Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#63501) Benir8 válasza Assh0le (#63498) üzenetére


Benir8
senior tag

Szelepfedélt leveszed kb. 8 belsős torx csavarral, meg keresed, hátha ott van még aztán kiveszed, persze trafót is le meg a szűrő házat is.

[ Szerkesztve ]

(#63502) rob210 válasza Benir8 (#63499) üzenetére


rob210
Topikgazda

Lehet, hogy spontán, kikopott? Csak mert elő szokott ám fordulni. ;)

Illetve mennyire lettek a szelepek állítva és , hogy?

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#63503) rob210 válasza Lacy6 (#63497) üzenetére


rob210
Topikgazda

A kormánymű, sajnos fogyó eszköz a IIesek alatt.
Ha nagyon kopog elsőre még segíthet rajta ha a fesszesség állító csavaron tekertek egy kicsit.
Ez a csigánál lévő állítási lehetőség ami a fogaslécet jobban ráhúzza.

Amúgy meg sajnos ha lóg kopog ki kell cserélni nincs mese.
Van aki perselyezi, meg lehet is innen onnan szerezni ilyen utángyártott perselyeket gyakorlati tapasztalat semmit nem ér.
Vagy kicseréled a kormányművet, vagy felújíttatod.
Le kell kötni elég sokmindent és értelemszerűen le kell venni a bölcsőt.

Renault power

(#63504) DonThomasino válasza rob210 (#63473) üzenetére


DonThomasino
veterán

Végül egy Vernet került bele most minden ok.
Tényleg ez a gyári termosztátja a renault nak ?
Profi minőség?

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#63505) rob210 válasza Benir8 (#63501) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na ezt a hszt majdnem töröltem is!
SOHA DE SOHA senki ne vegye le a szelepfedelet otthon egy 16 szelepes renault motorról.
Azonnal szét is cseszerinti a vezérlést.
Azt csak komoly előkészületekkel lehet levenni!

Renault power

(#63506) rob210 válasza DonThomasino (#63504) üzenetére


rob210
Topikgazda

A vernettel nekem volt bajom, de abból is van jó, ezt ki kell fogni amíg jó addig nincs vele baj :D
De minőségre nincs olyan mint egy Mahle vagy gates mondjuk.
:R

Renault power

(#63507) Lacy6 válasza rob210 (#63503) üzenetére


Lacy6
senior tag

A szerelő azt mondta, hogy korábban vásárolt felújított kormányművet, de már nincs meg az a forrása.
Hol lehetne a legjobban áron beszerezni neten az újat?
Felújítottat nem akarok, mivel nem tartom jó megoldásnak.
Mondjuk azt mondta a szerelő, hogy ő nem cserélné ki mivel így még sokat el lehet vele menni....nem tudom hogy most mit csináljak. Egyenlőre nézek árakat és aztán meglátom. Érzékenyen érintene a jelenlegi helyzetembe egy nagyobb kiadás. Mondjuk akárhogy faggattam nem mondott összeget, szóval csak sejtem hogy kb mennyi lehet :)

Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

(#63508) rob210 válasza Lacy6 (#63507) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha csak a kormányművet kell cserélni az 70e
ha mást is, mert látatlanba ez ugye nem derül ki akkor elszaladhat a dolog.
Egy komplett első futómű mindennel együtt 250e
Nemrég csináltam egyet, Monroe, Kyb alkatrészekkel. Trw kormányművel.

Renault power

(#63509) Lacy6 válasza rob210 (#63508) üzenetére


Lacy6
senior tag

Az még annyira nem vészes. :)
Hol lehetne beszerezni?
Márkába vannak különbségek?

Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

(#63510) rob210 válasza Lacy6 (#63509) üzenetére


rob210
Topikgazda

Jelentős! Sajnos sok a gagyi utángyártott.

Renault power

(#63511) Lacy6 válasza rob210 (#63510) üzenetére


Lacy6
senior tag

Ez jó lehet nekem?

Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

(#63512) Assh0le válasza rob210 (#63500) üzenetére


Assh0le
csendes tag

Próbáltam, de lecsúszott a himba mellett. Holnap szétszedem és remélem, hogy nyomára akadok. Ha nem lesz meg akkor csak reménykedni tudok, hogy a műanyagot valami szétdarálta és lejutott a teknőig.

(#63513) rob210 válasza Lacy6 (#63511) üzenetére


rob210
Topikgazda

:K

Renault power

(#63514) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Most kicsit meglepődtem. Tankolásból visszaszámolva 6.3 l/100 km fogyasztás jött ki a 1.4 16V Talicskára. Ez kb. 400-450 kilométernyi M1 volt, többnyire 100-110 km/h sebességgel (emi néha 80-90, néha meg 130 körül volt).

(#63515) rob210 válasza BigBlackDog (#63514) üzenetére


rob210
Topikgazda

Sok vagy kevés?

Renault power

(#63516) BigBlackDog válasza rob210 (#63515) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Kevés. :D Többre számítottam, 7-7.5 környékére saccoltam (fagypont alatti hőmérséklet, meg eső is volt rendesen).

[ Szerkesztve ]

(#63517) rob210 válasza BigBlackDog (#63516) üzenetére


rob210
Topikgazda

nekem 6.6 szokott lenni és ez megane és 1.6 ;)
de próbáld ki egy városi dugóban ott az is benyalja a 9 et :)

Renault power

(#63518) Fail3D! válasza rob210 (#63517) üzenetére


Fail3D!
addikt

Vagy tobbet...:( plusz hamarabb oszulsz es rancosodsz esetleg berekedsz:D

(#63519) rob210 válasza Fail3D! (#63518) üzenetére


rob210
Topikgazda

Látom gyakorlott vagy.
Én ilyenkor feltekerem a hangott és zenét hallgatok, mert különben én is agyvérzést kapnék, attól amire emberek vezetés címén képesek.
:R

Renault power

(#63520) Fail3D! válasza rob210 (#63519) üzenetére


Fail3D!
addikt

Juliusban vettem ra magam auto vasarlasra es imadok vezetni, de egyre tobbszor kenyszerulok dugoba.. Akar vasarnap este is es nem vagyok agressziv, de miota vezetek uvoltok az autobol odaig jutottam:D 2019 fogadalom, hogy valahogy ezt kezeljem...:)

#63521) molnarpeter: nyilvan egy automata valto is nagy ugras.... De itt konkretan arrol van szo, hogy azert vettem autot hogy gyorsan eljussak a bol b be es ez duhit.. Meg mikor nem tanulo vezeto az uj passatjaval 30 al megfogja a sort nem 100 meteren es utana meg radob 1 lapattal hogy arra fordul el amerre te es nem tudsz kikanyarodni es copsz. Bocs ez nem a monika kibeszelo so, de gyakorlatilag miota melohelyen is soforkodom idegroncs lettem.

[ Szerkesztve ]

(#63521) molnarpeter válasza Fail3D! (#63520) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Aki ellenzi az önvezető autót,, nem ült még dugóban :D Múltkor új XC90-et vezettem, ha látja a sávot, csak a gázpedált kell pöccinteni mikor vált a lámpa és kész, nagyonmegnyugtató.

(#63522) #89309696 válasza Fail3D! (#63520) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nyáron én se megyek sehova városokban, ilyenkor haverokkal, rokonokkal összetákolódunk és a legjobb idegrendszerű vezet. Mindenkinek jobb így, én nem szégyellem, hogy nincs türelmem tonnányi idiótát elviselni magam körül. Persze vidéken ez könnyű, egy budapestin ez nem segít akinek a mindennapokhoz is végig kell furakodnia a városon, ráadásul mindig tele van. Oda születni kell. Külön kategória kellene jogosítványból Budapestre. B+B

(#63523) shifty! válasza #89309696 (#63522) üzenetére


shifty!
senior tag

Ez a B+B kategoria nem rossz ötlet, írd és mondd fele annyi ember lenne BP-en is az utakon, mert ahhoz a kategóriához a sok gyökér életképtelen nem jutna hozzá. Egyből megoldódna a dugók egy része is.

