Hirdetés
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- AuraSync kibeszélő topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Pinball FX3 PH! verseny
- Egy korszak vége
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
Feldobtam néhány videót, a többire várni kell 1-2 hetet, mert most rokonlátogatni fogok.
Szóval Aigulle du Midi, ide nem motorral mentünk fel, hanem felvonóval természetesen. A felvonó Chamonixból indul, 2000 méter környékén át kell szállni, 63 euró a jegy, de megéri. Háttérben a Mont Blanc látható.
Lac de Roselend, Beaufort környékén található. Itt mindenhol hágók találhatók, egyik szebb, mint a másik.
Stelvio, ezt nem hiszem hogy be kellene mutatnom.
Ez a szállodánk volt a Dolomitokban, közel a Gardena Pass-hoz.
Így a negyedik Alpok túra után úgy gondolom, hogy a Mont Blanc és onnan délre, és a Dolomitok a legszebb részei az Alpoknak.
Van egy csomó kép, dashcam videó és feleségem által készített videók, ezeket majd később."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz z123456789 #108780 üzenetére
Dobok majd képeket és videókat, rengeteg anyag készült, kb 120 GB. Videókat feldobom youtube-ra, képeknek tudtok valami nagy, ingyenes tárhelyet?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
CyberPunk666
senior tag
Én safetys tréningen motoroztam először, még jogsi előtt.
Rengeteg baromságot mondanak indoklásként, meg megy a paráztatás és a stílus is vicces,
de ezeken kívül motorozni tényleg megtanítanak és hasznos, amit ott tanulsz.Fékkészenlét: ilyen ujjlevágós történettel jönnek, konkrét storyjuk van rá.
Amúgy a fékkészenléttel az a gond, hogy átfogsz úgy, hogy gázadás közben is tudod húzni a féket, ami lehet gond pánikhelyzetben. Én rajta tartom az ujjamat.Mennyi ujjal fékezel: Ez meg egy olyan dolog, hogy van olyan motor, amivel 1 ujjal stoppizni lehet (93-as hondája), egy ótvar gumicsöves motoron meg kellhet mind a 4, hogy elég erősen tudd húzni.
Nyilván annyi minimum kell, amennyivel fékezni tudsz.
Csak aztán ne fékezés közben gyere rá, hogy most egyel több kéne, mert nagyon kell húzni.Ahogy én tapasztaltam kakucson,euroringen hungaroringen, a 90% féktávon sem mer rendesen fékezni, szóval egy normális (vész)fékezéshez több ujjra lehet szükség, mint amit a mindennapokban használ.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajaki #108792 üzenetére
Vezlancot nem fogod hallani. Ha hallod, az motorfeken lesz elteveszthetetlenul hangos.
Vastagabb olajtol valoszinusitem nem lesz puhabb a valto, eleve a lamellak kozott marado nagyobb viszkozitassal rendelkezo olaj nagyobb elenallasa miatt.A kuplung "puhasaga" amivel a fokozatvaltas finomsagat fejezzuk ki, attol fugg, hogy milyen jaso szabvanynak felel meg az olaj, MA vagy MA2-nek, milyen a viszkozitasa eppen az olajnak, es mennyire kopott barmi a valtonal.
Milyen a lamellak olajellatasa, hogyan lett megtervezve, pengeelen a lamellak vedelmet, vagy a valtas finomsagat szem elott tartva, ugyanis az egyik a masik karara megy.Harom ertekkel szoktak jellemezni az MA, MA 2 ot pl. DFI - ez a szam fogja jelolni, hogyan viheto at az ero a tengelykapcsolon csuszas kozben, SFI- mekkora ero viheto at a kuplungra zart allapotban csuszasig STI- mennyi ideig csuszik a kuplung a kuplungkar elengedese utan.
Ha ez a mol-nal mas, akkor lesz kulonbseg barmiben, de ez nem csak a viszkozitas kerdese.
50 es olajat kb 40 fokos kornyezeti homerseklet felett ajanlja a gyarto bele emlekeim szerint. Nem fog semmi tortenni, h azt rakod bele, de a magasabb melegoldali viszkozitas magaval huzza a hidegoldali viszkozitast is, ami ugyancsak magasabb lesz. Azaz hideginditasoknal surubb lesz az olaj, egy ugyanolyan hidegoldali, de higabb melegoldali viszkozitasu olajjal szemben.
Hogy az a 10-20 centistokes mit szamit, amig hideg az olaj, azt senki nem tudja megmondani, de nem gondolnam egy embetolto alatt manifesztalodo problemanak.
Ha egy hohullamban dugoban lennel, akkor jol johet a nagyobb melegoldali viszkozitas, de ennek sincs gyakorlati haszna egy masfajta kornyezetben, pl versenypalyan, ahol barmilyen vastagsagu olajat tehetsz bele, akar 60 ast, ugyanolyan hig lesz, mint a 30 as olaj, tehat elmeletileg a vastagabb olaj sem rendelkezik a kozszajon forgo vedelmezo tulajdosaggal.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Néhány hónapja passzívan követem már a topikot, gondoltam beköszönök most már.
Március óta van nálam ez a szépség - Honda Hornet 600 2003 PC36:
Nem a legfrissebb kép, azóta már került rá 1-2 apróság: fék-és kuplungkarok, tükrök, markolatok, kipufogó. Majd lövök egy aktuálisat ha visszakaptam a szerelőtől. Most épp láncszettcserén és karbiszinkronon van.
Illetve 5000-5500-as fordulatszám környékén hallottam némi rezonanciát - én vezérműláncra tippeltem -, de a szerelő szerint ne foglalkozzak vele, nincs baja.Lassan beletekertem a szezon eleje óta a 6000 km-t (úgy, hogy még a jogsit is most csináltam tavasszal, A2 -> A bővítés). Motul 5100 10W40-et raktam bele akkor, különösebb problémám nincs vele, de elültette a bogarat a fülemben az egyik szerelő a napokban. Nagyon javasolta, hogy próbáljam ki a MOL DYNAMIC MOTO 4T RACING 10W-50-et, csak jó tapasztalata van vele, szerinte puhább lenne a váltó tőle.
Mostanában van valakinek tapasztalata vele? Érdemes egyáltalán ebbe a motorba 10W50-et rakni?[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Én kéz és láb nélkül fékezem, akkor az most jobb mint a többi?
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #108785 üzenetére
"Most először talán egyetértünk. "
Akkor inkább nem is így gondolom!
...amúgy szerintem nem most először*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #108781 üzenetére
Most először talán egyetértünk.
Arról megy a vita, h miből áll az igazi lecsó és azt h kell fűszerezni.
Meddő és értelmetlen pro kontráról meggyőzni bárkit is, mindenki más, minden motor más, mindenki máshol, máshogy és másra használja. Biztos vagyok benne h nincs általános, legtutibb módszer."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Shad0w
senior tag
válasz julius75 #108783 üzenetére
Légyszi ne! Cserkészbecszó nem akartam olajat önteni a tűzre a Safety Hungaryval. Sztm van helye a piacon, és igenis vannak hasznos dolgok amiket tanítanak. De nem minden arany amit mondanak.
Nem kellenek ilyen megjegyzések, hogy "akkor ott baj van". Ők ebben hisznek, ezt is tanítják, de valójában ez csak egy nagyon apró szelete az egész tananyagnak. Bőven elég csak mosolyogni rajta és tovább lépni.
Nekem összességében hasznos volt a tréning és megérte a pénzt. És megérte az összes többi másik tréning is. Mindenhol lehet tanulni egy kicsit, vagy ugyanazt máshogy. Aztán vagy homlokracsapás, hogy miértnem jutott ez eddig eszembe, vagy mosolygás a maszk alatt. De ettől senkit nem kell utálni, mindegyik oktató (mármint akikkel találkoztam) rengeteg munkát beletesz. Lehet velük beszélgetni, lehet kérdezni, nem kell tőlük félni és ők sem félnek attól, hogy tanuljanak valami újat.
-
Geresics
addikt
Eddig azért nem vau-vau-oltam bele ebbe a fék témába, mert egyrészt ök hidegen hagy, hogy ki hogy fékez, másrészt tökre semmi alapom ahhoz, hogy ebben a témában észt osszak, szerintem a fékutam a túraendurómmal 2x akkora, mint itt a legtöbb motor(os)nak, és távol álljon tőlem, hogy a saját hitemet ráerőltessem másokra, elvégre ez itt nem a prájd...
De láttam évekkel ezelőtt egy videót, ami arról szólt, hogy a (számomra ismeretlen) MotoGP-csillagharcosok top5 embere közül 4 másképp csinálja ugyan azt a kanyart! Konkrétan volt 1-2-3-4 ujjas elsőfék fogás is! A narrátor szerint ha a versenypályán a profik nem tudják egyértelműen kinyilatkozni, hogy melyik a jobb, akkor kár erről közúton vitatkozni, csinálja mindenki úgy, ahogy a saját ízlése, biztonsága, motorja, motorozási stílusa megkívánja...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
Most tényleg azon ment a vita, hogy hány ujjal kell fékezni?
