- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- gerner1
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pityu.
nagyúr
Van itt valakinek yamaha ybr125-öse?Mennyire bírja az önkiszolgáló autómosóban való mosást,be tud ázni valahol vagy lehet ott mosni csak egy két helyen kell vigyázni?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
JoinR #110722 üzenetére
míg terepen nem tudnak motorozni és 10-20%-on mennek. Pont ezért is mondják, hogy ezek az üzemórák versenykörülmények közé vannak belőve, és a hétvégi földutas bóklászással simán min. duplázható az élettartam.
Szerintem is így van, persze az ellenőrzéseket érdemes az előírás szerint megnézni rajtuk, mivel sokkal érzékenyebben a hanyagságra.
Ilyen gépet újból arra vennék ha havi pár órát mennék vele, enduró túrára sem ahol hétvégente akár 100-150 kilométert lenyomunk.szerk: a szerelőnek nyilván mindegy, hogy hogy kerül bele az x üzemóra, ha annyi az előírás a karbantartásra, akkor cserélnek, amit kell...pont ez a lényege az üzemórának
ő nem az élettartamról beszél, hanem a garantált megbízhatóságról x óráig.
Ő arról beszélt amit tapasztalt, hogy ott már csere érettek voltak. -
JoinR
őstag
válasz
Gaboman #110718 üzenetére
Nyugi én sem ajánlanám, hogy bárki közúton üzemórás terepmotorral (enduro, SM stb.) közlekedjen
Amúgy ezer oka lehet: pl. hosszú áttétel miatt valóban viszonylag nagy a motor terhelése, ráadásul közúton húzzák neki, míg terepen nem tudnak motorozni és 10-20%-on mennek. Pont ezért is mondják, hogy ezek az üzemórák versenykörülmények közé vannak belőve, és a hétvégi földutas bóklászással simán min. duplázható az élettartam.szerk: a szerelőnek nyilván mindegy, hogy hogy kerül bele az x üzemóra, ha annyi az előírás a karbantartásra, akkor cserélnek, amit kell...pont ez a lényege az üzemórának
ő nem az élettartamról beszél, hanem a garantált megbízhatóságról x óráig.
-
Gaboman
nagyúr
válasz
JoinR #110717 üzenetére
Beszéltem Honda szerelő ismerősömmel, mondom lekérdem már ezt a témát hogy én is teljesen képben legyek.
Azt mondta teljesen mindegy hogy terep vagy közút, üzemórában ugyan annyi lesz amikor bontani fogják, bármelyik célra (SM vagy enduróra használja.)
Csak a megtett kilométer nagyon nem lesz ugyan az, terepen ugye sokkal kevesebb lesz benne, mivel ott nehezebb nagyobb tempót menni.
Ő csak a Honda versenyenduróiról tud tapasztalatokat mondani, 100 üzemóra után dugattyúcsere érettek általában, 2-3 dugattyú után egy hajtókar.
Terepen 15 üzemóra átlagban 600-700 kilométer, szorozzuk be 7x hogy megkapjuk a 100 üzemórát egy kicsivel több is lesz ha számolunk 700 kilométerrel akkor 4900 amikor elő van írva.
Közúton a duplája kb amit bírnak az akkor durván 10000 kilométer, cseréig.
És itt új motorról beszélünk, aminek rendesen betartják a kötelező karbantartásokat, cseréket, ellenőrzéseket.
Ezek szinte minden üzemórás gépre igazak, kisebb eltérésekkel. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Gaboman #110718 üzenetére
Gondolom azert kellett elobb generalozni, mert az uzemora szamlalo a gyertyakabelrol a gyujtast nezi, ami egy eleg egyszeru szamlalas, mert az csak a fordulatot szamlalja, de hogy milyen terheles mellett fordul valami, azt mar nem. Utcai hasznalatnal meg fordulat megvolt mindig.
En abbol indultam ki, hogy a kuplungomat eleg hamar leegettem, es ketszer forraltam fel a vizemet jeges tocsaknal is. Szerintem az joval megterhelobb, mint utcan egy sebesseget kis energiaval fenntartani nagy porges mellett.
De ahogy azt mondani szoktak: a problema osszetett :D -
Geresics
addikt
válasz
Jakab66[hun] #110126 üzenetére
Vallj színt! Melyik vagy a videóból?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
JoinR #110717 üzenetére
Lehet hogy igazad van, de akkor az miért van hogy akik használták terepen és közúton is üzemórás gépeiket előbb kellett nekik blokkgenerált végezni közúton mint terepen?
Mi az oka hogy oda nem igazán ajánlotta egyikük sem, mindegyikük azt mondja terep, nem közút!hroberto 690 szuper lenne endurózni!
-
JoinR
őstag
válasz
Gaboman #110715 üzenetére
Valamiért azt gondolod, hogy a megtett fordulatok száma és a motor élettartama lineárisan arányos, és nem veszed figyelembe a motor terhelését (kellően rövid áttétellel simán lehet alacsonyabb a végtempó közelében"igénybevett" nyomaték, mint a fullgázas kigyorsításoknál, és akkor a fordulatszám és olajnyomás kapcsolatáról meg még nem is beszéltünk).
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #110714 üzenetére
Fogadjunk abban hogy terep használat mellett, nem versenycélra gondolok, hanem ahogy én motorozok tovább bírná az olaj is mint ha kint megy vele közúton.
Az a terhelés amit kint kap más, mert ott rövid idegig áll fent a magas fordulat, nem úgy mint kint közúton, magamból kiindulva sokkal többet mentem az SM610-el, SMC-vel és az EXC-vel a felső fordulatszám tartományhoz közelében, többször mentem 130-140-150 tempókat huzamosabb ideig úgy hogy a végük 160 környékén volt.Főleg azért mert olyan motoros közösséggel gurultam akikkel tartani kellett a tempót.
Kint erre nincs lehetőség, mint ahogy írtam is korábban, ott közel sem vagyok olyan tartományban vagy ha igen csak minimális ideig.
Persze falaknál kell a fordulat, ne de az tart 5-10 másodpercig, nem perceken, 10 perceken vagy fél órákon át.
Én nagyon úgy látom hogy az üzemórás motoroknak pont az a achillessarkuk. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
z123456789 #110707 üzenetére
Lehet hogy kozuton jobban porog egy motor, de ha nem vegsebesseget kell tartanod, kornatsem kapjak az alkatreszek azt a terhelest, mint terepen ha megnyitod a fojtoszelepet.
Ha vegsebesseg kozeleben mesz vele, valoszinuleg az nem tesz jot neki, de amugy sebessegnel hutes van boven a menetszeltol, csak az alternalo tomegek a pusztitoak.
Ha valami nem stimmel egy ilyen motornal, az elo fog jonni az amugy kis energiaba kerulo sebessegtartasnal, de ezt epeszu keretek kozott nem a fordulatszam szamlajara irnam, hanem hogy szar a motor eleve.
Terepen nagyobb a terheles, kisebb a hutes. -
Gaboman
nagyúr
válasz
z123456789 #110710 üzenetére
Teljesen más lett nyitottan mint gyári állapotában, szerény 123 kg tömegem alatt még 4.ben is feltudom emeltetni a földtől a első kereket kuplung nélkül.
És még most is hosszúak a sebességek terepre, 120-130 körül mehet végre.
Ideális áttétel a mi környékünkön a 110 km/h végsebesség, ezt sem éred el vele sehol mert nincs olyan hosszú rész ahol ennyire kilehetne tépni.
Ahhoz az átlagtempóhoz amit mi megyünk bőven elegendő az az áttétel, viszont meghagyom így, nem változtatok már rajta.
Úgy is arra voltam kíváncsi mennyit változik a jelenlegi áttételhez képest nyitott állapotban, rettentően elégedett vagyok, és ugye nem padon lett hozzáállítva, amivel még jobban be lehetett volna lőni.2 személyre kell venni egy nagyrobogót, tökéletes vele ingázni, kényelmes és jól is megy, mellé kell egy jó enduró amivel meg állatkodni lehet.
Az endurózás mellett közúton nem is fog a vagánykodás érdekelni.
Legalábbis engem tök hidegen hagy, sokkal jobban élvezem a kényelmet, a praktikusságot, ha meg el akarom kenni a száját arra ott a terep, ahol 100 jobban élvezem a motorozást.
Nem kell ezer idióta baromra figyelnem, hiába tudsz akárhogy motorozni annyi a selejtes az utakon.
Azért választottam robogót, ezzel nem sietek sehová, nincs az a vágyam hogy áh most aztán tépem neki.
Teljesen átértékelődött a közúti motorozásom, valahogy ez a stílus nagyon bejön, persze ha nem lenne mellette enduróm akkor lehet nem nagyrobogóm lenne, mert akkor közúton szeretném magamat kiélvezkedni, mivel terepen nem tudom. -
BlackPriest
őstag
válasz
z123456789 #110710 üzenetére
azért a terep kérdés. enduro gumival gondolom földutazni tudsz. ha nem állatkodsz, akkor nem kell 320as tárcsa, inkább cserélnék gumit és gondolkodnék enduroban a helyedben. ketten sm-en? 10km. én az xt-t nézegetem, nagyobb, nehezebb, nem sm, de azért nah...
-
z123456789
addikt
válasz
BlackPriest #110708 üzenetére
"a drz 400 e is üzemórás blokk"
Az istenit!Nekem olyan motor kellene, amivel ősszel átválthatok terepre. De akkor már látom, hogy ezt jó gyorsan el kell felejteni a francba. Aztán el kell dönteni.
"tökmindegy hogy hívod..." Na, igen, ezt akartam kihozni belőle.
Azt hittem, feketén-fehéren van üzemórás, meg km intervallumos gép, aztán csá.KTM-et nem szeretnék, illetve olyan nagyot sem mint a 660, azt már kicsit nagynak érzem tényleg, mármint hogy akkor már nem SM-et vennék. Az sm-ben pont az tetszik, hogy olyan filigrán.
Egyrészről azért nagy a dilemmám, mert kipróbálnám az SM-et, a terepet is, de nehezen engedem el, hogy ne tudjak utcán menni, akár ketten is. Na most SM-mel lehet terepre menni, tereppel utcára, pláne nem lehet velük kettecskén utazgatni...szóval.
A megoldás, hogy kéne egy utcai két személyes naked, mint pl a z750 volt, egy SM, meg egy terep.(#110709) Gaboman
Azt tudom. Meg írják is, hogy kb ugyanaz, illetve más ismerős is mondta, hogy ez totál ugyanaz.Annyit változott a Husquarnád?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
z123456789 #110707 üzenetére
Nézd csak meg a Husqi blokkját, szinte ugyan az mit amit SWM-be van, lehet némi átalakítást végeztek rajta, de alapvetően egy a kettő.
Külföldi fórum írások!
510 = True race bike with race bike maintenance intervals.
15 üzemórát adnak meg neki, ez kb 500-700 km között szokott lenni.Igen a DRZ400E is üzemórás, csak az még ráadásul orr nehéz is, nem túl komoly futóművel.
Akkor már egy EXC400, ugyan úgy üzemórás de sokkal jobb súlyelosztás, futómű.
Nem ajánlanám egyiket sem túlságosan vegyes felhasználásra, ezek inkább enduró vonalon érzik jól magukat, közúton elfogynak.
Vegyes célra mindenképpen nagyobb cm3 vennék ami közúton is jól érzi magát nem jön zavarba, de terepen is kezelhető.
Az XR650R az jó választás, de ha van kedved ugorj el, meglátnád milyen lett most a TE, nagyon nem ismernél rá. -
BlackPriest
őstag
válasz
z123456789 #110707 üzenetére
a drz 400 e is üzemórás blokk, az s, sm nem üzemórás. láttam nemrég olyan manuált, ahol órára vagy 100 liter üzemanyagra volt megadva a csere.
"Nem akarok üzemórás motort, de akkor ezek szerint olyan "üzemórás" motor is van, ami nem üzemóra után szervizelendő, hanem km után, méghozzá, kevesebb km után, mint normál társaik."
tökmindegy hogy hívod, a lényeg, hogy egy "gyenge" és tartós blokk helyett egy erős, de gyorsabban elhasználódó van benne. attól, hogy van rajta index még nem lesz utcai a blokkja, csak kimehet a forgalomba.
az alkatrészellátás valóban mindegy, ha szakszervizben csináltatod, csak a százezrek kellemetlenek, meg az idő.
én is ezen a körön vagyok, szpermotót keresek, a mostani helyett, de valamit valamiért. én ott tartok, hogy husky (610, 630) vagy ktm (640 lc4, 660 smc, 690), drz400sm, vagy hagyom hízni a motort és xt 660x. ha elég a kisebb, akkor wr250x vagy crf 250m, de ezek erőre sehol sincsenek egy valódi sm-hez képest.
ami ezen kívül van, azok mind verseny technikák minden örömükkel és bánatukkal. és már a fenti ktm-ek tapasztaltait olvasva is elég vegyes a kép, nem is fiatalok, ki tudja megkapták e ami jár nekik.
*a tévedés jogát fenntartom/én is szívesen fogadok ötleteket
-
z123456789
addikt
válasz
Gaboman #110706 üzenetére
Értem. Köszi.
Tiszta sor. Amúgy az egyértelmű, hogy közúton jobban pörög a motor. Terepen nem tudod olyan egyenletesen tépni neki, mint aszfalton. Vagyis hát én így látom.
Nem akarok üzemórás motort, de akkor ezek szerint olyan "üzemórás" motor is van, ami nem üzemóra után szervizelendő, hanem km után, méghozzá, kevesebb km után, mint normál társaik. Szóval akkor ne is üzemórásnak hívjuk, hanem versenyre épített motornak. Mert én eddig az üzemórás motorokat kerültem, itt akkor ez a magam fajta laikusnak félre érthető.
Ezért nem értettem miért mondjátok hogy üzemórás, és hittem azt hogy az csak egy plusz funkció benne.Marad a DRZ E, meg a XR650R.
-
Gaboman
nagyúr
válasz
z123456789 #110705 üzenetére
Egy versenytechnika ami ebben a blokkban is van, ha jól tudom Husqi SM510R némi átalakítással.
A lényege, ezek a blokkok nem olyan tartósak mint egy utcai motoré, mivel versenycélra vannak, kihegyezettek.
10000 kilométernél már előfordulhat hogy dugattyú, szelepek, hajtókar, csapágyak cseréjére szorul, ha titán szelepes az már alapból nem olcsó mulatság.
Egy ilyen beavatkozás még ha főtengelyt nem is kell cserélni közel 300 ezrecske.
Te vegyes felhasználásra szeretnéd használni, 10000 kilométer két szezon alatt simán bele is futhat.Egy üzemórás motornál pedig mindig az a legnagyobb gond ha sokat van folyamatosan magas fordulaton, a közhiedelmekkel ellentétben közúton sokkal jobban van kitéve nagyobb fordulatnak mint terepen.Ha az átlagtempókat és ha hozzá tartozó fordulatot visszanéznéd közút és terep után meglepődnél hogy mennyivel nagyobb fordulaton használod átlagban közúton.Ez a rákfenéje az üzemórás motornak, így pörög bele hamar az üzemóra.És érdemes náluk betartani a kötelezően előírt szervizelést, mert érzékenyebbek mint a nem kihegyezett motorok. -
z123456789
addikt
válasz
BlackPriest #110703 üzenetére
Megkérdezem máshogyan, mert hiába google fordítózom le, fogalmam sincs azok mit jelentenek. Jó, olaj pumpát értem. Mondjuk ettől még nem találok árgépen SWM olajpumpát.
Amit ennél a motornál kell cserélni 10 000 km után, azt mondjuk mennyi km után kell cserélni egy utcai, átlagos használatra szánt motornál? Vagy ha esetleg van türelme valakinek leírni, hogy mik azok a tételek ott fent, azt is megköszönném.
Amúgy, ja, nekem is kb 2 év a 10-12e km.(#110704) Gaboman
De miért cserélsz 2000 km után olajat, ha 5000 van előírva? Ami amúgy is egy terepmotor.
Ha az ember új motort vesz, akkor tök mindegy a alkatrész ellátottság, vagyis jó nem mindegy, de nem az én dolgom, hogy a szerviz le tudja-e szervizelni.Jó ez már veszett fejsze, nem veszek ilyet se, de akkor már kiderítem az okokat.
(Ha még nem megyek az agyára senkinek.
)
-
Gaboman
nagyúr
válasz
z123456789 #110701 üzenetére
Az 610 kötelező olajcserére 5000 kilométert ír, de a valóságban terephasználat mellett 2000 kilométer azt kész, ha neked 2000 kilométert írnak neki elő nagyon meglepődnék ha 1000 kilométert kibírna.
De nem csak ez az a tényező ami végett nem választanám ezt a márkát, ismeretlen, alkatrészellátására is nagyon kíváncsi lennék. -
BlackPriest
őstag
válasz
z123456789 #110701 üzenetére
500-nál csere, 2000-nél csere, onnan tartod a ritmust (2ezrenként). én a 10ezres oszlopot nézném, az zsebbenyúlós, nekem max két év.
-
BlackPriest
őstag
válasz
z123456789 #110699 üzenetére
ott van, hogy hány ezrenként mit kell cserélni, illetve miket kell ellenőrizni. a garantált cserékből láthatod, hogy mennyibe kerül 1000km. nem cinizmus, csinálj egy táblázatot pár kiszemelt típus karbantartási ciklusaiból és meglátod mennyivel drágább egy üzemórás (azon belül is van különbség)
-
z123456789
addikt
válasz
Gaboman #110700 üzenetére
Arra mondjuk még mindig kíváncsi vagyok, hogy abból a táblázatból hogyan lehet megállapítani hogy üzemórásnak számít-e, mert ugye a km óra, az benne van, és számolja is a km-eket.
Olajcsere 500 km-enként, vagy 2000 km-enként? Azt sem értem ott. De minden esetre gyanús...
Sajnálom, nem értem, és nem értek hozzá. Egy db használt, öreg motorom volt eddig. -
Gaboman
nagyúr
válasz
z123456789 #110699 üzenetére
Az bizony!
-
z123456789
addikt
válasz
BlackPriest #110697 üzenetére
-
Gaboman
nagyúr
válasz
z123456789 #110691 üzenetére
Felejtsd el, ugyan az mint az EXC vagy SMR sorozat, versenytechnika.A másik hogy az alkatrészeket hogyan tudják biztosítani hozzá, én be nem vállalnám.
-
BlackPriest
őstag
válasz
z123456789 #110696 üzenetére
https://www.swm-motorcycles.it/wp-content/uploads/2018/06/Full-Manual_SM-500-R_Euro-4_MY19.pdf
376. oldaltól van a szervizelés, ebből, meg abból, hogy mennyit használod ki tudod matekozni mennyibe kerül 1000km
-
z123456789
addikt
válasz
dellfanboy #110694 üzenetére
A totalbike teszten azt írja a szöveg:
"A világítótestek ledesek, a műszerfal LCD. Ez utóbbi is végletekig szimpla, de minden fontos adatot ír és tárol, még üzemóra-számláló is van benne, de az átlagsebességet, maximális sebességet és a motorfordulatszámot is kiírathatod vele."Azzal szemezek.
(#110695) Tamás9x
Sok motor nem közútra van teremtve, de ez egy érzékeny téma. Van ami nem is rendszámozható, meg műszakiztatható. Na azok nem közútra vannak teremtve. Ez mondhatni igen. De amúgy valahogy így gondolom, ahogy írod. -
Tamás9x
őstag
válasz
dellfanboy #110694 üzenetére
Gondolom arra gondol, hogy mivel nem közútra van teremtve így van benne üzemóra számláló.
így nem km alapon számlázzuk a sceréket, hanem üzemóra alapján is lehet.
-
dellfanboy
őstag
válasz
z123456789 #110693 üzenetére
magyarazd mar el ezt mert en nem ertem:?plusz funkció benne?mire gondolsz?
amugy most volt teszten a 300-as ami a szakarto sajto szerint boven eleg. miert az 500-assal szemezel? -
z123456789
addikt
válasz
BlackPriest #110692 üzenetére
Ez üzemórás?
Ahj de kár...
Az nem csak plusz funkció benne? Vagy amiben van üzemóra az másmilyen nem is lehet?
Nem vágom.
-
BlackPriest
őstag
válasz
Tamás9x #110688 üzenetére
én most egy speedup dzsekiben és sixgear nadrágban nyomom téli béléssel vízálló membránnal alul csak a nadrág, felül pólóra a dzseki, most reggel is teljesen jó volt. a kezem már fázott. ha nagyon hideg lenne felveszek egy aláöltözőt is. nagyobb távról nem tudok nyilatkozni.
Én is néztem, az üzemóra és a kevés hosszútávú tapasztalat miatt nem vállalom be
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Vélemény erről a típusról? SWM SM 500 R
Lehet hogy többször újra kell tölteni a linket...olyan olaszos az oldal.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Tamás9x #110688 üzenetére
Tavaly írtam:
"Tegnap is motoroztam, 0 fokban értem haza és kicsit melegem is lett (ing, polár, bélés nélküli cordura dzseki, szélálló dzseki rétegekkel, alul bélelt cordura nadrággal). Most is hasonlóan vágok neki, a -3 fok talán segít elkerülni az izzadást."
Amúgy alapvetően három dologtól függ: 1. Tempó, 2. Szélvédelem, 3. Saját hőtűrésed Béléssel a cordura dzsekik meleg réteg nélkül, 1 órás utat feltételezve általában 10 fokig jók egy átlagos motoron, országúti tempóval. Robogón viszont szinte szélsőségesen jól bírhatja az ember, lábtakaró, nagyon jó szélvédelem és még mínuszokban is élmény, ha száraz az út.
-
Tamás9x
őstag
Multhéten voltam bent nézelődni a Shox-ban megakadt a szemem egy 68K-s 4 évszakos textil alsón + felsőn, ezeket mekkora *fagy-ig lehet használni? Sajna elfelejtettem lefotózni a címkét így nem tudom melyik verzió. Mennyíre kell alá öltözni?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Geresics #110668 üzenetére
Az a baj a választásoddal hogy a WR450 is egy kihegyezett versenyenduró, aminek a karbantartása sűrű, ha túrázásokra használod nagyon hamar beletekered az üzemórákat.
Nem tudom milyen szintű felhasználás lenne, de ha nem versenyzel, pályázol ahol havonta mész pár órát és kész, akkor nem ez e típus lesz a te motorod.Ha egy ilyen régi vas, pl: XR650R, SC/SXC 625, TE610 karban volt tartva akkor még többet elmennek mint a te új géped az első csereperiódusig.Szóval itt nem a megvétel e lényeg, hanem hogy azt kell tudni eldönteni mit szeretnél vele, tisztában lenni azzal hogy ezeknél a típusoknál, akár 2-3 évente is teljes blokk generál szükséges. -
emre
veterán
-
zgospel
őstag
válasz
dellfanboy #110675 üzenetére
Szerintem meg egyre jobb, nekem a régi Streetek nagyon nem tetszenek, kb úgy 2014-től már igen
-
Geresics
addikt
válasz
Topiccsendőr #110674 üzenetére
ugyehogy csak az injektoros?
-
Tamás9x
őstag
Huzamosabb túra során miért mondogatja mindenki, hogy pihentetni kell a motort? Kontrollálhatatlan olajhőfok miatt?
-
Gaboman
nagyúr
válasz
dellfanboy #110675 üzenetére
Nekik a quad jön be jobban.Aztán hogy idővel áttérnek e 2 kerekűre majd elválik.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #110670 üzenetére
Egyaltalan nem tunik veszesnek, 25e a vezlancfeszito, a kuplungkosar 100e, generator 90e
A karburatornal mar vannak dolgok, az uszo 18e, a vakuum szelep (ami a cv karbi membranjanak felel meg?) 100e :D
Es itt jon a yamaha faktor. 5 szelepes. Szelepek darabja ~30e. Titan szelep mind? Csak a szivo szokott az lenni, a kipufogo nem.
Huto darabja 100e. -
zgospel
őstag
Új Street RS
-
Gaboman
nagyúr
válasz
Geresics #110668 üzenetére
Nem igazán van gyenge pontja, ugye ezeknél is az a kérdés hogyan szervizelt ék.Ha rendbe tartották akkor sokáig jó lesz.Csak hát tudod, sajnos 90%-uk lerugott.Ritka a jó darab belőle.Én azért tettem úgy hogy lett egy utcai, terepen mert így mindkét stílusban tudok motorozni.Utódoknak
is megvan már a tanulógép.
-
Geresics
addikt
válasz
Topiccsendőr #110669 üzenetére
2012 utáni, vagy 2016 utáni volna ideális, mert ezek már injektorosak, de min 2007-től
-
Topiccsendőr
addikt
-
Geresics
addikt
válasz
Gaboman #110667 üzenetére
Igen, itt köszön vissza az örök kérdés: kinek mi a terep?
Szerintem bátran kijelenthetjük, hogy a motorosok nagy részének a földesút már terep, és 95%-uknak az, amit a Touratech Travel Event jelent, már tényleg terep. Nekem is az, pedig azóta azért a kis KLX-el már megtapasztaltam ezt-azt, és élvezkedtem vele pár krosszpályán is. Viszont nem vagyok hajlandó erdőben, fák között, minden kijelölt útvonal nélkül motorozni, mert az az én szememben már környezetrombolás.A KLX-et max. 1 szezonig fogom még élvezhetően használni, de már most is gyenge nekem, az utódját még keresem, de egyelőre a WR450 tűnik befutónak.
Az SC625-nek mik a gyenge pontjai, típushibái? (Nyilván azon túl, hogy 20 évesek, és már minden is cserés rajtuk...) -
Gaboman
nagyúr
válasz
vendingo #110660 üzenetére
Terepezni ezekkel a nagy dögökkel nem lehet, bár igaz kinek mi a terep!
Az hogy műútról lemész földes útra egy Simsonnal vagy akár egy chopperrel is megteheted.
Ha valaki komolyan gondolkodik a terepezésben akkor a motor megtankolt állapotban maximum 140-150 kg legyen.
És még ezek sem a könnyű kategória, sajnos mai gépek között amik nem kihegyezett versenyendurók nem találni már túl könnyű gépet.
A legkönnyebb nem üzemórás, a 2002 KTM SC 625, futóműben, fékekben, súlyelosztása tökéletes, nem orr nehéz, blokk karaktere is fantasztikus, Keihin FCR 41 MX karburátorra szerelt, teletankolt tömege 132 kg körül van. -
#45302528
törölt tag
válasz
vendingo #110662 üzenetére
Egyszer ültem RD04-en, meg is vettem volna, de pont belevertem a térdem oda, ahol a tank kiszélesedik. Pedig meg voltam indulva egy RD04-esre (amikor még nem szálltak el az árak).
A BMW R1150GS Adv. is ezért lett elvetve, plusz ott a lábtartó is közel van az üléshez, szinte magam alá hajtogattam a lábamat. Sajnos kényelmetlen volt.
-
#45302528
törölt tag
Nálam egyszerű a képlet: a motorok 99%-a fizikailag kicsi nekem, szóval eleve csak a túraneduró kategória jöhet szóba. A GS nekem is tetszik elég régóta (még mielőtt divat lett GS-t venni), az Adv. változatát mintha az én magasságomhoz gyártották volna. Jó még ebben a körben a KTM 1290 Super Adventure, illetve az új AT-ból az Adv. változat. Szerencsére nem fenyeget az a veszély, hogy újat veszek belőlük a közeljövőben.
Amit most nézek: egy használt Super Tenere, illetve még a levegő/olajos GS Adv.
-
#31733248
törölt tag
válasz
etnies #110652 üzenetére
(#110650) hroberto
Amire én használom, jobb a robogó, de ha túráznék, nagyon bejönne az új GS. Mintha csak az én 191 centimhez gyártották volna. :) Komolyan, szinte azonnal egybenőttem vele.
(#110655) csongi
"Sajnos a komkurencia nem veszi fel a kesztyut, igy a Bajor ceg fog tovabbra is dominalni."
Lehet, hogy ez a szegmens túl kicsi, a BMW pedig már nagyon "belakta" ahhoz, hogy komolyabb fejlesztési pénzeket nyomjanak bele.
-
-
Sátán44
addikt
Sziasztok!
Egy barátom szivargyújtós töltőt tervez venni és ezt néztük ki, van erről tapasztalata valakinek? Ki mire szokta kötni, hogy ne legyen gond?
-
csongi
veterán
Meg par ev, es csak ulni kell rajta. :).
Ez van, ez is azt mutatja, az emberi tenyezoket kell kiszoritani.
Sajnos a komkurencia nem veszi fel a kesztyut, igy a Bajor ceg fog tovabbra is dominalni.[link]
Az mas kerdes, mennyire draga az uzemeltetes. Az arazasbol es a nemet gondolkozasbol latszik, a karbantartasi oldalt is eltetni kell. Kb igy vannak mindennel. :). -
etnies
senior tag
válasz
hroberto #110650 üzenetére
Nem tudom, én kb. 4 éve nem foglalkozom a motorom külsejével, csak a praktikusság a szempont. Jó, sárga dl-t nem vettem volna.
A BMW GS1200 és 1250-ről annyit, hogy valószínűleg nem véletlenül funkcionál az egész Alpok afféle BMW showroom-ként, aki ült rajta, az áradozott róla.
Én vennék egyet, de max használtat, 15000 Fontot nem rakok ki egy motorért, max 10-et. Azt is lakásvásárlás után. Addig is marad a DL, mert ez a realitás. -
hroberto
veterán
válasz
Topiccsendőr #110647 üzenetére
Amúgy ha lábon hozom haza, nyugodtan jöhetek vele egyhuzamban 200 kilométert, vagy 1X, 2X álljunk meg egy kis pihenőre?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Projektor topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okos Otthon / Smart Home
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Apple MacBook
- TCL LCD és LED TV-k
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- AKCIÓ! Asus ZenBook Pro UX7602ZM OLED notebook - i9 12900H 32GB RAM 1TB SSD RTX 3060 6GB WIN
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest