-
LOGOUT.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laybee
őstag
Jvc-t is pont ugyanott gyártják, mint a Kenwoodot.
-
DigitXT
nagyúr
válasz
Wiz Khalifa #78934 üzenetére
Nálam csak annyi a csavar a történetben, hogy a pendrive kihúzása nem segített.
Ugyanúgy CD SOURCE-szal indult, és onnan nem játszott le semmit értelemszerűen:
a pendrive visszadugása billentette innen ki... (Először gondoltam, hogy "felhívatom"
magam, mert olyankor is át szokott váltani, érzékeli a bejövő hívást, de nem vált be.)V8engines: hát én már bármit el tudok képzelni. De amúgy ezt elég könnyű kideríteni, miszerint tesztelés céljából teljesen kihagyod a pendrive-ot a képletből, azaz kihúzod, mindenféle beállításokat végzel: ha utána is szarakodik, akkor nincs köze hozzá.
Amúgy nálam 2017 óta megy, semmi extra hűtés, sőt a pendrive is végig benne volt... (Noha viszonylag ritkán hallgattam onnan végül zenét, mert inkább telefonról ment...)
https://hardverapro.hu/apro/zotac_gtx_1080_arcticstorm_elado/friss.html
-
V8engines
tag
válasz
DigitXT #78933 üzenetére
2 din JVC-m van, kezdetektől harcolunk egymással. Ha már csak a menüben, beállításokban bármit elállítok, amint kilépek, belassul az egész (hangerő, szám léptetés, stb.). Újraindítva helyreáll.
Lefagyás is volt már, nem kell neki hozzá a téli időszak sem.
Bekapcsolás után van hogy nem jelenik meg a hang. Van hogy 2.-6. próbálkozás után jön meg. Nem számolom már mi a rekord, de úgy rémlik hogy a 6 újra bekapcsolás a csúcs.
Boltba visszaküldve annak idején persze nem találtak hibát. -Ez a sokszorra indítás akkoriban még nem volt (új korában).Az időkorrekció viszont mindent visz, pláne már így, hogy aktívkodom.
Biztos lehetne még hangolgatni, de ma pl. a műhelybe beállva egészen tetszett (más is tett róla említést) a hangzás. Akkutöltőt ráaggattam, aztán uccu neki, munkaidőben.
Ja, és tetszik hogy még CD alternatíva meg van benne, nem csak pendrive. Gari végeztével még ráaggattam (avagy bele applikáltam) egy hűtőventilátort a remote szálra kötve.De most így olvasva titeket, elgondolkodtam. Lehet hogy egy (amúgy hibátlan) pendrive okoz ilyet? Kétlem. Ekkora üzemzavart?
Viszont az tény, hogy volt már 1-1 szám amit le kellett törölnöm, mert ott lefagyott a gép. Sehova tovább. Olyankor újra bekapcs, és már nyomtam is tovább rögvest, vagy a reset segített.Döbbenet.
[ Szerkesztve ]
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
DigitXT #78933 üzenetére
Van olyan, hogy ha egy pendrive elkezd meghalni akkor bekavar így. Nekem legalábbis volt olyan pendrive-om ami látszatra nem haldoklott, de egyszer a fejegység hasonlót produkált és "lefagyott". Amint kihúztam a pendrive-ot észhez tért a fejegység. Amikor vissza dugtam ugyan azt a pendrive-ot akkor megint kezdte elölről.
Smoke some weed nigga!
-
DigitXT
nagyúr
Érdekességképpen megosztanám az alábbi esetet. Alany JVC KD-X342BT
Fogta magát, és azt írta ki bekapcsolás után, hogy "CD SOURCE". Mivel ez
egy CD mechanika nélküli fejegység, önmagában érdekes volt a kiírás...
A nagyobb baj az, hogy utána se kép, se hang: nem lehetett forrást váltani.Próbáltam a RESET gombot nyomogatni az előlap alatt, nem volt hatása...
Telefonnal összecsatlakozott, mutatta a Bluetooth jelet, de ennyi: hang az
ugye nem jött belőle, hiszen nem volt kiválasztva a BT SOURCE. Érdekes...Letöltöttem a JVC távirányító programot, tudott csatlakozni, viszont mikor
beállításokat akartam volna változtatni, azt írta hogy nem sikerül menteni.
Lehúztam az USB meghajtót, FM + BT a programban. Amúgy sötét kijelző.
Visszadugtam az USB-t, erre kiírta, hogy READING átváltott és megszólalt!
Innentől fogva pedig megint hibátlan, lehet váltani a forrásokat... Amelyek
között természetesen nem szerepel a CD: nem tudom, honnan vette elő.
Google keresés nem talált semmit a kifejezésre, valószínűleg nem gyakori.https://hardverapro.hu/apro/zotac_gtx_1080_arcticstorm_elado/friss.html
-
Lite
őstag
-
troll81
addikt
[link] ehhez mit szól a társaság
melós autó aktív első szett plussz sub.elvileg 3 út aktív keresztvalto és idokoerekcio.
Egy használt 50 -80 között van ez meg csak új -
Wiz Khalifa
veterán
válasz
V8engines #78925 üzenetére
Hát nem tudom, VAG márkacsoport már régebb óta szivatja az embert, de ott sem mindegyik modell, pl Golf 4 is vicces, 2002-es Fabia is szegecses, de 2005-ös Octavia MK2 meg nem szegecses. Renault-nál viszont eddig nem szívtam szegecses megoldással. Thalia, Clio és most a Megane MK2 is szépen csavaros ott ahol kell.
Smoke some weed nigga!
-
berek21
őstag
válasz
sfknasty #78923 üzenetére
Az időkorrekciót majd a KTX100EQ megoldja. Az LSQ szett, a keresztváltó nélküli fajta. Igaz van otthon egy pár focal, majd rápróbálom. Egyenlőre az a terv hogy a 4 ajtószettet a a jl audio 300/4 hajtja, a kicsi 200 wattos 8"-os ládát pedig egy hídba kötött Lightning Audio b2. 400. A matek szerint ki kell hogy adja. Főleg a mínőség, és nem a hangerő a cél, ezért is bízom ezt a munkát a KTX-re. A k~sleltetések beállítását parádésan csinálja, a többi meg csak rajtam múlik majd.
A sub meg majd később kap egy dedikált monoblokkot, ha kell.
Remélem jó lesz, de még csak az egyik ajtó szigetelésével végeztem. Idióta olasz (egy Giulietta QV a kocsi) 70x20-as szegecsekkel fogatta össze a külső, és belső paneleket, amiknek 3mm-es magja van. Kb vibrániumból vannak, csak a kobalt fúrófej fogja, a maradékot úgy kell leflexelni.
[link] [link]Lancia Delta III eladó!
-
sfknasty
aktív tag
válasz
berek21 #78922 üzenetére
Linkek nem elérhetőek valamiért.Ha jól tudom,akkor a Blam LSQ hangváltói bi-ampolhatóak.Én lehet,hogy külön 4 csatis erősítőt használnék a első szetthez ha még megvan a dsp-d,mert így joban betudod állítani az időkorrekciót is.Egy 2 csatissal pedig a hátsó szettet.Ebben az esetben akár ki is hagyhatod a hangváltókat akár és akkor ott vágod a frekit ahol és úgy ahogy akarod.
-
berek21
őstag
Akkor jól számoltam. Egy "jóakaró" szerint az nem lesz elég, de kiderült hogy szeretne rámsózni egy hifonics erősítőt.
Egyébként megfogadtam a tanácsodat, amit mások is megerősítettek. A kínai fej megu, és jönegy Alpine CDA 9887R + KTX 100EQ kombó. Lesz mivel játszani.Lancia Delta III eladó!
-
berek21
őstag
Technikai kérdés.
Lassan összeáll a cuccom. Viszont kicsit megakadtam az erősítő választásnál. Lenne egy JL Audio JD 400/4,aminek meg kellene hajtani 2 db Blam 165 RX-et, és 2 db Blam 165 LSQ-t. Elég lesz az oda? Kb 4x75 watt.Lancia Delta III eladó!
-
SlyChocolate
senior tag
válasz
troll81 #78914 üzenetére
A zenéket tekintve amit ma a legtöbb rádióban hallható.
Nem vagyok vájtfülü.
Viszont kicsit offolom a topicot. Ez nem autóba hanem egy annó melós ma meg itthoni használatu aktív dobozba menne.
Ami 2.1-esként működne.
Kipróbáltam már pár mélyközépet de egyik sem vált be.
Kb 12 liter a mélykamra mérete amihez két 16-os passzív membrán tartozik.
Nyílván ezeket hangoltam de eddig nem sikerűlt jó hangzást elérni. Így gondoltam az autós subokra.
Pár kép a dobozról.......[ Szerkesztve ]
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
SlyChocolate #78911 üzenetére
Nekem van Hifonics erősítő és láda kombó. A ládát magam építettem mert csak subot vettem amcsiból. Nem rég panaszkodtam rá, hogy nem jön be mert nem nyom akkora mélyet amennyit akarnék. Azóta raktam be egy MTX-et amit a házban letesztelve elég durván tolta, a kocsimba meg az is elég harmatos. Szóval azokat a “vádakat” vissza vontam, a Hifonics igen is jó cucc.
Azóta a szobában rezegteti a bútorokat.
Smoke some weed nigga!
-
troll81
addikt
válasz
SlyChocolate #78913 üzenetére
Mibe lenne használva milyen zenéket hallgatsz.zart vagy be láda erősítő?
-
troll81
addikt
válasz
SlyChocolate #78911 üzenetére
Szia kompletten labdával vagy csak maga a subwoofer?
-
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok.
A Hifonics nevű cég termékeit használja valaki? Mennyire jók a sub hangszórói?
Kinéztem tőlük a Hifonics MRW84 subwoofer-t. Szerintetek? -
insight
aktív tag
válasz
Wiz Khalifa #78908 üzenetére
Köszi, ez a Kenwood kifejezetten tetszik!
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / Wrangler '97 / 500 '20 / Scott e-bike
-
insight
aktív tag
válasz
Wiz Khalifa #78905 üzenetére
Nincs felső határ, csak aránylag észszerűen szeretnék dönteni. Elsőre kinéztem egy 1 DIN Pioneert 9.5 kijelzővel, de egyrészt 350k másrészt beletakarna a szellőzőrácsokba. 2 DIN konzol 10ezer ft volt, akkor inkább rámegyek a 2DINesekre, így jutottam el idáig.
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / Wrangler '97 / 500 '20 / Scott e-bike
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
insight #78904 üzenetére
Igazából ebben az árkategóriában az ilyen fejegységek kb egy kaptafa, de azért nézzél pár modellt és írd be a típusait aztán megnézzük neked, hogy akkor ez megfelelő lesz-e.
Havernak Sony XAV AX5650-et ajánlottam a Porsche-ba, de ez megint drágább 130k-nál.
Smoke some weed nigga!
-
insight
aktív tag
válasz
Wiz Khalifa #78903 üzenetére
Így van, jól érted! Esetleg abból a kategóriából van tipp? Vagy bökjek rá valamire a JVC-Kenwood-Pioneer-Sony sorból és nagy baj nem érhet?
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / Wrangler '97 / 500 '20 / Scott e-bike
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
insight #78902 üzenetére
Amire neked kell, tökéletesen megfelel egy nem androidos rendszerű 2 din-es fejegység.
Ez a 100-130k-s kategóriában levő 2 din-es fejegységeken megvan majdnem minden kritériumod. Ezt mondjuk nem tudom mire értetted: nem lenne baj, ha tudna kihangosítót kezelni, külső mikrofonnal
Ha arra, hogy a telefonod BT-n ki tudd hangosítani és a mikrofon ne a fejegységbe legyen rakva hanem külsős mikrofonja legyen, akkor ez modell függő lesz, de megoldható.
Mivel Te Car Play-t vagy Android Auto-t akarsz használni (ezt vettem ki a szavaidból) ezért neked nem fontos az Android rendszerű fejegység.
Smoke some weed nigga!
-
insight
aktív tag
válasz
Wiz Khalifa #78900 üzenetére
Köszi!
Nézem az árakat, 8-12 GB RAMnál már 200ezres árkategóriában van, így érdekelne: szerintetek miért jobb ez, mint egy 130ezres Pioneer vagy Sony 3 év garival?
Nincs szükségem hackelhető oprendszerre, Android Auto vagy Carplay menjen, hangminőség legyen jó, és telefonálni tudjak (kihangosító funkció). Indokolja valami, hogy ezt válasszam a butább hagyományos márkák helyett?
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / Wrangler '97 / 500 '20 / Scott e-bike
-
insight
aktív tag
Milyen fejegységet javasolnátok? Már évek óta nem követem a piacot, de most muszáj lenne upgradelnem, és fogalmam sincs mire költsem a pénzem. Ami fontos:
- Carplay (nem baj, ha vezetékes)
- Android Auto (nem baj, ha vezetékes)
- kezelje a külön mélynyomót (crossover beállítással)
- ne húzzon fel idegileg azzal, hogy lassú, fagyogat, instabil
- szóljon szépen --> ez elég sok kínai jó ár/érték arányút kizár, sajnos nagyon gagyin szólnak
- nem lenne baj, ha tudna kihangosítót kezelni, külső mikrofonnalSonyt, JVC-t és Pioneert nézegetek, de döntésképtelen vagyok. 1 DINesek nem tudják a fentieket, de van 2 DIN keretem is, az is jó. Köszi a tippeket!
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / Wrangler '97 / 500 '20 / Scott e-bike
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
d.bali #78894 üzenetére
"Hangszóró kábel részleges szakadás (ajtó zsanérnál) pl van, de nem hiszem, hogy ez teljes hangkimenet leállást generálna"
Pedig nagy valószínűséggel meg is van a hiba oka (és ha még a szigetelés is sérült). Most még letilt az erősítôben a védelem, de később le is füstölhet. -
d.bali
csendes tag
Gyári visszaállítás nincs a menüben. Ezért kérdeztem, hogy ha leválasztom az aksiról (minden beállítást elfelejt), akkor Demo üzemmódba indul el. A hard reset egyenlőre nincs meg (user manualé nem taglalja, hasonló youtube készülékek szerintire nem reagál)
#78893 Hangszóró kábel részleges szakadás (ajtó zsanérnál) pl van, de nem hiszem, hogy ez teljes hangkimenet leállást generálna. Igen szerintem is szakemberhez viszem csak keresnék egyet Szfehérvár környékéről. -
KRISSTUS
aktív tag
-
d.bali
csendes tag
válasz
Wiz Khalifa #78890 üzenetére
Szia! firmware-t nem találok rá a neten (support csak manualt ad ki), a készüléken elő tudtam csalni a frissítési menüt, de fájl hiányában ugye nem csinál semmit. Hasonló készülék MVH-X585BT firmware-t találtam meg ez mennyire lehet kompatibilis? Nem tudom a reset és az aksiról való leválasztás között van-e különbség?
-
d.bali
csendes tag
Sziasztok! Egy mostanában megjelenő probléma adódott a rendszeremben.
Kb 10 éve profin kiépített rendszer bekapcsolás után magasabb hangerőre (60-ból 20 felett) állítás után elnémul és csak fejegység le-fel után jön újra hang! Beépített rendszer Audison RX4 erőlködő, Pioneer Mvh-x560bt. Mi lehet a gond? Erősítő kezdi megadni magát? Székesfehérvár környéki hifi-sel szívesen megnézetném, ha van köztetek, de szívesen veszem véleményeteket, bár nem vagyok a legélesebb kés a témában!
Köszi előre is!
-
SlyChocolate
senior tag
Úgy nehéz lesz "reszelni-faragni" nélkűl.
Saját tapasztalat sokszor a régi hangszórók is sokkal jobban szólnak ha nincsenek kontaktban. Főleg a több év tizede használt rendszer esetén.
Ha csak annyit teszel, hogy jó minőségű hangszóró kábelekt használsz forasztott kötésekkel sokkal de sokkal jobban szól minden.
Hiszen veszeteség mentesnek mondható lesz a kábelezés........
Nálam mindem fixen beforrasztva van amit zsúgorcsővel szigeteltem.
Lehet pára-hideg-meleg mindig jól szólnak a hangszórók.
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #78886 üzenetére
Van kínálat azért, sőt, lapos, inverz, stb minden. Hozok is egy példát, ami beférne, meg szólna is valahogy (egy régi kedvenc boltomból): [link]
Elöl összerakható a mélyszegény, de jó hang, a már említett vágásokkal. (Egyébként pl. a PRS amimkor kalibrál a mikrofonjával, pont ugyanilyen vágásokat állít magának - front 125 Hz, mély 80 Hz...
