Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#69801) #89309696 válasza forceberg (#69800) üzenetére


#89309696
törölt tag

Persze, mert a gumi rávulkanizálódik a felületre a melegtől, azért nem kell megtépni sem szerszámmal mert a járatáskor már rá is ragad és tömít. Kézzel meghúzod és sima szíjas cuccal meg leszeded egy év múlva.
Ha nagyon rátépődött akkor kézzel is túl lett húzva, vannak bikakezű emberek, ha két kézzel rámarkolnak és még be is tudja támasztani a kézfejét akkor simán túlhúzható kézzel is. Én eddig minden autón leszedtem a sima ezer Ft-os szíjassal, csak egyről nem de azt a szerelő is fél órát csesztette mire lejött. Meg persze melegen kell leszedni.

Sokáig már ez sem lesz probléma, mert ha így haladunk tovább akkor a gyártók kitalálják az élettartamos motorolajat is. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#69802) forceberg válasza #89309696 (#69801) üzenetére


forceberg
veterán

Egy kézzel húzom meg, ráadásul a gyengébb kezemre áll :))
A nem könnyedén jön le, az nem azt jelenti, hogy csonkkal együtt jön csak le :D
A gumit és a szűrő helyét is be szoktam kenni olajjal, mielőtt felteszem.
Régen láncos volt, az xar, mert lecsúszik. A három ágú körmösnél nincs jobb.

Épp azon gondolkodok, hogy elengedjem-e 15e-ig az olajcserét. Ált. min. 20km-t megyek a kocsival, belvárosban alig voltam, oda a másikkal megyek :DDD

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#69803) Pttypang


Pttypang
veterán

Egy extra kérdés az első gen twingohoz -> Van pótkerék, vagy csak a kis javító készlet az anyósülés lábtér burkolata mögött?

Everybody lies.

(#69804) polonic válasza forceberg (#69802) üzenetére


polonic
félisten

Szerintem elmehet 15k az az olaj ilyen használatnál.
Bár jobb lesz a lelkednek, ha cserélsz. Szóval még is azt mondom cserélj. :D

(#69805) Gombinyó válasza forceberg (#69800) üzenetére


Gombinyó
őstag

Úgy, hogy ez a gyári és mivel garis az autó kénytelen vagyok még ezt használni.

[ Szerkesztve ]

(#69806) rob210 válasza forceberg (#69800) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az hogy nem jön le könnyen, meg az, hogy fel volt ragasztva az nem ugyan az. :D

Végül ezzel sikerült leszedni.
A körmöst nem tudtam úgy megszorítani, hogy leszedje, elforgott rajta :Y :Y

Renault power

(#69807) zaskar


zaskar
senior tag

Sziasztok! Jómagam is két Renault tulajdonosa vagyok (Megane 2 és Laguna 3), így olvasgatom néha a topikot, bár tanácsot ritkán kérek. Most egy 2002-es, 1.4-es Thalia beárazásában kérnék segítséget, amit egy kollégám kínál eladásra. Az autó az édesapjáé, aki első tulajdonosa, és valós 60500 km van benne. Téli- nyári gumival, garázsban tartott, megkímélt jármű, viszont klíma nincs benne. Mennyi lehet ennek a reális ára? A km-futás szinte egyedülálló ennél az évjáratnál, na de jelent-e ez komoly értéknövelő tényezőt egy ilyen autónál? 500-ért hirdette meg, de panaszkodott, hogy szinte csak kereskedők hívták, semmi komoly érdeklődő. Köszönöm előre is.

[ Szerkesztve ]

(#69808) rob210 válasza zaskar (#69807) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem tud mit csinálni teli van a piac a klíma nélküli kocsikkal.
350 nél többet, ha megfeszül se fog kapni érte.
Ez a reális ára.

Renault power

(#69809) #89309696 válasza zaskar (#69807) üzenetére


#89309696
törölt tag

500-ért jó állapotú magas felszereltségű Megane van, azért nem hívta senki. A Thalia az a tipikus 300-400 ezer Ft-os ársáv, oda kell beilleszteni árban. Ebben a szegmensben a kevés futás nem értéknövelő tényező, főleg azért is mert ezek a kocsik nagy átlagban 200 ezerrel is nagyon jó állapotnak örvendenek, nem nyújt semmi pluszt a 60 ezer.

(#69810) #89309696 válasza forceberg (#69802) üzenetére


#89309696
törölt tag

Persze, hogy elmehet addig. Én se fogom most lecserélni, másfél hónap és eléri az egy évet, de jó lesz az tavasszal is. Ismertek engem én realista vagyok és nem autóbuzi. Kúrni az asszonyt kell nem az autót.