Ma munkába menet csak 2-szer akarták rámhúzni a kormányt a párhuzamos sávból. Nem rajtuk múlt, hogy egyben van még az autóm...
Oké, ha sávot akarsz váltani. De használd az indexed és nézz be a tükrödbe, meg a holttérbe is... Van egy érzésem hogy Pesten nagyon ritka a nyugodt vezetés élménye.

"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."

(#63524) rob210 válasza shifty! (#63523) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem ritka este 22:00 isteni Pesten vezetni egésszen reggel 6 ig :D

Renault power

(#63525) DonThomasino


DonThomasino
veterán

99 es twingoban ki lehet kapcsolni a légzsákot?
Eddig nem volt vele gond ma kivillant a visszajelző, következő indításkor elaludt.
Kell ezzel foglalkozni?
:R

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#63526) rob210 válasza DonThomasino (#63525) üzenetére


rob210
Topikgazda

Csak elöl van benne légzsák, ha kivillan majd elalszik akkor az bizony kormányszalag.
De rá kell tenni diagra az kiírja, hogy melyik a rossz.
Ha 4 légzsákos, akkor lehet az ülés alatti csatlakozó kontaktos csak. Diag ekkor is előnyös, mert a javításhoz ki kell kapcsolni a légzsákvezérlőt.

Renault power

(#63527) BigBlackDog válasza DonThomasino (#63525) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Miért akarnád kikapcsolni a légzsákot? Nem akarod használni, ha kellene?

"Kell ezzel foglalkozni?" > Szeretnéd, ha működne a lufi, ha kell? :D

Én elvinném megnézetni szervizbe, tippre esélyesnek látom, hogy valamelyik csatlakozás kezd szétcsúszni/oxidálódni. Rob gyorsabb volt. :B

[ Szerkesztve ]

(#63528) Johni5 válasza rob210 (#27099) üzenetére


Johni5
őstag

Nálam most ugyan ez van.

(#63529) rob210 válasza Johni5 (#63528) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor neked is a diagot tudom javasolni. ;)

Renault power

(#63530) Gombinyó válasza BigBlackDog (#63527) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ennél már csak a bontott fék a jobb. :))

(#63531) KubanitoS


KubanitoS
veterán

Sziasztok!

Úgy néz ki vásárolnom kell majd egy szaladgálós "puttonyos" kisteherautót. Renault Kangoo / Dacia Dokker kategóriáról van szó.

Új autót szeretnék venni, az ár miatt a Dacia felé hajlok inkább. Éves szinten 40-60 ezer km is lehet a futásteljesítmény. A cél az lenne, hogy az autó 4-5 évet /~300.000 km kibírjon komolyabb javítások nélkül.

Ezek az autók a hírhedt 1.5 dci motorokkal vannak szerelve, amelyekről sokfélét lehet olvasni a neten. Itt a fórumban milyen személyes tapasztalatok vannak e motorral kapcsolatosan? A kisebb, 75 lóerős modell felé hajlok inkább, talán ezzel valamivel kisebb lesz a motorterhelés szemben a 90 lóerővel. Max 15.000 kilóméteres olajcsere intervallumokkal tervezek és mivel saját autó lenne, nem lenne kitaposva a lelke sem hidegen, sem melegen, autópályán minimálisat lenne használva, közúton annál inkább. A cél, hogy egy megbízható munkaeszközöm legyen.

A realitások talaján maradva megfelelően látom a dolgokat? Mit gondoltok?

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#63532) Cyborg


Cyborg
őstag

Sziasztok,

Megane 2/Laguna 2-ből melyik évjáratot, motort érdemes venni?
Vmi stabil(abb), kiszámítható, és kényelmes benzines lenne a cél 1M-ig.
A korai Laguna 2-ről sok rosszat olvastam, a dizelekről legfőképp, de egyszer próbáltam belőle az 1,8 benzint, nem varázsolt el a teljesítménye.

Köszi

(#63533) Gabady válasza Cyborg (#63532) üzenetére


Gabady
aktív tag

Nem rossz az 1.8, majdnem azt tudja mint a 2.0. Megane2-ből a ph2-t javasolják, hogy érdemes megvenni, de azoknak az összesnek szar a fényszórója. Nekem a ph1 megane is bevált, a sok rémhír ellenére.

*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***

(#63534) rob210 válasza KubanitoS (#63531) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hogy melyiket veszed azt te tudod, izlés és pénztárca kérdése.
A renault jobban eladható lesz és ki is bírja a garanciális időt. A hírhedt 1.5 dci azért hírhedt, mert mi Magyarok az autókhoz IS értünk. Annak az 1.5 dcinek semmi baja, ha gondos gazdája van volt lesz, nem egy járt a kezeim között amiben 400ezer felett volt már a mutató jócskán.
Kopón kívül pedig csak a rendszeres EGR tisztítás volt a számlájára írható.

A mostaniak már bosch rendszerűek, ami nem olyan érzékeny mint a delphi.
Városban nálad is sokat lesz takarítva az egr! Ez ilyen diesel nem oda való. A benzines viszont szomjasabb mint a diesel ezen nincs vita. Valamit valamiért.
Én mindeképpen az erősebb motort venném, mert teherrel a kisebbik motortól meg fogsz őszülni, és amikor pályára tévedsz vele az kínzás lesz. (Rövidebb alatta a váltó)
Szerintem vállalható mind a két kinézett kocsi.
;)

Renault power

(#63535) rob210 válasza Cyborg (#63532) üzenetére


rob210
Topikgazda

1.4 ig kéne felmenned, mert az MIII, Fluence, lényegesen jobb mint az MII ez tény akárki akármit mond.
MII nél sok a hibaforrás, nem kezdem el sorolni, sok van.
2006 utánit vegyél, ha mindenképpen MII kell vagy az fér bele a keretbe. De olyannal vedd aki tudja mit kell nézni rajta. Mert fel lehet ülni arra a bizonyos rollerre vele, ha egy szétcsapottat fogsz ki. Egy tényt rögtön meg is osztok veled 700ezer alatt nincs megane 2 csak pénztemető 4 keréken.
:R
De ez persze csak az én véleményem és mindig vannak szerencsés vásárlások, meg csodák.

Renault power

(#63536) KubanitoS válasza rob210 (#63534) üzenetére


KubanitoS
veterán

Köszönöm!

A 75 és 90 lovas változatok a teljesítményen kívül miben különböznek? A váltó áttételezése ezek szerint már egy dolog, más említésre méltó dolog van esetleg? Ezeknél az új gyártású motoroknál is célszerű a hajtókar csere 100-150 ezrenként, vagy ezt már javították?

[ Szerkesztve ]

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#63537) Megane3


Megane3
újonc

üdv mindenkinek. volna egy kérdésem hátha járt már igy valaki. van egy renault can clip diagnostikám és most valamiért nem indul el a program. azt irja hogy::: belsö hiba 7 kérje a bosh helpline segitségét. mi lehet a probléma? esetleg valakinek van még ilyen diagnosztikája???

(#63538) forceberg válasza KubanitoS (#63536) üzenetére


forceberg
veterán

Nekem van egy régi 1,5-ösöm is, 350e km-nél eredeti HK csapágyakkal.
Alacsony fordulat nem szabad/ illik maxon terhelni.
11eFt egy olajcsere. Ha 10-12ezrenként cseréled a Full Tech FE-t, nagy baj nem lehet. Garancia miatt lehet ebből gond, hogy ott sokkal drágább... aztán, hogy valóban le is cserélik-e az olajat és a szűrőt?
2 olajcserénként a levegőszűrőt is. Csak kúton tankolás, prémium gázolaj, vagy adalékolod a simát magadnak.
Gázolajszűrő 40-50ezret elmegy, vagy ha félsz, 30-nál azt is cseréled.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#63539) molnarpeter válasza KubanitoS (#63531) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mennyi a keret? Vennék egy 1.9 SDI Caddyt, és kalap kabát, csak a rozsdát kell megnézni. Régebbi, de a motor az örökélet&nyugdíjalap.

[ Szerkesztve ]

(#63540) Shamat


Shamat
aktív tag

Az mitől lehet, hogy amikor nincs terhelés alatt a kormányom, akkor van egy ilyen fura "visító" (ez kicsit túlzás, de határozottan hallani) hangja valaminek, de amint megmozdítom valamerre (és ott tartom) a kormányt szinte teljesen eltűnik ez a hang... :U

DEAD LIKE ME

(#63541) rob210 válasza KubanitoS (#63536) üzenetére


rob210
Topikgazda

Csúcs és software is más.
Az nem hajtókar, csak a hajtókar csapágy és 2006 utániban már javítva van, mindegyik típusnál.

Renault power

(#63542) rob210 válasza molnarpeter (#63539) üzenetére


rob210
Topikgazda

Plussz hamarosan nem mehetsz be vele a városba.
:R

Renault power

(#63543) rob210 válasza Shamat (#63540) üzenetére


rob210
Topikgazda

Milyen kocsi?
Hidraulikus szervós?

Renault power

(#63544) Shamat válasza rob210 (#63543) üzenetére


Shamat
aktív tag

Bakker, azt hittem a BMW topikban vagyok, sorry. :B
E46 328i. Hogy milyen szervós az passz. :U

[ Szerkesztve ]

DEAD LIKE ME

(#63545) Mágus2 válasza Shamat (#63540) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Milyen autón?

(#63546) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ugye, 1 hete raktam be azt a képet, hogy mentem a lagesszal majd 700 kilométert...
Azóta (szegény) kint minden nap szarrá fagyott. Ma reggel 10 felé úgy döntöttem azzal megyek, feltéve, ha az aksi nem döglött meg.
A világ legtermészetesebb indulását produkálta, vajsima járással, mint írtam körbe befagyott ablakokkal, bent az utastérben -2 fok volt, tehát pöcc röff, mintha előtte álltam volna le sok-sok kilométer után.
A nem létező kalapom megemeltem az autó, motor és az aksi előtt, gondolom a VIF és a XADO is hozzájárultak/nak ehhez a vajsima induláshoz. Az elmúlt 10 év alatt soha nem volt olyan, hogy az autó egy napnál tovább ne legyen beindítva, ráadásul kint a szabad ég alatt állni egy hétig...

Ezért ma a Lagesszal mentem mindenhova (főleg pálya) és tök jó volt vele autózni még mindig, ezt oda találták ki, az p...csán rúgásos gyorsulása mindent visz :D Viszont megjött a szokásos Tesco parkolóba beálláskor az a rogyadozó hang, lassú menetben beállva és eltekerve a kormányt. A laguna 3 tulajok tudják miről beszélek, de én még mindig nem tudom, hogy "kinek-minek" nem tetszik ott a hideg? :F :U
Porvédő gumira gondolok..

[ Szerkesztve ]

(#63547) gixxergabi válasza ΞΔGLΞ (#63546) üzenetére


gixxergabi
senior tag

Na és bevált az angol oldal, megjöttek a cuccok?

(#63548) Shamat válasza Mágus2 (#63545) üzenetére


Shamat
aktív tag

Benéztem a topikot, egy BMW E46 328i-ről lenne szó. :R
Egy barátomé volt az autó, két éve csinálja ezt, azóta nem lett hangosabb. Megvettem tőle a gépet és én szeretném hamarosan megcsinál(tat)ni.

[ Szerkesztve ]

DEAD LIKE ME

(#63549) Mágus2 válasza Shamat (#63548) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szervóolaj megvan benne, volt valamikor cserélve?

(#63550) Shamat válasza Mágus2 (#63549) üzenetére


Shamat
aktív tag

Minden folyadékot cseréltem benne, motor, váltó, difi, hűtővíz, viszont a szervó olajat még nem. :( Szinten van, bár hogy őszinte legyek elég "zavarosnak" tűnik... :U Hétvégén lecserélem, kíváncsi leszek változik-e valamit. Köszönet! :R

DEAD LIKE ME

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.