Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Jaded
senior tag
M4-nél azt mondták a szalonban, hogy fel kell ha új szelepek vannak. Legközelebb mikor mentem, akkor egy másik fószer azt mondta nem kell még nem derült ki kinek van igaza, lusta voltam megrendelni a kerekeket, de talán jövő héten
Renault Megane IV Limited
(#70902) LamerGyuri válasza BigBlackDog (#70900) üzenetére
LamerGyuri
senior tag
"...a rendszer figyelembe vette a gumiabroncs-nyomás-referenciaérték alapértékre állítására vonatkozó kérelmet...."
De hogy mindezt miért kéred, és mennyi vagy hogyan változtatsz értéket (érzékelőt?), az sehol. Csodás.
És komolyan; a kötelezővé tett rendszer ennyiben kimerül ebben az autóban? Világít egy lámpa, vagy 2 lámpa+csipog? Ezt is feláldozták az autógyártók a spórolás oltárán?
A kínai kütyüm kerekenként jelzi a nyomást-hőfokot, lassú defektet, túlnyomást vagy túlmelegedést, érzékelő jelvesztést, plusz ezek mindegyike mellé csipog veszettül. És kb. cakk-pakk annyiba került, mint itthon 1db gyári érzékelő.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
rob210
Topikgazda
F4R de hogy nelyik azt az isten se mondja meg innen.
Meg kell nézni kérdezni, forgalmi kép valami kell, ahol fel van tűntetve a típusszám.
Renault power
MC Pite
veterán
Ha már votl fejcsere, mehetnek valmai jobbféle érzékenyebb méyközepek, hátra pedig kickbass mély, ami elve csak párszá Hz-ig szól. Sztem utána nem nagyon fog hiányozni a mélynyomó.
BigBlackDog: Papíron tanítani kell, gyakorlatilag többünknek nem kellett. Én bepróbálnám, legrosszabb esetben taníttatod ha nem ismeri fel, és pár napig hibaüzit látsz. Ha így látja, később sem kell tanítani.
LamerGyuri: Nagyjából aMegane használatijában is szerepel, de a 3 oldalon vannak egymásnak ellent mondó infók, és nem is valóságos.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Elso auto vasarlas tortenet folytatasa (varosi, kis tavos hasznalat):
Vegulis a penzugyi keret az egyes twingohoz kanyarit, clio tulsagosan lutri lenne ennyiert.
Initiale felszereltseghez bor ules volt mindenkepp? Nem valogathatok majd gondolom, de a panorama tetoablakos verziot ha meglatom, mire erdemes gyanakodni?
Everybody lies.
BigBlackDog
veterán
CactuS
Arcképgyáros
Az első hangszórók az ajtóban cserélve lettek az előző tulaj által, azok már nem gyáriak. Azt hiszem twingoban is van a hátsó sornál is, csak ott nincs hangszóró. Ha a vezetékezés megvan, az lenne a legjobb nekem. Ezeket a kickbass hangszórókat fejegységen a normál hangszórók helyére kell kötni vagy külön a mélynyomó kivezetésére?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
MC Pite
veterán
A normál helyére, a mélnyomó kimenet általában csak jelszint, nem erősített. (Ha erősített, akkor mehet arra is ha a fejegység is tudja vágni.)
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
shifty!
senior tag
Autós topicban volt említve, aki nem követi: autós cuccok az Aldiban mától (kicsit lentebb görgetve).
Nyomatékkulcs instant get
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
FRENK1988
veterán
Nem csak én repültem rá akkor
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
forceberg
veterán
Kb. pár évvel ezelőttig kb. mindenki NYK nélkül cserélte a kerekeket, aztán kb. senkinek sem lett semmi baja emiatt. Tipikus eset, hogy mikképp vegyük rá az embereket a fogyasztásra... ez csak egy apró tétel abból a sokaságból, amiket megvetetnek az emberekkel, amik pörgetik a piacot, teszik tönkre a környezetet az eszméletlen sok felesleges lom legyártásával.
( nyugi, én is vettem tavaly )
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
MC Pite
veterán
Sokan tökig húzzák a kerékcsavarokat(200Nm+, konkrétan befogott fékkel a járólapon már kezdett csúszni az autó miközben lazítottam!), illetve én még korábban vettem, az 28-1xx-ig még, és gyertyákhoz, olajleereszőkhöz, stb-hez is jó. Mert azokat is tökig húzzák az emberek általában...
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
shifty!
senior tag
eBay-es kütyük kis pénzért topic.
Nem mered ugyanezt oda beírni
Azért ez még mindig az értelmesebb beruházások közé tartozik, tedd a szívedre a kezed...
@MC Pite: Hogy az olajleeresztő csavarokkal mit művelnek egyes szerelők emberek... egy kedves barátom WagonR+-án szerettünk volna pár hete olajat cserélni hétvégén, mondta hogy előtte műhelyben csinálták meg neki. Úgy rá volt tépve az olajleeresztő csavar, hogy szó szerint nem tudtuk levenni a rendelkezésre álló, minden egyéb célra megfelelő felszerelésemmel...már a dekni kezdett deformálódni, a csavar az istennek nem mozdult meg... feltételezésem szerint valamelyik okos pneus kulccsal ráhúzta, aztán menjen vissza hozzá az ember ha le akarja szedetni...idiótákok...
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
forceberg
veterán
Én nem tudok azonosulni a vesz-kidob-vesz-kidob-vesz-kidob........... mentalitással.
Minden xarra rá lehet mondani, hogy dehát az kell! Kell a lóf@xt!
Próbálok nem minden lomot megvenni, aztán így is alig férek a cuccoktól
Igen, de ez is úgy lett volna igazán értelmes, ha kollégámmal nem veszünk külön-külön
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#89309696
törölt tag
Az első hangszórók kimenetére megy a mélyközép és magas, lehetőleg hangváltóval, a szetteket általában így is árusítják. A hátsó hangszórók kimenetére megy a két kickbass. Ennek is kéne hangváltó. Ez az egyszerűbbik felállás.
shifty!
senior tag
Ebben egyetértek, jelige: olcsó sz4rra nincs pénzünk!
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
#89309696
törölt tag
Kétezres évek végétől brutális mértékű pazarlás és agyhalál hullám indult meg az internet elterjedésének köszönhetően.
forceberg
veterán
Jaja!
Aztán erre a dízelautók elvágását találták ki, mint megoldást...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Jaded
senior tag
Nem nem magát a szenzorokat egyszer tanítod fel az autóval (ha jól emlékszem 5garnitúrát tud tárolni, tehát 5*4 db-ot). Utána úgy cseréled ahogy jól esik, a feltanítottakat megjegyzi, nem szükséges kerékcserénként taníttatni. M4-nél ezt mondták. Azt nem tudják, higy a zsír új szenzorokat felismeri-e (fb csoportban is vegyesek voltak a tapasztalatok ha jól emlékszem).
Renault Megane IV Limited
Plero
tag
Na megjött a kód: F4R770
És a kép is!
[ Szerkesztve ]
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
LamerGyuri
senior tag
Milyen kép? Nem látszik semmi
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
rob210
Topikgazda
Túlságosan ki van patikázva.
Alaposan át kell nézni.
Renault power
#89309696
törölt tag
A Megane1-be ami került a K4J, K4M méret fölött 1.8 és 2.0 literes motor F4P, F4R, F7R kódokkal, ezeknek van bármi köze a K4J, K4M-hez, vagy teljesen más? Mennyivel nyűgösebbek?
Sima, nem GT.
Zenére, már régebben írtam, hogy valami kis kompakt mélyládával kell megtoldani a gyári rendszert, az már elég tud lenni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Plero
tag
Akkor konstrukcióilag nem problémás, de alapos vizslatás, mazsolázás kell megvétel előtt.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
rob210
Topikgazda
Az okoskerék megjelenésével nyűgösebb, ha rendesen van cserélve az olaj akkor teljesen jó.
Renault power
#89309696
törölt tag
Az 1.8, 2.0 kapott okoskereket már az M1-ben is?
FRENK1988
veterán
Én úgy tudom hogy nem.
Más:
Az én kocsimban hány lambda szonda van? K4Ma700 Scenic I/II, mert ha egy akkor katalizatort kell vennem...
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Bass
addikt
Sziasztok egy ismerősöm németbe van és egy scenic a problémás alany,nem indul.
Ezt írta
Hy!
Nem indul a renault scenic 1-s
1,6 16v 2003 évj. autóm. Nem tekert az önindító Gondoltam leszívta valami az akkut. Bebikazzuk indul pöccre. Kb 10 percet járattuk és elindultunk vele. A generátor tölt szépen a világítás és a féklámpa működik.
De nincs irányjelző nincs ablaktörlő és nincs központizár sem meg belső világítás sincs.
Hazaértünk itt a házelőtt járó motornál nézegettem a bitosítékokat de mind jó. Még a motortérben a nagy biztosítékokat is átnéztem. Persze közben már leálítottam a motort úgy. Utána próbálom beindítami. Az önindító teker mint az állat de a motor csak forog forog de nem indul. Pedig eddig piccit megtekerte és pöccre indult mindig.
Szóval most töltöm az akkuját azért biztos ami biztos de fogalmam sincs mi lehet a baja!Ja közben a müszerfalon villog az a lámpa ami együtt van az izzitó spirál jellel. Tudom csak tippelni lehet de messze van a srác jó lenne valamit megpróbálni.
Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
#89309696
törölt tag
Az ablaktörlő, központi zár, index nyűgök elsőre UCH hibának tűnnek, volt is róla szó, hogy néha megpusztul. Az pedig okozhatja az összes többit, mivel az vezérli az immot is pl., így tekerni fog csak beindulni nem.
Vagy kontakthiba az UCH-nál, biztosítékoknál stb.
Bass
addikt
Ohh,javítható ez?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
#89309696
törölt tag
Egy mindig a leömlőben van. Ha lefekszel a kocsi alá és a kati mögött is látsz akkor kettő kell bele, ha nem látsz a kati mögött akkor csak egy ami a leömlőben van.
harry
veterán
Sikerült ma lerobbannunk az M3 autópályán és trélerrel hazajönni, így egy kis segítséget szeretnék kérni. Leírnám az előzményeket, aztán meg a konkrét hibákat is. Villamossági gondunk lesz (talán generátor). Elvoltunk 4 napot a hegyekben, ami ebből releváns:
Kedd: sokat mentünk este, tompított + távolsági -> sok fogyasztó. Egy földúton többször felült a kocsi alja mély nyomvályú miatt...
Szerda: 2*15 percet mentünk talán, tompított végig
Csütörtök, avagy a hibák:
- hidegindítás sima, majd 30p menet, megállunk bevásárolni 15p-re kb
- indításnál egyet fordul a tengely, kis szünet után beindul
- 5p menet után leparkoltunk valamit megnézni, rá 5-10 perccel indításnál meg sem mozdul.
- 1 óra (ebéd) után próba újra, ekkor beindul, járatom ~10percet ~3000 fordulat körül, majd útra kelünk. Bekapcsol a hűtőventilátor is.
- menet közben megjelenik a STOP és az aksi (töltés) lámpa, keresünk egy autóvillamossági műhelyt pár percen belül Miskolcon.
- Generátor töltés 13.2V (a generátoron mérve; aksinál 13.15 talán). Kikapcsolt állapotban 12.5V talán. Indításnál 10V-ra esett kb vissza. Ami érdekes, hogy a fordulatszám pár százat ugrált folyamatosan fel-le (nem csak az alapjárat, magasabb fordulaton kitartott gáz mellett is ingadozott). Szerviz / ölet hiányában elindulunk haza.
Innen kezd necces lenni:
- Autópályán haladva kialudt a STOP és töltéshiba (reméltem, hogy rendbe jött), DE helyette felvillant a légzsák, ABS hiba, kézifék, SERV lámpa.
- Indexelésnél elkezdett ugrálni a fordulatszám és sebességmérő óra, lekapcsoltuk a tompítottat vissza helyzetjelzőre, ekkor működtek stabilan. Később visszakapcsolva tompítottat a két mérőóra megbolondulva ugrált, majd leállt az egész, nem működött tovább (GPS alapján tudtam tartani sebességet)
- Végül már indexelésnél éreztem, hogy a motor ekkor nem húz (a váltó is billent, mint amikor elveszem a gázt - csak épp nem vettem el)
- Később nem tudta sebességet tartani, félre kellett állnunk.
- Tréleres rámért, 10.8V fesz. Még a két első ablakon pár centit tudtunk felhúzni, hogy zárva legyen.
- Itthon már annyi erő nem volt benne, hogy a központi zár bezárja a kocsit.
- Egyéb: szervó, fékek, vízhőfok végig rendben volt. Most az aksit kiszedtük, töltőn van. Elég retkesek voltak a saruk, ezeket megtisztítottam az aksin (vezetéket majd holnap).
Hogyan tovább?
- Ha feltölt az aksi, és tudja is tartani a töltést, akkor a generátorral lehet gond (?). Hogy tudnám nézni, hogy 'mennyire' tartja a töltést? Mivel / meddig terheljem? 4 éves aksi, itt teszteltem korábban, akkor 14.2V volt a töltőfesz, egy volttal több: link
- Ha feltöltött aksival beindul, el merjek menni vele a szerelőmig? (15p út).
- Bármi mást meg tudok vizsgálni magam? Generátorral tudok valamit kezdeni? Szemre úgy látszott nincs gond a szíjjal / hajtással, de még talán kedden erre a cicergő hangra lettem figyelmes indításnál, bár ez lehet más: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
#89309696
törölt tag
A motor növekvő erőtlenségéből ítélve a generátor nem tölt és akkuról mentek a gyertyák, ez okozhat gyengébb szikrát ahogy merül az akku vagy ha kapcsoltok valamit és így gyengébb motort, de általában szokott rángatni meg durrogni is, bár lehet addig még nem merült le.
Az ECU is megmarhul, ha nem kap elég kakaót. Az ABS, légzsák hiba szintén 10V-hoz közeledve előjön. Ha hibajelzés közben 13.2Vot mértetek az kevés, ha rögtön a leállítás után 12.5V volt az akkuban akkor az is kevés.
Akkut kb. 12 órára töltőre rakjátok, leveszitek róla és 1-2 óra pihentetés után rámérsz, 12.7V kell legyen, de legalább 12.2V körül (ez is szar akku már, de még egy autó beindul vele így a melegben). Alatta be se tegyétek, kuka.
Ha berakod és beindul a kocsi akkor alapjáraton kell 13.8V legalább és 14.4V maximum. Ha lámpákat kapcsoltok akkor 0.1-et csökkenhet, fordulatszámra picit nőhet.
Ha esetleg jó és később menet közben megint felvilágít a töltésjelző akkor is rá kell mérni ott helyben a töltéshiba jelzés közben.
LamerGyuri
senior tag
A biztosíték-kontakthiba igen, ha ezek ellenére sem indul, cserélni kell a modult.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
LamerGyuri
senior tag
Abból a szerinted cicergő hangból nem igazán jön át a videón semmi. Megnéznéd a szabadonfutót, és lőnél egy képet róla? Nekem is úgy halt meg, hogy indítás után pár percig cirregett; ekkor kezdtem el keresni a hang forrását, és derült ki a hiba.
Ilyen kijelzőműsort a generátor-akksi valamelyik hibája szokott Renaultnál okozni. Nálad a történet alapján elégtelen töltés van (azok a saruk azóta is így néztek ki?). Nekem hasonló esetben 1,5 km csak vészvillogó ment, motor állt távot nem bírt ki az akku, teljesen kuka lett. Úgy, hogy utólag visszagondolva apró jelekre, 3 nappal előtte még 100%-os volt.
Kövesd Fehér Farkas írását, és ki is derül, mivel van a baj.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Csak tipp, de nálam megane2-nél az elhalálozó generátor miatt jöttek, ezek a kísértetiesen hasonló problémák.
Ez a légzsák/abs/serv. stb. azért jön elő, mert ugye nincs meg a működésükhöz a megfelelő áramerősség és dobálják be a hibát.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
atosan
addikt
Én akkumlátorra tippelnék. Jó akksival 70 kilómétert mentem generátor nélkül (szabadonfutó leesett). Kb 60 kilóméternél kezdtek a műszerfelon a hibák felvillanni.
Maine coon
FRENK1988
veterán
Csereltek már egyet az a vezetőülés környékén volt. Akkor 2 kell
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
harry
veterán
Köszi az ötletet mindenkinek!
4 éves aksi, de az alábbiak alapján én is inkább a generátorra gyanakodnék... kb 80-90km -t tudtunk jönni, ahogy most számoltam térképen. Hétköznapi használatban 2*20km lámpával, rádióval nem jelentett gondot, és mindig simán indult.
Most feltöltött, 13.2V -t írt a töltő, ránézek majd pár óra múlva mi a helyzet, meg lövök pár képet a motortérről. Ha nem merült nagyon, akkor visszarakom s megnézzük mi lesz indítás / terhelés után. Igen a saruk még olyan sittes állapotban vannak, nem akartam leszedni őket még, de most meg lesznek tisztítva.
Generátoron a fesz szabályzón, diódákon lehet kiszerelés nélkül bármit érdemben mérni, vagy nem hozzáférhető?
Egy korábbi postomból:
Ablakfűtés: elvégeztem a tesztet megint, és azt néztem, hogy magasabb feszültségről indul (na ezt már nem tudom, talán 13.3), de folyamatosan esik, 12.5 - 12.6 környékén inkább lekapcsoltam a fogyasztókat.
->
Szóval már itt is látszott, hogy nagyobb terhelésnél nincs megfelelő feszültség (sőt csökken), bár az nem derült ki, minek a hibája miatt...?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
drk88
senior tag
Iyen UCH modult, hol lehet kapni a kocsinak megfelelően? Mert nekem is néha rosszalkodik mármint hallani h kontaktos és elmegy az index meg a többi.
Bass
addikt
Ez a csere engem is érdekelne,gondolom nem olyan egyszerű hogy ki-be rakom. Javítható vagy csere? Mire kell figyelni bontott vásárláskor?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
LamerGyuri
senior tag
Én bontóban néznék körül először típusazonost; átlagára 15 ezer még úgy is.
De ha Robi benéz, megmondja, szabad-e abból használtat bevállalni, mert én még nem cseréltem ilyet.
Az lehet, hogy diaggal utána érdemes lehet ránézni, mert most derült ki nekem is, hogy általános fapad jellege ellenére miért nem tudott egy funkciót az autóm: valaki valamikor kikapcsolta az automata visszazárást, valószínűleg azért, mert olyankor nem riaszt be az autó.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
#89309696
törölt tag
Az immo is erről megy tehát eleve olyat kell venni amiből már ki lett ütve vagy el kell vinni chipeshez aki kiüti. Szóval jah, nem egyszerűen ki-be cserélgetős.
#89309696
törölt tag
Azért kezdett el esni a feszültség az ablakfűtéssel, mert akkora fogyasztást már a generátor nem tudott ellátni és az akkuról szívta tovább. Generátor hibád lesz ez már nagyon gyanús. Az akku majd kiderül, lehet még 1-2 évet elfut, de nem tudni a generátor miatt lehet a telet nem húzza ki. Autóvillamosságis néz benne savsűrűséget és terhelővillás mérést, azzal kiderül.
#89309696
törölt tag
55Ah, 450A-t szoktunk beletenni az 1.4, 1.6-ba.
Smith Ügynök
tag
Jájj. Az a baj, ahogy néztem ebbe a méretben az ritka mint a fehér holló. 207mmx175mmx190mm a méret. 55-ösök már inkább 242x175x190esek
[ Szerkesztve ]
(#70949) molnarpeter válasza Smith Ügynök (#70946) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Kauffernél nézd meg az SCT akkukat, elég jó árban osztogatják őket.
#89309696
törölt tag
Nézz körbe máshol hátha van akkora méretben is, ha nincs akkor jó a 45Ah is lényegében, volt ismerősöm aki 2 literes Vectrába rakott ekkorát és indult vele rendesen a kocsi, bár hallhatóan lassabban tekertette, de évekig üzemelt. Inkább a vésztartalék ami necces a kisebb akkuval, főleg télen.