Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
(#25201) Napfénysüti válasza Winner_hun (#25199) üzenetére
Szerintem is simán be lehetne ide írni. Ha a jövőben dietéved egy érdeklődő legalább lehet rá hivatkozni egyből vagy meg is keresheti.
Més que un club!
fireproof
őstag
Egy Opel astra 1.6 16v-vel kezdtem szóval megtanultam türelmesnek leni. Egyébként szerintem elsőre nem lesz pénzem Vti-re csak 1.4 vagy 1.5-re. ~600 E ft
Winner_hun
félisten
Akkor kezdjük:
Kívülről illesztési hézagok, legyen mindenhol és párhuzamosak legyenek. Lámpák ne álljanak össze-vissza. Hátsó kerékjárati ív rozsdásodhat, típushiba. Messziről nézve a fényezést érdemes nézni, ha törve volt és nem a legjobb a javítás akkor az látszódni fog, akár 1-2 elem színe is árnyalatilag eltérhet.
Motorháztetőt felnyitva: elöl patentok közül mind meglegyen, lámpákon van-e a fülnél javítás. Csapadékszintek legyenek rendben. Direktszűrő lehetőleg ne legyen.
Én kocsimat anno Integra nézte át (6gen 3D VTi), néhány okosságot megtudtam tőle
Szőnyeget vagy ami van benne a kocsi széleinél szedd fel, nézz be alá hogy a hangszigetelő cucc benne van-e. Törés után azt nem mindig pótolják. Belseje lehetőleg ne valami nagyon lelakott darab legyen, ha a kormány nincs megkopva az jó. Elektromos ablakok rendesen járnak-e fel és le, felhúzásnál a helyükre mennek-e?
Motornak nincs-e szokatlan zaja, alapjárat jó legyen, ne ingadozzon, klíma működik-e, ha igen akkor milyen gyorsan és milyen hideget csinál.. jó és rossz úton is ki kell próbálni. Jó úton egyenesen megy-e vagy esetleg valamelyik irányba elhúz. Rossz úton van-e a futómű felől oda nem illő zaj, kattogás.. Gumikat se árt megnézni milyen állapotban vannak, esetleg téli van-e hozzá.
Plusz ha van szervízkönyv akkor meddig volt szervízbe hordva, arra is kérdezz rá hogy milyen olajat és milyen gyakran cseréltek, illetve olajszűrőből milyet raktak bele. Vezérlés mikor volt cserélve, van vagy volt-e baja, milyen alkatrészekkel lett akkor cserélve, stb...
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
MacCaine
őstag
Rakjál még bele egy 30-40 ezret az Astrába. Addig gyűlik a vti ára legalább.
Winner_hun
félisten
Szerintem meg nem kevés. Nem olyan a VTi hogy rálépsz a gázpedálra és máris keresztbe állt a kocsi. Ésszel vezetve simán el lehet vele lenni.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
Winner_hun
félisten
Én kispolákból ültem át
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
(#25207) Napfénysüti válasza Winner_hun (#25205) üzenetére
Így van, VTi-vel azért nehéz felcsavarodni egy fára ha az ember nem totál hülye.
Més que un club!
honda23
aktív tag
Amire figyelni kell
- hátsó tárcsafék féknyergei be szoktak rohadni, két porvédő gumival helyrehozható a hiba, nem drága tétel, 2-3 ezer Ft
-váltó ne legyen szinkronhibás, szeret recsegni
-kuplung ha nyikorog, nincs zsír a kiemelővillában, 5-6 gen típusbetegség, kinyomott kuplungnál hallasz egy kis zörejt, nyelestengelycsapágyas a váltó, benyomott kuplungnál hallasz egy kis zörejt, akkor a kuplung kinyomócsapágya ment tönkre
-hátsó kerékjárati ívek nagyon szeretnek rohadni, ha javították és rosszul egyből látni fogod
-ne álljanak össze vissza a lámpák, és ne legyenek benne gagyi 500 Ft-os izzók, törés után nem állították be a pozíciókat, ezt egy esti menetnél lehet nagyon látni, amikor jobbra balra egymásba világítanak az izzók
-szelepfedél tömítés és vtec szelep tömítés ha öreg, folyatja az olajat
-mindenképpen hideg motornál nézd meg az alapjáratot, ha össze vissza ugrál, az nem jó előjel(gyújtás, motor, alapjárati szelep, szelephézag, injektorok stb)
-törésnél a patentokat el felejtik visszatenni, vagy úgy teszik vissza, hogy eltörték, festés napsütésben milyen
-illesztések
-csavarok ajtóknál, motortérben ne legyenek elnyalva, utalás a törésre
-csomagtartó beázása
-klíma, elektromos ablakok, központi zárak működnek-e
-futómű ne kopogjon, kormány ne húzzon félre
-gumik oldalt ne legyenek megkopva
-motor ne füstöljön
-víz van-e a kiegyenlítő tartályban, olajszint mennyi elindítás előtt
Ha még valami eszembe jut, megírom este, megyek melózni.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
fireproof
őstag
Türelmetlen vagyok. Szeretnék már egy saját autót. Terveim is vannak vele... Autóbuzi vagyok így kell egy saját autó mert az Astra közös családi.
Köszi honda23 és Winner_hun
[ Szerkesztve ]
MacCaine
őstag
Persze, keresztbeállni nem fog, csak a sok paci arra tanít, hogy "ez még belefér", közben meg nem biztos.
Winner_hun
félisten
Ésszel vezetve simán el lehet vele lenni.
Egyéb kérdés?
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
MacCaine
őstag
Ez a kérdés, hogy az a 9000 km elég-e ahhoz, hogy ésszel vezesse? Saját tapasztalatból azt mondanám, hogy nem.
Miért? Én még annyit se vezettem (közel se) és mégis egyben van az autóm meg én is. Szerintem csupán fejben érettség kérdése. Ellenpéldának ott van Dzsudzsák Balázs.
Més que un club!
zolynet
addikt
ne légy türelmetlen, akkor valami szarba nyúlsz bele
én 2hónapig keresgéltem a vti-met és hát így utólag lehet h még várnom kellett volna
kitartást!
Life is too short to stay stock!
fireproof
őstag
Mármint hogy nem úgy vagyok türelmetlen. Persze azt gondoltam hogy nem fogok egyből (valószínűleg) jó állapotút találni hanem hogy nem szeretnék még 1-2 évet lehúzni az astrával. (Félreértés ne essék, le a kalappal előtte amit kibírt mert friss jogsisként bizony tapostam neki ) de szeretnék saját autót és úgy érzem benőtt a fejem lágya (nagyjából ).
MacCaine
őstag
Hol használtad eddig a vti-t?
Közúton.
Vagy mire érted?
Més que un club!
MacCaine
őstag
Gondoltam, hogy nem terepen.
Bejártál vele Mórról, meg Berényből, meg mostanában Fehérvárról, nem?
Igen meg azért járok hosszabb távokra is főleg mikor valami focikupára megyünk. De ez a kérdés igazából hogy jött?
Més que un club!
MacCaine
őstag
Városban elég nehéz hülyékbe botlani, innen jött a kérdés. Meg úgy is nehéz, ha nem használod sokat a gépet.
Az a legfőbb gondom, ha tapasztalatlanul egy erős gépben ülsz, és találkozol egy hülyével, vagy pont a tapasztalat hiánya miatt belemész egy necces szituációba, akkor jó eséllyel összetöröd a gépet. Sőt, még csak necces helyzet sem kell, elég annyi, hogy olyan szitu álljon elő, amire a 8-10k km alatt nem volt példa. Csak 1 másodpercig elgondolkodsz, hogy mit is kellene tenni, ezalatt 50km-es sebességnél 14 métert tesz meg az autó. 90-nél meg 25-öt. Kib...ott sok. Ne legyen kezdők alatt erős autó, akkor legalább biztosan nem megy bele necces helyzetekbe. Legalább az egyik felét kiktatja a problémának, az is valami.
Most ugyan nem használom sokat de korábban naponta jártam vele melóba és nem városban.
Azt viszont nem értem mi köze az autó erejének a hülye szituációkhoz.
Més que un club!
!Overdose!
őstag
Fordítva látom a helyzetet. Egy erős autóban sokkal könnyebb elkerülni és/vagy gyorsan letudni a necces helyzeteket. Relatív erős autón tanultam vezetni, majd később is olyanokat vezettem. Soha nem volt még ebből problémám. Ez nem az autó teljesítményéről szól, hanem az emberről. 17 évesen már 125-ös, kétütemű, tehát elég erős sportmotorom volt, mégis itt vagyok.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
MacCaine
őstag
Pontosan, az emberről szól. Te az az ember vagy, akinek ez nem okoz(ott) gondot, de sokan vannak olyanok, akiknek viszont igen (személyes ismerősöm is pl.). Hosszabb tapasztalatszerzéssel kiküszöbölhető lett volna az ő esete is.
Integra
titán
szerintem meg erős autóval sokkal könnyebben sodrod magad bajba
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Winner_hun
félisten
Ja hogy mert te nem... értem.
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
MacCaine
őstag
Nem csak én.
(#25227) DCI_market válasza !Overdose! (#25222) üzenetére
DCI_market
tag
3. vélemény hogy meg kell fizetni a tanulópénzt, tök 8 ki, mit károg most itt, egy ember vagy tudja a megfelelő kordában tartani a ménest, vagy nem, ha szétszalad fizet ha megtartja örül ( én az előbbi kategoriát erősítem, 470km körül volt az első törésem azóta 'köszömszépen.
Aki játszik, tanul. Aki tanul, fejlődik. Aki fejlődik, sikeres.
37,54l / 700km = 5.36l - Agip 95 + kék spuri
szerk: kékspuri
[ Szerkesztve ]
ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °
Integra
titán
mi az a kék spuri?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Aladdin
senior tag
m3tr0
senior tag
39.2 liter / 732 km = 5.35 liter / 100km
(ebbe vót' 2-3-szor,hogy lőttem neki)
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
Integra
titán
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
zolynet
addikt
ettől már tegnapi megfájdult a szemem világa ... mindég van egy agyas
Life is too short to stay stock!
MacCaine
őstag
honda23
aktív tag
Ekkora idiótát, hatalmas
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
vbbb
őstag
Antenna kicserélve, tényleg nem nagy ördöngőség. Igaz a kettőből lett egy csinálva, de jól sikerült.
Időközben az is kiderült, hogy a régit gyárilag NEM lehetett teljesen visszatolni! Na mindegy, most vihetem kocsimosóba legalább.
MMt#k#D
tag
Sziasztok!
Újra szeretnék Civic tulajdonos lenni.3 évvel ezelőtt volt 1
és most újra a H3nda feeling uralkodik rajtam.Pesten néztem ki az áldozatot,de mivel debreceni vagyok,így nem ismerem az ottani szakértőket.Tudnátok nekem ajánlani egy-két komolyabb hondamestert akihez begurulhatnék,dynora,fütómű,stb-t lecsekkolni.
Válaszaitokat türelmesen várom!
[ Szerkesztve ]
Eat Sleep JDM
DCI_market
tag
dyno azért viccesnek hangzik, akkor vidd Pécsre, ott mindez egy személy Csoki Amugy Pesten TóthImi, ha itthon lesz. (jövőhét)
Aki játszik, tanul. Aki tanul, fejlődik. Aki fejlődik, sikeres.
zolynet
addikt
hétfőn én leszek az első kuncsaftja, 3. etap (olajcsere)
át tud nézni mindent, de dyno, rázópadja nincs, az egy másik 'szakma'
Life is too short to stay stock!
MMt#k#D
tag
Szerintetek érdemes lenne innen rendelnem?,aktív még az oldal?lehet hülyeséget kérdezek..
DCI_market:dyno a teljesítmény visszaesés miatt..előző Civicemnél se ártott...
[ Szerkesztve ]
Eat Sleep JDM
DCI_market
tag
nem kell dyno egy olyan embernek aki több civicet lát egy héten mint te az életed során.
ha neked ez tetszik akkor érdemes de szerintem drága
Aki játszik, tanul. Aki tanul, fejlődik. Aki fejlődik, sikeres.
zolynet
addikt
aktív még az az oldal ... már csak 1 kérdés, miért akarod elcsúfítani?!
Life is too short to stay stock!
hartyi
tag
Merrefelé érdekelne? Lenne több tippem is.
[ Szerkesztve ]
zolynet
addikt
bejáratás vége, végre!
3. olajcsere is megvolt hétfőn (köszönet Iminek)
óvatosba el-ellehet rúgni neki, tegnap eltekertem neki 6500rpm-ig,
hát ez még mindig nagyon (kickIn)Yoooooo!
március óta nem volt vtec fölé forgatva, most is csak elvétve lesz, még azért csínján bánok a gázpedállal
fogyi: 8,5litty (40,37liter, 471km) ... és itt még nem világított folyamatosan a csórójelző,
csak 1x felvillant ... na ezt a részét sose szerettem, a csórójelzőt sem (nem szoktam addig várni), ill ezt a még 4liter van benne és csak akkor világít sárgán folyamatosan
Life is too short to stay stock!
DeathAdder
veterán
Azta, hogy bírtad ki?
Én a "be kell törni" elven járattam, üresben semennyit sem járt, gyakran cseréltem olajat, egyből 4-5 ezerig elmentem folyamatosan, 100km után már vtec is jött rendesen. Igaz elejében néha enyhét füstölt, de azután már egyáltalán nem. Azóta több mint tízezer ment bele, hogy eladtam és még nem látszottak hibái, amit sikeres projektnek érezek, mert sokaknak 5 ezer után már dobja a kéket megint Persze gondolom azokat nem Imi csinálja - és sajnos az enyém sem volt profi kezekben
zolynet
addikt
simán kibírható, nem volt vele gondom, amúgy meg úgy csináltam ahogy Imi mondta, ha már ő tartja a hátát az esetleges problémák után, így tehát
1. olajcsere 500km után, abból lett 657km - fordulat 2500-3000rpm
2. olajcsere újabb 500km után, abból lett 529km - fordulat 3000-4000rpm (tartósan 3500rpm)
3. olajcsere újabb 500km után, abból lett 641 - fordulat 4000-5000rpm (tartósan 4000rpm)
így hétfőn 1827km volt benne, most mondta h már el lehet neki lőni, DE nem ledadogtatásig
a 2. és 3. olajcserénél is csak elvétve húzattam ki a megengedett szélső értékig, marhára vigyázok rá ha már egyszer áldoztam rá
pénteken majd azért az autópályán el-ellövöm neki
ja üresbe én sem rakom, motorfék alap
100km után vtec, az azért kemény, én megkérdeztem még 1-2 szakit hogy mit javasolnak,
hhc Gyuri 1000km-ig szokta bejáratni, VogelsingerSanyi 2-3000km-t mondott, meg h inkább több legyen mint kevesebb
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
Integra
titán
bizony, kenni kell neki bejáratásnál, nem autópályázni, inkább hegyek-völgyek, fel és lekapcsolgatni folyamatosan, terhelni, motorfékezni, kopjon-lazuljon össze a motor, ha az elején ellustul, akkor utána már mindegy. aztán mehet az olajcsere 1000km után, és lehet küldeni neki rendesen, normális intervalummal.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
DeathAdder
veterán
Érthető, hogy vigyázol rá
Nekem is hasonló volt a járatási periódus, ami az olajcserét illeti, csak az elsőig nem vártam messze 500-at sem.
Én is sok szakit megkérdeztem annó, (killer Bee, Koczeka, Adinippon, csoki stb..).
Jó nem tiltásig kell elképzelni, hanem max 7ezerig és kb két naponta, aztán egyre sűrűbben, nem bírtam ki
Mindenesetre reméljük soktízezret lemész vele, és kíváncsian várom tapasztalataidat a Parada után
(#25248) Integra - igen, van hogy most sem hajtok olyan lendületesen, mint amikor járattam. Nekem is egyértelműen nem azt tanácsolták, hogy ellustuló üzemmódban hajtsam, mert ezek már nem a hetvenes évekbeli kétütemű léghűtésesek
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -54% Dell XPS 9510: i7 11800H, 16GB,512GB,RTX 3050Ti,500nit,100%sRGB,Dell ProSupport gari 2025.3.8.
- -52% Dell Precision 5570 workstation: i7 12700H,16GB,512GB,RTX A1000,500nit,100%sRGB,gari 2026.2.10
- Dell Inspiron 3537 használt laptop
- Használt PC kitűnő állapotban
- ELADÓ 2022. ÉVBEN VÁSÁROLT 3060 Ti és 3080 Trinity RIGEK / KÜLÖN IS ÉRTÉKESÍTEM