- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
shiNIN
tag
Egy picit
De úgyse kapok vasegészséget öregkoromra, csak mert nem motorozok, akkor nehogy már ne
Csak legyen egy rendes téli kesztyűm, új kabátom és új nagyplexim a motorra
Túlzásba azért nem fogom vinni.
Táplálékkiegészítőket nem szedek, a táplálkozásomra igyekszem ügyelni.
Az ülésfűtésnél pedig nyilván úgy kell eljárni, ahogy Djuree írta... Autóban még könnyebb is lekapcsolni, mint a motoros kesztyűfűtést, aminek elromlott a kapcsolója. Avarónak égett már meg a bőre benne, amikor többszáz km-t kellett mennünk hidegben.
Alvaro ma egy picit motorozott csak, merőben praktikus okokból, kiürült a gázpalack
-
Daywalker
addikt
válasz
Topiccsendőr #3197 üzenetére
Kéne, de kizárt
Én ilyenkor már sportokat űzök
Ja meg még gumit is vennem kell, de egyelőre várom az új Bridgestone-t.
-
Djuree
félisten
válasz
Daywalker #3187 üzenetére
hogyne kapnál, elég ha párszor jól felfázol a hideg üléstől. nem egyből jön az ki, hanem sok év múlva. nem én mondom, hanem orvosok, hálisten én figyelek erre, nem fázítom fel magam. az ülésmelegítőt sem kell maxon nyomatni órákig persze. én csak elindítom, megy 5 percig közepes fokozaton, aztán kikapcs ha nagyjából testhőmérsékletű az ülés. utána már te melegíted az ülést a testeddel.
állj! mi nem a biotech-es fehérjékről meg tömegnövelőkről beszélünk, az mind méreg, szedje akinek két anyja van. kolis szobatársam évekig ezeken élt, meg lehet nézni mi lett a srácból mára
kb. egy roncs...én is azt mondom, hogy ha valaki ezeket akarja beszedni inkább táplálkozzon rendesen, jobban jár. csak sajna nincs mindenkinek lehetősége napi fél kiló halra/csirkemellre.
ez amiről mi beszéltünk, csak egy táplálékkiegészítő vitamin, porcerősítő, nem nagy dolog, ettől nem lesz bajod, persze nem kell ezt sem túlzásba vinni. ezeket úgy tudom negyedévig lehet csak szedni, aztán kell negyedév szünet, hogy legyen ideje beépülni. -
Daywalker
addikt
válasz
Topiccsendőr #3194 üzenetére
Alkoholos tampon
-
runner 125
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #3194 üzenetére
Állat.
-
TayRol
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #3192 üzenetére
en félek a tűtől inkabb megiszom azt a cuccot a forraltboros-puncsos izesitesben.
-
TayRol
nagyúr
válasz
runner 125 #3189 üzenetére
nemtudom milyen a hangulat, en csak a szoveget olvasom.
-
TayRol
nagyúr
na, gyuros topic 2?
-
Daywalker
addikt
A hidegtől miért kapnál aranyeret? A hidegnek érösszehúzó hatása van. Az üléstől kapsz simán aranyeret, nem a hidegtől...sőt, mostanában hideg-jeges borogatást is alkalmaznak az aranyeres kezelésnél. Szerencsére nekem nincs, nem onnan tudom ezeket...mielőtt bárki meggyanúsít
Ellenben elmondom neked, hogy az ülésfűtés sokkal károsabb a férfiak számáraDe ha rántottát akarsz enni, akkor hajrá
Más: Biotech és egyéb szarok.
Szerintem ezek kalap szart sem érnek, legalábbis nekem nem értek. Lehet, hogy ez tök egyéni, másnak pedig használ, ezt nem cáfolom. Szedtem én is, de nem fejlődtem jobban, mint ezek nélkül, pedig fejlődtem rendesen...(hajj, de rég is volt amikor ilyenekre még volt időm).
Mindenesetre szerintem sokkal többet ér, ha tudatosan táplálkozol. Semmi értelme külön kreatint meg fehérjét benyomni többszörös mértékben, mint amire szüksége van a szervezetednek. Ellenben faszán dolgoztatja a májat meg a vesét, tök feleslegesen. Sajnos nekem utóbbival vannak (vagyis remélem inkább csak voltak...) problémáim és minden orvos lebeszélt ezekről (nem béna háziorvosok, hanem specialisták). Lehet, hogy ezért a gyúrós topikban meglincselnének, de nem érdekel. Placebó hatása van...szeded, faszának érzed magad, hatékonyabban, többet edzel...a felesleget meg úgyis kiüríted,Ennyi erővel a pénzt is lehúzhatnád a klotyón.
-
zack
nagyúr
Egyetértek. 15 éves korom óta tolom a thai boxot, de az utóbbi években átáltam a sima boxra mert izület kímélőbb mint a thai box. Folyamatosan edzésben lehet lenni, és bár itt is kopnak az izületek, nem akadályoz a rendszerességben. A thai box-nál a térd olyan "dózist" kap, hogy lényegében pár év alatt le lehet amortizálni, és vannak olyan periódusok amikor szüneteltetni kell az edzést. Nem akarok szuper latívusznak tünni, félre ne értsetek, de az egész életemet 7-8 éves koromtól kezdve végig követte a sport. 9-15 éves koromig atlétizáltam versenyszerűen (60m,100m síkfutás), tehát van némi belelátásom a dolgokba, ezért is bátorkodom leírni.
Nem azt mondtam, hogy 30 év felett már a halálra és az elmúlásra kell gondolni, de tisztában kell lenni vele, hogy az addig normális mennyiségben, a szervezet által termelt izületi folyadék utánpótlása egyre nagyobb mértékben csökken az évek múlásával, és a porckopási problémák egyre inkább előtérbe fognak kerülni.
A sport mint olyan, bizonyos mértékig, ha nem esik túlzásokba az ember, egészséges, ahogy minden más is ha a mértékletesség elvét szemelőtt tartjuk.
Ha télen 1x-2x hidegben, vagy esetleg nyáron túl lenge öltözetben motorozik az ember megfelelően felöltözve, nem lesz baja. A gond akkor van ha ez rendszeressé válik. Az emberi szervezet általában jól reagál a negatív behatásokra szervezettől fűggően, de ha valami nem jó neki és rendszeres akkor károsodik. Pont mint a pia. Azért mert 1x-2 jól bebaszunk egy évben még nem fog károsodni a májunk, mert van ideje regenerálódni.
Sportolni kell, mindenki aki rendszeresen sportol, sportágtól függetlenül szinte olyanoknak tekintem, mint itt a PH-s fórumozokat, az az egy nagy családnak. Mert más az életszemlélet, lelkileg és testileg is erősek, kitartóak, és jobban megtalálom velük a közös hangot, ahogy persze a motorosokkal is.
A lényeg azon van, hogy semmit se szabad ész nélkül csinálni mert X év múlva meg fogja magát bosszulni, pont ahogy Djuree foglamazott.Vannak izületvédő ill. porc és porcfolyadék potló "csodaszerek", amiket minden 30 év feletti motorosnál ill. sportolónál és aktív életet élő embernél kötelezővé tennék. Nem olcsó egyik se, viszont hasznosak.
Az egyik legjobb ezekből a Zöldkagyló kapszula a NATURPHARMA cégtől. Én ezt szedem, de bármelyik jó lehet amiben Glükozamin van.
-
Djuree
félisten
-
geree@bl
senior tag
-
boogie84
veterán
Köszönöm. Minimális összeggel nőtt, annyit nem ért h újra átnyálazzam az össze adatot. Köszöntem urak!
-
boogie84
veterán
Ha nem kötök másik biztosítót akkor hozzá sem kell nyúlnom a biztosításhoz ugye? Automatikusan aktív marad? Nem kell újra kötni ugyanannál ugye?
-
Djuree
félisten
válasz
Integra #3166 üzenetére
azért 30 felett már tényleg gyorsabban gyengül, öregszik a test. nem véletlen vannak már majdnem kiöregedve a 30 +pár év körüli profi sportolók. vannak kivételes emberek, akik 40 évesen is bírják a profi sportot, de nem sok ilyen van és azt elhiheted hogy ők nem agyatlanul csinálják
el kell fogadni, kiba gyenge az emberi test sajna...lehet nyújtani de csodát nem szabad várni, mert nagy lesz a pofára esés...
-
Integra
titán
ezért kell jól edzeni. mondjuk van egy olyan része a bemelegítésnek, hogy joint mobility. testfolyadék felmelegítése, izület átmozgatás. nem értek egyet azzal sem, hogy 30 felett drasztikusan kezd amortizálódni az izület.
egészésgesen kell táplálkozni, ezdeni sokat, és egészséges lélek és mentalitás kell. utolsó kettő a legfontosabb. a fizikai elváltozások csak a lélek testi kivetülései.
de az egészen biztos, hogy akik agyatlanul csinálják az egészet, ők el is fognak 50 éves korukig hullani, ez van. hülyének lenni alanyi jog. -
alvaro
senior tag
Most ezt úgy értsem, hogy táplálékkiegészítők nélkül minden 50+ éves ember ízületei széjjel vannak, voltak a világtörténelemben a XX. század vége előtt?
Erről csak 2 kérdés jut eszembe:
a.) Mi van az evolúcióval? Életképtelen faj foglalta el a bolygót?
b.) Akkor meg nem tökmindegy, hogy motorozok-e?Egyébként még csak 70 ezer és 32 vagyok. De igen, megmutatom.
-
Djuree
félisten
sajna a sport nem késlelteti hanem elősegíti
nagyon sokat sportolok, sokan hülyének is néznek emiatt, 27 vagyok, eddig kb. halhatatlannak éreztem magam, namost kb. mindenem fáj, remélem megjavulok hamar, majd szedek valami tablettát a porcokra, csontokra, hátha ér valamit. szar a bokám meg a térdem a futás meg a kosarazás miatt, a vállam a kendó miatt. az orvos is mondja hogy persze kell a sport, de én már túlzásba viszem.
-
Integra
titán
-
zack
nagyúr
válasz
runner 125 #3160 üzenetére
Nem tudom ő hány km-t motorozott eddig, én kb. 250.000 km-t.
Eleve 30 év felett drasztikusan elkezd amortizálódni az izület motorozás nélkül is, mivel az izületi folyadákot már nem úgy termeli a szervezet, mint előtte. Tehát ezt kivülről kell segíteni táplálékkiegészítő formájában. Ha ez elmarad, alaphelyzetben is rottyra vágja az ember magát 50 éves kora körül, annyira kopottak lesznek az izületek izületi folyadék hiányában.
A motorozástól pedig ez csak hatványozottan jelentkezhet. -
zack
nagyúr
Az izületi problémákhoz...19 éves kormtól motorozom télen-nyáron. Az MZ-s korszakomban 20 cm friss hóban is toltam Budapesten. Pár éve januárban volt a rekordom, 30km mentem -22 fokban szintén pesten, havon és jégen.
Aki azt hiszi hogy ő megússza az izületi problémákat, nagyon téved. Most 34 vagyok, és bizony itt-ott szokott gond lenni az izületeimmel. Leginkább a vállam szokott fájni, ami pár napig szokott tartani. Konkrétan más gondom nincs, de még csak 6 év múlva leszek 40...
Az 50 éves kor meg még 16 év...
Sportolok elég sokat, tehát ez lehet késlelteti a problémákat, de előbb utóbb korlátozni fog a sportban is, ha más nem majd 10 év múlva.Egyébként nem a tél a sarkallatos gond, hanem a nyár. Télen érzed ha fázik valamelyik testrészed, nyáron nagy melegben viszont úgy érzed, hú de jó a friss szellő, illetve kevésbé érzed a menetszelet a nagy melegtől. Na ilyenkor okozza a legnagyobb izületi károkat a menetszél.
-
shiNIN
tag
Itt gyönyörű, röviden motorozós (25km pont jó) idő volt ma
Már Alvarónak, én se fáztam utasként, de saját motorozáshoz több kell. Olyan furcsa volt. Bár utasként más. De mi lesz it tavasszal...
De a napsütés feldobott. Tankoltunk (valami 3.3l-es fogyasztás, tél van), Alvaro 100km-t ment ma, ebből 25-öt világosban, micsoda ritka luxus, én utasként 50-et.
-
tomyoy
senior tag
meg van a műszakim is az átíráshoz, sajna az ügyintéző nem volt valami barátságos, így január 1 után tudom csak átírni, és fizethetek 20ezerrel többet....
és nem valami fain -5fokban tükörjegen elvinni 6km-re a műszakiállomásra
-
shiNIN
tag
Na ez speciel nem hülyeség. Viszont ez nem különbözteti meg nagyon a motortól, mert ott is lehetne fűthető ruha, csak éppen minek, fel lehet öltözni
Kesztyű persze kell. Mármint autóba.
Majd kialakul.
Viszont ma azt mondták nekünk a ténylegesen itt lakók, hogy egyenesen fel lehet jönni autóval, csak lent kell ellapátolni, ha hófúvás van. Az alternatív, aszfaltban végződő út jegesedik el, ahol Alvaro esett Teresával, az egyenes jobb, bár az is tud csúszni persze. -
boogie84
veterán
Kellemes Karácsonyt urak!
-
runner 125
nagyúr
válasz
plaschil #3148 üzenetére
Gyakorlatilag le van szűkítve a kör - ami által meg is válaszoltad magadnak a kérdést motorokat illetően.
A 125-ös cruiserek nem tartoznak a populáris kategóriába, kevés ilyen motor is van. Így az alkatrész ellátottság biztos nem Simson szintű, de ha itthon nem is - ebay-ről szerintem minden beszerezhető ezekhez korrekt áron. - Már, ha egyáltalán az olajcserén kívül szükség lenne hozzájuk bármi is.
..én még számításba venném a Virago-kat is. A feeling itt tuti megvan, hisz V2. Youtube-on keress rá, meglepően durva a 125ccm V2.
-
alvaro
senior tag
válasz
runner 125 #3147 üzenetére
Kizárt, hogy ilyet csináljak. Inkább ülök be a hidegbe
-
plaschil
aktív tag
Hali!
Vóna egy olyan problémám, amiben szeretném ha segítenétek. Kb 4 éve motorozom (B jogsival), igaz csak egy simsonon, de sokszor indultam neki 60-70km-es szakaszoknak, szóval van egy kicsi tapasztalatom motorozás terén. És most eljutottam oda, hogy nyárra összegyűlhet annyi pénzem, hogy vehessek magamnak egy nagyobb, motort, igaz csak egy 125-öst mivel az új szabályt (B125-nek nevezik, de tulajdonképpen A1) szeretném kihasználni, főleg az olcsóság miatt (természetesen a kérdésem érvényét veszti, ha a jogsi 40-50 ezer ft lesz). Akkor már inkább megcsinálom az A korlátlant, és szépen lépkedek felfelé a ccm létrán. Azt szeretném megvitatni, hogy vajon milyen motorok jöhetnek szóba, ha kb 250-350e ft között meg szeretném úszni a vásárlást (átíratás nélkül biztosítás, ruha nélkül tehát csak a motor ára lenne ennyi). Szóval az összeg kb ennyi lenne, és hogy milyen... hát chopper-t szeretnék. Amiket nem szeretnék azok a kínai koreai típusok (keeway stb). Nézegettem Shadow-okat, Virago-kat, Intruder-eket, Maraudereket. Nekem ezek tökéletesen megfelelnének, és mind tetszetős. Nem szeretnék egy olyan eszmefejtésbe belekeveredni, hogy minek a 125ccm-es chopper meg így meg úgy. Mindenki azzal megy amire pénze van. Csupán típussal, szervizeléssel, alkatrészárakkal kapcsolatban kérek segítséget.
Köszönöm szépen!
-
shiNIN
tag
válasz
runner 125 #3139 üzenetére
Azt lehagytam, hogy hideg, fagyban álló autóba ülne be minden alkalommal. Persze szél nem lenne s csapadék sem hullana rá.
-
Djuree
félisten
attól hogy nem fázol, meg nem érzed a hideget, az izületeid még szarrá fognak menni nekem elhiheted, eléggé benne vagyok ezekben a dolgokban. lehet kapni ilyen tablettát, télen sportolóknak izületmelegítő cucc, sajna én most nem szedhetem a betegségem miatt.
én persze megértem, én is ilyen hülye vagyok, de nekem a sport az életem, mindjárt megyek futni, csak érjen le a tőtikápi -
TayRol
nagyúr
Sok boldogot mindenkinek!
-
shiNIN
tag
válasz
zsoltee10 #3137 üzenetére
A matrac ne világítson, inkább legyen fűthető, mert itt speciel nincs meleg. A fűthető párna mondjuk sokat segít
A rózsaszín nem az esetem, de kellően fiatal és formás mellek jöhetnek bármikor
{Alvaro épp keresztülhúzza a kellemes karácsonyi időtöltésemet, bár gangsta Mikulást is poén rajzolni, napszemüveggel és blinggel. De én Playboy nyuszit akartam, Reisen személyében, aki holdnyúl egy játékból, Alvaro egyik kedvence, egyszer be is öltözött Reisennek. Most kénytelen leszek mindkettőtHosszú az este és az éjszaka, jobb dolgom úgysincs.}
Boldog karácsonyt s ha maradt benne elírás, akkor a billentyűzet eleme tehet róla, kimaradnak a betűk. Néha eljátssza, de nem tartósan.
-
shiNIN
tag
válasz
runner 125 #3139 üzenetére
Nincs még autóra jogsija. 3-4 télies hónap? Alvarónak erről más a véleménye
Ha lesz autója, akkor is motorozni fog 0 fokban, ha száraz lesz az út, mert a motorozás többnyire élvezetes, de ilyenkor is minimum "megcsináltam vazz" jóérzés, de autózni már így előre nem szeret. Az kényszer, néha jól jön egy autó mint jármű, de Teresa az ő hűséges kicsi társa télen-nyáron.
-
zsoltee10
addikt
válasz
runner 125 #3139 üzenetére
Most csinálta a jogsit, eddig nem is tudott volna autózni. Mindemellett igazad van.
-
runner 125
nagyúr
..eszem ágában nem áll pénztárcákban turkálni, de ilyen lehetőségek mellett én már régen vettem volna valami kis autót, valami egyszerű, régebbi szívó dízelt, ami örök élet + 1 év, aztán télen elő lehet venni. Mennyivel kényelmesebb beülni egy meleg autóba, azon a tényleg teles 3-4 hónapban, mint motorral a szó szoros értelmében szopni és kockáztatni.
Boldog Karit mindenkinek!
-
zsoltee10
addikt
Elemes zseblámpát, világító matracot, bort, búzát, békességet, porszívót és turmixgépet, tűlevelű lóherét, és Békés Boldog Szentestét!!!!!
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Integra #3134 üzenetére
nem.
megnéztem ezt a videót is, meg is beszéltem több haverral is. sok érdekes dolog van benne.én utánaolvastam, melóztam az ügyön. ezt mindenki meg tudja csinálni. itt a nép egyszerű gyermekének a véleményével találkozhatsz. érthető, nem foglalkoznak ilyesmikkel, mint a motorok működése, csak nem tudom mire ez a hatalmas magabiztosság.
mindig kérdeztem szakembereket, és ha valamire nem kaptam választ, akkor azt addig kerestem, amíg világos nem lett. viszont akiktől kérdeztem azok közül nagyon sokan rossznéven vették, amellett, hogy nem tudott válaszolni egyértelműen a kérdéseimre egyik se és semmilyen konkrét dologgal nem védték a véleményüket, de mocskosul ragaszkodtak hozzá.
a felületesség nagyon kényelmes dolog. -
Integra
titán
válasz
Topiccsendőr #3119 üzenetére
ez a te topicod szerintem
-
alvaro
senior tag
válasz
Topiccsendőr #3132 üzenetére
Nem tudok róla - ellenben ez a K73 egészen úgy működik. Még mindig puha, még mindig veszettül kopik...
-
alvaro
senior tag
válasz
Topiccsendőr #3129 üzenetére
Na ezért fűtöm a kezem, és akármennyivel is tudna menni Teresa, ma én se mentem 85-nél többel egy pillanatra se, azt is csak azért, mert kint voltam a 81-esen (sőt, azt is óra szerint, szóval még annyi se volt). Ha más útvonalat választok, az út nagyrészét probléma nélkül megtehetem 50-nel is, ahol már sokkal kisebb a szél - mert azokon az utakon minimális a forgalom.
Egyébként meg vannak rétegek rajtam rendesen, alánadrág, 2 pulóver, maszksál. Nem véletlenül, érzem, hogy kellenek. A leggyengébb pontom most a lábfejem, ami akkor szokott kihűlni, mikor leszállok a motorról, és lelépek a fagyott talajra, aztán pedig akkor, mikor kilépek a csizmából is a hideg kőpadlón...
-
alvaro
senior tag
válasz
runner 125 #3126 üzenetére
Hol? Itt, basszus. Nincs életem, ha nem így csinálom, Ennyi.
És majd megmutatom nektek, hogy csak azért se lesz semmi bajom 10 év múlva, károgó gyülevész banda.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #3126 üzenetére
hát...
valszeg a 3:40 es kelés még mindig roszabb, mint a téli motorozás.tapasztalatom szerint a ruha egyébként meg tud védeni, én is lenyomtam -10es telet, igaz robogóval, az csak 80at megy max, de a legnagyobb gondot nem a hideg áthatolása jelenti a ruhában, inkább nagyon lassan kihűl, minthogy a szél átmenne rajta.
Térdnél pláne nem, mert egy baszottnagy lágyptotektor volt nekem a ruhámban,gyakorlatilag ki volt purhabozva a térdem.
A test reakciója, hogy a végtagoktól elveszi a keringést, hogy a meleget a törzsnél tartsa. Emiatt gémberedik a kézfej, stb. Ami meg amiatt van, hogy az ember egy ülő, inaktív testhelyzetben vezet hosszú ideig, amikor is a keringés is roszabb.
A lábam sose fázott, csak a kezem. Térdem meg más ilyen legendás izületes dolog mindig melegebb volt a kézfejemnél. Egy markolatfűtéssel kimentem volna a világból. -
Daywalker
addikt
válasz
runner 125 #3126 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy önhibádon kívül csak egyszer kell elesni egy ilyen taknyos úton, hogy a kora reggeli Volánbusz alatt köss ki, utána meg a koporsóban.
-
TayRol
nagyúr
válasz
runner 125 #3126 üzenetére
főleg az utobbi a lenyeg.
sebaj, majd 10 ev mulva megtudjak.nincs olyan ruha, amin a rendszeres téli (es a hideg idoben valo) motorozas soran a szél ne talalna utat. az olyan mint a viz: ismeri a fizikat, tudja hogy merre kell mennie.
-
shiNIN
tag
Alvaro mindig nagyon kiborul, ha tömegközlekedéssel kell munkába mennie (én is kiborulnék, ha 3:40-kor kéne kelnem és nem tudnék hazajönni napokig), ma megnézte az utat, picit havas, fagyott, deres, jóaz
Majd vigyáz.
Tegnap szép nap volt, napsütéses, hazafelé a buszon, látva az utakat, ahol motorral szoktunk járni, hiányzott a motorozás, de most nem irigylem Alvarót kicsit sem. -
.mf
veterán
Hehe... egy fél órája láttam egy motorost végigvágtatni a Váci úton, fekete talán R1, teljes Berik bőrruhában... valahol irígylem is meg nem is
-
Daywalker
addikt
Hát, pedig ez az ajánlás (nem csak a szervizkönyvben könyvben, hanem máshol is - motul weboldalán ez is fel van sorolva). Nyilván olyan helyeken jó, ahol nincsenek mínuszok. A meleg oldali viszkozitása meg annak sem rosszabb.
Mindenesetre 20-ast eszembe sem jutna belerakni. 10W50 MOL bevált, akkor tényleg maradCsak még egyszer megerősítést akartam
Túltárgyaltuk.