)
Az az erősítő viszont... Ha egy akkora házba tesznek is valami megfeszített chip-et, a kiírt teljesítmény negyedénél már palacsintát lehet majd rajta sütni, nemhogy 80A-t felvevő elektronika legyen benne, ami hídban lead 2x400W RMS-t....Az Ncore Hypex szobai végfokok sincsenek ennyire meghúzva, ráadásul kb. 2x ennyibe kerülnek... Szóval csodát ne várj...!
-
Marchello19
tag
Na hát hátul kiderült, hogy 13-as mély és egy 8-as közép van gyárilag (legalább ott van hely alatta, kb 55mm beépítési mélységig okés). Ezzel annyi csak a baj, hogy 13-as méretben sima mélyközép kínálat nem igazán van. Elől is nehéz a szitu, mert 43mm mélység van a gyári helynél.
Erősítő lesz szerintem, mert találtam egy egész pofás darabot.kb. 160-170k amit rászánnék overall. Kábel / szigetelésem még van itthon, talán egy kevés szivacsot kell még rendelnem a nyekergő műanyagokhoz.
-
0021666
tag
válasz
Wiz Khalifa #78883 üzenetére
Túlvilágon lovad leszek... Nagyon nagyon köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
0021666 #78881 üzenetére
A keresztváltó az igazából hangváltó. Azt kell beépíteni, de ha nem akarsz többet költeni akkor a kapott hangszórókábelt amin van a kondi azt kell a tweeter-be kötni, a másik végét a mélyközépbe. Ennyi. Ebben az esetben hangváltót nem kell venned, nem lesz annyira szuper a hangja, de ha nem akarsz többet költeni, akkor ez egy jó alternatíva.
A szabvány ISO csatlakozó ami neked van nem lesz jó a kövi fejegységhez szóval mindenféle kép kell átalakító amit az adott fejegységhez amit veszel kapni fogsz. Mert az új fejegységek mint pl Pioneer, Kenwood, JVC, stb... speciális kicsi csoport csatlakozót használ emiatt kell az átalakító.
[ Szerkesztve ]
Smoke some weed nigga!
-
0021666
tag
Nem hinném, őszintén, azt sem tudom az mire való. Teljesen gyári volt a rendszer. Hű, az nem hangzik jól.. Nem hajtom akkor így. Egy modernebb fejegység már betölti a "keresztváltó" fogalmát, vagy az egy teljesen külön komponens?
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
Dr V
őstag
válasz
0021666 #78879 üzenetére
Hangszórókhoz van keresztváltó? Ami volt a kábelen, az a gyárihoz tartozik, nem tudm, h mennyire passzol a hertz-hez, de jobb mint a semmi. Amíg nem lesz hangváltó, addig óvatosan, magasakat ki tudod nyírni nélküle.
The bass and the tweeters make the speakers go to war!
-
0021666
tag
Sziasztok,
új vagyok a Topikban, elolvastam az összefoglalót, viszont egy pár kérdéssel Hozzátok fordulnék, elég amatőrként a témában.
Adott egy B5 VW Passat, amiben az, hogy tragikus volt a hangrendszer (gyári hangszórók és kazettás rádió).
Szóval erőt vettem magamon és vettem 2db Hertz DSK 160.3 és a 2db hozzá tartozó tweeter hangszórót. Kicseréltem, minden szuper, és már ég és föld a sztori.
Itt az ideje a fejegységnek, aminél nekem a fő szempont, hogy normálisan meghajtsa ezeket a hangszórókat és Bluetooth-ot tudjon a telefonommal (lehetőség szerint minél újabb bluetooth verziót). Nem tervezek több hangszórót a kocsiba, ez is bőven elég, a hátsó ajtókba nincs is bekábelezve a rádió. Van bevált, ár-érték arányban megfizethető darab?
Egy másik szempont az lenne, hogy az autót ne kelljen újrakábelezni, egy korábbi kocsimmal megcsináltam, de nekem magas ez, szptam vele rendesen.. 2db ISO csatlakozóm van, úgy láttam léteznek ehhez átalakító kábelezések. Erről mi a véleményetek?És egy +1: Jól sejtem, hogy a magas hangszóróhoz a kábelen "csüngő" kondenzátort be kellett volna kössem a körbe? Forrasztanom kellett a kábelt, mert az autómnak más volt a csatlakozása, emiatt kihagytam ezt a körből, de elég szrul is szól a magas, ez az oka?
Ja, tényleg amatőr vagyok a témában!
Nagyon köszönöm előre is a rám szánt időtöket![ Szerkesztve ]
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
-
Tdizsolt
senior tag
-
WZP
aktív tag
Sziasztok!
Szeretném a 3 ajtós G Astra (OPC)-m első, még gyári 21 éves hangszóróit egy legalább egy hangyányival jobbra cserélni. Semmi hatalmas tüzijátékot nem várok, csak hogy egy picivel jobb legyen mint a gyári. Nem akarok erősítőzni, DSP-zni, reszelni-faragni, meg hangszóró vezetéket húzni. A legtöbb amiben benne vagyok az egy ajtó hangcsillapító panelezés.
Szóval plug-and-play megoldást szeretnék.
Fejegységem: Pioneer MVH-X560BT
Ilyesmiket nézegetek most, csak nem tudom jó-e, van-e értelme.
https://www.ahifi.hu/esb-audio-hb-1-6k2x-hangszorok.htmlAbban is szívesen várok tanácsot hogy milyen egyéb hardver kell ennek a berakásához(beépítőkeret, ilyesmik)
Hátul egy ilyen pár van most:
Előre is köszi!
Inter Arma Enim Silent Leges
-
berek21
őstag
Mi a véleményetek az Alpine CDA 9885R fejről?
