- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
sesomaru1989 #62198 üzenetére
Egyszerűbb, mint az 1.5dCi-n, ott a motor túloldalán van, a cseréhez le kell venni a motortartót és meg kell emelni a motort.
Ha még jó, nem cserélném ki a bennlévőt, elfér az új a csomagtartóban.
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok!
Kicsit más téma.
Előző kommentben említettem, hogy nekem is gázadásra lefulladt a motor. Nem jöttünk rá a nyűgjére, vszeg folytószelep. Tisztitás óta nem is jött elő a hiba.
Na deVettem én egy Valeo Vezérmű tengely jeladót újat, gondolván hátha az a gond, és majd kicserélem
Ilyet-e:Kérdéseim:
-Ha többe nem jött elő ez a hiba, szerintetek érdemes cserélni a gyári vezérmű jeladót, erre az új Valeora?
-Ha cserére szorúl hogyan kel lcserélni? Egy csavar fogja, de én oda semmivel nem férek oda. Le kell szedni hozzá a szívósort? Anélkül nem megy?
Előre is köszi.
-
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Egy másik fórumon már kérdeztem, de ha nem gond ide is bemásolnám a problémám, hátha..:
Néhány hete vettem az autót, 2004-es Clio2 PH2 1.2 16V (D4F722 motor ~161.000Km), így az előzményeket nem ismerem.
A hiba: hosszabb állás után (1-2 naponta használom az autót) főként reggeli indításkor nem indul el elsőre, csak másodikra-harmadikra-sokadikra.. Indítás közben néha 1-2 pöffre elkapja de leáll.
Ha el is indul, egészen leesik a fordulatszám (majdnem leáll), majd pár másodperc múlva beáll egy kicsit magasabb ford. számra az alapjárat. Pár napja (mikor 5-6 fok volt reggel) 3-ra elindult, de ha ráléptem a gázra, akkor leállt. Picit melegítés után (kb 30 másodperc) nem volt gond, tökéletesen működött.
A "hideg" indításoktól eltekintve az autó tökéletesen működik, nem rángat, húz, jó az alapjárat, és bármikor újra indítható.Eddig ellenőrzött-cserélt:
Előző tulaj által cserélve: a trafó + kábelek, gyertyák, hőfok jeladó(termosztátnál).
Felső holtponti jeladó szerintem már cserélve, mert jelenleg is SIEMENS van benne, de ki van "sütve" a RENAULT szöveg a műanyag házban. Ezt én már takarítottam (tiszta volt).Általam végezve: olaj+ szűrőcserék (olaj-levegő-pollen-üzemanyag), folytószelepház tisztítva (bár nem volt nagyon koszos)
Ami gyanús: üzemanyagszűrő cserekor nem igazán "spriccelt" az üzemanyag... Lehet, hogy az üzemanyagnyomással van baj? Bár ezt érezném egyéb esetben is (pl rángatna)
Valaki tudna linkelni vagy küldeni ezen motor üzemanyag ellátó rendszeréről leírást, vagy ábrát? Ami fellelhető a NET-en SERVICE manual, az mind hiányos.
Hol lehet ezen motoron a nyomásszabályzó szelep? Érdekes hogy a szűrő kilépő oldalán "T" elágazóval elágazik a vezeték, egyik megy előre, a másik a tank felé vissza...Az önindító természtesen rendesen forgatja a motort. Immobiliser sem kavar be.
Ma délelőtt (20°C-ban) 6.-ra indult el (kb 2 napja mentem utoljára az autóval). Gyújtás ráadáskor természetesen megy az AC 1-2 mp-ig majd megáll. Azt is próbáltam, hogy indítás nélkül 2-3 szor: gyújtás ráad-megvár míg a lámpák visszajelzők elalszanak-gyújtás le (hátha így az üzemanyagnyomást "feltölti"), de ez sem megoldás. Nagy gázzal indítok: akkor sem indul.
Ma 3 indításig csak egy pöff és leállt, 4-re elindul, de nagyon leesett az alapjárati fordulat: gázt "megpumpáltam"= leállt. 5. re szintén u.a. mint negyedikre. 6.-ra gáz nélkül elindult, felemelte magától a fordulatot és üzemszerűen ment
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Benir8 #62184 üzenetére
Vizpumpánál fém tömités van roppantós, ha nem az van akkor be se tedd, csak pasztázd. Vékonyan, de egyenletesen! A hengerfejet nyomatékra sorrendben időre kell lehúzni szigorúan tilos bármilyen trutyit odakenni!!!
Olajdekni ls szelepfedél kifejezetten ajánlott a pasztázás, a tömités mind a klt oldalát vékonyan egyenletesen be kell kenni és meghúzási sorrend szerint nyomatékra le kell húzni.
Ha nincs nyomatékkulcs nekibse állj. -
Benir8
senior tag
válasz
diablo1984 #62187 üzenetére
Persze nem én, ismerősöm csinálja, sokat csinált már.
Van alkalmas pasztám szelepfedélre és olajteknőre.
Akkor hétvégén meglesz csinálva, már sok ez az olajsár hengerfej környékén... -
diablo1984
veterán
-
zedok
őstag
Sziasztok!
Renault Laguna 2 kombival kapcsolatban kinek milyen tapasztalata brembo fektarcsaval es fekbetettel kapcsolatban?
Elore is köszönöm!
-
Benir8
senior tag
Vettem Elring hengerfej és szelep fedél tömítést. Azt nem tudom, hogy kell-e rá kenni pasztát?
INA vízszivatyúhoz kell, mert ugye más az anyaga, papírszerű,puha. Előre is köszönöm a választ. -
#32577792
törölt tag
Na megvolt az olajcsere. Xado ment bele, mivel a közvetlen tőlük rendeltem, kaptam egy tisztító folyadékot is ingyé, így annyi volt, mintha máshol rendeltem volna, azzal együtt.
Kíváncsi leszek rá. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #62178 üzenetére
Olyan 10 perc és kb 120-125 fokos az olaj üzemi hőmérséklete. Talisman ennyiket írt, ott meglehetett nézni simán a kijelzőjén....
Amikor a turbón átmegy, akkor lehet 180-200 fok közelében is az olaj, amit simán bírnia kell jó minőségű olajnak, de javítson ki valaki, ha tévedek.
-
oroszkrisz
tag
válasz
polonic #62178 üzenetére
Volt egy referencia autó, igaz az 106le motorral, és idősebb is. Érdekességek voltak pl. a visszajelző más hőmérsékleten reagál, de az elérte a 83-at. A dilemma még az, ha a gyári ilyen rövid életű, akkor milyen legyen ami kibír talán kicsit többet. Mk3 klubban a Facebookon mondhatnám hogy tömeges előfordulása ennek a problémának.
-
oroszkrisz
tag
válasz
rob210 #62177 üzenetére
Ez az autó kicsit fiatalabb Megane III 2015. Nekem a visszajelző viselkedése volt gyanús, aztán sok markatárs is panaszkodott a lassú melegedésre, ezért kezdtem el méricskélni. Számomra meglepő hogy 3-4 éves autóknál ilyen hiba jelentkezik. Köszi a választ. Ja igen, a hol van arra vonatkozott, hogy mennyire van bonyolult helyen, esetleg otthon cserélhető a ház előtt?
-
rob210
Topikgazda
válasz
oroszkrisz #62175 üzenetére
Igen ez is elképzelhető.
Látatlanban biztosat nem fogok mondani, de mostanában főleg a II es meganeoknál így 10 x évesen elkezdődött ez a jelenség.
Az elmúlt hónapban 3 nál cseréltem gombát.
Igaz ott kicsit rángatott is az autó hidegen főleg.
Nem érezhetően, csak amikor beültem én éreztem, illetve a diag is írta.
Róla van szó.Van olcsóbban is, de ezt 10 évente talán érdemes a márkásat venni.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Még annyiit, hogy OBD-re kötve a gépet, 82.9-84 között nyit és 79-80 között már zár is is, lényegében ez a körforgás tapasztalható és a mutató így bebetonozva áll középállásban. Amikor nyit, akkor egy nagyon picikét látni, hogy a közép előtt van a mutató, ez talán fél miliméter, ha van...
-
oroszkrisz
tag
válasz
rob210 #62171 üzenetére
Szóval, ha jól értelmezem a rendszerben minden ok, csak a műszerfalon, meg a műszeren látható hőfokot falsul jeleníti meg? Ez hol van? Én azt gondoltam a termosztát látja el ezt a feladatot (persze laikus vagyok - de a mai szakember helyzetben már nem hiszek senkinek, ezért megpróbálok a lehető legtöbbet megtudni egy ilyen helyzetben)
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#89309696 #62164 üzenetére
Én pont az ellenkezőjét írtam, amíg a 89 fokon nyitó volt benne, nyáron szinte folyton ment a venti és a középállás felett volt a mutató, az autó is érezhetően nem is rosszabb volt, hanem morgósabb, nyomaték is inkább később ébredt öntudatra, és a kenés is ezáltal nyilván rosszabb lesz, illetve az olaj hamarabb kuka...
A 83-as viszont pont középállás, nyáron már-már nagyon extrém esetben kapcsol be a venti, az üzemi hőfokot, ami nekem a középállás (mi más), azt hamarabb eléri. Soha a büdös életbe nem tennék bele 89-90 fokon nyitó termosztátot, mert egyszerűen nem jó ennek a motornak. (2.0dci), amit akkor az atc-és is megerősített, csakhogy én azóta elmentem 83-as termosztáttal legalább 580 ezret és soha semmi gondom nem volt.
De ahogy te is írtad, ez 2.0dci és nyilván nem bohóckodásból van az alkatrész kereskedőknél 89 és 83 fokon nyitó termosztát.
-----------Más:
Amióta nem járok ki, az autó egyre szarabb, mármint olyan értelemben, hogy nem megyek hosszabb útra, tankolom az itthoni premiumnak hazudott ganékat és most kezdem értelmezni, hogy többen miért is írják azokat, amiket én soha nem tapasztaltam. A motor néha már a xado ellenére is olyan hangos és undorító dízel hangja van, hogy legszívesebben leköpném kiszállás után, de hát erről nem az autó tehet. Az itthoni fasza utak máris megtették hatásukat, valami máris hupog hátul hallom inkább, emiatt gondolom a bakok is erőteljesebben dolgoznak és/vagy már kezdik megadni magukat. Nincs az autóra jellemző, pl zselés cserekor a szinte benzines sima járás. Alapjáraton rezonancia, silány műanyagok újra életre keltek, utálom az egészet.
Az autó ettől függetlenül továbbra is, mint egy vadállat, de csak pályán és ott el is csendesül...Tegnap egy fehér Talisman-nal volt egy kis verseny féle, hozzáteszem soha nem szoktam ilyenbe belemenni, de a fentebb leírtak miatt direkt kivittem pályára a gépet, hogy legalább egy százast 2500-3000 fordulaton lenyomjak vele...
A pálya kijáratnál már toltam le, próbált gyorsítani, de hát nem ment neki úgy, ahogy az enyém megtud lódulni, végül mind a ketten elsuhantunk a rendőr mellett 220 felett, hogy most azok csak épp készültek a méréshez, vagy már mértek, azt nem tudom, de majd kiderül.
A pihenőbe kiálltam, erre ő is. Gondoltam, mit fog kérdezni...rendőr és motor...Egy 35-40 körüli srác vezette, mit gondolok, szerintem bemértek-e minket?
A franc tudja, de én úgy láttam csak készülődtek.
Az enyémben milyen motor van? Az öve 200 lovas benzines.
Áhh ez egy sima 131 lovas 2.0dízel, na akkor elég bután nézett, :-D, de mondom nyugi fel húzva 220 főlé és nálam a NM (470) az inkább. ami hirtelen megindítja ezt a bódét.
Mondta is, hogy kegyetlenül jól megy a gépem, hát én azt tudom, de az ő vasa meg nagyon simán járt.
Régen volt nekem 1.6 talisman, hát annak még új korában is már elég szar hangja volt, de a sok városi autózás, amit a feleségem tett bele, mint írtam főleg város, hamar leamortizálódott az autó és így már nem is csodálom, hogy a lagunam ezt nagyon nem szereti.Nem városba való, és főleg nem ebbe az országba való a lagesz 3, hanem pályára, sima frankó betonra.
-
rob210
Topikgazda
válasz
rayoliviero #62169 üzenetére
Télinek álltalában kisebbet szoktak ajánlani, ettől még azt raksz rá amit akarsz, ha váltóméret még a vizsgán se kötnek bele.
-
rob210
Topikgazda
válasz
oroszkrisz #62170 üzenetére
Nem az a hőfokjeladó.
A műszer ami megjeleníti a műszerfalon az értéket, ennek a jelét látod a műszeren. -
rayoliviero
veterán
Renault Megane III-on 195/55/16-is nyári gumik vannak. Téliből csak ugyanekkorát lehet rátenni vagy rámegy picit nagyobb is a gyári acélfelnire? Múltkor valaki valami ilyesmit írt, hogy nagyobbat tett rá.
-
rob210
Topikgazda
válasz
BigBlackDog #62166 üzenetére
Semennyire ott a termosztát nem jó.
Átereszt, véleményem szerint.
Ki kell venni és ki kell főzni, hogy nyit-e, zár-e rendesen. -
BigBlackDog
veterán
Ha már vízhőfok; Thaliánál (2003-as, 1.4 16V) megfigyeltem, hogy nem teljesen áll be középre a vízhőfok. A melegedés sebességével nincs gond, viszont, ha fűtőm az utasteret (1-2. ventifokozaton és közepre tekerve a hőmérsékletszabályzót), akkor nem megy fel középig a vízhőfokmérő, hanem közép alatt fél-egy osztással megáll. Városban és pályán is. Ha 0-ra teszem a ventit, akkor szépen lassan felmegy kb. középig. Ez mennyire természetes?
-
rob210
Topikgazda
válasz
oroszkrisz #62161 üzenetére
Két féle termosztát van 83°c os meg 89°c os.
Ennyi, mindegyikben ez van tehát ha alacsonyabb a víz üzemi hőfoka az két dolog miatt lehet, rossz a hőgomba, vagy rossz a termosztát.
Nekem a hőgomba az esélyes. -
#89309696
törölt tag
válasz
oroszkrisz #62163 üzenetére
Eagle beszélt erről, hogy hulladék a gyári termosztát mert túl alacsonyan tartja a vizet, de neki 2 literes van.
-
oroszkrisz
tag
válasz
oroszkrisz #62161 üzenetére
A legtöbben 90 fok körüli hőmérsékletet emlegettek - konkrétat senki, te vagy az első. A 106 lovassal 80-82 fokot mértem, 83-ig megy, majd visszaesik, ezek szerint az rendben van. A 95 lovas viszont csak 80-ig megy, 76-78 fok az átlag. Annál vajon a termosztát cserés?
-
rob210
Topikgazda
válasz
oroszkrisz #62158 üzenetére
Ami a 3 ik képen van 3 vonás az a gyári érték bemelegedve. Ott 82°c a víz. De rohadt lassan éri el lévén, hogy diesel.
-
Newlachka
őstag
megane 2-be van valami bt megoldás, yatouron vagy densionon kívül, gyári rádióhoz?
-
oroszkrisz
tag
válasz
rob210 #62151 üzenetére
Pontosítok: a vízhőfokot szeretném megtudni, amit diagnosztikával mérni lehet. Annyit megállapítottunk hogy Mégane III 1.5dci esetén, a műszerfal kijelzés első "vonás" 50 fok, második 75 foknál (106le/110le) illetve 80 foknál (90le/95le) 2 vonás. A tünet szinte tömeges, hogy a két vonás nem jelenik meg akár 50km hosszú úton, ami annyit sugallhat, hogy nem melegszik be a motor. Mivel a két típus eltér a kijelző viszont csalóka, ezért műszerrel mértem mit is takar a visszajelző által mutatott vonások száma. Nagyon sokan cserélnek termosztátot, de eddig senki nem tudta megmondani mennyi lenne a "gyári" érték. Ezt szeretném megtudni, van-e szükség cserére.
-
Tom5
addikt
Megvan miért nincs delej a rádióban és a felső kis orakijelzőn.
Elrepedt a termosztát házam. Ezért is fogyott lassacskán a vizem, de érdekes mód teljesen sosem fogyott ki.
És a viz szépen lecsorgott a csöveken/kábeleken ...De mondjuk ilyenkor mi történik? Szigetelt kábelekről beszélünk. Elvileg a biztosíték jó. (azért ránéz a szerelőm mert én ehhez noob vok) Ha kiszárad van esély az újraéledésre? Van már elektormos autószerelő cimem. Majd elviszem oda, mondjon vmi jót.
Ezzel egyetemben a kuplung csere is megtörtént. (245K km) meglesz a friss műszaki és tavasszal megy eladásra. Ha esetleg vkit érdekel privizzen. -
mdav88
aktív tag
válasz
levitam #62152 üzenetére
Kozvetlen a leomlo utan a kipufogo motorra csatlakozasa.egy ilyen femhalos cso, amit bizony az ido vasfoga megehet, ha a lambda nem akart szepen kijonni, akkor az pl ott megrangathattak, kinyilhatott, tomitetlenseg lephet fel, ami a nagymerteku hangosodasra magyarazatot adna.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
oroszkrisz #62148 üzenetére
Mire gondolsz vízhőfok vagy olaj?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PayPal
- Okos Otthon / Smart Home
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Motoros topic
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Gitáros topic
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G6 - i7-8GEN I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest