Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#89309696
törölt tag
A Megane2 fogyasztja őket, mi?
harry
veterán
Melyik műveletet? Miért kéne a műszakiztatás miatt kocsi alá feküdnöm, csak hogy körbenézzem magamnak? Ez lehet valid érv, bár ha két évente pár hetet tudsz nyerni, akkor abból mire jó idő lesz, már el is adod a kocsit Inkább elvinném fél évvel korábban egyszer aztán jól van. Két év alatt már milliós nagyságrend a kocsi bekerülési összege, az a fél évre vetített kb. 6k összeg (vizsgadíj) meg betudom komfort költségnek mint pl. klímát.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
harry
veterán
Külföldi videókban találkoztam már a liquid wrench kifejezéssel én is, pl: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Basszus, a gyári tárcsa le volt kezelve, valami cuccal (ezüst színű, nem festék, hanem valami felület védő anyag).
Pár doboz féktisztítóval meg lett küldve, de elég ragaszkodó volt, illetve több rétegből állt.
Az első pár km-en ilyen halálfélelmes fékezéseim voltak, hogy azt hittem sosem áll meg az autó.
Viszont most 2 nap használat után, nagyon durván jól fog. Eddig sem volt bajom a fékkel, de ez most valami elképesztő.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
sparklyth
csendes tag
Sziasztok!
Megkaptam az árajánlatot a megbízható szervízből a vezérlés+olajcserére. Ott max 200-ból kihozzák az egészet. Kettő fajta vezérlést írtak:
Dayco - 61.000
Gates - 90.200
Mindkettő a vízpumpával.
Bordásszíj 6010 Ft
Olaj 4,5*4210 Ft 18945 Ft
Olajszűrő 4800 Ft
Munka 6-8 óra 45000-60000Ft
A Daycot ismerem, jó márkának tartom. Gates-al nincs tapasztalatom.
Szerintetek melyiket érdemes választani?
galore33
újonc
Sziasztok,
szüleim 2001-es 1.2-es 16 szelepes benzines autója gyengélkedik :-( :
hidegen indul. Elmennek vele pl boltba, mikor kijönnek, már nem indul. De ez sem mindig igaz,vmikor rendben elindul. De tegnap is pl. orvoshoz mentek délután, akkor épp elindult, de vissza már nem tudtak jönni vele, mert hiába teker ugyan az önindító, az autó nem indul be. Aztán este vissza a kocsiért, első önindítózásra nem indult, másodikra igen. Olyan is volt vele, hogy egy hosszabb útra (20km) elindulva, 5 km után megállva, kis szünet után újra beindult. Majd további 10km után megállva, újra beindult. Tehát nem egyértelmű,h a melegedés okozza az "indíthatatlanságot", vagy sem, de eléggé gyanús...
Olvasgattam, h ez lehet indításgátló, felső holtponti jeladó, hűtővízhőmérséklet érzékelő szenzor hiba is.És ha ezek közül vmelyik, azt csere darab nélkül hogyan lehetne megállapítani?
Ti mit gondoltok?
Nagyon köszönöm előre is!
[ Szerkesztve ]
Jaded
senior tag
Ez volt az első, amit megnéztem a 4-esen, hogy hogy kell cserélni. Jelentem, felülről akkora tanctér van a lámpáknál, hogy simán cserélhető a motortérből. Nincs is már szerelőnyílás a dobbetéten, mint a 2-esnél. Viszont majdhogynem ez se világít jobban, mint a kettes. Szerintem a Valeo nem tud lámpát tervezni😒
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
Nordik
őstag
Szerintem az utolsó lesz. Minuszosra méri a hőmérsékletet és tuldusit.
eTrade
tag
Lehet hogy az ac pumpa haldoklik, vagy már nagyon a halálán van.
Teszteld le úgy, hogy csak elfordítod a kulcsot de nem indítasz rá, ilyenkor búgnia kéne... ha nem hallani semmit, akkor annak annyi. [link]
Én először a felső holtpont jeladó csatlakozóját mozgatnám / tisztítanám meg.
Aztán ha nem változik a helyzet, akkor a hőmérséklet jeladókat ki lehet mérni egy multiméterrel, mondjuk nem árt tudni, hogy milyen hőmérsékleten milyen ellenállást kell produkálniuk.
Путин, иди нахуй!
MC Pite
veterán
Te izzóra gondoltál, a többiek csavarsprére.
Nem biztos hogy béna a valeo, 1500 lumenből nagy csodát nem lehet tenni; a FF fényszórókkal már 20 éve elértük kb a maxot amit ki lehet hozni belőle.
Vetítőlencsével lehet talán picit jobb(messzebbre/jobban fókuszált), de az kevesebb fényt tud hasznosítani.
Ésszel, szinte legális megoldásokkal lehet azért ezt bőven használhatóra javítani.
Különben is, több japán gyártó 1100 lumenes H4et használ(t) még
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
rob210
Topikgazda
Porszort lakkozott a gyári tárcsa és még egy olajfim is szokott lenni rajta.
Én még bakon szoktap "bekoptatni"
Mert sok tulaj nem állna meg, ha nem tenném.
Renault power
rob210
Topikgazda
Csak daycot szerelek [esetleg ina]
Okkal!
Renault power
sparklyth
csendes tag
Köszi a választ!
Én is arra szavaztam volna, mert a Gates-et nem ismerem...
galore33
újonc
Köszi a választ!
Hol találom a hőmérséklet jeladókat?
Jaded
senior tag
Igaz, nem olvastam vissza. Nálam az M2 eszi az = az izzókkal Gondolkodom valami erősebb izzón az M4-be, mert ez sem túl acélos. Eddig Osram párti voltam, bár az utóbbi két vásárlás gyorsan kiégett..és hát 8e ft a pár izzó
Renault Megane IV Limited
Josi
aktív tag
Milyen autó?
Mert így elsőre az olajat és a szűrőt elég drágának nézem.
Meg az a 6-8 óra is soknak tűnik nekem.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Nordik
őstag
M2-nel az ajtobehuzokat festette vagy foliazta már valaki? Kicsit megvan kopva valamit kezdenek vele. Festés lenne a legegyszerűbb de nem tudom mennyire tartós. Valakinek van tapasztalata?
Előre leszögezem, hogy értem én, hogy a szerviznek is meg kell élnie valamiből, de ez azért konkrét rablás....
A rezsidíj, az OK, annyit, kér, amennyit akar, az teljesen rendben van.
Alkatrészek bármilyen webshopban:
Gates készlet 40k körül
bordásszíj: 3k körül
olaj, 5l (5w30 DPF): 9k körül
szűrő (purflux): 1K körül
És ezek full kisker webshop árak, ha a szerviz nagytételben vásárol, még van rajta valamennyi kedvezménye.
Nem azt mondom, rakjon a webshopos árra 20%-ot, mert ő szerzi be, meg ő gürcöl vele, ha rossz alkatrészt kap, de ezek a dupla-tripla árak, azért pofátlanok.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Xantomas
őstag
Nemrég flakonos akril festékkel fújtam, és lakkoztam több rétegben. Nem a legtartósabb.
Ha teheted, akkor, inkább valami kétkomponensűvel fújasd le, sajnos akrillal nem fogsz olyan kopásálóságú festést csinálni, mint amit többkomponensű festék tud.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Nálam 2 évet biztosan kibírt, utána nem tudom, mert eladtam az autót. [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Nordik
őstag
Én is erre gondoltam, de féltem tőle hogy nem lenne tartós. Így lehet neki se állok. Folia talán jobb lenne de ilyen felületre meg felrakni nem könnyű...
molnarpeter
nagyúr
Simán lekaparás már nem elég?
Nordik
őstag
Bézs színű az ajtobehuzo, alatta ugye fekete műanyag. Nekem az is elég lenne ha le tudnám vakarni, de félek nem jönne le az a festék réteg olyan szépen.
emre
veterán
Elméletnek nem rossz....de az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag meg van.
Az előző kocsimat most adtam le roncsba, 30 éves volt, ebből 19-et nálam töltött, és magam szereltem.
Szóval szerintem nem tudod miről beszéltem, amiről meg te beszélsz annak semmi értelme egy ilyen low cost kocsinál.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
zibo73
aktív tag
Hello!
Én fékolajal szépen le tudtam szedni,és úgy hagytam feketén.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Philips
Renault power
rob210
Topikgazda
Picit megfújod hőlégfúvóval vagy hajszárítóval és sima szivaccsal meg konyhai mosogatóval lejön.
Renault power
Nordik
őstag
Köszi! Megpróbálom majd ezt. Középkonzolon is picit jön le ez a gumis réteg, azt már valamennyire lekapirgaltam róla de az még festve is van. Jobbára ahogy nézegettem azt a részt foliazni szoktak.
[ Szerkesztve ]
MaXX81
tag
Most hoztam el a kocsit a szerelőtől. Azt mondja hogy villamossági probléma lesz mert van mikor a vízhőfok mutatója leesik majd pár másodperc múlva visszaáll és ezt rendszertelenül csinálja, illetőleg az alapjárati motorral nincs rendbe valami ugyanis ha nincs csatlakoztatva akkor szépen lemegy a fordulat ~800 környékére. Azt mondja tegyem vissza a régit, na de hát azért cseréltem ki mert azzal is ezt csinálta...
rob210
Topikgazda
Igen egy komolyabb hajszárítóval azt simán le tudod fóliázni.
Renault power
rob210
Topikgazda
Eh...
Renault power
sparklyth
csendes tag
Renault Megane III 1.5dci 2012-es.
A márkaszervízhez képestsokkal olcsóbb még így is, ott 4 órát mondtak ugyanezen műveletekre.
Nyilván lehetne még spórolgatni itt-ott. Ahogy nézegettem a vezérlés szett árakat max 40k-ig ment fel, ha jól emlékszem. Egyedül a gyári találatam majdnem 50k -ért.
Szóval ha összehasonlítom, hogy a márkaszervíz vezérlés+olajcserét cirka 300 ezerből hozza ki 4 óra alatt (megjegyzem azt mondták, hogy egy napra legalább kell az autó), addig a márkafüggetlen az egészet kihozza 200 ezerből. Nem azt mondom, hogy ez olcsó és jó ár, de 100 ezret tudtam rajta spórolni, az meg nem kis pénz a mai világban. De bukom a digitális szervízbejegyzést. Persze attól még a papír alapú szervízkönyvében benne lesz. És tudom, hogy a munkát elvégzik szakszerűen, mert ebben a szerelőben megbízom. Még soha nem vágott át, pedig megtehette volna.
harry
veterán
Mindegy milyen összegű autóról beszélünk, két év alatt az 1M összes költség aránylag könnyen összejön - de nem is ez a lényeg, csak azt mondtam, hogy ha engem zavarna a hideg, inkább egyszer elvinném korábban, mint éveken át tologassam a dolgot. Nyilván ha kétévente ki lehet bírni az nem kerül semmibe, miért ne tolja az ember, de ezen kár is vitázni mert erősen szubjektív, ezek szerint nyilván nem zavart annyira, hogy egyszer ~6k-t bukj a dolgon, ezzel sincs baj, én speciel marginális költségnek érzem a fagyoskodás elkerülése érdeklében. Mondom úgy, hogy a kocsim 16 éves.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
MaXX81
tag
Osztom a véleményedet és az alapjárat most sem esik vissza csak ha leveszem a csatit az alapjárati motorról. Viszont akkor meg alapjáratom nincs... De nem rángat, nem fullad, ha lepadlózom szépen elkezd gyorsulni szóval nem értem én ezt.
rob210
Topikgazda
Mert ha az alapjárati motort leveszed akkor a fedcomp szabályiz mindent. Egy "vészmód" szerű értékek alapján.
Szét kéne szedni és rendesen összerakni azt a kocsit feltanítani az alapjáratit meg ilyenek.
Renault power
zsizsef
senior tag
K4MD812 2007
Nehezen indul, gázpedált nyomni kell. Alapjárat nincs, leáll, ha gázpedál nincs nyomva. Hidegen és melegen is. Alacsonyabb fordulaton rángat, egyébként megy a masina. Ha jól olvastam ennél a motornál nincs alapjárati motor. Vezérműtengely jeladó okozhatja? Fojtószelep takarítás? A fojtószelep házon lévő szenzornak mi a neve?
Jaded
senior tag
Néztem azt is, annak 9000ft párja. Tartósabb azt mondod?
Renault Megane IV Limited
forceberg
veterán
Le van írva ezekhez, hogy max. pár 100 óra a várható élettartam...
Én ősidők óta Silverstart használok, jó melegfehér a fénye és nem is 200 órás...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
forceberg
veterán
[link]
Ez egy lófax tartósságra. 200 óra alatt kiég a 2/3-uk...
Egy ilyennel vétek nappal világítani, de a M4-nek jó a menetfénye, így csak éjjeli használatra jó lehet.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
t.imi
addikt
Nekem gyári cuccokkal 2k körül lett volna.
Sima szerviztől szerintem sok a 2k, pláne, hogy 5-10k óradíjjal melóznak. Az anyagból befolyó~45% hasznot nem számolva.
Itt a számla, ebben egy lengőkar, első, hátsó fék csere hozott anyagból, fék ellenőrzés is benne van. Ha fontos a digi szervizbejegyzés.... számla
MC Pite
veterán
Osram 110%OS aminek fénye, színe, tartóssága és ehhez mérten az ára egész jó (laborban a többi 130%-ost verte) viszont már csak a motoros izzók között akad (autósban másfélszer drágább és nem jobb az utódja). Meg nálam, egy pár új, ajánlott kisker nettóban, ennyirelett kibontva.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
rob210
Topikgazda
Szerintem a piacon kapható legjobb.
De az izzók terén nagyon megosztott a közösség.
Renault power
rob210
Topikgazda
Félelmetes egységárak vannak
Renault power
Jaded
senior tag
Nyilván meg van adva az élettartam, nem is sok. M2-nél hatványozottan igaz, az a sima izzót is eszi, kicserélni sem egyszerű. Lehet rápróbálok a Philipsre később, bár már az Osramnak is van sima "100%-os" izzója, ami nem hideg fehér. Az még működik, bár az sem olcsó.
Most pedig irány az egy éves szervíz, kemény pollenszűrő csere lesz, 22k-ért
Renault Megane IV Limited
t.imi
addikt
Mondtam, hogy olcsó vagy
Ha levonod a karbantartás című sort is, szerintem már a maszek szerviz drága.
Egyébként igen. Még egy külső belső takarítás sem fért bele....
#89309696
törölt tag
Nekem sima alap izzók vannak bent, évekig elvilágít, hozzá se kell nyúlni. És látok vele. Picsányi előnyökért cserébe meg nem szenvedek méregdrága, folyamatosan tönkremenő izzókkal.
eTrade
tag
Igen sok helyen dicsérik a Philips izzókat.
YouTube-on van egy srác aki nagyon sok izzótt tesztelt le:
[link]
rob210
Topikgazda
Basszus olyan sarkosan nézed a dolgokat néha.
Az Ies meganeban nekem is sima tungsram halogén van, de annak nagyon el van találva a foncsorozása és a vetítési képe.
Egy II es meganeba netalán halszemesbe muszáj betenni valami emelt fényűt, vagy csodaizzót, mert 3 méterre nem látsz el vele.
Nézd azt, hogy itt vannak emberek akiknek más kocsijuk van amibe kell valami megoldás.
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Ryzen 5 3600x, GTX 1070 ti 8gb, 32gb ddr4 ram
- Hugo Boss The Scent Elixir Him Eau de Parfum
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia