Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#70101) rob210 válasza emre (#70100) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt nem értem miért simultak ki a ráncai, vagy mitől voltak ráncai.?

Renault power

(#70102) emre válasza rob210 (#70101) üzenetére


emre
veterán

Hozott anyagból nem szívesen dolgoznak. Szóval megmondod mit akarsz, milyen kocsin, beszerzik az anyagot megcsinálják és kapsz x százalék engedményt ami a nagyker kedvezményből adódik. Viszont nem nagyon van beleszólásod milyen anyagot tegyenek bele.

A főnök meg aznap kissé háklis volt, mert egy tag nemrég felbaszta hogy hozott anyagra is kedvezményt akart, persze akkor állt neki okoskodni a számlával mikor már elkészültek egy nagyobb melóval.
Ehhez képest én vittem olajat szűrőt. Mondtam is hogy hagyja ezt a egész kedvezmény marhaságot, ekkora tételnél max 1500-2000 Huf-ról beszélünk. A lángnál is meg kellett küzdenem a boltossal olaj meg szűrő ügyében hogy miért ezt akarom, van olcsóbb, meg miért nem a sztenderd 10w40-et teszem bele és különben is mindenki ezt viszi........ A szervizben nem akartam hitvitát nyitni ez ügyben. Bevittem az anyagot megmutattam, rendben volt.

más:

Hátsó fék, futómű miegymás bírja a magasnyomású mosót? Gagyi cucc, szerintem jó ha tol 100 bart.
Gondoltam letakarítom kicsit az alját.

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#70103) Sanyi19 válasza rob210 (#70098) üzenetére


Sanyi19
őstag

Itt mi a különbség?

ELF 5W-40 EVO 900 SXR 5L/AF 7890 Ft
ELF 5W-40 EVOL. 900 SXR 5L 7008 Ft

Fehér Farkas: Nekem mindig 5W-40 volt benne, csak a pontos típus nem volt felírva. 170 000 Km van benne, rengeteg városi járással. Látom, hogy jó hozzá a 30-as is, de nem akarom most próbálgatni. Miért jobb az?

“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)

(#70104) polonic válasza Sanyi19 (#70103) üzenetére


polonic
félisten

A 30-as olaj melegen vékonyabb. Ha eddig 40-es volt benne, ami melegen vastagabb, akkor nem biztos, hogy 30-ast tennék bele. Azt lehet, hogy enni fogja.

(#70105) harry válasza Bass (#70089) üzenetére


harry
veterán

Srác tesztelt mindenfélét, végül az alkohol / kézfertőtlenítő tűnt a legjobbnak: link -> próba

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#70106) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Vélemeny:[link]
Ma megnéztem (bár dizelben nem vagyok otthon). Szépen indult szinte pöccre. A motor szépen jart nem remegett a motor. 400körül számolna be az enyemet
Vagy lenne ez
Ezt nem tudtam csak kívülről megnézni. Ugy jo kiállású volt. Kicsit sántít ez a motorcsere

[ Szerkesztve ]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#70107) #89309696 válasza Sanyi19 (#70103) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nem probléma egyébként, de 5W30 kell bele a Renault füzetke szerint. A tiedben nincs okoskerék így különösebb gondot nem okoz végül is, de az 1.6-os okoskeréknél már jobban törekedni kell az 5W30-ra.

(#70108) #89309696 válasza emre (#70102) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ez a 10W40 olaj mánia olyan ökölszabály a szerelőknél, mint a gumisnál a 2.2 bar keréknyomás. A Ladába öntök 10W40-et, csak hogy érzékeltessem annak az olajnak a sűrűségét.
Egyszeri szerelőknek létezik háromféle olaj 15W40, 10W40, 5W30, aztán öreg, közepes, fiatal autókra lebontva ezeket öntögetik, ezen belül meg olajmárkát vesznek alapul javarészt Castrol és ennyi.

[ Szerkesztve ]

(#70109) rob210 válasza FRENK1988 (#70106) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kell ekkora mindenképpen?
Ha igen akkor, a 2.0 dci vel vedd és csakis azzal.
;)
De ne ezeket nézelődj még.

Renault power

(#70110) FRENK1988 válasza rob210 (#70109) üzenetére


FRENK1988
veterán

Harom gyermekülés fog kelleni nemsokára. Az én Scenicemben necces a 3. A kettes Scenic ára is ott van ahol ezek. És ha már lúd legyen kövér :)) (nincs égtelen különbség a sima es grand Espace árak közt. Az asszony ugy is tele tudja pakolni)

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#70111) MC Pite válasza #89309696 (#70099) üzenetére


MC Pite
veterán

RN0700-es A3/B3 vagy A5/B5 0W30, vagy 5W30 pontosabban, jah. Megemlítettem az indexes topikban... had ne idézzem a reakciókat, ők a 40es vac... olajat ajánlják :(
Nálam (is) és és föld a külöbség a két olaj között, sosem értem miért ragaszkodnak sokan a (fél)ásványi egyszerűbb olajakhoz.

Sanyi19: Annyiból mindegy, hogy ezekbe nem való. (Utoljára a Ladába való.)

Részben városi legenda hogyha régebben 40es volt benne, mint Magyarországon szinte mindenben, vagy ha esetleg 5W30, akkor is magas HTHS viszkozitású, magasabb szulfáthamus silányabb mint az általában előírt; hogy utána a normális olajat enni fogja.

Ha eszi, akkor a sűrűbb, kokszot kevésbé oldót olajat is eszi, annak már alsóhangon alapméretes gyűrűk járnak ki, tökmindegy már. De szerencsére azért ez elég ritka.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#70112) MC Pite válasza FRENK1988 (#70106) üzenetére


MC Pite
veterán

A Scenic fenntartási költségeit szorozd meg hárommal, a várható problémák számát kettővel. (Nagyságrendileg ez a többi márkánál is hasonlóan alakul (C8/C4 Picasso, C-Max/Galaxy, Touran/Sharan).
Ha ez így is belefér, akkor hajrá nagy egyterűek... De ennyiért én biztos hogy nem venném ezeket ha nem égetően szükséges. Grand Scenic és 5008 felé futnék egy kört még inkább.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#70113) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

2006 Clio 2 D7F 726G
110e km

Olaj csere előtt álok már 3 olaj csere óra ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 -et használtam
korábban pedig Castrol magnatec 5w40-et használtam (szigorúan 10e km-enként csere)

Az a gondom, hogy eléggé benzin szagúnak és felhígultnak érzem az ELF olajat.
Korábban castrol-al nem éreztem ezt. Valamint fogyasztás is pár decit növekedett és hangosnak is érzem az ELF használata óta, szelephézagot is állíttatnom kellett.
Valamint mostanában már mástól is hallottam, hogy gyengének érzik az ELF olajat. (zajosabb)

Ráadásul eddig csak város meg 90-es tempó mellet használtam, most pályáznék is ami 4000-es fordulat.
Váltanák, de mire? Vissza Castrolra?
ENEOS PREMIUM HYPER 5W-40
Shell Helix HX7 5W40
?

https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2015/01/27/jobb_olajat_a_twingoba/
https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2019/08/16/1_2-es_clioban_cserelnek_olajat/

Filternek hol PURFLUX LS924 hol MANN FILTER W66 használok.

(#70114) atosan válasza angyalpc2 (#70113) üzenetére


atosan
addikt

Személy szerint erősen gondolkodom Valvoline olaj beszerzésben. Eddig a szerelőre bíztam, mindig Shellt használ. Még kb 20 éve az akkori Peugeot 405 1,8 td autómba tettem Valvoline olajat. Aztakurva efektus lett az első indításnál, sokkal halkabb lett az autó.
Ezennel kérnék véleményt is a szakiktól a Valvoline márkára. Renaultba ajánlott e, persze a motornak megfelelő (Megane kombi 1,6 16v K4M).

[ Szerkesztve ]

Maine coon

(#70115) emre válasza angyalpc2 (#70113) üzenetére


emre
veterán

Az olaj miatt kellett szelephézagot állíttattni?
Nem inkább a szar szelephézag miatt folyt le az üzemanyag, koptak meg a gyűrűk és hígult fel a motorolaj?
És most arra gondolsz hogy egy másik fajta kenőanyaggal olyan lesz mint újkorában?

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#70116) LamerGyuri válasza emre (#70115) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Most mit nem értesz? Megmon'ták neki a haverok: francia = szar, e'romlott tölle az autód :DDD

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#70117) angyalpc2 válasza emre (#70115) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Nem, A szelephézag miatt kelepelt csattogott.
50-60e Castrol 10W40 (előző tulaj)
60-70e Castrol 5W40
70-80e Castrol 5W40
80-90e Elf evo900 5W40 >86e szelepállítás
90e-100e Elf evo900 5W40
100-110e Elf evo900 5W40

Szóval 50e-rel vettem a kocsit. Onnantól olyan 30e km-t Castrol-al ment akkor kezdett a szelep csörögni. Ekkor váltottam ELF-re..nah akkor még jobban csörgött
Állítva lett, csöndesebb lett, főleg az alapjárat. Hajtva eleve meg volt az alapzaj.
Szóval azóta már túl vagyok további 2 ELF olaj cserén. De érdekes, hogy 1-2 ezer km után már benzines szagú kissé és hígabbank is tűnik.
Szóval belerakom én az ELF-et továbbra is csak kicsit aggaszt hogy benzines szagú, meg flakonban lévő maradék sűrűbbnek, olajosabbnak érződik. Lehet túl vékony az olaj és keveset ken. De lehet rosszul gondolom.

Nem gondolom hogy megkopott volna....bár nem is zárom ki.
A kipufogó patika tiszta, nem rakódik le olaj.

(#70119) angyalpc2 válasza LamerGyuri (#70116) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Vicces, de a haverok,kollégák közül nekem van a legkevesebb gondom, költségem a kocsival...azok japán német kocsik :D
Jó mondjuk km is kevesebb, teljesítmény meg felszereltségről nem is szólva.
Nem hiszek ebben a szar franciában, sőt, ha karban van tartva merem állítani a piacon a legjobb, közlekedő edény :)
Két dolog, ami nem tetszik a Renault-ban, az a részletes szerelési útmutató hiánya. Cikkszám problémák.

(#70120) rob210 válasza emre (#70115) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kérlek fogalmazd meg kultúráltan a panaszod, véleményed, kérésed, közlendőd.
A következő hszednél amiben kárimkodsz, jelentenem kell!
Köszönöm, hogy a topik normális hangnemben marad az ami... ;)

Renault power

(#70121) Jaded válasza angyalpc2 (#70113) üzenetére


Jaded
senior tag

Próbáld ki a Motul X-cleant.

Renault Megane IV Limited

(#70122) rob210


rob210
Topikgazda

A kedd délelőtti program.
Elvisznek élményvezetni egy ilyennel.
Kicsit bizsereg a vérem és még 2 kell aludni.
:C

Renault power

(#70123) Gombinyó válasza rob210 (#70122) üzenetére


Gombinyó
őstag

:C
Te fogsz élményvezetni vagy élményutaztatnak?

(#70124) rob210 válasza Gombinyó (#70123) üzenetére


rob210
Topikgazda

Is, is.

Renault power

(#70125) mycso válasza rob210 (#70122) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Az igen. :Y

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#70126) atosan válasza rob210 (#70122) üzenetére


atosan
addikt

Már csak egy nap :D

Maine coon

(#70127) #32577792


#32577792
törölt tag

Üdv

Próbáltam visszaolvasni féktárcsa és betét miatt.
Ha jól látom, ajánlott a TRW és Zimmerman is. Ezeknél az alapok is jók?
11-12k/db környékén vannak, illetve 9k környéke az első betétek. Ezek jó árak, vagy tudtok máshol is esetleg?
Zs+U, Kovács, ...?
Köszönöm

(#70128) rob210 válasza #32577792 (#70127) üzenetére


rob210
Topikgazda

a zsunál veheted.
Igen trw, zimmermann, ate, valeo, bosch. Ezek a jobb minőségűek, hogy melyiket szerzed be az szimpátia kérdése.

Renault power

(#70129) #32577792 válasza rob210 (#70128) üzenetére


#32577792
törölt tag

Köszi :R
Ezek igazak tárcsára és betétre is?

(#70130) rob210 válasza #32577792 (#70129) üzenetére


rob210
Topikgazda

persze

Renault power

(#70131) #32577792 válasza rob210 (#70130) üzenetére


#32577792
törölt tag

Oké, köszi

(#70132) eTrade válasza angyalpc2 (#70117) üzenetére


eTrade
tag

Állítólag a MOTUL 8100 X-cess 5W-40 nagyon jó olaj [link]
Én legutóbb egy 5W30-as Motul-ra váltottam Elf-ről de hatalmas különbséget nem tapasztaltam. ELF Evolution 900 SXR 5W-30 >>> MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30

[ Szerkesztve ]

(#70133) shifty! válasza eTrade (#70132) üzenetére


shifty!
senior tag

Ezt alá tudom támasztani.

1.5 dCi 106 LE, 260xxx km, '16-'18 Elf olajat használtam, futásfüggetlen éves csereperiódussal. A tavalyi kisebb mizériám után (nem a megfelelő Elf olajat rendeltem meg) az Elf helyett a linkelt Motult-t tettem be.

Lehet, hogy placebo, lehet hogy nem, mindenesetre októberben fogok olajat-szűrőket cserélni, tehát van majd' egy évnyi futás tapasztalatom a Motul-lal, - Elf-fel több - de ami erre a blokkra specifikusan nekem lejött, hogy a Motul nem "vékonyodott" el érzésre olyan gyorsan, mint az Elf, azzal 3-4 hónap után járásra és hangra is "durvult" a gép, a Motul ebből a tekintetből jobban tartja magát, és idén kapott eleget, majd' másfélszeres km mennyiség ment bele, mint előtte évente.

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#70134) veréb


veréb
tag

sziasztok
adott 2015-ös renault megane 3 grandtour 1.6 ,16v benzin 82kw, 46 e km-el , a hiba: 3900-as fordulatnál enyhe vibráció érezhető az egész kasznin , álló helyben is és menet közben is , de csak 3900-as fordulatnál
volt valakinek ilyen hibajelensége?

nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt

(#70135) Sanyi19


Sanyi19
őstag

Még egy kérdés.

Nálatok alapjáraton hány voltot lehet mérni az akksin? A generátor mekkora feszültségen kell, hogy töltsön? Nekem 13,5 v ilyenkor, klíma+fényszóróval 13,2 v. Ez nem kevés?

“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)

(#70136) #89309696 válasza Sanyi19 (#70135) üzenetére


#89309696
törölt tag

14.4V a maximum. 13.8V minimum.
Felkapcsolt lámpával, hátsó szélvédő fűtéssel, bekapcsolt fűtőventivel 13.6V, ez alapjáratra értendő. Ha kétezres fordulaton emelkedik akkor még elfogadható, ha akkor sem emelkedik és beesik 13.6V alá akkor meg kell nézetni autóvillamosságinál. Nyáron még nem annyira para, de télen vicces tud lenni.

[ Szerkesztve ]

(#70137) rob210 válasza Sanyi19 (#70135) üzenetére


rob210
Topikgazda

13.5 és 14.5 között kell lennie fordulatszám függően. Alatta felette generátor felújítás.

Renault power

(#70138) rob210 válasza veréb (#70134) üzenetére


rob210
Topikgazda

Motortartó bak.

Renault power

(#70139) veréb válasza rob210 (#70138) üzenetére


veréb
tag

szia
a 2 oldalsó meg sem mozdul az alsót azt cserélni fogom mert néha megmozdul a váltókar gázadásra vagy levételre
tenksz

nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt

(#70140) daniel2121


daniel2121
senior tag

Sziasztok
Esetleg tudja valaki hogy a Scenic 3-ban a nappali fényben milyen ledek vannak? Tönkrement bontóban nincs a gyári meg elég húzós. Megmókolnánk valahogy vagy valaki tudna egy jobbos eladót.

(#70141) emre válasza #89309696 (#70136) üzenetére


emre
veterán

Tudom téged kombi megan érdekel, de ezt most láttam: Scenic 1/2, 1,6 automata, 380k

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#70142) rolio1


rolio1
tag

Sziasztok
Twingo 2 D4FJ 1.2 16V motorban lehet szelephézagot állítani? Szerelő kolléga szerint nem, és szerintem kicsit hangos

(#70143) femiki


femiki
tag

Rob! Karter olajleeresztő csavart menyivel kell meghúzni? És melyik jobb, Alu vagy réz tömítés?

(#70144) Nordik


Nordik
őstag

Ma beültem munka után az autóba és látom, hogy a belső visszapillanton mintha ilyen folyás nyomok lennének, belülről párás. Az alján valami ragasztó szerű cucc van. Kicsit letorolgettem, most jobb. Ez megint mi? Állandóan van valami nyugje már azon gondolkodom eladom. :(

(#70145) #89309696 válasza femiki (#70143) üzenetére


#89309696
törölt tag

Robi rezet használ.

(#70146) #89309696 válasza emre (#70141) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ima rendszámút inkább nem veszek. :D

(#70147) emre válasza #89309696 (#70146) üzenetére


emre
veterán

De sok bajod van, hát majd kérsz rá valami sajátot.
Mondjuk ha meggondoltad magad 2 literes automata 1/2 Scenicből van pár fenn. :D

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#70148) #89309696 válasza emre (#70147) üzenetére


#89309696
törölt tag

De ez a kocsi így már el van átkozva, hiába kap másik rendszámot. :D

Azért nem kell egyterű, mert feleslegesen sok a hely a hátsó utasok lábánál, ami a csomagtartóból van elvéve, az meg rövidebb emiatt. Feleslegesen magas, fogja a szelet, billeg. Nem szeretem ezeket, se a multivanokat, 7 személyeseket, suv-kat, semmi ilyesmit.
És a Scenic egy M2 szintű nyűgtelep, akkor veszek M2-t inkább.

Egyébként gumit akarok cserélni, rájöttem ennyi idő után, hogy baromság volt nagy árkos hómintás téligumit venni, mikor nincs is itthon hó. Cserébe nyáron szar. Sárba meg nem is megyek vele, mert leér az alja úgy is. Egy gyengébb mintájú téli kellett volna... Most már mindegy, nem veszek még egyszer télit, le akarom cserélni négyévszakosra.
Csak drágák. Azon megy a tanakodás a másik topikban is, hogy legyen-e 185/60R15 (ehhez felnit is kéne vennem) vagy áldozzam be a méretet és legyen 175/65R14. Az olcsóbb (ki tudom fizetni a márkásabb gumit rá) és felni se kell. Viszont ez sem gyári méret, mert 175/70R14 a gyári méret.

(#70149) emre válasza #89309696 (#70148) üzenetére


emre
veterán

lófax, négyévszakos kell ide. :)

Nekem az 1/2-es scenicre hirtelen kellett valami júliusban, és csak nyári volt készleten ezért egy Vredestein T-trac2-est (185/65-15) vettem ami 68,5k volt szerelve. Téliből kaptam egy pár használhatót, meg egy pár öreget, azzal még nem tudom mi lesz, hogy kiegészítem-e egyformára, vagy inkább elhasználom őket teljesen.

[ Szerkesztve ]

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#70150) Nordik válasza #89309696 (#70148) üzenetére


Nordik
őstag

Én Kleber Quadraxer 2t használok. Megvagyok vele elégedve, nem is kopik túlságosan. :) Főként varosozok, nyáron megyek többet kint. De tökéletes. És nem is túl drága. Azt hiszem Michelin b brand.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.