Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#57001) Tom1939 válasza tboy93 (#56999) üzenetére


Tom1939
őstag

Én is kb 10-szer tankolom az scrosst mire a feleségem jazze sorra kerül :) Többet megyek és többet eszik, ez van :)

(#57002) tboldi


tboldi
nagyúr

Qru!

Lehet, hogy már tele van a hócipőd velem, de megkérhetlek még egyszer arra, hogy kicseréld a képemet? :D
Köszi! :R

(#57003) tboy93 válasza tboldi (#57002) üzenetére


tboy93
nagyúr

vazz, kifolyik a szemem ettől a háttértől :((( :D

(#57004) tboldi válasza tboy93 (#57003) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nagy felbontáson nincs vele gond. ;]

(#57005) Qru válasza tboldi (#57002) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kész.

#nincsbennetarcsi

(#57006) TaylorPro válasza TaylorPro (#56995) üzenetére


TaylorPro
addikt

Meg is kapta. Kb 3,2L ment bele, még holnap ránézek. Nektek is ennyi szokott? A nívónál háromnegyedig öntöttem a két pötty közt. Sógorom azt mondja valahol hallotta hogy nem jó ha fullra van öntve mert kinyomhat valamit. Passz.

Pixel 8 Hazel

(#57007) tboldi válasza TaylorPro (#57006) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem kell félni attól, hogy kinyomna bármit is, hülyebiztosnak határozzák meg a max. szintet. Ennek megfelelően én 3,6-ot öntöttem bele. Na, meg így is, úgy is fogyni fog belőle valamilyen szinten.

(#57008) TaylorPro válasza tboldi (#57007) üzenetére


TaylorPro
addikt

Nyomjam hidegen fullra nyugodtan? Sustina 5W40-ből 10 ezer alatt becsípett kb 1Litert. Mert ugyan így háromnegyedig volt öntve. Végül a flakon full belement és most cserekor a minimum fölött volt vagy 3mm-rel.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 Hazel

(#57009) tboldi válasza TaylorPro (#57008) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem muszáj, a lényeg, hogy a 2 lyuk között legyen, az meg teljesül.

Csak arra reagáltam, hogy hülyeség, hogy kinyomna bármit is, ha a maxon van a szint.

[ Szerkesztve ]

(#57010) TaylorPro válasza tboldi (#57009) üzenetére


TaylorPro
addikt

Értem. Köszi. Volt elrakva gyári olajleeresztő csavar alátétem. Persze hogy nem találtam meg. Ment vissza a régi.

Pixel 8 Hazel

(#57011) Qru válasza TaylorPro (#57006) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Max fölé nem szabad önteni, max-ig még lehet.

#nincsbennetarcsi

(#57012) hans74


hans74
csendes újonc

Sziasztok! Már jó ideje olvasgatom az oldalt,de csak most nemrég regisztráltam..egy kis segítségre,vagy tapasztalatra lenne szükségem olaj ügyben.az autóm,egy civic 2016 1.8 benzin..km:37000, a gyári ajánlás 0w20..na most az első két olajcsere ezzel történt (castrol) de legutóbb,tavasszal már 5w 30 -as motult kapott(8100 eco-nergy)..a szakszervizben is azt mondták jó az 5w30-is...nincs is vele gondom, a nívón 10.000 után is minimális a fogyás..Viszont van olyan szakértői vélemény is,hogy nem szabad eltérni a gyáritól..ami 0w20 ( A3/A5) de közben látom hogy létezik 0w30 is...
és arra gondoltam talán ez lehet a jó választás..? picit tanácstalan vagyok..köszi előre is..

(#57013) -cobra- válasza hans74 (#57012) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Maradhatsz a 0W-20-nál, nem kell bele vastagabb olaj. Én Castrol Prof H, Motul, Mobil1 hármasból választanék, de mindenkinek megvan a favoritja.

(#57014) hans74 válasza -cobra- (#57013) üzenetére


hans74
csendes újonc

A 0w30 ugyanolyan vastag mint az 5w30? nem lehet a kettő között, mármint 0w20 és 5w30 között?

(#57015) Qru válasza hans74 (#57014) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az egyik szám a hidegoldali viszkozitas a masik a melegoldali. Vagyis a 0W30 hidegen kb olyan vekony mint a 0W20 melegen meg olyan vastag mint az 5W30.

#nincsbennetarcsi

(#57016) hans74 válasza Qru (#57015) üzenetére


hans74
csendes újonc

köszi én is erre gondoltam,,lehet hogy ez lesz a jó választás..ugyanis nyáron azért jobban hajtom mint télen,,köszi a választ

(#57017) TaylorPro válasza tboldi (#57007) üzenetére


TaylorPro
addikt

Még ránéztem és öntöttem bele. Simán belemegy a 3,6 is. Nem öntöm maxra nehogy túl öntsem. :)

Itt meg a Vissza engedett Sustina. Ebből 8dl simán elment 10 ezer alatt.

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 Hazel

(#57018) tboldi válasza TaylorPro (#57017) üzenetére


tboldi
nagyúr

👍

(#57019) sugarforce


sugarforce
őstag

Qru!

Megtennéd, hogy az összefoglalóba feltöltöd a nevemhez az alábbi képet?

'08 Honda Civic 1.8i ES FD7 / R18A2

Köszi.

(#57020) Qru válasza sugarforce (#57019) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kész. :R

#nincsbennetarcsi

(#57021) sugarforce válasza Qru (#57020) üzenetére


sugarforce
őstag

köszönöm szépen :R

(#57022) King Charles


King Charles
tag

Sziasztok

1.8 as honda civic 8 gen (2009 5D) ben a fűtést a motor hőjéből nyerjük vagy klímáról megy az is?

Csak mert írtátok, hogy érdemes a klímát is feltöltetni miután megvettem az autót mert a kompresszor kenését a klímagáz adja, de sajnos még nem volt időm feltöltetni viszont a fűtésre meg szükségem van.

Viszont tönkre tenni sem akarok semmit a kocsin.

Köszi a segítséget.

(#57023) BlacKSouL válasza hans74 (#57012) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ha egyértelmű a gyári előírás (ajánlás), akkor nem érdemes eltérni, nem érdemes okosabbnak lenni mint a gyár. [link]
Egy 37ezret futott motor hacsak nem gyilkolták, szinte még új. Semmi de semmi nem indokolja a magasabb viszkozitást. Mindazonáltal egy 200ezret futott motornál sem. Tüneti kezelést jelenthet, mellékhatásokkal.
A márkaszerviz, a szakszerviz, a mezei szerelő sem lesz okosabb mint az egyértelmű gyári előírás. A kézikönyven az egyértelműen feltüntetett 0W20 mellett ez olvasható:
"A 0W-20 olaj rendeltetése, hogy javítsa az üzemanyag-takarékosságot.
Ha 0W-20 olaj nem kapható, használjon 5W-30 vagy 0W-30 fokozatút."

(De kapható)

Ezt lefordítom: A garanciaidőn belül akkor sem fog tönkremenni a motor a motorolajra visszavezethető hiba miatt, ha a nem teljesen megfelelő (5W30-as) motorolajat töltjük bele, egyéb előírások és feltételek változatlanul hagyása mellett (csereperiódus, minősítések, rendeltetésszerű használat) Kérdem én: és utána?
A linkelt cikkben említett Toyota esetében is fel van tüntetve hogy mi a megfelelő olaj, és bár szintén enged magasabb viszkozitásút, de kitételként javasolja a mielőbbi visszatérést a 0w20-hoz. Honda még nem ennyire "szigorú", de látni kell a sorok között. Az eredmény a cikk előzményeiben látható.

És egy plusz megjegyzés, 0W20-as olaj nem hiszem hogy lesz A3-as minősítéssel, hiszen a minősítés eleve ki kellene hogy zárja a HTHS viszkozitási értékek kitétele okán (A3: HTHS x>=3,5; A5: 2,9<=x<3,5)

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#57024) Aladdin válasza King Charles (#57022) üzenetére


Aladdin
senior tag

Sima mezei futes van benne, a motor hoje adja...

(#57025) Qru válasza King Charles (#57022) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A klíma csak hűtésre van, nyugodtan használd a fűtést. :K

#nincsbennetarcsi

(#57026) King Charles válasza Qru (#57025) üzenetére


King Charles
tag

Köszönöm a segítséget minkettőtöknek.

(#57027) tboy93


tboy93
nagyúr

Ez nem NFL comfort? :F

(#57028) i-sti


i-sti
senior tag

Olaj csere done ✅
Fék folyadék csere done ✅
Kuplung folyadék csere done ✅

Összesen 700 oroszlán volt, kB 48,265 forint

Végül csak 3.6 ment bele.
Többit megkaptam.
Szűrők dobozait viszont nem. Mármint az újakét.

Az az olaj volt végül amit linkeltem az olaj topicban. Az ESP X2 0W-20.
Jót rakott bele?

Más:
Most vagyok 73 500 körül, 80-nál lenne esedékes a szelephézag állítás.
Szerinte korai lenne mert ennyi km nem állítodik el, azt mondja hogy 120nál nézzünk rá de szerinte ott sem lesz eltérés. Erről vélemény?

Novum Forum Siculorum

(#57029) i-sti válasza i-sti (#57028) üzenetére


i-sti
senior tag


Ilyen képet találtam

Novum Forum Siculorum

(#57030) tboldi válasza i-sti (#57028) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én rálesnék 80-nál, azért a Honda csak nem ír hülyeséget. De abban igaza lehet a szerelőnek, hogy feltehetően (!) nemigen kell állítani majd.

(#57031) i-sti válasza tboldi (#57030) üzenetére


i-sti
senior tag

Vár rád egy kép a fb csoportban

Novum Forum Siculorum

(#57032) tboldi válasza i-sti (#57031) üzenetére


tboldi
nagyúr

Csak hogy itt is meglegyen, hátha valaki visszakeresne:

Azt tartsd, ami le van írva a könyvben. Ennyi, nem kell ezt túlragozni.
Ezek szerint nem 80, hanem 100, de a lényegen nem változtat.

[ Szerkesztve ]

(#57033) Qru válasza i-sti (#57029) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez A1-es olaj. Mit ír a kezelési?

#nincsbennetarcsi

(#57034) Zsombe


Zsombe
senior tag

Sziasztok!

Ma néztünk páromnak egy Jazzt, magánszemélytől. 1,2-es motorral, "S" felszereltséggel, jelentsen ez bármit is.

Ami hibái vannak:
- nem működik a gyári rádió. Ez mennyire komoly hiba, illetve milyen könnyen orvosolható?
- az első tárcsák 4mm-esek, a hátsók 7mm-esek. Gondolom ez lassan csereérett. Kérdés mennyit menne még el és milyet érdemes venni és hol, mennyiért?
- a klíma gombnak és hátsó szélvédő fűtés gombjának nem kell világítania? :F

Az, hogy a külseje karcos nem lényeg, mert úgyis rutint kell vele szerezni, majd idővel le lesz polírozva és fújva. Ellenben a beltere nagyon szép állapotban van és motorikusan is rendben tűnik.

Mi az amire esetleg még érdemes figyelni?

''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian

(#57035) tboldi válasza Qru (#57033) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ezt.

(#57034) Zsombe:

- Típushiba, valamelyik IC elfárad idővel. Van 1-2 ember, aki javítja, 10k Ft között szokott lenni. (példa)
- Az elsők valószínűleg cserések lesznek, Ate vagy Zimmermann mehet, a Kauffernél vagy a Fékmesternél jó áron szoktak lenni. Úgy 30k körül megvan az első szett, a hátsó meg 20 körül alakul. Csak vigyázz, mert többféle mérettel is szerelték a Jazzeket, érdemes az évjárathoz és motorhoz passzoló cikkszámokat kikeresni az alkatrészgyártók online katalógusából.
- Igen, kellene, szerencsére viszonylag könnyű cserélni. (bővebben)

Amire még érdemes figyelni: EGR - rángat-e gyorsításkor, elinduláskor (ilyesmit okozhatnak a hibás hátsó gyújtótrafók is); megfelelő karbantartás megvolt-e (hozzávaló olajjal); rozsda...

[ Szerkesztve ]

(#57036) Qru válasza tboldi (#57035) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Aha ez vt a tippem, hogy ennek is A3/A5 mint a GD-nek.

#nincsbennetarcsi

(#57037) i-sti válasza Qru (#57033) üzenetére


i-sti
senior tag

Igen, ahogy Boldi linkelte.
Nem tudom mi az ACEA A1 szabvány. 🙁
Nem jó az olaj?

Novum Forum Siculorum

(#57038) hans74 válasza BlacKSouL (#57023) üzenetére


hans74
csendes újonc

Szia! köszönöm szépen a részletes választ..Már tisztábban látok....,ami össze zavart az az hogy kb,1 éve beszéltem 2 különböző márkaszervízzel (Szolnok..,B.pest),meg még autószerelő barátokkal,és mind azt mondták hogy nyugodtan mehet bele az 5w30.,mert ugyís 10 ezrenként cseréled..viszont akkor ezt találtam.(Motul 8100-Eco-Lite 0w20) Inkább a Motul felé húznék :K Ez jó választás lehet? Nagyon köszi szépen!

(#57039) -cobra- válasza i-sti (#57037) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Jó olajat vettél bele. A linkelt gépkönyv megengedi a 0W-20as viszkozitású motorolaj használatát, melynek HTHS viszkozitása alacsony, 2.6-2.9 között szokott lenni. Mivel az A3/B4 minősítés egy magasabb HTHS-t ír elő (>3.6), így eleve kizárja, hogy legyen 0W-20as A3-as olaj. Ezért szerepel A1 és A5 minősítésű olaj is a leírásban, ami alacsony HTHS-ű, egyik normál/másik hosszabb csereperiódust enged meg.
[olvasmány]

(#57040) i-sti válasza BigBlackDog (#56927) üzenetére


i-sti
senior tag

Leellenőriztem és nem rotation márkájúak a gumik. Csak outside inside van és azok rendben vannak 👌🏻
Egyébként Conti TS 810 S-ről van szó ha valaki ismeri.

Novum Forum Siculorum

(#57041) dany27


dany27
őstag

Sziasztok!

Végre megérkezett az új családtagunk egy 2.4-es kézi váltós 8. generációs Faceliftes Accord személyében :)

Egy 2.0L-es szintén 8. generációs még facelift előtti modellt váltott le, ami egy nyár eleji szerencsétlen balesetben a hátulja GTK-ra tört :(

Akinek esetleg szüksége lenne a Hondájához felnire/gumira jó árban az keressen meg privátban. Maradt a régiről egy szett tavaly vásárolt mindössze csak néhány ezer km-et futott, 16-os alufelnin lévő Conti téli szett. Az új családtaghoz meg összesen 3 szett kereket kaptunk :Y Ebből a 18-as (Oxigin alufelnin van, bolti ára 70-75k/db) nyári szettől megválnánk. Akár csak a felni/gumi is vihető, letudom szedetni ha kell.

Jövő héten fogok játszani a gyári navival, sikerült friss (2018-as) térképeket szereznem hozzá. Ha valakinek szüksége lenne rá, keressen meg privátban és megosztom vele is :)

[ Szerkesztve ]

(#57042) martillo


martillo
tag

Sziasztok,
8gen civic sedanba kellene hutofolyadekot potolnom. Kerdes, hogy milyen tipusu folyadek kellene bele es az utantoltes folyamata hogy tortenik, milyen buktatok lehetnek?
Koszi minden tanacsot!

(#57043) BigBlackDog válasza dany27 (#57041) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Grat hozzá! Érezhetően jobban megy, mint az előző, két literes, vagy nem olyan nagy az eltérés? Ha jól látom, akkor külföldről jött be. Ha szabad kérdezni, hogyan volt ott szervizelve, milyen olajat öntöttek bele?

[ Szerkesztve ]

(#57044) tboy93 válasza dany27 (#57041) üzenetére


tboy93
nagyúr

Remenykedj, hogy vegig 0w20-at ontottek bele...

(#57045) Zsombe


Zsombe
senior tag

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a Jazz kérdésekben a segítséget!

Ma kinéztünk egy 1.4 ES faceliftes példányt, egész jónak tűnik. Viszont a hármas hengernél gyújtáshibát jelzett. Ez csak gyertya gond lehet, vagy valami költségesebbre lehet számítani? :F

''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian

(#57046) tboy93 válasza Zsombe (#57045) üzenetére


tboy93
nagyúr

Esetleg lehet gyujtotrafo is, de az ritkabb. Ha nem jar ossze-vissza, nem rangat, akkor valszeg csak gyertya lesz.

(#57047) i-sti válasza Zsombe (#57045) üzenetére


i-sti
senior tag

Hacsak gyertya akkor a tulaj miért nem cserélte hogy ne lehessen fogást találni az autón.
Szvsz

Novum Forum Siculorum

(#57048) Zsombe válasza tboy93 (#57046) üzenetére


Zsombe
senior tag

Szerencsére egyenletesen kulturáltan jár.

i-sti: kereskedés, most hozták be Ausztriából. Szerencsére alváz és üregvédelem van rajta, bal hátsó ív javítva volt, mert kikezde a rozsda. De más gond, probléma nem látszik rajta. Következő héten lesz honosítva, utána viszem független szervizbe átvizsgálásra, aztán ha pöpec belevágunk.

''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian

(#57049) tboldi válasza tboy93 (#57046) üzenetére


tboldi
nagyúr

Jazz-nél mondjuk annyira nem ritka, a hátsók szeretnek eloxidálódni, bár azok egyáltalán nem ellenőrzöttek, tehát nem is fog hibakódot dobni.

Zsombe: Ha tényleg egyenletesen jár, akkor lehet, hogy már kijavították, csak elfelejtették kitörölni a hibakódot.

[ Szerkesztve ]

(#57050) TaylorPro válasza TaylorPro (#56995) üzenetére


TaylorPro
addikt

Eddig tetszik a Motul Eco-nergy 0W30 olaj. Tavaly amikor belement a Sustina 5W40 sokáig nyíró hangja volt a kocsinak elinduláskor amikor odalépsz a gáznak. Ahhoz hasonlítható mikor a lendkerekes játék autó kerekeit felpörgeted. Ezt több helyen is olvastam hogy másnál is jelentkezett. Mint ha minden fogaskerék hallatszódott volna. És ez a hang szerintem az olajtörésig meg volt amikor már elkezdte csipegetni 7-8 ezernél. Motulnál semmi ilyen nincs. Vártam hogy na majd itt is, de semmi. Halkabb az autó, az alapjáratnál sincs semmi kopogás beindítás után. Sustinánál a vége felé már picit kopogósabb volt beindítás után az alapjárat. Szóval eddig patent, igaz még alig mentem vele, de pályán egy jó 25Km 140-150 végig had szokja. Remélem nem fogja jobban csipegetni és akkor le a kalappal!

Köszi mindenkinek az olajos segítséget! tboldinak különösen! :R

Pixel 8 Hazel

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.