- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #142682 üzenetére
Suritesi vegnyomas az a kompresszio, de a kompresszio viszonyrol van szo, ha detonalasrol beszelsz.
Hogy a kopogast meg lehet szuntetni pikk pakk? Ezt hogyan tudod egysegesen rahuzni mindenre az egvilagon, anelkul, hogy konkret motorokrol, fajtakrol beszeltunk volna? Muanyag szivosor- ertelmetlen szohasznalat.
Melyik motorkerekparnal nincs gumibol a szivocsonk, muanyagbol a legszurohaz, aminek megis, milyen jelentosege van manapsag, ahol kopoghat a motor a literteljesitmenye miatt egyaltalan?Keresztmetszetet teljesen mindegy hogyan csokkenti, akkor csinalsz olyan termosztatot versenyre, ami akkora, mint egy vodor. lenyeg, hogy a hutendo feluleten az az aramlasi sebesseg meglegyen, amivel hatekonyan hutod.
Random egymasra dobalt kifejezesek, rendszer nelkul.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #141828 üzenetére
A bmw navi amire rá van téve cső, az 14mm -es, ott forog el, pedig az ott nagyon jó lenne a hasonló felvételekhez, mint amit 3800+ motorostársunk is mutatott. Az forog el, a bilincs amit vettem 16 mm-es, két v. 3 műanyag közdarabot is kaptam, így 12-14-16 mm-re is felszerelhető, de akárhogy meghúzom elforog. Kicsi a csőátmérő, nagy az erőkar, rázkódik ott minden alapjáraton is..
Ezek amiket látok a képen ezek nagyon batárok oda, hátsó rögzítésnél jók, de nem a műszerfal konzolján.
A normál helyeken jók a bilincsek, de kell a 2. megtámasztási pont, azt most rendeltem. Jó lenne ha nem rázkódna ennyit a kamera, a végén még kidobok minden szelfi botot, aztán kap egy alu csövet egyben, abba esztergáltatok 1/4" menetet, illetve közdarabot, stb Nem volt kedvem ennyit foglalkozni vele
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141763 üzenetére
Nem ertem ezeket a szempontokat, hogyan van kapcsolatban azzal amirol beszelunk.
A tavolbol latom, hogy a katalizatorhoz van allitva a befecs ertek, ami nem szegeny, mert a katalizator nem szegenyuzemben mukodik jol, hanem kisse dusban. Nem nyilthurkos befecs, hanem szabalyzas. Parszor belinkeltem az abrat, milyen ertekek a legidealisabbak. Szegeny keverekes a korabbi, nagyonregi, katalizator nelkuli hondak voltak mondhatok.Milyen kontinensre szantak az europaban megvasarolt motorkerekpart? Evjarat szerint milyen az euro norma? (Amihez tartozik, hogy ne ferj hozza a maphoz) csak crackelni lehet.
Ezek a motorok tokeletesen mukodek olyan rendszerkent, ahogy kijonnek a gyarbol. Semmilyen torpanas, tokeletes gazreakcio minden esetben. Plane ezekben masodlagos fojtoszelep, vagy eleve rbw van, tehat nem te nyitod a gazt mar.Ezek mind adottak, nincs ertelme osszehasonlitani. Tobb levego a felso fordulatszamtartomanyban, annyival tobb, mint amennyit egy papirszuro lefojt egy sportlegszurohoz kepest. Nem huvosebb, tovabbra is ugyanaz a rendszer, ugyanonnan szivja a levegot.
Ennyi atteteles rendszer utan mit lehet erezni ezen?
Fekpad is hibahataron beluli novekvest mutat, azt is max fordulat kozeleben.Mapszenzor ertekeket piszkalni potmeterrel (???) Euro5 os motornal
Ne csinald mar, te sem gondolod komolyan.Explosión de dos tiempos
-
Xero
nagyúr
válasz Tamás9x #141766 üzenetére
Sokaig nem volt hozza semmi, meg PC sem, mivel az EU5-el jott a jobban lezart ECU is. Annyira mar nem akarok ezzel foglalkozni. Kap meg talan egy bukogombat, meg egy kipufogot, ha szembejon valami road legal nagyon olcson, de kb ennyi.
Inkabb Tuono-ra gyujtok. Annak tobb ertelme van.
-
Geresics
addikt
válasz Tamás9x #141621 üzenetére
Nem keverem, csak furán fogalmaztam (mert 4 telefonhívásom volt, míg ennyit megírtam). Szóval míg korábban csak egy Spanyol távra tudtam elképzelni a kényelmi megoldást, addig most már simán igazat adok annak, aki nem akar egy nap 500km-t autópályázni motoron azért, hogy elmenjen egy tréningre!
Értsd, nekem Pécs-Kakucs normál esetben: M60-M6-M0-M5 ami 252km, majd ugyan ez visszafelé. Ha célirányosan megy az ember, akkor nem fér bele bóklászás (időben oda kell érni, és időben haza kell érni).
Volt, hogy visszafelé nem siettünk, és elmentünk az Alföldön gurulni egyet hazafelé, de jó sz@r ötlet volt. Addigra már fáradtak voltunk, az utak szarok voltak és egyenesek. Sohatöbbé...
Ha ugyan ezt utánfutóval csináltuk volna, akkor az kényelmes, klimatizált pihenés lett volna anélkül, hogy szétüljük a seggünk......azt hiszem kezdem megint túlragozni...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #141548 üzenetére
Sztem kicsi nyomas feluleten lehet elszoritani hatekonyan.
A csizma szaran a csatnal tul nagy feluleten oszlik el a szorito ero.
A gumipok vagy egy sodort ronydarab tobbet er.
A sebre nyomopamacsot a csizma szaraval jol lehet fikszalni.
Sajnalom, hogy a kezelest nem lathatjuk.A konkluzio, egy ilyen motorozashoz nem veletlen kell a minel tobb pancelozottsag, a kemeny protektoros oltozet.
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #141494 üzenetére
Sztem ugyan arról van szó, más irányból megközelítve és remélem értem mindkettőtök írását.
Más:
Tegnap bekerült a kuplung lamella. megjöttek a hézagolók.
Ma jön a vez lánc, azt be kellene fűznöm, és lehet összerakni a felét.
Aztán jöhet a szabadonfutó.
250 ezernél tartok alkatrészek terén. Faxom -
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141480 üzenetére
Kezdunk olyan iranyba elmenni, ami nekem nem tetszik. Meg utoljara megprobalok egy ertelmes beszelgetest lefolytatni.
160 fok tovabbra sem termeszetes. Nem erre a homersekletre talaltak ki a motorokat. 176 fok es afelett peldaul azok a leg-olajosok, amikkel en foglalkozom, a muszerfal villog, hogy azonnal allitsd le a motort, mert karosodni fog.
Nem az osszes motorra ertem. Altalanossagban irtam, egy epkezlab literteljesitmenyu motorra, amit javareszt hasznalhatsz- vasarolhatsz utcara, tehat amirol altalanossagban beszeltunk. A hőkár egy letezo jelenseg.
En azt irtam, 200 fokos olajnal bizony meg tud szorulni a dugattyu, mert nem erre a homersekletre talaltak ki. Kerlek ertsd jol, amit irtam.~190 fok a te altalad linkelt tablazat szerint a max allando homerseklet, amin lehet uzemeltetni az olajat.
Amit linkeltel, abban az szerepel: eddig a homersekletig tartja meg a kivant viszkozitasat a motorolaj, amivel vedi az alkatreszeket. A te magad altal linkelt tablazatot sem olvastad el.
Hogy milyen kemiai folyamatok zajlanak le, nem tudom. Csak felhivtam a figyelmedet, mit ertelmeztel felre.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #141481 üzenetére
Dehogynem volt. Voltak témák amik mindig pont így elindították a gondolati mókust.
Somatom ha el vagy kenyéren vizen némi szalonnán és minimális zöldségen akkor miért próbálsz mégis egészségesen étkezni?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141476 üzenetére
Megvan, hogy mit ertelmeztel felre.
A legjobban a folyamatos uzemben (amit az olajteknoben mersz homersekletet, azaz amirol eddig beszeltunk) a magas homersekletet a polieszter olaj birja. 240 fok felett. Ez az olaj motorolajkent nem letezik. Csak kompresszorolajkent.
Motorba toltheto szintetikus olaj a dieszter. (300V vagy castrol power1) Folyamatos uzemben 190 fokig birja. Eddig szabad melegiteni max az olajteknoben.
Illetve az, hogy milyen homersekletet bir nagyon rovid deig az olaj (szakaszos meleguzem) az nem azt jelenti, hogy a motorban ilyen homerseklet jelen van. Vagyis tarosan ennyire felmelegszik az olaj nagy mennyisegben.
Tehat 190 fok felett karosodik az olaj, nem beszelve magarol a motorrol.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141473 üzenetére
Nezd, probaljunk meg normalisan beszelgetni. Ha vmire nem tudod a valaszt, eleg annyit mondani: nem tudom.
En ezert kerdeztem, hogy mikortol szenesedik az olaj.
Ne kezdjunk bele ebbe a kostolgatos stilusba. En sem ezt csinalom, csak belekerdezek abba, amit mondasz.A detonalas teljesen mas jelenseg. A legfobb gond a vedo gazreteg lefujasa a dugattyutetorol, ami elszigeteli a langfronttol a dugattyu aluminiumat. Ezert karosodik a dugattyu ilyenkor.
En azt irtam, ha a motorolaj 200 fokos egy motorban, altalaban elobb szorul meg a dugattyu.Ez a ferdites, hat komolyan mondom Te egy hsz re reagaltal, amiben egy teljesen mas motorba toltott olajhoz kapcsolodoan emlitetted, hogy tul van ez misztifikalva. A te pitbike blokkodbol kiindulva, meg a szerelod velemenyere hivatkozva. Ha nem ez tortent, akkor felreertettem (bar krvara nem ugy tunik)
A tablazathoz te ragaszkodsz, ezert nem a szerzoknek fogok irni, mivel te kritika nelkul elhiszed, hogy 300 fok feletti olajhomerseklet van a motorban. Sztm ilyen nincs. Eddigi tapasztalataim alapjan ez egyszeruen lehetetlen.
En annak orulnek, ha mondjuk egy tablazatnal kerdesem van, akkor arra nem igy reagalsz.
Vagy olyan dolgokrol beszelnel, amit te magad is ertesz, nem vkinek a velemenyet bofogod fel anelkul, hogy ertened, mert azzal en is tobb lehetnek, mert valaszt kapnek a kerdeseimre.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141466 üzenetére
Nem beszelunk el egymas mellett tovabbra sem.
Te altalanossagban megallapitottal valamit az olajokrol, mindenre rahuzva.Sosem lattam 200 fokos olajjal motort. Soha. Ami ilyen meleg, ott mar karosodas van. Ilyenkor mar szorul a dugattyu.
Abban igazad van, hogy a gyengules java resze a melegtol van, de nem a levegotol, mivel kornyezeti homersekletet sziv be airboxbol. A hatasfok csokken a meleg miatt. Ha nem epp a dugattyu ragad meg egy normalis motornal.
Ami sztm hibadzik a velemenyedben az az, hogy egy kinai pitbike blokkal szerzett tapasztalatokat huzod ra, hogy ez minden motorra ervenyes.
Teljesen mas literteljesitmenyekrol beszelunk.Leirnad az olaj szenesedesi homersekletet, vagy bomlasi homersekletet?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141460 üzenetére
Nem keverem a vizes blokkal.
Levego olajos motorrol beszeltunk eddig is.
150 fok felett versenypalyan sikerult felemelegiteni, es a motor erezhetoen gyenge volt. 200 fokra sosem megy fel. Es mint emlitettem, a legjobb olaj lobbanaspontja is 220 fok alatt szokott lenni.
Utcai hasznalatnal ezek az ertekek irrealisak. De versenyhasznalatnal is. 300 fok???
Elszinezodik 300 foknal az acel.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #141454 üzenetére
Altalaban a legjobb olajok adatlapjan a lobbanaspont lejjeb van, mint az altalad linkelt tablazat homersekletertekei.
160 fokos olaj nem termeszetes. Maga a motor is karosodik ilyen homerseklet felett.
Eleg lenne egyszer egy olajhomersekletet jelzo motorral menned, azonnal erezned, hogy 150 fok korul elgyengul a motor. Ezek az ertekek tul magasak[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Somatom
veterán
válasz Tamás9x #141417 üzenetére
Ja, hogy úgy! Ha világgá mész, akkor mindenképpen érdemes előtte gyakorolni. Én még szoci motorokon és szerszámokkal csináltam. Gondolom, belsős rendszerről van szó, mert ha tubeless -nél le kell venni a gumit, akkor már megette a fene az egészet. Gép nélkül nem sok esélyed van.
Lényeg a szelep. Csak a szeleppel ellentétes oldalon tudod annyira összenyomni a külsőt, hogy befeküdjön a középső mélyágyba. A belső visszarakása előtt mindíg símítsd végig kézzel a külső belsejét, hogy biztosan ne maradjon benne olyan, ami átdöfheti a belsőt. Akkoriban baba hintőport használtunk a belső helyezkedésének a segítésére. Nem tudom, hogy attól van-e már jobb. Néztem egy videót a Yodamastah által írt szerszámról. A szoci idők óta változott ez-az. Akkor is két szerszámot használtak, de bevallom, hogy én csak hárommal tudtam szerencsétlenkedés nélkül lekapni a külsőt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
yodamastah
őstag
válasz Tamás9x #141417 üzenetére
Útközbeni szerelésre Motion Pro BeadPro lehet még jó választás. 2az1-ben szerszám. Le lehet cuppantani vele a gumit a gumiágyból. A kisebb BeadPro aluból van, jó könnyű. Túrára ez jó lehet. A nagyobb verzióból létezik kínai másolat, annak emberi ára van. Nehezebb szereléshez úgyis kell a nagyobb.
-
yodamastah
őstag
válasz Tamás9x #141413 üzenetére
Rakd ki a napra fél órára a gumit amit szerelni akarsz. 40cm körüli vas elég kell legyen. Használj perem védőt, ha félted a felnit. Használj szerelő pasztát/zselét. Figyelj oda, hogy ellenoldalon a gumi a felni mélyedésben fusson (legyen összemnyomva). Így kevésbé feszül azon az oldalon ahol pajszerezel.
Kézi szerelés küzdős tud lenni, de ez ilyen. Én olyan géppel szerelek amin van duck head, de ezzel is szoktam birkózni. Gyakorlat sokat segít.... Nézz videókat, tele van velük a net.
-
pepucs
tag
válasz Tamás9x #141383 üzenetére
Megrendeltem online és elugrottam érte a legnagyobb belvárosi dugóban Egy próbakört mentem vele pilisszentkeresztig. Viszont az AGV k3 SV-hez kikellett vágni a bukó belső anyagából, hogy passzoljon bele anélkül hogy nyomja a fülem. ( KÉP )
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Tamás9x #141318 üzenetére
Plus Racing Ray kabátra tökéletes, lehet hogy minőségibb/más fajta kabátra nem jó.
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
pepucs
tag
válasz Tamás9x #141312 üzenetére
Textilre: Rongyra ez a bogároldó , áttöröl, nedves rongy, áttöröl, kész
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #141251 üzenetére
Ez nekem is gond volt, hogy ismerős bevitt itt a Pilisbe lezárt utakra (volt engedélye vagy nem, nem is kérdeztem), és olyan csodaszép helyeken jártam, viszont a telefon helyadata annyira ritkán frissült, hogy abból semmi használható nyomvonal nem jött ki.
A garmin navik mindig rögzítik a nyomvonalat, csak be kell kapcsolni, ami ha elmaradt, akkor megint nincs nyomvonal.
Gondoltam csinálok egy sajátot, a vitorlás csónakomra csináltam is, érdekes volt 1 szezon után megnézni, merre csalinkáztam a balcsin, azóta se használom. Egy nem túl nagy sd kártyán 100 év elfért volna a nyomvonalakból.
Aztán megunva mindent, illetve lustaságból, beszereztem az aliról egy kis relének álcázott gps trackert, kell bele sim kártya, viszont cserébe fél évig visszamenőleg online ott az útvonalam. Egy csomó mindent tud, riasztani ha kilép a zónából, meg ha állandó pluszra kötöd akkor a mozgatást. Van benne kis akku, de az csak pár órát bír.
3x használtam az elmúlt 1,5 évben, arra, hogy megnézzem merre is jártam.
Biqci: "a motor mozgása esetén küldi a regisztrált számra az sms figyelmeztetést és push-ban is figyelmeztet"
Akkor mégis csak kell bele sim kártyaKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz Tamás9x #141274 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor az érvényes műszaki lejárata előtti 1 hónapban ha vizsgáztatod, akkor az olyannak minősül, mintha a lejárat napján műszakiztatnád, tehát +2 évet kapsz az eredeti lejárat időpontjától számítva. Ha több, mint 1 hónap múlva járna csak le a műszaki, akkor bukod a köztes időt, és a vázsgáztatástól számított 2 évig van csak műszakid!
Ha belegondolsz, ez logikus is, mert különben vennél egy új motort, és az első egy hónapban elvinnéd minden héten 1 műszakira, és máris volna 10+ évig műszakid!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Biqci
aktív tag
válasz Tamás9x #141249 üzenetére
Persze, sim nélkül működik, tökéletes a nyomkövetésre, útvonal rajzolásra. Így például... Csak ajánlani tudom
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz Tamás9x #141245 üzenetére
Nekem ez a Pegase tracker van [link]
Bár nem sd-re rögzít, hanem egyből a telefon applikációban tudod letölteni az utat. Valamint ha nem oldod fel a védelmét és mozog a motor, jelez az app és sms-ben is figyelmeztet. Ja persze, gyújtásra köthető, de olyan kicsi az áramfelvétele, hogy hetek után sincs gond az indítással."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #141188 üzenetére
CB500 angol csoport tapasztalatai alapján 3/4 szezon utána vékonyodik és megint indul a buli.
edit.: vagy keményedett és kirepedt vagy mintha kivékonyodott volna és nem igazán emelt ki.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #132868 üzenetére
Mi lenne az a sok plusz terheles amit belekotnel a halozatba?
Allando terheleshez egy par izzo ledesre cserelevel lehet kompenzalni.
20-30w ot ossze lehet csipegetni, es a fo izzo nincs cserelve.
Csak a normal izzo mukodese stabil, a led meg riziko faktor.360w ot kapsz 5000 fordulaton.
Ez egy jo elosztasu blokk. 62Nm 62 LE.
Keves? Nezzel nagyobbat, vagy gazdalkodj a suly oldalan.Korabban meg transalp volt a kiszemelt.:).
Kell a 90 Le?
Akkor olyan motort keress.
Sztem olyan dolgokat akarsz modositani, aminek egy ilyen uton sok ertelme nincs. Ha lett volna akkor valoszinuleg a gyar is kihozza belole. -
bacus
őstag
válasz Tamás9x #132868 üzenetére
"Igen fontos a megfelelő feszültség, ha az ember ráaggat egy halom drága cuccot a motor hálózatára. Nem a 13,8-14,2 ig van a gond, hanem ha megfekszik, és ebből lesz a terhelés nélküli 20-30v."
Nincs igazad. Ott van az akku, egy hatalmas nagy kondenzátor, ami nem engedi 20V -ig felmenni a feszültséget, mert előbb felpúposodik, tönkremegy, akkor meg egy jó nagy zárlat lesz és le fog állni a motorod. Feltéve, hogy nem cseréled ki a generátorod egy sokkal nagyobb teljesítményűre, nem lesz gond, már amiatt sem, mert a generátor teljesítménye akkora, hogy elbírja a gyári fogyasztókat, de nincs többszörösen túlméretezve.
Sokszor pont az a probléma, hogy túl sok fogyasztót aggatnak rá a motorra, ezért nincs rendes töltés sem. Kis v-strom 650, elöl dupla izzók, meg még felteszel kormányfűtést, ülésfűtést, két nem ledes kiegészítő lámpát, egyéb izzók, mint helyzetjelző, fék, irányjelző, máris elérted a generátor max terhelését, a fesz szabályzód már nem szabályoz, nem söntöl, és mégis csak 12,4 V-ot mérsz.
Sok motornál még indítózás idejére sem kapcsolnak ki a tompított fényszórók, pont azért, mert lennie kell terhelésnek a generátoron.A halom drága cucc ráaggatása illetve ezek miatti aggódásod sem értem, mert szinte minden pl telefon, gps tartalmaz egy dc-dc konvertert, mert ezek 5V stabilizált feszültséget igényelnek, akár csak a motorvezérlők, tehát a megment fesz szabályzó és akku szerencsétlen tönkremenetelekor sem jellemző, hogy ezen eszközöknek bármi problémája lenne.
Én úgy tudom, hogy vannak motortípusok, ahol a gyári fesz szabályzó egy szar, azaz hajlamos arra, hogy gyakran tönkre menjen, találkoztam már olyannal akinél mindig volt egy pót db, ráadásul a gyári pl honda rettenetesen drága, ezért az utángyártott piacon készültek jobbak, korszerűbbek, szinte örök életűek. Ilyet linkeltek neked.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #132868 üzenetére
Nem tudtam, hogy kriterium, hogy neked kell sajat kezuleg osszebarkacsolnod valamit. Ajanlottunk jart utat, utangyartott fesszabot ami jobban birja a hot, nem neked kell szopnod vele.
Azt hittem, hogy tudod, mirol beszelgetunk. En nem, ezert kerdeztem. De akkor te pedig ezert nem valaszoltal, mert te sem vagy tisztaban arrol, amirol beszelgetunk :D
Tudom, hogy fontos a megfelelo fesz. Kerdesem: nem azert nem tolt alul, mert keveset forog a fotengely?
Eu-n belul ordogtol valo, mert illegalis, de ertem amit mondasz, es magyarorszagon motoroknal nincs fustgaz vizsgalat, szoval ...
kisse szkeptikus vagyok abban a tekintetben, hogy hogyan vitelezed ki a megvaltoztatott vezerlesi idoket, ugy hogy a kovetkezo bekezdesedben alapveto osszefuggeseket nem latsz, es egy 750 es 3 szelepes 9:1 es kompviszonyos karbis motort osszehasonlitasz egy 800 as 4 szelepes 12:1 kompviszonyos befecs motorral loero tekinteteben.
5 -10 lo??? Majd 20% os teljesitmenynovekmeny? Turazashoz nem a loero a lenyeg amugy sem, te nyomatekot akarsz alulra , de gyokkettovel turazni az xrv tokeletes, az egvilagon semmit nem kell vele csinalni. Egyebkent mar egy eve megbeszeltuk, hogy eleg az ereje, es mar akkor is komp viszonyt akartal emelni, szoval nezd, ha azert irod be a forumra hogy beszelgessunk, akkor bocs, de nekem a velemenyem mas. Ha pedig azert, hogy megerositest varj, vagy tulkepp nem tudom mit, amugy leszarod a velemenyeket, akkor most generaltunk par felesleges hszt.Kerlek nezz annyira intelligensnek, hogy ezeket a sarkitott fasz peldakat hanyagolod. Tudom hogy nem seggraketat csinalsz.
Az en szemszogembol magadnak csinalsz felesleges koltseget/feladatokat a vez idokkel, a komp viszony babralasaval, de a legnagyobb hiba, hogy ragaszkodsz egy tipushoz, ahelyett, hogy olyan motort vennel eleve, amit nem kell felujitani.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #132856 üzenetére
Azert az kerdeses, hogy saccolom, egy epulet villamosaghalozatahoz fejlesztett dolog, amit te raksz ossze, megbizhatobb.
Alacsony fordulaton ezek szerint a fesszab miatt keves a toltes motornal?
Ez egy allandomagneses generator. Shunt szabalyzassal. Ez akkor is fogja a fotengelyedet, ha nem hasznalsz semmilyen aramot. A shunt szabalyzasnal pont akkor kimeled a fesszabot, ha tobb a fogyaszto.
Ez akkor is termel aramot, ha semmilyen fogyasztod nincs. Ahol sporolni tudnal, az a gerjesztotekercses generator lenne, ahol a magneses mezot ki-be kapcsolja, es valoban nem lesz toltes abban a nehany szazadmasodpercben.Suritesi aranyt turamotornal velemenyem szerint felejtsd el, foleg ha az a celod, hogy megbizhato legyen, es ki tudja milyen benzinekkel akarsz menni.
Meg mindig nem tudom mit keres motornal az alul-felul vezerles. Meg arra sem valaszoltal, hogy miaz.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #132850 üzenetére
Értem, hogy megtaláltad a leírást, de érted is?
Ha igen, áruld el, hogy mi az előnye a motorkerékpároknál a teljes vezérlésnek.
A motorban lévő akku egy hatalmas kapacitású kondenzátor, értem én, hogy a minél simább kimeneti jelalak elérése a cél, de nem labortápegységet akarsz, csak egy 3 fázisú feszültség szabályozót. A kimeneti feszültség bizonyos határokon belül változhat is, mert 13,8 V pont annyira megfelel, mint a 14,2 V.A linkelt oldalon a számítások mind azt feltételezik, hogy a bemenet frekvenciája állandó (bár csak ránéztem, lehet nem elég alaposan), azaz pl rá van kapcsolva az 50Hz-es hálózatra. Ellenben a motorkerékpároknál ez a bemeneti frekvencia ez nagyon nem állandó, változik a motor fordulatszámával. Majd kijavít valaki, de sok motornál megadják, hogy a töltési feszültséget azt pl 5000 ford/perc -nél kell mérni.
A fenti blokk diagramm alapján egyébként még a szomszéd kislány is épít magának egy ilyet, mégis mi kell hozzá, 3 IGBT modul, egy kondi, egy PWM vezérlő, meg egy meghajtó áramkör egy jó nagy hűtőbordán.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #132839 üzenetére
Attól mert Fet-es még nem biztos hogy, jó is.
Nem árt tudni mekkora áramot enged vissza tekercsre. Hiába lesz hosszabb élettartamú a fesszabályzó, ha tekercsek köszönnek le hamarabb.
Jobban fog fájni egy tekercs csere, mint 3 fesszab csere.
Nem árt tisztában lenni azzal mit bír el a tekercs. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Tamás9x #132831 üzenetére
Tehat a teljes szinuszu= egyeniranyitott?
Nem pontosan tudom, mit ertesz piac alatt.
Van gyari es utangyartott. A gyari sokszor gyenge pontja a motornak, ilyenkor all ra valamilyen utangyarto borsos arert pl mosfet szabalyzora, ami elviekben nem melegszik annyira, de a tekercs sem birja annyira a strapat.Gyari sosem mosfet-es, utangyartott bizonyos konkret motortipusoknal mosfet-es. Motoroknal a gyari mindig tirisztoros es egyeniranyitott.
Csunderlik Csaba vagyis Prop tech csinalt Magyarorszagon fesszabokat, ahol ez gyenge pont volt.
Explosión de dos tiempos
-
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #132479 üzenetére
Nemigaz. Mindegyik alkalmas rá.
Csak kell egy komplett szervizes háttér csapat. Ami egy ilyen expedició költségének a 2/3-a Sztem. Egy ilyen buliba, könnyen lehet ott hagyod a motort, mert az értékének a sokszorsa lesz mire kimented és újra tudnád folytatni az utad.
Felkészülni sok pénzzel lehet, vagy a minimálisra csökkenteni a kockázatot.
Olvasd el, a motorválsztás is megér egy misét, és a videókat is nézd meg. Irdatlan információ van benne.A seregben sem a katona kerül sokba, hanem annak a kiszolgálása .
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #132476 üzenetére
Mert komplikált. Vizes blokk, felesleges elektronikával. Sok meghibásodható alkatrész.
Ezt már Persu is leírta.
Olyan kell, amit az egyszerűbb országokba is megjavítanak.
De ha olyan területre mégy ahol a szervizelést meg tudják oldani egy Injektoros motornál, akkor semmi gond.
Vagy kellő szintű supportal vágnál neki az útnak. -
dellfanboy
őstag
válasz Tamás9x #132432 üzenetére
ha már bontás nélkül tud 50.000km-t akkor nyert ügy
ez nem hinnem, hogy motorblokk fuggo.. megfelelo hasznalat/karbantartassal sok blokk elmegy ennyit. nem megfelelo hasznalat/karbantartas nelkul meg nem..eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #131812 üzenetére
Nekem mindegy.
De ha a képen látható kis motorra veszel 100.000ért teleszkópot nem fogja megváltani sztem a kínszenvedést.
Ezekre a motorokra nem igazán fogsz találni érdemben teleszkópot.
Talán 6-8cm teleszkóp út ha van ezeknek, és az is minimálba.
konfort zóna meg ilyenek ezeknél nem akkora tervezési szempont, sajnos. -
csongi
veterán
válasz Tamás9x #130332 üzenetére
Én a te helyedben most nem vennék milla felett motort, az tutti.
Motorozni kell, és tanulni. Arra egy jó állapotban lévő egyhengeres egyszerű motor is megteszi. Kellemetlen lesz, de kb két év és drasztikusan le esik az áruk. Ha tartja az árát akkor meg eladhatatlan lesz, nem lesz kereslet, mert másra kell a pénz.
Sajnos már érkeznek a jelek, és akkora reccsenés lesz, mint 2008 ba vagy nagyobb, és jobban el lesz laposítva, hosszabb lefutású lesz. A Motor piac megsínyli.
Ha odabasznak a benzin árának, akkor megint nyekk.
Szerintem elég borongós az égalja ahhoz, hogy most kiköltekezzen az ember.
5-6000 ezres szegmensbe is vannak használható vasak.
Jön-Megy teszi a dolgát. Ha oda figyel rá az ember, akkor az sem törvényszerű , hogy többet felemészt, mint egy költséghatárra kihegyezett fiatalabb vas.
A motor képességei és a km kihasználása egy másig figyelembe vételi szempont.
Ez csak az én véleményem. -
#14787072
törölt tag
válasz Tamás9x #130332 üzenetére
Földútra nem DL-t vennék. Én kétszer keveredtem vele földútra anno, mindkétszer izzadtam a sisakban és alig vártam, hogy normális útburkolat legyen a kerekek alatt. Földút alatt most nem a murvás, döngölt földutat értem, mert ott egy Bandit is elmegy.
Aszfaltra viszont hibátlan a V-Strom. Ott nagyon szerettem használni.
-
Yoshida
aktív tag
válasz Tamás9x #129653 üzenetére
3 milliós rendszer 6.48kWp, ami elvileg évi 7000-8000kWh-t megtermel, 25év gari a napelem 80%-os teljesítményére, 12 év gari az inverterre, ráadásul 9kWp-ig meg lehet pakolni plusz panellel bármikor. Ez ki fogja váltani az éves 250-300ezres villanyszámlát, ugye ez tíz év lenne, de másfél visszajött az államtól. Így most 5 év alatt visszahozza az árát, és utána évente hoz 250-300-at. Hasra ütve ilyen 15-20% között van az éves hozama. de támogatás nélkül is lehet 8-10%-os hozamot elérni, pláne ha nem kell panel optimalizált rendszer, hanem elég egy egyszerűbb, az meglehet 2.6 millából is, akkor az 10% hozamú (van hogy elszáll az inverter 5 év után, és van ahol 25 éve megy, szóval 10 évente 2-300 ezer plusz kiadással lehet számolni ha nagyon pesszimista vagy ). És ez most amíg marad a szaldó, kiváltja az éves áram és fűtés számlánkat, plusz 1-200 ezerért meg ha lenne pénz villanyautóra, akkor annak a költségét is kiváltaná a plusz panel. Mivel 2023-ig lehet szaldót kérni, azért azt 5-10 éven belül nem ildomos eltörölni, persze bármi lehet...
akkucellák: igen, ezért is fejlesztették tovább a 18650-et, mert az már kiforrott, könnyebb egy meglévő bevált technológiát reszelgetni (erre a belső égésű motorok a legjobb példák ), és a Model S, X-be jó az még mindig (plaid 2sec 100-ra, stb.) . De ha ők nem csinálják, akkor ki? Persze a Tesla is annyit csinált hogy felvásárolt 3-4 céget, akik fel tudtak mutatni valamit ebben a témában, majd összeálltak, és megpróbáltak új lendületet venni.
Texasban, Berlinben már 4680-as cellát akarnak gyártani, és azt rakni a helyi gyártású autóba. Pilot gyár van most USA-ban tudtommal, arról mondjuk nagy a hallgatás, hogy mennyit gyártanak jelenleg, valószínűleg még szívnak a sorozatgyártással.
De elmentek pl. a vezetékek le redukálásával is, rá akarják nyomtatni mint egy áramkör a vezetéket az ajtóra pl., vagy Varsányi írt arról, hogy 230V-al egy vezetéken menne szinte minden, lámpától berendezésekig.
Vagy az olasz IDRA öntőgépei, senki nem mert ekkora prést venni, ezt se a Tesla találta ki, de ők merték rászánni az időt, pénzt, energiát, hogy a model Y pl. úgy fog Berlinben meg Texasban gyártódni, hogy préselnek egy elejét, egy hátulját, középen meg a 4680-as akkupakk lesz, ami egyben a tartó is [link]Tesla állat, minél többet olvastam, néztem, mindig egyre jobban leesett az állam.
Varsányi írt a töltőkről is:
EU-ban Ionity csinálta a 350kW-os töltőket, kb dupla vagy tripla áron, mint a Tesla töltői.
Mert a Tesla fogta, és az autóban lévő fedélzeti töltőket pakolta egymásra, berakta egy dobozba kis túlzással, és így adta ki a 120-130kW-ot a V2 változat, ráadásul ha egy töltő egység elromlott akkor annyi hogy 11kW-al lassabb volt a töltés, de ment tovább, amíg ki nem húzták, és bele nem tettek egy újat. És kettő vagy 4 oszlop lógott egy AC betápon, így nem kellett akkora csúcsteljesítményt lefoglalni az áramszolgáltatótól, mint az Ionity esetén, ahol oszlopontként van dedikálva kb.
Mert ugye ahogy tölt az autó, egyre lassabban tölt, és kicsi az esélye hogy pont egyszerre jön 2-4 egyformán üres akkus autó tölteni. -
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #129606 üzenetére
Akkor problémás ez a bujkálás téma és nem hagynak helyet téma mikor az ember vagy túra bálnával és 2 oldaldobozzal szeretné ezt tenni vagy egyáltalán nem érzi a motor szélességét.
Jut minden napra veszélyes/paraszt autós? Jut, ettől még motorral teljesen jól járható általában a város. Reggelente a szentendrein gyakrabban tart fel motoros aki nem érzi a gépet és nem mer előre menni a sorok közt mint autós. Ilyenkor lehet szépen szenvedni mögötte ahogy kukacozik előre gyakran 2 lábbal a földön sétálva...
Szóval ez azért erős ferdítés volt.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Xero
nagyúr
válasz Tamás9x #129606 üzenetére
Budapesten a soforok 90%-a normalis es elozekeny. Siman haladok mindenhol a CB-vel. Oke neha kicsit pofatlannak kell lenni vagy rugalmasan ertelmezni a kanyarodo savot es/vagy a piros elott sav szelen a zarovonalat. Ettol fuggetlenul egy kis testu 125-250-es a kiraly a varosban valoban.
Agglomeracioba mi mindenkeppen szeretnenk majd valami levedlett elektromosat. A tetot ki akarom tapetazni majd napelemmel, igy relativ racionalis dontesnek tartom ha van egy 150-200km hatotavu valami. Minden masra jo a dizel es/vagy phev. -
Somatom
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- BestBuy topik
- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Goddess of Victory:Nikke
- Ukrajnai háború
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- További aktív témák...