Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Yettel topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 10:49:25

LOGOUT.hu

Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#30851) McLaca válasza madle (#30823) üzenetére


McLaca
őstag

Nem állt szándékomban. :) De tényleg már az abszurditást súrolja a dolog, mert most vagy mi vagyunk iszonyat bénák, vagy ők. Előbbinek azért nem sok esélyt adok, de az egóm azért kisebb annál, hogy egyértelműen ki merjem jelenteni. Most várok még egy kis infómorzsát, és annak tükrében dől el a további lépés, de azt hiszem, az az lesz, hogy a telenortól kapott legutóbbi adategyeztetési lapot (amin a teljes cím rajta van) egyszerűen beszkennelem és azt is elküldöm, nyomatékosan megkérve a telekomot (blue-t), hogy minden karaktert és szóközt úgy vigyen fel, ahogy a papíron látja.
Azóta is átkozom azt, aki megszüntette a kétkapus hordozás lehetőségét...

Üdv!

A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh

(#30852) McLaca válasza #79335424 (#30848) üzenetére


McLaca
őstag

Alapvetően hibás a megközelítésed. A válaszokhoz el kell mélyedni az említett technológiákban. A lényeg hétköznapian megfogalmazva: a telefonod úgy jeleníti meg az elérhető technológiájú hálózatokat, mint a tv-d a fogható csatornákat. A különbség annyi, hogy ha pl. a TV-n nézel egy HD csatornát (telón ez legyen a 3G), és az valamiért elszáll, akkor a TV nem kapcsol át automatikusan SD-re, a telefonod viszont igen (2G-re). Ugyanígy ha SD-re kapcsolsz, de ugyanannak a csatornának elérhető HD verziója is, akkor a TV-d nem vált át rá, de a telefonod átvált a gyorsabb hálózatra, mert így van meghatározva a prioritáskezelése.
Meg kell különböztetni az adathívást és a hanghívást is, mert utóbbinak prioritása van, azaz ha az adott cella teljesen tele van netezőkkel és nincs egy szabad csatorna, de valaki indítana egy hanghívást, akkor a cella egyszerűen egy adatkapcsolatot levág a hálózatról, vagy - mivel több csatornán kapcsolódik egy adathívás a hálózatra - felszabadít néhány csatornát a cella a hanghívásoknak, ezzel a netezőktől elvéve azt és az adatforgalmat lassítva.
A hívó-hívott oldali eltérő technológiájú kapcsolódást a szolgáltatók hidalják át konverzióval. Az, hogy a telefon melyik hálózatot használja, ahogy fentebb is írták, sok mért paramétertől függ, többek közt a jelerősségtől. Hogy a telefon mekkora dBm jelszint különbség esetén cseréli le a gyengébb technológiát az erősebbre, ez vagy szoftveres, vagy szabványban foglalt kérdés.
Ami még felmerült: abban már nem vagyok biztos, hogy 3G-n is így van-e, de 2G-n még biztosan: a cella a telefonnal nem azon a csatornán kommunikál, amin a hang és adathívás megy, hanem egy külön jelzéscsatornán. 2G-n az SMS is ezen utazik (ezért irtózatosan szemét dolog annyiért adni az SMS-t, amennyiért adják, ugyanis szinte ingyen van a szolgáltatónak), 3G-n már ott, ahol a hang is.
Tehát az, hogy a telefonod felsorol mindenféle hálózatot, csak azt jelenti, hogy lát ilyen és olyan cellákat is, de bármelyikre is kapcsolódsz, utána a beállított szabályok szerint fog eldőlni, hogy fog-e váltani jobbra-rosszabbra a telefon, amennyiben nem drótozod be valamelyiket. Viszont bármelyikre is kapcsolódik a teló, mind az adat, mind a hang azon fog menni. Ugyanis nem tud egyszerre 2G és 3G cellához is kapcsolódni egy időben, hogy egyiken hang, másikon adat utazzon.
A 4G meg teljesen más asztal, ott a kapcsolódás teljesen új alapokra helyezett, olyasmi, mint ahogy a PC-d a netre kapcsolódik, IP-alapú, tehát teljesen csomagkapcsolt, nem úgy, mint pl. a 2G, ahol a hanghívás áramkörkapcsolt, míg az adat csomagkapcsolt.
A nagyon szakik kérem nézzék el a pongyola megfogalmazásokat, a pontatlanságaimat kijavítani ér! :)

Üdv!

