Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Telekom TV Mikrotikkel
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Mára elég volt az internetből
- INGYENES Clone és Backup-Restore alkalmazások tesztje [2024]
-
LOGOUT.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
whited
addikt
válasz >>>W!nman* #29994 üzenetére
esetleg kombi is szóba jöhet?
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
>>>W!nman*
tag
válasz tboy93 #29999 üzenetére
Erről nem rossz tudni, de meggyőződésem, h az ECU működési paraméterei is másak a 75/90lovasnál. (Kevesebb oxigénhez kevesebb benzin kell...) Bár írják is, h a gyári száma más a 75/90 lovas esetében is az ECUnak.
De jó erről is tudni!
És gyári felszerelések/rendelhető extrák, gyári ajánlott olajok, stb-ről hol nézelődhetnék? Nincs valahol katalógusotok esetleg? pl. vmi ilyesmi? http://daciafanclub.comyr.com/index.php?link=r12 ?
Rohadás: oké! Tervben is van, de jó lenne tudnom a tipikus rohadós helyeit a típusnak! Eddig csak a hátsó ív tűnt fel, de kaptam itt már küszöb/pótkeréktartó tippet, bár azt nem, h ott pontosan hol/miért?
Alján van hajlam rá?
Gyárilag csak rücsizve volt az aljuk? Vagy kaptak alvázvédőt is? Illetve az egész alja homogén, vagy spórolósan, mint több autónál is, h csak a kritikusabb részeket? (pl hosszant 2oldalt, de középen, ahol a forró kipufogó fut, ott nem?) -
>>>W!nman*
tag
Kisseb a választék 1.5-ből.
Illetve meggyőződésem, h a tömegtermékek/tömegmotorokhoz az alkatrész/karbantartás is olcsóbb/könnyebb, ezért gondoltam az 1.4-re.
Illetve a tartósság/olcsó fenntarthatóság az elsődleges, nem az, h száguldozzak vele.A többi infó hasznos, köszi!
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz >>>W!nman* #30004 üzenetére
Szerintem az 1.5 ils kevesebbet eszik mint egy 1.4.
Az alkatrész pedig mindegyikhez ugyanúgy van és szerintem árban is ugyanannyi.
De csak egy ötlet volt. -
whited
addikt
válasz >>>W!nman* #30003 üzenetére
csak gondoltam, mert mi szoktunk hozni 1.4 b civicet is, de most csak 1 kombink van, de hátha
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
-
NoLF
veterán
válasz >>>W!nman* #30004 üzenetére
Csakis 1,5ben gondolkodnek en is a d15 kevesebbet eszik mint a d14
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
>>>W!nman*
tag
És tényleg lehet benne valami...
1.5:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=2&constyear_s=1998&constyear_e=2001&power_s=110&power_e=120&gearing=1&powerunit=3[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz >>>W!nman* #30009 üzenetére
Óriási különbség nincs köztük, de ha kicsit kevesebb fogyasztással lehet még plusz 20 lóerőd akkor miért ne?
De ha 1.4-ből találsz tökéletes állapotút akkor vegyél azt az is nagyon jó autó. -
nagyúr
Mai fejtoro: amikor ilyen hideg van mint most, hideginditaskor nehany masodpercig borzalmas hangja van a motornak, ilyen femes hang, ami viszonylag gyorsan megszunik. Ez normalis? Ha meleg a motor, leallitom, majd ujrainditom, akkor nincs ilyen hangja.
-
nagyúr
Szelephezag nalam meg nem volt allitva, elozo tulaj nem tudom allitott-e valaha. Eneos sustina 5w40 van benne (d14z5), olajszintet holnap megnezem, ket hete nem volt keves.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
-
Winner_hun
titán
válasz tboy93 #30016 üzenetére
Szelephézagot sokkal tovább hallod mint hideg indítás után néhány mp-ig.. ha mész a kocsival akkor annak gázadástól függően erősödő, kopogó hangja van amíg némileg be nem melegszik a motor.
Ha az olajnyomás visszajelző nem világít akkor valószínűleg nem lesz semmi gond.
[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #30013 üzenetére
Isten hozott a 7genesek táborában
Egyik ok (bár reméljük nem az): főtengelycsapágy
Másik ok (leggyakoribb a 7geneknél): szar denso önindító, lassan húz vissza.Van aki cserélte újra drága pénzért, de rövid időn belül megint jelentkezett a probléma
Nekem is csinál ilyet nagyon hidegben, vagy ha sokat áll, nem foglalkozom vele..
(szelephézag nálam állítva van gyári értékekre)[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz Winner_hun #30021 üzenetére
Persze csak tipp volt.
Nálam attól van, általában mire kiállok az udvarból és elindulok elmúlik.
Szóval max. 1 percig hallom. -
nagyúr
Hat pedig csak nehany masodpercig hallhato hideginditas utan es csak akkor ha tenyleg hideg van, nehany napja nem volt ilyen problema amikor melegebb volt, illetve tegnap amikor a melygarazsban volt hideginditas akkor se csinalta. Lehet hogy a hideg miatt baszakszik az onindito? Ha szar a fotengely annak milyen mas jelei lehetnek?
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
veterán
Akkor én is kérdezek egyet: elsőben, másodikban érdekes hangja van a kocsinak. Nem tudom mi okozza, váltó valamely részére gondolok. Ha megyek valamerre hármasban, majd visszaváltok kettesbe, akkor nagyon hallatszik, olyan magasabb hangja van, olyan mintha egy elektromotor pörögne pluszban. Megpróbálok majd felvételt készíteni róla - igazából csak jó lenne tudni, hogy kezdjek spórolni egy váltó-kuplung nagygenerálra, vagy valami minimális hiba az egész...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #30024 üzenetére
Ha eddig nem csinálta hidegindítás után, csak most hogy tényleg hideg van, akkor én szinte biztos vagyok, hogy önindító.
Ha főtengelycsapágy lenne azt hallanád minden hidegindításnál, illetve hidegen a motor járásakor is ha figyelsz, legalábbis ilyen a kezdetleges szimptóma -
nagyúr
válasz DeathAdder #30026 üzenetére
egyebkent az onindito csere gondolom nem olcso mulatsag
[ Szerkesztve ]
-
honda23
aktív tag
válasz tboy93 #30013 üzenetére
Ha 7 gened van, akkor, az önindító hibája, beragad a bendix.
Amikor gyújtást adsz rá, ne azonnal indítsd el az autót, várj 5-10 másodpercet, akkor sok esetben nincs ez a hang. Csak 10-15 fok alatt csinálja hidegben első indításnál.
Ha tényleg ez az a hang, nyugodtan mehetsz vele, semmi baja sem lesz. Szét kellene szedni az önindítót, csapágycsere és zsírozás, ahová kell.
Szelephézagot sokáig hallanád, amíg be nem melegszik a motor, akár több percig is.
Ilyen fémes kerepelő, csattogó hangja van, 1-2 másodpercig?
És a következő indításnál gondolom semmilyen hang sincs.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
nagyúr
válasz honda23 #30029 üzenetére
Mindig ugy inditok, hogy raadom a gyujtast, megvarom amig sziv az ac pumpa es ha befejezte akkor inditozok. Ilyenkor jon a femes hang, olyan mintha femet femmel csiszatolnek nehany masodpercig, de ugye ez csak akkor ha nagyon hideg van illetve hideginditas. No mindegy ha nem lehet tole baja akkor nem foglalkozom vele
Holnap megprobalom felvenni videora.
[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
Most olvasom, h '98-ban volt 1 modellfrissítés, amikor az 1,4-esek is 262mm-es fékeket kaptak.
http://csepelihondabonto.hu/honda_civic.htmlTehát érdemes '98-ast venni. (Előtte mekkora fék volt?)
1,5-ösről olvastam, h VTEC, azaz változó szelepvezérlésűek... Ez h működik? Hajlamos elromlani? De a rosszabb: 5.200-nál van a nyomatékcsúcsa... 1,4@90lovasnak barátibb: 4.200. Ez alapján az 1,5-ösök nagyobb eséllyel voltak szétparkettázva... Persze end-user függő...
Modellfrissítésekről/felszereltségi szintekről nincs valami anyagotok? Pl egy-két autón szoktam látni tetőablakot, ENZO felniket?, illetve csomagtartón szárnyakat. Ezek gondolom gyárilag rendelhető extrák voltak.
-
honda23
aktív tag
válasz >>>W!nman* #30031 üzenetére
6 geneknél '99 márciusától volt modellfrissítés, ha jól tudom, más fényszóró, más lökhárító, beltér, nagyobb fék elől és van üzemagyagjelző lámpa is. Modellfrissített verzió a facelift verzió. Ha valamit kihagytam, úgyis kijavítanak.
1.5-ösök nagy átlagban nincsenek széttaposva, inkább az esi-k és a vti-k. Csak le vannak lakva sok esetben, sajnos.Én a helyedben 1.5 vtec-et néznék, sokkal jobban megy, van vtec szelepvezérlés, és kevesebbet is eszik.
Szerzel hozzá gyári enkei vti felniket és meg is vagy.
[ Szerkesztve ]
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
válasz tboy93 #30030 üzenetére
Önindító densos, itt a probléma, tehát 2001-től gyártott toyotákba, lexusokba, acurákba, suzukikba, és hondákba ez a xar megy(meg még egy két japcsiba), tegnap egy két három éves suzuki swiftet indítottak hidegben és olyat pörgött az önindítója, hogy megijedtem szó szerint.
Én darabokra szedtem, úgy bendix csapágyazás, új zsírozás, a csapágy kotyogott egy kicsit.
Pár hónapig jó volt, és utána megint adta a hangot, csak nem olyan durván, hangosan.
Viszont van a crxfórumon, akinek jó lett utána.
Van, akinek ugyanúgy adja a hangot javítás után.És mit ír nekem a service manual? 3! évente szét kell szedni az önindítót és a megadott kenési utasítás alapján zsírozni, ahol kell.
A hang az miatt van, hogy a bendix lassan húz vissza, lendkeréknek és az indítómotornak nem lehet semmi baja, több embert megkérdeztem, szerelőket.
Ez olyan kb, mint a nyelestengely csapágy hangja, együtt lehet vele élni.De pesten Imi szakszerűen meg tudja mégis csinálni, érdekes, ő megcsinálta gregonak, és jó is lett.
Nekem itt fehérváron a nagy hondás szakik darabokra szedték, csapágyazás, zsírozás, és mégis adja a hangot...Megállni nem fog tőle az autó, sajnos ez a típusú önindító ennyit tud, ez nem a honda hibája.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
m3tr0
őstag
válasz honda23 #30032 üzenetére
A facelift teljes eleje más.
Lökhárító,fényszóró,hűtőmaszk, motorháztető és az első sárvédők is.W!nman: a 75 lovas 1.4-es 6000 rpm-nél adja a 75 lovat (D14A3), és 109 nm 3000 rpm-en.
A 90 lovas 6300 -nál és 124 nm 4500 rpm-en.(D14A4)
Persze van még pár motorkód,de nem írom le mindegyiket.
Nagy eltérések nincsenek.Az 1.5 ils 114 lovat tud 6500 rpm-en és 134 nm-t 5400 rpm-en.(D15Z6)
Ha 1.4-et akarsz akkor vegyél azt, én amikor eldöntöttem,hogy Civicet akarok akkor csak 1.5-öt kerestem,nem véletlenül. 211 ezer km-rel vettem meg és most 247 ezer van benne,egyelőre hibátlan.
-
DeathAdder
veterán
válasz >>>W!nman* #30031 üzenetére
A Honda mérnöke Ikuo Kajitani találta fel.
Megfelelő fordulatszám, és olajnyomás esetén egy szelep kinyit, és megváltoztatja a szelepek időzítését, ezzel nagyobb erejű égést előidézve.
Lényegében ameddig ez a szelep zárva van, addig a két szélső vezérműtengely bütyök állítja a szelepek nyitását, ám mikor a VTEC szelep aktiválódik, a középső nagyobb bütyök veszi át ennek feladatát, azáltal, hogy összeköttetésbe kerül a két szélsővel,
így már csak a középső nagyobb "bütyök" mérete lesz a meghatározó.Rohadt megbízhatók, romlani sem romlanak.
Legfeljebb valami extrém módon elhanyagolt, nem szervizelt lerakodott olajsár miatt a vtec szelep nem tud rendeltetésszerűen működni, de azt is csak kitakarítani kell[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
Ez hogy lehet 2001-es év közepi, mikor 2000-ig gyártották a 6. generációt?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.5i_ls_abs_plusz_srs_plusz_klima-8471729A gyártás innen.
-
>>>W!nman*
tag
válasz DeathAdder #30035 üzenetére
Á, köszi!
m3tr0: Köszi! Erősen gondolkodok már az 1.5-ösön is, de abból jót kifogni... Meg találni egyáltalán szépet... Nehezebb lesz szerintem, mert ritkább.
Pl. ez jónak tűnik:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.5i_ls_klima_lpg-autogaz-7207335Csak a gázról hallottam rosszakat is: magasabb hőfokon ég, több alkatrész is nagyobb igénybevételt kap. HF tömítés is hamarabb ég át...
Másrészt nem rossz, h a nyomatékcsúcsot olyan magasan adja le? Kigyorsításkor mindig kihúzatni annyira "embertelenül"? Persze gondolom, attól h ott a csúcs, alul is van élet, de h mennyi... Csak ültem 1,4@90LE-ben, de vezetni csak 4. generációsat vezettem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz >>>W!nman* #30036 üzenetére
figyelj az en 7 genem 2000-es pedig csak 2001-tol gyartottak
az autogaz hazavagja a dinamikat, erotlen lesz tole a verda, legalabbis fater opelja az lett (bar az teny hogy a kombival olcsobban jar mint anya az 1.0 suzukival)
[ Szerkesztve ]
-
>>>W!nman*
tag
válasz tboy93 #30038 üzenetére
Értem. Lehet itthoni forgalomba helyezés dátuma az... Bár a Te eseted lényegesen érdekesebb akkor...
Más:
'98 utáni -nagy tárcsafékes- autó ritka. A kérdésem az lenne, h csak a tárcsa(+fékbetét) mérete változott, vagy esetleg a féknyereg dugattyúj(ai)ának átmérője is, vagy a teljes féknyereg, esetleg csonkállvány is? Vagy bármi más változás volt?Csak azon gondolkodom, h ha "kis tárcsás" gépet sikerül szerezni, a gyári jobbat mennyi meló lenne felrakni. Ha egyszer cserélni kell tárcsát, akkor nem sok különbség lehet árban, így fel lehetne rakni a nagyobbat is...
-
nagyúr
válasz Winner_hun #30040 üzenetére
Tuti van valami gebasz. Én gázos autón tanultam vezetni és az oktatóm direkt kipróbáltatta velem milyen mikor gázzal illetve benzinnel megy az autó, az ég világon semmi különbség nem volt.
Més que un club!
-
m3tr0
őstag
válasz >>>W!nman* #30039 üzenetére
A Honda motorok különösen arról híresek,hogy forgatni kell őket.
De egy erős kigyorsításhoz is max.5000-ig szoktam húzatni, ritkán forgatom 6000 fölé.
Ezeket erre tervezték.Nem tudom mennyire kompatibilisek a fékek de sztem csak a méret különbözik és p&p.
Enyém 97-es és 262-es fék van elől. Hátul meg dob. -
nagyúr
válasz Napfénysüti #30041 üzenetére
lehet hogy csak az opelek nem birjak a gazt fater F astraja is lomhabb tole es a G astra amin tanultam vezetni az is furgebb volt benyaval
Winman forgalmimban 2000 12. ho van gyartasnal, neten mindenhol azt talaltam hogy 2001-tol van 7gen, de gondolom elotte mar volt elorendeles.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz honda23 #30033 üzenetére
Mikor megnéztem a kocsit (amit el is hoztam), a próba úton feltűnt az önindító hangja. Öcsémmel voltam, aki autószerelő (fiatal, de ügyes), mondta, hogy bendixes, de nem -gáz, pár ezer ft és jó lesz. Meg is tudja csinálni...
Elhoztuk pár naprará... addigra kutatott öcsém bendix után... na akkor ilyedtem meg... azt mondja ehhez nincs!!! Áttételes, spéci darab...
Na aztán találtunk felújítottat... neten, kb 30k -ért...
De öcsi mondta, hogy kapjuk szét...
Így is lett! Leszedtük, utána darabokra szedtük... ki volt száradva... kitisztítottuk, és !!! réz pasztával !!! kentünk le mindent! Állítólag nagyon jól ken, időtálló, jól tűri a hideget meleget..
Azóta nincs semmi , hangja...Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
nagyúr
válasz !Overdose! #30045 üzenetére
akkor nem kerdes csak neten ezt nem talaltam meg, mindenhol 2001-tol irjak.
-
Snoop-y
veterán
válasz >>>W!nman* #30039 üzenetére
Az en VT-m 9000-et is forgott. VTEC nyitas 7000-nel volt szoval ott kezdett el huzni ahol egy normal VTI-nek vege volt
A gyari tartomanyban siman lehet a Hondakat forgatni ( nyilvan ha megfelelo az olaj hofoka ) az egvilagon semmi bajuk nem lesz tole.[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
-
nagyúr
az en fosom mar 7000 alatt tilt
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Félig tévé, félig monitor: LG MyView Smart Monitor
- Fotók, videók mobillal
- Napelem
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest