Hirdetés
- moongoose: Hajópadló (nem parketta) felújítása a realitások talaján maradva!
- Algieba: Algieba mint kreatív tornádó
- arden: Új robotos magazin építése – 1. rész: Miért hagytam ott a WordPresst?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- sziku69: Szólánc.
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Steven: Miért váltottam TV-ről projektorra?
- joghurt: frenda dsttöytoi
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #3949 üzenetére
mint a watburg. 1-esben legyorsulja minden kortársát, de aztán nincs tovabb.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zsoltee10 #3947 üzenetére
egy kicsit megtévesztőek a számok. ha nézzük az er6n-t akkor annak a maximális nyomatéka 7 000 fordulatnál ébred (kb 60Nm) míg a hondánál ez 4 750 nél. (ugyanannyi Nm) innen a hatalmas lóerő különbség. a kawa tovább pörög, ezért nem kell a hátsó kerékre jutó nyomatékot olyan hamar elváltani, azaz kisebbé tenni, viszont alacsony fordulaton gyengébb. főtengelyen mindkét motor ugyanolyan erős. A honda érzetre azonnal tol, míg a kawát pörgetni kell ugyanahhoz a nyomatékhoz. ennek a nagyobb végsebesség az előnye a kawánál. A lóerő csak a végsebességet adja meg, a gyorsítási képességet a nyomaték adat.
-
alvaro
senior tag
Nekem pl. az egyetlen bajom az vele, hogy a fene érti miért ilyen dög nehéz, egyébként szinte tökéletes F650 replacement, még (lightosan) pakolni is lehet minden kiegészítő nélkül. Én mindenképp kipróbálnám. És valóban, le se sz@rom a lovak számát, ennyi nekem bőven elég.
-
stifi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #3941 üzenetére
nem vagyok honda fan, sajnálom, hogy ez jött le..
elolvastam vagy 3-4 független tesztet a motorról és arra alapoztam a mondanivalóm, semmi több
nekem a 2012-es supersport motorok közül viszont csak a fireblade meg az új ducati tetszik, szerintem a többi nagyon csúnya.. persze lehet elfogult vagyok, a top3 motor számomra a külső alapján a cbr600f4i, a fireblade 2012 és a Xelvis, ezek közül kettő már a tulajdonomban volt/vanés csak ezután jönnek a többiek, triump daytona 675, ducati 1198 (vagy a 800-as változata), er6f, r6 (2006) satöbbisatöbbi, sorolhatnám napestig..
valahogy a hondák jönnek be, ez igaz, de azért igyekszem elfogulatlanul méregetni a gépeket - a teszteket casual újságírók és hobbipályások írták -> mivel én is ez vagyok tulajdonképpen, nekem nagyon fontos hogy ennek a közönségnek mi a véleménye erről...a profi sport azért persze más
-
TayRol
nagyúr
igen, er6, de azt nem fogom a hornethez hasonlitani.
nem akartam nagy port kavarni csak szurta a szemem, hogy ilyen technikai "csemegevel" reklamoz a honda. ugy gondolom hogy van egy ket technikai/muszaki parameter amit 2012-ben egy ilyen nagy gyarto nem engedhet meg maganak.
-
Topiccsendőr
addikt
hátazé. ennyire ne legyünk Honda fanok.
jó motor a blade. egyértelmű.
de ha már pályán nézegetjük, akkor egyedül az R1 nem megy el mellette egyenesben, viszont kanyarkijáraton meg igen, mert az is megkapta a kipörgésgátlót.
Le van maradva a többihez képest.
A ZX10 meg a BMW meg ráver egyenesben is. Kátyúkat kerülgetni persze hogy elég 180 lóerő. És bizony a Honda sem teheti meg, hogy ne vegye figyelembe a trendeket. Mert ha megnéznénk, hogy melyik márka superbike-jából vettek többet, az nem a Honda lesz. -
stifi
senior tag
a 250-es, V2-es Xelvisem is majdnem 40 LE volt..
ennek a motornak állítólag a fogyasztása és a kényelme über brutál - sajnos ülni még nem ültem rajta, tesztet pedig még nem láttam így egyiket se tudom megerősíteni / cáfolni
hidd el akinek ez a két dolog fontos, az le se szarja a kawát a 72 lóerejével (az er6-ról beszélsz egyébként? mert azt a hornethez hasonlítsd szerintem, még ha az sor4 akkor is az a párja - szerintem a kawának nincs ilyen formájú és célközönségű motorja, de cáfoljatok meg)egyébként nekem simán nem tetszik, csúnya, gyenge, 1 tárcsafékkel nem vennék motort.. de nem egy embert ismerek aki már alig várja, hogy a nyergébe vágja magát! családosok, ingázók, öregebbek -> nem is velük fogok menni pályázni alkalmanként azt hiszem
az új fireblade is csak 180 LE, sokan néztek is nagy szemekkel, hogy ez mi, amikor már lassan mindenki átlépi a 200-at gond nélkül, ebben ráadásul kipörgésgátló sincs, abs sincs, egykerekező sincs... aztán kipróbálta a sajtó, néhány nevesebb tesztelő és összefosták magukat a gyönyörtől meg az irányíthatóságtól - valami ilyesmit tudok elképzelni ennél is.. minden gyár fejleszti a számokat, ami mögött semmi sincs, a honda pedig megteheti, hogy a nagy versenyben inkább olyan dolgokra koncentráljon, ami valóban fontos!
-
stifi
senior tag
ez a motor baromira nem a lóerőről szól, és nem is azoknak szánják, akiket ez érdekel...
a célcsoport ráül, kipróbálja, kifizeti, hazaviszi, és a manualt olvasgatva látja csak meg, hogy ez a gép 48 lóerős.. az egy féktárcsa is lehet, hogy évekig fel sem tűnik, csak amikor már nagyon sok egyéb motoron látják, hogy azokon kettő van...mire nem elég manapság 48 lóerő egyébként? városi közlekedéshez, ingázáshoz elég kell, hogy legyen a teljesítmény és a fék is, bár nem egy könnyű darab az tény, de itt nem kell túlbiztosítani a gépet, nem fognak vele csapatni meg pályázni...
-
TayRol
nagyúr
700 ccm, sor2, 48LE, elol egy féktárcsa. ez csak nekem tunik nagyon gyérnek?
szerk: amugy bejon ez a forma.
-
Integra
titán
-
runner 125
nagyúr
Degeczik vagytok.
-
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #3930 üzenetére
bele se merek gondolni hogy a futomu mit élhet át egy tura soran.
-
stifi
senior tag
válasz
vakondvok #3927 üzenetére
B125 -> A(korlátlan) képzés hiába olcsóbb és hiába múltál már el 21, ez csak továbbképzés, ezért nem úszod meg a 2 éves tapasztalatot semmiképp.. (azért kell kevesebb és olcsóbb órát venned, mert feltételezik hogy 2 év alatt szereztél már tapasztalatot..)
még ha szar is a motoros oktatás, nem véletlenül találták ki, hogy A korlátlant 21 év felett lehet csinálni nulla tapasztalattal, de ki is kell fizetni az órákat érte, többet fizetsz és többet is tanulsz
ha B125-ről akarsz továbbképzéssel A jogsit, akkor el kell telnie 2 évnek, cserébe kevesebbet kell tanulni is fizetni, ilyen egyszerű! -
vakondvok
tag
válasz
Integra #3926 üzenetére
Az oké de kb 2x annyira jön ki és nem vagyok túlzottan eleresztve
Amúgy visszatérve én az elmondottak alapján(amit az oktatáson elmondtak és még rá is kérdeztünk, hogy így van-e) és pl ez alapján is arra következtetek, hogy simán lehet egyből korlátlanra menni:
Ez a suli és alul van egy táblázat:
"21 életév:az "A" kategóriába tartozó, teljesítmény korlátozás nélküli motorkerékpár vezetésére.illetve:"A vezetési jogosultság 18. életév betöltésétől bejegyezhető, ha a gépjárművezető legalább két éve rendelkezik "A" korlátozott kategóriára vagy "A1" alkategóriára jogosító érvényes engedéllyel." <- tehát én ebből következtetek arra, hogy a 2 év 125-össel való tekergés minket nem érint
De most már tényleg nem erőltetem a véleményem
inkább rákérdezek holnap és levideózom mint mondanak , vagy csak leteszem az A jogsit és bescannelem
-
Integra
titán
nem értem mit izzadtok, menjetek A korlátlanra és kész, többivel nem is érdemes foglalkozni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
vakondvok #3922 üzenetére
De te továbbra sem fogtad fel baszki.
