Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
LamerGyuri
senior tag
Székesfehérvár
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
#89309696
törölt tag
WD40-nek nem az a baja, hanem nem kenőanyag. Csak annyi van benne ami a folyási képességét javítja, azon kívül ha eltűnik csak a száraz felületet hagyja maga után és minden szétkopik miatta. Arra jó, hogy kipucolja az adott pontot majd utána valamivel be kell zsírozni.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ettől még nem ken.
A fagyáspontjában nem voltam biztos, ebben biztos neked van igazad.
Renault power
rob210
Topikgazda
Meg kéne nézni a fűtőmotort, hogy mi a helyzet és kimérni az előtét ellenállást.
Renault power
Shamat
aktív tag
Igen, valóban nem ken.
DEAD LIKE ME
dj79
senior tag
Köszi a választ. Mennyire kell szétborítani az utasteret ehhez a mutatványhoz?
rob210
Topikgazda
elég rendesen.
Kezd az előtét ellenállással az jobb oldalról a gázpedál felől közelíthető meg és jóval egyszerűbb mint a fűtőmotor kibontása.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
[link] Van benne táblázat, ha M10, kibírja.
Meghúzási nyomatékkal kifelé tekerve soha nem fog kijönni, mert új korában tetted be annyival, azóta a melegtől tágult, tehát szorosabban illeszkedik. Mindig a videóban is szereplő táblázathoz tartom magam, és nem törtem bele izzító gyertyát. Akkor törne bele, ha már hozzányúltak és megrepesztették, de benne hagyták. Ha így beleszakadt, nem a Te hibád. Mindent megtettél, hogy elkerüld. Mindegy hogy VAG vagy Renault, az izzítógyertya papírból van mindenhol, ráadásul más anyag, mint a fej, a hengerfej meg alu ötvözet, amivel szeret összerágódni
Nincs mit!
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ismerem láttam már ezt, de nem bírta ki.
VAG fórumon írtam köszi.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Szoktam a régi izzítókat satuban tesztelni, az egészséges bőven 40 fölött szakad. Olyan már nekem is volt hogy akármit csináltam, elkattant 35-nél, nem engedett. Olyankor küldöm gépműhelybe az illetőt. Nem foglalkozom vele, marad benne. Vegyék ki gépműhelyben, ahol tudják javítani a fejet is, ha kell.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Pedig a kis motorosokban akkora van. Simán kijöttek, két ujjal kilazítottam. Szerencse volna vagy az előkamra miatt más körülmények érik és nem rohad be annyira?
rob210
Topikgazda
Ez nem berohadás, hanem beégés.
Komolyan grafit képződik a tövében.
Ezt ki is kell tisztítani, nem szabad úgy berakni az új izzítót.
Renault power
#89309696
törölt tag
Akkor lehet a folyamatos magas/egyenletes fordulat miatt nem kormolódik szarrá és azért jönnek ki könnyen. Reggel ráállok a gázra munkafordulaton és délután leszállok róla, 8 óra múlva. Egy autónál ez kivitelezhetetlen felhasználási mód.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Fűtés ment közben?
polonic
félisten
Igen. Ment a fűtés. De van benne kiegészítő, mert 1-2 perccel indítás után már fűt az autó.
Nem tudom, ez igy mit befolyásol a melegedés szempontjából és mikor kapcsol le. De ez ugye tavaly is így volt használva.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Renault power
rob210
Topikgazda
Ezt keresd nem nehéz megtalálni A motorblokk jobb oldalán van , ha szembeállsz a kocsival.
A kiegészítő fűtés egy elektromos rásegítés, mert a dieselnek alacsony a veszteséghője.
A hűtőközeg 40°C os bemelegedéséig dolgozik.
Ha a hűtőközeg eléri a 40°C ot automatikusan lekapcsolja a rendszer.
Renault power
polonic
félisten
Köszi!
Igy már könnyebb lesz.
Meg az infokat is a kiegészítő fűtésről.
tozo41
újonc
sziasztok ! most, hogy bejöttek a hidegek a váltóm felől búgóhangot hallok mikor hullámos úton megyek vele. elősször azt hittem futómű gond de ha benyomom a kuplungot akkor nem ad hangot. csapágy lehet a váltóban a hiba ,
rob210
Topikgazda
nyelestengely csapágy.
Renault power
tozo41
újonc
én is arra gondoltam. lb. mennyi a csere ára ?
ΞΔGLΞ
nagyúr
2 napig állt a lagesz a -8-10 fokokban, pöccre indult és rosszabb dízel hangra számítottam 2 nap után, konkrétan a fekete kaszni teteje és a motorháztető hófehérré fagyott.
Hajnali 5 órás kamerakép
Szóval motorjáratás közben, ami teljesen simának volt mondható indítás után, észrevettem, hogy a felső motorburkolat is ad még egy külön mélyebb zajforrást a vibráció miatt, amit eddig nem tudtam behatárolni és naná, hogy az utastérben lehet és lehetett ezt jobban és szinte idegesítően idáig érzékelni, hallani, most ezzel mit lehet csinálni?
Mindig is morogtam magamban, hogy ez mot vajon honnan jön, mi csinálhatja, de most végre megvan bűnös és itt az orrom előtt. Szóval lehet valahogy csillapítani, hogy alapjáraton nem "mocorogjon" ennyire?
Mert ha semmit, hát én úgy kivágom az autóból, mint annak a rendje.
Vagy ez megint a zselés bak sara lesz...Az is egy nagy bóvli alkatrész...komolyan.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ezt nem tudom megmondani sajnos, mert váltót és kuplungot nem szerelek.
De mivel le kell szedni a váltót és ha már az lent van akkor érdemes lehet kuplungozni is, ennek függvényéban a 80ezres összegtől se riadj meg nagyon. Ha csak a csapágyat cserélik 30 + alkatrész alatt akkor se úszod meg. A váltót nem olyan egyszerű leszedni, és ott a váltóolaj a fééltengelyek, rengeteg bontással jár.
30-50 a kuplung márka típus függő. a többi a munkadíjj.
Magamnak is utálom csinálni, már elgondolkoztam rajta, hogy legközelebb én is inkább elviszem az ismerőshöz és kifizetem neki, mint nyakig ganéjosan egy egész napot a kocsi alatt töltsek.
Renault power
rob210
Topikgazda
Nézd meg, hogy a fedél gumidugói nincsenek-e kiszáradva kirepedezve.
Illetve érdemes lehet glicerinnel megkenegetni, minden gumi alkatrészt.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Köszi Robimester, de pontosan melyik, milyen glicerint kellene vennem?
Ha nem kellene hozzá tehermentesíteni motort, most rögtön kikapnám a zselés bakot és a fejem tenném rá, hogy ebben közel sincs már annyi zselé 1 ÉV UTÁN, mint új korában!
Talán ezt a részét is jobb lett volna a Japánokra bízni (nem csak maga motort), hogy frankón megoldják...
[ Szerkesztve ]
polonic
félisten
Jól emlékszem a glicerin bármelyik gumira alkalmazható? Külső gumikra az ablakoknál, az ajtóknál is, igaz?
Sima gyógyszertári pár száz forintos megfelel?
rob210
Topikgazda
Gyógyszertár elmondod, hogy gumikédert akarsz vele kezelni hazaviszed.
ÉS 1:3 ba higítod vízzel azaz 1 egység víz 3 egység glicerin.
Nehéz ügy jól össze kell keverni rázni.
Aztán ezzel az eleggyel minden gumit átkenegetsz ami nem szimpi.
Renault power
Yoshida
aktív tag
amit írtatok izzítógyertyára nyomatékot, meg hogy vigyázni kell, sima gyújtógyertyára mennyire kell vigyázni? (1.6 16V 110 le motor)
rob tanácsára vettem most 4db k20pru densot, 22NM-t látok meghúzási nyomatékra. Ezzel is lehet gondom? Szerintem úgy 5 éve/50e km óta nem volt cserélve benne a gyertya...
(lehet ma nekiállnék, azért kérdezem, nyomatékkulcsom van)
mdav88
senior tag
Az m14 menet valószínűleg többet bír, de vigyázni nyilván azzal is kell...
KTU
addikt
Köszönöm
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
rob210
Topikgazda
Ha nagyon nem jönne, akkor alapjáraton járasd kicsit és úgy szedd ki.
De azzal nem szokott gond lenni, azt azért nehéz beletörni.
Mert a dieselnél mint írtam a korom és grafit képződés a gond, a benzinesnél ilyen nincs.
Renault power
rob210
Topikgazda
A dayco jó lesz minndenből.
A hosszbordásnál fontos, hogy 5 vagy 6 bordás!!!
Illetve állapottól fűggően amit még kellhet az a főtengelyszíjtárcsa és a generátor szabadonfutó, már ha van rajta, mert kétfélével van szerelve.
Illetve csere során a főtengely és a vezérműtengelyek szimeringjét lehet érdemes kicserélni, de legalábbis ellenőrizni, hogy véletlen se eresszenek.
Renault power
dj79
senior tag
Köszi az infót, csak még nem volt időm válaszolni.
Kicseréltem az előtétellenállást (nem is volt akkora szívás), de ugyanúgy nem megy a venti, azt hiszem, hogy ezt csúnyán megszívtam.
Maga a venti nem is drága, viszont mennyi munkaóra lehet reális a cseréjére szerinted?
Tom5
addikt
Na srácok ma elvitték a kocsit. Jött egy 65 éves nyugdij előtti sofőr. Megnézte, kipróbálta és alku nélkül vitte is.
Ráérzett, hogy mi a jó és mit szabad megvenni. Amúgy rajta kívűl senki nem érdeklődött a kocsi iránt...
Januártól a suzukisok táborát erősítem. Szerettem ezt a kocsit. Odakellett figyelni rá, viszont egyszer sem hagyott cserben. Hű társam volt szűk három éven és közel 70 000 kilóméteren át.
rob210
Topikgazda
Nem is tudom, hogy gratuláljak, vagy mit mondjak.
A suzuki miatt kicsit féltelek, az oké, hogy korszerűbb, mert gondolom egy újabba ültél át, de a francia kényelem után kopogós lesz.
Renault power
#89309696
törölt tag
Francia után mindenbe szar átülni. Kivéve egy Volvo.
Tom5
addikt
Sok suzukit vezetek/vezettem. Én szeretem őket. Plusz a Magyar Suzuki egyik beszállítójánál dolgozom, van tapasztalat. Amúgy Főnököm SX4-e lesz. 10 éves 90K km-el. Patika állapot, ismerem, tudom az előéletét.
Nagyon jó áron jutok hozzá. Nem lehetett kihagyni...
Aztán meglátjuk mit mutat használat közben.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Vagy egy jó hete láttam, valóban tetszetős.
Aztán már csak egy kattintás választott el az ültetőrugó megrendelésétől.
Szerencsére sikerült visszafognom magam...de aztán ki tudja. Még pár ilyen kép aztán repül a rendelés.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
ΞΔGLΞ
nagyúr
Biztos szebben mutatna, de még a gyári futóművel is szenved szegény lagesz, ezeken a magyar izé, utakon, vagy min.
Ezen a Török tuning lagesz-on meg látszik, hogy nem hülyék nyúltak hozzá.
Kimondottan jól áll neki ez a matt fényezés... A többi részéről nincs kép?
[ Szerkesztve ]
Gaaabeeesz
aktív tag
Megane 2 1.9 dci-nél hogy járjunk el hűtőfolyadék csere ugyben?
Ha a hűtő alján leeresztem a folyadekot, az elég, vagy kell keresnem valahol legtelenitot is a huton vagy esetleg mashol, hogy minden kifolyjon?
Illetve az uj betoltese utan kell legteleniteni, vagy megcsinalja a motor? Koszi
Üdv, Gabesz
_NCT
őstag
sziasztok!Ha a futóművet műszeresen beállítják, nem szokás megkapni a mérési adatlapot?
eddig még a garázs szervíz is adott..
[ Szerkesztve ]
salieri.
őstag
Sziasztok.Modusban néha menet közben felvillan néhány másodpercre a parking brake on a kijelzőn, közben pittyen is,majd elmúlik. Mi lehet az oka?
diablo1984
veterán
Fèkolaj megvan a tartályban?
Xantomas
őstag
A kereső jóbarátod
#61820
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Gaaabeeesz
aktív tag
Pedig kerestem, de ezt nekem nem dobta ki.
Illetve ehhez a legtelenitohoz hogy lehet hozzaférni? Fentrol? Akksi, stb minden maradhat?
Nincs most itt a kocsi, mert kolcson adtam, de mire visszahozzak szeretném begyujteni a szulseges infokat
Üdv, Gabesz
ΞΔGLΞ
nagyúr
rob210
Topikgazda
Ha benyúlsz az aksi és a motorblokk közé akkor megtalálod olyan mint egy bicikli szelepsapka.
Ahhoz, hogy minden lejöjjön, a termosztátot le kell venni, ahhoz pedig nyomatékkulcs kell, hogy vissza tudd rakni.
Tehát jelen esetben:
A kiegyenlítő tartályról, vedd le a kupakot.
Ezútán a radiátor alsó csonkjáról húzd le a csövet, (szívás lesz ha nincs hozzá fogód) és utána várj amíg minden kifolyik, fog jönni bőven, ne egy befőttes üveget tegyél alá! Ha lecsöpögött vedd le ezt a szelepsapka szerű izét, teljesen tekerd le. Ekkor újra meg fog indulni a lé.
Ha ez is lecsöpögött, akkor tedd vissza a csövet a csonkra a szelepsapkát, de ne húzd meg csak úgy 2,3 fordulatnyit tekerd fel, hogy rákapjon a menetre. Ezután tölsd fel sima desztvízzel a rendszert.
Majd újra le a csonk aztán le a szelepsapka.
Ha ez megvolt mehet bele a fagyálló desztvíz, vagy készre kevert cucc ami G12 legyen mindenképpen.
ha tudsz garázsba beállni javaslom, mert ez ilyen időben nagyon nagyon kemény feladat, igazi veteránnak való az utcán
[ Szerkesztve ]
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- Xiaomi Redmi Buds 3 Lite, Vezeték nélküli fülhallgató, Fekete + szilikon védőtok
- Star Wars - Az eredeti trilógia - DVD kiadás (2022)
- Corsair 110Q ATX Gépház Eladó!
- Dell Latitude 3410 Quad Core i5- i5-10210U 10 generációs laptop 8 GB DDR4 SSD jó akkumulátor
- Star Wars - The Rise of Skywalker - 4K UltraHD Steelbook kiadás