- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tigerscorpio
aktív tag
válasz
tigerscorpio #63196 üzenetére
1.14 volt. Az előbb elírtam.
-
vASalo
tag
Mennyire normális, hogy egy 1.4es M2 kombi a pesti dugóban 10-11l/100km körül fogyaszt?
A kis motor és nagy kaszni miatt csodát nem várok, azt hittem, ez normális fogyasztás. Viszont, az utóbbi időben, más fórumokon, csodásan alacsony fogyasztással dicsekednek emberek.
Van itt esetleg olyan, aki szintén pesti dugóban közlekedik benzines M2 kombival? -
tigerscorpio
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban :
2003as megane2 berline csomagtér zárnál olyan problémám van, hogy nem mindig csukodott be, ha leengedtem, Csak, ha újra rányomtam a gombra, amivel nyílik.
Ezzel nem is lett volna nagy gond. De mostmár se nem zár. Se nem nyit. Lehet hallani, hogy valami mocorgas van amikor a csomagtérajtón nyomom a gombot. De nem nyit. Csak a belső pocokkel tudom kinyitni. A klasszikus letörő pöcköket az előző tulaj már valószínűleg orvosoltatta, mivel az csavar+plusz műanyag komboval elég stabilnak tűnik.
A motorhoz menő szálak 0.98voltot mutattak amikor rajta volt a műszer- gomb nyomkodás hatására a csomagtér ajtón.
A kártyán való nyomkodás semmi feszültség változást nem eredményezett.Előre is köszönöm a segítséget.
-
gixxergabi
senior tag
válasz
polonic #63175 üzenetére
Én pár napja kimértem voltméterrel (nem szedtem ki) 0,6 ohm volt mindegyik, persze attól lehet hogy csak egyformán rossz
majd az okosabbak megmondják...
de épp most olvastam máshol, + vezetékkel "szikráztatják" és ha nem szikrázik akkor szakadt-döglött az az izzítógyertya... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gixxergabi #63192 üzenetére
Arra azért kíváncsi leszek, hogy "600 ezernél", egy EGR hogy fog kinézni...
Majd csinálok róla képet.
Mivel 3 hétig (karácsonyig) most ugyan meló ügyben szinte minden napom le lesz foglalva, egyelőre addig ezt a részét eltolom, meg egyszer úgy is kiugrok a Németbe is még, talán ott az egyik kedvenc kis eldugott boltomban olcsóbban is be tudom szerezni. Meg aztán a Volvo-t is szeretném "letudni" egybe egy ezer km-t ami Lagesznak meg sem kottyant soha. Lényegében csak tankolni álltam ki vele.
A legtöbb, amit egyfolytában ment az Pécs és Kiel volt, ami kb 1500km felváltva vezettük, de az autó itt is csak tankoláskor, kávé, szendvics, wc, etc.. pihent kb max félórát. -
gixxergabi
senior tag
válasz
forceberg #63169 üzenetére
(#63169) forceberg
Igen hűtővíz folyt ki belőle, de csak annyi ami benne volt, mert magasan van...
Az egyik az a hülye bilincs, de sikerült vissza pantintanom...(#63172) ΞΔGLΞ
Én meglepődtem az enyém mennyire nem volt retkes 148e km után, vagy takarították előtte, vagy a tavaly nyári egy spuri kezelés(nem hinném), de az amiket és is láttam youtube videókon, hogy több milli vastagon és olajsáros, ahhoz képest az enyémen szép száraz korom és kb. 0.5 mm vastagon. -
rob210
Topikgazda
Miért nem lehet kideríteni egy kocsiról, hogy dpf es vagy sem fizikai vizsgálat azaz megnézés nélkül?
Miért nem lehet feltüntetni, hogy DPF vagy sem.
Annyi mindent jelölgetnek feleslegesen ez meg ami kéne ezt persze nem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63183 üzenetére
Ok én is értelek, de a Laguna meg francia és a motorján kívül ami ugye japán, kb 70%-ka gagyi, másképp nem lehet jellemezni...
Nem is tudom, hogy van-e benne olyan rész, ami még nem zörgött, kattogott (ajtóhatároló), műszerfal, nyekergő középkonzol, könyöklő, etc...kombiban a takaró roló, a zselés bak miatt, ami a legsilányabb tervezésük egyike és alapkő lenne, hogy az ott kussban tartson mindent, hát szinte előbb utóbb minden hallatja a hangját, azért itt nem egy belépőszintű összetákolt szemétről beszélünk. Újonnan a 10 millát rugdosta. De a vdo-t megrendelem...mert megérdemli.
Anyám 2001 bravojába-ba, amit 2011-ig hajtott, majd utána lecserélve az új kasznisra soha a büdös életben nem zörgött semmi, de ha igen, azt azonnal lehetett lokalizálni és egy sima csavar meghúzása elég is volt hozzá.
-
-FLY->
őstag
Megane II-esbe szeretném lecserélni a gyári cd-s fejegységet, kell valamire figyelni? Bármelyik 1dines jó bele, vinni fogja a fenti kijelzőt is ugyanúgy, mint a gyári?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63180 üzenetére
Most tényleg nem a pénz miatt, mert ha meg kell venni, akkor megveszem, de...
Az EGR az év, vagy km függő?
Mert az utóbbiból (km) szinte alig kerül majd bele valami, ha viszont az előbbi (év) is számít, akkor ok, hogy VDO, de azért itt van 22ezer difi a magneti és vdo között. -
#32577792
törölt tag
Megosztom itt is, ha esetleg más is hasonló helyzetbe kerülne.
Tavalyi évben 140-nél, pálya belső sávban, hirtelen elkezdett a gép villogni, meg drasztikus erőtlenség lett úrrá rajta. Baromi mázli, hogy az M5-ön éppen nem volt senki mögöttem, 2m-en belül, sikerült kimenni a leállósávba és csökkentett módban, az első kihajtón kimenni.
Hevenyészett BT "diag" szerint 3. hengernél szakadás a befecskendezőnél.
Leállítás után működött ismét, így mentünk haza, néha bevillant, leálltunk.
Volt ahol tempomat fizikai kikapcsolását javasolta, megtettem, nem volt probléma 1 évig. Aztán kipróbáltam újra, 50-nél dobott hibát és vészüzemet.
Laguna III topicban injektor cserét írtak, másoknak is volt ilyen. Mivel utóbbi időben eléggé rángatott, dadogott a motor, kíváncsi voltam és bemérettem a 3. henger injektorát. Mechanika rész benne ok, minden más, min. határértékek alatt. Tudom, hogy a piezo része nem javítható - illetve talán cseheknél van egy cég, akinek a gyártó kiadta a lehetőséget - vettem újat, betettük és azóta megszűnni látszik sok probléma.
60k volt az új cserével együtt.
Kíváncsiság ára: 22k. (ez végül is megúszható)
1.5Dci LIII. -
Yoshida
aktív tag
válasz
Mágus2 #63176 üzenetére
Honda Jazznél ez úgy volt, hogy ajánlott volt 50-100 ezrenként EGR csatornát tisztítani/tisztíttatni, különben elkoszolta az EGR szelepet, és akkor EGR csere. A miénkben 160 ezernél volt először tisztítás, szerelő szerint már eléggé el volt kokszosodva az egész járat (mutatott képeket is), de a tisztítással mi megúsztuk szerinte, nem volt baja az EGR-nek. 210 ezerig használtuk, addig kutya baja volt, azt tény.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Mágus2 #63176 üzenetére
Én nem tudom, hogy mekkora ász az ember. Mint írtam, teljesen véletlen találkozás volt. De láttam az udvarát, sőt ennyi lagesz hármat meg renault sem láttam egyszerre még, mint ami az udvarán állt kint.
Csak azt írtam le, amit egyből rávágott. Ami nyilván nem jó hír, mert a tisztítás olcsóbb, sőt ingyenes ha én csinálom, de ha nem segít, akkor meg felesleges időelcseszés.
Ezért is kérdeztem, hogy mi vélemény.
--------Nézegettem itt az EGR-eket. VDO van 60 ezerért, de van Magneti Marelli 38 ezerért, meg van 100 ezer környékén is.
[link]
[link]Mi a különbség? Van egyáltalán, vagy muszáj drágábbat venni?
-
Mágus2
Közösségépítő
Én inkább a vw csoportot szerelem, azt ismerem rendesen, de a működési elv mindegyik gyártónál azonos. Ha ez egy octavia vagy passat lenne, azt mondanám, hogy csere, mert azok sem koszolódnak el, mindig a szenzor ég el. Ha a renault mágus azt mondja, csere, akkor biztosan igaza lesz, és felesleges pucolni.
-
polonic
félisten
Csak érdeklődésként kérdezem.
Honnan lehet azt tudni, hogy mondjuk az egyik izzítógyertya megdöglik? -
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Mágus2 #63171 üzenetére
Köszi a részletes infót, gyári diag-om már nincs és bár elég sok minden kínai is a számomra,
de tegnap este találkoztam teljesen véletlenül egy főleg renault-kat szerelővel, asszony által egy buli buli folytán, elmondtam neki a dolgokat, mivel szinte a szomszédban van a műhelye (ez Mohácson volt) ezért leléptünk addig félórára, amíg rátette a diag-ot ő is, a diag szerint is, de a múltkor is ez volt, hogy az egr a ludas és ezzel semmi újat nem mondott.
Azzal viszont már igen (miközben a műhely előtt áll az udvaron 4 lagesz 3, megane, clio meg ilyen olyan renault is még) , és rögtön azt mondta,hogy az egr-t cserélni kell, itt semmilyen tisztítás nem fog segíteni, mert a laguna 3-nál nem szoktak elkoszolódni.
Viszont ebből a videóból meg az derül ki, hogy azért tud ez mocskos is lenni, bár Ti, mint hozzáértők biztosan tudjátok, hogy volt-e értelme a srácnak ezt kiszerelni.
A videó onnét indul, de azt tény, hogy ennél jóval ganébb és mocskosabb egr-ek vannak fent youtube-on.Egyetlen gondom, hogy nincs most garázsom erre, sem olyan hely, udvar, ahol neki tudnék ugrani, na meg az idő is, mert a hideget utálom.
Szóval, ha szétszedem, azzal nem vesztek semmit, de ha feleslegesen szedem szét, akkor tuti anyázni fogom az autót, vagy beletojok és megrendelem az újat.Mert a videó ugyan 1 órás, de vágott és nekem erre akár egy egész napom is rámehet, vagy ott kell hagynom, mert van mellette család is meg minden más.
Emiatt lenne jó most egy zárható garázs, mert apránként csinálnám, de így nem megy, viszont sokáig halogatni sem akarom. A szenelő szerint a motor k..va szépen jár, meg úgy minden frankónak tűnik rajta, ahogy nagyjából átvizsgálta de az egr-re rögtön azt mondta, hogy csere..
Tehát nem műhelyben állt az autó és felhívott, hogy itt most cserélni kell, mert ezt látják, meg nem is állok vele kapcsolatban, meg egyáltalán, hogy nála szereltetve lesz, hanem diag után mondta szinte rávágva ezt.
Pontosan azt, ha minél sűrűbben jelentkezik, akkor csere...
Nektek mi a véleményetek? -
Mágus2
Közösségépítő
Sokszor a freeze frame is sokat mond, ott van milyen fordulaton, milyen terhelésen, milyen EGR szelep állásnál írta be a hibát. Szerintem csak a gyári diag meg nem tudom renaultnál a delphi tud-e ilyet. Az olcsó torque és társai nem biztos hogy hozzáférnek a teljes tárolt hibához.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Mindenképp pucold ki az EGR-t. Ezek a dízel vasak zárva tartják az EGR-t padlógázon, hogy ne legyen ott sem nyomás veszteség. Padlózva nem fogja produkálni a hibát, csak részterhelésen, amikor simogatod a pedált.
Ez a hibakód elektromos eredetű, a régebbi dízeleknél teljesen elektronika mentes volt az EGR. Egy nagy szelep, amit egy erős rugó zárva tart, a rugó ellen egy vákuumdob dolgozik, amit a motorvezérlő felügyel. Minél több vákuumot enged oda a vezérlő, annál jobban kinyit. Az újabbaknál ezt megspékelték egy érzékelővel, ami tudja, hogy hány százalékra nyit ki az EGR. És itt jön is a gond. A motorvezérlő, süket néma és vak, de tud számolni. Ha tudja az EGR szelep nyitását százalékban, a hozzá tartozó turbónyomást és fordulatszámot, akkor figyeli hozzá a beszívott levegő mennyiségét és pontosan tudja mennyi gázt vezetett vissza, ami addig nem gond, amíg az EGR tiszta, mert ülnek a számítások, de amint berakódik, elkezd több levegő áramlani a légtömegmérőn keresztül, és az ECU eltárolja az adott hibát.
Lehetséges okok valószínűségi sorrendben:
Eldugult, retkes EGR.
EGR szelep nyitás szenzor hiba, itt nem segít a takarítás, csak az új EGR,
Vákuum probléma, vahy kábel hiba a szenzorhoz vagy a vákuumos mágnesszelephez.Első körben pucolás, utána élő adattal ellenőrizni, hogy mennyi az elvárt beáramló levegő mennyiség az ECU részéről és mennyit mér a légtömegmérő(MAF specified, MAF actual). Ha a légtömegmérő többet mér, szorul a szelep, vagy vákuum probléma, ha azonos a két érték, akkor szenzor hiba az EGR-ben.
Lehet csereberélgetni is az alkatrészeket, de én jobban szeretek biztosra menni, nem költeni feleslegesen az ügyfél pénzét.
-
salieri.
őstag
válasz
diablo1984 #63145 üzenetére
Pár hónapja volt cserélve.
-
Tomasso72
csendes tag
Sziasztok. Vettem egy Scenic 1 phase 2-est. 2001-es,1.6 16v motorral (107 LE). Letezik hozzá magyar-német-angol nyelven szerelési útmutató? Illetve Clip programhoz hol tudnék hozzájutni? 🙂köszönöm
-
Yoshida
aktív tag
Mai gyertyacsere meglepi, olajban fürdő hármas és négyes trafók:
kulcs idáig lett olajos:
Robot meg egy másik szerelőt kontaktáltam (kösz Rob a segítséget), ha minden igaz, akkor a szelepfedél tömítést kell cserélni, amiatt mehetett olaj a trafó/gyertya közé...
Ment egy kis olaj a hengerbe is, ahogy kivettem a gyertyákat, azt a tanácsot kaptam a másik szerelőtől, hogy vegyem ki a gyertyákat -mert időközben összeraktam az egészet már-, húzzam le az összes csatit a trafókról, és indítózzak, hogy kiköpje az olajat a gyertyalyuk helyén. Indítóztam, de gyenge az aksi, túl sokáig nem mertem
Nagyon nagyon pici olaj jött csak ki, kis pöttyök formájában találtam meg őket a borításon. Utána összeraktam, aztán pöccre indult, nem füstölt, mintha semmi se történt volna.Az létezik amúgy, hogy jobban harap, szebben indul új gyertyákkal? A régi szerintem úgy 50-60 ezret mehetett, jó nagy hézaguk volt már.
Úgy érzem a check emissions hiba nem a gyertyák miatt van, de jó hogy kicseréltem őket, így kiderült ez a folyás...
-
#89309696
törölt tag
Elhagytam a Megane aljáról a műanyag lenyitható burkolatot ami a váltórudat védi valamennyire a koszoktól. Éééééééés. Megtaláltam hazafele jövet!
Az útpadkánál volt. És nem ment át rajta senki. Beszarok.
Gyorskötöző rulez.
Megláttam menet közben és egyből bevillant, hogy te ez pont úgy néz ki mint a kocsim egy darabja. Álltam is félre és tényleg az volt. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63157 üzenetére
Ma megint egy autópályás gyorsításkor (ahogy észrevettem, kb 120-nál, ha rátaposok) kaptam CAPS( check anti-pollution system) hibát, ami aztán pár indítás és eltűnik, de mint hiba bent marad a car scanner-ben. OBD (car scanner és torque is ) továbbra is P0409 hibakódot ír ki rá, de az autó nem veszít a teljesítményéből semmit. Onnan is töröltem...
Kezd olyan érzésem lenni, hogy itt valami kontakt hiba lesz, ami hidegben jön elő, vagy nem elég meleg még a motor egy ilyen gyorsításra??? már ez is eszembe jutott....persze ettől még meg kell csinálni azt a tisztítást. Érdekes egyébként, hogy 2-3-4-ben brutális kigyorsításkor semmi, csak pályán és hatban...Csak legyen jobb idő, szét kapom majd az egr-t.
-
Nordik
őstag
Van ez a szolenoid szelep, rajta a zöld tomitessel. Ez a gyárin nem volt és neten se találok infót róla, hogy gyárilag kellene ez rá illetve ahogy néztem az a rész a semmibe van.
Meg tudja valaki nézni nekem dialogysbe, hogy oda kell e gyárilag ez a tömítés? A szelep cikkszáma: 8200823650
K4M760 motorról van szó.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Gaaabeeesz #63152 üzenetére
Annyi ami benne marad ha hagyod kicsöpögni rendesen, meg rápumpálgatsz a radiátor csövekkel!!! Az nem fog gondot okozni, max minusz 30as lesz a hűtőközeg nem 35.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Gaaabeeesz #63150 üzenetére
Tudom, hogy nincs ezért írtam amit írtam.
Magyarán 2 5 literes desztvizet vegyél.
Az hozza ki a maradékot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung LCD és LED TV-k
- Formula-1
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okos Otthon / Smart Home
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen monitort vegyek?
- Mozilla Firefox
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4060Ti 8GB GDDR6X Videokártya
- Beszámítás! Apple Mac Mini 2018 i7 32GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- OLCSÓBB!!! Dell Latitude 7420 és 7420 All-In-One i7-1185G7, Intel Iris Xe Graphics, 16GB, 256GB-2TB
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest