- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Kempingezés és sátrazás
Új hozzászólás Aktív témák
-
daveoff
veterán
válasz
szasanyi #5098 üzenetére
és CsonkaImo:
Én nem vagyok egy nagy szaki ebben a témában, sőt....
De egy kolléga egy másik topikban elmagyarázta, hogy ez a teszt arra hivatott, hogy megmutassa a DX12 képességeit, a teszt alapján VGA teljesítményt nem lehet összehasonlítani(leírják a teszt készítői is), csak azt mutatja meg, hogy az adott hardver mennyi Draw Call/sec-re képes, de ez nem azt jelenti, hogy pl egy játékban erre szűkség is lesz, sőt, biztos hogy egyelőre még nem lesz ennyire szűkség. Tehát ebből azt látszik csak, hogy mekkora korlát volt ilyen téren a DX11. Az tény, hogy az AMD kártyái több Draw Call/sec-re képesek, de ez nem azonos egy játékban mért teljesítménnyel, teljesen más a két dolog....Nem hinném, hogy okot adtam a flegmázásra, nyugodtan utána olvashatsz a dolgoknak....
-
szasanyi
félisten
No, hát van itt "mozgás" csak megfelelő post kell hozzá!
h1mpi: ez azért szükségtelen, mert sem a VGA-k sem a technológia nem jelent még meg amit pedid mindenki tud. Éppen ezért túlzás lenni állítani bármit, viszont ami eddig ismertté vált ez valóban nem jó ómen az NV-nek (és jelenlegi termékeinek).
Az a fajta zárt technológia és az NV általános hozzáállása elég komoly kerékkötője a haladásnak, miközben irreális áron kínálják a termékeiket. Persze az nagy öröm (számukra), hogy ennek ellenére sokan veszik (a félig csupasz nyákkal kiadott kártyáit is).
FLATRONW: ez majd kiderül, mint sok minden más is. Például olyanok, hogy új vizuális effektek megjeleníthetők lesznek-e NV kártyán, és ha igen az okoz-e jelentős teljesítmény vesztést? Mert ugye a Maxwell hiányos feature listája miatt ilyen problémák is lehetségesek.
Televan: igen, és az NV nyilván "védekezik is" mindennel amivel tud, pölö az általuk támogatott játékokba ezek nem kerülnek be. Az, hogy kik adnak ki (fölöslegesen) sok pénz egy-egy hw-ért vagy, hogy azt mi okból teszik engem nem érdekel. Ez viszont fontos számomra: a várható, esetleges problémák miatt a 980/970 a jelenlegi árakon áron nem jó vétel (Nv fan ide, AMD fan oda), és kíváncsi vagyok AMD vonalon milyen jobb alternatíva lesz.
Nem mellesleg én a magam részéről sosem voltam benchmark-huszár és sosem a csúcskártya érdekelt.
daveoff: de szeretem az ilyen szakmailag megalapozott, korrekt ellenvéleményt... nyami.
-
daveoff
veterán
válasz
szasanyi #5089 üzenetére
Azt már láthattuk, hogy eaz új DX12 teszt alapján egy R9 285 (Tonga PRO, amiből most fog érkezni az XT ami messze nem a legdrágább kártya lesz) jobb teljesítményt nyúlj mint egy ~3x annyiba kerülő GTX980. Ez semmiképp sem jó ómen a Maxwell tulajoknak.
Ennek a tesztnek köze nincs a VGA teljesítményéhez, de mindegy.....
-
Televan74
nagyúr
válasz
szasanyi #5089 üzenetére
Majd attól függ mit tesznek bele a DX12 -s játékokba.Egy szintetikus teszt után meg nem mondanák véleményt.És egy NV fannak még mindig előbb fognak eladni egy GTX980 -t 130.000Ft -ért,mint egy 285XT 100.000 Ft -ért.
A 980 -s tulajok biztos hogy bukni fognak az eladásakor, többet is mint amúgy kellene,köszönhetően a konkurencia nélküli magas árnak.Hidd el én szívesebben adtam volna egy 390 -s kártyáért 160-170k -t.És nem GTX980 -ért 165k -t.Bár nekem nagyon tetszik a kártya.
-
FLATRONW
őstag
válasz
szasanyi #5089 üzenetére
Szerintem meg szinte nulla a jelentősége annak, hogy hány rajzolási parancsot tud egy gpu és a cikk is pont arra próbál rávilágítani. Nem a rajzolási parancsok száma az ami leginkább befolyásolja a teljesítményt.
Az alapján DX11-ben egy 750TI-nek is dupla erősnek kellene lennie egy csúcs Radeonnél. -
szasanyi
félisten
válasz
Hubba12 #5088 üzenetére
Nemsokára olvashatsz, ne aggódj!
Elsőként akkor, ha megjelentek az új AMD dVGA-k (gondolom úgy nyár vége felé) majd pedig ha megjelent a DX12 is harmadszorra pedig akkor, ha már lesz erre rt játék is.
Az első esetben már lesznek összehasonlítható teljesítmény adatok, de a lényeg - és a többségünk számára fontosabbak - a valós alkalmazások amik csak a Win 10 + DX12 megjelenése után lehetséges.
Ugyanis szerintem az új kártyák lényeges előnyei nem a jelenlegi - és a GTX980/970 kártyákon is kiváló sebességgel futó - játékok esetén lesz marginális, hanem az új, DX12 játékok esetében. Azt már láthattuk, hogy eaz új DX12 teszt alapján egy R9 285 (Tonga PRO, amiből most fog érkezni az XT ami messze nem a legdrágább kártya lesz) jobb teljesítményt nyúlj mint egy ~3x annyiba kerülő GTX980. Ez semmiképp sem jó ómen a Maxwell tulajoknak. -
Hubba12
senior tag
Jól ki halt a topic, hogy az AMD nem dobott piacra semmit. Így nincs értelme veszekedni mert az NV a jobb a 970-980-al
Pedig szeretem itt olvasni
Főleg mikor HSM kolléga magára csapata a piros szemüveget és támadásba lendült!
-
Laja333
őstag
Egész baráti Freesync monitor IPS-el. [link]
-
wattafaka
senior tag
válasz
#Morcosmedve #5084 üzenetére
igen, csak K-s processzorhoz nem elég a B85 chipset, oda inkább a Z97 kellene a tuninghoz. anno is csak azért vettem K nélküli cpu-t, mert nem akartam tuningolni. egyébként skylake procit nem tervezek egyelőre, mert akkor új alaplap, új memória, arra gondoltam inkább, hogy egy fél éven belül megtámogatom egy i7-4771-gyel, és maradok haswell alapokon, bár lehet rossz stratégia.
-
wattafaka
senior tag
válasz
#Morcosmedve #5081 üzenetére
igen azért egy 120k-s kártyánál nem mindegy, hogy utána "kukázhatom"-e.
i5-4570-em van most, remélem kiszolgálja, i7-es procira már nincs keretem, és azt mondják egy gpu-s rendszerhez bőven elég egy erős i5. i7-nek sli-hez, vagy crossfire-höz van értelme, vagy non-stop videótömörítéshez. majd meglátjuk elég-e neki. -
wattafaka
senior tag
egy valószínű oltári balga kérdés:
ha egy MSI B85-G43 Gaming alaplapom van, akkor az támogatja az MSI GTX 970 Gaming-et? csak mert a vga list-ben nincs benne, mondjuk gondolom azért mert amikor írták még nem is létezett ilyen kártya, és azóta nem frissítették. gen3-as x16-os pcie pedig van benne, szóval sima ügynek kell lennie, igaz? -
daveoff
veterán
Tudod, hogy nem így értettem....
TTomax sem látja a tényleges foglalást, mert neki még inkább bennmarad a memóriában egy csomó felesleges dolog, amire nincs szűkség. A tényleges foglalást nem tudjuk monitorozni, ha az AB 4gb alatti értékeket mutat, akkor 100%, hogy nem a VRAM-nak van köze a laghoz.
(#5077) Anubris: Én nem aggódok, tudok játszani így is, nekem nem kell a 8xMSAA, meg az is biztos, hogy én nem fogok 200+ ezerért VGA-t venni, azért ennyire elvetemült nem vagyok.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #5075 üzenetére
Egészen biztosan 4GB-on belül voltál, mivel a 4GB-os videókártyádba meglehetősen nehéz lenne annál többet pakolni.
Ugyanakkor éppen ez a gond, ha több adat kell, mint ami befér, akkor cserélgetni kell, ami megakaszthatja a számolást, és ott is a lag.TTomax látja a tényleges foglalást, mivel neki a 12GB videóramjába praktikusan annyit pakolhat a játék, amennyit csak jónak lát.
-
-
CsonkaImo
addikt
válasz
daveoff #5069 üzenetére
Több tényezőtől függ. Nyilván sokat számít, hogy 144Hz-hez vagy szokva, de ember és játék függő is. Ma kipróbáltam én is a GTA V-öt teljes részletességen, full HD-ban. 40 körül mozgott az átlag fps, de folyamatosabbnak tűnt mondjuk mint a Bf4 50 fps-el. Persze nem volt jó így játszani, de lehet különbség azonos fps mellett is.
-
daveoff
veterán
GTA V minden maxon 8xMSAA 980-al
Elég szépen elhasal a konfig.... -
odorgg
addikt
válasz
MiklosSaS #5063 üzenetére
Én is remélem hogy össze szedik magukat, mert ha csak NV maradna, akkor lehet inkább konzolt vennék. Így is el vannak szállva az árakkal, bele sem merek gondolni, mi történne ha egyedül maradna a piacon. No meg a felhős hülyeségből sem kérek, köszi. Pedig nagyon erre az útra szeretnének lépni. Akkor pedig nem nagyon kéne VGA-t venni sem, mert vagy NV felhőznél, vagy box, vagy ps. Szóval elég hamar vége lenne a PC-nek, ha AMD be adná a kulcsot.
-
Locutus
veterán
-
-
MiklosSaS
nagyúr
Ha ez igaz es nem fog az AMD-nek sikerulni akkor 100 % a kovetkezo kartyam AMD lesz. Ennyivel tartozom nekiek...sok jo dolgom volt toluk (1 GHz-es Athlon, Athlon XP 2500+[BARTON], Athlon 64 2800+, Athlon 64 FX......)
-
V!ck
senior tag
Oké, hogy a GCN dominál és elméletileg jó az irány, de mennyire lehet negatívum az a profit szemszögéből nézve, hogy azt a teljesítményt, amit a Maxwell nyújt, csak nagyobb magméret (gyártási költség?) és fogyasztás mellett éri el? Drágábban nem adhatják az azonos kategóriájú Geforce-től, mert akkor tuti senki sem veszi meg. Mert szép és jó, hogy nagyobb területet fednek (majd) le, ha az a profitban nem realizálódik, semmi értelme.
Hol van a GCN híres, hatékony skálázódása? Vagy csak a Maxwell tette túl magasra a lécet?
Eddig pont fordítva volt.... az nvidia mindent izomból, brutál méretű GPU-val akart megoldani... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A multiplatform címeknél a PS4-X1-PC trió együttesen számít a kiadónak.
Amikor a fejlesztők az NV zártságát vitatták a Twitteren, akkor Bartlomiej Wronski mondta, hogy igazából a konzol a domináns faktor. [link]Az AMD víziója az, hogy a fejlesztők alacsony szintű hozzáférést kapjanak a hardverekhez. Ez már bejött, hiszen két szabványos API is lesz erre az irányra. Nyilván okkal akarják. Pontosan tudják, hogy a konzolok miatt a GCN a domináns architektúra.
A PC-s időszakos problémákról a Microsoft és a Khronos tehet. Ez eléggé világos már. Viszont a fejlesztők dolgát a "feketedoboz" API-k mellett nem kell "feketedoboz" middleware-kkel nehezíteni. Utóbbi ellen lehet tenni. -
BoogeyM@n
tag
válasz
proci985 #5038 üzenetére
1920x1200 LG monitorom volt de behalt lecseréltem de nem volt 1920x1200-as csak 1920x1080-as ami vettem nem tetszett túl széles így inkább egy 1600x1200-as monitort vettem azt meg eladtam mert szerintem minimum 1200-as magasság kell.(Persze csak anyagi okok miatt nem vettem még 1920x1200-ast most átmenetileg jó ez is sőt jobb mint egy 1080-as mert az idegesítően alacsony csík monitor)
-
-Solt-
veterán
-
BoogeyM@n
tag
válasz
gainwardgs #5040 üzenetére
lol thx
-
Egon
nagyúr
A fejlesztők érdekérvényesítő-képessége nyilván egy dolog, de (átalában) ott van a kiadó, aki befekteti a pénzét az adott projectbe, állja a cechet - nekik pedig egy dolog számít, az eladott darabszám. Tekintettel a vga-gyártók piaci részesedésére, elég nehéz elképzelni, hogy az AMD víziója bejöjjön - ezt az elmúlt időszak törtésénei (konkrét megjelenésekre, teszteredményekre stb. gondolok) is alátámasztani látszanak.
Ami az nV-t illeti: ha valóban ki akarják csinálni a hardcore játékot (amit elég nehezen tudok elképzelni), akkor nagyot fognak koppanni, mivel ők sem elég nagy halak ahhoz, hogy egy ilyen projectet véghezvigyenek. Ők sok szempontból kényszerpályán vannak, leginkább az x86(-64) licensz híján; és mivel a Tegra-vonal nem igazán hozza az X éve célkitűzésként megfogalmazott bevételt, ha komolyan beindul a platformosodás, akkor nagyon szívóágra kerülnek.
A PC-s bagázs nyilvánvalóan kárvallotja jelen helyzetnek, de erről meglátásom szerint nem az nV tehet; sokkal inkább a két másik piaci szereplő. Egyetlen jó alternatíva az lett volna, ha anno az Intel felvásárolta volna az nV-t, illetve esetleg megmozdulhat valami, ha a Samsung felvásárolná az AMD-t (feltéve ha nem csak a szellemi tulajdon passzív hasznosításáért tennék). -
-Solt-
veterán
Nagyon bízom benne, hogy ennek a magatartásnak meglesz a kellő következménye... mindenkinek jót tenne, az NV koppanna egy kicsit.
(#5025) gbors:
Akkor rosszul fogalmaztam... arra akartam célozni, hogy az FPS értékek, vagyis, hogy melyik kártyán, hogy fut XY játék, nem annyira mérvadóak vásárlás szempontjából mint a bugok.
Az FC 2 nálam a GTX460-n nem mikrolaggolt emlékeim szerint... akkor szembesültem a gonddal, amikor a 6950@70-l játszottam. Tudtommal ez Vsync gond, amit kétlem, hogy driverrel lehet orvosolni... ha megjavult, akkor ott a játékhoz jött javítás.
A BF3 idejében még nem éltek az új szövetségek szerintem, de ettől függetlenül sem állítom, hogy direkt volt elbaszva, csak annyit mondok, hogy még mindig ott tartunk, hogy ilyen példákat csak NV-re lehet hozni, AMD-re tudtommal nem.
A CloD meg sajnos elég "egyértelmű", mert ott akkor szűntek meg hibák, amikor a játékot frissítették.
Na igen, fogadni én sem mernék, de szerintem ez az utolsó esélyük... ha most nem sikerül egál közelébe hozni a dolgokat, akkor komoly bajban lesznek. Eddig a környezet nem kedvezett nekik, de erre most nem lehet fogni semmit, ha most sem megy, akkor náluk van a gond.
-
MiklosSaS
nagyúr
-
proci985
MODERÁTOR
kijott anno a driver Far Cry 2hoz AMDhez is, en vegul 5760x1080 ultran toltam ki anno 6950 2GBvel.
do3om: kompakt vizzel jellemzoen minimum el lehet erni a csucskategorias leghutoket. az indok hogy berakja valahogy az user meg annyira nem erdekes, amikor a 290x pl tulmelegedett egy Cosmos SEben is valakinel a forumon.
-
do3om
addikt
válasz
MiklosSaS #5028 üzenetére
Az a baj hogy sokan lesznek így vele.
Plusz ki tudja miféle bakik lesznek majd a hűtés miatt. Ez persze felhasználó oldalról is nézve, sokaknak van pénze rá de ha nem ért hozzá lehet csak belógatja a gépbe a radit meg hasonlók lesznek.
Azért egy egyszerű hűtést is nagyon sokan nem tudnak feltenni itt sem szóval lesz bőven user error.Na meg ugye a blok együtt van a pumpával szóval még az sem megoldott hogy átkösd egy saját rendszerbe. Vagy a pumpa nem csökkenti annyira az ellenállásával a hűtést hogy számolni keljen vele?
-
do3om
addikt
válasz
mcwolf79 #5022 üzenetére
Amikor megtetszik egy játék és indítom ott az NV logó ez van.
A tizede sincs aminek AMD logo van az indításnál, ez pedig nem csak egy egy logó hanem meg is látszik sokszor. (amikkel én játszottam)
Minden nagy játék mögött ott az NV.Most várom a Witcher 3 -at élőrre félek mi lesz benne.
-
Ezt úgy írtad, mintha nem lehetne a kódon belül DX11 alatt detektálni, milyen vason fut, és aszerint alakítani a kódot.
Ezzel ugye arra utalsz, hogy számos játékban branchel a kód, és az AMD-s branch szándékosan bugos. Ez nekem már inkább a konteo kategória, a realitások talajától több méter magasságban
A többi természetesen így van - és pont ez az, amit sok vásárlóval nem lehet megetetni.
(#5020) -Solt-:
és a többség az ár/érték felé húz
Pontosabban az érzékelt ár / érték felé (vö. sales), ami nem ugyanaz, mint a valós ár / érték, és pláne nem ugyanaz, mint az ár / teljesítmény.A Far Cry 2 nVidián is mikrolaggolt, én képtelen voltam vele játszani. Lehet, hogy később jött driver, ami megoldotta, de akkor meg az a kérdés merül fel, hogy AMD-re miért nem? Ugyanez a kérdés a BF3 és a Cliffs of Dover kapcsán is - és nehogy azt mondd, hogy a BF3-ban direkt volt elb***va AMD-n, mert ott már más barátságok voltak érvényben
A zárszó kapcsán pedig - igen, én is látom a potenciált abban, amit most az AMD csinál, de rengeteg munka van még addig, amíg eredmény is lesz belőle. Szurkolok nekik, hogy keresztülvigyék, amit akarnak, de fogadni még messze nem mernék rájuk.
-
imi123
őstag
Itt ezen az oldalon mindig csak ezt fogod olvasni.
Gonosz Nvidia ,szuper jófej AMD.
Az Nvidia megvesz mindenkit és ellehetleníti a szegény AMD-t.Nem kicsit unalmas már!!
Mondom ezt úgy hogy egymás után volt 6 AMD kártyám. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
mcwolf79 #5022 üzenetére
Az igazából nektek előny, hogy a top fejlesztők az AMD-vel és az Intellel borultak össze, mert ők megadják a szükséges eszközöket, hogy optimalizált PC-s portok szülessenek. Az NV ezt valamiért nem akarja, és az elzárkózással mesterségesen magas gépigényeket teremtenek, ráadásul rossz minőségű effektekkel. Nehéz meglátni, hogy ez miért lesz jó a PC-nek, nem véletlenül léptek le tőlük vezető szakemberek.
Itt egy fejlesztői vélemény: [link] - ő sem látja az értelmét. A felhasználóknak rossz, és a fejlesztőknek is. Az egyetlen reális feltételezés az, hogy az NV ki akarja csinálni a kliensoldali hardcore játékot, hogy mindenki áttérjen a GRID felhőre. Ebben van ráció, csak a felhő eddigi életútját látva kockázatos. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért sikerült ennyire összeborulni a fejlesztőkkel, mert az NV-vel a nagyok nem tudnak együtt dolgozni, mert elzárkóztak, és ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a TWIMTBP az elmúlt évben nagyrészt bugos, alig optimalizált PC-s portokat rakott le az asztalra. Na meg persze nyilván számít az is, hogy az NV-től számos szakember távozott 2014-ben, akik nem értettek egyet az "ezt is lezárom" politikával. Nyilván ők azért ebben élnek nap mint nap, és pontosan tudják, hogy ha ezt csinálja az NV, akkor nem fog az adott stúdió engedelmeskedni, hanem elmegy az AMD-hez és az Intelhez. Ha az NV nem változtatott volna a G80 idején bevált recepten, akkor ma nem lenne az AMD-nek annyi partnere, amivel gyorsan át tudnak nyomni az iparon egy teljes API reformot.
-
-Solt-
veterán
Én pont fordítva látom... a sebesség egy dolog, általában az jól beárazott, és a többség az ár/érték felé húz. A bugok, grafikai és egyéb bosszantó hibák sokkal nagyobb károkat okoznak hosszú távon, ráadásul olyan dolgokról van szó, amiknek kiadás előtt ki kellett volna ütközniük, és tudtommal a gyártóspecifikus hibáktól való mentesség megjelenéskor nem ördögtől való dolog, "lazán" kivitelezhető, és ez kizárólag a fejlesztőn múlik.
Far Cry 2, NV-n hiba nélkül ment, ATI-n mikrolaggolt... fix 60 FPS, de ahogy mentél előre, azonos időközönként akadt egyet. Ebben az időben forrt egybe az ATI neve a mikrolaggal, és azóta is ha a mikrolag szóba kerül, 10-ből 7 ember csípőből ATI-t említ. Driver nem segített rajta, egyszerűen szar volt... nem hagyott nyugodni, addig gyötörtem, amíg rájöttem, ha valami külsős programmal rögzítem az FPS-t fix 60-ra, akkor megszűnik ez a jelenség. Ezen a készítőkön kívül szerintem senki nem tudott volna javítani, a köztudatban meg maradt az, hogy ATI-n szar.
BF3, a 6990-l volt két pálya (nem emlékszem a nevükre, nem sokat játszottam vele) ahol bármit csináltál, CF alatt ahogy forgolódtál akadt a kép, hiába volt meg a fix 60 FPS. Fórumon rákérdeztem, kb az volt a válasz, hogy AMD-n szar, vegyek NV-t... leadtam a hibát, jelezték, hogy nem tudnak mit tenni, az AFR kódban van a hiba, a DICE tud róla, majd javítják... nem tudom mi lett, mert jött a 7970, egy GPU-n pedig nem volt gond.
IL2-CloD, tipikus 1C termék, egy raklap szar programozási szempontból... mit ad Isten, NV-n szinte semmilyen hibát nem produkált, SLI támogatás előbb volt hozzá, AMD-n pedig grafikai hibák sokasága, CF támogatás után is random FPS feleződés CF alatt, stb. Minden hibát az AMD-re fogtak, aztán ahogy frissült a játék szép lassacskán, kiderült, hogy nem az AMD volt a sáros, csak addigra már olyan mélyen beleült a júzerekbe, hogy ide NV kell, mert AMD-n szar, hogy pár magamfajta kísérletezgetős marhán kívül mindenki NV-t vett hozzá.
Ezek csak azok a példák amik az én emlékezetemből hirtelen előjöttek, de gondolom a lista bővíthető lenne. Nem akarok messzemenő következtetéseket levonni ezekből, és nem állítom, hogy ezek mind szándékos dolgok, de a véletlenekben nem nagyon hiszek egy bizonyos arány után. Fordított esetet, vagyis olyat, hogy NV-n lettek volna ilyen gondok, miközben ATI/AMD-n minden rendben volt, nem is tudok, azt pedig nehezen hiszem el, pontosabban elég kicsi a valószínűsége, hogy erről mind az AMD tehet.
Hogy az AMD-ről is mondjak valami terhelőt... hiányolom belőlük a jó értelemben vett csibészséget. Látják, hogy az NV jól feküdt a fejlesztőknél, a DX az MS kezében, ezért máshonnan kellett volna egy kis pluszt előcsalni. Példának okáért ott volt a 6950@70. Véletlen volt vagy sem, akkor nagyon sokan ráharaptak a 6950-re, emlékszem SG-n is tele volt az AMD fórum a kérdésekkel, hogy melyiket lehet 70-re moddolni. Ezt meg kellett volna lovagolni... mondjuk kihagynak egy szériát, majd a következőben megint eljátsszák ezt... a 290-l. Biztos vagyok benne, hogy sokkal több fogyott volna belőle, ráadásul milyen jót lehetett volna most "trollkodni" vele, "Nálunk a 4GB az 4GB, a 290 pedig akár 290X is lehet", vagy valami hasonló...
Ezen kívül például hiányolok egy olyan kizárólagos prémium partnert, mint az NV oldalán az EVGA... a Sapphire a közelébe nem jön.
Mindezektől függetlenül az AMD az elmúlt 1.5 évben szerintem hatalmasat alakított a képzeletbéli sakktáblán... nyilván ennek a hatása még nem látszik, de egy sarokba szorított helyzetből legkisebbként úgy lavírozni, hogy utána szinte minden úgy alakuljon ahogy nekik jó, plusz ennyire összeborulni a fejlesztőkkel, nagyon nagy tett... papíron... aztán meglátjuk, hogy a gyakorlatba ebből mi ül át a következő 1 évben.
-
HSM
félisten
"Ha csak az egyik gyártóén, akkor igen valószínű, hogy a gyártónál van a probléma."
Ezt úgy írtad, mintha nem lehetne a kódon belül DX11 alatt detektálni, milyen vason fut, és aszerint alakítani a kódot.Ami a drivereket, sebességet illeti, AMD-n leginkább a CF-el, és a friss cuccokkal az első pár hónapban voltak kisebb bugok és kb. ennyi.
8800 GTS után 3870-em lett, utána 4850, 4890, 5850, ráadásul mind megjelenés körüli vásárlás, és teljesen jó volt, mindegyikkel tudtam játszani bármivel, egyáltalán nem éreztem rosszabbnak a driveres támogatást. Sőt, a 4890 előtt volt egy GTX260, amitől igen hamar megváltam, éppen driveres gondok miatt, nálam nem hozta azt, amit korábban megszoktam a Radeonokon stabilitást.A GCN debütálása volt kicsit gázosabb történet, ott egy évvel a debütálás után lett csak 100%-os a driver, ami sokaknál gond volt, érthetően egy 180 000 forintos 7970-nél pl. Persze, technikailag érthető egy vadiúj architektúránál, de ezt jobban kellett volna levezényelni. Ugyanakkor így visszagondolva elég jó vételek voltak a horror áraik és a korai drivergondok ellenére, mivel még ma is szépen megállják a helyüket, ami 3,5 évvel a megjelenés után igencsak korrekt teljesítmény.
-
rocket
nagyúr
A GTA5-ben bizonyos AMD kartyakon (foleg a Tahiti erintett, 15.3beta es a 15,4betaval is csinalja) MSAA bekapcsolasaval a jobb also sarokban jelentkezo "szemeteles" meg nem derult ki kinek a sara, de eltelt 1 het, es nem javitottak meg.
Ilyen hibat, hogy nem lehet eszre venni megjelenes elott? (attol fuggetlenul, hogy Rockstar vagy az AMD sara)
Az meg szamomra alapbol se megoldas a problemara, hogy kapcsoljam ki az MSAA-t, raadasul I5-4590-el CPU limit van MSAA nelkul FHD-ben. -
Folytatás innen.
Megint keveredik egymással két külön dolog.
A teljesítménnyel való játék feltételezése nyilván megalapozott, hiszen nem olyan nehéz olyan shadereket írni, ami az egyik architektúrán jól megy, a másikon kevésbé - különösen, ha az egyik architektúra gyártójának alkalmazottai is dolgoznak a játékon. Ettől függetlenül, az elmúlt években is jellemzően jobb az out-of-the-box teljesítmény nVidián (nem utolsósorban az időzített drivereknek köszönhetően, de nem csak azért), úgyhogy azt gondolom, hogy ennek a felvetésnek is max. a fele igaz.
A bugok viszont teljesen más tészta - alig hiszem, hogy a TWIMTBP program résztvevői olyan mágikus shadereket írtak, amik nVidián jól mentek, AMD-n meg bugzottak. Ha egy hiba mindkét gyártó kártyáin felbukkan, az minden bizonnyal a készítők sara. Ha csak az egyik gyártóén, akkor igen valószínű, hogy a gyártónál van a probléma. Mellesleg ez is meg fog változni a Vulcannal, talán a DX12-vel is - és ez a változás nem lesz örömteli.
-
#85552128
törölt tag
válasz
proci985 #5015 üzenetére
Jó nem mondtam hogy simán ment, kb. mint egy garanciális ügyintézés, a lényeg hogy a lehetőség adott volt még ha nem is verték nagy dobra (aki tudott erről az egészről az tudta, hogy vissza is vihető).
Én majdnem biztos, hogy mindenképp ezt vettem volna, lassan 7 hónapos a kártya, mire megjelenik a 300-as széria már 8-9 hónapos lesz eddig biztos, hogy nem vártam volna. A 290X-ek akkor még legalább 10-15k-val drágábbak voltak. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
#85552128 #5013 üzenetére
a nem hivatalosan mondjuk azt jelentette, hogy nekem negy(!) hetig ultek a kartyan mielott levasarolhattam az arat.
ha ezt tudtam volna a vasarlas idejen akkor meg lehet kihuztam volna egy fel evet az akkori GPU setupommal. az biztos, hogy a vizezett 290xbe nem ugrottam volna bele ha nem kellett volna surgosen lepni.
jo egyebkent mar mindegy, vegulis osszeraktam egy automatizalt vizes hutest amit mar 8 eve nezegettem, lett vele csomo tapasztalatom, a 290x vizen remek, a 970et vegulis nem nekem kellett eladnom, csend van es remekul mukodik a rendszer. valamint kvazi szerelhetetlenul bonyolultra sikerult osszerakni, szoval elgondolkodok a multigpun (ami eredetileg a 970el cel lett volna), aztan NEM. szoval vegulis minden remek.
-
-
#85552128
törölt tag
válasz
MiklosSaS #5010 üzenetére
De volt és részemről van is, a megfelelő topicban ki is fejtettem...
Viszont ha visszamennék a vásárlás idejére tudva a hibáját akkor is ugyanazok lennének a lehetőségeim mert azóta sincs más alternatíva...
Btw. nem hivatalosan aki akarta visszavihette és visszakapta a vételárat. -
TTomax
félisten
válasz
MiklosSaS #5010 üzenetére
Rajtad kívül senkit nem zavar,mert így is hozza azt amit kell neki.Megértem ha te hőbörögsz,hiszen jól átvágtak...próbáltad visszavinni?Bár igaz hivatalosan sehol nincs ez megerősítve...
És látod minden négy userböl aki játékra vesz diszkrét vgat három atom h@lye mert nvt választ. -
MiklosSaS
nagyúr
Megherelte az NV a GTX 970 kartyakat? Es most ezert nem hoborog senki ?
-
h1mpi
félisten
Az a baj, hogy a konzolon kívül nincs olyan területe az AMD-nek, ahol sikeres lenne. Ha a konzol árakat vesszük figyelembe, akkor láthatjuk, hogy nagyon nyomott áron adják a belevalót, amikor 150K egy egész konzol ára mindenestől. Szinte egy ára van egy 290X-el. Sokat a konzolon se kereshetnek. VGA és CPU területen meg egyértelmű a bukásuk és szerintem ott van az igazi nagy lové. Pedig az nV-nek még CPU üzletága sincs és mégis sokkal sikeresebb.
-
-
#85552128
törölt tag
-
TTomax
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xbox Series X|S
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - XEON I 32GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" 4K DreamColor I Cam I W11 I Gar
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest