Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Picco:] mi tortenik az ITCafeval?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [moongoose:] Gillette Sensor Excel hová tűntél?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/konyi79.gif)
konyi79
addikt
Francia autót biztos csak nyugodt embernek szabad venni, de nem bölcs... A tulajdonos lelkét meg tuti átjárja néha valami, de elég egyedi személyiség, akinek ez a nirvána...
A termosztátot meg semmiképp se szabad gyáritól eltérő értékűre cserélni. A motorok maghőmérsékletét jóideje ott próbálják tartani, a hűtővíz ne forrjon fel, meg épp ne égjen meg az olaj. Ennek érdekében vetik be a túlnyomást is a hűtőrrendszerben, kitolják a forráspontot. Ez a jobb hatásfokú égéshez kell. Ha alacsonyabb a hőfok a kelleténél, romlik a hatásfok is, meg a kopások is nőnek ahogy már említésre került.
Ettől persze lehet rossz a termosztát, de azt max sejteni lehet a hőfokmérőből, a diagnosztika ami segít, ott pontosan ki lehet olvasni a vízhőfok értékeket, nyomon lehet követni egész jól a termosztát működését is.
Ingázó hőfokmérőnek nagyon sok oka lehet, csak egyik utolsó a hengerfejes motor. Viszont akkor igencsak szokta legalább színezni a hűtőfolyadékot. Első körben én a jelenség alapján azt nézném meg, nincs-e eltömődve a hűtő, hajlamosak rá sajnos a szorosan egymásra pakolt víz-klíma stb hűtők között a szemét felgyülemleni, kisebb sebességnél ilyenkor a vízhőfok magasabb lehet, a klíma gyenge hatása árulkodó jel lehet.
De lehet akár egyszerűen a műszercsoportot kell kalibrálni. Vagy ezer dolog.
Prémium üzemanyagot megint motorja válogatja. Vannak olyan konstrukciós motorok, amelyek olyan jól sikerültek, normál üzemanyaggal nem is képesek működni tartósan hiba nélkül (pl ecotec 1,6); vannak, amelyek fel lettek erre készítve, felismerik a jobb üzemanyagot, és akár lehetnek kicsit erősebbek ilyennel, de ezek többnyire nem alapmotorok alapmodellekben.
A másik ami főleg a modernebb nagynyomású dízelekre jellemző, új korukban szinte semmit nem profitálnak a prémium üzemanyagból, viszont ahogy öregszik a rendszer, pontatlanabb a befecskendezés, rosszabbul porlaszt a fűvóka stb, egy jobb üzemanyaggal szinte megtáltosodnak, de ilyenkor is csak újkori formájukat hozzák, bármit is érez a tulaj..
Persze ha a motorvezérlő nem a gyári paramétereket tartalmazza, megint felülírhatja az egészet. Lehetnek simán olyan üzem/tehelésállapotok, ahol egy jobban adalékolt üzemanyag tud megfelelően működni.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B550M R9 5900X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN Z1 Plus EVGA 750W
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime H510M i9 11900KF 16GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB ZALMAN S2 TG Corsair 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450 R7 1800X 16GB DDR4 480GB SSD GTX 1660 Ti 6GB RAMPAGE Shiva FSP 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB ZALMAN S2 TG Be Quiet! 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 1600 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD RX 580 8GB ZALMAN S2 TG Zalman 500W