- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre
veterán
válasz
#89309696 #70148 üzenetére
lófax, négyévszakos kell ide.
Nekem az 1/2-es scenicre hirtelen kellett valami júliusban, és csak nyári volt készleten ezért egy Vredestein T-trac2-est (185/65-15) vettem ami 68,5k volt szerelve. Téliből kaptam egy pár használhatót, meg egy pár öreget, azzal még nem tudom mi lesz, hogy kiegészítem-e egyformára, vagy inkább elhasználom őket teljesen.
-
#89309696
törölt tag
De ez a kocsi így már el van átkozva, hiába kap másik rendszámot.
Azért nem kell egyterű, mert feleslegesen sok a hely a hátsó utasok lábánál, ami a csomagtartóból van elvéve, az meg rövidebb emiatt. Feleslegesen magas, fogja a szelet, billeg. Nem szeretem ezeket, se a multivanokat, 7 személyeseket, suv-kat, semmi ilyesmit.
És a Scenic egy M2 szintű nyűgtelep, akkor veszek M2-t inkább.Egyébként gumit akarok cserélni, rájöttem ennyi idő után, hogy baromság volt nagy árkos hómintás téligumit venni, mikor nincs is itthon hó. Cserébe nyáron szar. Sárba meg nem is megyek vele, mert leér az alja úgy is. Egy gyengébb mintájú téli kellett volna... Most már mindegy, nem veszek még egyszer télit, le akarom cserélni négyévszakosra.
Csak drágák. Azon megy a tanakodás a másik topikban is, hogy legyen-e 185/60R15 (ehhez felnit is kéne vennem) vagy áldozzam be a méretet és legyen 175/65R14. Az olcsóbb (ki tudom fizetni a márkásabb gumit rá) és felni se kell. Viszont ez sem gyári méret, mert 175/70R14 a gyári méret. -
Nordik
őstag
Ma beültem munka után az autóba és látom, hogy a belső visszapillanton mintha ilyen folyás nyomok lennének, belülről párás. Az alján valami ragasztó szerű cucc van. Kicsit letorolgettem, most jobb. Ez megint mi? Állandóan van valami nyugje már azon gondolkodom eladom. :(
-
femiki
tag
Rob! Karter olajleeresztő csavart menyivel kell meghúzni? És melyik jobb, Alu vagy réz tömítés?
-
rolio1
tag
Sziasztok
Twingo 2 D4FJ 1.2 16V motorban lehet szelephézagot állítani? Szerelő kolléga szerint nem, és szerintem kicsit hangos -
emre
veterán
válasz
#89309696 #70136 üzenetére
Tudom téged kombi megan érdekel, de ezt most láttam: Scenic 1/2, 1,6 automata, 380k
-
daniel2121
őstag
Sziasztok
Esetleg tudja valaki hogy a Scenic 3-ban a nappali fényben milyen ledek vannak? Tönkrement bontóban nincs a gyári meg elég húzós. Megmókolnánk valahogy vagy valaki tudna egy jobbos eladót. -
#89309696
törölt tag
válasz
Sanyi19 #70135 üzenetére
14.4V a maximum. 13.8V minimum.
Felkapcsolt lámpával, hátsó szélvédő fűtéssel, bekapcsolt fűtőventivel 13.6V, ez alapjáratra értendő. Ha kétezres fordulaton emelkedik akkor még elfogadható, ha akkor sem emelkedik és beesik 13.6V alá akkor meg kell nézetni autóvillamosságinál. Nyáron még nem annyira para, de télen vicces tud lenni. -
Sanyi19
őstag
Még egy kérdés.
Nálatok alapjáraton hány voltot lehet mérni az akksin? A generátor mekkora feszültségen kell, hogy töltsön? Nekem 13,5 v ilyenkor, klíma+fényszóróval 13,2 v. Ez nem kevés?
-
veréb
tag
sziasztok
adott 2015-ös renault megane 3 grandtour 1.6 ,16v benzin 82kw, 46 e km-el , a hiba: 3900-as fordulatnál enyhe vibráció érezhető az egész kasznin , álló helyben is és menet közben is , de csak 3900-as fordulatnál
volt valakinek ilyen hibajelensége? -
shifty!
senior tag
válasz
eTrade #70132 üzenetére
Ezt alá tudom támasztani.
1.5 dCi 106 LE, 260xxx km, '16-'18 Elf olajat használtam, futásfüggetlen éves csereperiódussal. A tavalyi kisebb mizériám után (nem a megfelelő Elf olajat rendeltem meg) az Elf helyett a linkelt Motult-t tettem be.
Lehet, hogy placebo, lehet hogy nem, mindenesetre októberben fogok olajat-szűrőket cserélni, tehát van majd' egy évnyi futás tapasztalatom a Motul-lal, - Elf-fel több - de ami erre a blokkra specifikusan nekem lejött, hogy a Motul nem "vékonyodott" el érzésre olyan gyorsan, mint az Elf, azzal 3-4 hónap után járásra és hangra is "durvult" a gép, a Motul ebből a tekintetből jobban tartja magát, és idén kapott eleget, majd' másfélszeres km mennyiség ment bele, mint előtte évente.
-
#32577792
törölt tag
Üdv
Próbáltam visszaolvasni féktárcsa és betét miatt.
Ha jól látom, ajánlott a TRW és Zimmerman is. Ezeknél az alapok is jók?
11-12k/db környékén vannak, illetve 9k környéke az első betétek. Ezek jó árak, vagy tudtok máshol is esetleg?
Zs+U, Kovács, ...?
Köszönöm -
rob210
Topikgazda
A kedd délelőtti program.
Elvisznek élményvezetni egy ilyennel.
Kicsit bizsereg a vérem és még 2 kell aludni.
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
LamerGyuri #70116 üzenetére
Vicces, de a haverok,kollégák közül nekem van a legkevesebb gondom, költségem a kocsival...azok japán német kocsik
Jó mondjuk km is kevesebb, teljesítmény meg felszereltségről nem is szólva.
Nem hiszek ebben a szar franciában, sőt, ha karban van tartva merem állítani a piacon a legjobb, közlekedő edény
Két dolog, ami nem tetszik a Renault-ban, az a részletes szerelési útmutató hiánya. Cikkszám problémák. -
angyalpc2
aktív tag
Nem, A szelephézag miatt kelepelt csattogott.
50-60e Castrol 10W40 (előző tulaj)
60-70e Castrol 5W40
70-80e Castrol 5W40
80-90e Elf evo900 5W40 >86e szelepállítás
90e-100e Elf evo900 5W40
100-110e Elf evo900 5W40Szóval 50e-rel vettem a kocsit. Onnantól olyan 30e km-t Castrol-al ment akkor kezdett a szelep csörögni. Ekkor váltottam ELF-re..nah akkor még jobban csörgött
Állítva lett, csöndesebb lett, főleg az alapjárat. Hajtva eleve meg volt az alapzaj.
Szóval azóta már túl vagyok további 2 ELF olaj cserén. De érdekes, hogy 1-2 ezer km után már benzines szagú kissé és hígabbank is tűnik.
Szóval belerakom én az ELF-et továbbra is csak kicsit aggaszt hogy benzines szagú, meg flakonban lévő maradék sűrűbbnek, olajosabbnak érződik. Lehet túl vékony az olaj és keveset ken. De lehet rosszul gondolom.Nem gondolom hogy megkopott volna....bár nem is zárom ki.
A kipufogó patika tiszta, nem rakódik le olaj. -
atosan
veterán
válasz
angyalpc2 #70113 üzenetére
Személy szerint erősen gondolkodom Valvoline olaj beszerzésben. Eddig a szerelőre bíztam, mindig Shellt használ. Még kb 20 éve az akkori Peugeot 405 1,8 td autómba tettem Valvoline olajat. Aztakurva efektus lett az első indításnál, sokkal halkabb lett az autó.
Ezennel kérnék véleményt is a szakiktól a Valvoline márkára. Renaultba ajánlott e, persze a motornak megfelelő (Megane kombi 1,6 16v K4M). -
angyalpc2
aktív tag
2006 Clio 2 D7F 726G
110e kmOlaj csere előtt álok már 3 olaj csere óra ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 -et használtam
korábban pedig Castrol magnatec 5w40-et használtam (szigorúan 10e km-enként csere)Az a gondom, hogy eléggé benzin szagúnak és felhígultnak érzem az ELF olajat.
Korábban castrol-al nem éreztem ezt. Valamint fogyasztás is pár decit növekedett és hangosnak is érzem az ELF használata óta, szelephézagot is állíttatnom kellett.
Valamint mostanában már mástól is hallottam, hogy gyengének érzik az ELF olajat. (zajosabb)Ráadásul eddig csak város meg 90-es tempó mellet használtam, most pályáznék is ami 4000-es fordulat.
Váltanák, de mire? Vissza Castrolra?
ENEOS PREMIUM HYPER 5W-40
Shell Helix HX7 5W40
?https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2015/01/27/jobb_olajat_a_twingoba/
https://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2019/08/16/1_2-es_clioban_cserelnek_olajat/Filternek hol PURFLUX LS924 hol MANN FILTER W66 használok.
-
MC Pite
veterán
válasz
FRENK1988 #70106 üzenetére
A Scenic fenntartási költségeit szorozd meg hárommal, a várható problémák számát kettővel. (Nagyságrendileg ez a többi márkánál is hasonlóan alakul (C8/C4 Picasso, C-Max/Galaxy, Touran/Sharan).
Ha ez így is belefér, akkor hajrá nagy egyterűek... De ennyiért én biztos hogy nem venném ezeket ha nem égetően szükséges. Grand Scenic és 5008 felé futnék egy kört még inkább. -
MC Pite
veterán
válasz
#89309696 #70099 üzenetére
RN0700-es A3/B3 vagy A5/B5 0W30, vagy 5W30 pontosabban, jah. Megemlítettem az indexes topikban... had ne idézzem a reakciókat, ők a 40es vac... olajat ajánlják
Nálam (is) és és föld a külöbség a két olaj között, sosem értem miért ragaszkodnak sokan a (fél)ásványi egyszerűbb olajakhoz.Sanyi19: Annyiból mindegy, hogy ezekbe nem való. (Utoljára a Ladába való.)
Részben városi legenda hogyha régebben 40es volt benne, mint Magyarországon szinte mindenben, vagy ha esetleg 5W30, akkor is magas HTHS viszkozitású, magasabb szulfáthamus silányabb mint az általában előírt; hogy utána a normális olajat enni fogja.
Ha eszi, akkor a sűrűbb, kokszot kevésbé oldót olajat is eszi, annak már alsóhangon alapméretes gyűrűk járnak ki, tökmindegy már. De szerencsére azért ez elég ritka.
-
#89309696
törölt tag
Ez a 10W40 olaj mánia olyan ökölszabály a szerelőknél, mint a gumisnál a 2.2 bar keréknyomás. A Ladába öntök 10W40-et, csak hogy érzékeltessem annak az olajnak a sűrűségét.
Egyszeri szerelőknek létezik háromféle olaj 15W40, 10W40, 5W30, aztán öreg, közepes, fiatal autókra lebontva ezeket öntögetik, ezen belül meg olajmárkát vesznek alapul javarészt Castrol és ennyi. -
Sanyi19
őstag
válasz
rob210 #70098 üzenetére
Itt mi a különbség?
ELF 5W-40 EVO 900 SXR 5L/AF 7890 Ft
ELF 5W-40 EVOL. 900 SXR 5L 7008 FtFehér Farkas: Nekem mindig 5W-40 volt benne, csak a pontos típus nem volt felírva. 170 000 Km van benne, rengeteg városi járással. Látom, hogy jó hozzá a 30-as is, de nem akarom most próbálgatni. Miért jobb az?
-
emre
veterán
válasz
rob210 #70101 üzenetére
Hozott anyagból nem szívesen dolgoznak. Szóval megmondod mit akarsz, milyen kocsin, beszerzik az anyagot megcsinálják és kapsz x százalék engedményt ami a nagyker kedvezményből adódik. Viszont nem nagyon van beleszólásod milyen anyagot tegyenek bele.
A főnök meg aznap kissé háklis volt, mert egy tag nemrég felbaszta hogy hozott anyagra is kedvezményt akart, persze akkor állt neki okoskodni a számlával mikor már elkészültek egy nagyobb melóval.
Ehhez képest én vittem olajat szűrőt. Mondtam is hogy hagyja ezt a egész kedvezmény marhaságot, ekkora tételnél max 1500-2000 Huf-ról beszélünk. A lángnál is meg kellett küzdenem a boltossal olaj meg szűrő ügyében hogy miért ezt akarom, van olcsóbb, meg miért nem a sztenderd 10w40-et teszem bele és különben is mindenki ezt viszi........ A szervizben nem akartam hitvitát nyitni ez ügyben. Bevittem az anyagot megmutattam, rendben volt.más:
Hátsó fék, futómű miegymás bírja a magasnyomású mosót? Gagyi cucc, szerintem jó ha tol 100 bart.
Gondoltam letakarítom kicsit az alját.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch
- Nintendo Switch 2
- AliExpress tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Melyik tápegységet vegyem?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Windows 10
- sziku69: Szólánc.
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Beszámítás! Dell Optiplex 3000 SFF asztali számítógép - i5 12500 8GB RAM 256GB SSD Intel UHD 770 IGP
- AKCIÓ! Beszámítás! Intel Core i9 13900K 24 mag 32 szál processzor garanciával működéssel
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Gold Edition! Olvass!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Black & Decker töltőt keresek
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest