Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz Tamás9x #106355 üzenetére
Egy hónappal ezelőtt még meg tudtam volna mutatni neked, hogy milyen egy V-Strom.
Csak az alacsony koltseggel van egy kis gond ezzel a típussal, mert nagyon népszerű, és emiatt nagyon jól tartja az árát. 15 éve az ára 1.8M volt, most 800-ert elvitték 1 hét alatt, de a hahu-n vannak fenn nem sokkal fiatalabb példányok, 1M körüli áron, miközben 0km-est kapsz belőle 2.4M-ert
Viszont, ha már megvan, nem kell költeni rá.dellfanboy: na, igen, az egy másik jó választás lehet. De akkor már az mt09 is szóba kerülhet, legalábbis annak, aki bírja a szakad kipufogós Wartburg hangot (nekem teccik) A duke mellett az szól, hogy Mattinghofenben belepakoltak mindent, amit a helyi elektronikai bolt polcán találtak.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Tamás9x #106387 üzenetére
Szerintem nem veszek egy ideig V-Stromot.
Sok mindentől függ, hogy mi kell a hegymenethez.
Fel lehet menni a Transzfogarasra 125-s MZ-vel is, de valahogy a DL-el szerintem élvezetesebb volt
Igazad van, nem feltétlenül kell 70+ lóerő hozzá, az első V-Strom is csak 67, az újak 71[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz Tamás9x #106389 üzenetére
Valaki , bárki? 400.000ft ig (+200 szervizre) egy túra enduro motor ami bevezet a motorozás rejtelmeibe, megmutatja a 80km/h feletti életérzést, és ha esek vele nem megy rá a gatyám, nem hagy cserben, de ha mégis akkor van némi remény arra, hogy meg tudom szerelni, majd továbbmenni. Egyáltalán mi az a széria amit feltétlen kerüljek?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
runner 125
nagyúr
válasz Tamás9x #106390 üzenetére
KLE 500.
Cimborám 4-5 éve vehette az övét (már nincs meg neki), Ausztriából származott, 1100 euro környékén vette eléggé legatyásodva. De szép lassan tökéletesen felújította és hűen szolgálta végig.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #106390 üzenetére
XF650 Freewind nagyon jó, ~500 körül már vannak és a blokk egy nagyon jó konstrukció.
A Rotaxos BMW F650-et se húznám át, haveromnak van egy 94-ese óra szerint 68 ezerrel, nagyon jó gép pér alapvető dolog volt vele eddig pedig kapott tőle is rendesen az elmúlt három - négy évben.
@vlevi: Mindenki elfelejti általában talán Geresics említi mindig. Csúnya szegényke de erről nem tehet. Cserébe olyan mint a legtöbb ronda nő, megbocsájtó és
háziaskitartó.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-Mike-
addikt
válasz Tamás9x #106778 üzenetére
Mit jelent az, hogy nincs biztonságérzeted?
Ha lapos, akkor azt a legkönnyebben lassú fordulókban, körforgalmakban tudod a legjobban észrevenni, hogy nem akar fordulni a motor, erőlködni kell a kormánnyal és a motorral egyaránt, akkor általában a gyáritól kb már >0,5-0,7bar alatt vagy.
A gyárilag megadott értékkel jónak kell lennie, ha mégsem akkor nem a gumi lesz a ludas.
Ha nagyon fel van fújva, azt a legkönnyebben észrevenni, szétrázza a kezed a legkisebb útegyenetlenség is, fekvőrendőr, rosszabb esetben az óracsoportból, első lámpából fognak kihullani a csavarok. Ha gyorsabban közlekedsz akkor nem lesz jó a gumikopásod, nem lesz annyi tapadásod, nagyobb eséllyel fogsz elesni.Ha pályára kérdeztél, akkor kiindulási alapnak elől 1,9-et, hátul 1,6-ot tudok javasolni (hidegen mérve természetesen) és pályaminőségtől, hőmérséklettől, kopástól függően állítani.
Ezek persze nagy általánosságok, nem tudjuk milyen motor, milyen vezetési stílus, milyen gumi, milyen utak, stb.
-
Chris0321
addikt
válasz Tamás9x #106785 üzenetére
A kezelési útmutató amit találtam 1,6/2 bar nyomást ír elő ami ugyan az mint a 125-ös MZ Trophy-m beállítása tehát az nem mondható alacsonynak. Ha úgy érzed nem igazán úgy fordul ahogy szeretnéd annak a gumi minőségéhez lehet köze esetleg a motorkerékpár minőségének.
-
Chris0321
addikt
válasz Tamás9x #106800 üzenetére
Tudtommal elindulás előtt kell ellenőrízni a guminyomást mert a jármű gyártók a hideg nyomást adják meg. A Goodyear oldalán is ezt írják, indokolják is és máshol is ezt írják keress rá nyugodtan. Egy gumi nyomás mérő és egy pumpa nem egy nagy összeg, nem árt beszerezni otthonra.
-
vlevi
nagyúr
válasz Tamás9x #106852 üzenetére
Köszi mindenkinek a gratulációkat!
Szorgosan rakosgattam félre a tíz-húszezreseket ez elmúlt jópár évben, hogy, ha majd cserélek, legyen miből válogatni.Nem, szerintem marad a visszapillantó, nem nagyon akarom pimpelni. Majd megszokom. Esetleg még nézek hozzá valami hosszabbítót, de tudom, hogy olyan úgyse lesz, mint a DL tükre. Amit sokan fikáznak, mert a 80-as évekbeli DR BIG-en is ugyanez a tükör volt, de nagyon jól teszi a dolgát. Plexire még asszem rápróbálok egy MRA magasítot, az a DL-en is bevált. Bukógomba, vagy valami hasonló, és persze dobozok még majd kerülnek rá apránként.
Képet majd később, ha majd valami értelmes helyre is elmerészkedek vele. Ami, elnézve az időjárás előrejelzéseket, érdekes lesz.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #107536 üzenetére
Polír vagy Ők pl de van még pár cég. Sokszor egyébként egyszerűbb olcsóbb egy jó állapotú használt dobot guberálni.
@Bogyó bá': ez az érezhetően jobban ment mit takar? Ne már... autóvál végig jártuk ezt faterral tankoltunk lassan mindenhol direkt simát és jobbat anno se az Albea (azt a török mindenit annak... ), se a
Jazzkis gokart nem érzi meg mi van benne. De a dízellel is méregettünk, 1.6crdi és 1.7 cdti voltak az alanyok 1-2-3 decik voltak a különbségek ha visszabontottuk per száz kilométerre ezt meg hamarabb mondanám, hogy már épp a sofőr hangulata befolyásolta, nehezebb vagy könnyebb volt a lába.@Chris0321: Ezt nem tudtam! Anno valami TC-s cikk alól mentettem ki a linket meg a Dismant kft-ét is.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
julius75
aktív tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #109258 üzenetére
A powerjet esetunkben a szivotorokba benzin spricceles, siktolattyus karbival?
A 19 rol 24 re emeles elmeletileg hozhat akar kicsit erezheto teljesitmenyvaltozast. Hogy a teljesitmenyvaltozasnak milyen az iranya, az jo kerdes. Alacsony fordulaton valoszinusitem, hogy rosszabb lesz, felul pedig jobban kiforoghat.
Itt megintcsak kerdes, mi lesz a szuk keresztmetszet? A gyujtas, es amugy is korlatozott max fordulat? A legszurohaz terfogata? A legszuro ellenallasa? A szivoszelepek es a szivocsatorna merete?Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #109264 üzenetére
Huh, hat az a ket szelep, himbaval, nem a legjobb tuningalap
Azt a hattyunyak szivocsovet nyilegyenesse kellene tenni, a kompresszioviszonyt feljebb vinni, azzal azonnal erezheto javulast ersz el, a karbihoz kepest sokkal nagyobbat, utana mar csak a vezermutengely csere marad, es nagyjabol elerted a hatarokat.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #109287 üzenetére
Igen, ezt a kompresszioviszony emelessel tudod elerni, sztm a karbicsere ilyennel nem jar. Azzal csak jobban kiporog, de fickosabb nem lesz. De ahany motor, annyi fele tapasztalat. En szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.
Vagy dugattyu cserevel (ha gyartanak hozza nagyobb kompresszioju dugattyut, ami magasabb), vagy hengerfejbol kell levenni, es megnezni, mekkora helye van a szelepeknek, a dugattyutetotol merve, amikor a szeleptanyer a legkozelebb van hozza. Mivel nagy fordulaton minden nyulik: a hajtorud, a dugattyu, akar a loket 1% aval is. Igy ami alapjaraton jo, az nagy fordulaton beleerhet a szelepbe.
Explosión de dos tiempos
-
BlackPriest
őstag
-
-
runner 125
nagyúr
válasz Tamás9x #109756 üzenetére
Sajnos ezt még ő maga sem tudta megmondani.
Alapvetően úgy akart elindulni, h még a telefonját se viszi magával és senkivel sem tartja a kapcsolatot. De aztán ebből végül engedett, mert napi 1-2 percet azért kommunikál a csajával, meg pár jó cimborával.
Tehát, elsődlegesen úgy tervezte az útvonalakat, h a lehető legtöbb látnivalót be tudja iktatni. Nem egyszer volt, h fél napos kitérőket tett a tervezett útvonaltól, h 1-1 hegycsúcsra is felmotorozzon. Tehát itt most valszeg nála semmit nem tesz az átlagtempó és a tervezhetőség fogalma. Adott nap jut amíg jut, aztán alszik ahol éppen tud. Nagyjából ilyen felfogással indult el.
De nyilván az elején pár km-t ment pályán is, ott azért nyelezte (be is szedett egy 50 euro-s helyszínit ) , h minél előbb túl legyen rajta, hegyi szakaszon ez a tempó a töredéke, de ez most tényleg nem arról szól nála, h bármit is előre számoljon. Kicsit megpróbálja kizárni a külvilágot és csak motorzni.
MosquitoIgen, az az lesz. Gondolom voltál már te is arra? Varadero-ban mennyinél jársz már, 150.000-et elérted?
Gaboman
Nem tudom mire lesz a térdem újra 100%-os, mert egyelőre az még nem holnap lesz sajnos... Itt azért bárki bármit mond le kell lépni, terhelni kell.. ráadásul be kell szereznem majd valami hasonló MX térdgépet, mert lazább keresztszalagokkal nem kockáztathatok már többet extrém körülmények között.
vezeMég botozom. Pár napja került le a térdgép és kb. 3 hete kezdtem el részlegesen terhelni, egyébként pár nap múlva lesz kerek 3 hónapos. Előre láthatólag a teljes újbóli fizikai terhelés, sérülés + 6 hó. Durva.
Házon belül van, h elhagyom, de úgy nyilván bicegve tudok csak járni.
Ráadásul mióta próbálom újra használni a lábam, azóta a bokám rendszerint bedagad. Nem is értettem, hisz annak aztán tényleg semmi baja nem volt. De a gyógytornász felvilágosított h mivel a sípcsontot érte a trauma, ilyenkor teljesen természetes, h egyéb területekre is kihat a fájdalom.
Meg persze a térdet extrémen igénybe vevő sportokat kb. elfelejthetem. A keresztszalagok pozíciója a sípcsont tetejének kitörésével kb 3 mm-rel kintebb kerültek, tehát lazábbak lettek.. elviekben az oldalsó szalagok átveszik a terhelést, illetve az izmok rásegítenek a stabil tartásra majd, de extrém terhelés nem érheti többet.
Eddig sem teniszeztem, kosaraztam, de síelni 1-1x voltunk, de azt még le is szarom, viszont az off road-ot nem akarom elengedni.
Apropó, a térdem már régóta nem fáj, most kb 100 fokig már tudom hajlítani, a bokám viszont szar. Valszeg be is állt, kevesebbet is mozog, jó pár hónapig nem használtam meg ez a bedagadás sem kellemes érzés, néha a lábfejembe nyilal bele a fájdalom 1-1 rosszabb mozdulatnál. Érdekes egy térdsérülés kapcsán bokdafájdalmakról írni.
Egyébként az is meglepő, h a nem használt emberi izmok milyen gyorsan leépülnek. Azt már kb 1 hónap után észrevettem h a jobb lábam kezd vékonyabb lenni, mint a bal és az is, jó pár centi különbség van kerületben legfőképp combnál...
Úgyhogy messze van még az, h én újra motorozni tudjak akár utcán, akár terepen.
VFR-be idén 200km került."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Daywalker
addikt
válasz Tamás9x #109974 üzenetére
Nincs semmi akadálya, hogy sajáttal gyakorolj és vizsgázz, ha az megfelel a kategória követelményeinek. Viszont felmerül a kérdés, hogy addig ott fogod hagyni és a pályán tárolod a motort, vagy hogy gondoltad? Másrészt nem szopatnám magam a pályán feleslegesen egy olyan géppel, amivel nehezebben teljesíthető a vizsgafeladat (pl. egy csutkakormanyos sportmotorral vagy egy nagy dög túramotorral).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Geresics
addikt
válasz Tamás9x #109971 üzenetére
Semmi értelme sajáttal menni.
- a tied kopik
- te tankolod,
- műszaki hiba esetén neked kell megoldani, téged fognak okolni a többiek (forgalomban, vizsgán),
- ha eldőlsz, a tied sérül,
- tanulómotor jellemzően könnyen kezelhető, kezdőbarát,
- ráadásul nem lesz olcsóbb sem.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Daywalker
addikt
válasz Tamás9x #110033 üzenetére
Ezeket a szmók és sármos majmokat bezárnám egy garázsba a füstölő szemetükkel együtt. Ezeknek bezzeg nem veszik el a forgalmijukat, csak azoknak,akiknek nincs bejegyezve a forgalmiba az ültetett futómű meg a nagyobb felni.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #110038 üzenetére
Utoljara offolok, elnezest.
Egyaltalan nem egeszsegesebbek. Ez az onigazolas nagyon gyenge a kormolo dizeleknel.
Altalanos velekedes, hogy azt a meretu reszecsket fel tudod kohogni. Najo de nem azzal van alapbol baj, hanem a feluleten levo dolgokkal. ugyanugy betaxizza a feluleten az aromas szenhidrogeneket a szervezetedbe, es nagyon nem mindegy a mennyiseg, hogy mi jon ki. Egy reszecskeszuros autobol mikor jon ki annyi szar? Az adblue nak semmi koze az co2 kibocsatashoz, az a NOx ek ellen van. Es legyen is, kezeljuk csak nyugodtan ilyen "vackokkal" a kipufogogazt, ha kisebb lesz benne az NOx.Explosión de dos tiempos
-
-
vlevi
nagyúr
válasz Tamás9x #110324 üzenetére
"ahol van választék"
Hááát, olyan bolt sajnos csak Pesten vanMert hiába van kirakva 20 színű sisak a polcra, még gyártón belül sem biztos, hogy egyforma alakú belül. És emiatt lehet, hogy az egyikből az M-es pont jó lenne, de nyomja a homlokod, a másikból az L-es meg már leesik a fejedről.
-
Geresics
addikt
válasz Tamás9x #110467 üzenetére
Minden márkának megvannak a jobb, és kevésbé kiforrottabb konstrukciói, és nem is ismerem mindet, csak amiket néztem az elmúlt hónapokban.
Rettenetesen sok BMW R1200GS járja az utakat. Tényleg. Ekkora mennyiségnél elengedhetetlen, hogy ilyen-olyan okokból kifolyólag lesznek hibás példányok. Ha ilyet vennék, én a 2010-2012 körözzi utolsó levegős, de már DOHC blokkosról pl. csak jókat hallottam! Az F800GS is egész jó konstrukciónak tűnik, de ott sem mindegy melyik évjárat asszem.
KTM-ből a 950-990 széria nagyon tetszik, de sosem vennék, mert szintén szerelem-motor minden nyűgjével együtt. Néztem viszont a KTM 1190-eket, amiknél 2014-ben javították a váz geometriáját, mert előtte bizony volt, hogy az eltört, ergo ez utánit néznék magamnak. 1090-ről pl. nem sokat tudok, azoknak még nem is néztem utána. A 1290 egyszerűen túl nagy. A 690 Adventure még tetszik nagyon, de az is egy hengeres, így elengedtem, de azt hiszem 2012, vagy 14 után volt valami javítás hozzá, ami megoldott ezt-azt - de nem emlékszem tényleg. A 790 Adventure ugyan idén jelent meg, de a legtöbb hibáját már javították, és aki most vesz, az már ezekbe nagy eséllyel nem fut bele. Jövőre viszont úgy tudom áthelyezik a gyártását, ami nyilván megint az elején sok gondot fog okozni, ergo én 2019 év végire szeretnék majd vadászni!
Az új Honda Africa Twin-ek első szériái szintén nem voltak probléma-mentesek. Már nem is emlékszem, hogy Bike-R miket sorolt fel, de semmi hiba nem volt túl komoly, azonban a sok kicsi sokra megy, továbbá a fenntartásáról írt egyszer egy kölcsönzős, hogy jelentősen drágább az üzemeltetése, mint az 1200GS-nek.
A Suzuki DL650-ek évjáratait szintén nem vágom, de a régi bagoly-fejű nekem nem is tetszik, azért nem is néztem. Az újak pedig már biztosan eléggé ki vannak forrva, abba még utánaolvasás nélkül is bátran bele mernék vágni! A DL1000-ről szintén nem tudok semmit, mert a régi nem tetszik, az új pedig túl drága szerintem a tudásához képest (saját szempontok alapján).
Yamaha Ténérékből az 1200-as piszok jó motor, de pl. az olajszűrő ki van téve kb. mindennek. Ha terepezik valaki, akkor arról gondoskodni kell. A kisebb, 660-as Ténérék jók, de egy hengeresek, aminek vannak hátrányai nagyobb, (autópálya) tempónál. A Ténéré 700 annyira új, hogy még valós tapasztalat nem sok van, így erről nem is lehet nagyon mit írni. Árban ráadásul kb. ott van, mint a KTM790, és akkor már inkább az.
Az Aprilia Pegaso ugyan az, mint a 660-as Ténéré. A Capo Nord állítólag piszok jó, de annál is vannak azért típushibák, és nekem az is túl nagy már arra, amire nekem kell, így nem is ástam magam bele.
Sok minden más márka és típus kimaradt. Egyszerűen azért, mert nem foglalkoztam velük annyit se, hogy bármilyen véleményt alkothassak óluk (pl. Triumph 3 hengere nekem nem tetszik, ezért semmit nem is foglalkoztam vele).
Szerk.:
Fontos, hogy amiket néztem, azok jellemzően 10 évnél fiatalabbak, vagy teljesen újak. Nem igazán bízom már a korábbi tulajdonosokban, mióta anno beleástam magam a Pegaso-vásárlásba, és 10 Rotaxos gépből 11 volt visszatekerve. Nagy mákom volt a sajátommal, azért vettem végül azt, pedig fele annyit szántam anno motorvásárlásra...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
dellfanboy
őstag
válasz Tamás9x #110503 üzenetére
az, hogy nalad hangos/csendes az fejformadtol is fugg. lehet x-nek A buko halk, masiknak tok mas.
pinlock-ot nem hanyagolnam. svsz alap,
jah es lehet, hosszutavon a dragabb buko lesz az olcsobb. en mt bukot nem vennek.
az, hogy sok emberen latod nem gondolnam, hogy azt jelenti hogy jo.. inkabb penztarcafuggo.[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Daywalker
addikt
válasz Tamás9x #110503 üzenetére
Egyetértek dellfanboy hozzászólásával. Így nem lehet bukót venni, hogy kinézem a weblapról, hanem fel kell próbálni. Ha sokat autópályázol, akkor füldugó egy halkabb sisak ellenére is ajánlott. Pinlock alap, ha más nem, legyen előkészítve, ez a minimum. Sőt, én ma már microlock zárasat sem vennék, csak dupla D-t, bár tudom, ez sok olcsóbb sisak esetében lehetetlen. A drágább sisak általában jobb minőségű anyagokból van kívül (jobb héjszerkezet, könnyebb) és belül is (tartósabb párnázás), így a tapasztalatok alapján mindenképp drágább kategóriában nézelődnék. Amúgy külföldről (DE, UK) néha ki lehet fogni egészen jó, kifutott darabokat is, új árának töredékéért...(melyek amúgy újak, 0 km-esek). Érdemes ott is nézelődni.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
dellfanboy
őstag
válasz Tamás9x #110508 üzenetére
hehe- tornado bukom volt a kiskorosi utan ,asszem 2000-ben vettem es meg a klasszikus 2 muanyagbol volt 'osszeragasztva' kb2 merettel volt nagyobb es irto fos volt, a csat rajta kb mint az iskolataskamon. csupan azert eltem tul azt az idoszakot mert nem buktam abban a sisakba. igy visszagondolva a kinalat ami most elerheto kb aranybanya. ezerszer jobb bukokat lehet mar venni. felnyithatos bukok kozt annyira nem vagyok otthon de megneznem a nolan kinalatat ott szokott 1-2 jo ar ertek aranyu deal lenni, ill 1hsz
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest