Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Ezt nem értem miért simultak ki a ráncai, vagy mitől voltak ráncai.?
Renault power
emre
veterán
Hozott anyagból nem szívesen dolgoznak. Szóval megmondod mit akarsz, milyen kocsin, beszerzik az anyagot megcsinálják és kapsz x százalék engedményt ami a nagyker kedvezményből adódik. Viszont nem nagyon van beleszólásod milyen anyagot tegyenek bele.
A főnök meg aznap kissé háklis volt, mert egy tag nemrég felbaszta hogy hozott anyagra is kedvezményt akart, persze akkor állt neki okoskodni a számlával mikor már elkészültek egy nagyobb melóval.
Ehhez képest én vittem olajat szűrőt. Mondtam is hogy hagyja ezt a egész kedvezmény marhaságot, ekkora tételnél max 1500-2000 Huf-ról beszélünk. A lángnál is meg kellett küzdenem a boltossal olaj meg szűrő ügyében hogy miért ezt akarom, van olcsóbb, meg miért nem a sztenderd 10w40-et teszem bele és különben is mindenki ezt viszi........ A szervizben nem akartam hitvitát nyitni ez ügyben. Bevittem az anyagot megmutattam, rendben volt.
más:
Hátsó fék, futómű miegymás bírja a magasnyomású mosót? Gagyi cucc, szerintem jó ha tol 100 bart.
Gondoltam letakarítom kicsit az alját.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Sanyi19
őstag
Itt mi a különbség?
ELF 5W-40 EVO 900 SXR 5L/AF 7890 Ft
ELF 5W-40 EVOL. 900 SXR 5L 7008 Ft
Fehér Farkas: Nekem mindig 5W-40 volt benne, csak a pontos típus nem volt felírva. 170 000 Km van benne, rengeteg városi járással. Látom, hogy jó hozzá a 30-as is, de nem akarom most próbálgatni. Miért jobb az?
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
polonic
félisten
A 30-as olaj melegen vékonyabb. Ha eddig 40-es volt benne, ami melegen vastagabb, akkor nem biztos, hogy 30-ast tennék bele. Azt lehet, hogy enni fogja.
harry
veterán
FRENK1988
veterán
Vélemeny:[link]
Ma megnéztem (bár dizelben nem vagyok otthon). Szépen indult szinte pöccre. A motor szépen jart nem remegett a motor. 400körül számolna be az enyemet
Vagy lenne ez
Ezt nem tudtam csak kívülről megnézni. Ugy jo kiállású volt. Kicsit sántít ez a motorcsere
[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
#89309696
törölt tag
Nem probléma egyébként, de 5W30 kell bele a Renault füzetke szerint. A tiedben nincs okoskerék így különösebb gondot nem okoz végül is, de az 1.6-os okoskeréknél már jobban törekedni kell az 5W30-ra.
#89309696
törölt tag
Ez a 10W40 olaj mánia olyan ökölszabály a szerelőknél, mint a gumisnál a 2.2 bar keréknyomás. A Ladába öntök 10W40-et, csak hogy érzékeltessem annak az olajnak a sűrűségét.
Egyszeri szerelőknek létezik háromféle olaj 15W40, 10W40, 5W30, aztán öreg, közepes, fiatal autókra lebontva ezeket öntögetik, ezen belül meg olajmárkát vesznek alapul javarészt Castrol és ennyi.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Kell ekkora mindenképpen?
Ha igen akkor, a 2.0 dci vel vedd és csakis azzal.
De ne ezeket nézelődj még.
Renault power
FRENK1988
veterán
Harom gyermekülés fog kelleni nemsokára. Az én Scenicemben necces a 3. A kettes Scenic ára is ott van ahol ezek. És ha már lúd legyen kövér (nincs égtelen különbség a sima es grand Espace árak közt. Az asszony ugy is tele tudja pakolni)
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
MC Pite
veterán
RN0700-es A3/B3 vagy A5/B5 0W30, vagy 5W30 pontosabban, jah. Megemlítettem az indexes topikban... had ne idézzem a reakciókat, ők a 40es vac... olajat ajánlják
Nálam (is) és és föld a külöbség a két olaj között, sosem értem miért ragaszkodnak sokan a (fél)ásványi egyszerűbb olajakhoz.
Sanyi19: Annyiból mindegy, hogy ezekbe nem való. (Utoljára a Ladába való.)
Részben városi legenda hogyha régebben 40es volt benne, mint Magyarországon szinte mindenben, vagy ha esetleg 5W30, akkor is magas HTHS viszkozitású, magasabb szulfáthamus silányabb mint az általában előírt; hogy utána a normális olajat enni fogja.
Ha eszi, akkor a sűrűbb, kokszot kevésbé oldót olajat is eszi, annak már alsóhangon alapméretes gyűrűk járnak ki, tökmindegy már. De szerencsére azért ez elég ritka.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
MC Pite
veterán
A Scenic fenntartási költségeit szorozd meg hárommal, a várható problémák számát kettővel. (Nagyságrendileg ez a többi márkánál is hasonlóan alakul (C8/C4 Picasso, C-Max/Galaxy, Touran/Sharan).
Ha ez így is belefér, akkor hajrá nagy egyterűek... De ennyiért én biztos hogy nem venném ezeket ha nem égetően szükséges. Grand Scenic és 5008 felé futnék egy kört még inkább.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
angyalpc2
aktív tag
2006 Clio 2 D7F 726G
110e km
Olaj csere előtt álok már 3 olaj csere óra ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 -et használtam
korábban pedig Castrol magnatec 5w40-et használtam (szigorúan 10e km-enként csere)
Az a gondom, hogy eléggé benzin szagúnak és felhígultnak érzem az ELF olajat.
Korábban castrol-al nem éreztem ezt. Valamint fogyasztás is pár decit növekedett és hangosnak is érzem az ELF használata óta, szelephézagot is állíttatnom kellett.
Valamint mostanában már mástól is hallottam, hogy gyengének érzik az ELF olajat. (zajosabb)
Ráadásul eddig csak város meg 90-es tempó mellet használtam, most pályáznék is ami 4000-es fordulat.
Váltanák, de mire? Vissza Castrolra?
ENEOS PREMIUM HYPER 5W-40
Shell Helix HX7 5W40
?
https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2015/01/27/jobb_olajat_a_twingoba/
https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2019/08/16/1_2-es_clioban_cserelnek_olajat/
Filternek hol PURFLUX LS924 hol MANN FILTER W66 használok.
atosan
addikt
Személy szerint erősen gondolkodom Valvoline olaj beszerzésben. Eddig a szerelőre bíztam, mindig Shellt használ. Még kb 20 éve az akkori Peugeot 405 1,8 td autómba tettem Valvoline olajat. Aztakurva efektus lett az első indításnál, sokkal halkabb lett az autó.
Ezennel kérnék véleményt is a szakiktól a Valvoline márkára. Renaultba ajánlott e, persze a motornak megfelelő (Megane kombi 1,6 16v K4M).
[ Szerkesztve ]
Maine coon
emre
veterán
Az olaj miatt kellett szelephézagot állíttattni?
Nem inkább a szar szelephézag miatt folyt le az üzemanyag, koptak meg a gyűrűk és hígult fel a motorolaj?
És most arra gondolsz hogy egy másik fajta kenőanyaggal olyan lesz mint újkorában?
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
LamerGyuri
senior tag
Most mit nem értesz? Megmon'ták neki a haverok: francia = szar, e'romlott tölle az autód
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
angyalpc2
aktív tag
Nem, A szelephézag miatt kelepelt csattogott.
50-60e Castrol 10W40 (előző tulaj)
60-70e Castrol 5W40
70-80e Castrol 5W40
80-90e Elf evo900 5W40 >86e szelepállítás
90e-100e Elf evo900 5W40
100-110e Elf evo900 5W40
Szóval 50e-rel vettem a kocsit. Onnantól olyan 30e km-t Castrol-al ment akkor kezdett a szelep csörögni. Ekkor váltottam ELF-re..nah akkor még jobban csörgött
Állítva lett, csöndesebb lett, főleg az alapjárat. Hajtva eleve meg volt az alapzaj.
Szóval azóta már túl vagyok további 2 ELF olaj cserén. De érdekes, hogy 1-2 ezer km után már benzines szagú kissé és hígabbank is tűnik.
Szóval belerakom én az ELF-et továbbra is csak kicsit aggaszt hogy benzines szagú, meg flakonban lévő maradék sűrűbbnek, olajosabbnak érződik. Lehet túl vékony az olaj és keveset ken. De lehet rosszul gondolom.
Nem gondolom hogy megkopott volna....bár nem is zárom ki.
A kipufogó patika tiszta, nem rakódik le olaj.
angyalpc2
aktív tag
Vicces, de a haverok,kollégák közül nekem van a legkevesebb gondom, költségem a kocsival...azok japán német kocsik
Jó mondjuk km is kevesebb, teljesítmény meg felszereltségről nem is szólva.
Nem hiszek ebben a szar franciában, sőt, ha karban van tartva merem állítani a piacon a legjobb, közlekedő edény
Két dolog, ami nem tetszik a Renault-ban, az a részletes szerelési útmutató hiánya. Cikkszám problémák.
rob210
Topikgazda
Kérlek fogalmazd meg kultúráltan a panaszod, véleményed, kérésed, közlendőd.
A következő hszednél amiben kárimkodsz, jelentenem kell!
Köszönöm, hogy a topik normális hangnemben marad az ami... ;)
Renault power
Jaded
senior tag
Próbáld ki a Motul X-cleant.
Renault Megane IV Limited
rob210
Topikgazda
A kedd délelőtti program.
Elvisznek élményvezetni egy ilyennel.
Kicsit bizsereg a vérem és még 2 kell aludni.
Renault power
Gombinyó
őstag
Te fogsz élményvezetni vagy élményutaztatnak?
rob210
Topikgazda
Is, is.
Renault power
Az igen.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
atosan
addikt
Már csak egy nap
Maine coon
#32577792
törölt tag
Üdv
Próbáltam visszaolvasni féktárcsa és betét miatt.
Ha jól látom, ajánlott a TRW és Zimmerman is. Ezeknél az alapok is jók?
11-12k/db környékén vannak, illetve 9k környéke az első betétek. Ezek jó árak, vagy tudtok máshol is esetleg?
Zs+U, Kovács, ...?
Köszönöm
rob210
Topikgazda
a zsunál veheted.
Igen trw, zimmermann, ate, valeo, bosch. Ezek a jobb minőségűek, hogy melyiket szerzed be az szimpátia kérdése.
Renault power
#32577792
törölt tag
Köszi
Ezek igazak tárcsára és betétre is?
rob210
Topikgazda
persze
Renault power
#32577792
törölt tag
Oké, köszi
eTrade
tag
Állítólag a MOTUL 8100 X-cess 5W-40 nagyon jó olaj [link]
Én legutóbb egy 5W30-as Motul-ra váltottam Elf-ről de hatalmas különbséget nem tapasztaltam. ELF Evolution 900 SXR 5W-30 >>> MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30
[ Szerkesztve ]
shifty!
senior tag
Ezt alá tudom támasztani.
1.5 dCi 106 LE, 260xxx km, '16-'18 Elf olajat használtam, futásfüggetlen éves csereperiódussal. A tavalyi kisebb mizériám után (nem a megfelelő Elf olajat rendeltem meg) az Elf helyett a linkelt Motult-t tettem be.
Lehet, hogy placebo, lehet hogy nem, mindenesetre októberben fogok olajat-szűrőket cserélni, tehát van majd' egy évnyi futás tapasztalatom a Motul-lal, - Elf-fel több - de ami erre a blokkra specifikusan nekem lejött, hogy a Motul nem "vékonyodott" el érzésre olyan gyorsan, mint az Elf, azzal 3-4 hónap után járásra és hangra is "durvult" a gép, a Motul ebből a tekintetből jobban tartja magát, és idén kapott eleget, majd' másfélszeres km mennyiség ment bele, mint előtte évente.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
veréb
tag
sziasztok
adott 2015-ös renault megane 3 grandtour 1.6 ,16v benzin 82kw, 46 e km-el , a hiba: 3900-as fordulatnál enyhe vibráció érezhető az egész kasznin , álló helyben is és menet közben is , de csak 3900-as fordulatnál
volt valakinek ilyen hibajelensége?
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
Sanyi19
őstag
Még egy kérdés.
Nálatok alapjáraton hány voltot lehet mérni az akksin? A generátor mekkora feszültségen kell, hogy töltsön? Nekem 13,5 v ilyenkor, klíma+fényszóróval 13,2 v. Ez nem kevés?
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
#89309696
törölt tag
14.4V a maximum. 13.8V minimum.
Felkapcsolt lámpával, hátsó szélvédő fűtéssel, bekapcsolt fűtőventivel 13.6V, ez alapjáratra értendő. Ha kétezres fordulaton emelkedik akkor még elfogadható, ha akkor sem emelkedik és beesik 13.6V alá akkor meg kell nézetni autóvillamosságinál. Nyáron még nem annyira para, de télen vicces tud lenni.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
13.5 és 14.5 között kell lennie fordulatszám függően. Alatta felette generátor felújítás.
Renault power
rob210
Topikgazda
Motortartó bak.
Renault power
veréb
tag
szia
a 2 oldalsó meg sem mozdul az alsót azt cserélni fogom mert néha megmozdul a váltókar gázadásra vagy levételre
tenksz
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
daniel2121
senior tag
Sziasztok
Esetleg tudja valaki hogy a Scenic 3-ban a nappali fényben milyen ledek vannak? Tönkrement bontóban nincs a gyári meg elég húzós. Megmókolnánk valahogy vagy valaki tudna egy jobbos eladót.
emre
veterán
Tudom téged kombi megan érdekel, de ezt most láttam: Scenic 1/2, 1,6 automata, 380k
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
rolio1
tag
Sziasztok
Twingo 2 D4FJ 1.2 16V motorban lehet szelephézagot állítani? Szerelő kolléga szerint nem, és szerintem kicsit hangos
femiki
tag
Rob! Karter olajleeresztő csavart menyivel kell meghúzni? És melyik jobb, Alu vagy réz tömítés?
Nordik
őstag
Ma beültem munka után az autóba és látom, hogy a belső visszapillanton mintha ilyen folyás nyomok lennének, belülről párás. Az alján valami ragasztó szerű cucc van. Kicsit letorolgettem, most jobb. Ez megint mi? Állandóan van valami nyugje már azon gondolkodom eladom. :(
#89309696
törölt tag
Robi rezet használ.
#89309696
törölt tag
Ima rendszámút inkább nem veszek.
emre
veterán
De sok bajod van, hát majd kérsz rá valami sajátot.
Mondjuk ha meggondoltad magad 2 literes automata 1/2 Scenicből van pár fenn.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
#89309696
törölt tag
De ez a kocsi így már el van átkozva, hiába kap másik rendszámot.
Azért nem kell egyterű, mert feleslegesen sok a hely a hátsó utasok lábánál, ami a csomagtartóból van elvéve, az meg rövidebb emiatt. Feleslegesen magas, fogja a szelet, billeg. Nem szeretem ezeket, se a multivanokat, 7 személyeseket, suv-kat, semmi ilyesmit.
És a Scenic egy M2 szintű nyűgtelep, akkor veszek M2-t inkább.
Egyébként gumit akarok cserélni, rájöttem ennyi idő után, hogy baromság volt nagy árkos hómintás téligumit venni, mikor nincs is itthon hó. Cserébe nyáron szar. Sárba meg nem is megyek vele, mert leér az alja úgy is. Egy gyengébb mintájú téli kellett volna... Most már mindegy, nem veszek még egyszer télit, le akarom cserélni négyévszakosra.
Csak drágák. Azon megy a tanakodás a másik topikban is, hogy legyen-e 185/60R15 (ehhez felnit is kéne vennem) vagy áldozzam be a méretet és legyen 175/65R14. Az olcsóbb (ki tudom fizetni a márkásabb gumit rá) és felni se kell. Viszont ez sem gyári méret, mert 175/70R14 a gyári méret.
emre
veterán
lófax, négyévszakos kell ide.
Nekem az 1/2-es scenicre hirtelen kellett valami júliusban, és csak nyári volt készleten ezért egy Vredestein T-trac2-est (185/65-15) vettem ami 68,5k volt szerelve. Téliből kaptam egy pár használhatót, meg egy pár öreget, azzal még nem tudom mi lesz, hogy kiegészítem-e egyformára, vagy inkább elhasználom őket teljesen.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.