Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#63001) Qru válasza Aladdin (#63000) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor csak nem tudták normálisan beállítani. :K

#nincsbennetarcsi

(#63002) Aladdin válasza Qru (#63001) üzenetére


Aladdin
senior tag

Nem. A gyari es a muszeres beallitas pont egy kicsit alacsony. A Lexus LED-je is tul kozelre vilagitott. Meg egyet ne felejts el. A gyari xenon es LED sotet-vilagos atmenete sokkal hatarozottabb, mint a halogene, es elotted is tobb a feny, ami leblendezi a szemed.

(#63003) nandow válasza Aladdin (#63002) üzenetére


nandow
aktív tag

Elnézést az offért.
De ha jól látom, Lexus IS300h lett az Accord utódja. Írnál róla pár sort, ha megkérlek? :) Mik a tapasztalatok?
Hétvégén láttam egyet, kívülről nagyon bejött a forma. El tudnám képzelni a 7gen ATS utódjának, bár az adatokat tekintve nincs olyan dinamikája.
Mivel nem vagyok otthon a Lexusokban, utána kerestem neten, de örülnék egy személyes véleménynek is. :R

(#63004) Qru válasza nandow (#63003) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Engem is érdekel! Jöhet!!

#nincsbennetarcsi

(#63005) tboldi válasza KrAt (#62994) üzenetére


tboldi
nagyúr

(#63006) j.bravo válasza tboldi (#63005) üzenetére


j.bravo
addikt

Kár hogy baloldali közlekedésre van tervezve, azaz idehaza a szembejövők hangosan értékelnék :D

Whatever.

(#63007) flegga92 válasza Aladdin (#63000) üzenetére


flegga92
senior tag

Akkor nálam hibás, tompított lehetne jobb távolsági viszont brutál jó persze az foncsoros. Polír megvolt már, projektor nem repedt. NBL-el látok, de nem az igazi így sem.

(#63008) tboldi válasza j.bravo (#63006) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem véletlenül szúrtam oda a :))-t. :D

szerk.: De legalább a JDM hátsók minden további nélkül használhatók, még E-jelük is van. :K

[ Szerkesztve ]

(#63009) Aladdin válasza nandow (#63003) üzenetére


Aladdin
senior tag

Hat keremszepen. Ugyis most volt 1 eves miert ne? Eloszor csak reagalva a dinamikara. Manualist automataval ne. 7 gen, 8 gen 2,4-es automatat rohogve otthagy. Igaz, csak 200-ig, mert ott a leszabalyzott vege :)
A belso terkinalat szelessegben kb 7 gen, mert ugye a 8 gen az joval szelesebb. Hatso labter sokkal nagyobb, foleg a 8 gennel, mert ott ertelmezhetetlen. Viszont elol ulve alapvetoen szuk. Ha valakinek bejon ez az emberre oltott szukosseg ( BMW 3, Merci C, Alfa Giulia) akkor ez olyan. Nekem bejon, szoval ez nem gond. A szelvedo is meredekebb.
Mivel hatso kerekes, bitang kis ivben fordul, kikapcsolhato minden seged, siman keresztbe all.
Gyorsitasnal, hat ott porog a motor, olyan CVT-sen, ezzel egyutt kell elni, viszont normal haladasnal nagyon kis fordulaton dolgozik a benzinmotor. Oszt neha leall, neha beindul, meg sem hallani, mikor mit csinal.
Ules, konyoktamasz teren 8 gen jobb volt. Anyagminosegben folottuk all. Nyilvan :)
Fogyasztas. Ahol az Accordom ( 8.gen FL 2.0, aut) varosban 10 volt, az itt 7. Nyaron 9/6. Orszagut 5,5/4,5. Autopalya az szinte ugyanaz. Dehat 156 le kontra 223, meg a Lexus nehezebb vagy 200 kiloval. Ja, finomabban is rugozik. Nyomvalyukra tok erzeketlen, mig az Accord ugyanilyen 225~os gumikkal ment jobbra balra.

(#63010) Aladdin válasza tboldi (#63005) üzenetére


Aladdin
senior tag

A szabadtukros xenon is mar hogy kihalt. Volt egy par gyarto, akik hasznaltak, mara eltunt. Meg ugy a xenon is :)

(#63011) KrAt válasza tboldi (#63008) üzenetére


KrAt
veterán

Jah, Apumnak a Corolla Versoba szereztem 2 fasza hátsó lámpát, Angliából ebay, olcsó volt..

Ahha, betettem, majd szépen a próbánál kiderült, hogy a ködzáró a tolató és fordítva.. Volt meglepetés és anyázás a részemről... :D

(#63012) tboldi válasza KrAt (#63011) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Jazz-nél nincs ilyen gond, mert ezekben a JDM lámpákban eredetileg nincs is ködzáró. :D
Szerencsére a foglalat pont ugyanolyan, mint a tolatóké, úgyhogy egy piros izzóval egyetemben betettem azt a baloldalra, a jobboldalon meg maradt egy tolató.

(#63013) j.bravo válasza tboldi (#63008) üzenetére


j.bravo
addikt

Tudtam én, csak nem sejtettem! :DDD

KrenAtesz: a motorháztető gumiütközők odébb csavarása tényleg segített a zörgésen :R

Whatever.

(#63014) Aladdin válasza tboldi (#63012) üzenetére


Aladdin
senior tag

Mondjuk a tukor kialakitasa es a feny szorasa nem ugyanaz a kodzaronal es a tolatonal.... De asszem a kodzaro nem is kotelezo.

(#63015) tboldi válasza Aladdin (#63014) üzenetére


tboldi
nagyúr

Megtartottam az eredeti lámpatesteket is, hátha kelleni fognak műszakin. :D

(#63016) Aladdin válasza tboldi (#63015) üzenetére


Aladdin
senior tag

Igen-igen :)

(#63017) nandow válasza Aladdin (#63009) üzenetére


nandow
aktív tag

Köszi szépen!
Nekem az már megfelelő lenne, ha hozza a 7gen méreteit. Csomagtartója is 450 liter, ami szintén elég jó (7gen Accord sedan 459 liter).
Az egérpad használata mennyire kényelmetlen? Sok cikkben ezt hozzák fel nagy negatívumként.

(#63018) Aladdin válasza nandow (#63017) üzenetére


Aladdin
senior tag

Hat az szar :(
A menukben meg csak-csak eltologatod a kurzort, de a navi az kvazi hasznalhatatlan. Telefontukrozes nincs (majusra igerik), netkapcsolat nincs, szoval az egerrel kell beturol beture bepotyogni a konkret cimet. Maga a 10 collos kijelzo kurvaszep, csak hat na :)

(#63019) BlacKSouL válasza minas (#62992) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Nagyon bízom benne, hogy a szakértelemnek nem az a szokásos vélemény az alapja, hogy a 0w20 és hasonló túlhíg olajok csak a marketing és a pénzt viszik fölöslegesen ráadásul nem is kennek úgy mint egy 5w40, ami biztos nem vékonyodik el annyira nyáron autópályán.
Én sem bízom pl mezei szerelőkben, inkább a japán motortervező és gyártó mérnökökben, akik a 2000-es évek elején túlléptek az 5w40 10w40 mindent felülíró lobbiján, és értelmes, energiatakarékos, de tartós motorokat fejlesztettek. Volt rutinjuk, a 80-as évek óta ezen dolgoztak.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#63020) zolynet válasza nandow (#63003) üzenetére


zolynet
addikt

Még meg se melegedett a popód az accordban és már a következő autón dilemmázol? :U

Life is too short to stay stock!

(#63021) i-sti válasza zolynet (#63020) üzenetére


i-sti
senior tag

Van pénz lóvéra :DD

Novum Forum Siculorum

(#63022) nandow válasza zolynet (#63020) üzenetére


nandow
aktív tag

Vártam már, hogy mikor írsz. :D
Csak tájékozódom, odébb lesz még a váltás. :)

(#63023) zolynet válasza nandow (#63022) üzenetére


zolynet
addikt

Pont ma gondoltam rá hogy 1-2 csoportba beteszem az autót hogy jún-júl körül vihető. Meg már a litánia is összeállt a fejemben. De még mindig nem teljesen állnak úgy a csillagzatok. Szóval még mindig csak 50%.

Life is too short to stay stock!

(#63024) tboldi


tboldi
nagyúr

BlacKSouL! Szükség lenne rád a Suzuki topikban! :D :R

(#63025) i-sti válasza tboldi (#63024) üzenetére


i-sti
senior tag

Mi folyik ott :DD

Novum Forum Siculorum

(#63026) nandow válasza zolynet (#63023) üzenetére


nandow
aktív tag

Nah, élesedik akkor a helyzet?
Utód? Továbbra is FK2?

(#63027) BlacKSouL válasza tboldi (#63024) üzenetére


BlacKSouL
addikt

A túl híg olaj lefolyik. És nem hűt.
Gépzsírt a suzukikba :)

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#63028) flegga92 válasza BlacKSouL (#63027) üzenetére


flegga92
senior tag

[ Szerkesztve ]

(#63029) zolynet válasza nandow (#63026) üzenetére


zolynet
addikt

A cél az fk2 ... nyárára talán jó lesz a dolog, talán.
Ha nem akkor jövőre, de annál tovább már nem várok.
Mondjuk akkor lenne a 40. születésnapom, jó ajándék lenne magamnak. :B

Life is too short to stay stock!

(#63030) BlacKSouL válasza minas (#62992) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Nos? Mi volt a válasz? Mindenki lélégzetvisszafojtva várja az érveket az ideálisnál vastagabb olaj használata mellett.
Ahogy olvashattuk a suzuki topikban, a vékonyabb olaj lefolyik(hol, honnan, hova, mikor, az nem derült ki), és hogy az olajnak nincs hűtő funkciója. Ezek pont nem igazak, szóval abban a topikban nem derült ki a vastag olaj előnye.

[ Szerkesztve ]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#63031) rothfb válasza BlacKSouL (#63030) üzenetére


rothfb
veterán

Engem is érdekelne még mindig...

(#63032) tboldi válasza BlacKSouL (#63030) üzenetére


tboldi
nagyúr

A ma reggeli hsz-t láttad? Ezek szerint a 30-as olaj nem használható +30°C felett. :D

[ Szerkesztve ]

(#63033) BlacKSouL válasza tboldi (#63032) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Azt kéne felakasztani, aki a 21.században a szintetikus multigrade olajok idejében ilyen táblázatokat beletesz a használati kézikönyvbe. Valamikor a 60-as 70-es években az egyfokozatú olajok világában volt értelme, amikor télre betették a téli, nyárra meg a nyári olajat. A téli jó volt mínusz húsztól plusz ötig, a nyári meg nullától plusz negyvenig.
Ezzel viszont sikerül lovat adni a szerelők és a vastagolajhívők(én már csak gépzsírosoknak hívom őket) meg az olcsónveszek teszkósolajat autósok alá. Merthogy látod, benne van a 20w50 is. Ugyehogy benne van. Megengedi nem, akkor jó bele nnem? Nálunk meg úgysincs hideg télen, mínusz 8 fokig mutatja hogy jó, meg 60 fok felett is. Hát akkor nyáron ha megyek 140-el mégiscsak a 20w50 a jobb nem? Hát az mégiscsak jobban ken, nem?
De. Tedd bele. Azzal jobban ken. Majd pár év múlva viszontlátjuk a kérdést, hogy elkezdte enni az olajat, pedig direkt vastagat tettem bele, hogy jobban kenjen, mitől lehet.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#63034) rothfb válasza tboldi (#63032) üzenetére


rothfb
veterán

Melyik fórumban volt?

(#63035) tboldi válasza rothfb (#63034) üzenetére


tboldi
nagyúr

Suzuki topik itt a PH-n.

(#63033) BlacKSouL: Teljes mértékben egyetértek. :K

(#63036) Avicularia


Avicularia
veterán

Kínlódok milyen olaj legyen a 10 gen civic 1.5-be.
Ajánljatok valamit, de eredeti honda olajat nem találok sehol az országban és neten sem ahonnan ne horror áron lenne a postázás.
Gépkönyv szerint ha nincs eredeti honda 0W-20 akkor nem ajánl semmit, de lehet én értem félre.

(#63037) rothfb válasza Avicularia (#63036) üzenetére


rothfb
veterán

A cég amit keresel a Zsemito. Google a barátod. Ott találsz eredeti Honda olajat.
Amúgy persze a könyv Honda olajat ajánl, az enyém is, pedig az 8gen UFO. Tehetsz bele a megfelelő specifikációval rendelkező más gyártó által előállított olajat is.

(#63038) Avicularia válasza rothfb (#63037) üzenetére


Avicularia
veterán

Ennyi eszem nekem is van, de Svédben élek, itt van kb 2 nagy lánc, ami árul autóalkatrészeket. Azon kívül vehetsz olajat kutakon (kb.10-ből 1 nem automata, ahol van shop) vagy márkakereskedésekben. Ezen kívül nem igazán léteznek autósboltok (ahogy kocsmák sem :) ), mint otthon szinte minden sarkon.
Netről tudok még rendelni ilyen autodoc, mister auto, bildelar-online, stb, de ezeken az oldalakon nem találtam eredeti honda olajat.

[ Szerkesztve ]

(#63039) BigBlackDog válasza Avicularia (#63038) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Márkaszerviz miért nem játszik?

(#63040) rothfb válasza Avicularia (#63038) üzenetére


rothfb
veterán

Ja értem. Bocsánat. Itthon sem találni sok helyen eredeti Honda olajat, de egyik a Zsemito. Jó kis cég, szinte minden gyári cucc van náluk és segítőkészek.

(#63041) Qru válasza Avicularia (#63038) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor vegyél közvetlenül a márkakerből. A gyári szűrőt mi is ott vettünk havernak múltkor, alig drágább mint az aftermarket cuccok.

#nincsbennetarcsi

(#63042) Avicularia válasza Qru (#63041) üzenetére


Avicularia
veterán

Megkérdezek egy márkakereskedést, de van már tapasztalat más autóval, hogy nagyon elbillent árakkal dolgoznak.
Egy sima olajcsere 250-300 eurónyi összeg.
Korábban írtam, hogy megvettem az 5 évig tartó ingyen kötelező szervizt, de ez csak a megadott időpontban ingyenes, az meg 20K km. Addig nem várnék az olajcserével.

(#63043) BlacKSouL válasza Avicularia (#63036) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ésszerűség erejéig meg lehet ám nézni mit mond a nem EU előírás.
API SM, és felsorolja a viszkozitásokat. Maradva 0w20nál, minden olyan 0w20 olaj jó lesz bele, amelyik minimum SM. De mivel a gyartastechnologiabol adodoan az összes 0w20nak SN-nek kell lennie, legalábbis biztosan fogja teljesíteni, ezért a minimum SM követelmény része kipipalva.
Az ACEA szabványok közül az A3 az olcsóbb, általános használatú, magas hths minősítési szint, az A5 pedig a takarékos. Abból kiindulva, hogy egyébként a 0w20at tartja ideálisnak, a motorkonstrukcio takarékosnak, de mindenképp pontos, precíz illesztesunek vehető. Vagyis közelebb áll hozzá az A5 minősítés. Több 0w20 olaj esetében nincs meg az A5, mert a HTHS viszkozitásuk 2,9alatt lesz, pl. 2,7, de emlékeim szerint a Honda gyári 0w20 meg ennél is alacsonyabb, szóval a Honda olaj sem kaphatna pl. ACEA besorolást. De mivel arra nincs semmi információ, azzal le is van tudva a minősítés és teljesitmenyszint kérdés, hogy Honda és kész. Pedig ha minősíteni kellene, nem is lehetne. Nem azért mert rossz, hanem mert meglepődnénk hogy milyen tulajdonságai vannak amit a minositeskor figyelembe kell venni.

Más szóval, az én véleményem szerint bármelyik ismertebb, nagy márka 0w20 viszkozitású, API SN vagy SN plusz olaját választhatod, de ha közülük találsz olyat ami ACEA szerint is minősített, A5, az szintén megfelelő.
Ha ragaszkodsz a Honda olajhoz, akkor markaszerviz, de akkor ragaszkodj a 0w20hoz is.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#63044) Qru válasza Avicularia (#63042) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Értem, akkor magyarul csak minden második olajcserét vetted meg tőlük csomagban. Kint minden szolgáltatás drága, az összes kinti ismerős/rokon pont ezért itthon szervizelteti az autóját. Neked mondjuk nem opció, mert Németországból még hazajössz autóval de onnan...

#nincsbennetarcsi

(#63045) Avicularia válasza BlacKSouL (#63043) üzenetére


Avicularia
veterán

Köszönöm a részletes és kimerítő választ :R
Nem nagyon vagyok benne ebben az olajtémában. Linkelek pár olajat, ezek közül jó lenne valamelyik?
[link]
[link]
[link]
Mondjuk ezek ACEA C5 mind és az oldal szerint nem jó a konkrét verdához. ( Svéd alkatrészrendelős oldalakon csak a rendszámot kell beírni és egyből tudja a pontos típusát az autónak) Nem is ajánl egyáltalán 0W-20 olajat csak 0W-30-at ehhez a típushoz.

[ Szerkesztve ]

(#63046) nandow válasza Avicularia (#63045) üzenetére


nandow
aktív tag

Én - ha nem gyári olaj -, akkor Motul Eco-lite 0w20at tennék bele.

(#63047) i-sti válasza Avicularia (#63045) üzenetére


i-sti
senior tag

Mobil
Motul
Total

Novum Forum Siculorum

(#63048) Avicularia válasza Qru (#63044) üzenetére


Avicularia
veterán

Ja, minden nagyon drága, fizetéshez mérten :)

[ Szerkesztve ]

(#63049) Qru válasza Avicularia (#63045) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mobil vagy a Motul.

#nincsbennetarcsi

(#63050) BlacKSouL válasza Avicularia (#63045) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ha a leírások pontosak, akkor a legszukebbre specifikalt Motul lenne jó, annak SN+ és RC is van, tehát friss fejlesztés, és a legujabb, haklis, reszecskeszuros, DI motorokhoz is jó, LSPI szempontjából is.
Második nálam is a Mobil, bár ennek szűkebb a leírása, és talán utolsóként tenném a Totalt. A C5 nem baj, energiatakarekos és kornyezet-, reszecskeszuro kimelo.

Az ilyen weboldalas olajajanlokkal az a baj, hogy egy adatbázis van arra, hogy mit specifikalt a gyár, a kézikönyv, és egy másik adatbázis, hogy mire specifikaltak az adott olajakat. Ha azt látja, hogy a kezikonyvben API SM van, akkor nem fog SN olajakat ajánlani, hanem csak SM-eket, amik amúgy tipikusan a 0w30 olajok. Pedig tudhatna , hogy a kézikönyv "SM vagy magasabb" fokozatot kér, vagyis az SN, SN+, SN RC mind magasabbak, és visszafelé kompatibilisek.
Egyébként a 0w30 még elfogadható alternatíva lehet, de akkor az is legyen magasabban specifikalt, Sn+, A5B5, vagy C5. ILSAC GF5 minositesuek is jók.

Aláírás (nem kötelező megadni)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.