A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh

(#30853) #79335424 válasza McLaca (#30852) üzenetére


#79335424
törölt tag

Köszönöm, ez világos volt! Ez azt is jelenti, hogy a szolgáltató a HD hangot (vagyis a 3g hanghívást) csak globálisan tudná aktiválni/deaktiválni, kliensenként nem?

(#30854) mzsombor válasza #79335424 (#30853) üzenetére


mzsombor
tag

HD hang nem egyenlő 3G hanghívás! HD voice-os hívás csak egy opció a 3G-n elérhető kodekek közül, akkor jön létre, ha mindkét oldal 3G-n lóg, és mindkét telefon tudja is a HD voice kódolást. Ha bármi hiányzik, akkor "sima" kodekkel indul a hívás, de ha te 3G-n lógsz, attól még 3G-n fog menni a hívás. Ugyanígy, ha elindul egy hívás HD voice-szal, és a másik oldal visszalép 2G-re, akkor te is rosszabb minőségű hangot fogsz hallani, pedig a hívásod 3G-n marad, attól, hogy a másik fél 2G-re ment, a te telefonod még nem fog technológiát váltani.

Ha nagyon utálod a HD hangot, vegyél olyan 3G képes telefont, ami nem támogatja a HD hangot! Így adatozni is tudsz, és nem okoz neked fájdalmat a jó minőségű hang... :)

(#30855) szabogabor10 válasza #79335424 (#30853) üzenetére


szabogabor10
veterán

Kliensenként nem lehet deaktiválni. Egyébként csak lokálisan tapasztalsz problémát, vagy mindenhol az országban?
Ha már itt tartunk, kérdezném a többieket is: ti is tapasztaltok problémákat a HD hang miatt?

[ Szerkesztve ]

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

(#30856) tomp válasza szabogabor10 (#30855) üzenetére


tomp
félisten

Nálam a HD hang tökéletesen működik. Még nem tapasztaltam hibát.

(#30857) polonic válasza szabogabor10 (#30855) üzenetére


polonic
félisten

Nálam nincs probléma, csak nem olyan minőségű, mint a telekomnál.

(#30858) tomp


tomp
félisten

A HD hang az egyetlen szolgáltatásuk amelynél még nem tapasztaltam hibát. Ellenben a normál hívásnál sokszor. Net szintén. HD hang bezzeg hibamentes.

(#30859) szabogabor10 válasza tomp (#30858) üzenetére


szabogabor10
veterán

Ez érdekes. :D

Egyébként én se tapasztaltam még soha hibát Telekom hálón szifonnal. Sokkal érthetőbb a hívópartner, a 2G-re való esetleges leváltás pedig teljesen kimaradásmentes.

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

(#30860) KamuMazsola válasza mzsombor (#30854) üzenetére


KamuMazsola
őstag

Honnan tudom, hogy a telefonom képes-e a HD hanghívásra?

Üdv.: KamuMazsola

(#30861) polonic válasza KamuMazsola (#30860) üzenetére


polonic
félisten

Ha tamogatja a wideband adaptive multirate kodeket, akkor az a hd hang. Ezt a keszulek gyartojanak a honlapjan fel szoltak tuntetni.

(#30862) tomp


tomp
félisten

Nagyjából 2009 óta csak HD voice kompatibilis telefont hoznak ki. Ez alól az iPhone kivétel. Az csak az 5-ös modelltől támogatja.
VoLTE támogatás pedig 2013-tól van.

(#30863) KamuMazsola válasza polonic (#30861) üzenetére


KamuMazsola
őstag

Köszönöm, így már tudtam mit kell keresni. Támogatja a telóm. (AMR-WB)

tomp, neked is köszönöm!

[ Szerkesztve ]

Üdv.: KamuMazsola

(#30864) zseko válasza apaszka (#30847) üzenetére


zseko
veterán

Nézd meg a jászságot (mondjuk úgy vámosgyörk környékét). Mindenhol van 4G, kivéve a településeken. Kész vicc.

HR24.hu

(#30865) club1 válasza zseko (#30864) üzenetére


club1
veterán

Amíg a településen nincs LTE cella, addig a településen ne keress beltéri lefedettséget. Kültéri lefedettség is csak akkor lesz, ha az LTE cellával rendelkező szomszéd település nincs messzebb néhány kilométernél. Ez természetesen a mostani (1800 MHz-es) rendszerekre igaz, ha a 800 MHz-es rendszert bekapcsolják, abból már lehet a szomszédos településen is rendes lefedettség.

(#30866) goop válasza club1 (#30865) üzenetére


goop
őstag

Hja, nem kapkodjál el a 800 Mhz bekapcsolást az fix, gondolom arra játszanak, hogy a nagy telekomos összeborulás miatt, kell valamit variálniuk a tornyokon, és nem akartak dupla munkát végezni :D

(#30867) zoli62


zoli62
addikt

My Telenorban két különboző előfizetésemnél is eltűnt a telefonszám. Más is tapasztalt ilyet?

(#30868) Viktor0610 válasza zoli62 (#30867) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Az mit jelent, hogy"eltűnt a telefonszám"?
Mi működik rosszul, hibásan? :)

Samsung Galaxy A54

(#30869) Fkris


Fkris
őstag

Sziasztok!

Most kötöttem szerződést LTE netre, 1,3 giga adatforgalom és 150 perc hívás minden irányba.
LTE re nemtudok felmenni, vagyis hálózatot talál, fel is megy, de adat nem jön rajta, vagy ha igen akkor 700+os pinggel.
Így használhatatlan, HSDPA+on olyan a vétel mint eddig.
Jelentetem telenor felé, boltban ki is próbáltuk, nincs se SIM, se készülék probléma (Nexus 5).
Továbbították a technikusok felé, ők ma hívtak, hogy megerősítik, a készülék és SIM kártya hibája kizárt, és náluk a hálózaton sem találnak semmi problémát, ezért a hölgy szavaival élve "időt nem tudok mondani mikorra lesz meg a probléma, de utánanéznek".

Ez így nem túl konkrét, és igazából eléggé groteszk, hogy ne tudnák megállapítani a probléma forrását(vagy csak nem ismerik el hogy szar a hálózat).

Most kötöttem 2 évre 6000 Ft os előfizetést és elsősorban az LTE és a percek mennyisége miatt, így igazából csak a szempontjaim felét nem tudom felhasználni.

Részükről ez nem tűnik korrektnek a jelen állás szerint, ha mondjuk 1 hét(vagy hónap) múlva sem jutnak semmire, akkor mit tehetek, hogy szerződést bontsak(nyilván kötbért eszem ágában sincs fizetni)?
Egyáltalán van ilyen lehetőségem?

Köszönöm! :)

"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...

(#30870) Viktor0610 válasza Fkris (#30869) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Küldhetsz egy levelet az ügyfélszolgálatnak, hogy találjanak valami megoldást a problémádra, vagy -ha ez nem lehetséges- engedélyezzék a kötbér nélküli szerződésbontást.

Samsung Galaxy A54

(#30871) club1 válasza Fkris (#30869) üzenetére


club1
veterán

Miből gondolod, hogy ott ahol próbálod, van lte lefedettsége a Telenornak? Egyébként pedig rádiós technológiánál semmit nem szavatolnak. Ha mázlid van, akkor van 4G, ha meg abszolút nincs, telefonálni sem tudsz. Ez ilyen.

(#30872) Fkris válasza club1 (#30871) üzenetére


Fkris
őstag

Van lefedettseg, direkt megnezettem az ugyfelszolgalatos csajjal.
Azt azert szavatoljak mar, hogy ha VoLTE nincs, akkor az egyetlen masik dologra amire jo hasznaljam a halozatot.

Viktor0610, koszonom!

[ Szerkesztve ]

"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...

(#30873) szabogabor10 válasza Fkris (#30872) üzenetére


szabogabor10
veterán

Ez teljesen jogos elvárás.

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

(#30874) taip válasza Fkris (#30872) üzenetére


taip
senior tag

Azért nem ugyanaz, hogy megnézi a lefedettségi térképet és közli, hogy kell lennie térerőnek vagy kipróbálja a SIM-edet egy másik telefonban, valamint a telefonodat másik SIM-mel.

Magyarul -val, -vel és NEM -al, -el. Legyünk már ennyire igényesek az anyanyelvünkhöz... (Például: 1-gyel, 2-vel, 3-mal, %-kal, stb.)

(#30875) #79335424 válasza Fkris (#30872) üzenetére


#79335424
törölt tag

Az ügyfélszolgálatos csaj elment hozzád, hogy megnézze? Én biztos nem írnék alá náluk semmit úgy, hogy konkrétan ki ne próbáltam volna. Az LTE esetében a Telenornál erre több lehetőség is van.

(#30876) Fkris válasza taip (#30874) üzenetére


Fkris
őstag

Mindkettő megtörtént.

(#30875) Somatom
Nem hiszem, hogy az egész 3as metró vonalán ne lenne LTE lefedettség akár egy megálló erejéig, a belvárosról nem is beszélve.
Kipróbálás viszont jogos felvetés, itt igen ,hibáztam.

"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...

(#30877) mzsombor válasza Fkris (#30876) üzenetére


mzsombor
tag

A hármas metró vonalán nincs LTE lefedettség. 3G is csak pár éve van! Egyedül a 4-es metrónál van LTE is.

(#30878) szabogabor10 válasza mzsombor (#30877) üzenetére


szabogabor10
veterán

Fura, hogy pont ott nem építették ki.

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

(#30879) mzsombor válasza szabogabor10 (#30878) üzenetére


mzsombor
tag

Nem olyan triviális a munkavégzés, pláne fejlesztés a metróvonalakon.

(#30880) taip válasza Fkris (#30876) üzenetére


taip
senior tag

És működött a te kártyád másik készülékben, valamint egy másik kártya a sajátodban, csak a saját kártyád a saját telefonoddal nem? Ez érdekes...

Amúgy ha Pestről van szó, nem hiszem, hogy lefedettség probléma lenne. Nyilván vannak kevésbé erős helyek, de azért általában van LTE.

Magyarul -val, -vel és NEM -al, -el. Legyünk már ennyire igényesek az anyanyelvünkhöz... (Például: 1-gyel, 2-vel, 3-mal, %-kal, stb.)

(#30881) szabogabor10 válasza mzsombor (#30879) üzenetére


szabogabor10
veterán

A Telekom már kiépítette mind a 4 metróvonalon. Tényleg nem egyszerű, de nem is lehetetlen.

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

(#30882) mzsombor válasza szabogabor10 (#30881) üzenetére


mzsombor
tag

Általában nem lehet csak úgy sugárzó kábelt húzni, aki pedig megtehette, jó pénzt kér érte, vagy jó ideig nem is engedi ráköltözni a többi szolgáltatót. A négyes metró ilyen szempontból speciális, mert ott előbb volt a mobil technológia, utána jött a metró, már a metró tervezésnél figyelembe lehetett venni ezeket az igényeket. :)

(#30883) Fkris válasza taip (#30880) üzenetére


Fkris
őstag

Az én kártyám nem működött a sajátban és másik készülékben sem, más kártyája meg nem érdekelt, mert azzal nem tudok ÉN netezni.

"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...

(#30884) taip válasza Fkris (#30883) üzenetére


taip
senior tag

Ja, csak azt írtad, hogy a kártyahibát kizártátok, de ha máshol sem működött, akkor lehet, hogy mégsem.
A másik kártyát pedig azért kellett volna a telefonodba berakni, hogy kiderüljön, a telefonod felmegy LTE-re.

Magyarul -val, -vel és NEM -al, -el. Legyünk már ennyire igényesek az anyanyelvünkhöz... (Például: 1-gyel, 2-vel, 3-mal, %-kal, stb.)

(#30885) Fkris válasza taip (#30884) üzenetére


Fkris
őstag

Az LTE elofizetese kartyam 2 masik, LTE kepes telefonban sem mukodott, innen szerintem joggal feltetelezhetem, hogy a keszulek jo, foleg ha a halozatra is felmegy, csak adat nem jon at.

"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...

(#30886) dptrsk válasza Fkris (#30885) üzenetére


dptrsk
addikt

1220 hibabejelentés, és a kötbérigény jelzése az esetleg 72 órán túlnyúló javítás miatt.

(#30887) atosan válasza club1 (#30865) üzenetére


atosan
addikt

Azt tudni, hogy fejlesztik e, vagy esetleg hol lesz a közeljövőben?

Maine coon

(#30888) club1 válasza atosan (#30887) üzenetére


club1
veterán

Persze hogy fejlesztik, nem véletlenül vették meg a 800 MHz-es frekvenciablokkot. 80-90% földrajzi lefedettség fölé megy egy éven belül az LTE.

(#30889) atosan válasza club1 (#30888) üzenetére


atosan
addikt

Ez jó, köszönöm.

Maine coon

(#30890) Tutu7030 válasza club1 (#30888) üzenetére


Tutu7030
veterán

Földrajzi vagy lakossági? :F

LG Optimus G E975 v20 -> LG G4 H815 V29a-EUR-XX -> Huawei Mate 9(MHA-L29) -> Huawei P30 Pro -> Honor Magic5 Pro

(#30891) mexel


mexel
veterán

Megoldódott köszönöm

[ Szerkesztve ]

(#30892) Viktor77 válasza mexel (#30891) üzenetére


Viktor77
titán

NMHH

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#30893) polonic válasza mexel (#30891) üzenetére


polonic
félisten

NMHH

(#30894) mexel


mexel
veterán

Köszönöm, hamarabb kérdeztem mint megnéztem volna csak felhúzott a telenor.

(#30895) Fkris válasza dptrsk (#30886) üzenetére


Fkris
őstag

Koszonom szepen! :)

"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...

(#30896) Out


Out
addikt

Egy interneten vásárolt használt Telenor-os mobiletelefonról tényleg nem tudják megmondani az ügyfélszolgálaton IMEI szám alapján, hogy az a telefon lopott-e, tiltott-e, van-e vele valami gubanc? Nekem ezt mondta az unott arcú ügyfélszolgálatos kisasszony, de nem akarom elhinni, hogy nincs egy adatbázisuk a telefonokról. Az interneten vannak weboldalak ahol lehet ellenőrizni, hogy egy adott IMEI szám blokkolva van-e, de kitudja, hogy ezek mennyire megbízhatóak. Tényleg nincs az ellenőrzésre megbízható módszer?

Commodore Plus/4 --- Személyi számítógép beépített profi szoftverrel

(#30897) polonic válasza Out (#30896) üzenetére


polonic
félisten

Persze, hogy van adatbázis, EIR-nek hívják, minden core network része. Az egy más kérdés, hogy nem tud erről vagy nem lehet neki megmondania vagy nincs hozzáférése.

(#30898) Landsmann válasza Out (#30896) üzenetére


Landsmann
addikt

Pár éve még IMEI alapján megmondták, hogy a hálózatukon blokkolva van-e a készülék.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30899) tomi5244


tomi5244
őstag

Üdv!

Egy fekete másfél éves SIM-ről lenne szó eredetileg, rendes "nagy" SIM volt később lett vágva microra a héten pedig nano méretre a telenor egyik pontján. Eddig nem volt 4G képes telefonban a SIM ezért nem izgatott a dolog de ahol nekem egy másik kártyával (gyárilag microSIM), megy frankó a 4G addig a fent említett SIM-el nem megy az unokaöcsém i5S-én a 4G. Mind a ketten ugyanabban a tarifában vagyunk, földrajzilag ugyanazon a területen.

Kérdés, hogy a telenor adhatott ki olyan kártyát ami (fekete) rendes SIM méretű és 4G képes?

:R

(#30900) dptrsk válasza tomi5244 (#30899) üzenetére


dptrsk
addikt

Hivatalosan a világoskék SIMek 4G képesek, de van feketéből is 4G képes széria a tapasztalatok szerint.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Yettel topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.