Persu: így már minden tiszta.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Daywalker #3117 üzenetére
A hidegoldalit nem értem miért adják meg amikor az minél kisebb, annál jobb nekünk
De versenyhasználatnál:
"Az áramló olaj vastagságát cSt-ban mérik. A legtöbb motor olajvastagsági igénye működési hőmérsékleten 10 cSt. Az igazán sűrű (vastag) többfokozatú olajok viszkozitása ilyen körülmények között 20 cSt. Ez éppen a duplája a másiknak. A hőmérsékletet 100°C fokról 125°C fokra emelve a legtöbb ajánlott olaj viszkozitása 10 cSt-ről leesik 3 cSt-ra. Az előbb említett sűrűbb olaj 20 cSt-ról 4 cSt-ra hígul. Figyeljük meg, hogy a nagyon forró motorban mindössze 1-2 cSt a két olaj vastagsága közötti különbség. Mondhatnánk, hogy gyakorlatilag mindkettő azonos sűrűségű. Csak nagyon minimális a sűrűbb 20w-50-es olaj előnye nagy hőmérsékleten. Ezzel szemben hidegindításkor hatalmas előny a 10w-30-as olaj sokkal kisebb sűrűsége, amikor is a kopások 90%-a keletkezik. Például 40°C fokon a 20w-50-es olaj viszkozitása (sűrűsége) 250cSt, míg a hígabb 10w-30 értéke ugyanekkor csak 100cSt. A vastagabb olaj 150 cSt-al sűrűbb. Ez óriási különbség!" -
zack
nagyúr
válasz
Daywalker #3117 üzenetére
Tavasz-nyárra jobb a 10W50. Nem tudom milyen könyv lehet ez, mert a 20W olaj baromi vastag.
Kétlem ha valahova 10W olajat ajánlanak, oda jó lenne a 20W is, mert általában az a kulcsa az ajánlásnak, hogy mekkora furatok vannak a blokkban, és mekkora az az olajvastagság, ami hidegen is elég vékony ahhoz, hogy mindenhova eljusson. Nekem a GSXR-be már a 15W Motul 300V sem volt jó, akadt a váltó tőle, hidegindításnál pedig hallhatóan hangosabban járt. 10W olajjal viszont kutya baja se volt.
-
zack
nagyúr
Sziasztok!
Szeretnék rendelni városi és távolsági fényhez Xenon hatású izzót (H4 12V60W), és hozzá való LED-es helyzetjelzőt is (12V5W).
Nem árérzékeny a dolog, viszont a legjobb minőséget szeretném. Merre nézelődjek?
(#3114) Daywalker
Mindegy melyiket veszed, a "10W" a lényeges infó. Télire bőven elég a 10W40, mert nem fog kapni olyan hőterhelést a blokk mint nyáron pl. a Hringen, vagy a városi dugóban 40 fokban.
A Motul az egyik legjobb olaj, ha nem a legjobb. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Daywalker #3114 üzenetére
ragaszkodjunk a gyárihoz lehetőleg.
Bosszantó egy kicsit, hogy az emberek, akár szerelők is ész nélkül nyúlnak a sűrűbb olajért, ahogy meghallják, hogy versenyhasználat, vagy ha nyomja a szemét a motornak.
Nem a viszkozitást kell lecserélni ha nyomja az ember, hanem a teljesítményszintből kell a legjobb, és a viszkozitásstabilitásnak kell a legnagyobbnak lennie. A viszkozitás értékeknek a gyárban kitaláltnak kell lenniük. A csapágyaknál az illesztés miatti nyomásveszteség stb, ez mind így lett kiatalálva. Vannak motorok, ahol kalibrált olajfúvókák vannak az olajzási rendszerben, hogy azokon a helyeken, ahol nagyobb nyomásra van szükség ott nagyobb maradjon.
Ha már kopott a motor, akkor kell belerakni a sűrűbb olajat, de azt is azért, hogy meglegyen a nyomás, amit le kéne mérni egy bizonyos fordulaton olajnyomásmérővel. Na ezt ki szokta megcsinálni, hogy kell-e sűrűbb bele? Van egy ökölszabály, hogy 1000 fordulatonként kb 1 barnak kell a nyomásnak lennie. Ha ez megvan akkor csokolom. Akár hígítani is lehet addig, ha megvan. nem a viszkozitás fog kenni. A teljesítményszint a legfontosabb. A motul factory egy jó olaj 5w40est rakok bele én is. Yamalube-ból is a fullszintetikus 40es olajat raktam bele mindig is, annak a viszkozitásstabilitása roszabb volt, mint a motulé, most megnézem a motult én is. -
Daywalker
addikt
válasz
runner 125 #3113 üzenetére
Jaja, jobb híján...csak itt nincs Mol, de biztos tudnak szerezni.
Illetve azon agyalok, hogy lehet, hogy most Motult rakok bele...csak nem tom eldönteni, hogy 10w40 vagy 10w50 legyen, mert csak az előbbiből van factory line (a márketing engem is meghülyített). -
Daywalker
addikt
Nabazmeg, megszűnik a MOL Olajexpressz webáruház...pff
-
alvaro
senior tag
Ja, vicces volt fölmászni rajta, kapart szerencsétlen egy helyben, kicsit dobálta a hátsóját, meg gondolom a havat, de nem láttam, mert egyrészt mögöttem volt, másrészt meg töksötét. De a végén egy kis emberi erővel rásegítéssel sikerre vittem az ügyet - szerencsére Teresa viszonylag könnyű, meg a lábam is stabilan fogja a talajt róla. Lefele viszont már nem mertem megpróbálni
-
shiNIN
tag
Nagyobbacska sebességnél gurulni kell. Az én kabátom nem szakadt szét jobban, amikor 80 körül estem, bár ott lövésem sincs, milyen sebességek alakultak ki, miután felugrott a motor a levegőbe és ő jobbra, én balra el... De jópár méterrel arrébb tértem magamhoz, a kabátom pedig egy-két új lyukat szerzett be, annyi. Csúszva nem lett volna jó, azt hiszem.
Az aszfalt simasága is rengeteget számít, egyszer gyalog sikerült egy csomó bőrt s némi egyebet elhagynom egy lejtős, kavicsos, rücskös aszfaltos eséssel. Nem gondoltam volna, hogy ilyesmi lehetséges.Tegnap este megjelent egy vékony hólepel itt a hegyen, ennek kapcsán Alvaro számára ideiglenesen nincs motoros szezon. Ez van, meredek földutakon ilyen kis semmi is elég.
-
runner 125
nagyúr
-
doc
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #3100 üzenetére
Szerintem meg
Amikor elkezdtem, nálam ugyanazok a hibák voltak, mint Integránál. A gumi csúszáshatárához közel sem voltam, csak simán elestem, ugyanúgy ahogy a fiatalember is feljebb. mindig kiment a kerék hirtelen jelzés nélkül. Azért mert alap hibákat követtem el, pl nem figyeltem hogy a pályán az ideális íven kívűl annyi por van, hogy ott aztán akármilyen gumi lehet a motoron. Vagy totál rosszul mentem be a kanyarba és ezt kompenzálni akartam hogy nagyon korán húztam kifelé, agresszíven. Ez már jobban hasonlított a csúszáshatár közeli állapothoz, de továbbra is észnélküli manőver volt. Sorolhatnám ezeket a hibákat, először ezzel kell tisztában lenni, persze a jó gumi alap. De meg kell tanulni használni, meg bemenni a kanyarba normálisan. Bemenetnél megugye nagyon könnyű keresztbe menni, de gyorsnak lenni keresztbe, már nem annyira, és a legnehezebb a kigyorson ugyanez, az a mai napig nem megy nekem. Fékkel sokkal könyebb az egészet csinálni érzésem szerint.
Ami még ilyenkor visszatartja az embert, hogy ül az aszfalton és gondolkodik, hogy most meg miért? miért ment ki alólam ez a szar?
Az nagyon rossz érzés. mert ha legalább tudja az ember, akkor tudja mit nem szabad. -
Integra
titán
válasz
yodamastah #3100 üzenetére
conti raceattak street volt, most metzeler k3 interact van.
jól látom, hogy az már a huzalozás?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- TCL LCD és LED TV-k
- Androidos fejegységek
- Minden, ami hőszivattyú
- Autós topik
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Tefal Ultragliss Plus FV6832 Gőzölős Vasaló
- !!!KERESEK!!! Lada 2107 típusú gépjárművet!
- Focus Raven Rookie fekete gyerekbicikli 20" MTB
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,1.5 év garancia
- 35 millió Ft-ig (KP) keresek Budapesten/Pest megyében kis lakást/házrészt/házat - magánszemélyként
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB Cooler Master CMP 510 Seasonic850W
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- Így lehet neked Teljes Magyar Logitech Craft Billentyűzet
- Bomba ár! Dell Vostro 15 3558 - i5-5GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest