Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
harry
veterán
Nálunk a családi autó szintén egy 1.4 focus1, új kora óta, én nagyon kedvelem, igaz vélhetően jobb állapotban van, mint a piac nagyon nagy része, de a megane-nál nekem jobban bejön. De igen, több utassal, főleg emelkedőn már kevés tud lenni. Mondjuk mi is azzal jártunk külföldön, meg nyaralni, meg mindenfelé (én akkor még gyerekként / utasként), nyilván együtt lehet élni ezzel. De bennem is felmerült az igény, hogy következő autónak olyat, aminek azért több ereje van (nem kell sok, de azért ne kelljen már minden előzésnél meg emelkedőn számolgatni meg ügyeskedni).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
MC Pite
veterán
Miért fogyasztana többet egy értelmes méretű motor a pici helyett?
Azonosan tartva a forgalom ritmusát nem fogyaszt többet egy normális 1.6os mint egy 1.4es (a 101lovas Ford motor speciel egy f***s, a 115 lovas meg újabbakban van már) - sőt, kevesebbet, nem kell kinyomni a szemét.
Ez a 'kis motor kis fogyasztás' csak egy magyar városi legenda. Nem kétezres/kihegyezett motorról beszélünk, de emberek megveszik az ezres kisautókat hogy ne fogyasszon sokat, amikor az 1.4 az optimum és nem eszik többet sem!), kompaktoknál pedig általában az 1.6 lenne (és megveszik 1.2 szívó, illetve 1.4es motorokkal.
Persze, mindig azt mondják jóóó ez, nem sietnek. Igen; csak sokszor nem biztonságos*, előnye nincs, és ha ne adj isten nő vezeti, aki meg ezek után 3 pótos IFÁnyi helyet ha nem hagynak neki, nem mer kikanyarodni sehova, és előzni sem.
*: Főleg azoknál a fogalmatlan birkáknál, vagy rosszindulatú barmoknál, akiket ha előznek, nekiállnak véletlen vagy direkt gyorsítani közben.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
harry
veterán
Mi a gond az 1.6-os motorjukkal? Eddig mindenhol azt lattam a legstabilabbnak (mar mk2-nel, nem tudom mas-e mint az mk1-ben). A 115-os meg valtozo szelepvezerleses, erre tobb panaszt lattam mar. De igen ez mk2, mk3-ban van.
Szerintem amugy sokszor nem (feltetlenul) a fogyasztas zavarja az embereket, esetleg az adminisztracios koltsegek (adok, biztositas), masfelol pl. pont a focusoknal nagyobb olajfogyasrol irtak, van kettos tomegu lendkerek, szoval tobb minden bonyolit(hat)ja az eletet, nem csak az van, hogy nagyobb / erosebb / tobbet fogyaszt, hanem egyeb szempontok is.
En a kovetkezo kocsimba is szivo benzin motort szeretnek, de lehetoleg nagyobb teljesitmennyel, mar akkor ha emelle van hasonloan jo technika, mint az egyszerubb motorjuk... Ha nem, akkor inkabb a megbizhatosag fele billen a merleg nalam.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Xantomas
őstag
Emellett, kicsit túl van hypeolva, jó a PR, és mellé egy kicsit nagyobb az "önbizalma" mint az szimpatikus lenne. Igyekeztem korrekten fogalmazni.
Robira még egy pont. Robit szeressük, ráadásul olyan mint egy zen budhista. Komolyan mondom, néha terápiás céllal el kell menni hozzá
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
#89309696
törölt tag
Novoth nagyon túlhypeolt és felmarketingelt. Jó szerelő az kétségtelen, érti amit csinál, de semmi több. Csak abban tűnik ki, hogy a TC nyomja, vele együtt a meghülyített internetes társadalom is, szarásig van felsőkategóriás felszerelésekkel amiért végtelen+1 díjat fel is számol és kész.
Robi egy teljesen más világ.
rob210
Topikgazda
Ment privát.
Renault power
rob210
Topikgazda
Engem az isten mentsen meg a fordtól.
Nem bántás, de azt a műszerfalat kisbaltával, vagdosnám fel 5 perc után, na jó nem 2 után.
Valahogy az az autó nekem nem jön be és amit eddig láttam mind mumifikálódott, azaz porrárohadt.
Renault power
MaXX81
tag
Helló
Még mindig az ingadozó alapjárattal kapcsolatosan kérdezném hogy az alapjárati motor alatt van egy olyan hogy fojtószelep állás érzékelő, ennek hibás működése okozhatja e a menetközben magas/ingadozó alapjáratot?
[ Szerkesztve ]
harry
veterán
Pár tankolás adat: még nem világított a lámpa, de ~46l-t tudtam tankolni, ez most nálam 619km, 7,5l fogyasztást jelent, jellemzően városban, 1-2 fővel.
Illetve reggel pöccre indult a kocsi, ez, meg a tegnapi teszt abban erősít meg, hogy lejtőn alacsony benzinszintnél ha nem indítom rá többször a szivattyút, akkor nehezebben indul be. Ami kicsit fura, de ettől még ez a tapasztalat.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Nem az ha rossz akkor be se indul a kocsi, vagy gázadásra nagyokat ránt, illetve hiába nyomod a gázt nem megy a kocsi. Alapjárati hibánál más a gond.
Renault power
MC Pite
veterán
A magyar városi legendák mindenütt a legjobb motornak hozzák ii a(z öregebb) szívó egyhatosokat, VW és Fordnál is.
Mindkét motor gyenge(fordnál a rossz hangszigetelés és rövid váltó miatt elsőre azt hiszik hogy megy, de scak morog, nem csökkent a távolság az előtted lévőhöz képest), mindkét motor sokat eszik (főleg Ford), régóta tákolgatják (főleg VW). Ráadásul 3 céges autónk volt ilyen motorral, meg egy C-Max a 115 lovassal, és egyik 101 lovas sem élt tovább 250nél (hozzányúlás vagy kigyulladás nélkül).
[A Tourneo Connectnél meg 230nál könyökölt ki a hajtókar a blokk oldalán az 1.8 tdcinél; míg a 2.0 HDi Partnerben mikor eljöttem 530k km volt, na és azt aztán gyilkolták rendesen, utolsó két évben ráadásul Esztergomon belüli rohangálósnak használták a melósok főként; hogy egy kis dízeles tapasztalat is legyen...]
Füstöltek, nem volt szép hangjuk; felújításra mindenütt azt mondták ezt a motort nem igazán lehet, vékony alu, ezt nem vállalják. Beüzemelni jártunk velük, általában 200-800km volt egy út (illetve a cél környékén helyben járkálás 2 hétig majd vissza), ami relatív kíméletes üzem.
Szóval nálam nem ilyen egy jó 1.6os motor; de a közepesen (sem) hozzáértő, egyiket sem birtokló németpárti újságírók egy része szerint eeez a tuti technika.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
MaXX81
tag
A fenébe, pedig már kezdtem örülni hogy hátha... Hiába na hibát nem dob ki így meg ember legyen a talpán aki kitalálja mitől csinálja. Azért köszönöm a választ.
[ Szerkesztve ]
salieri.
őstag
Sziasztok.megane 2 nél a tuzfalon lévő uveggyapot szigetelés kezd megroggyanni.mivel lehet ezt helyettesíteni?vagy le kell szedni és jól van az úgy?
rob210
Topikgazda
Hát ezt megerősíthetem..
Kolléga 1.6 os benzines A4 ét konkrétan körbe tudom autózni, minden féle megeröltetés nélkül, a szintén 1.6 os meganeommal. Nagy dög kaszni kis motor, nem egy nyerő párosítás, cserébe még zabálja is az olajat.
Renault power
rob210
Topikgazda
Van hozzá egy fém merevítő ami nem engedi rálógni a blokkra. A cc-k ben alapból van.
Ha amúgy is málik szét, nem csak megereszkedett akkor viszont vedd ki. Mert be tud gyulladni.
Renault power
salieri.
őstag
Nem porlik még csak megereszkedett. kell ezt pótolni?[link]
Nordik
őstag
Az akksi pozitív polusan lévő piros kupak ami alatt a biztosítékok vannak 2004es M2nel is rajta kellene lennie? Látom a tiéd már ráncfelvarrott.
Csak mert nekem nincs meg. Igaz az akksi felett a borítás megvan.
rob210
Topikgazda
Ehhez az a támasztó kéne. Amit egyébként otthon is meg tudsz hajtani 2es lemezből.
Renault power
salieri.
őstag
Nem tudom sajnos.Ezeken már nem voltak boritasok,ez így gyári motorter,ahogy a képen látod.
Rob: képet nem tudsz róla mutatni?
Szia, ha hazaértem küldök képet, meg cikkszámot.
Sőt, talán egy méretezett rajzom is van valahol róla az elkészítéséhez.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
salieri.
őstag
Köszi, várom.
rob210
Topikgazda
Szuper mert én csak 22 re érek haza és fejből nem megy.
Renault power
gergo5991
őstag
1.6 16v benzin os 5 sebességes 3. gen megannal mennyire ajánlott autópályázni? 3800at forog 130-nál. Ami érdekes, klimával is 3800at forog, és 3 emberrel is
[ Szerkesztve ]
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem M2 1.5dci le álltam vele a munkahelyen délután viszont nem indul.
Kormányzár kiold majd kattan a relé is de nem teker.
Lehet aksi gond? Vagy inkább önindító.
shifty!
senior tag
Teccik nekem is küldeni a bácsi?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
rob210
Topikgazda
Szereti nem lesz attól semmi baja.
Csak olaj mindig legyen benne.
Jobb a motornak is mint a városi araszolás.
Renault power
rob210
Topikgazda
Sok mindem lehet multiméter nincs a környékeden?
Renault power
zibo73
aktív tag
Már csak holnap tudok rámérni.
Mire gondolsz te már láttál egy pár gépet.
#89309696
törölt tag
Pontosan erre lett kitalálva.
Hűtőfolyadék és motorolaj legyen szinten, az olaj legyen ~évente/10000Km-ként cserélve (Elf SXR900 5W30 kell bele). Ha sokat akarsz pályázni akkor a váltóban is érdemes cserélni, Elf NFJ 75W80 kell bele.
Az 1.4 4000-ret forog, teljesen normális. Ezen a fordulaton van azon a nyomaték/teljesítmény szinten ami kell a 130-as tempóhoz és itt van akkora olajnyomás, olajszállítás ami kell ehhez a terheléshez.
4000-nél van a nyomatékcsúcs púpja, 3800-4200 között. Nem véletlenül oda van hangolva a váltóáttétel is a 130-as tempóhoz.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Bejelentkeznék én is a rajzra, ismerőst hátha érinti
atosan
addikt
Ez engem is érdekel. Megköszönném Habár nekem Megane 1/2 van, de hátha tanulok belőle.
[ Szerkesztve ]
Maine coon
salieri.
őstag
Köszi ez jó lesz megelőzésképpen, ismerős autója pont emiatt égett le nem is olyan régen.
shifty!
senior tag
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
zibo73
aktív tag
Szia!
A fesz 12.1volt
Bikával sem indul
Valamit tanács mit nézzek meg. Köszi előre is.
A 12,1 kevésnek tűnik, terhelés nélkül 12,5-12,6 körül kellene lennie.
Ha felkapcsolod a világítást, akkor mennyi a feszültség?
A bikázás hogy történt?
Путин, иди нахуй!
zibo73
aktív tag
Munkahelyemen van külső aksis bika.
Világítással nem néztem
rob210
Topikgazda
Relék biztosítékok a motortérben.
Renault power
zibo73
aktív tag
Köszi!
#89309696
törölt tag
Az kevés. De ha ilyen ezer Ft-os multiméterrel nézte meg azok simán csalnak fél V-ot is.
rob210
Topikgazda
11.5 voltal még simán beindul, annyit meg a leggagyibb multiméter se csal.
Renault power
#89309696
törölt tag
Azt nem mondtam, hogy nem indul be, ez független attól a hibától.
Az akku van félig amit ezek az ólomsavas akkuk nem szeretnek, normális autónál nem is mennek le ennyire csak akkor ha már öreg az akku vagy töltési gondja van vagy a boltba járnak vele két utcára. Vagy a multi csal. Meg kell mérni egy másikkal is és kikeresni ha van akku jellegű gond. Az indulás az más.
[ Szerkesztve ]
zibo73
aktív tag
Szia!
Igen már 4 éves az aku télire biztos cserélni kel,de szerintem is be kellene indulni ezzel a fesszel.
Most voltam vele egy Balatoni úton én is csodálkoztam ezen,fel tettem tötőre de akkor sem indul.
Holnap rá nézek a relére nem az szarakszik amit Rob mester is mondott.
benvolio
őstag
Sziasztok!
Megváltam a bocitól, végül bontóba adtam be, mert akik elvitték volna olyanoknak inkább nem adtam, költeni meg már egyáltalán nem szerettem volna rá. Egy család tag volt 11évig, kiszolgált minket, nagyon szerettük. Ezzel búcsúzom a topiktól, mert az utódja egy Kia Ceed kombi lett, azzal meg nem sok keresni valóm van itt. Mindenkinek jó rönózást, hiba és balesetmentes közlekedést.
Üdv!
#89309696
törölt tag
Még a 4 éves se olyan vészes, bár egy rövidtávos autónál már lehet az. Egy átlagosan használt kocsiban ki szoktak bírni 6-7 évet is. Bár ha Balatoni út után is félig van csak akkor viszont valóban elöregedett (ha a generátor, multiméter, folyadékszint rendben van). Mindegy, a kocsi az biztos, hogy nem emiatt nem indul, az valami más lesz.
[ Szerkesztve ]
zibo73
aktív tag
Szia!
Igen így van motortéri 25A biztosíték volt a ludas.
Köszönöm a segítséget!
Majd meglátom,hogy medig bírja mert ha mégegyszer kimegy akkor ott valami bi-bi van.
zibo73
aktív tag
Szia!
Köszönöm a segítséged igen ott volt a hiba.
Tudtam én,hogy tőled kell segítséget kérni.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Renault power
Gombinyó
őstag