Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#69051) #89309696 válasza rob210 (#69049) üzenetére


#89309696
törölt tag

A Megane2 fogyasztja őket, mi? :DDD

(#69052) harry válasza emre (#69042) üzenetére


harry
veterán

Melyik műveletet? Miért kéne a műszakiztatás miatt kocsi alá feküdnöm, csak hogy körbenézzem magamnak? Ez lehet valid érv, bár ha két évente pár hetet tudsz nyerni, akkor abból mire jó idő lesz, már el is adod a kocsit :D Inkább elvinném fél évvel korábban egyszer aztán jól van. Két év alatt már milliós nagyságrend a kocsi bekerülési összege, az a fél évre vetített kb. 6k összeg (vizsgadíj) meg betudom komfort költségnek mint pl. klímát.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#69053) harry válasza mycso (#69031) üzenetére


harry
veterán

Külföldi videókban találkoztam már a liquid wrench kifejezéssel én is, pl: link :D

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#69054) mycso válasza rob210 (#69049) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Basszus, a gyári tárcsa le volt kezelve, valami cuccal (ezüst színű, nem festék, hanem valami felület védő anyag).
Pár doboz féktisztítóval meg lett küldve, de elég ragaszkodó volt, illetve több rétegből állt.

Az első pár km-en ilyen halálfélelmes fékezéseim voltak, hogy azt hittem sosem áll meg az autó.

Viszont most 2 nap használat után, nagyon durván jól fog. Eddig sem volt bajom a fékkel, de ez most valami elképesztő.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69055) sparklyth


sparklyth
csendes tag

Sziasztok!
Megkaptam az árajánlatot a megbízható szervízből a vezérlés+olajcserére. Ott max 200-ból kihozzák az egészet. Kettő fajta vezérlést írtak:
Dayco - 61.000
Gates - 90.200
Mindkettő a vízpumpával.
Bordásszíj 6010 Ft
Olaj 4,5*4210 Ft 18945 Ft
Olajszűrő 4800 Ft
Munka 6-8 óra 45000-60000Ft

A Daycot ismerem, jó márkának tartom. Gates-al nincs tapasztalatom.
Szerintetek melyiket érdemes választani?

(#69056) galore33


galore33
újonc

Sziasztok,

szüleim 2001-es 1.2-es 16 szelepes benzines autója gyengélkedik :-( :

hidegen indul. Elmennek vele pl boltba, mikor kijönnek, már nem indul. De ez sem mindig igaz,vmikor rendben elindul. De tegnap is pl. orvoshoz mentek délután, akkor épp elindult, de vissza már nem tudtak jönni vele, mert hiába teker ugyan az önindító, az autó nem indul be. Aztán este vissza a kocsiért, első önindítózásra nem indult, másodikra igen. Olyan is volt vele, hogy egy hosszabb útra (20km) elindulva, 5 km után megállva, kis szünet után újra beindult. Majd további 10km után megállva, újra beindult. Tehát nem egyértelmű,h a melegedés okozza az "indíthatatlanságot", vagy sem, de eléggé gyanús...

Olvasgattam, h ez lehet indításgátló, felső holtponti jeladó, hűtővízhőmérséklet érzékelő szenzor hiba is.És ha ezek közül vmelyik, azt csere darab nélkül hogyan lehetne megállapítani?

Ti mit gondoltok?

Nagyon köszönöm előre is!

[ Szerkesztve ]

(#69057) Jaded válasza #89309696 (#69051) üzenetére


Jaded
senior tag

Ez volt az első, amit megnéztem a 4-esen, hogy hogy kell cserélni. Jelentem, felülről akkora tanctér van a lámpáknál, hogy simán cserélhető a motortérből. Nincs is már szerelőnyílás a dobbetéten, mint a 2-esnél. Viszont majdhogynem ez se világít jobban, mint a kettes. Szerintem a Valeo nem tud lámpát tervezni😒

[ Szerkesztve ]

Renault Megane IV Limited

(#69058) Nordik válasza galore33 (#69056) üzenetére


Nordik
őstag

Szerintem az utolsó lesz. Minuszosra méri a hőmérsékletet és tuldusit.

(#69059) eTrade válasza galore33 (#69056) üzenetére


eTrade
tag

Lehet hogy az ac pumpa haldoklik, vagy már nagyon a halálán van.
Teszteld le úgy, hogy csak elfordítod a kulcsot de nem indítasz rá, ilyenkor búgnia kéne... ha nem hallani semmit, akkor annak annyi. [link]

(#69060) Atti777 válasza galore33 (#69056) üzenetére


Atti777
senior tag

Én először a felső holtpont jeladó csatlakozóját mozgatnám / tisztítanám meg.
Aztán ha nem változik a helyzet, akkor a hőmérséklet jeladókat ki lehet mérni egy multiméterrel, mondjuk nem árt tudni, hogy milyen hőmérsékleten milyen ellenállást kell produkálniuk.

Путин, иди нахуй!

(#69061) MC Pite válasza Jaded (#69057) üzenetére


MC Pite
veterán

Te izzóra gondoltál, a többiek csavarsprére.

Nem biztos hogy béna a valeo, 1500 lumenből nagy csodát nem lehet tenni; a FF fényszórókkal már 20 éve elértük kb a maxot amit ki lehet hozni belőle.
Vetítőlencsével lehet talán picit jobb(messzebbre/jobban fókuszált), de az kevesebb fényt tud hasznosítani.

Ésszel, szinte legális megoldásokkal lehet azért ezt bőven használhatóra javítani.
Különben is, több japán gyártó 1100 lumenes H4et használ(t) még :U

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#69062) rob210 válasza mycso (#69054) üzenetére


rob210
Topikgazda

Porszort lakkozott a gyári tárcsa és még egy olajfim is szokott lenni rajta.
Én még bakon szoktap "bekoptatni"
Mert sok tulaj nem állna meg, ha nem tenném.
:C

Renault power

(#69063) rob210 válasza sparklyth (#69055) üzenetére


rob210
Topikgazda

Csak daycot szerelek ;) [esetleg ina]
Okkal!

Renault power

(#69064) sparklyth válasza rob210 (#69063) üzenetére


sparklyth
csendes tag

Köszi a választ!
Én is arra szavaztam volna, mert a Gates-et nem ismerem...

(#69065) galore33 válasza Atti777 (#69060) üzenetére


galore33
újonc

Köszi a választ!

Hol találom a hőmérséklet jeladókat?

(#69066) Jaded válasza MC Pite (#69061) üzenetére


Jaded
senior tag

Igaz, nem olvastam vissza. Nálam az M2 eszi az = az izzókkal :DDD Gondolkodom valami erősebb izzón az M4-be, mert ez sem túl acélos. Eddig Osram párti voltam, bár az utóbbi két vásárlás gyorsan kiégett..és hát 8e ft a pár izzó :U

Renault Megane IV Limited

(#69067) Josi válasza sparklyth (#69055) üzenetére


Josi
aktív tag

Milyen autó?

Mert így elsőre az olajat és a szűrőt elég drágának nézem.
Meg az a 6-8 óra is soknak tűnik nekem.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#69068) Nordik


Nordik
őstag

M2-nel az ajtobehuzokat festette vagy foliazta már valaki? Kicsit megvan kopva valamit kezdenek vele. Festés lenne a legegyszerűbb de nem tudom mennyire tartós. Valakinek van tapasztalata?

(#69069) mycso válasza sparklyth (#69055) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Előre leszögezem, hogy értem én, hogy a szerviznek is meg kell élnie valamiből, de ez azért konkrét rablás....

A rezsidíj, az OK, annyit, kér, amennyit akar, az teljesen rendben van.

Alkatrészek bármilyen webshopban:

Gates készlet 40k körül
bordásszíj: 3k körül
olaj, 5l (5w30 DPF): 9k körül
szűrő (purflux): 1K körül

És ezek full kisker webshop árak, ha a szerviz nagytételben vásárol, még van rajta valamennyi kedvezménye.

Nem azt mondom, rakjon a webshopos árra 20%-ot, mert ő szerzi be, meg ő gürcöl vele, ha rossz alkatrészt kap, de ezek a dupla-tripla árak, azért pofátlanok.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69070) Xantomas válasza Nordik (#69068) üzenetére


Xantomas
őstag

Nemrég flakonos akril festékkel fújtam, és lakkoztam több rétegben. Nem a legtartósabb.
Ha teheted, akkor, inkább valami kétkomponensűvel fújasd le, sajnos akrillal nem fogsz olyan kopásálóságú festést csinálni, mint amit többkomponensű festék tud.

[ Szerkesztve ]

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#69071) mycso válasza Nordik (#69068) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nálam 2 évet biztosan kibírt, utána nem tudom, mert eladtam az autót. [link]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69072) Nordik válasza Xantomas (#69070) üzenetére


Nordik
őstag

Én is erre gondoltam, de féltem tőle hogy nem lenne tartós. Így lehet neki se állok. :( Folia talán jobb lenne de ilyen felületre meg felrakni nem könnyű...

(#69073) molnarpeter válasza Nordik (#69068) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Simán lekaparás már nem elég?

(#69074) Nordik válasza molnarpeter (#69073) üzenetére


Nordik
őstag

Bézs színű az ajtobehuzo, alatta ugye fekete műanyag. Nekem az is elég lenne ha le tudnám vakarni, de félek nem jönne le az a festék réteg olyan szépen.

(#69075) emre válasza harry (#69052) üzenetére


emre
veterán

Elméletnek nem rossz....de az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag meg van.

Az előző kocsimat most adtam le roncsba, 30 éves volt, ebből 19-et nálam töltött, és magam szereltem.
Szóval szerintem nem tudod miről beszéltem, amiről meg te beszélsz annak semmi értelme egy ilyen low cost kocsinál.

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#69076) zibo73 válasza Nordik (#69074) üzenetére


zibo73
aktív tag

Hello!
Én fékolajal szépen le tudtam szedni,és úgy hagytam feketén.

[ Szerkesztve ]

(#69077) rob210 válasza Jaded (#69066) üzenetére


rob210
Topikgazda

Philips ;)

Renault power

(#69078) rob210 válasza Nordik (#69074) üzenetére


rob210
Topikgazda

Picit megfújod hőlégfúvóval vagy hajszárítóval és sima szivaccsal meg konyhai mosogatóval lejön.

Renault power

(#69079) Nordik válasza rob210 (#69078) üzenetére


Nordik
őstag

Köszi! :) Megpróbálom majd ezt. Középkonzolon is picit jön le ez a gumis réteg, azt már valamennyire lekapirgaltam róla de az még festve is van. Jobbára ahogy nézegettem azt a részt foliazni szoktak.

[ Szerkesztve ]

(#69080) MaXX81


MaXX81
tag

Most hoztam el a kocsit a szerelőtől. Azt mondja hogy villamossági probléma lesz mert van mikor a vízhőfok mutatója leesik majd pár másodperc múlva visszaáll és ezt rendszertelenül csinálja, illetőleg az alapjárati motorral nincs rendbe valami ugyanis ha nincs csatlakoztatva akkor szépen lemegy a fordulat ~800 környékére. Azt mondja tegyem vissza a régit, na de hát azért cseréltem ki mert azzal is ezt csinálta...

(#69081) rob210 válasza Nordik (#69079) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen egy komolyabb hajszárítóval azt simán le tudod fóliázni.

Renault power

(#69082) rob210 válasza MaXX81 (#69080) üzenetére


rob210
Topikgazda

Eh... :(

Renault power

(#69083) sparklyth válasza Josi (#69067) üzenetére


sparklyth
csendes tag

Renault Megane III 1.5dci 2012-es.
A márkaszervízhez képestsokkal olcsóbb még így is, ott 4 órát mondtak ugyanezen műveletekre.
Nyilván lehetne még spórolgatni itt-ott. Ahogy nézegettem a vezérlés szett árakat max 40k-ig ment fel, ha jól emlékszem. Egyedül a gyári találatam majdnem 50k -ért.
Szóval ha összehasonlítom, hogy a márkaszervíz vezérlés+olajcserét cirka 300 ezerből hozza ki 4 óra alatt (megjegyzem azt mondták, hogy egy napra legalább kell az autó), addig a márkafüggetlen az egészet kihozza 200 ezerből. Nem azt mondom, hogy ez olcsó és jó ár, de 100 ezret tudtam rajta spórolni, az meg nem kis pénz a mai világban. De bukom a digitális szervízbejegyzést. Persze attól még a papír alapú szervízkönyvében benne lesz. És tudom, hogy a munkát elvégzik szakszerűen, mert ebben a szerelőben megbízom. Még soha nem vágott át, pedig megtehette volna.

(#69084) harry válasza emre (#69075) üzenetére


harry
veterán

Mindegy milyen összegű autóról beszélünk, két év alatt az 1M összes költség aránylag könnyen összejön - de nem is ez a lényeg, csak azt mondtam, hogy ha engem zavarna a hideg, inkább egyszer elvinném korábban, mint éveken át tologassam a dolgot. Nyilván ha kétévente ki lehet bírni az nem kerül semmibe, miért ne tolja az ember, de ezen kár is vitázni mert erősen szubjektív, ezek szerint nyilván nem zavart annyira, hogy egyszer ~6k-t bukj a dolgon, ezzel sincs baj, én speciel marginális költségnek érzem a fagyoskodás elkerülése érdeklében. Mondom úgy, hogy a kocsim 16 éves.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#69085) MaXX81 válasza rob210 (#69082) üzenetére


MaXX81
tag

Osztom a véleményedet és az alapjárat most sem esik vissza csak ha leveszem a csatit az alapjárati motorról. Viszont akkor meg alapjáratom nincs... De nem rángat, nem fullad, ha lepadlózom szépen elkezd gyorsulni szóval nem értem én ezt.

(#69086) rob210 válasza MaXX81 (#69085) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mert ha az alapjárati motort leveszed akkor a fedcomp szabályiz mindent. Egy "vészmód" szerű értékek alapján.
Szét kéne szedni és rendesen összerakni azt a kocsit feltanítani az alapjáratit meg ilyenek.

Renault power

(#69087) zsizsef


zsizsef
senior tag

K4MD812 2007
Nehezen indul, gázpedált nyomni kell. Alapjárat nincs, leáll, ha gázpedál nincs nyomva. Hidegen és melegen is. Alacsonyabb fordulaton rángat, egyébként megy a masina. Ha jól olvastam ennél a motornál nincs alapjárati motor. Vezérműtengely jeladó okozhatja? Fojtószelep takarítás? A fojtószelep házon lévő szenzornak mi a neve? :R

(#69088) Jaded válasza rob210 (#69077) üzenetére


Jaded
senior tag

Néztem azt is, annak 9000ft párja. Tartósabb azt mondod?

Renault Megane IV Limited

(#69089) forceberg válasza Jaded (#69088) üzenetére


forceberg
veterán

Le van írva ezekhez, hogy max. pár 100 óra a várható élettartam...
Én ősidők óta Silverstart használok, jó melegfehér a fénye és nem is 200 órás...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#69090) forceberg válasza forceberg (#69089) üzenetére


forceberg
veterán

[link]
Ez egy lófax tartósságra. 200 óra alatt kiég a 2/3-uk...
Egy ilyennel vétek nappal világítani, de a M4-nek jó a menetfénye, így csak éjjeli használatra jó lehet.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#69091) t.imi válasza sparklyth (#69083) üzenetére


t.imi
addikt

Nekem gyári cuccokkal 2k körül lett volna.
Sima szerviztől szerintem sok a 2k, pláne, hogy 5-10k óradíjjal melóznak. Az anyagból befolyó~45% hasznot nem számolva.
Itt a számla, ebben egy lengőkar, első, hátsó fék csere hozott anyagból, fék ellenőrzés is benne van. Ha fontos a digi szervizbejegyzés.... számla

(#69092) MC Pite válasza forceberg (#69090) üzenetére


MC Pite
veterán

Osram 110%OS aminek fénye, színe, tartóssága és ehhez mérten az ára egész jó (laborban a többi 130%-ost verte) viszont már csak a motoros izzók között akad (autósban másfélszer drágább és nem jobb az utódja). Meg nálam, egy pár új, ajánlott kisker nettóban, ennyirelett kibontva.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#69093) rob210 válasza Jaded (#69088) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerintem a piacon kapható legjobb.
De az izzók terén nagyon megosztott a közösség.

Renault power

(#69094) rob210 válasza t.imi (#69091) üzenetére


rob210
Topikgazda

:Y Félelmetes egységárak vannak :)

Renault power

(#69095) Jaded


Jaded
senior tag

Nyilván meg van adva az élettartam, nem is sok. M2-nél hatványozottan igaz, az a sima izzót is eszi, kicserélni sem egyszerű. Lehet rápróbálok a Philipsre később, bár már az Osramnak is van sima "100%-os" izzója, ami nem hideg fehér. Az még működik, bár az sem olcsó.

Most pedig irány az egy éves szervíz, kemény pollenszűrő csere lesz, 22k-ért :D

Renault Megane IV Limited

(#69096) t.imi válasza rob210 (#69094) üzenetére


t.imi
addikt

Mondtam, hogy olcsó vagy :))
Ha levonod a karbantartás című sort is, szerintem már a maszek szerviz drága.
Egyébként igen. Még egy külső belső takarítás sem fért bele....

(#69097) #89309696 válasza rob210 (#69093) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nekem sima alap izzók vannak bent, évekig elvilágít, hozzá se kell nyúlni. És látok vele. Picsányi előnyökért cserébe meg nem szenvedek méregdrága, folyamatosan tönkremenő izzókkal.

(#69098) eTrade válasza rob210 (#69093) üzenetére


eTrade
tag

Igen sok helyen dicsérik a Philips izzókat. :K
YouTube-on van egy srác aki nagyon sok izzótt tesztelt le:
[link]

(#69099) rob210 válasza #89309696 (#69097) üzenetére


rob210
Topikgazda

Basszus olyan sarkosan nézed a dolgokat néha.
Az Ies meganeban nekem is sima tungsram halogén van, de annak nagyon el van találva a foncsorozása és a vetítési képe.

Egy II es meganeba netalán halszemesbe muszáj betenni valami emelt fényűt, vagy csodaizzót, mert 3 méterre nem látsz el vele.

Nézd azt, hogy itt vannak emberek akiknek más kocsijuk van amibe kell valami megoldás.
:R

Renault power

(#69100) #89309696 válasza eTrade (#69098) üzenetére


#89309696
törölt tag

Milyen jó, hogy a szembejövőknél sem kapcsolja le, van is aki rávillantott miatta. :U

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.