Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Akkor csak nem tudták normálisan beállítani.
#nincsbennetarcsi
Aladdin
senior tag
Nem. A gyari es a muszeres beallitas pont egy kicsit alacsony. A Lexus LED-je is tul kozelre vilagitott. Meg egyet ne felejts el. A gyari xenon es LED sotet-vilagos atmenete sokkal hatarozottabb, mint a halogene, es elotted is tobb a feny, ami leblendezi a szemed.
nandow
aktív tag
Elnézést az offért.
De ha jól látom, Lexus IS300h lett az Accord utódja. Írnál róla pár sort, ha megkérlek? Mik a tapasztalatok?
Hétvégén láttam egyet, kívülről nagyon bejött a forma. El tudnám képzelni a 7gen ATS utódjának, bár az adatokat tekintve nincs olyan dinamikája.
Mivel nem vagyok otthon a Lexusokban, utána kerestem neten, de örülnék egy személyes véleménynek is.
Qru
MODERÁTOR
Engem is érdekel! Jöhet!!
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
j.bravo
addikt
Kár hogy baloldali közlekedésre van tervezve, azaz idehaza a szembejövők hangosan értékelnék
Whatever.
flegga92
senior tag
Akkor nálam hibás, tompított lehetne jobb távolsági viszont brutál jó persze az foncsoros. Polír megvolt már, projektor nem repedt. NBL-el látok, de nem az igazi így sem.
tboldi
nagyúr
Nem véletlenül szúrtam oda a -t.
szerk.: De legalább a JDM hátsók minden további nélkül használhatók, még E-jelük is van.
[ Szerkesztve ]
Aladdin
senior tag
Hat keremszepen. Ugyis most volt 1 eves miert ne? Eloszor csak reagalva a dinamikara. Manualist automataval ne. 7 gen, 8 gen 2,4-es automatat rohogve otthagy. Igaz, csak 200-ig, mert ott a leszabalyzott vege
A belso terkinalat szelessegben kb 7 gen, mert ugye a 8 gen az joval szelesebb. Hatso labter sokkal nagyobb, foleg a 8 gennel, mert ott ertelmezhetetlen. Viszont elol ulve alapvetoen szuk. Ha valakinek bejon ez az emberre oltott szukosseg ( BMW 3, Merci C, Alfa Giulia) akkor ez olyan. Nekem bejon, szoval ez nem gond. A szelvedo is meredekebb.
Mivel hatso kerekes, bitang kis ivben fordul, kikapcsolhato minden seged, siman keresztbe all.
Gyorsitasnal, hat ott porog a motor, olyan CVT-sen, ezzel egyutt kell elni, viszont normal haladasnal nagyon kis fordulaton dolgozik a benzinmotor. Oszt neha leall, neha beindul, meg sem hallani, mikor mit csinal.
Ules, konyoktamasz teren 8 gen jobb volt. Anyagminosegben folottuk all. Nyilvan
Fogyasztas. Ahol az Accordom ( 8.gen FL 2.0, aut) varosban 10 volt, az itt 7. Nyaron 9/6. Orszagut 5,5/4,5. Autopalya az szinte ugyanaz. Dehat 156 le kontra 223, meg a Lexus nehezebb vagy 200 kiloval. Ja, finomabban is rugozik. Nyomvalyukra tok erzeketlen, mig az Accord ugyanilyen 225~os gumikkal ment jobbra balra.
Aladdin
senior tag
A szabadtukros xenon is mar hogy kihalt. Volt egy par gyarto, akik hasznaltak, mara eltunt. Meg ugy a xenon is
KrAt
veterán
Jah, Apumnak a Corolla Versoba szereztem 2 fasza hátsó lámpát, Angliából ebay, olcsó volt..
Ahha, betettem, majd szépen a próbánál kiderült, hogy a ködzáró a tolató és fordítva.. Volt meglepetés és anyázás a részemről...
tboldi
nagyúr
A Jazz-nél nincs ilyen gond, mert ezekben a JDM lámpákban eredetileg nincs is ködzáró.
Szerencsére a foglalat pont ugyanolyan, mint a tolatóké, úgyhogy egy piros izzóval egyetemben betettem azt a baloldalra, a jobboldalon meg maradt egy tolató.
j.bravo
addikt
Tudtam én, csak nem sejtettem!
KrenAtesz: a motorháztető gumiütközők odébb csavarása tényleg segített a zörgésen
Whatever.
Aladdin
senior tag
Mondjuk a tukor kialakitasa es a feny szorasa nem ugyanaz a kodzaronal es a tolatonal.... De asszem a kodzaro nem is kotelezo.
tboldi
nagyúr
Megtartottam az eredeti lámpatesteket is, hátha kelleni fognak műszakin.
Aladdin
senior tag
Igen-igen
nandow
aktív tag
Köszi szépen!
Nekem az már megfelelő lenne, ha hozza a 7gen méreteit. Csomagtartója is 450 liter, ami szintén elég jó (7gen Accord sedan 459 liter).
Az egérpad használata mennyire kényelmetlen? Sok cikkben ezt hozzák fel nagy negatívumként.
Aladdin
senior tag
Hat az szar
A menukben meg csak-csak eltologatod a kurzort, de a navi az kvazi hasznalhatatlan. Telefontukrozes nincs (majusra igerik), netkapcsolat nincs, szoval az egerrel kell beturol beture bepotyogni a konkret cimet. Maga a 10 collos kijelzo kurvaszep, csak hat na
BlacKSouL
addikt
Nagyon bízom benne, hogy a szakértelemnek nem az a szokásos vélemény az alapja, hogy a 0w20 és hasonló túlhíg olajok csak a marketing és a pénzt viszik fölöslegesen ráadásul nem is kennek úgy mint egy 5w40, ami biztos nem vékonyodik el annyira nyáron autópályán.
Én sem bízom pl mezei szerelőkben, inkább a japán motortervező és gyártó mérnökökben, akik a 2000-es évek elején túlléptek az 5w40 10w40 mindent felülíró lobbiján, és értelmes, energiatakarékos, de tartós motorokat fejlesztettek. Volt rutinjuk, a 80-as évek óta ezen dolgoztak.
Aláírás (nem kötelező megadni)
zolynet
addikt
Még meg se melegedett a popód az accordban és már a következő autón dilemmázol?
Life is too short to stay stock!
i-sti
senior tag
Van pénz lóvéra
Novum Forum Siculorum
nandow
aktív tag
Vártam már, hogy mikor írsz.
Csak tájékozódom, odébb lesz még a váltás.
zolynet
addikt
Pont ma gondoltam rá hogy 1-2 csoportba beteszem az autót hogy jún-júl körül vihető. Meg már a litánia is összeállt a fejemben. De még mindig nem teljesen állnak úgy a csillagzatok. Szóval még mindig csak 50%.
Life is too short to stay stock!
tboldi
nagyúr
BlacKSouL! Szükség lenne rád a Suzuki topikban!
i-sti
senior tag
Mi folyik ott
Novum Forum Siculorum
nandow
aktív tag
Nah, élesedik akkor a helyzet?
Utód? Továbbra is FK2?
BlacKSouL
addikt
A túl híg olaj lefolyik. És nem hűt.
Gépzsírt a suzukikba
Aláírás (nem kötelező megadni)
flegga92
senior tag
zolynet
addikt
A cél az fk2 ... nyárára talán jó lesz a dolog, talán.
Ha nem akkor jövőre, de annál tovább már nem várok.
Mondjuk akkor lenne a 40. születésnapom, jó ajándék lenne magamnak.
Life is too short to stay stock!
BlacKSouL
addikt
Nos? Mi volt a válasz? Mindenki lélégzetvisszafojtva várja az érveket az ideálisnál vastagabb olaj használata mellett.
Ahogy olvashattuk a suzuki topikban, a vékonyabb olaj lefolyik(hol, honnan, hova, mikor, az nem derült ki), és hogy az olajnak nincs hűtő funkciója. Ezek pont nem igazak, szóval abban a topikban nem derült ki a vastag olaj előnye.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Engem is érdekelne még mindig...
tboldi
nagyúr
A ma reggeli hsz-t láttad? Ezek szerint a 30-as olaj nem használható +30°C felett.
[ Szerkesztve ]
BlacKSouL
addikt
Azt kéne felakasztani, aki a 21.században a szintetikus multigrade olajok idejében ilyen táblázatokat beletesz a használati kézikönyvbe. Valamikor a 60-as 70-es években az egyfokozatú olajok világában volt értelme, amikor télre betették a téli, nyárra meg a nyári olajat. A téli jó volt mínusz húsztól plusz ötig, a nyári meg nullától plusz negyvenig.
Ezzel viszont sikerül lovat adni a szerelők és a vastagolajhívők(én már csak gépzsírosoknak hívom őket) meg az olcsónveszek teszkósolajat autósok alá. Merthogy látod, benne van a 20w50 is. Ugyehogy benne van. Megengedi nem, akkor jó bele nnem? Nálunk meg úgysincs hideg télen, mínusz 8 fokig mutatja hogy jó, meg 60 fok felett is. Hát akkor nyáron ha megyek 140-el mégiscsak a 20w50 a jobb nem? Hát az mégiscsak jobban ken, nem?
De. Tedd bele. Azzal jobban ken. Majd pár év múlva viszontlátjuk a kérdést, hogy elkezdte enni az olajat, pedig direkt vastagat tettem bele, hogy jobban kenjen, mitől lehet.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Melyik fórumban volt?
tboldi
nagyúr
Suzuki topik itt a PH-n.
(#63033) BlacKSouL: Teljes mértékben egyetértek.
Avicularia
veterán
A cég amit keresel a Zsemito. Google a barátod. Ott találsz eredeti Honda olajat.
Amúgy persze a könyv Honda olajat ajánl, az enyém is, pedig az 8gen UFO. Tehetsz bele a megfelelő specifikációval rendelkező más gyártó által előállított olajat is.
Avicularia
veterán
Ennyi eszem nekem is van, de Svédben élek, itt van kb 2 nagy lánc, ami árul autóalkatrészeket. Azon kívül vehetsz olajat kutakon (kb.10-ből 1 nem automata, ahol van shop) vagy márkakereskedésekben. Ezen kívül nem igazán léteznek autósboltok (ahogy kocsmák sem ), mint otthon szinte minden sarkon.
Netről tudok még rendelni ilyen autodoc, mister auto, bildelar-online, stb, de ezeken az oldalakon nem találtam eredeti honda olajat.
[ Szerkesztve ]
(#63039) BigBlackDog válasza Avicularia (#63038) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Márkaszerviz miért nem játszik?
Ja értem. Bocsánat. Itthon sem találni sok helyen eredeti Honda olajat, de egyik a Zsemito. Jó kis cég, szinte minden gyári cucc van náluk és segítőkészek.
Qru
MODERÁTOR
Akkor vegyél közvetlenül a márkakerből. A gyári szűrőt mi is ott vettünk havernak múltkor, alig drágább mint az aftermarket cuccok.
#nincsbennetarcsi
Avicularia
veterán
Megkérdezek egy márkakereskedést, de van már tapasztalat más autóval, hogy nagyon elbillent árakkal dolgoznak.
Egy sima olajcsere 250-300 eurónyi összeg.
Korábban írtam, hogy megvettem az 5 évig tartó ingyen kötelező szervizt, de ez csak a megadott időpontban ingyenes, az meg 20K km. Addig nem várnék az olajcserével.
BlacKSouL
addikt
Ésszerűség erejéig meg lehet ám nézni mit mond a nem EU előírás.
API SM, és felsorolja a viszkozitásokat. Maradva 0w20nál, minden olyan 0w20 olaj jó lesz bele, amelyik minimum SM. De mivel a gyartastechnologiabol adodoan az összes 0w20nak SN-nek kell lennie, legalábbis biztosan fogja teljesíteni, ezért a minimum SM követelmény része kipipalva.
Az ACEA szabványok közül az A3 az olcsóbb, általános használatú, magas hths minősítési szint, az A5 pedig a takarékos. Abból kiindulva, hogy egyébként a 0w20at tartja ideálisnak, a motorkonstrukcio takarékosnak, de mindenképp pontos, precíz illesztesunek vehető. Vagyis közelebb áll hozzá az A5 minősítés. Több 0w20 olaj esetében nincs meg az A5, mert a HTHS viszkozitásuk 2,9alatt lesz, pl. 2,7, de emlékeim szerint a Honda gyári 0w20 meg ennél is alacsonyabb, szóval a Honda olaj sem kaphatna pl. ACEA besorolást. De mivel arra nincs semmi információ, azzal le is van tudva a minősítés és teljesitmenyszint kérdés, hogy Honda és kész. Pedig ha minősíteni kellene, nem is lehetne. Nem azért mert rossz, hanem mert meglepődnénk hogy milyen tulajdonságai vannak amit a minositeskor figyelembe kell venni.
Más szóval, az én véleményem szerint bármelyik ismertebb, nagy márka 0w20 viszkozitású, API SN vagy SN plusz olaját választhatod, de ha közülük találsz olyat ami ACEA szerint is minősített, A5, az szintén megfelelő.
Ha ragaszkodsz a Honda olajhoz, akkor markaszerviz, de akkor ragaszkodj a 0w20hoz is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Qru
MODERÁTOR
Értem, akkor magyarul csak minden második olajcserét vetted meg tőlük csomagban. Kint minden szolgáltatás drága, az összes kinti ismerős/rokon pont ezért itthon szervizelteti az autóját. Neked mondjuk nem opció, mert Németországból még hazajössz autóval de onnan...
#nincsbennetarcsi
Avicularia
veterán
Köszönöm a részletes és kimerítő választ
Nem nagyon vagyok benne ebben az olajtémában. Linkelek pár olajat, ezek közül jó lenne valamelyik?
[link]
[link]
[link]
Mondjuk ezek ACEA C5 mind és az oldal szerint nem jó a konkrét verdához. ( Svéd alkatrészrendelős oldalakon csak a rendszámot kell beírni és egyből tudja a pontos típusát az autónak) Nem is ajánl egyáltalán 0W-20 olajat csak 0W-30-at ehhez a típushoz.
[ Szerkesztve ]
nandow
aktív tag
Én - ha nem gyári olaj -, akkor Motul Eco-lite 0w20at tennék bele.
i-sti
senior tag
Mobil
Motul
Total
Novum Forum Siculorum
Avicularia
veterán
Ja, minden nagyon drága, fizetéshez mérten
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Mobil vagy a Motul.
#nincsbennetarcsi
BlacKSouL
addikt
Ha a leírások pontosak, akkor a legszukebbre specifikalt Motul lenne jó, annak SN+ és RC is van, tehát friss fejlesztés, és a legujabb, haklis, reszecskeszuros, DI motorokhoz is jó, LSPI szempontjából is.
Második nálam is a Mobil, bár ennek szűkebb a leírása, és talán utolsóként tenném a Totalt. A C5 nem baj, energiatakarekos és kornyezet-, reszecskeszuro kimelo.
Az ilyen weboldalas olajajanlokkal az a baj, hogy egy adatbázis van arra, hogy mit specifikalt a gyár, a kézikönyv, és egy másik adatbázis, hogy mire specifikaltak az adott olajakat. Ha azt látja, hogy a kezikonyvben API SM van, akkor nem fog SN olajakat ajánlani, hanem csak SM-eket, amik amúgy tipikusan a 0w30 olajok. Pedig tudhatna , hogy a kézikönyv "SM vagy magasabb" fokozatot kér, vagyis az SN, SN+, SN RC mind magasabbak, és visszafelé kompatibilisek.
Egyébként a 0w30 még elfogadható alternatíva lehet, de akkor az is legyen magasabban specifikalt, Sn+, A5B5, vagy C5. ILSAC GF5 minositesuek is jók.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik