Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Sgt. Chris
aktív tag
Jaja...az lesz az! :-)
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
Savanya
addikt
Bocs ,rosszat néztem . Kombim van és ahhoz a nagyobb fajta kell .
Mobilszámom: 70-516-8068
No, van autóm, egyelőre úgy fest sikerült a beavatkozás.
A régi csapágyakat ott felejtettem, majd holnap elhozom lefotózom, hááát ritkasz@r állapotban voltak, sőt gyalázatos állapotban. Teljesen más a motor hangja, mélyebb, erőteljesebb.
A nagy hidrós felső bakot kicseréltük, most már nincs olyan érzés, mintha mosógépben ülnék, igazából olyan mintha nem is az én autóm lenne, már annyira hozzászoktam az alapjárati rázáshoz.
A turbó...hát igen (még csak 1km-ert mentem vele), már alapjárattól szépen megy, igazából nem is tudom, hogy eddig hogy tudtam közlekedni a régivel, az már valóban nagyon gatya volt. Még nem tapostam szét, de mindjárt indulok melóba, majd megnézem hogy szedi a lábát, de egyelőre jónak tűnik.
mod.: olajdeklit sajnos nem fényképeztük, meg nem is mentem el meglesni, de azt mondta a szerelő, hogy nem volt szép az sem. Nem volt vészes, de volt benne anyag.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Ck.
addikt
Gyerekek, lehet hogy elköszönök a hétvégén.
Két autót luxus fenntartani.
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék hosszbordás szíjat cserélni a Thaliamban, de még életemben nem csináltam. A motor 1.4 8V, és így néz ki a feszítője. [link]
Józan paraszti ész alapján úgy gondolnám, hogy először az alsó csavart (görgő feletti) meglazítom, ezáltal a feszítő fel-le tud mozogni, majd a kontraanyát szintén meglazítom, és a felső csavart kifelé tekerve meglazul a szíj. Ezután nőgyógyász kezekkel kicserélem a szíjat, a felső csavarral beállítom a feszességet (erre van valamilyen ökölszabály, hogy mennyire legyen feszes?), rákontrázok, majd meghúzom az alsó csavart.
Ha esetleg nem így kell akkor megírná valaki nekem lépésről lépésre.
Nagyon köszönöm!
rob210
Topikgazda
Én az alsó csavarral nem szarakodnék.
Kontraanya és kicsavarom a feszítőt.
Aztán szíjcsere és vissza csavarom majd lekontrázom.
Egyébként a szíjat úgy kell megfeszíteni, hogy ha oldalra megtekered akkor 90°ot engedjen.
Annyi "lógás elég neki"
Renault power
-cobra-
aktív tag
Segítség, elakadtam!
Kilazítottam a csavarokat, de a feszítő nem jön feljebbb, ahogy nézem az oválfuratot, a legfelső állásban van. Sajnos nem tudom ilyen feszesen leszedni a szíjat, hogyan tovább?
PowerBuldog
veterán
Gumik tekintetében mennyire vagytok otthon? 185/55 R15 van most a felnimen. 195/50 jó erre? vagy mindenképpen ugyan olyan típus kell mint ami most van rajta?
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
FRENK1988
veterán
váltóméretben jó
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
HK csapágysor: [link] - nem igazán voltak már a helyzet magaslatán.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Na most nem értelek ha a csavart elkezdted kitekerni, akkor a feszítő el kellett mozduljon.
Ha ezt nem tette akkor óvatosan nem 5kg-os kalapáccsal picit ésszel meg kell kocogtatni!
Lehet, hogy csak össze van gyógyulva az idő és kosz fügvényében.
Ez még a 8 szelepes verzió, ha jól látom a képen, tehát ezen csak egy feszítő van.
Renault power
rob210
Topikgazda
A kérdés csak az, hogy milyen felnire?
Mert a szélessége számít.
Az 50-55 max komfortérzetben lesz különböző, a 185-195 viszont tapadásban és a felni szélessége miatt szerelhetőségben.
Magyarán hány "J"- s a felnid?
Renault power
rob210
Topikgazda
Van már rajta bemaródás de ez még azért nem olyan csúnya ennél már láttam szarabbat.
A turbóról viszont jó lett volna egy videó azt megnéztem volna milyenek voltak a lapátok(lamellák)
Renault power
Igen, írták indexen is, hogy ez még nem is olyan vészes. Bár azért nem egészséges.
Turbóról egy képem van, itt az látszik, hogy cakkosak a lapát szélei és hullámosak a végei, viszont az igazán durva a tengely mozgása volt: jó fél centi minden irányba. [link]
Jah és úgy fest a fogyinak is jót tett ez a kis "szívátültetés", mert azóta mentem közel 200km-ert ugyan olyan stílusban/útvonalon mint előtte, viszont nem sikerül 4l/100km felé vinni (computer).
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-cobra-
aktív tag
Szia Rob!
Azt hiszem tévedtem, mégse felső állásban volt a feszítő, a telefonom pont befért és lefényképeztem. Viszont jobban megnézve úgy látom, hogy alul is van egy csavar. Kocsi alól így néz ki.
tresh
addikt
Lemaradtam új turbót vettél ?
rob210
Topikgazda
Csavarok ki mert ezt a feszítőt több helyen fogatták fel.
Renault power
Végül a felújítottat választottam.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
tresh
addikt
Nyíregyházaiak csinálták?
diablo1984
veterán
mennyi km volt ezekbe?
-=Tiger=-
tag
Mi történt?
(#37369) tresh: nem, Wizard -nál vettem. Nem az enyémet újították, hanem polcról adott egy felújítottat.
(#37370) diablo1984: igen, ez egy jó kérdés...Van egy bejegyzésem 217K km-nél ami vagy valami hengerfej piszkálás volt, vagy HK csapágy csere. Tehát vagy 348K km vagy 131K km.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
diablo1984
veterán
348k durva lenne, mert akkor jól bírta!131k sem kevés, akkor 100k-nként csere nem árt..... mennyibe fájt ez a része maga kb?
Nos mint kiderült a csavarokat is cserélni kellett, így a csapágy 8k + csavarok 10,5k + olajdekli tömítés 7k.
Egyébként azt mondják az okosak, hogy 160-180k km-enként illik ezt megejteni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Sly189
senior tag
Mycso: nem tudsz olyan valakit Miskolcon, aki magabiztosan szét (és össze is tudja normálisan!! ) tudja szedni a műszerfalat, és azt a nyüszögést a szélvédő és a műszerfal között megszünteti?
diablo1984
veterán
tehát 25,5k+munkadíj a cseréje a hajtókar csapágynak? milyen márkájú csapágyat vettél bele, mert az unixnál asszem csak 1 fajta van, te tudtál választani?
Sly189
senior tag
Már elnézést, hogy magamnak válaszolok
akinek nyüszög, találtam egy ilyen megoldást : nyüszögés ellen
mit ad isten, pont van ilyen a garázsomba na holnap csekkolom
Glyco volt először, aztán lebeszéltek róla és gyári ment bele.
(#37377) Sly189: nekem az ablak alatt nem nyekeg, bár sz@rul áll. Nekem maga a középsőkonzol, a km óra csoport és teteje, a középkonzol teteje adta a hangot.
Azt múltkor megcsináltam, írtam is róla, azóta kussol.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
diablo1984
veterán
akkor nem egy durva ára van a gyárinak, de legalább nyugodtan kocsikázol pár évig!
Ck.
addikt
Időközben az Ódi meggyógyult és hosszas mérlegelés után úgy döntöttem, Ő marad.
A Renőt szükségből vettem, mert nem találtam akkoriban itt kint szerelőt, aki adagoló elektronikát javított volna, csak komplett adagolót akartak cserélni 1200 fontért. De mivel a probléma már megoldódott, így 2 autó nagyon nagy luxus lenne.
Az Ódi pedig már családtag régesrég, ezért nincs szívem megválni tőle, örök szerelem. Egyébként is minden meg van benne, amire szükségem van, erős, nyomatékos, kényelmes, automata, nem eszik sokat, télen fűt, nyáron hűt, tempomat, ülésfűtés, allófűtétéstől a prosztata masszázsig mindent tud és emellett muzsika a fülemnek, amikor beröffen és hallgathatom, ahogy kerreg a drága.
Rengeteget megéltünk már együtt és még legalább 100x ennyit meg is fogunk, az utolsó porcikáig fel fogom apránként újítani.
Ettől függetlenül jó szolgálatot tett a kis Renő is nagyon, ha bárki autóvásárlási tippeket kér és egy fiatalabb autót fog keresni kis ráfordítással, bátran fogom a vaspuncit ajánlani.
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
hastalavista
csendes tag
Üdv, ha valakinek van egy felesleges MI-hez acélfelnie (14-es) dobjon egy pü-t és érte mennék. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Nem szívesen vívok szellemi csatát fegyvertelen emberrel. Peace.
tresh
addikt
Agy méret véget tuti nem jó plusz 6"-nál 49-es et sok lesz
FRENK1988
veterán
a gyári acél is 6" nem?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
hastalavista
csendes tag
A felnit Pest és környékén tudom elérni.
Nem szívesen vívok szellemi csatát fegyvertelen emberrel. Peace.
tresh
addikt
De csak et38/43 es lemez emlékeim szerint. De amugy birod a gyari es ennek a meretet a felni kalkulatorba es kiirja az elterest. Amugy az agy atmero tuti kisebb mint 60.1 es innentol bukott a dolog Annyi 4*100as felni van hogy orom nem nezni es van amikor azt se tudjak mit adnak el pont heten vettem egy szett 4*100 r17 gyari megane 2 garniturat 25ert mert szerinte serult /repedt volt a felni elmentem megneztem 20ra lealkudtam a 4et es gumis cimbi letakaritotta fujta ect aztan kiderult hogy csak valami karcolas volt melyebb benne es semmi baja. 30k bol meg allt a tortenet es 45ert masnap elvittek szoval keresni kell gyarit vannak jo vetelek
FRENK1988
veterán
Nekem kellene egy jó árú 16-ős vagy egy mocsok jó árú 17es
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
tresh
addikt
Szerintem 16 ba gondolkozz arra barátibb a gumi árban
FRENK1988
veterán
Igen. Majd egy árban van most már a 15ösökkel
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
SZATA
senior tag
Milyen tapasztalatotok vannak a lengéscsillapító felújítással?
Pénteken elvittem az autót futómű beállításra. Nem volt konkrét panasz, csak gondoltam időnként nem árt. Aztán jött a hidegzuhany, azt mondták előtte még ki kellene cserélni az első gátlókat mert a jobb folyik, és a toronycsapágyakat. :/
Tudtam, hogy nem tökéletes egyik sem, de nem sejtettem, hogy ennyire.
Kicsit kételkedem a szavukban, mert ez egy új hely (AKH), még nem voltam itt, ahova járni szoktam, ott még nem említették, bár bemérésnél 1 éve még nem voltak rosszak az értékek..
Kaptam egy 80.000 Ft-os árajánlatot új alkatrészekre + munkadíjra, ami nem esett jól, ezért került képbe a felújítás. A következő meg a fékcsere, mert az első tárcsáknál 0.6 mm van a határértékig.
Jövő hónapban meg vizsga.
Kicsit elbizonytalanodtam az autó sorsát illetően. Van-e értelme most beleboritani egy csomó pénzt, mert a gumik is öregek (a téli 9 éves), akkut is kellene cserélni a tél előtt, viszont jövőre terveztem lecserélni egy fiatalabb klímásra (nem biztos, hogy Renault).
Ötlet, tanács? Köszi!
tresh
addikt
80 kicsit sok 50-60 körül reális szerintem az ár ha te csinálod még olcsóbb. Felújítást nem ajánlom kb 1-2 céget tudok aki csinál ilyet és tudja is mit csinál ára is van. A többi csak "lefesti" és visszaadja... A komolyabb verseny gátlók stb. éri meg felújítani széria autóban én újat vennék kb ugyanott lesz árban
nrbx
tag
hello, van valakinek tapasztalata, jellemzoen mennyit csal (ha egyaltalan) a 3-as Megane uzemanyag fogyasztas meroje? koszonom.
Doki16
addikt
Szerintem meg egy kicsit tobbet is mer mint ami a valosag. Direkt leszoktam nullazni tankolaskor, pl a multkor akkor tankoltam ra 20 litert amikor felgyuladt a sarga benzinkut ikon. Kivancsi voltam ra, hogy mennyi lesz akkor az a bizonyos 20 liter az auto szerint. Elhasznaltam a tankolt mennyiseget es a fedelzeti 21 liter mutatott de meg mindig nem vilagitott a lampa. Lenyegeb nalam egy kicsivel meg tobbet is mer mint ami a valosag lehet. 20 literekkel megyek el 450-500 kilomtereket. Nyaron nyari gumival a legjobb az auto szerint idaig 4,1 volt. Imadom ezt az 1.5 dci-t.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
PeterPH
senior tag
Sok autóban a lámpa nem akkor gyullad ki, amikor már csak x liter van a tankban, hanem amikor mondjuk 100 km a megtehető táv. Ez utóbbi viszont az előző mondjuk 30 kilóméter átlaga alapján kalkulálódik. Tehát eltérő lehet a maradék üzemanyag mennyiség ha előtte városban araszoltál lámpától lámpáig, vagy lakott területen kívül mentél.
Valós fogyasztást mérni így nem lehet, ahhoz először kattanásig töltöd a tankot, nagyjából kiűríted, majd lehetőleg ugyanannál a kútfejnél megint kattanásig tankolsz, és így a tankolt mennyiség /megtett táv pontos lesz.
Egyébként meg minden egyes autó mérése másképp csal le vagy fel, nincs két egyforma.
[ Szerkesztve ]
Doki16
addikt
Ezt jo tudni, en mindig azt hittem, hogy bizonyos mennyisegnel gyullad fel a jelzes.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-=Tiger=-
tag
KM!
MII-ből nagy kihívás otthon kiszerelni a lengéscsillapítókat? Rugócserénél érdemes a toronycsapágyakat is cserélni?
tresh
addikt
Nem nagy mutatvány de csavarlazító és egy raklap villáskulcs, krova készlet legyen Meg felesleges 1 napod
Szerintem megéri kicserélni nem nagy tétel és akkor egy darabig tuti nem kell hozzányúlni
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nem nagy mutatvány.
Rugó összehúzó, csőkulcs imbusz vagy torx készlet kell.
Már ha az elsőről van szó.
Ha nem vagy ügyetlen oldalanként egy óra.
Renault power
Pecc
őstag
Ezeket az olcsóbb bosch akksikat érdemes megvenni?
Sly189
senior tag
Sziasztok, ha érdekel valakit hogy néz ki a MII kombi csomagtér ajtó műanyag elemeinek leszedése - bolhák pozíciója az kattintson ide.
Grátiszba a zörgő hang pedig egy jobb első spirálrugó törés naccerű.
Suplex rugókra lesz cserélve. ( 26 000 Ft munkadíjjal együtt )