Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Pedig csak egy 10es crovafej 1/4 es szárral.
3 na jó avatatlanul 10 perc kicserélni.
Renault power
forceberg
veterán
Jaja, pedig a videóban is leírja, igaz angolul...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
sesomaru1989
aktív tag
Pediglen krovával probáltam, de a szívótól nem kap rá a csavarra rendesen a fej, csak elnyalnám a csavarfejet.
ÁÁÁ ilyen krova kell nekem, iylen csuklós lófity
[ Szerkesztve ]
cellpeti
veterán
sziasztok!
vettem egy JVC autoradiot, de az RCA dugós. Hol tudnék átalakítót venni hozzá?
Tigris, tigris, csóvafény...
sesomaru1989
aktív tag
Esetleg itt. Elég segítőkészek, biztosan tudnak segíteni neked.
Bár nem egészen értem a kérdésed, hogy az RCA dugós. Az mindig dugós nem?
[ Szerkesztve ]
sesomaru1989
aktív tag
Üdv mindenkinek.
Egy gyors segítségre lenne szükségem.
Észleltem, hogy 2004-es Megane-on alapjáraton, pöffen egyett. Kipufogonál hallani leginkább, de az alapjáraton is észlelhető.
Pályán gond nélkül megy, szépen is huz szerintem.
Lehet ez gyerta hézag próbléma? Mennyi a gyertyahézag a Megane II-nél?
Illetve, milyen gyertyát ajánlanátok megvételre. Jelneleg egy Renault felirató gyári vmi van benne, sajna nem néztem a pontos típust.
Válaszotok előre is köszönöm.
Szép estét mindenkinek.
rob210
Topikgazda
Hát ez egy szerencsétlen gyík, aki ebben a videóban szerel.
Renault power
rob210
Topikgazda
denso k20pru 0.9
Renault power
Jimmy8
senior tag
Köszi, a folytószelepház volt az első, amit tisztítottam. Saját kezűleg végeztem, úgy hogy az tuti tiszta😁
rob210
Topikgazda
Ez így érdekes hibajelenség.
Előszőr is diagra kéne tenni.
Aztán a tömítéseket ellenőrizni, mert ez akár lehet fals levegő is.
Melegen mindig minden üzemszerű, csak hidegindításnál, jelentkezik a hba?
Mert akkor 100%, hogy tömítés hiba.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Jimmy8
senior tag
Igen, melegen minden rendben. Csak az a furcsa, hogy hidegen ha elindul, es egyből leállítom, majd ismét indítom, akkor sincs gond, szépen indul...
Én is azon vagyok, hogy kellene egy diag, csak meg azt nem tudom, kiben bízzak meg: a helyi Renault márkaszervízbe, vagy keresnem kell egy olyan helyet, akinek van CLIP-je (ez a nehezebb).
Melyik tömítésekre gondolsz? Szívósor, folytószelepház?
Egyébként a moci egy kicsit "ketyegősen" jár. Nem tudom, hogy ez ennél a motornál normális, vagy lehet kellene egy szelepállítás is.
A megane2 1.6 moci sokkal csendesebben jár...
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Grand Scenic 3: nálunk végére ért a pályafutása, így ránéztem a szervizekre. Ami feltűnt, hogy a hátsó fékbetét 90-100 ezer km-re volt elég. Elektromos rögzítőfék, gondolom induláskor kopik, ügyes a kis gázra oldó megoldás, de már nem tudom kitapasztalni, mennyivel tovább menne el gombbal oldva... Hátha hasznos lesz az infó
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
De a 3asban is oldja a reteszelő nem csak a kettesben
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
Szívósorra első körben de lehet akármelyik a rendszerben.
Ezt álltalában 2,3 óra alatt teljesen tünetmentesre lehet szerelni, csak egy kis paszta kell a tömítésekre.
Vékonyan egyenletesen és soha többet nem lesz ilyen gond
Renault power
molnarpeter
nagyúr
Általában úgy indultam, hogy pici gáz, kuplung, és akkor kiengedte a féket. Ellenben lehetett érezni némileg, hogy alig-alig, de még fogta. Talán féken kellett taposni, de ki tudtam engedni gombbal. Előző generációs tapasztalatom nincs, ott miben tér el, mit értesz reteszelés alatt?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Mielőtt indulsz a kart amit meghúzol a kézifék bekapcsolásához, benyomod a közepét és úgy húzod meg a kart, akkor oldja a kéziféket.
