Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Csatravi
senior tag
Szereld ki és nézd csak meg újra azt a csövet amibe a pálca belemegy. Nem akkor és ott törik el a pálca amikor az egyenes szakaszon halad hanem akkor mikor a görbülethez ér és megfeszül. Neked is a vége törött le amikor újra kihúztad, valószínűsíthetőn akkor mikor a kanyarban megfeszült. (egyenes szakaszon mikor lötyög a csőben mitől törne el ?) Szerintem ott lesz az a csőben. Inkább egy vastagabb anyaggal próbáld meg kitolni ne a pálcával. Én egy km-óra spirállal toltam ki.
#89309696
törölt tag
Na valami szakértő egy másik oldalon már megint ossza az észt. Egy 2000-res Megane-t akar venni a csávó és beírja neki, hogy nehogy megvegye kismillió elektronikai hiba és szeretnek rozsdásodni, mint az állat, megatoziósrugószarbalfaszfranciák.
Nem baj, az ilyenek miatt kapunk meg egy viszonylag jó állapotú Megane-t feleannyiért, mint a konkurencia. kacsintkacsint
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Gondolom átnézte alaposan a csövet.
Bár elsőre én is arra gondoltam, hogy a nívó megvezetőbe kellene beleszorulva lennie, de hát ha abban nincs
[ Szerkesztve ]
Renault power
eTrade
tag
Köszönöm szépen, ott volt a kisgeny@!!!
Hamarosan töltök fel új képeket.
Rob: Azért nem láttam, mert kanyargós az elvezető és nem láttam semmit... a pálcát meg, ahogy az első képen is látszik, teljesen áttdugtam.
eTrade
tag
#89309696
törölt tag
Simán használnám úgy az autót, de gondolom nem lepett meg.
rob210
Topikgazda
Na akkor holnap nem találkozunk
Renault power
eTrade
tag
Szerencsére nem lesz rá szükség. Ha idővel lesz valami szerelni való, akkor úgyis téged kereslek.
rayoliviero
veterán
Egy plazaban rámentem kanyarodás közben egy padkára a bal első kerékkel. A klima nem működik és kezdem azt hinni, hogy mióta rámentem, mert azelőtt egy nappal még tuti működött. Lehetséges ez? A kocsin kívülről semmi nem látszik. Majd felnyitom a motorháztetőt és belenézek, de én nem valószínű, hogy fogok valamit is látni.
rob210
Topikgazda
Attól függ milyen kocsi.
Van amelyik azon az okdakt van csövezve, ha az megsérül elengedi a gázt.
Renault power
rayoliviero
veterán
Bocs, azt elfelejtettem írni.
Renault Megane III 1,5 dci, 2011-es évjárat.
Blogszekció:
Leszedtem a kárpitot jobb oldalról, amihez ki kellett szedni a hátsó üléseket, amihez ki kellett venni az ülés mögötti tartót/merevítőt. Ez azért jó, mert a csavarok vége alul kilóg, így megfelelően rozsdás hogy ne lehessen olyan egyszerűen kiszedni őket.
Azt meg nem is értem, hogy ha a hátsó üléstámla két széle csak bele van pattintva egy mélyedésbe, akkor a közepénél miért kell csavarozni, ráadásul olyan hülyén, hogy az egyik csavarhoz alig lehet hozzáférni (ha hatlapfejű lenne, akkor nem lenne gond, de torx, és ott van felette a háttámla...)
Na mindegy, eljutottam végre az antennakábelig, de ott kissé megakadtam. Igaz hogy az antennától jövő egyik kábel szabadon van, de van még másik kettő kép
Tudja esetleg valaki, hogy melyik a rádióé?
Ja, az antenna pálcáján és a foglalatban lévő menet is eléggé oxidált volt, okozhatta az a vételi problémákat?
Igyekeztem megtakarítani, de nem könnyű hozzáférni, a gumiburkolat eléggé rálóg.
Arra legalább rájöttem, hogy a biztonsági öv miért nem ment vissza rendesen: van rajta egy műanyag vezető, ami ki volt akadva, és amikor húzta vissza az övet, akkor az befeszült kép
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
(#69363) rayoliviero válasza rayoliviero (#69361) üzenetére
rayoliviero
veterán
Most ment a kompresszor, ahogy levettem 16 fokra a hőfokot. Kint hidegebb van és gondolom azért nem kapcsolt be. Alja elől le van burkolva, ahogy alánéztem, nem tűnik sérülékenynek annyira.
Viszont a külső hőmérő sajnos az rosszul mutatja a hőfokot, azt írja, hogy -2 fok van. Ehhez szenzort lehet kapni utángyártottat vagy csak gyári van? És hol kell az autóban kicserélni?
rob210
Topikgazda
Akkor nem a felütés a baj!
A külső hőmérő a 3 as meganenál, már nem csak infó, hanem vezérlő funkcióval is bír.
Azaz ha kint mínuszt érzékel akkor nem kapcsolja a klímát.
A bal külső tükörburkolatban van az érzékelő.
14ezer forint.
Cseréje 30 perc.
De próbaképpen próbáld ki, hogy ha melegíted kicsit az érzékelőt akkor kapcsolni fog a klíma ha hűtöd akkor pedig nem.
Ha ez van akkor csere nem tudsz mást csinálni.
Renault power
FRENK1988
veterán
Sziasztok
A b oszlopnál levő, vagyis inkabb az első ajtó végén és a hátsó elején levő sötét fóliát hogyan tudnám leszedni a fényezés károsítása nélkül?
Scenic 1/II
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
rayoliviero
veterán
Rendben, nagyon szépen köszönöm. Akkor gondolom ez gyári érzékelő.
rob210
Topikgazda
Csak mert amúgy azt se fogják tudni mit keresel.
Még a renaultban is mindig az utastér hőmérséklet érzékelőt akarják elsózni ami tök más
Cserénél ne finomkodj, vágd el a tükörborításban a kábelt ezt is rövidítsd le, mert bazi hosszú, eredetileg át kéne vezetni a csatlakozóig, de az über cumi.
Megforrasztod vagy összesodrod és a fontos mozzanat a zsugorcső!
Mindenképpen azzal szigeteld!!!
[ Szerkesztve ]
Renault power
forceberg
veterán
Ha minden igaz, ez egy sima NTC, műanyagba építve. Igazi filléres xar.
Csere előtt még egy ki-bedugdosást, kontakt javítási próbát megérne, mivel láthatóan nagyobb ellenállást mér, mint kellene.
Azért ez barátságosabb ár, igaz u.gy. : [link]
Más valamit esetleg vezérel még a kocsi ez alapján?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rayoliviero
veterán
Köszi szépen.
forceberg: Amikor télen olyan hideg volt, azóta hülyült meg az érzékelő.
[ Szerkesztve ]
Bass
addikt
Sziasztok ha jól gondolom az előtét ellenállást a vezető oldalról tudom megközelíteni ?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
rob210
Topikgazda
Valóban egy filléres kis ellenállás, de sajna én nem értek hozzá, pedig ráállnék a gyártására.
Egyébként aliexpressen is van fillérekért az itthonihoz képest, de a 30 fokban gondolom nem akar klíma nélkül napokig ücsörögni, várva a postát.
Persze ebből érdemes venni egy csere darabot, mert 4-5 évente megdöglik.
Oka ismeretlen.
Renault power
Bass
addikt
Sziasztok Keresnék jó állapotban lévő vezető oldali ajtóhoz alsó,külső vízlehúzót. 2005-s 1.6 benzin kombi.
Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
rayoliviero
veterán
Megy a klíma, ha alacsonyra állítom a hőmérsékletet. Néha 16 fokra kell.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Akartam már kérdezni, hogy nálad bevált az az nyest riasztó? Mert én is pár napra rá építettem egyet a lageszba, plusz a turbó mögé egy mozgásra érzékeny reflektort is beraktam, persze ezt csak akkor tudom oda rakni, ha ott a dolgok kihűltek. De nálam úgy néz ki, hogy a ezek genyók eltűntek...
eTrade
tag
Most már egy ideje bent van a motortérben az elektromos riasztó és vettem még hozzá ilyen bűzpálcikákat is: [link]
Legutóbb nem láttam tappancsnyomokat sem döglött galambot a motortérben... fogjuk rá hogy valamelyik működik.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Robibá. Hiába cseréltem FHP-t pár hónapja, ugyanúgy néha nem indul reggel, konkrétan ez a második eset hogy cseréltem pár hónapja. Végül is kibírható, ha csak ennyire ritkán jelentkezik. Lehúzom a csatlakozót, visszadugom és megy tökéletesen. Már tucatszor toltam bele WD40-et, tüskéket megkapargattam, fogkeféztem, meghajtottam picit a lábait jobban feszüljön stb.
Most viszont kipróbáltam, hogy járó motornál megmozgattam a csatlakozónál és néha röffen egyet tőle, plusz bekapcsol a hűtőventilátor a kis fokozatra. Majd lekapcsol kb. 5 másodperc után. Ez nem tudom mi a WTF. Ezek ilyen normális franciás emésztési zavarok?
Most vittem oda műszakira, ma reggel indultam el és akkor csinálta ezt. Nem baszott fel kicsit sem az időzítés. Mondtam a vizsgaállomáson, ha nem akar beindulni mozgassák meg a kábelt a holtpont jeladónál. És nem röhögtek ki, annyira természetesen vették, hogy ez egy francia autónál tök alap dolog. Wow.
rob210
Topikgazda
Nem a csatlakozóval van a baj hanem a kábellel.
Rákéne tenni szakadásvizsgálóra és mozgatni jözben, ha szakaszos a jel akkor kábelcsere.
Nem nagy dolog ez én a "fanatikus" már rég kicseréltem volna..
Engem az őrületbe kergetne, higy nyitogassam a motorháztetőt még ha csak havonta egyszer kell is.
Renault power
#89309696
törölt tag
Ez nem fanatizmus, hanem hiba ami kijavitando. A fanatizmus az, ha nincs baja de kicsereled akkor is, mert kulonben nem tudsz ejjel aludni.
Nagyon bonyolult helyen megy az a vezetekpar? Szoval én neki se alljak?
rob210
Topikgazda
Csak vissza kell követni a szálát nem agysebész munka.
Renault power
csibor
őstag
Menyiben nem megengedett törölhető, és elnézést.
Van pár új alkatrészem Megane 1-ez Km700 motor kóddal. Beszerzési áron unix list - ~40% korul kaptam őket
Privátban szívesen válaszolok. .
harry
veterán
Ismet alap kerdes, de hogyan szokas / erdemes a klimat kikapcsolni? Ha hagyom egeszen a kocsi leallitasaig, akkor kovetkezo inditasnal erzek nemi dohos / 'vizes' szagot...
Erdemes esetleg par perccel korabban az AC-t kikapcsolni, s meg atszelloztetni a rendszert? Szamit az, hogy ilyenkor kulso vagy belso levegot keringetem (klimaval belsot szoktam hasznalni)? Esetleg leallitas elott ~egy percig meleg leveguvel atfujatni?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
t.imi
addikt
Hideg gáz = hideg cső = páralecsapódás, azaz kondenzvíz. Ha simán kilövöd motorral együtt nedves marad az elpárologtató. Előbb utóbb megjelennek a gombák.
Én leállás előtt 1-2 perccel kikapcsolom, vagy fél percig még hideget fúj. Összességében én kb 2 perccel hamarabb kikapcs. Ez Suzuki Ignisre igaz, Meganen nem sokat használtam.
10 év alatt kb 3x volt fertőtlenítve, 1x szag miatt, köszönöm, még meg vagyok.
harry
veterán
Igen, ez alapvetoen megvan s szoktam is ra figyelni. Inkabb azon gondolkodtam, szamit-e, hogy kulso/belso levegot hasznalok ilyenkor (feltetelezem nem, hiszen a parologtaton mindenkepp atmegy a levego), s ahogy olvasom, par perc eleg lehet, csak mondjuk a tapasztalatom nem mindig ezt mutatja, azert is kerdem.
A kondenzviz merre kerul elvezetesre? El tud az dugulni? Latok itt errol egy leirast, de igen macerasnak tunik link
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
harry
veterán
Mas: mondtam, hogy a szervizeles utan is hallottam ilyen szakaszos surlodo hangot. A hatso kerekeknel van egy ilyen extra (?) sarvedo, szerintem a jobb hatso erhetett hozza a gumihoz, mar ranezesre is nagyon kozel volt, most kicsit kifeszegettem, egyelore ugy tunik megoldotta a problemat. Kepek
Amiert nem ertem a dolgot, hogy:
- kanyarokban jobban hallottam. Na most ez a hatso kereknel nem annyira latom hogy jon ossze.
- nem folyamatosan, hanem szakaszosan hallottam inkabb ezt a surlodo zajt. Ezt megint csak nem annyira ertem egy kor alaku dolognal...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
#89309696
törölt tag
Ez egy egyes Megane? Mert azon nincs gyárilag ilyen sárvédő szutyok, ez valami utólagos mukucs. Tépd le.
rob210
Topikgazda
Ha kanyarodsz billen a kaszni, ilyen egyszerű a megoldás. Ha a belső felét is felfogatod normálisan, vagy kicseréled az elgyengült tartókonzolt azzal orvoslod a hibát
Renault power
rob210
Topikgazda
Autón semmit nem tépkedünk!
Ráadásul, ha leszedi a kaszni ott fog elkezdeni rohadni.
Renault power
harry
veterán
Megane I, 2003. Alapvetoen nem tunik hulyesegnek, csak nem allt jol, egyelore nem piszkalom (vagy ha lesz idom megnezem kozelebbrol / beallitom kicsit jobban).
rob210: jogos, koszi
Azert megnyugodtam, hogy nem masik feltengely / kerekcsapagy
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Csatravi
senior tag
A kondenzviz merre kerul elvezetésre?
Ott ahol az a leírás is mutatja.
El tud az dugulni?
Igen el. Ennek legtöbbször a szakszerűtlen klímatisztítás az oka. Ha a pollenszűrőt kiveszik a helyéről akkor kötelezően ki kell porszívózni a szűrőházat. A másik ok ami elő szokott fordulni hogy nem megfelelő méretű pollenszűrőt szerelnek be így sok por és apró falevél törmelék tud a hőcserélőre kerülni onnan aztán a csepptálcára majd a kivezető csőbe kerül.
Sajnos az 1-2 perc ventilátor utánjáratás nem segít a a büdösödés elkerülésében. Annyi idő alatt a hőcserélő sem melegszik vissza harmatpont fölé.
A legnagyobb gond hogy Renault mérnök tervez felhasználó szenved.
A kondenzvízgyűjtő csepptálca műanyagból van alacsony dőlésszöggel. A műanyag felületnek nagy a felületi feszültsége így az odacseppenő víz nem folyik le rajta rendesen. Hasonlatkén egy vaxolt autó fényezésén gyöngyökben megáll a víz és egy "kritikus" tömeg felett vagy egy szélfuvatlatra leszáguld a fényezésről. Egy vaxolatlan kopott festéken meg megáll a víz teljes felületet lefedve. Kb ez történik a csepptálcán is. Ezt tetézték a mérnökök folyásirányba betett merevítő bordákkal aminek a sarkaiban szintén megáll a víz a felületi feszültség miatt
Szóval itt kezd el büdösödni leginkább. Egyet tehetsz ( vagy még többet de azzal már egy keveset dolgozni kell) ez ellen ami valamelyest segíthet ezen a problémán. Leállítás után mikor járatod a ventilátort akkor a műszerfal légbefúvó felé állítod a légáramot és lezárod. Így a megnövekedő légnyomás a kifolyócső felé is kényszerből jobban áramlik. Ez viszont azzal jár hogy a csepptálca felett is lesz légáram és rásegít annak a leszárításában. De sajna az M2 az soha nem lesz tartósan szagmentes, csak ha nincs használva a klíma. A napi szintű használat annyiban segíthet hogy folyamatosan mosatva van a csepptálca. De pár nap állás után a klíma bekapcsolásakor érezni megint pár percig a büdöset.
A másik segítő megoldás amivel meg dolgozni kell, hogy a felületi feszültség csökkentése érdekében a csepptálca belső felületére úgynevezett hidrofób víztaszító anyagot fújsz ami miatt a víz könnyeben eltávozik a felületről. Sokfajta ilyen anyag van spray formájában.
Húú, az már majdnem egy regény lett
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Képletesen értettem.
johnny_b
csendes tag
Meg tudná valamelyikőtök mondani, hogy mekkora az E7J motorok sűrítési nyomása és mekkora lehet a hengerek közti eltérés?
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever
LamerGyuri
senior tag
Tévedsz ez egy utólag megvásárolható gyári kiegészítő (jelenlegi listaára kb. 16 ezer pénz/ pár), csak szarul van feltéve, ahogy nézem.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Benir8
senior tag
Mi ennek a pontos neve és hol lehet kapni? "Sárvédő"-re rákeresve nem adja ki.
molnarpeter
nagyúr
Sárfogó gumi?
rob210
Topikgazda
Renault power
rob210
Topikgazda
Az de nem lehet csak renaultnál berendelni, vagy univerzális.
Renault power
LamerGyuri
senior tag
harry
veterán
Most viszont lenne egy komolyabb gondom : \
Hibajelenség: a fékpedál 'beesik', kb. az út utolsó 1/3-ban fog. Ha (állás közben) felpumpálom, akkor ismét jól (jó helyen) fog. Megállás után, a bal hátsó (lemez) felni olyan forró volt, hogy nem tudtam megfogni, és kissé égett gumi szag jött abból az irányból. Dobot nem is próbáltam megfogni. A jobb hátsó max. langyos, de egyértelműen jobb állapotban van / ott nincs gond.
Körülmény: kb egy órát mentem vele városban, dugóban araszolva, légkondival, nem is volt semmi gond, csak az út végén lévő ~5 percben tapasztaltam ezt. Az előtte lévő ~10 percben kiértem külvárosba, s huzamosabb ideig tudtam gyorsabban (is) haladni. Egyelőre leraktam a kocsit, nem néztem jobban.
(Reggel is mentem vele ~1 órát, abból talán egy 15p volt ilyen araszolós szenvedés, a többi haladósabb, akkor nem volt semmi gond).
Nemrég volt szervizben, akkor állítottak a kéziféken (nagyon magasan fogott, most sokkal jobb), illetve ha jól emlékszem a hátsó fékeket tisztították is. Gondolom az állítás része volt (hátul dobfék van). De ez kb. egy hete volt, azóta pár száz km belekerült.
Mi lehet a gond?
- Levegős a rendszer? Ezen egy légtelenítés és/vagy fékfolyadék csere segít?
- Lehet 'vizes' a fékfolyadék? Ami aztán felmelegedve elforr, s ezért lesz levegős a rendszer...?
- Próbáltam a kéziféket behúzni, majd kiengedni, ezzel látszólag nincs gond. De miért foghat be a bal hátsó?
- Összefügghet ez a nagy meleg / araszolás / hosszabb használattal? Vagy csak épp most ment tönkre valami? Ritka, hogy így jövök át a városon, eddig nem is tapasztaltam ilyesmit...
- Próbáljam megemelni, megforgatni, hogy megnézzem így állva befog-e a fék? Vagy mit tudok még házilag megnézni, megcsinálni?
Csatravi: köszi a klímás infókat Igaz ez egy Megane I, de lehet azért körbenézem a pollenszűrőt, azt nem én cseréltem, de amúgy pár hónapja volt tisztítva / töltve klíma.
Sárvédő: majd ha lesz időm leszedem, aztán megnézem miért áll ilyen szerencsésen, de mondom azóta úgy tűnik rendben van, szóval akár maradhatna is.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
harry
veterán
Ha jól rakom össze a dolgot, akkor régi, vizes lehet a fékfolyadék, a nagy igénybevétel mellett gőzzé vált a benne lévő víz, ezért tudtam összenyomni, ezért nem kapott rendes kenést a fék munkahenger, s ezért lehet megszorult a bal hátsó, s innen a forrósodás s égett szag. Ez lehet helytálló?
Így ha jól gondolom, annyira még lehet használható (miután lehűl), hogy egy szervizbe elvigyem, ahol akkor kéne egy
- fékfolyadék csere
- megnézni azt a bal hátsót, hogy mi a gond vele, remélem nem égett el nagyon, itt mire számíthatok?
- akkor már gondolom a jobboldalin is igazítani fognak valamit (eleve tervben volt elvinni esztergálni mindkettőt, csak szabin volt, így kimaradt, de egy kicsit le kéne venni a valahonnan, nem tudom pontosan...)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
#89309696
törölt tag
Valószínű befogott a bal hátsó és megforralta a fékfolyadékot. Fékfolyadék csere mindenképp, illetve megnézni a bal hátsót. Ha olyan szar állapotban van akkor mindenképp szerelik a jobb oldalit is, mert párban kell.