(#69811) gergo5991 válasza rob210 (#69806) üzenetére


gergo5991
őstag

ez elég jó cuccos és pont a témához illik használatban, 40 dodót mondott annyiért lehet venni de szerintem pár fillérből otthon is össze lehet hozni :)

[ Szerkesztve ]

(#69812) weiss válasza weiss (#69716) üzenetére


weiss
addikt

A csuklós akármi volt kitörve a helyéből, kétkomponensű epoxival próbálom visszaragasztani, remélem odaragad jól.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#69813) rob210 válasza gergo5991 (#69811) üzenetére


rob210
Topikgazda

:C :C na majd gyere el egyszer és szedd le ezzel egy M3 ról a szűrőt, vagy egy kangooról.
Amíg te leszereled a kocsi elejét én leveszem a fogóval.
Mert egy deszkán könnyű lukat fúrni a szűrőre, de ha a helyén van megvárom hogy csinálod.
:N kivitelezhetetlen. :C

Renault power

(#69814) Plero


Plero
tag

Szerintetek mennyi a piaci ára amin eladható EZ az autó?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#69815) Nordik


Nordik
őstag


Elkészült az én tartokonzolom is. :)

(#69816) shifty!


shifty!
senior tag

Korábban volt itt pillangószelep takarítás valakinek.
1.5 dCi Megane 2-n valami extra odafigyelni való van, ha ki akarom szedni és kitakarítani?

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#69817) #89309696 válasza shifty! (#69816) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ezekbe már szereltek egyáltalán?

(#69818) rob210 válasza Plero (#69814) üzenetére


rob210
Topikgazda

300 nál többet nem ér ennyi kilométerrel.

Renault power

(#69819) rob210 válasza shifty! (#69816) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen van pl. Az, ha megtalálod a csomagtartóban akkor hirdesd meg egy benzines kollégának.

A tiedben ugyanis nincs. Mint ahogy egyik dieselben sincs.
Mit szeretnél megtakarítani?

Renault power

(#69820) mycso válasza rob210 (#69819) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

No, a mai szórakozás megvolt.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69821) forceberg válasza mycso (#69820) üzenetére


forceberg
veterán

Mennyi idő volt és érzel-e bármi változást?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#69822) rob210 válasza mycso (#69820) üzenetére


rob210
Topikgazda

na látom te egyben kaptad le. ;)

Renault power

(#69823) Gombinyó válasza Plero (#69814) üzenetére


Gombinyó
őstag

Csak egy tipp. Hagyd porosodni a motorteret, hogy látszon nem köpi az olajat sehol vagy ha mégis akkor hol. Bennem legalább is több bizalmat kelt egy poros, de amúgy száraz motortér.

(#69824) mycso válasza forceberg (#69821) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Hátő a le-fel szerelés egy bő óra (megkockáztatom, ez másodjára félórába beleférne).
A tisztogatással meg szintén legalább egy jó órát elszórakoztam. (féktisztító, WD40, ecset, csavarhúzó, törlő)

Amikor lejött kompletten, belenéztem, mondom basszus feleslegesen elqrtam egy csomó időt a semmire, mert egészen tiszta, szinte semmi nincs benne.

De aztán, amikor leszedtem a visszavezető csövet...hát ott szerintem már semmi nem ment sehova.

A cső is atomra beszűkülve, meg a szelepnél is kőkeményen berakódva.

(#69822) rob210: jaja, így viszonylag egyszerűen szerelhető volt.
Tudod mivel ment el sok időm????

A levegő fém csövén egy buznyák biztosító akármi van (nemtom a nevét, drótból hajtogatva egy omega betű), na ennek a le és visszarakásával is jól elszórakoztam...

Más.: tegnap voltam polír - kerámia - kárpittisztítás triumvirátuson. Hát, jópofán néz ki az autó. (képem nincs)

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69825) rob210 válasza mycso (#69824) üzenetére


rob210
Topikgazda

HA ez így nézett ki akor nem akarod tudni mi van a szívósorban.
:R

Renault power

(#69826) mycso válasza rob210 (#69825) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Szerintem semmi, mert ez a pillangó valószínűleg már nem nyitott ki sosem.

Amit te raktál fel képet (nagy baszom olajsáros-korom az EGR házban/testben meg utána szívócső elején), azon részek nekem szinte tiszták voltak.
Az EGR után, ahogy megy tovább, oda belestem, némi olaj, kis korommal - filmszerűen, nem vészes.

Majd holnap meglátjuk, hogy ez jelentett-e valamit.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69827) rob210 válasza mycso (#69826) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor viszont ez valóban le volt tapad a. :(
Ebben az esetben viszont komoly változás lesz.
Ércesebb lesz a hangja és főleg 3. Ban 2500 körül olyan húzása lesz, hogy becsokizol ;)
A tiéd írva van vagy alap 150le ami tudjuk nem annyi ;)

Renault power

(#69828) Bass válasza Nordik (#69815) üzenetére


Bass
addikt

Ohh Te gyártottad? Nagyon szép,lehet érdemes lenne rá állnod a gyártásra. Én is úgy vettem a kocsit h csak a csavar volt meg

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#69829) Nordik válasza Bass (#69828) üzenetére


Nordik
őstag

Igen cnc forgácsoló vagyok. :) Így nem nehéz. :) Sajnos sokat nem tudnék csinálni, nem nagyon maszekolhatunk, pedig valóban jó lenne néhányat gyartani nektek. :)

(#69830) mycso válasza rob210 (#69827) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

210 :U

De valami nem az igazi érzésem volt mostanában a menéssel kapcsolatban.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69831) Bass válasza Nordik (#69829) üzenetére


Bass
addikt

Egyre vevő is lennék 😊

"The gods who light up the sky at the gate of sethu"

(#69832) mycso válasza rob210 (#69827) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Alapjáraton, erőteljesebb a hangja, illetve fogyasztásban látok változást, nem dobál pillanatnyiba, olyan vad értékeket. De majd párszáz km után meglátjuk.

Ahol az autóban ez az egr bordázott cső (laza karimával) felcsatlakozik, ott kellene lenni valami tömítésnek?

Mert nekem nem volt, így most sincs, viszont a többi csatlakozásnál meg mindenhol van.

Ezt meg csak úgy:

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#69833) rob210 válasza mycso (#69832) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem azt csak fémtisztàra kell takarítani és 15Nm re lehúzni.

Renault power

(#69834) weiss


weiss
addikt

Offtopik, de bedobom ide is: link

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#69835) janez89


janez89
csendes tag

Üdvözlet!

A helyzet a következő.... ha balra indexelek és közben nyomom a fékpedált akkor gyorsan villog az index. Ha fékpedál nélkül indexelek akkor rendesen villog. A problémával együtt jelentkezik, hogy az index, a helyzetjelző és a féklámpa is együtt világít ebben az esetben.

Mi lehet a probléma?

Köszönöm!

(#69836) weiss válasza janez89 (#69835) üzenetére


weiss
addikt

link Ez hasonló probléma.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#69837) salieri. válasza janez89 (#69835) üzenetére


salieri.
őstag

Testzarlat,a hatso lampakra menő csatlakozók tönkre vannak.

(#69838) shifty! válasza rob210 (#69819) üzenetére


shifty!
senior tag

Folytószeleppel sikerült azonosítani.

Megyek keresek fát és kötelet.

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#69839) #89309696 válasza shifty! (#69838) üzenetére


#89309696
törölt tag

EGR szelep? Az a kipufogógáz visszavezetés. Azt lehet takarítani, van benne. Dízelben működéséből adódóan fojtószelep nincs a szívócsőben, mert nem kell fojtani, nem azzal kell a fordulatszámát szabályozni. Illetve euro6 óta már néhány gyártónál van, mert lehet vele károsanyag kibocsátást manipulálni. Renault az nem használja szerintem a legújabb dízeleiben sem.

[ Szerkesztve ]

(#69840) janez89 válasza weiss (#69836) üzenetére


janez89
csendes tag

Sajnos nem tudok angolul...

(#69841) #89309696 válasza janez89 (#69840) üzenetére


#89309696
törölt tag

Testelési hiba. Először a lámpabura csatlakozóját nézd meg, meg kell pucolni stb. Ha utána sem jó akkor lehet magát a burát is szétszedni megnézni.

(#69842) molnarpeter válasza #89309696 (#69839) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Leállításhoz viszont szokott lenni szelep, hogy ne reszkessen, mint az MTZ :DDD

(#69843) rob210 válasza shifty! (#69838) üzenetére


rob210
Topikgazda

Azér nem kell, csak előbújt belőlem a kisördög.
Remélve, hogy nincsenek szuicid hajlamaid :D

Renault power

(#69844) rob210 válasza #89309696 (#69839) üzenetére


rob210
Topikgazda

Rossz hírem van.
106 lovas kettős tömegűvel megálldott meganeról van szó és, de van benne fojtószelep. ;)

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#69845) shifty! válasza rob210 (#69843) üzenetére


shifty!
senior tag

Nem gyakori ne aggódj :N

@FehérFarkas - az EGR-ről tudok, takarítottam is tavaly ősszel. Volt legalább olyan szép mint mycso-é.

[ Szerkesztve ]

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#69846) #89309696 válasza rob210 (#69844) üzenetére


#89309696
törölt tag

Oh, nem félek tőle, hogy modern dízel autót vennék mostanában. :DDD

(#69847) polonic


polonic
félisten

Ha már itt szóba került az EGR tisztítás.

1,6 dci-nél szükséges? A videó alapján a DPF után megy a kipufogógáz az EGR-be. Így azt gondolnám, hogy nem kormolja össze az EGR-t és tiszta vagy tisztább marad.

(#69848) rob210 válasza polonic (#69847) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én szoktam javasolni évi egyszer levenni felmérni az állapotát.

Renault power

(#69849) gixxergabi válasza polonic (#69847) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Mennyivel másabb mint nekem 1.5 dci!
Nekem is szopás volt leszedni, de szerintem neked extra lesz :D

(#69850) #89309696 válasza polonic (#69847) üzenetére


#89309696
törölt tag

A DPF után is van korom, csak kevesebb meg mikroméretű. Kormos lesz, de jóval később. Szétszedheted megnézni aztán abból látni fogod mennyire koszos, mennyit mentél vele eddig meg hogyan és akkor a következő szétszerelést is körülbelül be tudod ütemezni mikorra szükséges.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.