Renault power
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ha valakit érdekel, új videó egy "régiről"...
shifty!
senior tag
Sziasztok,
Tegnap estem át az éves szűrő-olajcsere rutinon, illetve esedékes volt az üzemanyagszűrő cseréje is, ezzel pedig akadt probléma, mire rájöttünk a bajára
Tanulságos lehet, az alany Megane II, 1.5 dCi 2006 PH2, vízérzékelős üzemanyagszűrő. Ugyan a színjelöléseket könnyű megjegyezni a csöveken, hogy melyik hova megy, fáradt agyú önjelölt szerelők szines szigszalaggal megjelölhetik. Régi le, a vízérzékelős nem nyitható kivitel ezekben nem lehet csak a betétet cserélni, komplett házzal egybe van a szűrő. Régi le, egy csavar fogja össze illetve fel van akasztva egy kis konzolra, az újra rászereled a konzolt és beakasztod a helyére. Csatlakozók fel a megfelelő helyre, és ilyenkor a kis kézi pumpával elkezded levegőtleníteni, amíg fel nem keményedik a kézipumpa...ha felkeményedik, és nem repedt el a membránja, vagy nem lazult le az egyik csatlakozó a szűrőn, és szív be levegőt, ahogy nekem tette... ezesetben valahogy át kell nyomni az üzemanyagrendszerből a levegőt, hogy eljusson a nagynyomású légtelenítőéig, és utána már el fog indulni a motor...
Következő lépésként irány a bontó, új, nem levegősödő üzemanyagcsőért, azt kicseréled, és boldog vagy, hogy nem levegősödik fel az üanyag rendszered...
Egyébiránt innen is csókoltatom azt a zsenit, aki oda rakta az olajszűrőt, ahova.... kiváncsiak megnézhetik egy Espace IV-en hol van és hogy cserélhető...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
rob210
Topikgazda
Akkor végül csak sikerült.
Renault power
cellpeti
veterán
Jimmy8
senior tag
Koszi a tanacsokat.
Meg egy kerdes: a canisterbol nem tud falsot szívni? A jobb eleje volt torve az elozo tulajnal az autonak, es a canister is ott van.
Megprobalnam lehuzni ideiglenesen a szivocsonkrol a canister csovet (es a helyet befedni) , csak nem latom milyen modon van racsatlakoztatva. Biztosan nem gyorscsatis ..
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
De ennek mi lenne az értelme?
Renault power
Jimmy8
senior tag
Elvileg indításkor a kaniszter szelepnek zárva kell lennie, onnan nem kaphat sem levegőt sem benzingőzt. Ha a szelep esetleg nem zár tökéletesen, akkor esetleg onnan szívhat "falsot" a rendszer indításkor. Ezt szeretném kizárni próbaként.
sesomaru1989
aktív tag
Szia!
Esetleg ez jó lehet.
Google-ba beirod a rádió tipust meg hogy iso átalakító és sztem fogsz találni.
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna 3, ahogy írtam teljesen tökéletes állapotban hamarosan bekerül a garázsba, de pár dolgot még a szerelők előtt én is megakartam csinálni rajta. Pl A navis rádiót kikapni, mert ennyi idő után néha kerreg a ventije, ez kitisztítani, hogy csendben legyen. A gyári kiszedőjét nem találom, de basszus meg sem moccan ez a rohadék. Akármit dugtam bele, körömreszelő, vékonyabb kulcs és csavarhúzó ilyenek. Nyilván van valami trükkje, de mi az Srácok?
Szóval mivel lehet ezt kiszedni onnét, mert a youtube-on láttam, hogy faszi körömreszelőt bedug, kb 3 centire és ugrik ki a rádió, bár lehet, hogy az vékonyabb és az enyém nem eléggé ment fel, vagy nem tudom, soha nem szedtem még ki, amióta 10 éve kigördültem vele a szalonból...
-------------------------
Ígértem, ha meglesz az utód, akkor majd berakom, nem akarok vele dicsekedni meg ilyesmi, de írtam, hogy az elektromos nekem egyelőre még nem kell, több teszt után lett ez kiválasztva, de főleg a dízel ocsmány hangból lett elegem és a veserázó utakból, amit a lagesz közvetített rendesen az elmúlt 10 év alatt. De a kalapom emelem előtte, mert soha nem hagyott cserben, nélküle nem is biztos, hogy sikerült volna elérni a dolgokat. Motorja(ami ugye japán) a mai napig a z egyik legjobb, ha nem a legjobbak közé tartozik a világon ez a bivalyerős 2.0dci, aminek gyárilag sajnos rendesen befogják a száját sajnos, de előhozható, mint az enyémből kiderült... Majdnem 600K, motor bontatlan, váltó, kettöstömegű, lánc mind-mind gyári. Nyilván sokat nyom a latba, hogy nálam mindig a legjobbat kapta és főleg pályázásra használtam, de akkor is. Azért kíváncsi leszek, ha ki lesznek cserélve ezek, amik már rég ott vannak polcon, vajon milyen állapotban lesznek. Ha átfordul a 600 ezerbe, arról videót készítek, de ehhez még jó néhány ezret le kellene vele nyomni, ami mostantól elég bajos lesz, ha szinte nem is lesz használva. De majd egyszer rászánom magam...
Tehát, akit érdekel, előtérben az új "Terminator hatos (T6)" én így hívom és nálam csak fekete jöhetett szóba, háttérben a "nyugdíjazott".
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
Egyébként az átlagfogyasztása nekem 13 liter felett van. 8 fokozatú vajsima automata...De azért megtud ez is lódulni rendesen, de mégsem érzem azt, mint a lagesznál, hogy a gyomron vágna, de gyorsabb a gép, csak ezt valahogyan lágyabban teszi, olyan 5.7 körül van százon. Mecseki kanyarokban a lagesz szénné alázza, de komolyan! El sem akartam hinni, ráadásul itt aztán nagyon kijött, hogy alul kormányzott. Győztem visszavenni az arcomból... Viszont a motorja olyan csendesen jár, hogy még kint is fülelni kell, bent az utastérben lófütty, semmi nincs. 200 felé jön egy enyhe szélzaj, de az szinte semmi még. Ennél jobban (még) nem mentem vele. Nyugodt városi, vagy pályás vezetésre teljes csendben, erre találták ki. Az magyar utakat nagyon szépen el/kisimítja, de a nagyon szarból ez sem tud várat csinálni, ami hangban adja jelét, tehát nagyobb huppanóknál érdekesen hülye hang jön hátulról, de csak hang és nem érezhető az úthiba.
Vaj bőrrel kértem, szinte minden extrával, a belső rendszert még tanulnom kell, egyelőre egy nagy katyvasz még számomra, minden egy kicsit máshol van, mint ahol én keresném, de majd kitanulom ezt is...
[ Szerkesztve ]
diablo1984
veterán
Gondolom azt tudod, hogy az rca az erősítő kimenet, a másik oldalt az a sok tűs fekete csatiba járna egy iso kábeles cucc! Azt nem adták a rádiódhoz???
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv!
Észrevettem, hogy 2-3 nap állás után első indítás előtt, ha rálépek a fékre, akkor nem bírom benyomni. Miután beröffen a motor, egyből beljebb esik a megszokott helyzetbe, mint amikor menet közben fékezek. Ez a jelenség normális?
Megane PH1 98' 1.4 Energy
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
Gombinyó
őstag
Szép! Grat
#89309696
törölt tag
Sejtettem, hogy nem fogsz elektromosat venni. Nincs még belőlük olyan kategóriájú ami neked kellene, ami van az meg 4x annyi.
shifty!
senior tag
Muszáj volt neki, különben szívó lett volna hazamenni Köszi a segítséget!
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
tabaga
tag
A vákuumos fékrásegítőből gondolom addigra elmegy a nyomás, ennek újbóli felépülésekor megy vissza a pedál. Szerintem ez így normális, ha amúgy a féken nem vettél észre más változást.
BLUE TORNADO
senior tag
Egyszer kellett légteleníteni, de semmi mást nem vettem volna észre rajta
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
sesomaru1989
aktív tag
Annyira okos vagyok. Linekt nem raktam be. Szerintem ez lesz jó hozzá, de biztos nem vagyok benne!! Mindenképpen hívj fel egy szakit aki ezzel foglalkozik, biztosan tudnak segíteni milyen kell.
Am meg az autó rádióra akkor jár gari ha azt szakember végzi el, és ő pecsételi le a gari levelet is. Ezt jó ha tudod.
ÉS igen az előttem szólónak igaza van az RCA az kimenet, a sok kis tűs csatlakozó lesz ami neked kell.
[ Szerkesztve ]
Predator2
addikt
Helló
Fogy a hűtőfolyadék a kocsimból, mivel vészesen közeleg a tél így gondoltam kompletten lecseréltetem az egészet.
Milyen márkát vegyek ami gyakori, sok helyen memtalálható és még évek múlva is kapható.
2004-es 1.5dci 82HP Clio2
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
BLUE TORNADO
senior tag
Szerintem a Prelix egy jó választás. Én is ezt használom, és eddig tökéletes
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
gooool
őstag
Eloszor is megneznem, hogy miert fogy az a folyadek...
Mert nem igazan uzemszeru.
Egyebkent pedig Total Glacelf Supra Auto a gyari ajanlas 50:50 aranyban.
Üdv, Balázs
Fej kiszedését, dekopír fűrészlappal csinálom (ha fa, akkor picit meg kell reszelni a fogakat).
A volvóhoz, meg nagyon nagy gratula, szép dög.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Predator2
addikt
Nem látni hová tűnik.
Nekem olyan fagyálló kell, amit a "sarki fűszeresnél" is kapni. Értelem szerűen a motorba való.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
forceberg
veterán
Mondjuk azt nem írtad le, hogy mennyire fogy, de a fogyás okát kellene inkább kideríteni...
Vagy úgy vagy vele, hagy igya, nem akarsz rá költeni a folyadékon kívül?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
molnarpeter
nagyúr
Ah, ebben csak egy nagyra nőtt ablakemelő kapcsoló van a féknek a váltó mellett jobbra, de automatikusan be is húzza. Ha jól emlékszem, nyomni kell a fékpedált, és akkor ugyanúgy egy pöccre kiengedi Kedveltem, kezes anyahajó, dpf nélkül nem egy ijesztő tárgy használtan sem.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Az utastér nem párásodik nagyon?
Cilo diesel, tehát van pár gyakori hely ahol engedi a hütőközeget. Sajnos.
Renault power
MaXX81
tag
forceberg
veterán
Majd írd meg, hogy mit érzel! Ezelőtt mi volt benne? Full Tech FE?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Predator2
addikt
Túl sokat nem használom az autót sőőt. Hiába töltöm tele (ioncserélt vízzel) az rövid időn belül a felére csökken, most is az alatt van, de már nem merek több vizet rátölteni, mert félek hogy annyira felhígul, hogy télen szétfagy a motor.
Volt Gyöngyöshalászon a mindenki által dicsért szerelőnél. Nem látott rajta semmi rendelleneset. Azt mondta, hogy lehet a kupak a ludas. Az utastér nem párásodik.
Sajnos a dci-khez nem értenek idehaza. Ezzel a problémámmal már több éve küzdök.
Idén új porlasztókat kapott a kocsi, de ugyanúgy rángat/dadog hidegen: [link]
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
forceberg
veterán
Nekem is csinál ilyen hangot a 82 lovas, de csak bő mínuszokban indítás után, de +6°C-on azért nem kéne.
A porlasztók miért lettek cserélve?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
polonic
félisten
Ki a gyöngyöshalászi szerelő?
Predator2
addikt
Ugyancsak ezért a dadogás miatt, elvittem Pataki Zsolthoz Gyöngyöshalászra, azt mondta hogy valószínűleg csúcs hibás a kocsi, mert a résolaj rendben volt. Illetve azt is, hogy nem is teljesen rendellenes a dadogása, mert "előtöltés/szinkronszög" miatt is csinálhatja.
Van aki azt mondja, hogy ez a dadogás, rángatás hidegben normális. Amint 10° alá esik a hőmérséklet elkezd szórakozni.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
forceberg
veterán
"azt mondta hogy valószínűleg csúcs hibás a kocsi" :
az ilyen szerelőt messzire kerüld el... nem látok bele a kocsidba, de ilyen "olcsó" alkatrészeket csak tippre nem cserélünk.
A legjobb, ha esetleg azzal vígasztalt, miután nem javult a helyzet, hogy előbb-utóbb úgyis cserélni kellene őket...
Csak, hogy érezd: az enyémben is cserélni akarták már a csúcsokat, kb. 150e km-rel ezelőtt. Furcsa, de még most is azok a cserés csúcsok vannak a kocsiban...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
#89309696
törölt tag
Ilyet az enyém is csinál hidegen, csak kicsit finomabban. Ez 65 lovas 2004-es dci. Ebben is voltak porlasztók cserélve 350k Km-nél (ömlött a szürke korom belőle szóval gatyáig lettek járatva), de ez a rángatózás semmit nem változott csere után sem, pedig most ereje teljében van és füstmentes, turbó jó, szivattyúnyomás jó, mindent megnéztek amit lehet.
Én nem foglalkozom vele igazából.