Itt azon volt a hangsúly, h 45.000FT-ból csak akkor hozod ki az A-t, ha vársz 2 évet a B125 után!
Persze, h lehet menni egyszerre A-ra, ha elmúltál 21 - 130.000Ft-ért.
De, ismétlem ötödjére, itt most az volt a téma, h B125 után mennyi időnek kell eltelnie, ha az ember elmúlt 21. (Ugyanúgy 2 évnek!)
(#3922) vakondvok
Még egy tálcába is merek fogadni, h ez így van, ahogy leírtam.
-
vakondvok
tag
válasz
Boxer001 #3919 üzenetére
ÉN szerintem, ahogy az oktatáson is elmondták, lehet menni egyből A-ra (csak 1 nyugdíjas bácsika volt aki beérte az A1-el)
Végül is tök mindegy, hogy megyek egyből A-ra vagy A1-et is csinálok előtte.
A 21-et betöltöttük mind tehát mehetünk A-ra, az a 2 éves korlát a kettő közt szerintem csak is azokra érvényes aki nem töltötték be a 21-et.Abból kiindulva mondom ezt, hogy az egész csoport egyből, de nagyon gyorsan akart A jogsit (volt akinek már egy 500-as motor is otthon pihent-illetve használta ő csak 50.000-be került) és nekünk ezeket mondták el
De mondom, holnap úgy is be kell mennem, majd megkérdem
(#3920) runner 125 Nem amúgy így már értem is, csak ügye abban nincs logika akkor, hogy ha 21 évesen egyből mehetsz A-ra 0 tapasztalattal, akkor 21 év fölött A1- különbözetihez miért kellen még 2 év?
De akkor fogadjunk egy doboz sörben, az nem nagy tét
a friss jogsi fölött megisszuk
-
Boxer001
veterán
válasz
runner 125 #3920 üzenetére
Figy haver, leírod még1x?
Na mindegy, akkor mégse tudok spórolni, megyek A-ra egyből, várjon 2 évet az, akinek két anyja van. -
runner 125
nagyúr
válasz
vakondvok #3918 üzenetére
BAZMEG TI SZOPATTOK?!!?!
Faxom, most írom le harmadszor.
16 évesen: A1 (125ccm)
18 évesen: Ak. (legfeljebb 25 kw és 0,16kw/kg teljesítmény/tömeg)
21 évesen: A (korlátlan)Ha, Te 16 évesen csináltál A1-et, akkor 18 évesen mehet az A.
Ha, Te 18 évesen csináltál Ak.-t, akkor 20 évesen mehet az AA 2 év GYAKORLATon van a hangsúly, el kell telnie annyi időnek, hogy elkezdhesd a nagymotorjogsit, ha még nem vagy 21!
Ha, meg 21 elmúltál, és van autójogsid de nulla motor jogsi és B125-tel kezdesz, akkor ugyanúgy várni kell 2 évet, h KÜLÖNBÖZETI vizsgával csinálhasd meg az A-t.
Így jön ki kb. 45k-ból az egész nagyjogsi, de 2 év alatt.Nem értem ezen mi olyan qrva nehezen felfogható.
-
Boxer001
veterán
válasz
runner 125 #3917 üzenetére
Elsőre is értettem, hogy mit akarsz belém magyarázni, csak én azt nem akarom elfogadni.
-
vakondvok
tag
válasz
runner 125 #3917 üzenetére
Akkor most nem értem
, ha most A1-et csinál, akkor miért csak 2 év múlva mehet A-ra? Tehát ha most elmúltam 21 ugyanúgy mehetek A-ra mintha 2 éve lenne A1-em, ha most gyorsan megcsinálom az A1-et, attól még mehetek egyből A-ra hiszen betöltöttem a korhatárt(és mondjuk a B-s jogsim is már pár éves)
(vagy most nem tudom hova tenni a dolgot
"Viszont; ha Te most nem csinálsz A jogsit, hanem B125-öt, akkor hiába vagy 28 éves, csak 30 évesen csinálhatod meg a különbözeti vizsgát A-ra."
Ezzel már értem mire gondoltál, de az oktatók csak is korhoz kötötték a dolgot (még külön megkérdezték, hogy elmúltam-e 21 mert én voltam a legfiatalabb). Holnap megyek be, megkérdem pontosan
-
runner 125
nagyúr
válasz
vakondvok #3915 üzenetére
Jah, de most az első fele h jön ide? Nem is erről volt szó, hanem arról, h ha Boxi most nem csinál A jogsit 130-ért, hanem 25k-ért B125-öt, de hiába 80 éves, akkor is két év múlva mehet A-ra, és akkor már (mivel eltelt 2 év a B125-tel) vezethet egyszerre utassal.
3916 Boxi
Nem így van, de szerintem érthetően írtam le.
Mivel 28 éves vagy, így mehetnél egyszerre A-ra. - 21 éves kortól lehet megcsinálni. Viszont hivatalosan, csak 23 évesen vihetsz majd utast.
Viszont; ha Te most nem csinálsz A jogsit, hanem B125-öt, akkor hiába vagy 28 éves, csak 30 évesen csinálhatod meg a különbözeti vizsgát A-ra.
Remélem így már átment.
mod 2.
Ha menni akarsz egyszerre, akkor A-t kell csinálni 130k-ért.
Tök egyszerű, vagy beéred a B125-tel 25.000-ért, és 2 évig használsz egy 125-öst, majd utána különbözetivel megcsinálod az A-t. Vagy, szépen most kicsengetsz 130k-t.
-
Boxer001
veterán
válasz
runner 125 #3914 üzenetére
Tehát akkor is, ha én már nem vagyok hátul gombolós, és rég elmúltam 21?
Ránner
Lehet ma nem jó a felfogásom, de én ebből is azt olvasom ki, hogy ha elmúltam 21, akkor nincs semmilyen 2 év
Szerk2.:
na majd az oktatóm megmondja holnap, hogy mi a fax van, mert én menni akarok egyből, nem 2 év múlva. -
vakondvok
tag
válasz
runner 125 #3910 üzenetére
Elég ha elmúlt az ember 21 éves és a 2 év vezetés az utas szállításánál számít (én most csak azokat mondom amit kérdeztem és nekem is elmondott az oktató) illetve ha valaki fiatalon csinálja az A1-et és nem múlt el 21 de 2 éve megvan neki, akkor ő is mehet A- ra.
(#3914) runner 125: hát azt hiszem kb. ugyanezt írtam most
-
runner 125
nagyúr
válasz
Boxer001 #3912 üzenetére
Szabály.
Tudom.2 évnek el kell telni az A1, vagy Ak. megszerzése után, hogy megcsinálhasd az A-t.
Nyilván ennek akkor van jelentősége, ha 16 évesen A1-et csinál valaki, így 18 évesen mehet A-ra. (Vagy 18 évesen Ak.-t csinál, és 20 évesen mehet A-ra, mivel ugye 1-től lehet hivatalosan A-t csinálni.)mod.
..az összes autós iskola honlapján fent van szerintem, de pl. tessék.
"Vizsgára bocsátható az a tanuló, aki az előírt óraszámot teljesítette (hiányzás esetén pótolni kell; a csoportos pótlás díjtalan, az egyéni 800 Ft/óra), és az elméleti vizsga esetén a 21 életév betöltése előtt 3 hónappal tehető, gyakorlati vizsga esetén a 21 évet kell betölteni. (vagy 2 éves A1 vagy Akorl.)"
-
Boxer001
veterán
válasz
runner 125 #3910 üzenetére
Ez a 2 év honnan jött, hol olvastad?
vakondvok
Várjál, a végén mégse igaz -
vakondvok
tag
válasz
Boxer001 #3909 üzenetére
hát egyelőre, hacsak valakinek szemet nem szúr, akkor valóban megéri, még ha duplán is vizsgázom.
Annyira biztos csak amennyire a 2 oktató mondta, ha nem kéne tavaszig várni (Vagy a tuti jó időig), akkor hamarabb is menne a dolog.
Reményeim szerint 100%, bár még emlegették, hogy később lehet, hogy tovább módosítják, hogy ne érje úgy meg, de én már most tavasszal be akarom fejezni, hogy jól járjak -
vakondvok
tag
válasz
Boxer001 #3907 üzenetére
Szerintem jobban megéri és az EÜ papíromat sem kéne előbányásznom, így is ha minden jól megy kb áprilisra meg lesz az A jogsi.
így:
A1-nél van egy KRESZ és egy forgalmi vizsga -> kapsz róla papírt, jöhet az A
A-nál meg egy rutin és egy forgalmi vizsganéhány kötelező óra, meg amennyit te akarsz pluszba
és szerintem félre értettél (#3905) stifi mivel nem úgy megy, hogy A1 (125-ös) aztán A korlátozott (250), hanem A1-ből A-t lehet csinálni, csak én úgy írtam, hogy "A korlÁTLAN", nem pedig A korlÁTOZOTT
.
mint írtam nem tudom a pontos megnevezéseket, az a lényeg, hogy 125-ből korlátlant lehet csinálni -
Boxer001
veterán
Faxom, most már teljesen meg vagyok kavarodva.
Most akarom kezdeni az A-t, de képbe került ez a B125...az A most nálunk 130k (úgy, hogy nincs még motorom, ha lenne, akkor kb. 105). Megérné nekem előbb a B125? Igaz akkor csúszna az A is... -
-
stifi
senior tag
válasz
vakondvok #3904 üzenetére
kis megjegyzés, az "A korl." nem azt jelenti hogy "A korlátlan"
a sima "A" kategória a korlátlan, az "A korl." az pont, hogy korlátozottha tényleg 50-60-ra jön ki, akkor viszont jó nagy lehúzás, értem én hogy nem mindenki szeret motorozni és nem kell nekik 'A' jogsi de 100-ért már le lehet rakni és akkor bármilyen motort vezethetsz, nem csak 125-ig.. de lejjebb fog ennek menni az ára remélhetőleg!
-
vakondvok
tag
válasz
.impulse. #3899 üzenetére
Ez úgy megy, hogy van egy "B" jogsid és egy különbözeti oktatással és vizsgával megkapod az "A1"-et (azt hiszem ez a 125-re korlátozott).
Én is most ezzel fogom letenni a jogsit (ha minden jól megy
) -> Az én helyzetemben, a választott sulinál így néz ki:
-17.-én volt egy elméleti oktatás, ahol elmondták a 2010-es változásokat és a motorosokra jellemző, vonatkozó KRESZ tudni valókat.
-most szépen felkészülünk a KRESZ vizsgára és jelentkezünk egy időpontra, ha befizettük a csekket, majd tavasszal jön a forgalmi vizsga:
-3 órás az elmélet+ 3(2+1) óra a forgalmi = 1 óra rutinpálya, 1 óra forgalom, 1 óra vizsga (tanóra=45p) (persze lehet többet vezetni; egyeztetni kell az oktatóval)-Ha ezekkel megvagy, vagy intézed az új jogsit vagy (mint én) belekezdesz az A korlátlanba, ami megint csak egy különbözeti és "csak" rutin és forgalmi vizsga van, immáron nagyobb motorral
az oktatás díja: 14.900.- a kresz és forgalmi viszga 4600.- + 11.000.-
(majd az A korlátlannál is a vizsgadíjak lesznek és a vezetés)így egy olyan 50-60-ra számoltam az A korlátlant és mégsem 100-120 ezerre jön ki.
Remélem segítettem
+szerk: az elején még mikor jelentkeztem, úgy volt, hogy KRESZ vizsga sem kell csak forgalmi, de időközben gyorsan bevezették (egy kis lehúzás pluszba, bár annyira nem haszontalan, főleg azoknak akik soha nem ültek mocin)
++szerk2: úgyhogy ha valakinek van esetleg egy motoros KRESZ könyve amit tudna 2-4 hétig nélkülözni, az légyszíves írjon
-
stifi
senior tag
válasz
.impulse. #3899 üzenetére
szerintem itt minden kérdésedre választ kapsz!
én össz. ennyit tudok a témáról, mivel A kategóriás jogsival és nagymotorral baromira nem érint, bár lehet az asszony szeretne robogózni és akkor nem fogom engedni hogy egy 50-es kávédarálóra üljön, akkor majd előveszem a tudnivalókat megint
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- moongoose: Hajópadló (nem parketta) felújítása a realitások talaján maradva!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vicces képek
- Riasztó topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Logitech MX Magyar Business Windows Edition HU Átalakítás és testreszabás / mx keys
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- Samsung Galaxy Watch5 Pro,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest