Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#69751) harry válasza Morales72 (#69750) üzenetére


harry
veterán

Nálunk a családi autó szintén egy 1.4 focus1, új kora óta, én nagyon kedvelem, igaz vélhetően jobb állapotban van, mint a piac nagyon nagy része, de a megane-nál nekem jobban bejön. De igen, több utassal, főleg emelkedőn már kevés tud lenni. Mondjuk mi is azzal jártunk külföldön, meg nyaralni, meg mindenfelé (én akkor még gyerekként / utasként), nyilván együtt lehet élni ezzel. De bennem is felmerült az igény, hogy következő autónak olyat, aminek azért több ereje van (nem kell sok, de azért ne kelljen már minden előzésnél meg emelkedőn számolgatni meg ügyeskedni).

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#69752) MC Pite válasza Morales72 (#69750) üzenetére


MC Pite
veterán

Miért fogyasztana többet egy értelmes méretű motor a pici helyett? :F

Azonosan tartva a forgalom ritmusát nem fogyaszt többet egy normális 1.6os mint egy 1.4es (a 101lovas Ford motor speciel egy f***s, a 115 lovas meg újabbakban van már) - sőt, kevesebbet, nem kell kinyomni a szemét.

Ez a 'kis motor kis fogyasztás' csak egy magyar városi legenda. Nem kétezres/kihegyezett motorról beszélünk, de emberek megveszik az ezres kisautókat hogy ne fogyasszon sokat, amikor az 1.4 az optimum és nem eszik többet sem!), kompaktoknál pedig általában az 1.6 lenne (és megveszik 1.2 szívó, illetve 1.4es motorokkal.

Persze, mindig azt mondják jóóó ez, nem sietnek. Igen; csak sokszor nem biztonságos*, előnye nincs, és ha ne adj isten nő vezeti, aki meg ezek után 3 pótos IFÁnyi helyet ha nem hagynak neki, nem mer kikanyarodni sehova, és előzni sem.

*: Főleg azoknál a fogalmatlan birkáknál, vagy rosszindulatú barmoknál, akiket ha előznek, nekiállnak véletlen vagy direkt gyorsítani közben. :(

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#69753) harry válasza MC Pite (#69752) üzenetére


harry
veterán

Mi a gond az 1.6-os motorjukkal? Eddig mindenhol azt lattam a legstabilabbnak (mar mk2-nel, nem tudom mas-e mint az mk1-ben). A 115-os meg valtozo szelepvezerleses, erre tobb panaszt lattam mar. De igen ez mk2, mk3-ban van.

Szerintem amugy sokszor nem (feltetlenul) a fogyasztas zavarja az embereket, esetleg az adminisztracios koltsegek (adok, biztositas), masfelol pl. pont a focusoknal nagyobb olajfogyasrol irtak, van kettos tomegu lendkerek, szoval tobb minden bonyolit(hat)ja az eletet, nem csak az van, hogy nagyobb / erosebb / tobbet fogyaszt, hanem egyeb szempontok is.
En a kovetkezo kocsimba is szivo benzin motort szeretnek, de lehetoleg nagyobb teljesitmennyel, mar akkor ha emelle van hasonloan jo technika, mint az egyszerubb motorjuk... Ha nem, akkor inkabb a megbizhatosag fele billen a merleg nalam.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#69754) Xantomas válasza Gombinyó (#69748) üzenetére


Xantomas
őstag

Emellett, kicsit túl van hypeolva, jó a PR, és mellé egy kicsit nagyobb az "önbizalma" mint az szimpatikus lenne. Igyekeztem korrekten fogalmazni.

Robira még egy pont. Robit szeressük, ráadásul olyan mint egy zen budhista. Komolyan mondom, néha terápiás céllal el kell menni hozzá :)

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#69755) #89309696 válasza Xantomas (#69754) üzenetére


#89309696
törölt tag

Novoth nagyon túlhypeolt és felmarketingelt. Jó szerelő az kétségtelen, érti amit csinál, de semmi több. Csak abban tűnik ki, hogy a TC nyomja, vele együtt a meghülyített internetes társadalom is, szarásig van felsőkategóriás felszerelésekkel amiért végtelen+1 díjat fel is számol és kész.

Robi egy teljesen más világ.

(#69756) rob210 válasza mycso (#69743) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ment privát. ;)

Renault power

(#69757) rob210 válasza Morales72 (#69750) üzenetére


rob210
Topikgazda

Engem az isten mentsen meg a fordtól.
Nem bántás, de azt a műszerfalat kisbaltával, vagdosnám fel 5 perc után, na jó nem 2 után.
Valahogy az az autó nekem nem jön be és amit eddig láttam mind mumifikálódott, azaz porrárohadt.
:R

Renault power

(#69758) MaXX81


MaXX81
tag

Helló
Még mindig az ingadozó alapjárattal kapcsolatosan kérdezném hogy az alapjárati motor alatt van egy olyan hogy fojtószelep állás érzékelő, ennek hibás működése okozhatja e a menetközben magas/ingadozó alapjáratot?

[ Szerkesztve ]

(#69759) harry


harry
veterán

Pár tankolás adat: még nem világított a lámpa, de ~46l-t tudtam tankolni, ez most nálam 619km, 7,5l fogyasztást jelent, jellemzően városban, 1-2 fővel.

Illetve reggel pöccre indult a kocsi, ez, meg a tegnapi teszt abban erősít meg, hogy lejtőn alacsony benzinszintnél ha nem indítom rá többször a szivattyút, akkor nehezebben indul be. Ami kicsit fura, de ettől még ez a tapasztalat.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#69760) rob210 válasza MaXX81 (#69758) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem az ha rossz akkor be se indul a kocsi, vagy gázadásra nagyokat ránt, illetve hiába nyomod a gázt nem megy a kocsi. Alapjárati hibánál más a gond.

Renault power

(#69761) MC Pite válasza harry (#69753) üzenetére


MC Pite
veterán

A magyar városi legendák mindenütt a legjobb motornak hozzák ii a(z öregebb) szívó egyhatosokat, VW és Fordnál is.

Mindkét motor gyenge(fordnál a rossz hangszigetelés és rövid váltó miatt elsőre azt hiszik hogy megy, de scak morog, nem csökkent a távolság az előtted lévőhöz képest), mindkét motor sokat eszik (főleg Ford), régóta tákolgatják (főleg VW). Ráadásul 3 céges autónk volt ilyen motorral, meg egy C-Max a 115 lovassal, és egyik 101 lovas sem élt tovább 250nél (hozzányúlás vagy kigyulladás nélkül).

[A Tourneo Connectnél meg 230nál könyökölt ki a hajtókar a blokk oldalán az 1.8 tdcinél; míg a 2.0 HDi Partnerben mikor eljöttem 530k km volt, na és azt aztán gyilkolták rendesen, utolsó két évben ráadásul Esztergomon belüli rohangálósnak használták a melósok főként; hogy egy kis dízeles tapasztalat is legyen...]
Füstöltek, nem volt szép hangjuk; felújításra mindenütt azt mondták ezt a motort nem igazán lehet, vékony alu, ezt nem vállalják. Beüzemelni jártunk velük, általában 200-800km volt egy út (illetve a cél környékén helyben járkálás 2 hétig majd vissza), ami relatív kíméletes üzem.

Szóval nálam nem ilyen egy jó 1.6os motor; de a közepesen (sem) hozzáértő, egyiket sem birtokló németpárti újságírók egy része szerint eeez a tuti technika.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#69762) MaXX81 válasza rob210 (#69760) üzenetére


MaXX81
tag

A fenébe, pedig már kezdtem örülni hogy hátha... Hiába na hibát nem dob ki így meg ember legyen a talpán aki kitalálja mitől csinálja. Azért köszönöm a választ.

[ Szerkesztve ]

(#69763) salieri.


salieri.
őstag

Sziasztok.megane 2 nél a tuzfalon lévő uveggyapot szigetelés kezd megroggyanni.mivel lehet ezt helyettesíteni?vagy le kell szedni és jól van az úgy?

(#69764) rob210 válasza MC Pite (#69761) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát ezt megerősíthetem..
Kolléga 1.6 os benzines A4 ét konkrétan körbe tudom autózni, minden féle megeröltetés nélkül, a szintén 1.6 os meganeommal. Nagy dög kaszni kis motor, nem egy nyerő párosítás, cserébe még zabálja is az olajat.

Renault power

(#69765) rob210 válasza salieri. (#69763) üzenetére


rob210
Topikgazda

Van hozzá egy fém merevítő ami nem engedi rálógni a blokkra. A cc-k ben alapból van.
Ha amúgy is málik szét, nem csak megereszkedett akkor viszont vedd ki. Mert be tud gyulladni.

Renault power

(#69766) salieri. válasza rob210 (#69765) üzenetére


salieri.
őstag

Nem porlik még csak megereszkedett. kell ezt pótolni?[link]

(#69767) Nordik válasza salieri. (#69766) üzenetére


Nordik
őstag

Az akksi pozitív polusan lévő piros kupak ami alatt a biztosítékok vannak 2004es M2nel is rajta kellene lennie? Látom a tiéd már ráncfelvarrott.
Csak mert nekem nincs meg. Igaz az akksi felett a borítás megvan.

(#69768) rob210 válasza salieri. (#69766) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ehhez az a támasztó kéne. Amit egyébként otthon is meg tudsz hajtani 2es lemezből.

Renault power

(#69769) salieri. válasza Nordik (#69767) üzenetére


salieri.
őstag

Nem tudom sajnos.Ezeken már nem voltak boritasok,ez így gyári motorter,ahogy a képen látod.

Rob: képet nem tudsz róla mutatni?

(#69770) mycso válasza salieri. (#69769) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szia, ha hazaértem küldök képet, meg cikkszámot.
Sőt, talán egy méretezett rajzom is van valahol róla az elkészítéséhez.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69771) salieri. válasza mycso (#69770) üzenetére


salieri.
őstag

Köszi, várom.

(#69772) rob210 válasza mycso (#69770) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szuper mert én csak 22 re érek haza és fejből nem megy.
:R

Renault power

(#69773) gergo5991


gergo5991
őstag

1.6 16v benzin os 5 sebességes 3. gen megannal mennyire ajánlott autópályázni? 3800at forog 130-nál. Ami érdekes, klimával is 3800at forog, és 3 emberrel is

[ Szerkesztve ]

(#69774) zibo73


zibo73
aktív tag

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem M2 1.5dci le álltam vele a munkahelyen délután viszont nem indul.
Kormányzár kiold majd kattan a relé is de nem teker.
Lehet aksi gond? Vagy inkább önindító.

(#69775) shifty! válasza mycso (#69770) üzenetére


shifty!
senior tag

Teccik nekem is küldeni a bácsi? :U :DDD

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#69776) rob210 válasza gergo5991 (#69773) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szereti nem lesz attól semmi baja.
Csak olaj mindig legyen benne.
Jobb a motornak is mint a városi araszolás.

Renault power

(#69777) rob210 válasza zibo73 (#69774) üzenetére


rob210
Topikgazda

Sok mindem lehet multiméter nincs a környékeden?

Renault power

(#69778) zibo73 válasza rob210 (#69777) üzenetére


zibo73
aktív tag

Már csak holnap tudok rámérni.
Mire gondolsz te már láttál egy pár gépet. :)

(#69779) #89309696 válasza gergo5991 (#69773) üzenetére


#89309696
törölt tag

Pontosan erre lett kitalálva.
Hűtőfolyadék és motorolaj legyen szinten, az olaj legyen ~évente/10000Km-ként cserélve (Elf SXR900 5W30 kell bele). Ha sokat akarsz pályázni akkor a váltóban is érdemes cserélni, Elf NFJ 75W80 kell bele.

Az 1.4 4000-ret forog, teljesen normális. Ezen a fordulaton van azon a nyomaték/teljesítmény szinten ami kell a 130-as tempóhoz és itt van akkora olajnyomás, olajszállítás ami kell ehhez a terheléshez.

4000-nél van a nyomatékcsúcs púpja, 3800-4200 között. Nem véletlenül oda van hangolva a váltóáttétel is a 130-as tempóhoz.

[ Szerkesztve ]

(#69780) molnarpeter válasza mycso (#69770) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Bejelentkeznék én is a rajzra, ismerőst hátha érinti :R

(#69781) atosan válasza mycso (#69770) üzenetére


atosan
addikt

Ez engem is érdekel. Megköszönném :R Habár nekem Megane 1/2 van, de hátha tanulok belőle.

[ Szerkesztve ]

Maine coon

(#69782) mycso


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Bocsi srácok, rosszul emlékeztem, rajzom nincs....pedig mintha valaki elküldte volna annó, majd még az email-eket feltúrom.

Amúgy index renault fórumról van az után gyártott megoldás:

Illetve a gyári megoldás: 8200638054

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69783) salieri. válasza mycso (#69782) üzenetére


salieri.
őstag

Köszi ez jó lesz megelőzésképpen, ismerős autója pont emiatt égett le nem is olyan régen.

(#69784) shifty! válasza mycso (#69782) üzenetére


shifty!
senior tag

:R

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#69785) zibo73 válasza rob210 (#69777) üzenetére


zibo73
aktív tag

Szia!
A fesz 12.1volt
Bikával sem indul
Valamit tanács mit nézzek meg. Köszi előre is.

(#69786) Atti777 válasza zibo73 (#69785) üzenetére


Atti777
senior tag

A 12,1 kevésnek tűnik, terhelés nélkül 12,5-12,6 körül kellene lennie.
Ha felkapcsolod a világítást, akkor mennyi a feszültség?

A bikázás hogy történt?

Путин, иди нахуй!

(#69787) zibo73 válasza Atti777 (#69786) üzenetére


zibo73
aktív tag

Munkahelyemen van külső aksis bika.
Világítással nem néztem

(#69788) rob210 válasza zibo73 (#69787) üzenetére


rob210
Topikgazda

Relék biztosítékok a motortérben.

Renault power

(#69789) zibo73 válasza rob210 (#69788) üzenetére


zibo73
aktív tag

Köszi!

(#69790) #89309696 válasza Atti777 (#69786) üzenetére


#89309696
törölt tag

Az kevés. De ha ilyen ezer Ft-os multiméterrel nézte meg azok simán csalnak fél V-ot is.

(#69791) rob210 válasza #89309696 (#69790) üzenetére


rob210
Topikgazda

11.5 voltal még simán beindul, annyit meg a leggagyibb multiméter se csal. ;)

Renault power

(#69792) #89309696 válasza rob210 (#69791) üzenetére


#89309696
törölt tag

Azt nem mondtam, hogy nem indul be, ez független attól a hibától.
Az akku van félig amit ezek az ólomsavas akkuk nem szeretnek, normális autónál nem is mennek le ennyire csak akkor ha már öreg az akku vagy töltési gondja van vagy a boltba járnak vele két utcára. Vagy a multi csal. Meg kell mérni egy másikkal is és kikeresni ha van akku jellegű gond. Az indulás az más.

[ Szerkesztve ]

(#69793) zibo73 válasza #89309696 (#69792) üzenetére


zibo73
aktív tag

Szia!
Igen már 4 éves az aku télire biztos cserélni kel,de szerintem is be kellene indulni ezzel a fesszel.
Most voltam vele egy Balatoni úton én is csodálkoztam ezen,fel tettem tötőre de akkor sem indul.
Holnap rá nézek a relére nem az szarakszik amit Rob mester is mondott.

(#69794) benvolio


benvolio
őstag

Sziasztok!
Megváltam a bocitól, végül bontóba adtam be, mert akik elvitték volna olyanoknak inkább nem adtam, költeni meg már egyáltalán nem szerettem volna rá. Egy család tag volt 11évig, kiszolgált minket, nagyon szerettük. Ezzel búcsúzom a topiktól, mert az utódja egy Kia Ceed kombi lett, azzal meg nem sok keresni valóm van itt. Mindenkinek jó rönózást, hiba és balesetmentes közlekedést. :R
Üdv!

(#69795) #89309696 válasza zibo73 (#69793) üzenetére


#89309696
törölt tag

Még a 4 éves se olyan vészes, bár egy rövidtávos autónál már lehet az. Egy átlagosan használt kocsiban ki szoktak bírni 6-7 évet is. Bár ha Balatoni út után is félig van csak akkor viszont valóban elöregedett (ha a generátor, multiméter, folyadékszint rendben van). Mindegy, a kocsi az biztos, hogy nem emiatt nem indul, az valami más lesz.

[ Szerkesztve ]

(#69796) zibo73 válasza #89309696 (#69795) üzenetére


zibo73
aktív tag

Szia!
Igen így van motortéri 25A biztosíték volt a ludas.
Köszönöm a segítséget!
Majd meglátom,hogy medig bírja mert ha mégegyszer kimegy akkor ott valami bi-bi van.

(#69797) zibo73 válasza rob210 (#69788) üzenetére


zibo73
aktív tag

Szia!
Köszönöm a segítséged igen ott volt a hiba. :)
Tudtam én,hogy tőled kell segítséget kérni. :)

[ Szerkesztve ]

(#69798) rob210 válasza zibo73 (#69797) üzenetére


rob210
Topikgazda

;)

Renault power

(#69799) Gombinyó


Gombinyó
őstag

Robi mai termése:
Szagszerviz által szagszerűen rászorított/sütött/hegesztett/ragasztott olajszűrő eltávolítása.

:Y :R

(#69800) forceberg válasza Gombinyó (#69799) üzenetére


forceberg
veterán

Hogy kerül oda Mann?
Én kézzel húzom rá, mégsem könnyedén szokott lejönni...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.