Mennyit érhet reálisan egy szép megvigyázott darab?Lancia Delta III eladó!
-
Lite
őstag
A témában javaslom, kezdj el itt nézelődni, a leírásokból kiderül, mit hova ajánlanak inkább, ezt feltételezem, sokan összekeverik. Meg általában a maradék anyag kerül be ide-oda, ha az ajtóval végzett az illető (amivel rosszat ugyan nem tesz, de az a adott helyre lehet jobb megoldás is).
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #78867 üzenetére
Ez így nem is olyan hülyeség, egy erősítővel sokat nyerhetnél, ugyanis akkor a front szettet 100-120 Hz körül megvágod a 08 PRS-el, a hátsóba pedig csak mélyet rakni, amit meg 80 Hz-en levágsz. Plusz így lehet időkorrekciózni, azaz egész értelmes hang jöhet ki.
A 10-es hangszóróknál mélyre ne számíts, a magas ne visítson. Mennyi a keret rá? -
Lite
őstag
válasz
Zoulfly #78866 üzenetére
Ennek akkor van értelme igazán, ha a fejről (amiben persze van némi alapszintű dsp legalább) 4 rca kimenettel tudod adni a jelet az erősítőnek - azaz erősen tendálsz az aktív rendszer felé. Egyéb esetben kb. annyi lesz az értelme, ha túl hangos vagy halk a magas, akkor az erősítőn külön fogod tudni szabályozni a hangerőt.
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
1989-es Ford Orionban cserélném a gyári hangszórókat (szegények elporladtak), ajánlást szeretnék kérni, milyet érdemes (SQ-ra mennék rá) venni ilyen picike méretben. Semmi hardcore hackelést nem tervezek, gyári helyre menne gyári méretű, cserébe amit csak lehet szigetelek körülötte. Optimista vagyok, mert amúgy jóval kisebb az utastér egy mai autóhoz képest, tehát látok benne rációt, hogy a kis 10 centis hangszórók még fognak is tudni valamit.
Első szett: Komponens szettet raknék be hangváltóval, A oszlop alatt vannak a 10 centis mélyközepek, elég kicsi hely van sajnos mögöttük a mágnesnek.
Hátsó szett: Azért vállalom be, mert a kalaptartóban 16-osok vannak gyárilag (viszont itt sincs nagyon nagy hely alattuk), ráadásul alatta van egy öböl rész, amit alulról el tudok falazni bitulappal, szóval lenne térfogata. Mivel napi használós, a csomiból nem nagyon szeretnék elvenni.
Egyelőre fejről menne minden, előző kocsimból mentettem egy 80PRS-t. Tudom, kicsit röhej ide egy PRS, de eladni nem akarom, hátha egyszer hasznát veszem még valamelyik autóban. -
Zoulfly
tag
Sziasztok!
Adott egy 4 csatornás /Hertz HCP 4/erősítő, egy komponens szett passzív hangváltóval /Hertz MLCX 2 TW 3/. ami tud Biamp funkciót. Kérdésem az lenne, hogy megoldható az erősítő 3-as, és 4-es csatornájával "megtápolni" pluszba a két hangszórót?
Remélem érthető a kérdésem
Köszi előre is! -
flymi
addikt
Üdv!
Mielőtt feltenném a kérdést leírom mi van és meddig jutottam hangszigetelés témában.
Van egy kombi, amiben hó végén le lesz szedve a tetőkárpit.
Mivel a gyári szigetelés az egész kocsiban konvergál a nullához, ezért vettem a tetőhöz rezgéscsillapításnak STP Black Silvert, hang és hőszigetelőnek Comfortmat Skyline-t. Gondolom ennyi réteg oda elég is.
Tavasszal a következő etapban az ajtók jönnének. Ide is STP BS kerülne mondjuk Comfortmat Integrával, hangszórók mögött Comfortmat Tsunami-val. De ha tudtok ár/érték arányban jobbat, szívesen meghallgatom.A padló, a csomagtér és a kerékjárati ívekben kérnék elsősorban tanácsot! Mit és hová?
STP BS maradhat gondolom rezgéscsillapításnak.
Padlóra elég egy vastagabb 10-15mm hangszigetelés és a kerékjárati ívekhez hangelnyelő?
Gyárihoz hasonlót találtam Vibrofiltr Felt Acoustic 8/12.
Nem a tökéletes hangzás vagy "nagy zene" a lényeg, hanem elsősorban a bejövő zajok csökkentése (Anyós ülés előtt már nincs a szőnyeg alatt szigetelés beázás miatt, bepenészedett és ki kellett dobni, nem lett pótolva.).
Hátsó üléssor alatt nulla szigetelés van. Kipufogó is meg lett csinálva rozsdamaentesre patentívekkel, paragi végdobbal, hangtompítóval, de autópálya tempónál már nem komfortos az utazás.A rászánt pénzmag nem végtelen, az autó mérete miatt és piaci értéke miatt (Ford mk2 Focus, 1.6 benzin) olyan 100 darab ezresig bezárólag gondolkodtam vásárolni termékeket a már meglévő tetőhöz vett cuccokon kívül.
Köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
berek21
őstag
Ismét jöttem bénázni.
Nos a helyzet némiképp átalakult, miután 2 autóhifi építővel, bolttulajdonossal is konzultáltam. Rábeszéltek az első ajtó 2 utas szett, csomagtartóban mélynyomó rendszerre. Ezt ugye ti is mondtátok, de hát a csökönyös ember fut egy két kört feleslegesen. Igaz közben sokat tanultam.
Közben képbe jött még pár 2 utas szett, amiről kérnék véleményt.
Audison APK 165
Musway MS 6 2 C
Gladen RS 165 Speed G2
Blam 165 RXLancia Delta III eladó!
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
fojtviki #78860 üzenetére
A mostani autós gyári cuccokkal annyira nincs tapasztalatom. Nekem pl a Bose rendszeres Cadillac 98-as évjáratú.
Nekem annyi észrevételem van a topiktárs írásával kapcsolatban, hogy hátra tényleg full felesleges a csak "mély" az ajtóba. Főleg hogy amit küldött az csak 65Hz-ig megy le. Akkor inkább az első ajtóba kell egy 3-way komponens szett meg a csomiba egy láda.
Smoke some weed nigga!
-
válasz
Wiz Khalifa #78859 üzenetére
Inkább úgy fogalmazzunk, hogy egész vállalhatóak vannak mostanság. Nálunk is úgy volt, hogy jön egy új Kodiaq RS. Na azt gyári Canton rendszerrel rendeltük volna, mert párom mondta, hogy azt biztos nem fúratjuk-vágatjuk össze vissza. De biztos vagyok benne, hogy a mostani után nagyon nem lett volna jó. Egy jó rendszerhez azért nem kell feltétlen egy éves fizetés, bár határ a csillagos ég. Inkább arra akartam a topiktársnak rávilágítani, ha már épít egy rendszert, akkor el kellene felejteni a gyári kialakítást. Ami még drágább is lesz, mert hátulra is komponenseket akar
Szerintem az úgy teljesen hülyeség, de nekem mind1 végülis
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
fojtviki #78858 üzenetére
Ültem már, csak tudok különbséget tenni, hogy egy épített rendszer ami általában személyre szabott meg annyiba került mint egy éves fizu, vagy egy gyári rendszer milyen. Persze király az épített rendszer stb... de attól függetlenül a jó gyári rendszereket se vetem meg mert némely kocsiba tényleg jól megcsinálják.
Smoke some weed nigga!
-
válasz
Wiz Khalifa #78857 üzenetére
Nem azt mondom, hogy nem hallgatható
Ültél már jól beállított SQ rendszerű autóban? Nincs jó gyári rendszer higgyétek el
Vannak rosszak, vannak attól jobbak. De egyik gyári rendszer sem jó
[ Szerkesztve ]
-
-
sztivo
őstag
Sziasztok!
Traktor fülkébe szeretném lecserélni a jelenlegi rádiót, mert nincs BT kapcsolat, nekem pedig fontos lenne, illetve a kihangosítás is.
Néztem két Pioneer fejegységet, egyik az MVH-230BT, ezen szemből van egy pici mikrofon, míg az MVH-S320BT-n utólag kell beszerelni egy, ha jól tudom 2.5 mm külső mikrofont. Egyébként más márka/típus javaslatát is elfogadom, a lényeg, hogy használható legyen
Nem MTZ kategóriába menne, tehát ebben lehet telefonálni, csak azt nem tudom, hogy amin a pici mikrofon van a vezérlőpanelen, az mennyire érzékeny arra, ha nem közvetlenül az irányába beszélsz, ugyanis a fejegység helye kb 90 fokkal odébb van jobb oldalt a vezetőhöz képest.
Szerintetek megvehető ez is, vagy inkább gondolkodjak el egy olyanon, amihez külső mikrofon kell, és azt csíptetem fel valahová (szembe)?
MVH-230BT-n itt van a mikrofon:És ott fent van a helye:
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz
berek21 #78851 üzenetére
Akkor maradj az eredeti elképzelésnél. De egy kis zavart érzek az megfogalmazásokban: komponens szett volt minden ajtóban? Akkor az 2 utas cucc. Vagy a magas a mély közepébe volt építve és fizikailag csak 1 hangszóró volt az ajtóban? Mert az a koax.
Koax-ot ne. Csakis komponens. A legtöbb, hogy minden ajtóban egyforma cucc van, ezzel a rendszer homogenitásán segítesz. Időkorrekció, színpad, az más játék, az borzasztó nehéz lenne így.
A Blam 165 RS, Musway MS6.2-C kitűnő választások, esetleg ajánlanám még: DLS MK6.2, Alpine SPG-17CS, vagy Gladen Alpha sorozat.De arra figyelj, hogy nagyon máshogy fog szólni, mint a gyári, elsőre talán sokkal rosszabbul. Ezért kell a szigetelés az ajtókba, utána pedig eq-val szépen beállítani. Mit tud a fej, ilyen szempontból?
-
berek21
őstag
válasz
troll81 #78846 üzenetére
Első blikkre igen, ez a terv.
Viszont egy hifiben jártasabb ismerősöm azt tanácsolta, hogy a hátsó ajtókba inkább 2 utas hangszórót tegyek. Az ő ajánlata előre: Musway ME-6.2C, hátra: Musway MS, vagy ML 62 ízlés szerint.
Egy radikálisabb elképzelése szerint (3 sör után), pedig elöl marad a 2 utas szett, hátra pedig 1 pár kickbass pl. Musway MS-6.2W ami egy keresztváltóról csak az alacsony jelet kapná meg. Ez utóbbi nem tudom hogy helytálló, vagy sem. A márkát sem ismerem annyira, bár nyitott vagyok az új dolgokra, főleg hogy árban igen barátságos
.
Lancia Delta III eladó!
-
berek21
őstag
Sziasztok.
Tanács kellene. Ugyan nem terveztem hogy az autómba (Giulietta QV) beépítek bármilyen nem gyári hangot, de én tervezek a körülmények meg borítják a bilit.
Először egy kínai Hizpo S6 került be, tegnap pedig kaptam ajándékba egy erősítőt egy havertól. Használt Lightning Audio b2. 400.4,lejjebb teszek fel fotókat. Úgy döntöttem hogy cserélem a hangszórókat, hogy be tudjam ezt az 5 kilós vasdarabot építeni.
Az autó mind a 4 ajtajában 2 utas komponens szett van, bár sokan mondják hogy hátulra nem kell, de ha lehet akkor én olyat választanék oda is. Egyenlőre sub ládában nem gondolkozom, de lehet ez később változik majd.
Tavasszal kárpitozom az ajtókat, és ekkor ejteném meg a rezgés - zajcsillapítást is. Addigra viszont szeretném bekábelezni a járgányt.
Ehhez már csak a hangszórók hiányoznak, márhogy kiszámoljam milyen, és mennyi kábel kell.
Ajánlották jó szívvel a BLAM 165 RS modelljét, de ha tudtok jobbat akkor ne kíméljetek.
Az ár kb 90-100k.
Főleg popzenét hallgatok.
Lancia Delta III eladó!
-
Wiz Khalifa
veterán
Tudom sajna hogy lapos kialakítás stb... és hogy nem várható el annyi tőle.
Nem is vettem volna ilyen lapos subot hogy ha nem a speciális helyre szántam volna.
Mind1 egyenlőre így marad, még kigondolom a dolgokat végülis ez se olyan rossz, csak én a több mélyhez vagyok szokva.Smoke some weed nigga!
-
Lite
őstag
válasz
Wiz Khalifa #78834 üzenetére
Annyit engedj meg, hogy beleszóljak, ezek 20 cm-es, lapos nyomók. Messze nem a szubok netovábbjai...
Ezektől csodát ne várj! A 46 Hz már szép teljesítmény - tőlük. A jó sugárzó, amit zárt ládára optimalizálnak, nagyon-nagyon mélyre tud menni, igen pontosan. A egyik nagyon népszerű, gyakran végállomás szubok a JL Audio -k, amelyek talán 1-2 kivételtől zárt üzemre vannak alapvetően optimalizálva.
Véleményem szerint, ha jobb mélyet akarsz, akkor ne ezekkel a szubokkal kísérletezz tovább, cseréld őket minimum 25, de inkább 30-asokra. A zárt-refi kérdés majd ahhoz kerüljön elő.
[ Szerkesztve ]
-
r_zsolt
tag
Sziasztok!
Boldog új évet kívánok!
Eddig egy 2019-es HR-V-t használtam gyári hangszórókkal és egy bass reflexes mélyládával a csomagtartóban. Ez a kombó elég volt, a hangzása megfelelő volt a számomra. 80-as 90-es évek zenéit hallgatom.
Év végén kaptam egy új céges autót (2024-es HR-V).
Sajnos, ebben az új autóban még kisebb a csomagtartó és nem szeretném a mélyládát ide berakni.
Tudtok esetleg javasolni valamilyen hangszóró kombót, szigetelést, aktív ülés alá helyezhető mélysugárzót... amivel az előzőnek a hangzását el tudnám érni?A javaslatot előre is köszönöm!
Zsolt -
Wiz Khalifa
veterán
válasz
troll81 #78835 üzenetére
Én se szeretem a zártat, de ezek a Hifonics subok kifejezetten zárt ládába vannak, bass reflex-be nem is ajánlottak.
Eredetileg ezeket a Volvo-m miatt vettem mert abba mentek volna gyári helyre ott meg zárt tér lett volna. Csak mivel a kocsi hamarabb ment ezek meg megmaradtak, építettem nekik ládát. Lehet veszek valami gyári bass reflext ezt az építettet meg eladom.
Smoke some weed nigga!
-
troll81
addikt
válasz
Wiz Khalifa #78832 üzenetére
A Lada zárt akkor nem tudok segíteni sokat a basszreflex az más mélyebben megy illetve a hangolas egyszerűbb és lehet pontos is bár nem kicsi meló.
A nagy ládát egy jó hónapig faragtam mire jó lett de az egy átalakított láda -
Wiz Khalifa
veterán
Hát most egy Megane 2 kombi kocsiba van. Ugye a légtér "egybe" van. Előtte meg egy Thalia-ba volt, ott meg a csomagtér nagyon külön szigetelt. Kb ugyan annyira "erős" mind a két kocsinál.
Én szerintem az a baj nálam hogy zárt láda meg nem megy lentebb Hz-ben. Volt már zárt ládám ezelőtt egy Hertz nyomóval, azzal is voltak bajaim, számomra nem volt elég erős. Papíron az lentebb ment ettől Hz-ben (34Hz-ig), de azt se éreztem olyan jónak. Viszont a bass reflex ládáim amik voltak, mindig jobbak voltak több kocsiban is, bár az is igaz hogy lentebb mentek Hz-ben.
Jah igen, a mostani kocsim csomagterét már kiszigeteltem, ajtók is szigetelve lesznek csak ilyen hidegben nincs kedvem vele szenvedni.Smoke some weed nigga!
-
Lusu
aktív tag
válasz
Wiz Khalifa #78832 üzenetére
Azért itt a probléma adódhat ám a cabin gain-ből is, ami a belső tér méretétől függően általában 35-45Hz közötti komoly kiemelést jelent. Ez azért komolyan elnyomja az alsó oktávokat még ha a nyomó képes is lenne megjeleníteni. DSP vagy legalább 5 sáv parametrikus EQ a sub csatornára időkorral és szimpatikussá varázsolható
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
troll81 #78831 üzenetére
Hogy tudom megmérni az impedanciát?
Nekem ez a láda kocsiban van, az erősítő amivel hajtva van az egy Hifonics Titan TX400 2ch A/B erősítő. A subwooferek 2x4Ohm-os és 200W rms-t tudnak darabonként. Úgy van bekötve amúgy hogy egy subwoofer 2Ohm-ra van kötve és az erősítő mivel csatornánként 200W rms-t tud 2Ohm-on így az egyik sub az egyik csatornára, másik a másikra.
Hogyan tudtad lentebb vinni a Hz-t? Nekem mint írtam a gyári manual alapján lett a láda építve így a 46Hz-re van hangolva és egy légterű a láda nincs bent elválasztva meg semmi.
Smoke some weed nigga!
-
troll81
addikt
válasz
Wiz Khalifa #78830 üzenetére
Szia merd meg az impedancia átmenetet.
Az sokat segít illetve mi hajtja meg.a házi hangfal építés topic az sokat segített nekem is [kép] ez 35 hz sikerült le vinnem a topik segítségével -
Wiz Khalifa
veterán
Sziasztok!
Hifonics BXS8D4 mélynyomó ha a manual szerint 46Hz-re van "optimalizálva" akkor felesleges szenvedni hogy valahogy lentebb vigyem a Hz-et? 2db ilyen mélynyomó van bele rakva egy egyedi ládába amit a gyári literszám alapján csináltam meg csak ugye dupla annyiba, tehát a gyári 14.1 liter helyett 28 liter lett csinálva ládából és a 2 sub benne van.
Arra jöttem rá, hogy kevés nekem ez a 46Hz. Ez lentebb vihető vagy nem nagyon oldható meg?Smoke some weed nigga!
-
troll81
addikt
válasz
fojtviki #78826 üzenetére
sikerült 3 szett germaniuot össze szedni, 2 passziv hangváltós és egy aktiv
komolyan sajnálom mert poros koszos melom van
a kenwood fej a dab miatt érdekel. egyenlőre megnézem amit alattam de aktiv szett lessz.
egy gladen 20 cm subbal. nem nagy zene inkább hallgathato
köszönöm a segítségét.
-
troll81
addikt
válasz
fojtviki #78824 üzenetére
egyszeru a valasz melos autoba epitek zenet, a prs full pack mindenevel.az nem abba valo.
jelenleg aktivban asztalon van a prs egy germanium szettel egy sony erositon.tetszik igy.
mennyire alap a dsp? ha idokorrekcio es 3 ut keresztvalto megy csatornankent akkor meloba jarni jo lehet? -
troll81
addikt
válasz
WunderKinder #78819 üzenetére
Kenwood KDC X7200 DAB? ez lehet az utodja?
-
troll81
addikt
válasz
WunderKinder #78819 üzenetére
Szia ha jól értem 3 út aktív keresztvalto és csatornánkent állítható idő korrekció?
-
Tdizsolt
senior tag
válasz
troll81 #78817 üzenetére
Az 53r is jó,bár annak nem biolite a kijelzője.De ha nem szempont a kinézet,az is teljesen jó. A Glide touch(érintőcsík) sok embernek nem a szíve csücske,de megszokható.
Az AiNet csatin keresztül tudsz Aux-ot ráakasztani,egész jól működik vele. Usb opcio sajnos nincs. Nekem egy Blitzwolf BT adapter van rajta,telóról simán lehet nyomatni rá jó minőségben a zenét. Telefon kihangosítást nem kezel.,arra csak a későbbi kiadású fejek képesek,saját parrot modullal.[ Szerkesztve ]
Psn ID: Tdizsolt
-
troll81
addikt
Sziasztok.
Csak a prs 80 rendelkezik aktív 3 utas kereszt váltóval?
Más fejegység nem is tudja ezt a funkciót?
Van itthon Alpine 193 Bt de akár hogy durok benne semmi hasonlót nem találok mint a pioneer ben lenne.
Ezen kívül akkor csak a külső dsp létezik mint opció???
Eléggé frusztrált helyett lett a fejem ettől...
Köszönöm a válaszokat -
zzzz89
friss újonc
válasz
KRISSTUS #78805 üzenetére
Junsunnak pl van valami eu-s "képviselete", én már küldtem ki lengyelbe cserére készüléket gariban (van valami avultatási díj amit felszámolnak + a postaköltség), de küldtek egy újat. Magyar nyelv ahogy írtad, android beállításokban van magyar, alkalamzásokban amiben van magyar nyelv azt gond nélkül tudja, a többi részt meg a menükben úgy-ahogy sikerül lefordítania (hangszínben a rock - szikla fordítás és hasonló érdekességek). Mélyebb gyári beállítások maradnak angol nyelven, az még úgy sem egyértelmű sok esetben, de nem is kell naponta ott turkálni.
-
troll81
addikt
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
demars #78800 üzenetére
Csatlakoznék zzzz89 forumtárs 2. bejegyzéséhez, a Magyar nyelvhez semmi köze a linkelt üzletnek, az már gyárilag benne van. És ennyi pénzért már sokkal komolyabbat vehetsz. A garancia már más kérdés ha külfldről vásárolsz, mivel ezeknek a "márkáknak" nincs Európai (sem más) hivatalos szervizük.
Androidos témában itt tudsz informálódni. -
Dr V
őstag
Ilyenem van, mindeféle kivtelben kapható, ízlés szerint választható.
The bass and the tweeters make the speakers go to war!
-
Dr V
őstag
Mai napon megjött az USB C splitter-em. Próbáltam és működik
Mostmár megy telefonról a zene direktbe a DSP-be USB C-optikai kábelen keresztül és közben tudom tölteni is a telefont.
Már csak a wireless android auto esetén kellene, h a zene ne a fejegységre menjen, hanem az usb-re.The bass and the tweeters make the speakers go to war!
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Poco X7 Pro bemutató (videó)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Politika
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- NBA és kosárlabda topic
- MIUI / HyperOS topik
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest