyik legkisebb haszonkulccsal..
-
bambano
titán
-
bambano
titán
A sarki autósbolt rizikófaktorát nem tudom. De ha benzinkúton veszel motorolajat, vagy hagyod, hogy a kutas megnézze az olajszintet, akkor szerintem komoly az esélye, hogy átvernek.
A nagy alkatrészkereskedők nem engedhetik meg maguknak, hogy gagyit áruljanak (legalábbis én ebben a hitben élek), úgyhogy a unix szerintem nem rizikós.
-
gaby666
tag
Van arra valakinek ötlete, hogy miért kophat a gumi elég komolyan, és gyorsan? Voltam a futómüvesnél is , be mérték, semmi gond nem volt a kerekekkel,és még ök sem tudtak választ rá! Talán a gumi márkája? DEBICA 185/65 négyévszakos. Opel astra G-m van.
-
TasiA
senior tag
Köszi DOKAR a bizalmat!
ET lényeg, hogy ahol a felnidet rögzíted az agyhoz, tehát a csavaros rész, a kerék képezeletbeli közepétől hány miliméterre esik arrébb. Ez a szám minél kisebb, annál kintebb lesz a futófelület a csavaros közép résztől, amivel sokkal jobban terheled a csapágyakat, tengelyeket, gömbfejeket. Közben romlik az egyenes futása is a gyári mérethez képest. Legalább is én ezt tapasztalom. Ugyan olyan gumit használva, egy ET49 és egy ET35 között nagyon érezhető a külömbség mikor pl előzgetsz. Míg a gyárival csak érezed, hogy billeg az autó a sávokban leledző nyomvájúktól, ET35-el a kormányt is rángatja, ki akarja venni a kezedből. Persze ez hatványozódik a a peres gumitól, de maradjunk csak az ET-nél. Remélem érthető voltam! Dokar is jól megfogalmazta, nem mindegy, hogy egy seprűt pl a tövénél fogva emeled ki oldalra , vagy a legvégénél.
-
fero02
nagyúr
Ilyen szar utak mellett szvsz nem lehet észrevenni egy felni káros hatását (az esetleges méret eltérések miatt) a futóműre. Vagy csak vmi nagyon extrém esetben.
A lényeg ha beteszed, h végpontokon ne érje a doblemezt és ne verjen bele a kerékjárati ívekbe. Gyakorlatilag a mozgása legyen ugyanolyan, mint a gyárival.
-
helkis
veterán
tudom hogy mérik, nem ezt kérdeztem, hanem amit írtál az első kérdésemre..
de akkor konkrétizáljuk : pl 49-es ET helyett 38-as-t rakok fel, akkor mennyivel nagyobb terhelést kap a futmű, vagy a tengely, vagy mennyivel hamarab kell cserélni, megy tönkre stb..erre kellene képlet
-
dokar
addikt
A = ET érték
B = A felni szélessége (1 col = 25.4 mm)
C = A felni középvonala
D = Rögzítési felületA fenigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg.
Ez az érték általában fel van tűntetve a felnin a gyártó által. Pl. a 911-es Porsche Fuchs felniken a felni belső oldalán található. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet.Az ET értéket milliméterben mérjük és a következőképpen határozzuk meg:
(B / 2) + A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) az autó irányában mérve.
(E+A ..lásd az ábrán..)(B / 2) - A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) a felni külső részének irányában mérve.
(F ..lásd az ábrán..)Példa:
Felni szélessége = 7" (azaz 7 "col")
ET érték = 43B = 7 x 25.4 = 177.8 mm
A = 43 mm(B / 2) + A =
(177.8 / 2) + 43 =
88.9 + 43 = 131.9 mm
(= a D értéke a belső oldalon, vagy E+A az ábrán)továbbá..
(B / 2) - A =
(177.8 / 2) - 43 =
88.9 - 43 = 45.9 mm
(= a D értéke a külső oldalon, vagy az F érték az ábrán)Hogy leellenőrizhessük számításunkat:
131.9 + 45.9 = 177.8 mm
177.8 / 25.4 = 7" (azaz 7 "col")forrás: gumiker.hu
-
bambano
titán
Rendes motorolajban benne van minden adalék, felesleges pluszban öntözgetni bele. A gm olajjal nincs semmi gond, ha rendes helyről kapod, leginkább megbízható márkaszervizből. Semmivel sem rosszabb vagy veszélyesebb, mint shell helix tobozban tecsós olajat venni a kutakon.
Az én véleményem az, hogy az az olaj van a motorban, amit a márkaszerviz belerak. Ha ez nem felel meg, akkor cserélik gariban, amit szétvert a munkájuk.
-
zfarkas
senior tag
válasz
zfarkas #7119 üzenetére
Találtam egy ET kalkulátort, ami alapján 6" ET49 megfelel 6,5" ET38-nak.
-
zfarkas
senior tag
Sziasztok!
Rég írtam már ide. Ezek szerint meg vagyok elégedve a G Astra-val
Szóval vennék rá alufelnit, hogy ne kelljen állandóan ide-oda szerelgetni a téli-nyári gumikat a gyári lemezfelnin.
Amit kinéztem, az az Enzo X, ez alapján szerintem jó lesz a kocsihoz.
Csak az ET számmal és a szélességgel van bajon, a gyári Opel felnik ET száma 49, míg a fenti felnit csak 38-asban láttam eddig, illetve az Opel felnik szélessége 6", míg az Enzo-é 6,5". Ezek "kioltják" egymást, vagy probléma lehet?
Köszi,Zoli
-
TasiA
senior tag
-
TasiA
senior tag
Ennyi pénzből már símán bírtál volna venni egy hibátlan Kadettot, vagy valami Fullos F Astrát, vagy Vectrát.
-
KrAt
veterán
Na lesz szép motorfelújítás, A-Z-ig minden jó lesz rajta
-
TasiA
senior tag
Ja, mutterom H Astrájába azt, a sajátomba sárga LIQUI MOLY-t. Igazából bármelyik kicsit nevesebb olaj jó bele. A GM-el csak az a baj, hogy nem tudom mi van benne, meg sok olyat hallani, hogy hamisítják. Visszatérve a benzin lötyikre, szerintem csak hosszútávon lesz hatása. (persze ezt csak gondoom)
-
TasiA
senior tag
Mennyibe??? Hol árulják dupla áron?? Én a MAGNATEC-et 6000FT-ért veszem a 4literes falakont, anyám Astrájába. Még az olajshop.hu-n is csak 7300FT a 4 literes. Amúgy én nem használnék ilyen adalékokat, meg GM olajat se. A benzines dolgot meg nem tudom. Én használtam Spurit, de semmit sem vettem észre.
-
dokar
addikt
ide is beírom:
mi a véleményetek a benzinhez keverhető injektor tisztító adalékról?
ha nyomok bele egy kevés bioetanolt, akkor az nem jó/jobb megoldás?és a motorolajhoz keverhető kopáscsökkentő adalékról?
tehát a 10W-40 castrol magnatec 12-13 kHUF-ba kerül, kiválthatnám ezt 5k HUF GM olaj + 1-2 kHUF adalékkal? eddig csak tisztán GM-et töltöttem bele, de sokan szidják, ezért akarok jobbat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Milyen légtisztítót vegyek?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Újabb magyar banknál elérhető a Xiaomi Pay
- Fűnyíró topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Xbox Ultimate előfizetések
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 7 128GB Yettel Függő 1Év Garanciával
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával