Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#37951) just


just
aktív tag

Mostanában többször észrevettem hogy a kéziféket ha kiengedem akkor még mindig fogja kicsit az autót, elvittem szerelőhöz aki megjáratta a munkahengert, ami utána sem javult sajna, így cserére érett mindkét oldalon hátul. Kaptam egy 25ezer ft-os ajánlatot /oldal amit kicsit sokallok. Lehet ezeket felújítani?

Two things what i hate. People that can't count...

(#37952) rob210 válasza just (#37951) üzenetére


rob210
Topikgazda

Van külön dugattyú!!!

A kérdés az, hogy tárcsa van hátul ugye?
Egyébként a komplett féknyereg hátra ha tárcsás a kocsi 20500.- és mivel nem te szereled be még azt kell mondjam egész kulturált ajánlatot kaptál.

Renault power

(#37953) Megane2000 válasza rob210 (#37949) üzenetére


Megane2000
aktív tag

Te vállalsz ilyen munkát? Bp-i vagy?

(#37954) just válasza rob210 (#37952) üzenetére


just
aktív tag

Igen, tárcsa van hátul. Amúgy nem vagyok tisztába a fogalmakkal hogy mi micsoda. pl.:fékmunkahenger=főfékhenger? Illetve hogy a féknyereg tartalmazza ezt a munkahengert?

Two things what i hate. People that can't count...

(#37955) rob210 válasza Megane2000 (#37953) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pesti vagyok, de két helyen dolgozom, jelenleg semmi időm nincs :(
De tényleg te is meg tudod csinálni.
Veszel egy féktisztító sprayt, ráfújod a csövekre ha elkezd ingadozni valahol a fordulatszám ott lesz a repedés.

Már ha valóban ez a hiba, de erősen 90%. :R

Renault power

(#37956) rob210 válasza just (#37954) üzenetére


rob210
Topikgazda

Főfék henger az elől van a rásegítő dobnál a tűzfalon.

A féknyereg tartalmazza a dugattyút ami megszorul a te esetedben.
Ez lehet azért, mert elkorrodált a dugattyú.
Magyarán elég lehet egy egyszerű dugattyú csere, vagy ha olyan állapotban van, akkor nyereggel együtt kell cserélni.

Ezen látszik hol a dugattyú és ez a komplett cucc a féknyereg.
Ebbe mennek a fékpofák és van még egy nyereg felfogató kengyel is.
Ennyi az egész rendszer ez szorít rá a tárcsára.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#37957) just válasza rob210 (#37956) üzenetére


just
aktív tag

Köszi, így már világos. A dugattyú cserét megcsinálja bármilyen autószerelő?

Two things what i hate. People that can't count...

(#37958) rob210 válasza just (#37957) üzenetére


rob210
Topikgazda

Meg.
A lényeg, hogy legyen hozzá eszköze.
Abs-es autóknál nem szabad fellevegősödnie a rendszernek.

Renault power

(#37959) Megane2000 válasza rob210 (#37955) üzenetére


Megane2000
aktív tag

Okés, megnézem hétvégén!

(#37960) Mágus2 válasza rob210 (#37958) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szabad levegősödnie, csak utána tudni kell légteleníteni. Egy dugattyú vagy féknyereg cserénél elkerülhetetlen, hogy levegő kerüljön az ABS pumpába. ;)

(#37961) rob210 válasza Mágus2 (#37960) üzenetére


rob210
Topikgazda

Tudod, hogy értettem ne kötekedj ;)

Renault power

(#37962) kisninja


kisninja
őstag

Rob milyen kütyü kell a mi kocsinkba (megane classic) belső levegő keringést vezérlő fogaskerék. ?

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#37963) tresh


tresh
addikt

Na holnap újra megane-ozok az új cégemnél egy m2 1.5 dezső 106 paripával fog szolgálni, meglássuk mit tud ;) szóval nincs veszve a francia vonal se :B Mondjuk ennek kárát az ódi látja mert már lassan egy hete búsul a kertben :(

(#37964) rob210 válasza kisninja (#37962) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mi a gond?
Mert ott nem a fogaskerék szokott szétmenni hanem a motor adja meg magát ami a csappantyút állítja.
:F

Renault power

(#37965) Mágus2 válasza rob210 (#37964) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

És még jól kattog is. :K

(#37966) asdf74


asdf74
tag

Sziasztok! Milyen problémákra számíthatok a közeljövőben? Az autóm (Clio 2002 1.5 Dci) az elmúlt hónapokban egyre több üzemanyaggal megy csak szépen. Egyre levegősebb a rendszer ha fogy az üzemanyagom, már kb 1/3 tank alatt elég gáz a helyzet, aztán teletankolom és jó. Előre is köszi!!

(#37967) Megane2000 válasza rob210 (#37955) üzenetére


Megane2000
aktív tag

A képen látható cső mindkét vége totál elengedett. Ez szállítja a moorba a levegőt godolom. Ez okozhatja a sípolást? Mi ennek a csőnek a neve s kb milyen árban van? Olajcsere mikor javasolt? 13 hónapja volt azóta 12-14ezer km-t mentem vele.
[L:/dl/upc/2015-06/04/537895_r1qh2spielbybpzf_image_3.jpg](IMG:/dl/upc/2015-06/04/537895_r1qh2spielbybpzf_image_3.thumb.jpg)(/IMG)[/L]

[ Szerkesztve ]

(#37968) rob210 válasza Megane2000 (#37967) üzenetére


rob210
Topikgazda

A sípolást okozhatja.
Ez típus betegség nem tudom miért szövetből csinálták a Franciskák.
Olaj cserét én 10ezrenként szoktam csinálni de én megszállott vagyok. :R ahogy azt már megkaptam pár embertől. (illetve minden ősszel és tavasszal. A téli olajjal én nem megyek neki a nyárnak.)
Légszűrő szívó cső, levegőcső néven fut kb 19.000.- körül mozog a gyári gondolom ettől megkímélnéd magad.
Azaz marad az alumínium harmonika, amit minden autós boltban kapsz 2-3.000.- ért, vagy még olcsóbban is.

Renault power

(#37969) kisninja válasza rob210 (#37964) üzenetére


kisninja
őstag

ahogy mágus is írta kattogott míg ki nem kötöttem. viszont beszart a klímám is így azt is meglehetne csinálni.

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#37970) Megane2000 válasza rob210 (#37968) üzenetére


Megane2000
aktív tag

Köszi a választ. Akkor intézem. Én is úgy vagyok vele hogy már ráfér az olajcsere plusz az összes szűrőt lecserélgetem. Nem nagy dolog 20-30e ft-ból kijövök szerintem. :)

(#37971) Josi válasza Megane2000 (#37967) üzenetére


Josi
aktív tag

levegőcső

Én már régebben átcseréltem.
A cső 65 v 70mm átmérőjű.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#37972) Josi válasza kisninja (#37969) üzenetére


Josi
aktív tag

Állítolag rendesen szét kell bontani ott az ablak alatt.
Ha igaz a klímacsöveket is ki kell kötni, hogy megszerelhető legyen.
Én egyenlőre nem állok neki. Nálam is ki van kötve.
De várom a fejleményeket.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#37973) mycso válasza asdf74 (#37966) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Üzemanyag szűrő mikor volt cserélve?
Esetleg a tank lehet elkoszolódva, így elsőre nekem ilyesminek tűnik.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#37974) asdf74 válasza mycso (#37973) üzenetére


asdf74
tag

Tank garantáltan tisztított, új üzemanyagcsövek behúzva végig!! üzemanyagszűrő is friss cserés. Ugyanazt produkálja sajna csere után is. Köszi a választ!! Mi is arra gyanakodtunk!! :)

[ Szerkesztve ]

(#37975) rob210 válasza asdf74 (#37974) üzenetére


rob210
Topikgazda

Leszögezem a dieselhez nem értek.
De ezt a sógorom Golfja akkor csinálta amikor nem szívott elég üzemanyagot.
Átfolyást mértetek már?
Én mindenképpen a szivattyú körül keresgélném a hibát.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#37976) Mágus2 válasza asdf74 (#37974) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha jól emlékszem itt is csak szívókosár van a tankban, pumpa nincs. Azt a szívókosarat kell szétszedni és kipucolni, vagy cserélni, mert ott levegősödik, mint ez a golf. Sokszor elég csak kitisztítani.

[ Szerkesztve ]

(#37977) asdf74 válasza rob210 (#37975) üzenetére


asdf74
tag

Szia! Azt még nem mérettem, ismerősök alacsony-magasnyomású pumpákkal riogatnak, porlasztócsúcs cserékkel ami tudtommal többszázezer ft. Bele se merek gondolni. Nem ér annyit az autóm. Köszi a válaszod, valami hozzáértő ember kellene, nem akarok mendemondákra alapozni!! :)

Mágus2 : köszönöm, ennek utánanézek!!!

[ Szerkesztve ]

(#37978) Megane2000 válasza Josi (#37971) üzenetére


Megane2000
aktív tag

Na köszi szépen! :)

(#37979) dobigabi


dobigabi
csendes tag

Üdv mindenkinek!
Lenne a speciális Problémám egy 2003-as Quickshift váltós Twingóval. Időnként üresbe rakja a váltót (N) ahogy nézem általában elég meleg állapotban a komputer ezt a hibát írja (P0745 Pressure Control Solenoid 'A').
Ilyenkor a hidraulikus tartályban visszatöltött állapotban van az olaj. vagyis valószínű nem megy ilyenkor a nagynyomású pumpa.
Találkozott valaki ezzel a hibával, és mivel gyógyítható? nagy segítség lenne. előre is köszönöm. :))

(#37980) rob210 válasza asdf74 (#37977) üzenetére


rob210
Topikgazda

Amit mágus írt én is arra gyanakszom, hogy amikor a tankban nincs már akkora "nyomás akkor nem tudja rendesen felszívni az üzemanyagot, mert el van valami koszolódva.
De valóban nem az én területem a diesel, nekem ott az AC az vagy nyomja a naftát vagy nem :)

Renault power

(#37981) Mágus2 válasza rob210 (#37980) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Gyakori probléma ez a szívókosaras diesel-nél. Van az úszóházban egy visszacsapó szelep, ami megakadályozza, hogy vissza fojjon a nyál, amíg áll a a motor. Ha ebbe kosz kerül, akkor levegőt szív mellette és ráadásul nehezen is indul sok állás után, vagy orral emelkedőnek. ;) Az a common rail kb. olyan konstrukció, mint az adagolós dízelem volt. Abban is szíj hajtotta az egyetlen pumpát, aminek két része volt, egy alacsony nyomású(szállító). Ez felel azért, hogy a tankból felszívja és tovább nyomja a magas nyomású pumpába, ami majd előállítja a kellő nyomást a közös nyomócsőben. A régi adagolós tdi is ilyen, csak ott nincs közös nyomócső, meg nem mágnesszelep nyitja a befecskendezőt, hanem a hidraulikus nyomás, de az elv azonos.

Az újabb rendszerekben már van a tankban AC, meg külön elektromos segéd pumpa a motortérben + a magas nyomású.

[ Szerkesztve ]

(#37982) rob210 válasza Mágus2 (#37981) üzenetére


rob210
Topikgazda

;) :K

Ez elvet tudom, csak még nem szereltem ilyet és amíg valamit nem szereltem addig nem értek hozzá... :)

Renault power

(#37983) papp_no1


papp_no1
senior tag

Sziasztok!

Van egy Renault Scenic 1.4 RTE 2002es évjáratú autónk, és az alábbi gond lenne vele : a Rádió illetve a középső kijelző ( amin mutatja,hogy hány óra van ) nem működik. A biztosítékdobozban megnéztem a rádió biztosítéka nincs kiégve, kipróbáltam egy új biztosítékkal de nem változott semmi. Tudnátok tippet adni?

Köszi

(#37984) asdf74


asdf74
tag

Köszönöm a hozzászólásokat!! Ennek fényében megvizsgáltatom a tankot!! :R

(#37985) rob210 válasza papp_no1 (#37983) üzenetére


rob210
Topikgazda

Másik fejegységgel próbáltad?
Két lehetőség van.
Nincs összedugva a csati ;) vagy tönkrement a fej.

Renault power

(#37986) mycso


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Kombi M2 reklám: [link]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#37987) papp_no1 válasza rob210 (#37985) üzenetére


papp_no1
senior tag

Nincs másik sajnos, de valahogy megpróbálok szerezni egyet tesztre. Zenét hallgattunk grillezés közbe és egyszer csak hop süket lett. De a fejegység miatt nincs középen óra se pl?

(#37988) FRENK1988 válasza papp_no1 (#37987) üzenetére


FRENK1988
veterán

Akkor biztosíték ment ki. Nekem egy zárlatos GPS töltő vágta haza a kozepkonzolt

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#37989) papp_no1 válasza FRENK1988 (#37988) üzenetére


papp_no1
senior tag

Tudnál, esetleg tudnátok adni tippet melyikeket nézzem meg? A szivargyújtóé, a fejegységé nem ment ki.

(#37990) FRENK1988 válasza papp_no1 (#37989) üzenetére


FRENK1988
veterán

Hú jót kérdeztél. Én vegignéztem sorba mindet és ha jól emlékszem akkor egy 10A biztosíték ment ki

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#37991) papp_no1 válasza FRENK1988 (#37990) üzenetére


papp_no1
senior tag

Esetleg ha ma lesz időd tudsz képet felrakni melyiket nézzem meg? :) Nagyon szépen köszönöm!

(#37992) rob210 válasza papp_no1 (#37991) üzenetére


rob210
Topikgazda

A scenic biztosíték táblája nem ugyan olyan mint a megane-é.
Ezért is nem mondtam egyből, hogy melyik az. ;)
De ha így hallgatott el akkor valóban a biztosíték gyanús.
Ha Pesti vagy tudok adni egy cserefejet amíg kipróbáljuk.

Egyébként a középső kijelzőt a fej vezérli, így semmi különös nincs benne, ha nem megy fej nélkül.

Renault power

(#37993) Sgt. Chris


Sgt. Chris
aktív tag

Azt másnál is csinálja a fed.comp., hogy indításkor kiír valami blőd hőmérsékletet, pl.: -39 fok...??? Még akkor is, ha fél napot áll a kocsi a tűző napon...
Hiába kapcsolok klímát, nem veszem észre, hogy rendesen el kezdene hűteni... Néha, egy 10-15 perc alatt kb. beáll a hőfok-kijelzés, vagy egyszerűen csak eltűnik a középső kijelzőről a hőfok megjelenítése. Egyáltalán a kijelzett hőmérséklet alapján vezérli a digiklímáját a Megane? (II PhI 1,6 16V)

ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W

(#37994) mycso válasza Sgt. Chris (#37993) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Digit klíma a külső a belső hőmérő és a napsütés érzékelő trió alapján működik.
Egyébként az normális, ha benyomod a klímát és egyből nem hideget tol. A digit fokozatosan hűti be a levegőt, hogy hozzászoktassa a tested.

Viszont gyanús, hogy a külső hőmérőd megadta magát.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#37995) _NCT válasza mycso (#37994) üzenetére


_NCT
őstag

Ezt az auto funkciót szoktátok használni? Én még sosem éreztem hogy értelmesen hűtött volna, mindig manuálisan állítgatom :P

(#37996) mycso válasza _NCT (#37995) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Én szoktam nálam jól működik.
Kivéve extrém hideg/meleg-ben, olyankor én is manuálisan használom.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#37997) rob210


rob210
Topikgazda

Nekem meg nincs ilyen gondom csak manual van, de az fújja az ájert rendesen. :)

Renault power

(#37998) papp_no1 válasza rob210 (#37992) üzenetére


papp_no1
senior tag

Sajnos vidéki vagyok, de megpróbálok szerezni egy donort. Drága a gyári fejegység?

(#37999) rob210 válasza papp_no1 (#37998) üzenetére


rob210
Topikgazda

Előbb cseréld ki az összes biztosítékot, ha az nem megoldás akkor marad a másik fej.

De érdemes lenne először csak kölcsön szerezni egyet. :R

Renault power

(#38000) papp_no1 válasza rob210 (#37999) üzenetére


papp_no1
senior tag

Kevés logikával de az utolsó sorban az utolsóval kezdtem és haladtam felfelé, és a legelső volt a rossz :) Most már jó a rádió. köszi szépen a segítséget

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.