Bm, néggyel. Miért? Mert néggyel fogva biztosabb a fogás, pontosabb az adagolhatóság és nagyobb erő fejthető ki. Ennyi. Az, hogy te nem így csinálod, esetleg a versenytechnika máshogy adja ki, az egy dolog.Fékkészültség nem hülyeség, de ne csak a kezed legyen a karon, lábaddal nyomhatod finoman a hátsó féket is, azzal egyszerűbb lesz a kikerülés, ha félig kijönnek eléd.
Másik, nagyon megy itt a Safety fikázása, nagy divat lett. Beleköttök néhány apróságba, majd azon levezetve megmondjátok, hogy miért gáz az egész. Tipikus érvelési hiba.
Számomra különösen vicces olvasni olyan emberek vaskos véleményét, akik életükben nem motoroztak össze még 20-50.000 km-t sem. Nagyobb szerénységet kérek, plz (akinek nem inge...) Szívesen megnéznék rólatok egy Safety lvl 2 videót...
Safety 2 napos képzés, mondanak néhány apró, vitatható dolgot is, belefér.Az Alpok eddig mentes volt a Mátrában mozgó faszfej motorosoktól, idén már ez sem így volt, 3X kellett kanyarban lemenekülnöm a sávom szélére, mert jött szembe Rossi. Csomagokkal, utassal, hegynek lefelé ez nem olyan egyszerű. 2800 km volt a túra, eddig úgy gondoltam, hogy a svájci Alpok a legszebb, most a Mont Blanc környékét gondolom annak.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
gergo5991
őstag
köztünk van a videón láthatótag?
-
Geresics
addikt
A rendes oktató ezt is megmutatja!
...amúgy ezért használok táskát oldalt doboz helyett!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
nyogo83
senior tag
válasz runner 125 #108767 üzenetére
Ehhez csak annyit fuznek hozza, hogy aki egy ilyen viszonylag egyszeru 2 hengeres, karbis gepnel csak hummog hetekig, meg csak talalgatas megy hogy mi lehet, az egy normalis japannal is ugyanezt csinalna egy ugyanilyen hibanal.
A fizika/mechanika nem valtozik markatol fuggoen, vannak merheto es diagnosztizalhato dolgok.Az hogy az alkatreszek/blokk minosege milyen es mennyire birja a strapat, mas kerdes.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz canniball #108741 üzenetére
Ha jó a fék, akkor 1 ujjal tökéleteset lehet fékezni. 2 ujjal persze könnyebb elég erőt kifejteni, ami nagy tempóról fékezéskor kritikus tud lenni. Igazából elég változó ki hogy fékez, de ha egy rakás top versenyző elvan 1 ujjas fékezéssel, akkor nincs olyan hogy 4 ujjal kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz runner 125 #108767 üzenetére
A motor nem önszántából ment el, én nyakig benne vagyok...
Várható volt a CDI elhalás, a Delphivel szereltek mind elpusztulnak de jóvan az úgy elven egy időre jó lesz, a vezérlés valahol megint ne bántsd a patront ha nem tudod szétszedni dolog.Itt nem a Hyoval lenne a fő gond hanem velem, meg a drága szerelő úrral.
Szeretem A2-ön belül talán le se cserélném, hiába veszek egy szög biztos Japánt ha nem tetszik a forma stb, motor autó nem racionális Golf 3-at vettem rizikós? Ja, a ritkább csak pár évig gyártott AFT motor rizikós? Ja de szeretem tetszik ha költeni kell rá költve lesz.
Négy év és 30XXX Km alatt másodjára kell javítani, nem kirívó szerintem. A vezérlés nem ugrik át ha nem buzerálom vagy figyelmesen teszem vissza a feszítő patront.
Az elektromos részéről meg tudtam mikor megvettem, hogy ott a gyenge pont. CDI, Feszszab, generátor egyben 60K még nem vágok eret.
Csak jó lenne ha már lenne motor így 2,5 hónap után (két hete dolgozik rajta talán) Mirek motorshoz meg azért nem mentem mert mondták minimum három hét mire beférek....
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #108767 üzenetére
Mi ugyanígy voltunk a vespaval. Azt se szeretik sehol.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Shad0w
senior tag
válasz #81556480 #108751 üzenetére
Nem, nem a fékkészenlét a téma, hanem hogy friss jogsis kérdez és mindig a Safety-re van küldve, holott nem minden arany amit ott mondanak.
De ha már itt tartunk, másik kis faszság: a motort a piros kapcsolóval kell leállítani mert az szikramentes ellentétben a slusszkulccsal. És ezzel kíméljük az elektronikát.
Szerk.: ha nekem lenne szikramentes kapcsolóm már hülyére kerestem volna magam.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Micsurin #108765 üzenetére
Építő jelleggel nem tudok hozzászólni a storyhoz, csak annyit, h nekem egyszer volt ismeretlen, kínai robogóm. Ennek, több mint 20 éve, akkor fogadtam meg, h soha az életben nem lesz távolkeleti gépem, nulla előéletű gyártótól.
Az a baj, h nincs kivétel. Lehet önigazolni egy db-ig, bízni abban, h az embernek pont szerencséje lesz, de mindig ugyanaz a vége, a végtelen szopás, a megfejthetetlen, megjavíthatatlan hibák sora. Kezdetben aki nem hatj el rögtön, majd megunja közben és mindenféle ürüggyel megvárja h elvidd tőle az egészet és azt veszi észre az ember, h vége a nyárnak, nem jó a motor és nincs szerelő aki egyáltalán telefonban ne hajtson el.
Nyilván a piszkos anyagiak közbeszólnak motorválasztásnál, de belépő árszegmensben nincsenek akkora árkülönbségek manapság egy minőségi idősebb japán, vagy egy "újabb" ismerelen távoli-keleti között.
Vagy, ha nagyobb az árrés, kétségkívül kell némi türelem, kitartás h összejöjjön a különbözet. De mindenképpen érdemes kivárni és venni egy nomális japánt, mert ilyen formában részleteiben ugyanúgy rá fogod verni egy minőségibb motor vételárát, annyi eredménnyel h a pénzedet megeszi, de jó utána sem lesz."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz canniball #108763 üzenetére
Surit nem mertem még megcsörgetni egy koreai döggel de lehet az lesz a vége ráadásul szinte a szomszédban van.
Itt most az dühit nem tudom mennyiben fog megállni a sztori és, hogy lesz e ebből motor.
Így kezdtük töltés... Mintha hirtelen magas fordulaton elmenne a szikra és kihagyna. Majd jött a vezérlés sztori. Figyelnen rá mikor ecseteled nekik a tüneteket vagy csak hümmögnek?... Eddig annyira korrekt volt az öreg.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vacs
veterán
Sziasztok.
Használt motoros ruhát keresek Keszthely és kb 25-30 km-es körzetében (akár több is lehet)!
Azért használt, mert eladó a motorom és így nem akarok 100K-t költeni egy új ruházatra.
Keresgéltem már jófogás/képesmotor/facepiactéren is!
Van esetleg tippetek?(^)(>.<)(^)
-
canniball
nagyúr
válasz Micsurin #108758 üzenetére
Ha ez megnyugtat ismerős is hasonló cipőben jár, valamiért nem ment az egyik henger, a szerelő két hét után mondta hogy viheti, majd cca. négy hétig nyomta az ezt csavart nem tudta kiszedni, majd azzal a csavarral nem boldogult műsort.
Kezdem úgy érezni, hogy bár elég macerás eljutnom Surihoz de bitang nagy mákom van vele hogy hozzá járok, nála ilyen sosem volt. Amikor megbeszéljük fogad, ha meg otthagyós a történet pár nap múlva csörög hogy mehetek érte. Nem is értem ez úgy általában miért nem megy a szakiknak.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Shad0w #108749 üzenetére
"Ha nektek négy ujjal jobb, akkor használjátok mind a négyet ."
Hogy jobb-e az relatív: nekem is mindig kettő van kint, mert az kényelmesebb és alap esetben elég, de közben meg mondogatom magamnak, hogy nem így kéne, mert néggyel nagyobbat tudok fékezni."Btw. a két ujjas stoppi is csak tavaly ment, pont úgy mint a térd lerakás, most újra kell tanulnom mindent..."
Konklúzió: télen többet kell edzened ujjra.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #108707 üzenetére
Beszéltem a Bátisz motorral, 2007-es Kawasaki ZR7 balesetes motorkerékpár, 27000km volt benne, viszont nagyon sokáig állt, tehát a karbit takarítani kell és lehet, hogy a tömítéseket is ki kell majd cserélni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Micsurin #108758 üzenetére
Update:
Egyben van... Hengerek viszont ki ki hagyogatnak, nem tudja eldönteni melyik, kompresszió elvileg jó. De szeretem az elektromos problémákat...[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Szerintetek jogos ha kezdek morcos lenni?
Április utolsó hetén adtam le a gépet, villa olaj és szimering csere (balos már erősen könnyezett), első hátsó vezérműlánc csere, első hengerben ugye át is ugrott néhány fogat (szelepeket nem érte el, a fej mégis elvileg járt gépműhelyben az okát még nem tudom... de szelepek meg dugó nem cserés ) emellett töltés problémák.(Generátor vagy Feszszab)
A motor múlthéten még össze se lett rakva. "Járó motornál még nem tudtam kimérni -- Miért nem? -- csend, de a héten meg lesz és a jövő hét közepe fele keresem, azóta is keresnek."Ilyenkor mit lehet ügyködni? Ha hetente hívom attól félek össze lesz b*va, ha meg nem hívom akkor szerintem augusztusban ülök újra motorra.
Jaja tudom jó munkához idő kell meg minek türelmetlenkedek örüljek, hogy a hazai szerelők a kegyeikbe fogadnak és vállalják az ember lomját...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#81556480
törölt tag
fővárosban biztos megérteném , az nem nekem való vidék
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
válasz #81556480 #108751 üzenetére
hát nem tudom, amióta motorozok és ahányan már megpróbáltak levadászni én is csak így megyek csodás fővárosunkban. sorok közt meg hatványozottan igaz.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
vendingo
veterán
Mennyire macera házilag a fényszóró fóliázás? Vagy vigyem inkább szakemberhez?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#81556480
törölt tag
Ez a fékkészenlét olyasmi gang lehet mint autósoknál akik a lábukat folyamatosan a féken tartják autópályán
-
Shad0w
senior tag
válasz canniball #108747 üzenetére
Csak a jegyzőkönyv kedvéért: nekem semmi bajom a négy ujjas fékezéssel, én csak a Safetys fékkészenlét ellenességet nem szeretem. Sztm nagyon is hasznos fékkészenlétben lenni. Ebben sztm mindenki egyet is ért. Ha nektek négy ujjal jobb, akkor használjátok mind a négyet .
Btw. a két ujjas stoppi is csak tavaly ment, pont úgy mint a térd lerakás, most újra kell tanulnom mindent...
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #108746 üzenetére
Ma mentél a Könyves Kálmán körúton a Lágymányosi felé? Mert akkor igen.
-
canniball
nagyúr
válasz zgospel #108743 üzenetére
Hát a hondások a fentiek szerint így tanítják. Én két helyen voltam eddig, a Rilinél is úgy rémlik hogy mondták (bár erre mérget nem vennék), a Hungária Rendőregylet tréningjén viszont határozottan emlékszem hogy szóltak miatta. Az akkor 3/3.
Persze nyilván sok múlik a gépen és a pilótán is, míg ti két ujjal is tudtok stoppiezni addig nekem ez néggyel sem megy. Na jó, egyszer a tréningen sikerült úgy fékezni hogy éppen hogy csak de megemelkedett a hátulja, viszont közúton ilyen még nem fordult elő.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz demars #108680 üzenetére
Köszi, de azt már szerintem nem forgalmazzák, meg ha egy mód van rá maradok a világos színnél.
És persze ahogy írtam is csak nyárra kell, hűvösebb időre van "zárt" kabátom. Amúgy sem hiszek a "négy évszakra" jó marketingnek, mert olyan úgy sem létezik (ebben az árkategóriában).https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Geresics #108709 üzenetére
"...ha valaki megnézi, a legtöbb motor úgy van hirdetve, hogy egy helyben dőlt el!"
Naná, hiszen mennyivel jobban hangzik mint hogy menet közben!
Komolyra fordítva: nekem eddig négyszer sikerült földre tenni a vasat (kétszer szó szerint csak a motort: a tréningen gyökkettes bójakerülgetésnél nem adta ki és a motor kidőlt alólam (ezúton is köszönet az előző tulaj(ok)nak a gombáért!), én állva maradtam), minden alkalommal kb. már megálltam amikor sikerült előadni a mutatványt, de egyik sem felszállás közben történt.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zgospel
őstag
válasz vendingo #108737 üzenetére
Arra gondolt hogy szerpentinen mi a szaré' taposod a hátsó féket. Pláne olyan mennyiségben hogy még el is forralod.
Egyébként a fékfolyadékot 2 évente kellene cserélni. A DOT 3-nak jóval alacsonyabb a forráspontja mint az 5.1-nek.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #108738 üzenetére
Na látod erre nem emlékszek, hogy volt-e betétcsere a folyadékokkal együtt.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Topiccsendőr #108733 üzenetére
Akkor mitől lehetett? Többször előfordult, hogy hiába tapostam a féket, csak nyúlt az egész, elég gyenge lett a fékhatás, puhább érzés volt az egész fékezés. Hiába tapostam a pedált, mintha csak nyúlt volna. Nem tudom rendesen megfogalmazni. Lehet csak a tárcsa/betét melegedett túl?
Ezekután váltottam fém fékcsőre. DOT 5.1-re, és javult a helyzet.Ami még eszembejutott, hogy szar volt már a folyadék, motorvétel után nem cseréltettem egyből, és lehet az előző tulaj/ok még soha nem cseréltették korábban ezért volt szar a fékerő, illetve ezért lett sokkal jobb csere után.
LaciCRM: Még anno nkh vizsgán csak annyit vett figyelembe az öreg, hogy megfelelő villogás van adott idő alatt, aztán ennyi. Kínai ledes indexek voltak, amik baromi gyorsan villogtak, mert hiányzott valami ellenállás, vagy relé....
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#81556480
törölt tag
Valakinek szóltak mostanában a ledes irányjelző miatt műszaki, ha eredetileg ugye nem ledes? ( Viszont e- betűs a felszerelt )
-
Shad0w
senior tag
válasz canniball #108730 üzenetére
Jajj ne! Ne kezdjük el, hogy mi az a vészfékezés. Szegényesen fogalmaztam. Sehol nem tanítanak vészfékezést. De amikor vészfékeznem kellett és Safetys állásban voltam akkor markoltam és taknyoltam. Fékkészenlétben (két ujjal, mert azzal is lehet akkorát markolni) is megcsúszott picit a kerék, de volt bennem annyi lélekjelenlét (vagy csak mert gyorsan reagáltam időm is), hogy elengedjem és kezdjem előlröl.
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #108727 üzenetére
Nekem az SV-n csapatós szerpentinezés közben folyton elpuhult a hátsófék. Váltottam fém fékcőre, meg asszem 5.1 folyadékra, és sokkal jobb lett a nyomáspont, illetve nem tudtam elforralni a folyadékot.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
canniball
nagyúr
válasz Shad0w #108729 üzenetére
"Fékkészenlét nélkül Safetys módszerrel rákaptam, csúszott a kerék egy másodpercet és eltaknyoltam."
Safetys tréningen még nem voltam, de kétlem hogy ott azt tanítanák, hogy markolj rá izomból. Szerintem ott a(z ijedtségből adódó) rossz technika volt a perec oka.
Félreértések elkerülése végett: véletlenül sem oktatásnak szántam, én sem vagyok pro, ha te elestél tuti hogy én is feküdtem volna (főleg amennyit mostanában motoroztam/gyakoroltam a fékezést)."Pár évvel később két ujjal fékkészenlétben ugyanúgy megcsúszott a kerék, de fel tudtam engedni aztán megint rá húztam és nem estem el."
Pont így oktatják (kivéve a megcsúszást) : erősen rámarkol, kicsit visszaenged, progresszíven behúz."...én autók közelében csak fékkészenlétben motorozom."
Dettó. Főleg a városi forgalomban. Jó esetben ott nem kell akkora nagyot fékezni, sok kisebbet viszont annál inkább.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Shad0w
senior tag
válasz Bogyó bá' #108720 üzenetére
Hát, úgytűnik, mindegyik motor egy kicsit más. Én két ujjal stoppizok.
Egyébként vészfékeztem már mindkét módszerrel. Fékkészenlét nélkül Safetys módszerrel rákaptam, csúszott a kerék egy másodpercet és eltaknyoltam. Pár évvel később két ujjal fékkészenlétben ugyanúgy megcsúszott a kerék, de fel tudtam engedni aztán megint rá húztam és nem estem el. Nem tudom, hogy a tapasztalat vagy a technika mentett meg, de én autók közelében csak fékkészenlétben motorozom.Sztm az nagyon meredek ha négy ujjal rámarsz a fékre és nem csúszol el, vagy ha progresszíven is fékezel nem tudsz stoppizni. Értem, hogy nem sport motor, de akkor is.
-
Gaboman
nagyúr
Köszönöm mindenkinek, megkérdezek párat!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz zgospel #108722 üzenetére
Dehogynem.
Ha van egy nyúlánk gyári fékcsöved, ugyanolyan erőkar behúzás mellett a fékolaj kisebb nyomást tud kifejteni a "táguló" cső miatt a fékdugattyúkra, ez által a fékhatás is rosszabb.
Saját magam is éreztem a különbséget gyakorlatban. Nyilván nem fog fejre állni a fém fékcsőtől a motor, de az adagolhatóság, a nyomáspont, a pontosság jobb lesz, és fékhatás is előbb jelentkezik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Gaboman #108724 üzenetére
Nekem sok ismerősöm Martin dobot csináltat. Elégedettek vele nagyon.
-
-
Geresics
addikt
-
Gaboman
nagyúr
Tudnátok ajánlani jó szakit aki ha kell tud motorhoz csinálni full kipufogórendszert?
Vagy olyan céget akinek jó minőségű termékeik vannak, esetleg legyártani is tudnak olyat amit szeretnék.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
3psilon
aktív tag
válasz Bogyó bá' #108720 üzenetére
Oh igen. Ez ER5-nek sem volt erős első fékje (más szóval, kezdőbarátabb ), azt is ha elkezdtem két ujjal húzni, közben át kellett váltani négyre, ha olyan fékezés volt. Az ER6 dupla tárcsájánál már 2 ujj is elég.
Bár a Safetys oktatók szerint alapból 4 ujjal kéne mindig fékezni.
Tegnap meg kellett a fék mert az Alkotás úton kis híján rám húzta a kormányt az egyik kanyarodni vágyó jómadár, miközben mentem lefelé a buszsávban. Szerencsére én ezt már előre sejtettem a mozgásából, de hol élnek ezek?!
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #108721 üzenetére
A fém csőtől a fékhatás nem lesz nagyobb. Viszont szerintem is nagyon megéri, mert határozott nyomáspontot ad és sokkal jobban adagolható vele a fék, jobb a visszajelzés.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #108720 üzenetére
Nem gondolkodtál fékcső cserén? Nagyon sokat tud számítani, és manapság már egy verseny célokra is tökéletes Goodridge pár kijön 25-ből.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
Gaboman
nagyúr
Mai nap ellátogatunk Zalaszántóra, mire odaértünk leszakadt az ég!
Úgy döntött a társaság irány vissza amerre jöttünk, hátha elkerüljük a nagy esőt!
Jól sikerült, 115 km szakadó esőben!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Shad0w
senior tag
válasz zgospel #108716 üzenetére
Ne is mond, nekem kb. most indult a szezon és hát lassan indul. Hiába tartottam garázsban a Hondát, hiába takartam le, hiába szedtem ki az akkut, hiába töltögettem két hetente, hiába volt tele a tank az istennek nem akartak leérni ma a térdeim.
#szarahondaLegközelebb Kakucsra akarok lemenni, hogy vissza szerezzem a hitem a gumikban, csak hétvégén vagy valami rendezvény van vagy nem érek rá. De akkor majd bedobom ide is ha mehetnékem van
-
Shad0w
senior tag
válasz Geresics #108709 üzenetére
Igen, akartam még írni valami hasonló választ, csak addigra már lent voltam Euroringen és nem volt kedvem ékezetekkel bepötyögni telón.
Szóval, ja. Van sok jó dolog is amit jól megtanítanak, pl. fékezni nagyon jól megtanítottak. Összehasonlításképpen a Hungaroringes motoros akadémián úgy nézett ki a fékezéses gyakorlat, hogy az oktató bemutatta a manővert stoppi-val és elmondta, hogy nem ezt kell csinálni, csak ő most túltolta. Aztán megcsináltam elsőre én is stoppival* és nekem is elmondta, hogy ezt most túltoltam, aztán a végére csak vissza tudtam venni annyira, hogy ne stoppizzak . Egyébként 4-et vagy 5-öt tudtam csak fékezni. Ezzel ellentétben Safetyn két órán keresztül csak fékeztünk 5-ös csoportok voltak és pörgött rendesen, tanácsok is jók voltak.
*Előbb voltam Safetyn és utána pár évvel a Hungaroringesen
A másik kis faszság amit Safety-n mondanak, hogy ne legyél fékkészenlétben, azaz szedd le az ujjaidat a fékkarról. Ez faszság, én tudom, ti tudjátok, ők nem tudják. Túl kell rajta lépni.
A hátsó fékkel kapcsolatban pedig nem mondanak semmi rosszat, sztm jól elmondják és mutatják is. Egyszer sem hallottam tőlük, hogy végig taposott fékkel kell bevenni a kanyarokat. Itt inkább arról van szó, hogy nem tanulta meg a nebuló a tananyagot. Előfordul mindenkivel, idővel majd bepótolják
És a zárógondolat: el kell menni sok helyre, ki kell próbálni amit mutatnak aztán kiszűrni a faszságokat és megtartani a hasznos technikákat!
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #108712 üzenetére
Hát, sokakkal ellentétben nem szégyelltem elmenni egy rakás tréningre, és ez alapján mondom azt, hogy egy kezdő ebből tanul a legtöbbet!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #108711 üzenetére
Mert kamionra sem személyautóval vizsgázol.
Nyilván, alap reflexeket lehet h kialakít, felerősít, de egy utcai motor egy 125-ös endurohoz képest totál máshogy fog viselkedni aszfalton történő megcsúszásnál. Más a tömeg, a felépítés, a rugózás, a gumi, a fék..
Akkor már bukókatroccal + 1-1 mankókerékkel felszerelt naked bike és "műjég" szimuláció. Az még mindig életszerűbb és közelebb van a valósághoz."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz Shad0w #108690 üzenetére
Nincs azzal baj, ha megtanítják hogy kell leszállni, felszállni egy kezdőnek. Láttam én már friss jogsist ilyennel küzdeni, és ha valaki megnézi, a legtöbb motor úgy van hirdetve, hogy egy helyben dőlt el!
A tréning meg nyilván nem erről szól, csak erre is odafigyelnek. Ez tök jó, amíg ezen túl is tanítanak értelmes dolgokat...Amúgy én mindenkinek azt javaslom, hogy menjen el a Hungaroring Dirt képzésre! adnak 125-ös endurót, és megtanítják, hogy mi van, ha csúszik a motor! Szerintem ez a leghasznosabb tréning, amit 15eFt körüli összegből meg lehet csinálni akkor is, ha valaki soha az életben nem akar terepezni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #108706 üzenetére
Köszönöm, a biztatást Már el voltam keseredve, hogy az idén nem fogok motorozni, pedig itt áll az új ruházat a szekrényben, ami végre nem használt.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz 3psilon #108699 üzenetére
3 féle tréningen votam már eddig, nem nem safety-n, de ezt akkor is ökörségnek tartom. 0 azaz 0 előnyöd származik ebből a le és felszállásból, pontosan azokért a dolgokért amiket leírtál. Ellenben ha elveszted az egyensúlyodat véletlenül, vagy megcsúszik a lábad még a motort is jól magadra rántod hogy agyonnyomjon.
Az egyiket kiküszöböli az elektronika, a másikra meg odafigyelsz hogy hova támasztod le. És már túl is léptünk ezen...
Meg mia z hogy bármilyen terepen? Szerinted a VFR-el milyen terepre megyek aszfalton kívül?
Egy DRZ-t meg oda dobok ahova akarok amivel terepen megyek mert 130kg.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
baboss
őstag
válasz Topiccsendőr #108701 üzenetére
Az alumínium fészek van kikopva. 1992-es a motorom, a bontott karbi 2007-es, remélem az még nincs kikopva annyira mint az enyém. Jövőhetén megnézi a szerelő kompressziót, meg elvileg ha belefér akkor a szelephézagokat is.
A ZR7 -es karburátor soron van elektromos rész is, ami nekem nincs, azt mondta a szerelő, hogy azt nem fogja használni, nem kell bekötni.
Gyertya, pipa, légszűrő, most lett cserélve. Szikra hideg, meleg állapotban, trafók jók.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #108698 üzenetére
Tehat a vakuumos tolozar van kikopva. Gondolom a hiba akkor az, hogy hiaba nyitod meg a fojtoszelepet, a tolozarak lent maradnak, igy olyan, mintha nem is huznal gazt. A dusulast nem ertem. Fojtoszelep utan tobbet rant fel, de tolozar zarva marad, es megeteti?
A muanyag tolozar van elkopva, vagy az alu feszek?
Nehany karburatoron ez egy betet, amit lehet cserelni. Ezek szerint ez nem olyan.
A bontott alkatreszekkel vigyazz, ugyanazok a bajok jellemzoek rajuk, mint amit le akarsz cserelni. Valahogy beszeld le veluk azt, hogy ha ugyanugy viselkedik, akkor visszaviszed nekik.A kompressziot pedig jo lett volna megtudni, hogy van-e baj a szelephezagokkal...
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest